Hirdetés
-
Bejutott az európai 5G-be az Amazon
it Felhős üzletet kötött a Telefonica és az Amazon, ezzel utóbbi bejutott az európai 5G-s szektorba.
-
Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
ph Bővülnek és változnak a követelmények, illetve a hitelesítési teszt is fejlődik.
-
Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
ma Nem a kormányzati és vállalati felhasználásra szánt Axon 60 Ultra az egyetlen modell a szériában, a ZTE alulról építi a kínálatot.
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Baromságot írtam, kiszerk.
Szerk. 2: Köszönöm mindenkinek, az zavart meg, hogy alul volt a sötét sáv, csak épp elfelejtettem, hogy az optika fejjel lefelé vetíti a képet, tehát valójában a nem az 1. hanem a 2. redőny árnyékolt be, így pedig már mindent értek.
Persze, utána lejjebb vettem a záridőt és úgy fotóztam tovább, csak mint jelenséget dobtam be, gondolkodás nélkül.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz zgospel #7482 üzenetére
A pixinfo-n megnézheted az összes részletesen tesztelt gép hosszú záridős képeit. Ahol lehetett ott 10 perces expozícióval végezték, ISO 200-on, szobahőmérsékleten (nyáron vajon légkondis helyiségben tesztelik?). Tíz perc azért szokott okozni bőven hotpixeleket szűrés nélkül, amit ugyan darkframe módszerrel el lehet távolítani, de az újabb 10 percet jelent, így pl. egy csillagjárásnak annyi.
Szerintem járható megoldás az, hogy 10 percenként készíteni a képeket folyamatosan ameddig kell, darkframe nélkül, majd a végén készíteni egy képet vázsapkával és letakart keresővel és azt a képet kivonni számítógépen az összes fotóból. Bár gyanítom, hogy szenzor a végére ugyan úgy felmelegedne és az utolsó képen jóval erősebb hotpixelesedés lenne, mint az elsőn... :/
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Én nem értem, hogy mi az, hogy nem ott csippan a gép ahol éles a kép... Akár csipes M42 átalakítóról van szó, akár egy fókuszhibás AF obiról. Illetve értem, mert hiába fáziseltéréses az AF, első körben ránéz a gép a szenzorra, második vagy harmadik körben megtippeli, hogy a motornak még mennyit kellene fordulnia az élességhez, és már csippan is. Ha egyik obinál jó, másiknál pedig nem, akkor kijelenthető, hogy nem az AF szenzor - képérzékelő távolságának eltéréséből adódik a hiba.
Visszatérve a csipes konverterre, az enyémmel is jelentősen téved a gép az élességhez képest... Módosítom a kérdést arra, hogy miért nem ott csippan a gép, ahol tökéletes fedésben van a kép az AF szenzoron?(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Gondwana #7579 üzenetére
Na ezt pl. nem tudtam, szóval köszönöm!
Sejtettem, hogy valamilyen hibatűréssel tippeli meg, hogy mennyit kell tekernie a motornak, de így számszerűsítve jobban kézzelfogható, hogy miről van szó, s így logikus, hogy az adott objektív-váz páros határozza meg ezt.
Újra rápróbáltam az M42 átalakítómra, és egyik irányból közelítve a tárgytávot még élesen csippan, a másikból közelítve nagyon nem. Tehát ha úgy nézzük benne van a tűrésben, csak kicsit el van tolódva.
Továbbra sem értem, hogy miért nem akkor jelez, amikor a "törőéken" a kép pontosan fedésben van.
El tudnék képzelni a C.Fn.-ben egy olyan menüpontot, ahol ki lehet választani, hogy 0: Precíz fókusz, 1: Gyors fókusz, és az első esetben nem lenne saccolás, stb.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz kiskornel #7583 üzenetére
A törőéket idézőjelben az AF szenzor előtt lévőre írtam. Se a 20D, se az 550D nem segíti elő a mattüvegcserét, úgyhogy nem is forszírozom, bár kipróbálnám hogy viselkedik különféle vázakon, különféle obikkal (mikor csippan, mikor látszik élesnek, mikor lesz valóban az a kép).
Igazából mindössze 1db M42-es obim van, egy Pentacon 29mm f/2.8, szerettem volna egy társasági objektívet (érsd: söröző, teázó, félhomály, haverok, események megörökítése) és ez tűnt a legolcsóbb megoldásnak. Egészen addig amíg nem találtam rá egy rekesz hibás Sigma 28mm f/1.8 apróhirdetésre. Az AF működik, a rekesz a felhasználás miatt nem számít, és 10 rugó volt. Azóta nem is használtam a Pentacont, a Sigmának 1.8-on élesebb a rajza mint ennek 2.8-on... imádom, és filmezésnél is nagyon laza.
Összeállt egy elég jól használható "obipark", úgyhogy már jó ideje befejeztem a gyűjtögetést, szinte a szokásos összeállítás: alap-zoom, tele-zoom és két fényerős fix. 18-55 IS, EF 70-210 f/4, 28 f/1.8, 50 f/1.8. Olcsó és türelemmel jól használható objektívek (no usm).
Amire vágyom M42-ből esetleg az egy 135mm f/2.8 és egy Peleng 8mm (bár akkor már ott az új Samyang 8mm hasonló áron) De egyelőre nem engedek a technomán énemnek, jó a mostani csapat, ezzel is meg tudom lőni amit akarok.
[/anekdotázás](P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz kiskornel #7680 üzenetére
Cancer már meg is építette: http://prohardver.hu/tema/videozni_dslr-el/hsz_82
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz atyuska #7683 üzenetére
Ja értem. A rajzolata jó, de 2.8-on főleg a sarkokban van egyfajta lágy aura a fényesebb tárgyak körül, pedig szemre nincs benne por, de lehet hogy ki kéne tisztítani. Amúgy karcmentes még felületi karcok sincsenek rajta. F4-től elég penge, de ugye olyat már a kitobi is tud. Átalakító van, chipes. Küldhetek éjszakai képeket, ha kibújok a tetőn akkor elég jó a kilátás. ^ ^
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz marcias #7719 üzenetére
Én is ezt a kombót ajánlom egy hosszabb és egy szélesebb nagy fény erejű lencse. Nekem előbb kellett a széles, ezért beszereztem egy 28mm 1.8-at, majd jött egy eset, hogy színpadot szerettem volna fényképezni, utána vettem egy 50-est, nem bántam meg, azóta elég nagy arányban használom azt is.
Találni neten képeket szétesett 1.8-as 50-ről, hát igen vigyázni kell rá, egyszer nekem is koppant a kövön (hátizsák kicsit kinyit, az obi szabályosan kiugrik belőle o_o ) de szerencsére nem lett baja. Ha lenne pénzem 1,4-et vettem volna, de eddig minden obim az optimumon van ár/teljesítmény arányban...
(P.H.)
-
.DLL
veterán
"Ahogy emeled az ISO-t, úgy tűnnek el a legalsó bitek a zajban (mivelhogy a zajt is erősíted).
Azaz, ha ISO100-on 12bit jel/zaj van (most azt, hagyjuk, hogy a konverter hány bites lehet pl. 14), ISO200-on már csak 11, ISO400-on 10 stb...ISO6400-on már csak kb. 6 bited marad ............"
Ezt sürgősen felejtsd el, itt analóg erősítésről van szó először elektronikusan x-szeresére növelik a diórákból kieső feszültséget, majd utána kvantálják és digitalizálják.
Minden amit utána írtál azzal egyet értek, hagyni kell egy kis tartalékot és inkább legyen világosabb tónusú a kép, akkor több lehetőség marad (és egyben kevesebbet kell) ufómunkázni.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Ennyire talán nem kell szétszedni, mint a második linken, elég a frontlencsét lekapni, ott porszívózik a leginkább az obi.
Nekem is volt, és hiába imádtam, hogy USM eladtam. Eredetileg a 70-210 f/4-et szerettem volna lecserélni, végül mégis ez maradt, mert nekem a kettő közül egyértelműen ez volt az élesebb.
Mikor megvettem alapból poros volt a frontlencse, de egy hónap után már nem bírtam tovább nézni. Kitisztítottam, utána a kontraszt sokat javult, de két hónap alatt (amíg el nem adtam) újra poros lett, noha nem olyan mértékben, mint ahogy átvettem.
Clemi, ha neki is állsz, tényleg nem mindegy, hogyan teszed vissza a frontlencsét, ugyanis a befoglaló keret és az obi háza egy ferde emelkedő felületen találkozik, tehát ahogy elfordítod, úgy emelkedik a lencse, ezzel is finomhangolva az egészet, és egy említett próbapad nélkül nem lenne kellemes dolog kikísérletezni, hogy hol is volt a legélesebb állás...
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Szerintem korrekt gép. Nekem nincs ilyen de fogta már kattintgattam vele, 550D után nem rosszabb sokkal a fogása, kicsit csúszósabb a gumi hiánya miatt. Kezdő DSLR-esként úgyis először a képminőség fog lenyűgözni, az az új képi világ amit a kompaktok után kapsz, s majd később fog csak szűkössé válni a szolgáltatáskínálat vagy a sebesség, ha egyáltalán. Nem ismerem az anyagi kereted, de ennyi pénzért egy korrekt belépő gépet kapsz általa.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Kérlek ne a menü nyelve miatt válassz gépet, használattól függően egy hét, max. egy hónap alatt megtanulod mi micsoda rajta. Ebben a fórumtársak is segítenek, magát a kifejezést pedig amúgy is tanulni kell, mi az hogy második redőny, mi az az előzetes tükörfelcsapás, csak hogy ez egyszerűbbeket említsem, de aki először hall róluk annak magyarul sem mondanak sokat.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Én, mint rendszert nem, de nem azt mondom hogy rossz, csupán a Canon rendszer szimpatikusabb.
Csak azt mondom, hogy ne ilyen szempontok alapján válassz gépet, mint a menü nyelve, de ez esetben nincs probléma, mert az 1100D egy jól használható belépő tükrös, hatalmas Canon használtpiaccal a háta mögött, ami nekünk kis pénzű amatőröknek (magamból indulok ki) sokat számít.És mi van a kis mélységélesség által keltett térérzettel? :p
Ezt a részt pedig nem értem: "az 50-es kissé csalódás volt, mert nem tudtam hogyan tapasztaljam meg a szép háttérelmosását".(P.H.)
-
.DLL
veterán
Az enyém is back fókuszos volt.
Az 550D-vel nem szerintem nem lehet baj, új váz, gondolom nem volt ütve-vágva. Ez az obi azonban viszonylag régi, tehát el kéne vinni bekalibráltatni.
Lájv Vjúnál azért pontos, mert ott nem megtippeli a tekerés mértékét, hanem tényleg odalépteti szép lassan ahol a legnagyobb a kontraszt.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz csepelball #8112 üzenetére
Szempont lehet még a hordozhatóság is, nekem az 550D sokkal jobb barátom kirándulásokon, mint a 20D amit előtte használtam, az 5D meg még annál is testesebb...
Sprotra, állatokhoz is inkább az 550D ajánlható nem is a 0,7s-el gyorsabb sorozata miatt, hanem mert a teleobjektívek "hossza" is jótékonyan megnő azon a vázon a crop miatt.
Ha a videózás izgat, később úgyis szídni fogod magad, hogy miért nem 550D-t vettél.
------------------------------------------------
Most jöhetnek az 5D érvei.(P.H.)
-
.DLL
veterán
Ez nettó hülyeség. Ugyan úgy megválogatják az adott szituációnak megfelelő lencsét filmezésnél is, és a PL objektívek is lefedik ugyan azt a palettát amit mi fotózásnál megszoktunk. Hogy lenne a 24mm tele, ha az APS-C és a S35 film szinte ugyan az a méret?
encore22111:
Ha durva és látványos* háttérelmosást akarsz, akkor 20mm f/1.8 vagy 24mm f/1.4, ezeket találtam.*szokatlan látószögön elérhető szokatlan bokeh. Ugye az 50-es, meg telés képi világot már megszoktuk, de amikor széles látószögön is egészen életlen a háttér az meglepő és hatásos. Szerintem.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Klemice #8145 üzenetére
Én is ezzel a kombóval léptem be DSLR világba pár éve (akkor még 80e-ért) nagyon jó kezdésnek. Az a sebesség amit a 20D tud a kompaktokhoz képest, leviszi az ember haját. Mai napig működik, igaz én csak évi 5-10e expót teszek bele.
A kitobi mellé kell még egy külső vaku és az élet szép. Később meg jöhetnek a fényerős fixek.(P.H.)
-
.DLL
veterán
Itt a videóban RAW-ról volt szó és utólag csináltak belőle 8 bites HDR képeket.
5 másodperces időköz esetén 1 másodpercenként készíteni a HDR-hez szükséges felvételeket nem hangzik túl jól. Akkor már inkább automatikus exp.sorozatra állítanám, és akkor nem egész 1mp alatt megvan a három kép.
Time lapse esetén továbbá nagyon zárgyilkos dolognak tartom ezt, amikor ott van a RAW.
Tegyük fel csinálsz egy 3 perces time lapse videót, 25 fps-sel az min. 4500 expo. Ez háromszor véve 13 500 expo kapásból, de a tartalákkal vágásokkal együtt nyugodtan számolhatunk 14 ezerrel. Belépő szintű vázzal kb. 5-6 ilyen videó és a zárnak lefőtt a kávéja.
Tehát szerintem csináld RAW-val.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz kiskornel #8317 üzenetére
550D-n is úgy, van. Live View-ben az expozíció végén lefut a zár, és lecsukódik a tükör is - ez utóbbi teljesen feleslegesen.
Szerintem maga a redőnyzár azért a 7D-n is lefut, de az lenne a legjobb ha az ilyen dolgokat is belehetne állítani a C.Fn.-ben.Végső soron a legzárkímélőbb megoldás ha videót veszünk fel, (Full-HD már sokmindenre elég) és utólag ritkítjuk kedvünkre a képkockákat. Persze ez nem olyan minőségű, és HDR-nél sem játszik.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Van rá esély, hogy egy olyan régi objektívet is bekalibrálnak, mint a Sigma 28/ 1.8 II?
Egyre inkább front fókuszos, már nem tudok megbízni benne, pedig a kedvenc lencsém. Ez nem az EX-es változat, hanem az egyel korábbi, még a rekesz sem működik digi gépen, ennek ellenére a legtöbbet használt obim (gyakran sötét helyeken fotózom, teázó, kv-ház, étterem)
Amikor eltalálja az élességet, akkor vág, tehát optikailag nagyon rendben van, ezért is szeretném megcsináltatni. Foglalkoznak még ilyen réginek mondható 3rd party darabokkal a Camera kft-nél?[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Ha nem muszáj, hogy a Manfrotto talpakkal kompatibilis legyen, akkor vegyél egy Hama állványt pár ezerért, és a fejének a dönthető részét leszerelve már is kaptál egy gyorscsere alapot + talpat + van egy állványod is fénynek, akárminek.
Az alapot kifúrva -lehetőleg a sarkán- 4db M3-as vagy M4-es csavarral rögzíthető a glidecam platójára, persze figyelni kell hogy azon hol vannak a furatok. Műanyag mivoltából adódóan nyilván nagy, nehéz kamera nem tehető rá, de komoly felszerelés esetén nem is illik ilyennel szórakozni.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Miért nincs nekem egy 7D-m meg egy 580-as vakum?
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Bocsánat, hétvége után csak most olvasom a topikot, de erre gyorsan válaszolok, aztán olvasom tovább..
Nfsu, egyébként miért nem 550D-t veszel?
Ha a 350D megfelelt... Ha a videózásba csak belekóstolsz... Ha ilyen obi gondokról olvastál... stb.
550D-nek még a keresőképe is nagyobb picivel 0,87x vs. 0,85x -> tudom, még ez is nagyobb mint a 350d-é.(P.H.)
-
.DLL
veterán
Tudom sok apróság, de az árkülönbözetet hozzáadhatod olyan dologhoz, amit a későbbi 70D-den is használni tudsz majd.
Szerk: vagy ha nem jó valamelyik obi az új vázon akkor a kalibrálást elvégeztetni belőle.
De nem vitatom a variálható kijelző jóság![ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
1. Én sem örülnék.
2. "Előadod hogy levered ha leveszi a negyedmillás (ez fontos) obidat, de felügyelet nélkül otthagynál egy vadidegent a majd millás cuccoddal..." <-- Ez.Személy szerint eleve nem adnám oda felügyelet nélkül a 600 000-es gépem, mert ha nem nem vagyok ott, akkor bármilyen ooops történhet, csak utólag tudok reagálni a dolgokra.
Tényleg kell egy gép neki. Legyen az akár egy 550D vagy egy Sony NEX vagy egy M4/3 gép. Ha pici kell neki akkor NEX5N, és a képminőségre sem lehet panasz.
Szerk.: Huh, de pörög a topik, egy csomót írtatok mire ezt begépeltem. o.O
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz killerjohn #8960 üzenetére
Hát igen, a NEX-eknek APS-C méretű érzékelője van így az objektívek fizikailag nem tudnak sokkal kisebbek lenni, mint a megszokott DSLR rendszereknél.
Madgie viszont remekül összeszedte az m4/3 rendszer előnyeit: kisebb érzékelő -> kisebb objektívek, főleg ha fixekről van szó.
Társaságba elviszi a 14/2.5-öt meg a 20/1.7-et, azt jóság van.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz killerjohn #8979 üzenetére
A "nagy macera" az, ami itt relatív, lehet hogy neki nem az.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Hogyne használnám, a legkedvencebb objektívem. Az kicsit túlzás volt, hogy 0 kontraszt, de kellett rá csinálnom egy jókora napellenzőt (irodai szék gázrugójának takaróhengeréből kivágva ) mert a becsillanást nem bírja.
Viszont az élessége teljesen rendben van, a képi világa (relatív nagy látószög, relatív kicsi dof) nekem nagyon bejön, és a fényerejére gyakran szükség van (személyek fotózása teaházakban, kv-házakban, illetve bárhol).(P.H.)
-
.DLL
veterán
Akkor bugos, engedd ki belőle, majd hallgasd meg ismét.
Ha még mindig nem működik a gép, akkor próbáld meg körülírni azoknak akiktől bármiféle segítséget vársz, hogy milyen körülmények között és pontosan mit csinálsz a géppel, amikor errort, illetve furcsa hangot ad.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz SebajTobias #9990 üzenetére
Én még nem láttam DSLR-t 1/500s-nál gyorsabb zárral, ami sokszor még mindig kevés, és ez már a top-pro kategória, úgyhogy olcsóbban és jobban jársz egy külső vakuval ami tud nagy sebességű szinkront. ND is jól jön, nem csak amikor vakuról van szó.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Tiszta ideg vagyok, betettem a gépbe egy SD kártyát amit egy Pentax gépben is használtam, a kártyán már volt egy [###CANON] mappa is, de neem, ő a [###PENTX] mappába tette a képeket, ahol totál más a fájl elnevezés is, de sebaj, valahogy onnan folytatta a számozást, ahol a Pentax abbahagyata, ezzel b*szva szét a saját számozását. Így laza ~ötezter ugrott a számozás.
RAAAAAAGEEEEE!!!(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest