Hirdetés
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- Megszellőztették az MSI Unify-X alaplapsorozat visszatérését
- Elkezdte visszautasítani a H20-ra leadott kínai rendeléseket az NVIDIA
- Rengeteg memóriával kínálható meg az AMD érkező csúcs-IGP-je
- Drágul az EU-ban a GeForce RTX 4090
- Androidos tablet topic
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- SONY LCD és LED TV-k
- Egér probléma
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Ilyen specifikációkkal érkezhet a 2025-ös ThinkPhone
ma A Motorola és a Lenovo üzleti célú készüléke kompaktabb méretben, középkategóriás processzorral újíthat.
-
Megszellőztették az MSI Unify-X alaplapsorozat visszatérését
ph Egyelőre a Z890-es vezérlőhídról szól a fáma, és a túlhajtásra kiélezett újdonságon tobzódnak a gyors csatlakozók.
-
GreedFall 2: The Dying World - Elindult a PC-s korai kiadás
gp A premierrel együtt kaptunk egy új rövid előzetest a játékhoz, valamint a készítők megosztották velünk a roadmapet.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
MMiklos86
csendes tag
válasz 3L1T3 #140753 üzenetére
Szerintem ne aggódd túl a dolgot. Rengetegen motoroznak és ez is olyan, mint bármi más képesség - csak addig hihetetlen amíg meg nem tanultad
Ha a jogsi letételét soknak érzed, akkor javaslom, hogy nézz ki a Continental Safety Hungary-hoz (https://safety-hungary.hu/tanfolyamok-leirasa/#bevezeto), ott még jogsi nélkül is lehet motorozni a tanpályájukon. Igaz, amennyibe kerül egy kezdő training megvan a jogsi harmada-negyede...
Egyébként szerintem nem érdemes kisebb kategóriával bohóckodni. Ha tetszik, akkor sok időt és pénzt nyersz vele, hogy nem kell korlátlanra vizsgáznod. Ha meg nem neked való, bármikor félbehagyhatod.
Nyilván érdemes kisebb, barátságosabb karakterű motorral kezdeni, de utána szerintem egy erős motor biztonságosabb, mint egy gyenge. Egy erősebb motort jellemzően minőségibb fékekkel, futóművel szerelnek, amelyekkel olyan helyzetekből is sikerrel jöhetsz ki, ami egy képességei határán menő kismotorral nehezebb feladat.
Amíg kívülről szemléled minden motor félelmetes, rajta ülve, a gázt ésszel kezelve, valamennyi tapasztalattal a seggedben látni fogod, hogy egy motort sem arra terveztek, hogy ne lehessen vele menni. Amíg félsz a saját motorodtól, addig ne menj forgalomba, de ez gyorsan el fog múlni. 32 éves vagy, bizonyára van már némi forgalmi tapasztalatod és önmérsékleted ahhoz, hogy átvészeld a tanulási időszakot, utána meg jöhet a vegytiszta élvezet.
Én 30 évesen kezdtem és el nem tudom mondani, mennyi örömet okozott nekem ez a hobbi. Néha eszembe jut, hogy mi lett volna ha korábban látok neki... de nem lett volna se önuralmam, se pénzem azokra a csodálatos gépekre, amikre most van. Jobb is így.
-
MMiklos86
csendes tag
válasz etnies #140781 üzenetére
Saját tapasztalat, Shoei Neotec 2. Neked nem az igazi, mert felnyitható és nem D gyűrűs, de hátha hasznos a tapasztalat.
Röviden: újonnan szuper, használva már kevésbé. Az én kvázi körte alakú fejemre tökéletesen illeszkedett és sokkal kényelmesebb volt, mint a korábbi, zárt Shark sisakjaim. Jobban is szellőzik és a felnyithatóság, hát, game changer a mindennapokban.
Ám a harmadik évben vettem észre, hogy egyre nehezebben záródik az áll-rész. Pontosabban lecsukom, kattan, aztán később felnyitnám a plexit és jön vele a fél sisak. Bíztató egy esésnél... Negyedik évben, tavaly történt, hogy elkezdett beázni a plexi alatt, hiába igazgattam mindent. Szezonnyitó túra a Tátrában, zárt sisakban könnyeztem a hideg széltől. Később 200km zuhogó esőben, Szlovéniában, fröcsög be a víz. Motorcsere volt abban az évben, így nem foglalkoztam a sisakkal, idén meg inkább a légzsákos kabát a téma, de jövőre már túl lesz az ötödik évén, csere, valószínűleg nem Shoei-re.
-
MMiklos86
csendes tag
válasz Oppenheimer #142420 üzenetére
Ki a sisakból, be a mosózsákba, kímélő mosás után olyan, mintha új lenne. 4 év után először tettem meg, de olyan egyszerű, hogy ezentúl gyakrabban fogom, mert tényleg kellemesebb így a sisak belseje. (Shoei Neotec 2)
-
MMiklos86
csendes tag
válasz Oppenheimer #142391 üzenetére
1. Aláöltöző. Én általában egy "technikai" pólót viszek és a szálláson minden este kiöblítem, vagy szappanos vízzel mosom. Megszárad egy óra, de legfeljebb egy éjszaka alatt.
2. Motoros farmer. Én nadrág alá nem veszek külön aláöltözőt. A nadrág vagy véd, vagy szellőzik, mert éppen a kritikus pontokon - segg, térd, csípő - kell a vastag kevlár, illetve protektor. Izzadás ellen jó, ha időnként felállsz a nyeregből aztán hűt a szél.
3. Nekem Alpinstars Faster 2-m (vagy 1-em... nem is tudom) van és ugyanaz a tapasztalatom, mint a kollégáknak: nem szellőzik nagyon, viszont rohadt kényelmes. Aztán a Dolomitokban béna voltam és a bal oldalit végighúztam az aszfalton, kilyukadt, illetve a jobb oldalt elkezdett lejönni a szélső gumi protektor, nos a két lyukon át már remekül szellőzik. Ha fontos a szellőzés, vagy a 4 éven túli tartósság, nem ajánlom. Vettem helyette Daytona csizmát (Fokt Motor), amit maximálisan ajánlok, de nem ugyanaz az árkategória.
Néztem anno a Serpentize-t és képek alapján nem tetszik, hogy semmi sem takarja a fűzőt. Kellemetlen, ha menet közben beleakad a motoron valamibe, az Alpinestarson egy nagy tépőzár akadályozza ezt meg. Persze élőben kell megnézni, hogy van-e rá esély.
4. Megint csak zsebbenyúlós téma, de légzsákos kabáton nem gondolkodtál? Nekem Helite Vented van. A nagy hálós paneleknek hála jól szellőzik, a kontakt felületeken bőr és lv2 protektor van, no meg maga a légzsák, ami eséskor védi a gerinced, bordád, stabilizálja a nyakad stb.
-
MMiklos86
csendes tag
válasz macilaci78 #142466 üzenetére
Ez a tanulási folyamat része. Ha van hozzá időd és kedved, szerintem érdemes belevágni, mert a legtöbb dolgot csak egyszer kell megtanulni, aztán egyrészt egyre összetettebb dolgokat is meg tudsz csinálni, másrészt jó érzés olyan motoron ülni, amit "belsőségesen" ismersz.
-
MMiklos86
csendes tag
válasz Topiccsendőr #142472 üzenetére
Igazad van. Ebbe én is belefutottam, bundle-ként megkaptam a menőn kinéző aftermarket könnyű kományvégsúlyt, aztán az első kör után ment vissza a gyári.
A kolléga a gyártót kérdezte, magát a terméket nem is néztem.
-
MMiklos86
csendes tag
válasz Oppenheimer #142593 üzenetére
Angolul feelernek hívják, magyarul gőzöm sincs. Az enyém megvan, túl hamar ért le hát kicsavartam. 2021-es Sukuki Hayabusa. Holnap lefényképezem, ha úgy látod hogy megfelelő, szívesen elküldöm neked, nálam csak a helyet foglalja.
-
MMiklos86
csendes tag
válasz V.Stryker #147415 üzenetére
Igen. Egy V-Strom 650 3,4M, míg egy alap Vitara 7M. Tehát kb. fele annyiba került, vitathatóan egy kategória. Bruttó átlagkereset 655e (2023 december, KSH). Ez nettó 436e. Tehát egy új motor 7,8 míg egy új autó 16 havi fizetés. Oké, nem kell újat venni, de ezek akkor is brutális számok.
-
MMiklos86
csendes tag
Én azt mondom, támogassuk a motorozást a TB-ből. Nekem rohadt nagy szükségem van rá. Stressz van otthon sok kis gyerekkel segítség nélkül, stressz van a munkahelyen, mert az olyan. A kettő között, ha tudok motorozni, baromira sokat segít a mentális állapotomon.
Éppen ezért nem érdekel, hogy jobban koptatja a motort a munkába járás. Sport-túra motor, többet fogyaszt mint egy robogó meg nem is néz ki túl esztétikusan a topbox rajta, de túl rövid az élet ahhoz, hogy valami csettegőn töltsem, főleg, ha otthon a garázsban várja azt az évi 2-3 túrát egy másik vas.
-
MMiklos86
csendes tag
válasz norbert1998 #149746 üzenetére
Érdemes ránézni a felfújható üléspárnákra (Airhawk). Amióta egy 700km nyitónap csaknem tönkretette a túrámat (sportosabb csupasz motoron), életmentőnek nyilvánítottam. Minden, kb 400kmnél hosszabb és/vagy sok autópályát tartalmazó útra viszem. Nagy előnye, hogy tetszőlegesen lehet állítani a puhaságát, levegőt fújva vagy engedve belőle. Továbbá át lehet tenni másik motorra is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nespresso VERTUO POP GCV2 EU kapszulás kávéfőző garis
- Ninebot Max G2 E 36 hónap garancia
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
- Görgős TV-állvány - forgatható tetőlappal, 1 belső polccal, üvegajtóval
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen