Hirdetés
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Gaming notebook topik
- Objektívek topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
gp A Netflix-re szánt széria a tervek szerint jövő hónap elején debütál.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
etnies
senior tag
Most tényleg azon ment a vita, hogy hány ujjal kell fékezni?
Bm, néggyel. Miért? Mert néggyel fogva biztosabb a fogás, pontosabb az adagolhatóság és nagyobb erő fejthető ki. Ennyi. Az, hogy te nem így csinálod, esetleg a versenytechnika máshogy adja ki, az egy dolog.Fékkészültség nem hülyeség, de ne csak a kezed legyen a karon, lábaddal nyomhatod finoman a hátsó féket is, azzal egyszerűbb lesz a kikerülés, ha félig kijönnek eléd.
Másik, nagyon megy itt a Safety fikázása, nagy divat lett. Beleköttök néhány apróságba, majd azon levezetve megmondjátok, hogy miért gáz az egész. Tipikus érvelési hiba.
Számomra különösen vicces olvasni olyan emberek vaskos véleményét, akik életükben nem motoroztak össze még 20-50.000 km-t sem. Nagyobb szerénységet kérek, plz (akinek nem inge...) Szívesen megnéznék rólatok egy Safety lvl 2 videót...
Safety 2 napos képzés, mondanak néhány apró, vitatható dolgot is, belefér.Az Alpok eddig mentes volt a Mátrában mozgó faszfej motorosoktól, idén már ez sem így volt, 3X kellett kanyarban lemenekülnöm a sávom szélére, mert jött szembe Rossi. Csomagokkal, utassal, hegynek lefelé ez nem olyan egyszerű. 2800 km volt a túra, eddig úgy gondoltam, hogy a svájci Alpok a legszebb, most a Mont Blanc környékét gondolom annak.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz z123456789 #108780 üzenetére
Dobok majd képeket és videókat, rengeteg anyag készült, kb 120 GB. Videókat feldobom youtube-ra, képeknek tudtok valami nagy, ingyenes tárhelyet?
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Feldobtam néhány videót, a többire várni kell 1-2 hetet, mert most rokonlátogatni fogok.
Szóval Aigulle du Midi, ide nem motorral mentünk fel, hanem felvonóval természetesen. A felvonó Chamonixból indul, 2000 méter környékén át kell szállni, 63 euró a jegy, de megéri. Háttérben a Mont Blanc látható.
Lac de Roselend, Beaufort környékén található. Itt mindenhol hágók találhatók, egyik szebb, mint a másik.
Stelvio, ezt nem hiszem hogy be kellene mutatnom.
Ez a szállodánk volt a Dolomitokban, közel a Gardena Pass-hoz.
Így a negyedik Alpok túra után úgy gondolom, hogy a Mont Blanc és onnan délre, és a Dolomitok a legszebb részei az Alpoknak.
Van egy csomó kép, dashcam videó és feleségem által készített videók, ezeket majd később."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Szokott valaki motort szállítani? Én nem értek hozzá, középsztenderen kell?
Más, beadtam a motort a nagyszervizre, 20.000 körül van a mutató.
Lesz szelephézag ellenőrzés (vittem új tömítést), olaj- és olajszűrő csere, légszűrő csere, gyertya csere, fékfolyadék csere, hűtőfolyadék csere, csapágyak ellenőrzése, és ami a legfontosabb: teleszkóp olaj és rugó csere. Vettem bele hyperpro progesszívet, mert az mindenki szerint hűdejó, majd meglátjuk. Kíváncsi vagyok a leengedett olajra, majd rákérdezek, mivel itt volt már vita róla, érdekel nagyon. Ha meg már szétkapják a telót, akkor mindent kicseréltetek benne, nem csak a porvédőt.
Most döbbentem rá, hogy egyre kevesebbet motorozom, ebbe a motorba 19.000-et tettem 3 év alatt, régen ehhez elég volt másfél év
A Michelin road 5 jól bírta, soha nem csúszott meg (igaz, nem döntöttem szügyig, mind két oldalon maradt fél-fél centi) és nem kopott kockásra, pedig volt benne kb 1300 km pálya. Eddig 3000 km körül mentem vele, nem nagyon kopott, 15.000 biztos meglesz.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #108820 üzenetére
Nekem most Liqui Moly van benne, eddig Motul volt. A Motullal halkabban jár a motor, váltásérzet egy idő után ugyanolyan, viszont a Motult csipegette pályán, utóbbit nem.
Mind a kettő Api Sg, félszintetikus. Szerinted melyik a jobb?
Nekem fogalmam sincs."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #108824 üzenetére
A félszintetikus úgy gondoltam elég, de legyen:
MOTUL 5100 10w40 Api sg
LIQUID MOLY street 10w40 (semi synth) Api SnMotullal szebb a hangja, a mostani olajjal csattog egy kicsit, váltási érzet jobb Motulall az első pár hétben.
Motult eszegeti, Liquid Molyt nem."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #108935 üzenetére
Magazinok alapján sem veszek semmit, az én vásárlási szokásaim régi típusúak, megtanultam, hogy minden teszt és bemutató kamu, amit nem magánember készít.
Aki professzionálisan mond véleményt, annak kétszer meg kell gondolnia, hogy mit mond, hiszen a megélhetése múlik rajta.
Ezek a Youtube Józsik is azt dicsérik, aki fizeti az útjukat."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Majd a következő cserénél belerakom.
Egyelőre az új rugót szokom. Rövidebb és nehezebb, mint a gyári, az olaj is sűrűbb (15w az 5w helyett), így kevésbé hintázik és megszüntette a "seggnehézséget", de Budapest fos útjain csökkent a komfort is. Egy ideig tesztelem még, utána eldöntöm, hogy melyik a fontosabb, a kényelem vagy a feszesség."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #108981 üzenetére
Könnyen vesz rom motort, akinek szerelő a barátja.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Hazaértem Londonba tegnap, végül 4700 km hosszú lett a túra.
Lesz videós beszámoló majd valamikor, de most már van tapasztalat a villarugó cseréről, ha érdekel valakit megírom.A Michelin road 5 nem kopott kockásra az 1750 km autópálya alatt, nem úgy mint a gyári, jár a pirospont.
A Cobrra Nemo 2 is bevállt, láncot nem kellett állítani, nem nyúlt szakaszosan és kb 15 perc alatt letakarítottam némi petróleummal a közel 5000 km dzsuváját.
A Sthil bio olajat melegben (volt 39 is Franciaországban) nwgy fordulatnál hamar ledobja a lánc, ennyi a negatív tapasztalat csupán. A Givi satnav tartó nem bírja a 110 kmh feletti tempót és lekonyult, akárhogy húztam meg, műanyag szar. Beragasztom majd vagy veszek másfélét.A motor egy csoda, oldaldobozok nélkül 120-145 közötti tempóban 4 litert evett. Simán mentem tankolástól tankolásig 3-4 órát egy seggel.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz lumpy92 #109092 üzenetére
Dl650XT, mindenki motorja benne van az összefoglalóban.
Kimaradt: a Givi/Kappa Airflow plexi minden pénzt megér, szerintem intercom nélkül is tudtunk volna beszélgetni a feleségemmel, ha nagyon akartunk volna. Se zaj, se szél, se bogár.
Az Intercom Urban is bevállt, remek a zajszűrése és hangminősége, visszaúton végig podcasteket és zenét hallgattam rajta. Egy töltéssel kb 30 órát kibírt, ezen lehidaltam. A rádió szar, 100 fölött szakadozni és recsegni kezd, ez az egyetlen negatívum.
A Sony as-50 kamera jol vizsgázott, szép felvételeket készített, de 3-4 órát bírt csak, ez lehetne több egy kicsit.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #109113 üzenetére
Szerintem ugyanannyi a "túlbiztosított" kezdő, mint a nem, csak pont a láthatóság miatt jobban észreveszed. És pont ez a cél.
Én nagyon bénán motoroztam, amikor elkezdtem, kb 6 év után értem el az átlagos motoros szintjére. Akkor nagyon erőlködni kezdtem, hogy közúton meglegyen a lábtartó és a gumi széle. Ez belesodort néhány necces helyzetbe, megbeszéltem magammal, hogy motorozni és élni is szeretek, de élni jobban, úgyhogy visszavettem, lehiggadtam, láthatósági mellényt kezdtem viselni.
Van egy általam biztonságosnak gondolt tempó és viselkedés kultúra és azt követem.A láthatósági mellényt nem véletlenül hívják így, tudományosan igazolt, hogy jobban látszódik, ezzel kár vitatkozni. Aki nem visel, ne tegye, de ne gyártson mögé elméleteket. Neki ciki vagy kényelmetlen, ennyi. Ez is érthető, de szerintem 10 motorossal több fejezné be a szezont otthon minden évben, ha mindenki használná.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz etnies #109117 üzenetére
A képeknél van egy ilyen felirat:
"Sajnos már tipikusnak nevezhető helyzet: szabálytalanul bekanyarodó autó és sérült motoros. Csak az utóbbi egy-két hétben féltucat ilyen ütközés történt Magyarországon"Szerintem nem hülyeség elgondkozni a láthatóság emelésén, még akkor is, ha szerinted veled ilyen biztosan nem történhet meg.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz vendingo #109120 üzenetére
Nem hibáztatja senki a motorost. A fura az, hogy sok pénz elmegy a drága protektorokra, meg felszerelésekre, amik a balesetek bekövetkezése után segítenek, de van egy 500 Forintos mellény, ami a baleset elkerülését segítené, az meg nem kell senkinek.
De befejeztem a hittérítést"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #109163 üzenetére
Nem kell megsértődni, ha egyszer nincs igazad az életben (túlfogod élni szerintem)
Az a kemény, férfias, bevállalós egykerekes sajnos nem.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #109178 üzenetére
Nekem ez volt életem legdrágább szállása, de megérte. Én vettem fel, drónnal. 206 euró volt, de olyan 5 fogásos vacsora volt benne, hogy agyam eldobtam. Életemben nem ettem olyan finom Wellington marhát, mint ott.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz baboss #109201 üzenetére
Ott lesztek 50 km-re a Val Gardena / Gardena passtól, de nem mentek fel és le?
Az Alpok 2. legszebb része...A tankolás miatt kár aggódni a Dl-el, 400 a hatótáv az Alpokban. 200 után megállász az első kúton és kész. TDM nem tudom mit fogyaszt, de elvileg az is túramotor.
Legyen nálad kártya, mert sok az automata kút, személyzet nélkül és lehetőleg Olaszország előtt tankold tele, ott nagyon drága a benzin, akár 40 centtel is literje.
Olasz autópálya nagyon drága, csak akkor használd ha tényleg nagyon kell sietni.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #109210 üzenetére
Ha valaki sokadik segítő posztomat ignorálja és fullba nyomja az öszvért, akkor már csak erre futja, sajnálom. Ennek ellenére én próbáltam neki segíteni, hogy ne legyen kidobott pénz és idő a túra.
Az egész horvát tengerpartos részt nem értem, az egész túra úgy van tervezve, hogy kb. 3 nap unalom, 2 nap érdekes rész lesz, pedig ebből több is kihozható lenne.
De most már tényleg elengedem ezt a témát is, nem erőlködöm feleslegesen, ha rám hallgat, azt csinál, amit akar.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #109214 üzenetére
Az tuti, de azért van egy ilyen prekoncepcióm, hogy az Alpok általában több motorosnak tetszik, mint a mi remek Hortobágyunk, kilenclyukú ide vagy oda.
Ez természetesen nem zárja ki a lehetőségét annak, hogy vanak olyanok, akik a technikás egyenesek rajongói, ám ők jellemzően nem a túramotorosok.
Hála Istennek én 4x teljesen átmotoroztam az Alpokat, bejárva a francia részt is, ahová a magyarok nem nagyon jutnak el a távolság miatt, ezért van összehasonlítási alapom. Az Alpok legszebb részei a Mont Blanctól délre, a második legszebb része pedig a Dolomitok, azon belül is a Gardena Pass környéke.
A Stelviot és a Glokcnert egyszer meg kell nézni, mert szép, de túl nagy a forgalom.
Mosquito nagyon jó tanácsokat ad, rá legalább figyel.
Még Szlovéniában is van egy szép hágó, pont mellette megy majd el, oda is fel kellene nézni, mobilról nem tudok linkelni rendesen.Én nem értek a pályamotorozáshoz, meg a kerekezéshez, szereléshez, de az Alpokban már kb 22 napot töltöttem, ott tudok segíteni.
Azt a horvát részt én is kihagynám, helyette Ausztrián keresztül haza, pl Grossglockner, stb.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz baboss #109263 üzenetére
Mobilról írok, szóval bocsi az elütésekért.
Szóval, mit kell vinni?
-Eurót és bankkártyát, érdeklődd meg a banknál, hogyan váltanak, néha jobban, mint a pénzváltók. De valamennyi kp legyen nálad mindenképpen.
-Multitöltő és akkor elég egy töltő. Nekem egy négyfejes van, az a tuti. Kábelek az eszközökhöz.
-Esőruha, eső kesztyű, vízálló lábbeli.
-Defekt javító (más szerszámok nem kellenek, néhány ezer Forint egy recovery biztosítás)
-Utasbiztosítás (!!!)
-Póló, kisgatya, zokni
-Egy nadrág utcára, pl farmer
-Egy utcai cipő
-Ha nem sátoroztok, akkor nem kell törölköző meg ilyesmi, csak fogkefe és fogkrém, igény szerint borotválkozó szett, izzadás gátló és parfüm.
-Láncspray vagy olaj.
-Én tabletet (256 Gb kártyával), egy otg kábelt és usb kártya olvasót vittem, arra másolgattam, kisebb és könnyebb, mint egy laptop.
-Drón, kamera, fotóapparát, ami van.
-Sisak beszélő, ha nincs akkor kézjelek egyeztetése indulás előtt.
-Benzin nem kell, Alpokban van kút mindenhol, Dl elmegy ott 400-at, olyan nem lesz, hogy nem jön szembe kút. 250 után menjetek tankolni az első kúton és annyi.Most ennyi, majd még gondolkozom.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz baboss #109281 üzenetére
Még eszembe jutott az, hogy a biztosításnál figyelj arra, hogy sok cégnél a motorozás kizáró ok. Amíg otthon voltam, addig a Mapfre-t használtam, most az Allianznál kötöttem két személyre utasbiztosítást és assistance-t a motorra 23 napra, egész Európára 84 Fontért (mindenképpen megéri.
A Mapfre lényegesen kevesebbet nyújt, mint az Allianz, de több, mint a semmi."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz z123456789 #109291 üzenetére
Nem csodálom, valószínűleg a legszebb, bár St Moriz környékét még nem láttam.
Baboss, vasárnap tudom megnézni, most 2x13 óra munka vár.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #109303 üzenetére
+1
Én is ezért vettem DL-t, de szerencsére itt volt használt (1 év, 1300 km ) , plusz itt évente többször van hitel a Suzukinál és Hondánál 0% 4 évre.
Nem tudom otthon mennyi a biztosítás, a motorra 40 volt 23 napra és mindenre kiterjedt.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz baboss #109293 üzenetére
Volt egy kis időm munka előtt:
Első nap rendben, arra figyelj, hogy az M7 nyáron gázos tud lenni, főleg péntektől-vasárnapig. Én ilyenkor korán kelek és indulok, pl amikor jöttem vissza Londonban, akkor 4:30-kor már a motoron ültem (M0-M1 szintén halálzóna), Ti Szeptemberben mentek, akkor rendben lesz.
A második nap végét felkanyarítottam a Val Gardenara és készüljetek fel, hogy baromi kemény lesz, a vezetési idő 8 óra körül alakul, az pihenésekkel, evéssel, tankolással, fotózással lesz 12-14 óra.
Vagy nagyon korán induljatok aznap, vagy alakíts rajta.Ugyanez igaz a harmadik napra, átraktam az indulást és egyből felszaladt 8 órára.
Szerintem érdemes levenni napi 6-7 órára, különben nagyon szaladni kell és nyomás lesz rajtatok, hogy odaérjetek a következő szállásra. Ott ugyanis enni kell, nem minden szálláson van, időbe tart.
Egyelőre ennyi."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #109347 üzenetére
Nekem volt olyan motorom, ami amúgy kifogástalan állapotban volt, de nem akarták szállítani, ezért elvitték a rendszámtáblát vizsgáztatni és átment.
Zolee, nekem szerencsére már nem kell ezzel a balkáni korrupciós mentalitással küzdenem itt nyugaton, de ahogy a mondás tartja: Rómában, ahogy a rómaiak.
Baboss, kötelező olvasmány neked, te is odakészülsz.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zsolti_20 #109363 üzenetére
Én is pont 183 cm vagyok, VTR250-em volt (2009-es).
Az kb arra jó, amire írod, nagyon igényes kis motor, viszont az utasnak szeretni kell tégedPersu szerint nem ráz, szerintem pedig minden egyhengeres ráz egy idő után, túrázni nem vennék.
Miért ilyen motorokat nézegetsz, A2-d van?
NC750X nem játszana?"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zsolti_20 #109367 üzenetére
Én londoni vagyok. Valóban az NC750 DCT-vel 2000-el drágább, mint a Duke 390.
A Duke 390 tökéletes lesz városban, de árul valaki dobozt hozzá?
Londonba ne hozd, nagyon lopják.Te fiatal vagy, úgysem veszel robit, de arra amire írtad, én Yamaha Xmax 250-et vennék, még olcsóbb is.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #109372 üzenetére
Senki nem megy motorral 1000 km-t egy nap, ezen kár agyalni. Már a 800 is haladós.. Vagy városi szaladgálós kell neki vagy, túragép, ilyen hybrid nincs.
Én a városra mondtam a robeszt. A BMW 390 sem alkalmas túrázni, hiába nézel róla videókat. Youtube-on vannak olyan videók is, ahol Verhovinákkal járják be Európát, nem kell mindent elhinni."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz vlevi #109379 üzenetére
Én is többször csináltam 900 körül egy nap. Akkor megy, ha pihent vagy és nincs eső, baleset, stb.
Ha bármi gebasz van, akkor vesszőfutássá válik.
De térjünk vissza az eredeti kérdéshez, a 2x1000 km nem túrázás, hanem ironman-verseny motoron.Ő túrázni is akar meg városozni, nincs olyan motor, ami mind a kettőre jó, nagy kompromisszumot kell kötni. Szerintem az egy henger nem jó túrázni, 200 km után zsizseg a kezed mindegyiktől, 400 után meg várni fogod a nap véget. Ha jól értem, akkor neki a város az elsődleges terep, oda jobb lenne a robesz, főleg Angliában ahol sokat esik.
Én NC750X-et javasolnék neki, de az meg 5000 Font körül van DCT-vel."önmagam hite vagyok magamban"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Házimozi haladó szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Lexus, Toyota topik
- Milyen légtisztítót vegyek?
- LEGO klub
- Xbox Series X|S
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen