Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
Hirdetés
-
Assassin's Creed Shadows - Elhalasztották a megjelenést
gp A teljes kiadás PC-s verziója első naptól elérhető lesz Steamen is.
-
Apple iPhone 16 - ígéretek földje
ma Minőségi alapmobil, aminek az új funkciói közül alig elérhető valami a termékstart napján.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz shifty! #62057 üzenetére
Az alap koncepcióban az is benne volt, hogy apple carplay, android car-hoz egy protokol illesztés kell, és onnantól a telefon streameli egy tetszőleges kijelzőre a képet, és fogadja a touchscreen pozícióadatait. (az apple carplay licenszelése pofátlanul drága, a kínai lightning kapcsolatos, hdmi kimenetű dongley cuccok meg valsz le lesznek tiltva a köv iOS frissítéskor)
Jók, jók az androidos fejegységek, de mindegyik ami kapható kb elavult, és csak portolják alá a frissebb droidokat, de minek olyan, ha a telefon úgyis kéznél van, ha újabbat veszel az többet tud, gyorsabb, navihoz a 2din helyén szerintem nem optimális, a gyári kijelző helyére pakolt bumszli sok helyet takar a látómezőből, stb."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #62100 üzenetére
Az az optikai közeg, aminek infravörös fénytartományban kvázi ugyanakkora a törésmutatója, mint az üvegnek, a levegő páratartalmától függetlenül, így nem kell kompenzálni a szenzor adatot a páratartalom értékével, sem a tükröződő, pattogó fény miatti fals méréssel.
Semmi extra nincs a működésében. Ha van az üvegen vízcsepp, változik a törésmutató, kevesebb infrát ver vissza, mint száraz, sík felületen.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
EGR tisztításkor mi a legalaposabb, de nem túlbuzgó módszer 1.9 dCi F9Q 804-nél?
Tömítéseket illik, vagy kötelező cserélni?Mi a jobb, ha kiveszem kompletten a fojtószelepet, EGR-t, és a közte levő csövet is, és mindent szétszedek, kitakarítok patikára, majd összerakom új tömítésekkel, vagy ne legyek túlbuzgó, kiviszem az EGR házat, lemosom, kikefélem, áttörlöm, és visszarakom a saját tömítéseivel?
Az EGR működésénél az normális, hogy hallani, hogy leállítás után pár másodpercig még 2-3x nyitja-zárja a szelepet? Nekem az a logikus, hogy amikor már nincs légmozgás, átmozgassa magát, hogy ne tapadjon le, de vajon ezt tényleg így kell hogy csinálja, vagy ez már utal valami hibára?
Egyszer már kivettem az EGR-t de csak azt, akkor picit kormos-olajos volt, de nem durván mint a rémképeken. Kíváncsi vagyok, most milyen állapotban van, pláne, hogy van egy EGR mozgatásra utaló hibakódom.
(#62484) salieri.
A kínai Elm-et dobd ki a *-csába, és vidd el a kocsit inkább olyanhoz akinek van rendes diagja. Konkrétan már a harmadik fajta kínai Elm klónt mértem úgy ki, hogy domináns jelállapotnál fel, és lehúzza tápra, valamint gnd-re a busz érpárjait, és recesszívnél pedig fixen 2.5V-ra mind a kettőt. Nem hiszem hogy hosszútávon a kocsinak jót tesz, hogy így meg van erőszakolva a buszrendszere.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz opti06 #62583 üzenetére
Nézd át a kulcs összes forrasztását, hogy nincs-e valamelyik elpattanva, akár kicsit meg-megnyomorgatva a NYÁK-ot. Bár pont ezzel a fajtával ahol az elem a kulcsvázba pattan bele, és nem egy forrasztott gombelem tartóba van, nem találkoztam, de eddig kivétel nélkül mindegyiknél forrasztási gond volt, vagy magának az alkatrésznek a fegyverzete vált el az alkatrész testtől.
Itt szerintem probléma lehet, hogy az elem csatlakozója nem feszül fel teljesen jól a nyákra, és amiatt nem megy.
Hiba lehet még az antenna tekercs szakadása is a végpontokon, azt pedig óvatosan kiforrasztva, egy multiméterrel megmérhető, de az esetek nagyrészében mire kiforrasztod, pont megfolyik annyira az ón, hogy utána már újra jó lesz.
Az, hogy néha-néha megy, pont arra utal, hogy kontakthiba van. 10+ év egy ennyire intenzíven használt eszköznél hoz ilyen nyűgöket, az ROHS forrasztástechnika miatt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rayoliviero #62785 üzenetére
Ez ilyen női dolog lehet, ha autó karbantartásról van szó, akkor egyből élnek a vétójogukkal. Ilyenkor elő kell venni a kis excel táblát, hogy ennyi meg ennyi lesz a javítás, ha ez kimarad, az egyik egy cipő, vagy ne adj Isten éttermi vacsi ára, a másik az áhított nyaralásé. Döntse el, melyikre nincs szükség.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Rettentő undorító módon néznek ki a hátsó Brembo tárcsáim. Mivel van még hús rajta bőven, és az új betétekkel nem ad hangot, inkább lekezelném valamivel a tárcsát, hogy a nem fékező felület ne rozsdásodjon.
Ha elvileg 350°C-ig hőálló horgany spray-jel lefújom az valid megoldás, vagy egész egyszerűen le fogja dobni, és fogadjam el, hogy ez a tárcsa ilyen sz@r?"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Attól még igaz lehet, hogy az alapolaja az tényleg nem prémium kategória, az megint más, hogy a saját adaléka annyit ad hozzá, hogy a prémium olajakat veri, legalább is súrlódó felületek kopása tekintetében. Hogy mit művel a DPF-fel, vagy pont az olajlehúzó gyűrűk átmenő furataival 5-10 éves távlaton, azt még mindig nem tudjuk. Állítólag semmit, de utóbbinak elvileg csökkentenie kellene az átmérőjét, a fémkerámia réteg beépülése miatt.
Nem szabad elfelejteni, hogy a Xado egy EU-n kívül gyártott, némileg ismeretlen eredetű olajat használ, nem EU-s szabvány szerinti minőség ellenőrzéssel, szóval, azért benne van a faktor, hogy olyan olaj van benne amilyen épp jön a tartályban. Ezzel kapcsolatban már olvastam GazpromNeft olajokról, amire valljuk be, elég nagy esély van, az pedig az olajok La Fiesta borválogatása. Azt is meg lehet inni, meg vannak akik arra esküsznek.Én mondjuk a főtengely csapágyazására vagyok kíváncsi, azzal mit művel. Tavasz-Nyár környékén szeretném lebontani az olajkartert, mert amikor endoszkóppal benéztem oda, volt azért ott olajsaracska mikor leengedtem az utolsó olajcserénél, annak a mocskát meg úgyis bele/visszamossa a friss olajba.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #62855 üzenetére
Csak azért, hogy szép legyen, nem nagyon szeretném lecserélni a komplett tárcsát, bár csak úgy röppennek bele a kilométerek, pedig tényleg csak Európa városainak megnézésére, és rokonlátogatáshoz használjuk. Még nem telt el 1.5 év, már 30+ ezer km lett benne, ami hobbiautóhoz képest elég sok, de legalább most már nem kell azon gondolkodni, hogy melyik német nagyvárost nézzük meg, köszönhetően az Euro4-es motornak
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #62864 üzenetére
Az a baj, hogy olaj az a legolcsóbb kopóalkatrész a motorban amivel a legnagyobb kárt lehet tenni a motorban.
Kb ugyan az, mint hűtéstechnikában a hővezető paszta. Egy ideig mindegyik ugyanolyan jó, aztán a degradálódás függvényében változnak a paraméterei. Az adalékok határoznak meg kb mindent.Én is Xadot használok (igaz, csak adalékot az előírt elf olajok mellé), nekem eddig bevállt, de szkeptikusan állok hozzá, ezért jó tisztában lenni vele, hogy akár marketing szempontból, akár tesztelési hiányosságokból az autógyártók egy olajjal tesztelik, és minősítik az adott terméket a gyártási szórásuk mellett.
Én azért erősen bízok benne, az erős AVTOVAZ érdekeltség miatt a közös alapú motorroknál idővel berülnek a xado termékek is, de ez a jövő zenéje, meg kb a Rosznyefty-en múlik.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #62869 üzenetére
1.9 dci 131 FAP motor ND0 váltó párosba:
Motorba: Elf Full Tech FE 5W30 + Xado 27ml-es Firs stage motorba való adalék. (ezt a kombót most már másodjára tolom, először olyan 3000km-et használt olajhoz töltöttem, a következőhöz már csak Verylube Turbot fogok tenni)
Váltóba: Elf Tranself NFJ 75w-80 + Xado 27ml-es Firs stage váltóolaj adalék. (Tudom hivatalosan nem adalék, de én annak hívom)Váltónál a legszembetűnőbb az az, hogy amikor túl gyorsan, túl bénán váltok, akkor sokkal halkabban, tompábban, simábban reszelődnek a fogaskerekek, és 3-as, 4-es fokozatban eltűnt legalábbis jóval halkabb a váltó búgása 2000-es fordulat körül, úgy 6-700 km megtétele után.
Hátránya, hogy halkabb a motor, a váltó, így megnőtt a hallható futómű zaj, meg a beltér zörgése.
(#62870) ΞΔGLΞ
Nem igaz, anno Totalcaron sem írtak sokkal jobbat a Xado-ról. Emlékezz vissza a MAZO-s nagyon kreatív szóviccre.Nem ismerik, nem reklámozzák, a kereskedelmi médiának meg a reklámbevételekből van a lé, plusz adott a japán autóba japán olaj elv is, a Suzuki meg az Eneost ajánlja. A Renault meg az Elf-et, a PSA a Total-t (ami kb egy csoport az ELF-fel, és mindkét márkából megvannak az ikertermékek). Az Opel meg eddig a GM saját olajait, meg most a PSA felvásárlással ezeknek a Total alternatíváját ajánlja.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Úgy-úgy. És nem oldott állapotban jönnek le, hanem mint amikor beletúrsz az orrodba, és kiszeded a körmöddel a lemezkéket
Ilyen szép mm-es nagy darabkák landolnak a szűrőn, meg egy csomó fekete, gondolom korom, vagy maga a szűrő anyaga volt olyan, ezt már nem fogom megtudni.Anno úgy toltam bele, hogy amikor a csóróság lámpa felvillant, akkor levettem a lököst, kivettem a benne levő szűrőt, és betettem helyére egy olcsó sct-t, vissza a helyére a lököst, öntöttem a tankba egy flakonnal (ott szerencsétlenkedtem a vele kúton, a fém zárat benyomjam, közben ne mellé töltsem) rátankoltam 30l alap gázolajat, egy hétvégét autópályáztam, 2500-3000-es fordulatszám környékén is bőven és amikor újra világított a lámpa, akkor mentem még vele egy 30 km-t rátankoltam 5l-t azt is elhasználtam, majd egy tele tank után szűrőcsere Mann-ra.
Sajnos nem fotóztam le, de szemre retkesebb állapotban volt, mint amit először kivettem.
A hétvégén újra cserélem, gondolom már átmosott mindent, arról teszek fel képet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Szerintem, akik sűrűn váltogatnak üzemanyagot, és tankolnak bele mindent, amit épp tudnak, pl vidéki magánkutakon, meg sokat volt a tank üresen, mellette városi használat, és sokat állt a kocsi ott simán előfordulhat.
11 év alatt előttem 176E km-t tettek bele, az utolsó 2 évben évi cca 5e km-t...
Nem kizárt, hogy annak a maradéka is benne van amit a szerbeknél, a bosnyákoknál, meg montenegróban tankoltam.
Gondolom, nekem inkább a tankot mosta ki, meg ami utána van, a kisnyomású ágban.
Szerintem ugyanúgy a prémium gázolajak is ugyanúgy lemossák ezeket a dzsuvákat, csak lassabban.A befecskendezés visszaágát kellene már egyszer megnézni, hogy mennyi csorog vissza abból amit nem tud átpréselni magán, az elég jó képet fest az aktuális állapotukról.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Gaaabeeesz #63142 üzenetére
A kereső jóbarátod
#61820"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Gombinyó #63228 üzenetére
Az a Nissan részéről adva van, de az öreg kontinensen a belsőégésű autók jobban fogynak a nem prémium szegmensben már csak az áruk miatt is, FEV hype ide vagy oda.
Amúgy kell is, mert a Japánok magánakciója nagyon nagy trutyiban lesznek. Nem most vennék Renault részvényt, az tuti(#63219) Lacy6
Az 1.9-es egy, több mint 30 éves, kiforrott, megbízható faék.
Ha kapott elégszer olajat, szűrőt, és nem csak városban volt hajtva, akkor elmennek elég sokat. A 2.0 dci-k átka a megbízhatóság, ezért sokan nem fogalkoztak vele. Ennek ha valami baja van, csattog, zörög, szóval hallatja a hangját. Úgyis a volt gazdától függ az állapota.Amúgy is, amit ennyit használtak németajkú területen, ott nem a motorral lesz előbb baj.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
-
Xantomas
őstag
válasz forceberg #63239 üzenetére
(#63241) rob210
Nem az elektromos hajtás a zsákutca, hanem a mostani vegyi energia tárolási módszerek. Maga a villanymotor a legegyszerűbb, legjobb hatásfokú erőgép, ezt kár vitatni, egy akármilyen belsőégésű motor, ami a hordozó energiáját nemes egyszerűséggel a környezet fűtésére használja, attól csak rosszabb lehet.
A hidrogénnek egyetlen, de minden másnál nagyobb távlati előnye van, hogy kvázi bármilyen szerves hulladékból előállítható, és a jövő tényleg ez. Hidrogén alapú energiatárolás, helyi hőtermelés, villanyhajtással párosítva.A diesel motorral kapcsolatban nekem csak a széles körben használt tüzelőanyaggal van bajom, klasszikus benzines motoroknál pedig a rettentően alacsony hatásfokkal, ezért is vagyok rákattanva a Mazda Skyactiv fejlesztéseire. Belsőégésű szinten a rövidtávú jövő abban van, valamint rendes, fizikailag kiüríthető kipufogó szűrőkben, de amíg az EU gazdasága ilyen erősen függ a mostani technológiákon alapuló járműipartól, nem lesz nagy hátraarc.
(#63250) orosziem81, és (#63253) ΞΔGLΞ
Igen, esélyes, hogy a meglevő fejlesztéseket akarják minél előbb kitolni. Csak ne az 1.2 tce motor sorsára jussanak. 5-10 év alatt szépen kipörgetik a meglevő fejlesztéseket, addig úgyis kiderül hova tart a piac.Szerintem, meg jópár tanulmány miatt sem "olyan károsak" a diesel motorok. A nagyobb baj ezek avulása, karbantartáshiánya, és a brutális módon növekvő piac miatt van. Amíg a legkárosabb, legkörnyezetszennyezőbb a lakossági fűtés piaca az kvázi fix méretű a gépjármű piachoz képest, annak szennyezése évek alatt sem változik sokkal rosszabb irányba, így az kordában tartható az új építésű házak, lakások energiahatékonyságának a követelményével. Itt a baj a konkrét építési, lakossági hulladékok elégetésével van. Ha választani kell, akkor inkább tüdőzöm le egyszerre 10 dieseles autó dpf-fel szűrt kipufogóját, mint egy külkerületi, nem szigetelt, pocsék nyílászárójú ház kályhájában elégetett, nem kiszáradt akácrönk, vagy bontott parketta, esetleg OSB lap, laminált járólap elégetett füstjét.
Ez csak egy kiragadott példa, de lehetne sorolni a látványosan, a szemnek felújított 100 éves bérházak lakásait, amik ugyanúgy az utcát fűtik parapetes konvektorokkal, és ezek tényleges technológiai modernizálásának még a lehetőségét is megöli egy halom utcakép védő intézkedés.
Én szívem szerint törvényileg kötelezném az összes bérbe adott lakás tulajdonosát, hogy csakis az aktuális, új építésű ingatlanokra kötelező energiahatékonysági normáknak megfelelő ingatlant lehessen kiadni. Ez csak Pesten egy brutális levegő minőség javulást okozna.Valamit ki kell nyírni, hogy jöhessen az űrt betöltő igény miatt más, így a választás a diesel motorokra esett, mert annak piaca globálisan kisebb.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Tényleg megírhatnád, jó lenne látni egy összefüggő összefoglalót, azért annak a kocsinak tényleg volt élete.
Megírnám én is a sajátomat, de szerintem az senkit sem érdekelne, pedig van olyan szerencsém, hogy mostmár ismert a kocsi első 4 tulaja velem együtt. Az első tulaj a nyáron majd szeretné kipróbálni.
12 éves dízel kabrió, max olyan vágyik rá akinek ilyen fétise van. Volt aki jó gazda volt, volt aki nem, meg van aki meg szolgálja az autóját. Apropó [becsületnepper hiéna]. Én azért kicsit magamra ismertem, szóval visszavettem a lelkesedésből, az OT vizsga még nagyon messze van.(#63286) Steven
Honnan, melyik, mit tud, mi volt a csomagban, távvezérlő előkészítés megy-e, van e hozzá XDA-n custom ROM?"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Vigyázott rá, most másra vágyik eladja. Igencsak nagy valószínűséggel, a cca 30 éves OCD-s srác nem a futószalag mellet dolgozik, hanem valamelyik nemzetközi cégnél senior mérnök, vagy kutató, jó családi hátszéllel. Nem egy hasonló ismerősöm van. Reálisan 3-4 havi nettó bére a kocsi újonnan, megengedheti magának. Neki ezeket kicserélni olyan mint neked a telefonra venni egy új üvegfóliát, mert zavar, hogy karcos.
Olyan munkám van, hogy minden nap "csodabogarakkal" vagyok egy fedél alatt, engem nem lep meg ilyen, de mindig jót mosolygok rajta. Mindennek hívnám őket, csak betegnek, agyilag idiótának nem, és őszintén kikérem a nevükben, elég sötét megnyilvánulás volt a részedről, és egy kicsit csalódás is volt olvasni.
Fejlettebb öngondoskodású kultúrákban nem akkor megy az ember szakemberhez amikor már baj van, mert fél ha bent van a rendszerben akkor megbélyegzik a rokonok, ismerősök, dolgozók, vagy fél, hogy konkrétan belehal az egészségügyi ellátásba, hanem amikor úgy érzi, hogy kellene.Zokniban amúgy lehet vezetni, néha én is szoktam, főleg nyáron, de nem azért teszem, hogy óvjam a pedálokat, kárpitot. Egyszerűen kényelmesebb. Autópályán, tempomattal, külső sávban, nem szorítja a cipő, nem gémberedik el, nem izzad, ha meg oda kell taposni a fékre, kuplungra ugyanannyira oda lehet mint cipőben.
Azért ne feledjük el, hogy te is eléggé túl tolod a kocsi karbantartását kívülálló, laikus átlag autós szemmel nézve, és teljesen rendben van, hogy szerinted ez normális, megjegyzem, szerintem is az. Mert, gondolom nem teher, és elődleges prió, hogy ne hagyjon ott a pálya szélén, de az átlagnak nem az. Elég csak a facebook csoportokban nézni, ahogy a hiénák ráugranak egy meghirdetett autóra, hogy nekik csak valamelyik alkatrész kéne belőle, az külön eladó-e, lehetőleg bontott ár alatt.
Lehet, hogy kamu a videó, és nem igaz a történet, de biztos vagyok benne, hogy ő is belefutott már ilyen tulajba, eladóba, és csak rá lett húzva a történet erre a kocsira. Az áráról nem beszélt a kocsinak, simán lehet, hogy átlagár felett hozta.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #63330 üzenetére
Nekem az sct-vel három apró problémám van.
1: Törlés után percekig fröcsöl a középső csuklóban maradt ablaktisztító folyadék, vagy eső. Ez lehet, csak a M2-nél specifikus adapter sajátossága.
2: A rövidebbik, 450mm-es lapát közepén 10 cm-es sávban, az első periódusban nem töröl, csak visszafele. Ezt a második lapát játsza el, szóval nem annak az egynek volt hibája.
3: Majdnem egy centivel jobban kitartja a fém kart mint a pengés Valeo, ergo annyival magasabb, illetve fütyül is komolyabb tempó mellett.Gyanakszok, hogy utóbbi kettő összefügghet.
Ár-érték arányban verhetetlen, de ezek a nüansznyival több belepakolt pluszokért fizet az ember többet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #63336 üzenetére
Csináltam egy esővíz elvezető pucolást is, ezzel egyben lebontottam a karokat. Semmi lógás, kotyogás. Az van, hogy a lapát pengéje, középen, az oldalára fekszik, míg a két végén 1-2 mm-re eláll az üvegtől.
Kicsit meghajlítgattam a lapátot (konkrétan hurholtam rajta kettőt), de, mivel rugóacél csak ideiglenes, egy fokkal jobb, kisebb csíkban nem töröl, és leér a vége.
Nem lehet, hogy a CC szélvédője domborúbb?
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Steven #63342 üzenetére
Ohh, a PH2-es CC-ben már más a napellenző tartó, ebben nincs helye a mikrofonnak, szeretném is lecserélni. Egyedül csak olyanokba került, amiben van gyári kihangosító.
Nekem az most a C oszlop tető felüli részén lóg ki, de nem túl szerencsés. Kicsit analóg módon, Bluetooth-on csatlakozik a telefon, a modul hang kimenete a gyári fejegység AUX-ára, a modul mikrofon bemenetére pedig egy hagyományos, kínai mikrofon mindenféle erősítő fokozat nélkül.
Nem szeretnék ilyet venni, csinálom a saját megoldásomat, de azért a tapasztalatok érdekelnek
Az a 10-15 s boot idő egész jó, sőt, sokkal többre számítottam, legalább 1-1.5 percre.A középkonzolt ugyanúgy szét kellett hozzá vagdosnod, vagy simán kivetted a gyárit meg a tálcát, és bement a helyére?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #63556 üzenetére
Kopi72, és rob210, szépen leírtátok a két végletet.
Nem vezettetek még Cataniában. Ott az egyirányú utcában is szembe jön a barom csőgázzal, és még te vagy a paraszt, ha nem húzódsz le.
Én egész jól rááltam a városon belül a 40-es tempóra, jöhet kutya, gyerek, elszabadult malomkerék, legyen időm, nah meg helyem kivédeni, és pont. Már a körúton is beállok a bringás mögé 30-cal.
A dudálásokból ítélve egyedül szoktam ezzel lenni, de ha meg én vagyok bringával, valahogy találok hasonlóan előzékenyeket, szóval, nem tudom..."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #63558 üzenetére
Óh, jaj, ezeket mennyire ismerem, és még most is libabőrös leszek, ha visszagondolok.
Jah, pont veled volt rossz példálozni, te mondjuk vezettél ilyen helyeken, még 1-1 kép is megvan a topicban. A lényeg, hogy érted miről beszélek.(#63559) forceberg Pedig, ő is írta, meg megírta, hogy ilyen is van. Ez a hülyén / balesetveszélyesen közlekedés egyik véglete.
Általában, ha valaki lassabban halad, mint a megengedett, az okkal teszi. Ha a körúton, GPS alapján 50-el mész, a külső sávban, garantált a pusztítás, ha eléd ugrik a zebráról egy villamoshoz rohanó, eléd gurul egy parkolóból kiálló, ajtót kinyitó, előtted parkoló helyet találó, és satuzó autós nem figyel, a bringás előtted megborul, vagy jobb esetben szlalomozik egy kátyú miatt. Valahogy minden egyes alkalommal, ha a körúton megyek, valami mindig van. Ha van két sáv, maradok deffenzív, aki hetvennel száguldozni akar a belső sávban, pirostól pirosig, az tegye, aztán várja meg a helyszínelőket, meg a mentőt.(#63560) shiftyhungar a vicces pont az, hogy a Petőfi híd - Blaha közötti szakaszon, pont, hogy 40-45-tel kapod el a zöldhullámot, pici gázzal, motorfékkel. Szóval igen. Ott igen. Mi a jobb, ha beállsz a bringás mögé 30-cal, vagy az, ha kikerülöd, kvázi nekiszorítod az út szélén parkoló autók tükrének, ha rányitják az ajtót, és nem tud kiugrani oldalra, ő nem összetöri a lökhárítót, hanem meghal. Bennem azért még elég élesen él az emlék az egyik tanárom temetéséről, aki pont így járt.
Ha meg megelőzöm, cca 10-15 km/h-s sebesség különbséggel, a következő lámpánál, torlódásnál úgyis elmegy mellettem, így meg szépen együtt érjük utol a következő sort, nem kell fékeznem, nem kell újra elindulnom, hanem felveszem a forgalom ritmusát.A Váci, Soroksári, vagy Kerepesi úton eszem ágában sem jutna szöttyögni, mert azok lényegében városon belüli gyorsforgalmi utak, ott lehet menni mások veszélyeztetése nélkül, de amíg a körút egy nagy parkoló 1.5 sávval, addig...
Megjegyzem, itt most nem a kocsi órája alapján mutatott, hanem a valóságosabb, GPS alapján számolt sebességről van szó.
Szerk: off
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz opti06 #63576 üzenetére
Lőj egy képet a panel másik oldaláról is, kicsit átlósan, makrózva az elem tartó érintkezőire.
Más:
Este az utcán parkoltam a kocsit, kellett reggel, nem akartam a garázsig elbuszozni. Még jól is áll neki a fehér...
Pöccre indul, service, meg légzsák lámpa nem alszik el, egyet csippan is. Ülés alá benyúl, matat, csatlakozó megbirizgál, lámpák elalszanak. Motor leáll, aksi saru leold, csatlakozó széthúz, összedug, saru vissza, indít, hiba elmúlt.Kb eddig bírta a tavalyi wd-40-ezés, kereshetek mouseren, vagy farnellnél új krimpeket, vagy csatit. Jól láttam, hogy nem aranyozott az érintkező, hanem csak ezüstözve, esetleg galván-ónozva van?
Azt hittem, a francia autóipar a 80as évek Citroenes fiaskói után leszokott a nem aranyozott kontaktfelületekről, pláne aktív biztonsági berendezésnél.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Xantomas #63577 üzenetére
A garázsban egy RCZ áll mellettem. Nagyon, de nagyon filózok rajta, hogy a tetőkeretet, tavasszal metál ezüst, vagy szálcsiszolt alu hatású fóliával vonjam be, amilyen egy időben volt pár promó képen.
(#63578) opti06 lakkhiba ezen is van, de felpattant trace-t nem látok rajta. Leforrasztani le lehet, de melyiket érted transponder chip alatt? A szögben állót, vagy az Atmel U9280m-et? Csak mert utóbbi, az átlóban álló, "csak" egy tekercsantenna, ha azt leforrasztod, nem kap tápot az immó működéséhez, max távirányítóként tudod használni.
Bevallom, nem értem, amit írtál, mi írna felül mit?
Clio, thalia kulcsból van az egy IC-s U9280m-es, ami neked van, meg a két IC-s PCF7946-es, és ennek a kettőnek az alverziói. A két fajtáról az IC-ket át sem lehet tenni egyikről a másikra, tök más a tokozás, amúgy meg szabadon pakolhatod az azonos IC helyére. Az U9280m-ben ott az EEPROM, az tárolja a kulcs adatait, az van összepárosítva az UCH-val. Ezt le lehet dumpolni, lehet klónozni, és másik U9280m EEPROM-jába beírni, de megint más tészta, hogy otthon nem éri meg, ha csak nem akarsz venni a most már Microchiptől egy U9280m devkitet, 500 euro környékén. Minden más szürke zóna.(#63579) rob210 megfordult a fejemben, de maradnék a gyári megoldásnál.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz opti06 #63582 üzenetére
Ejha, ez a szép, de gyors kerülő út. Most már értem.
Működni működik, de nem a valós hibára megoldás. Nem hiszem, hogy felülírna bármit, csak abban a szerencsétlen esetben működne hülyén, ha a kulcs saját tekercse is éppen jó, így a kulcs is leadja a saját válasz szekvenciáját, meg ez a "transzponder chip" is, és egyszerűen a kocsi oldaláról nem értené, hogy mi van.
Vagy szerzel ebayről egy ilyen kulcsot, ami működik, arról leforrasztod az antennát, vagy rendelsz mouserről egy olyan antennát ami megfelel a specifikációknak, pl ilyet, és ezt teszed a helyére.
(#63581) mycso Jaja, szoktam én is belefutni, de nem találtam róla semmit, hogy melyik felszereltséghez, és főleg melyik országban. Amikor keresgéltem a kocsit, akkor volt egy pezsgőmetál kasztnis ezüst keretes 2.0 dci, de rámlicitáltak. Az is Dynamic felszereltséggel volt hirdetve, elvileg ez is az.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz opti06 #63584 üzenetére
Kb egy digitális kánon
Így van, működne. Ha nem akarod ideiglenesen leforrasztani, fogsz egy szikét, és óvatosan, párszor átvágod a nyákon az antenna vezetékét, ami később a lakk lekaparásával, és egy ón pöttyel átforrasztva javítható.
Aztán amikor megjött az antenne, akkor cseréled, javítod, és egy filléres alkatrész cseréjével van egy újra tökéletesen, működő gyári kulcsod.Jókor kérdezem: van egyáltalán rendes pákád, és valami komolyabb, pl amtech fluxod?
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rayoliviero #63793 üzenetére
Renault store, dísztárcsák
Ezt még a minap találtam, nem tudom, hogy találsz-e olyan dísztárcsát ami neked kell. Ha nem fontos, ne vegyél komplett szettet, pótold a meglevőt, óvd a környezetetMás:
Ha valamelyik CC-s esetleg A oszlopi gumikéder cserére adná a fejét, vagy csak 10 év alatt annyit vetemedett már a kasztni, ajtó, stb, hogy után kell állítani a keret nélküli ablakoknak, mert pl beázik, vagy már van szélzaj, annak egy nagyon baba link a beállításokról. Sajnos az üvegre támaszkodtak rá kiszálláskor, pont annyira, hogy a határolót eltolták kb 1mm-rel. Kész csoda, hogy nem tört el az üveg.
[link]Sajnos francia, de google fordító csodákra képes, de eléggé beszédesek a képek is.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rayoliviero #63811 üzenetére
Ha sokat mész vele egyhuzamban, végig meleg motorral, terhelés alatt, akkor használd ki, tankold meg prémium gázolajjal, had tisztuljon át az egész üzemanyagellátási kör. Ártani nem ártasz vele, de csodát sem kell tőle várni.
Viszont, ha az osztrákokhoz mész, tankolj inkább ott hagyományos gázolajat. Abban már benne van a helyi viszonyoknak megfelelő dermedésgátló, jobban fel van készítve a komolyabb mínuszokra."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz sesomaru1989 #64167 üzenetére
Ennél egyszerűbb lesz az. Pattintsd le a lapot, pucold meg a sarukat, ez többnyire megoldja.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64170 üzenetére
OK, jogos. Mi kell ahhoz, hogy ilyen darabokban jöjjön ki? Ahhoz elég nagy feszültség kell hogy üvegben legyen, vagy nem elég nagy kontakt felület.
Nekem a M2-ről, fűtött garázsban meglepően könnyen lejött a tükörlap, határozottan, egy jó széles műanyag habkártyával mögé támasztva.Akkor marad az, hogy a beltéri csatlakozót bontja meg, és ott mér rá a két vékony vezeték (nekem asszem lila volt) ellenállására. Ha elég alacsony, pár Ohm-os akkor az előtte levő vezeték döglött, vagy ott a csati, ha nagy, akkor a saruk retkesek, megnőtt a soros ellenállás, és nincs teljesítmény, ha meg nulla, akkor szakadás van.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64187 üzenetére
Ha már előjött az 1.9 dci...
1500-2000-as fordulat környékén, majd utána 3400 felett autópálya tempónál mi tud erősebb gázadásnál zörögni a motorban, környékén, ami a kasztnit is berezegteti, úgy, hogy főként a műszerfal, és a hátsó rész zörög, ha nem ül ott senki?
Hiába nézegettem élő képet diaggal, nem láttam kilengéseket. Mivel felharmonikusnak tűnik, én valami csapágyra gondoltam.
Tartóbakok kilőve, viszonylag új Febik, de azért kiszedtem, megmozgattam, nem tűntek rossznak (szerintem).Már egy ideje csinálja, vagy csak mostanában kezdtem észrevenni. Mindegy, hogy hideg, vagy meleg motornál.
Váltó, kuplung, kettős tömegű, főtengely csapágy, esetleg gyanakodjak az új vezérlés szettre, és ott valamelyik feszítő, vagy a hosszbordás szíj gumiágyas tárcsája ennyit bírt? (Jah, igen, meglepően INA vezérlés szettben Aisin vízpumpa volt, ezt anno nem is írtam, bár más volt mint a benne levő gyári Aisin)
Vagy, turbo, bár olajfogyásom nincs, és ha jól gondolom, mivel sokkal nagyobb fordulatszámon pörög, annak folyamatosan kellene valami hangjának lenni, nem ebben a két tartományban előjönni.Vagy dobjam el a csapágy elméletet, és inkább üzemanyag ellátási gondra spekuláljak, bár arra hibakódot nem dobott.
Esetleg itt az idő ránézni az injektorokra, hogy mennyi gázolaj megy a visszafolyó ágba? Cseréljek megint gázolajszűrőt, mint filléres tétel, mert teletolta a maradék szutyokkal, és egész egyszerűen nem tud a nagynyomású elég naftát áttolni, bár ennek azért látszódnia kellene az élő jelen, vagy hiba kódot is kellene hogy dobjon?
Még egy elméletem volt, az a kipufogó rendszer. Rezonátor cső nincs szakadva, viszont a hátsó hangtompító gumiágyas tartója, az szanaszét van repedezve, de elszakadva még nincs. Abból már betárazva egy gyári, de nem jutottam akna alá, hogy cseréljem.Vagy engedjem el, használjam ez ilyen, cseréljem ki az üzemanyag szűrőt és a kipuff tartót, és ha nem múlik, várjak hibakódra?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64191 üzenetére
Csak terhelten érezni. Terheletlenül szépen végig felpörög.
Annyi van még, hogy szóltak, hogy néha savanyú szaga van a kipufogónak (akkor pont a xado injektor mosója volt a gázolaj mellé betöltve), én mondjuk ezt még nem éreztem, gondoltam arra is, hogy tele a dpf, nem tud elég gáz távozni, megváltozik az útja és az rezonáltatja be, de akkor regenerálnia kellene, azt pedig tavasz óta nem tette. Igaz, szinte állandóan pályán használom, és 130-140 közötti tempóban 5.8-6.2 körülit ír a pillanatnyi fogyasztás mérő. (Az ennél gyorsabb tempót meg úgyis letagadom.) Amikor regenereált, akkor más is volt a hangja, és ugyan ilyen tempónál 8 fölé ugrott.
Át tud ez spontán is égni, ha annyira eltömődött, úgy, hogy ne dobjon hibakódot?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Benir8 #64195 üzenetére
Máshonnan nem igen tudod a HW-t beszerezni, de az sem az eredeti. Ha gyanúsan olcsó a klón többihez képest, azért gondolkodj el rajta, hogy miért. Nekem mondjuk a DS150 jobban bejött, nem tudom, hogy az mit szól a régebbi motorhoz, ezt Rob valószínűleg jobban tudja.
Készülj fel arra, hogy egy régi laptopra is szükséged lesz korabeli oprendszerrel."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64198 üzenetére
Az nekem is megfordult a fejemben, de mind a hat sebességben csinálja, és a kormányon semmit se érzek, ezért is dobtam el az ötletet. Akkor egész egyszerűen ott van olyan nyomatéka a hajtásnak, hogy pont meg tudja rángatni?
Ha tényleg féltengely, akkor jó, mert amúgy is tervben volt, hogy tavasszal kukázom azt is, amikor cseréltem a fél első futóművet, mert teljesen kitekert kormánynál elinduláskor van hangja. Nem akarom 3-4x szétkapni, jöjjön ki minden, olcsóbb az alkatrész mint a rászánt időm.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64334 üzenetére
Áldom az internetes rendelés esetén a 30 napos elállást.
Csak Febi, vagy Febi-bilstein-SWAG triumvirátus?
Csak mert lengőkar, stabpálca, stabszilent, kormánygömbfejről van szó.
Mi legyen helyette?
A végén tényleg inkább megveszem a gyárit ezekből is.
Rugók, toronycsap+szilent az KYB.
Kerégcsapágy gyári."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64339 üzenetére
Első stabilizátor rúdnál mi a különbség a 8200166159 és a 8200669065 között?
Dialogys a 546181925R-t dobja ki, és erre opcióként a két felsőt, viszont gyártótól függően 285-284-283mm-t ír hossznak.Ami bent van, az máló fekete festékes (a korrodált jobb szó), és nem látok márkajelzést, de csavartól csavarig ~285mm mind két oldalt, míg a gyárit, TRW-t, Lemförder-t is 283.5mm-nek írja. Amit vettem Febit, az is 285mm-es volt, és kicsit most elbizonytalanodtam.
Megnyúlt, rosszul mérem, vagy nem az van benne, ami kéne, vagy futóművesnél ennyit még bőven lehet állítani, és ez csak technológiai rugalmasság?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64383 üzenetére
Én csak rosszat olvastam róla, de 7 éve benne van, és még nem esett szét.
Az utolsó csavarig megvan az első-hàtsó futómű, és kihajtás költségvetése vegyesen TRW, KYB, gyári dobozos, vagy Motrio alkatrészekből, szerszámokkal, vegyi anyagokkal együtt. Bevallom többre számítottam, legalább 350e felett, de 200e korul megvan. Kreatívkodva, ebayről lengyel, német, angol boltokból még olcsóbban. Gari ígyis-úgyis ugrik ha én rakosgatom be. Egyedül a hamisított alkatrészektől félek."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen