- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Apple notebookok
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
A topikban minden törvénytelen módszer megvitatása tilos!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Apollo17hu
őstag
Sziasztok!
Otthon melege program keretében hűtőgépre pályáztak szüleim, a pályázat támogatást kapott.
A pályázati kiírásban fel voltak sorolva a választható típusok és a kereskedők is.
A kiválasztott típusú hűtőt - netes keresés alapján - egyetlen üzletben lehet beszerezni, ami viszont nincs a kereskedők listájában.A támogató okirat szerint:
[...] A [...] megjelölt megvásárolni kívánt háztartási nagygéppel [...] nem megegyező [...] gép vásárlására is felhasználható a támogatás, az alábbiak figyelembevételével:
[...] A gépvásárlás során a megvásárolni kívánt háztartási nagygép adatait a Kereskedő köteles a pályázati rendszerben rögzíteni [...]Ezek szerint nincs lehetőség arra, hogy a kiválasztott típust forgalmazó cég felkerüljön a kereskedők listájára?
És akkor az egyetlen járható út, hogy a kereskedők listáján lévő cégek termékei közül választunk azzal a megkötéssel, hogyha a hűtő nem szerepel a választható típusok között, akkor kérvényezni kell a kereskedőnél, hogy rögzítse a pályázati rendszerben? Lehet ilyet a pályázat pozitív elbírálása után? Van valakinek tapasztalata a témában?Előre is köszönöm a segítséget.
-
asdf_
veterán
válasz Apollo17hu #14701 üzenetére
Nem jogi kerdes, hanem haztartasi gepes, de a lenyeg, hogy megpalyazott kategorian belul (A+, A++, A+++) barmilyen gepet vasarolhatsz, senkit nem erdekel, mit irtal a palyazatodra (termeszetesen az eloirt megtakaritast es alacsonyabb CO kibocsatast teljesitenie kell, meg persze rajta kell lennie a listan), tehat lehet gepet modositani, az idezet ezt jelenti, hogy masik, a listaban szereplo gepet valaszthatsz a palyazatban megjelolted helyett, nem pedig azt, hogy akarmit.
Sot, meg azt is lehet, hogy A+++ -ra palyaztal es A++ -osat veszel, de itt ertelemszeruen 45-rol visszaesik a tamogatas 40 ezerre (forditva is lehet, ott pedig ertelemszeruen nem novekszik a megitelt 40e-s tamogatas 45-re).
Ha te kifejezetten egy hutogepre vagy ragyogyulva, es az jelenleg listaban levo 1500+(!!!) keszulekben nincs benne, vagy pedig a felsorolt kereskedok egyikenel sem kaphato, az szar eset, akkor abbol az 1500-bol kell valasztani, nem mondhato egy szoval sem, hogy nincs mibol (btw mit tud a kinezett keszulek, hogy nincs alternativaja es csak es kizarolag az jo?).Ha az ertekesitohely nincs a rendszerben, akkor kerd, hogy vetessek fel magukat (sajna a tavalyi oldalon vannak a reszletek, hogyan megy ez, ami mar nem elerheto (most nem timemachine-oznek), igy nem biztos, hogy menet kozben, az palyazatok elitelesekor/utan is be lehet jelenkezni), vagy pedig az adott markaju keszuleket forgalmazok kozul, akik viszont rajta vannak az ertekesitok listajan, felkeresel egyet, hogy te ilyet szeretnel venni, hozzanak mar egyet. Es amugy 150 napod van a vasarlasra, szoval idokozben felbukkanhat masnal is a keszulek.
[ Szerkesztve ]
-
Apollo17hu
őstag
Az a probléma, hogy szüleim a 15+ éves hűtő köré tervezték a konyhát, a méretei pedig nem az igaziak. Ami a mostani készülékekből szélességre-mélységre beférne (és anyám kívánalmára felülfagyasztós ), az közel 30 cm-mel alacsonyabb, ebből kifolyólag a tárolókapacitása is kisebb.
Köszönöm a segítséget, átnézzük mégegyszer a választékot, legvégső esetben pedig a forgalmazóknál próbálkozunk.
-
qqzs
őstag
válasz Apollo17hu #14703 üzenetére
En ugy gyoztem az alulfagyasztossal hogy kevesebbet kell hajolni
Eladó: GTS450
-
Zola007
veterán
NAV tájékoztató füzetekben "egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyekben eljáró hatóság" rövid megnevezés alatt pontosan kit értenek?
munkaügyi központ vagy járási hivatal/okmányiroda/kormányablak?[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
addikt
Sziasztok!
Az eMAG-nak december 12-én jeleztem, hogy szeretnék elállni a vásárlástól, kitöltöttem minden igényelt dolgot amit kért az oldaluk.
Lassan megérkezett az infó, hogy csomagoljam el, hamarosan jelentkezik a futár telefonon, de ha még sem így lenne jelezzem.
Hát én jeleztem volna, de telefonon elérhetetlenek. Próbáltam emailben. Nem válaszoltak, de végül újra indították az igényemet.
Most ezt játszom velük már 2 hónapja és szeretnék a fogyasztóvédelemhez fordulni. Vagy ügyfélkapum, de egyszerűen sehol nem találok ilyen lehetőséget.Merre tovább, tudnátok segíteni?
Köszi,
SP!TThere's a device that I've been using called a whoop.
-
aktív tag
Az Emag az ÁSzF-je alapján aláveti magát a a Budapesti Békéltető Testületnek, valamint az illetékes járási hivatal eljárásának, de mint román székhelyű cég, kétlem hogy ennek bármi foganatja lenne.
Bírósági illetékességként egy bukaresti bíróságot határoz meg.Lehet hogy inkább az Európai Fogyasztói Központot kérdezném meg először, ha ez még létezik.
Amennyiben azt mondják, hogy a magyar hivatalok illetékesek ebben, akkor itt van kérelemminta
No money, no honey.
-
addikt
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy jogos -e az a felvetése az egyik magyarországi nagy áruházláncnak velem szemben, miszerint ha nem én vettem a terméket náluk, akkor én nem kaphatom vissza az árát, csak az eredeti vásárláó. Hiába van nálam számla, minden dokumentum. Sehol nem találok jogszabályt erre.
Köszönöm![ Szerkesztve ]
iPhone felvásárlás előfizetéses is!
-
mike1334
veterán
válasz Jeanne d'Arc #14710 üzenetére
Miért kapnád vissza az árát? Mmint mi alapján kéred vissza?
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
asdf_
veterán
válasz Jeanne d'Arc #14710 üzenetére
Csak nem Euronics? Fogyvéd topikban már elmélkedtünk erről (szinten velük kapcsolatosan), én full alaptalannak és overkillnek gondolom a termék tulajdonjogának vizsgálatát, de a seggfejség ellen nincs ellenszer.
Jogilag nézve pedig ha nincs adásvételi szerződésed, akkor sem a termék tulajdonosa nem te vagy, eképp a jótállásra jogosult sem. -
aktív tag
Advételit az eredeti vevő sem kap egy műszaki cikk vásárlásakor, az meg hogy a számlát kinek a nevére állítják ki, megint irreleváns, hacsak nem cég volt az első vevő. Ez így alapból szívatás szagú hozzáállás. Mondjuk meghallgatnám azt, hogy mire hivatkoznak.
No money, no honey.
-
-
aktív tag
Annyiban nem irreleváns, mert a céges vásárláskor csak kellékszavatosság illet meg, jótállás kötelezően nem, azaz a vevőn áll a bizonyítási teher.
Viszont ami levelet csatoltál, ott ezen már valóban átléptek. Próbálom megérteni amit ebben írtak, mert össze-vissza beszélnek benne:
- A csereigazolás beváltásához kérik a a cég hivatalos nyilatkozatát (mi az a hivatalos nyilatkozat jelen esetben?)
- továbbá - azaz az én olvasatomban ezen felül - kérik a céggel kapcsolatos képviseleti jogosultság igazolását. (ezt mi a töknek, ha a cég igazolja, hogy elidegenítette, elajándékozta, stb. a terméket)
- majd azt írják, hogy ekkor adnak vissza készpénzt. (miközben a levél elején csereigazolásról beszéltek[, ez most akkor hogy is van?/I]).Kicsit a nadrágtartóra is övet veszek kategória, de így ebben a formában kötözködés. Különösen, hogy a csereigazolás kiállításáig is eljutottak valahogy.
No money, no honey.
-
asdf_
veterán
válasz davenport #14717 üzenetére
Annyiban nem irreleváns, mert a céges vásárláskor csak kellékszavatosság illet meg, jótállás kötelezően nem, azaz a vevőn áll a bizonyítási teher.
Ez ok, de mivel a Honor/Huawei (nemtom melyik volt) nem olyan, mint a HP, hogy Jotallasi jegy fogyasztok reszere fejleccel allit ki jotallasi jegyet, igy amennyiben az elado ceg alairja es lepecseteli a standard jotallasi jegyet, az semmi kitetelt nem tartalmaz cegek reszere, akkor az eredeti vevo ceg volta lenyegtelen, ugyanugy az 1+1 evet kapja, mint a maganszemely.
- majd azt írják, hogy ekkor adnak vissza készpénzt. (miközben a levél elején csereigazolásról beszéltek[, ez most akkor hogy is van?).
A csereigazolast a szerviz allitotta ki, ezzel a vevo visszasetal az eladohoz, keri a cseretermeket, az mondjuk mar kifutott, nem tudnak adni, igy a fogyasztoi jogok sorrendjeben a kovetkezo lepcso javitani es cserelni nem tudas eseten a penz vissza. Es itt akadt meg az a tortenet is, hogy hivatalnak kepzeli magat egy nyomorult bolt.
-
ityam
senior tag
A csatolt levél alapján szerintem a helyes eljárásrend az lenne hogy szépen sorban kell érvényesíteni a hibás teljesítéssel kapcsolatos igényeket. Akinél van az bejelenti affelé akitől vette a terméket. Az ugyancsatovábbítja oda ahol ő vette és így tovább.
Mindenki alap esetben attól igényelheti a javítást cserét pénzvisszafizetést akitől vette.
Ha én NM kft nevében vettem valamit XY Kfttől akkor én NM kft nevében eljáró személyként érvényesíthetem a szavatossági igényem mert a szerződés ezt teszi lehetővé. Én mint Gipsz Jakab nem vagyok jogosult NM kft nevében pénzt átvenni. NM kft könyvelésének leltárfelelősének is lehet van dolga egy ilyen tranzakció során így nem a céghez kapcsolt személy szerintem triviális hogy ne intézkedhessen.
Nem állíthat ki egy sztorno számlát XY kft Gipsz Jakabnak ha NM kftnek volt a normál számla kiállítva. Csak XY Kftnek. Gipsz Jakabnak pedig nem adhatnak oda NM kft-t illető sztorno számlát és ezért ki sem fizetheti neki.
De ez csak az én véleményem.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz davenport #14717 üzenetére
ha valaki vesz egy cégtől egy terméket, akkor afelé lehet követelése akitől vette, mégpedig számla vagy nyugta alapján
nem az eredeti forgalombahozó felé legyen az bár media markt vagy jóskapista bt.
nem is értem mi alapján szeretne pénzt visszakérnicryptot minden termékemért elfogadom
-
aktív tag
Akkor a csereigazolás leadása után utalja a vevő cég bankszámlaszámára vissza a termék vételárát, állítsa ki a sztornót az eredeti cég nevére, és ne kérjen semmiféle nyilatkozatot, vagy igazolást. Különösen, hogyha tényleg le akarja papírozni azt, hogy mégis az új tulajnak utal, akkor olyan doksik kerülnek hozzá, amikhez szerintem semmi köze.
No money, no honey.
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #14720 üzenetére
Adasvetel eseten az eredeti vasarlot megilleto jotallasi es szavatossagi jogok a hasznalt termeket vasarlora szallnak at automatikusan a jog altal (ezert is folosleges a par hsz-szel korabbani mindenki menjen szepen sorban vissza az elozo tulajhoz). Igy kezeben a szamlaval es a jotallasi jeggyel jotallasra jogosult az eladas helyen/markaszervizben, ott pedig a jotallasra jelentkezo szemelyet, tulajdonjogat sem jogosultsaga, sem ertelme nincs vizsgalnia a jotallasra kotelezettnek. Garis? Igen --> meg kell javitani. Nem tudjuk cserelni? Visszajar a penz. Kinek? Nem kib***t mindegy? Aki leadta, annak (az eredeti vasarlot ugye kar nem tudja erni, hiszen mivel nem o adta le javitasra a termeket, igy mar eleve nem volt birtokaban a termek, tehat azzal, hogy kicserelik, vagy a vasarlasi osszeget visszaadjak akarkinek, ot tovabbi kar mar nem erheti, ha arra volt bizodalma, hogy xy birtokaban van a termek, es o azt leadja, akkor ezen az, hogy xy birtokaban mar nem a termek van, hanem annak ellenerteke, az egvilagon semmit nem valtoztat, a kiindulasi allapot, hogy az eredeti vasarlonak mar a kezdet kezdeten nincs birtokaban a keszulek, ezaltal jozan paraszti esz szerint is halal folosleges vizsgalni, hogy ki adja le meg ki veszi at. A hibas keszulek ellendarabja a munkalap, a munkalap meg bevalthato javitott vagy cserelt termekre, vagy pedig a vasarlas osszegere, marhara nem a boltos feladata az eredeti tulaj barmilyen erdeket sajat maga altal felkent modon vedeni, majd ha a tulajnak mocskofontos, hogy vegig "birtokon belul maradjon", akkor majd sajat maga elsetal a szervizbe a kis kezeben a termekkel, meg majd erte is megy/atveszi a zsetont).
[ Szerkesztve ]
-
ityam
senior tag
válasz davenport #14721 üzenetére
aa követelési sornak meg kell maradnia mindenképp hogy ne sérüljön papíron senki.
A variáció:
XY kft elad valamit 100E Ft ért NM kftnek
NM Kft eladja ezt 130E Ft-ért Gipsz Jakabnak
Gipsz Jakabnak igazából 130E ft járna ha vissza kéne kapnia a pénzét, de XY Kft max 100Et adhat mert ő annyiért adta el. Nem lenne racionális 130Et visszaadnia Gipsz Jakabnak. Ha viszont csak 100Et ad gipsz jakabnak akkor Gipsz Jakab bukott 30E ft ot. De az a 30E ft bukása NM kft nyeresége. Tehát törzult az igazságosság.B variáció:
XY kft elad valamit 100E Ft ért NM kftnek
NM kftnél eladják értékcsökkentnek/sérültnek stb 70E ft ért Gipsz Jakabnak.
Gipsz Jakabnak miért járna 100E Ft XY Kfttől amikor csak 70E Ft ért vette az értékcsökkent/sérült terméket.C variáció:
XY kft elad valamit 100E Ft ért NM kftnek
NM kft nem adja el. Ő nyereségét csökkenti mert elköltségeli, Az ő leltárában van benne, de odaadja Gipsz Jakabnak aztán majd leselejtezi pár év után.
Gipsz Jakab Kicserélteti XY Kftnél a hibás terméket. Semmi baj. Továbbra is NM kftnél van papíron költségben leltárban.
Ha vissza kell adni a pénzt akkor lesztornózzák az eredeti számlát vagy egy minuszos számlát állítanak ki NM kftnek. Ebben az esetben viszont nem költségelheti el NM kft mert hogy visszakapta a költséget bevételnek. De cserébe a leltárjából is kikerül.
Gipsz Jakabnak semmi keresnivalója ebben a helyzetben max ha kap megbízást NM kfttől hogy jogosult pénzt átvenni és számlát elhozni az NM kft nevében. De akkor csak mint futár működik Gipsz Jakab. Továbbra is NM Kft nevében történik minden. -
aktív tag
A verzió: Gipsz Jakab kockázata (mert lehet hogy ez a készülék 180.000 Ft külön), az eladó boltnak ehhez semmi köze
B verzió: szintén semmi köze az eladó boltnak ahhoz, hogy ki és mennyiért veszi meg a terméket a másodpiacon, ha nem tetszik az eredeti vevőnek ez a megoldás, akkor vállalja be azt, hogy intézi a jótállást.
C verzió: Kis értékű tárgyi eszköz, így valszeg azonnal nullára írják. Nem mintha a boltnak ehhez bármi köze lenne. Ha ott van a könyvekben, akkor valszeg nem kapja meg a számlát és a garjegyet, hogy visszaválthassa, ha viszont mindezeket prezentálja, akkor a bolt szépen adja ki a terméket, vagy a pénzt. Lesz a kezében egy IMEI szám alapján azonosítható termék, és egy csereigazolás. Állítsa ki a visszavételről szóló számlát az eredeti vevő nevére, és fizesse ki a pénzt.
No money, no honey.
-
ityam
senior tag
válasz davenport #14724 üzenetére
Amit érdemes tudni hogy nagyon sok összefüggő jogszabálynak kell megfelelni a versenyszféérában lévő cégeknek ami alapján hivatalosan nekik A verziót szabad csinálniuk. B verziót csak megfelelő indokkal, C-t egyáltalán nem szabad. Ezek lehetőségek biztosítékaként is rengeteg jogszabályt alkottak. A jogszabályok ezért is lettek úgy kialakítva, hogy hivatalosan egy szavatossági/jótálási igény rendezéséből senkinek ne legyen kárja, legfeljebb elmaradt vagyoni haszna, cserébe senki se nyerhessen külön a ezen.
Alapvető polgári jogi követelmény hogy mindenki attól követelhet teljesítést, akivel szerződésben áll.
Ha nem attól kérjük a teljesítést akivel szerződésben vagyunk akkor az nem szavatossági/jótálási igény.
Az egy alternatív rendezési forma ami tetszőleges feltételekkel teljesíthető.
Ebben az esetben XY mondhatja hogy egy hibás terméket én megveszek tőled 10E forintért, mert 0 át kell teljesítenem. Aztán majd ő kap mondjuk 70E Ft ot a beszállítójától ha ő gariztatja, de ehhez Gipsz Jakabnak nincs köze. De nem is szavatosságról beszélünk hanem egy termék megvásárlásáról beszélünk Gipsz Jakab és XY kft között.
A lényege a dolognak hogy szavatosságot a szerződött partnereknek közvetlenül kell egymással leboxolni. Minden egyéb rendezés az nem szavatosság. Lehet bevizsgáltatásra külön céget megbízni, lehet eredeti eladót megbízni ugyanerre, de teljesíteni egy kötelezettséget csak annak kell akit a törvény kötelez.
Az államnak a cégek nyereségességéhez fűződik érdeke(mert azoktól lehet adót beszedni ügyebár legsikeresebben) az alap javítás és csere lehetőségnél megmarad a nyereség mert ugyan ezekkel van költsége az ellátó félnek de papíron kérheti fölfele az előző kötelezettektól ezen költségek megtérítését akinél ez felmerült.És csak ha se csere se a javítás nem megoldható akkor lehet elállni a vásárlástól amivel a vásárlás előtti állapotot kell visszaállítani így nem lesz elvileg papíron senkinek nyeresége sem és vesztesége sem(csak az ügyintézési munka költsége a veszteség. Ezt a kockázatot rakta az állam a cégekre.De első körben ezzel nem is lehet élni csak ha se javítás se csere nem megoldható ezzel minimalizálta az állam a cégek kockázatát).Az általad C verzióban kívánt cselekmény csak úgy megvalósítható hogy ha neki állít ki számlát akkor neki kell kifizetni. Ha elutalja a cég számlájára az teljesíthetó lenne pl. Ezzel viszont lenne papíron NM kftnek 100E nyeresége ami a bankszámlán materializálható és rengeteg adófizetési kötelezettsége keletkezik,
Ha viszont nem a cég kapja meg a pénzt csak a számlát akkor a cégnél mivel a számláhot nincs teljesítés így bevétel sem keletkezett így nincs nyereség nincs mire adót fizetni. Cserében viszont adómentesen kapott Gipsz Jakab NM kft segítségével 100E forintot. Ez megintcsak nem tetszik államnak. Ha nem NM akar pénzt adni Gipsz Jakabnak akkor fizesse ki a járulákokat szépen tehát adózzon csak.Ez persze csak saját elmélet az okokról. Közel sem biztos hogy igaz.
-
-
ityam
senior tag
válasz davenport #14724 üzenetére
Ha jól sejtem a jótálási feltételekben nem is szokott olyan lenni hogy ha nem tudják javítani vagy cserélni az eszközt, akkor visszaadják a vételárat(el lehet állni a vásárlástól). Tehát teljesíteni ez alapján nem is kell a pénz visszafizetést ha jótálást akarsz érvényesíteni.
Szavatosság a jótálástól függetlenül van de csak a szerződött partnerek között.
Jótálási feltételekben az szokott lenni hogy a jótálás nem érinti a szavatossági igényed és függetlenül a jótálástól érvényesítheted, csak nem azzal szemben aki a jótálást adta hanem aki a szavatosságot.
Hasonlóra van a jótálás és szavatosság de nem ugyanaz.
Most a sejtésemet nem állok neki keresgélni hogy nincs benne a jótálási vagy garanciális feltételekben hogy visszakaphatod a pénzt de valamikor kíváncsiságból ránézek.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz mike1334 #14711 üzenetére
Lényeg kimaradt. 14 napos elállás ráadásul bontatlan termékről van szó!
Euronics ezt pont egy éve velem is eljátszotta. Huawei csere utalványozott, nem én voltam az első tulaj és 3 hónap alatt sikerült velük dűlőre jutni. Soha többet tőlük semmit.iPhone felvásárlás előfizetéses is!
-
mike1334
veterán
válasz Jeanne d'Arc #14729 üzenetére
Ha cég vásárolta, akkor nincs 14 napos elállás, az csak a fogyasztókat illeti meg, és csak üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén. Csak a természetes személyek (emberek) minősülnek fogyasztónak.
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
addikt
-
mike1334
veterán
válasz Jeanne d'Arc #14731 üzenetére
Valaki itt céget írt....na mindegy.
Alapvetően érdekes helyzet, mert a 14 napos elállás alapvetően a fogyasztót illeti meg, mivel a vállalkozás vele kötött szerződést. A fogyasztó továbbadta a terméket neked, ugyanakkor te nem kötöttél a vállalkozással szerződést. A kérdés az, hogy átruházható-e, illetve "átruházódik-e" az elállási jog a termék tulajdonjogának átruházásával. Erre autentikus választ a fogyasztóvédelem fog tudni adni neked, de akkor már túl leszel lehet a 14 napon, bár néha gyorsak. Mondjuk, ha az elállási jog is átszáll a termékkel, akkor először is igazolni kell, hogy te vagy az új jogosult (mondjuk az adásvételi szerződéssel). De szerintem nem száll át. Az nem járható, hogy az eredeti vásárló álljon el?
[ Szerkesztve ]
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
asdf_
veterán
válasz mike1334 #14732 üzenetére
Én olyan esetet képzelnék el, hogy én megveszem a terméket, én elállok, de mivel az asszony a bolt mellett dolgozik 5 percre, őt zavarom be bevinni a terméket leadni (nem elállni, csak leadni a cuccot). A hülye bolt meg nem adja oda neki a pénzt, mert ő nem én.
[ Szerkesztve ]
-
mike1334
veterán
válasz davenport #14733 üzenetére
Sztem nem lehet kiterjesztően értelmezni. A 14 napos elállás nem a jótállás része. Persze felek még mindig dönthetnek így, de sztem önmagában a garijegy cég nevére történő kiállításában ez nincs benne.
asdf_
Kp-ban csak akkor köteles a vállalkozás a visszatérítést teljesíteni, ha a fogyasztó is kp-val fizetett. Ilyen esetben vinnék meghatalmazást amúgy, hogy jogosult vagyok eljárni a fogyasztó nevében. Ja és persze a boltban is 14 napja van az elállásról történő tudomásszerzéstől visszafizetni a zsét.
[ Szerkesztve ]
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
Víz Elek
senior tag
Sziasztok!
Pontosan egy hete érkezett meg a Samsung Galaxy S9-em, és épp a mai napon vezetés közben kiesett a készülék a telefonos tartóból, nem esett nagyot, viszont a bal oldalon az edge része bepókhálósodott még annak ellenére is, hogy üvegfólia volt rajta.
A készülékre kötöttem biztosítást, mégpedig ilyet Prémium Garancia Baleset
A választott biztosítási időszakon belül szervizszolgáltatást nyújt a termék baleseti eredetű meghibásodása vagy sérülése esetén (legyen az törés, stb.) a biztosítási feltételekben meghatározottak szerint.
Viszont a szerződés létrejöttekor kapott e-mailben meg van határozva, hogy mire nem jár ez a baleset garancia, mondjuk ahogy elolvastam jóformán semmire sem...
Mellékelek 2 db képet arról amit kaptam szerződéskötéskor az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt-től.Namármost, a 2. kép alján szerepel olyan, hogy...
Mi a teendő, ha meghibásodik a termék?
Amennyiben a gyári garancia / jótállás még érvényes a termékre, úgy keresse fel a gyártó által ajánlott márkaszervizt.
Amennyiben a gyári garancia / jótállás már nem érvényes, illetve baleseti meghibásodás esetén:
1. A meghibásodást követő 2 munkanapon belül, kérjük jelentse be a kárt... természetesen van rajta gyári garancia, mivel 1 hetes a készülék, egyébként notebook.hu-s termék.
A fentiek tudomásulvétele szerint, szerintetek mit lehetne csinálni ebben a helyzetben?
Az bosszant tényleg, hogy egyáltalán nem esett nagyot, és lényegében túlzottan kemény helyre sem, csak gondolom pont rossz helyen kapta az edge rész..Válaszaitokat előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Samsung S9
-
varmi2
nagyúr
Üdv.
Lenne egy család jogi kérdésem. Remélem jó helyre írok.
Tehát:
Van egy család, egy 4 éves gyerekkel, a szülök nem házasok, de hivatalosan élettársak. A hölgy megismerkedik egy másik sráccal, beleszeret. Elhagya a családot e miatt. És átmenetileg a gyereket az apjával kell hagynia. De igyekszik ugy alakitani az életét, hogy pár hónap múlva a gyerek is oda kltözhessen az új családba. És itt tenném fel a kérdést. Ha közben meggondolja az igazi apa, és nem engedi el a gyereket, és pereskedés lenne belőle, akkor kinek itélnék a gyereket? Tudni kell, hogy az apának van saját örökölt háza, míg a hölgy albérletben lakna az új párjával. Mennyi esélye van a hölgynek, hogy ő kapja a gyereket?Klaustrofóbia- Félelem a zárt helyektől, például, ha zárva van a KOCSMA!
-
#77646080
törölt tag
válasz Víz Elek #14736 üzenetére
Szia!
Valószínűleg csak az esetleges idegességed miatt nem volt egyértelmű számodra, ami pedig eléggé világos, azaz: tény, hogy:
"Amennyiben a gyári garancia / jótállás már nem érvényes, illetve baleseti meghibásodás esetén:
1. A meghibásodást követő 2 munkanapon belül, kérjük jelentse be a kárt"Ez vonatkozik az esetedre. 2 napon belül intézkedj és megoldódik az ügy.
[ Szerkesztve ]
-
varmi2
nagyúr
válasz mike1334 #14740 üzenetére
Az alaplapos topikban vannak olyanok, akik tényleg értenek hozzá. Gondoltam a jogász topikban vannak olyanok, akik tényleg jogászok, és tudnak mondani valami kapaszkodót, hogy mire lehet számítani.
Klaustrofóbia- Félelem a zárt helyektől, például, ha zárva van a KOCSMA!
-
#77646080
törölt tag
válasz varmi2 #14742 üzenetére
Nem jogászként, csak olyanként, aki régóta követi a topikot:
Igen, jó helyen jársz. Vannak itt jogászok, értik is a dolgukat (érdemi tanácsot, iránymutatást nyújtanak a fórumon, díjtalanul a szabadidejükben). DE! Vannak esetek, ahol kevés info vagy más specialitás miatt lehetetlen részletekbe menően válaszolni. A te kérdésed is ebbe a körbe tartozik.
Kérdezel s amit lehet ennyi infó alapján tudniuk, arra válaszolnak is.
Relax.
[ Szerkesztve ]
-
varmi2
nagyúr
-
Víz Elek
senior tag
válasz mike1334 #14740 üzenetére
Én úgy értelmeztem, hogy a biztosítási garancia csak gyári garancia lejárata után lép életbe.
Viszont kellene egy varázsszó, ami alátámasztja, hogy rendeltetésszerű használatból keletkezett a kár, de mi lehet az?
Esetleg gondoltam még olyanra is, hogy szállítás során sérült meg, mivel futár hozta, ráadásul nem is én vettem át a csomagot, így mondhatnám azt is, hogy csak a mai napon volt alkalmam kibontani a csomagot..
Samsung S9
-