- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Két új Samsung SSD-ről érkeztek pletykák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mini-ITX
- Autóhifi
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Gaming notebook topik
- Projektor topic
Hirdetés
-
Minisforum dokkoló OCuLinkkel
ph Ezzel szinte bármilyen VGA-val kiegészíthetjük mini számítógépünk hardverét.
-
Mostantól Switch-en is elérhető a DarkStar One
gp Alig tizennyolc évvel az eredeti kiadás után a Nintendo hibrid konzoljára is megjelent a játék.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Somatom #142770 üzenetére
A valós kockázat az alkalmi drogfogyasztókat is megfogná, nem csak a tartósan függőket. A cikk főhőse is hányszor ülhetett volán mögé bemindenezve, mire egyszer megfogták?
Szerintem a kockázat adott, de azért elég kis eséllyel kell szóváltásba keveredni egy rendőrrel az ő kezdeményezésére.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Somatom #142778 üzenetére
Ezért írtam ezt.
Egyetértek azzal, hogy a jármű használati szokásait vegyék figyelembe, de bacus javaslatára ne csak az eltiltás letelte, hanem átírás is adjon tiszta lapot.
bacus: olyan sűrűn nem állítottak meg a rendőrök, hogy akár csak egyetlen alkalmat is tehernek érezzek. Még amikor gyorshajtási bírságot adtak is a kezembe.
Szondáztattak Nyíregyházán egy húsvéti akcióban, D-K Mo egyik határvárosából származom, ott azért sűrűn igazoltattak még anno határőrök is.
Budapesten egy szezonban 3× igazoltattak robogóval.
Volt, amikor behajtani tilos, kivéve célforgalom utcában igazoltattak. "Azt tudja, miért állítottam meg?" "És maga tudja, hogy hova megyek?" Nem volt dolgom abban az utcában, csak arra rövidebb, de ezzel együtt nem volt rajtam fogás.
Azért annyi felelősség van bennem, hogy vezetésre alkalmas állapotban közlekedek egy arra alkalmas járművel. Épp ezért támogatom azon törekvéseket, ami az ettől eltérő viselkedést igyekszik kiszűrni.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Predator2 #142792 üzenetére
Másik ötlet, hogy elmész a motorral egy csavarboltba bitet venni. Biztosan megengedik, hogy belepróbáld. Párszáz forintért fogsz kapni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #142814 üzenetére
Jól néz ki és hát a Duke 690 erőforrassal potens is.
Remélem, a formanyelv hamar meghonosodik a robogók között. Nekem tovább tart lebontani, visszarakni a sallangot, mint maga a szerelés.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
V.Stryker #142822 üzenetére
Még töltőkábel, vannak egészen rövidek. Nekem van egy 10 centis micro-USB - USB-A és erre egy Huawei átalakító USB-C-re.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Micsurin #142843 üzenetére
Nagyon sok bicska módjára kinyitható készlet is van, nekem is van a kocsiban egy multitool néhány bittel a kocsiban, de kerékpárosoknál is elterjedt. Sajnos nem olyan kuriózum ez. Alkalom szüli a tolvajt.
Volt olyan, hogy az idegen bringán bekapcsolva felejtett Cateye lámpához léptem oda és kapcsoltam le. Szerszám nélkül levehető, drága dolog. Hátha kikapcsolva kevésbé feltűnő és egy rossz szándékú nem veszi észre.Viszont ez jó tanulság, lehet vadászni az egzotikusabb kulcsnyílású csavarokat, amolyan kerékőr feladatra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Micsurin #142846 üzenetére
Aki szerszámmal a kezében áll neki leszedni, az nem jó eséllyel nem fogja erőltetni, ha elakad egy olyan csavarnál, mihez nincs nála szerszám.
Olyan ez, mint autórádiót lopni: van, aki csak betörte az ablakot és kitépte és van, aki szépen kinyitotta az ajtót, szerszámmal kivette a rádiót, lehúzta a csatikat és becsukta az ajtót. Az előbbi ellen nem tudsz védekezni, az utóbbi nem rongál, de ha elakad (például a kódolt rádió előlapja nincs rajta), akkor hozzá se fog az ajtónyitáshoz.
Amúgy gondolom, M4, M5, M6 csavarokkal van rögzítve, én valószínűleg felhajtanék annyi lehetséges típust, amennyit csak el lehet érni, a hosszát megigazítanám és utána kerámiakezeléssel egységesíteném a színt. Ha meg már hozzáfogok, akkor valószínűleg a többi csavart is megnézném a motoron.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pttypang #142892 üzenetére
Inkább az elakadásjelző kapcsolójáról tegyél fel képet. Én Árwill-ben szoktam szétnézni. Egy sor kapcsoló, kupak, borítás elterjedt dolognak számít, sokféle felhasználát elégít ki.
Például kaputávirányítóinkban ez szokott megmakkanni, a robogó műszerfalára pedig ezzel vezettem ki, a távirányító maga pedig a fejidomban van. Az ötlet Apámnak annyira megtetszett, hogy a Toyotába is beépítésre került. A Passatba való motyót magamnak is megvettem már. Ráadásul a távirányítóba 12V elem kell, ki lehet váltani egy feszültségstabilizálóval és mehet a gyújtásra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pttypang #142896 üzenetére
Pattintsd szét, hátha ki lehet cserélni a kapcsolóval együtt. Vagy még opció lehet 3D nyomtatni egy új házat és abba olyan kapcsolót berakni, amit fillérekért megkapsz és tudod cserélni.
Én például olyan kapcsolót vettem, amire saruval tudom rádugni a vezetéket, ott nem is kell forrasztanom, illetve a lyukon könnyen át lehet fűzni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kovacss72 #142942 üzenetére
Egy-egy kiegészítőt mennyire körülményes bejegyezni?
A példa kedvéért mind E-jeles, igazolt forrásból, számlával, szervizben felszerelt, szintén számlával. Karok, tükrök, bukócső, dobozok, plexi, kipufogó...Mondjuk, nekem nem fétisem a hangos kidörgő, inkább halkítanám.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
-Mosquito- #142995 üzenetére
Miért? Ott is kitört a fara a nem megfelelő gázkezeléstől?
Ha ugyanarra a videóra gondolunk, akkor nemes egyszerűséggel lefulladt. Túl élesen akarta bevenni a kanyart olyan nyomvonalon, ahol túl meredeken emelkedett. Gondolom, nem kapcsolt vissza 1-be, nem csúsztatta a kuplungot és nem stabilizált hátsó fékkel. Ez független a motor tömegétől, erejétől, egy üres talicskát is el lehet ott borítani, ha rosszul fogsz neki.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #142999 üzenetére
Erdekes modon kezdoknek a tobb loeros tunik jobbnak, amennyiben nem forgatja ki nyomatekcsucsig. - 600-as Frazeren csináltam a jogsit, általában csak 4000-ig forgattam el.
Ültem egy 2014-es Honda NC750-en, próbakör. Meglepett, hogy enyhe emelkedőn is alapjáraton elkezd kúszni.csongi: 50 ccm robogóról mentem A jogsira 0 váltós tapasztalattal. Első rutinórán egy 125-öst adtak alám, tanulni a váltót. Két dolog tűnt fel szinte azonnal. Sokkal jobban gyorsul, mint a robogó és sokkal hatékonyabb a fék is. A robogón mindig is észnél kellett lennem, mert alattam olyan féktávja van, mint egy vonatnak.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pocee #143018 üzenetére
Tehát azért veszélyes naggyal kezdeni, mert sihederként ráültél és elsőre húztad a szarvát, mintha nem lenne holnap?
116 lóerős autóm van, nem padlózom le, mert minek? A 100 lovas motort sem rángattam, mert az meg nem kérdez, megindul nélkülem is. Tudomásul kell venni, hogy nem bicikli, a kormányba nem kapaszkodunk. A robogón pedig megtanultam defenzíven menni, mert előre menekülni kevés, a fék meg főleg. Nem a motorozásért ülök fel, hogy motorozzak, hanem hogy odaérjek.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Azt nem értem, hogy írja majdnem mindenki a túl erős motort. Komolyan nem lehet egy erős géppel lassan, komótosan menni? Értem én, hogy nyél az élet és buzi, aki tiltás előtt felvált.
Oktatáson egyáltalán nem éreztem soknak a motort, nehéznek is csak indulásig, mikor 2 óra között 100+ km-t mentem a robogóval.
Mondjuk, forgalmi óra előtt, míg a másik srácra vártunk, felmentem a rutinpályára kicsit tekeregni, de ennyi elég is volt. A kereszteződésben megfordulásoknál is csak azért fordultam be kicsit az utcába, mert így mutatta az oktató.Továbbra sem tudok motorozni, ha meglesz a saját, elmegyek újra iskolába, tréningre és fogok gyakorolni, majd az asszonynak is nézünk valami elfogadható gúnyát.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Somatom #143106 üzenetére
Oké, 196 cm vagyok, 160 kg, feleségem 170 cm, 70 kg, a távlati cél mondjuk Budapest-München egy nap alatt, utassal, csomaggal. Amíg nem érzem magam stabilnak, nem viszek utast.
Friss jogsival ehhez a termethez mi a javasolt kezdő motor?Nem válasz akart lenni.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
csongi #143110 üzenetére
Ja, elfeltetten, hogy mellette budapesti munkábajárás, napi 2*10 km.
Utas és dobozok nélkül.
Autós ajánlást nem itt várok.
l
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #143113 üzenetére
Megvan, mi tetszik küllemre, de a használat szempontjából számomra mellékes a küllem. Legyen kényelmes, a fék, motor, futómű megfelelő és a karbantartása ne egye meg a vagyonom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Mentolka #143119 üzenetére
Keret nélkül egyelőre. Mivel a termetem erősen leszűkíti a választékot, így a legtöbb általános szempontot el is engedtem egyelőre, mint ár, küllem. Ugyanezen okból a szamárlétrát is, kötve hiszen, hogy 40 Le-től 1600 ccm-ig minden fok meglenne.
Már nagyon sokmindent elengedek az úton, nem hajt a vérem. Autóval is megvan a saját tempóm, ha gyorsabb vagyok valakinél, az nem azért van, mert jobb sofőr vagyok, hanem egyszerűen csak gyorsabban akarok menni, mint a másik. Kb 140-145-re áll rá a lábam pályán, ez már az első km-en megvan. Van, aki elhúz mellettem, majd 20-30 km múlva elhagyom. Egyszerűen ő nem akar annyival menni.
Motoron is figyelem a mögöttes forgalmat, elengedem a másikat, intel is neki akár.Bocs, de kb fele akkora vagy, mint én.
Ezért sem érzem akkora gondnak egy 200-220 kilós motort, a saját tömegemnek az nem a háromszorosa.
etnies: van olyan tuning, ami a nagyobb teherbírást szolgálja? Pl lengéscsillapítók, nyilván erősebb fék is kell.
martonx: majd motoros találkozókra akarok elmenni üléspróbára. Ott sokféle típus van, rövid idő alatt sok típust lehet meglesni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #143128 üzenetére
Nem menés közben van gond, amikor a lendület viszi a vasat, hanem amikor hirtelen kell megállni alacsony tempónál. Ott vagyok előnyben egy 60 kilós zsokéval szemben.
A kényelem alatt a kényelmes üléspozíciót értem. Persze, hogy nem jó egy franciaágy rugózása.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
csongi #143145 üzenetére
Ha az autó, robogó és BKV segítségével megtett távot összeadom, akkor leszek kb 15k km-nél egy évben. A motor mellett természetesen megmarad az autó, illetve a téli hónapokban a BKV, szóval tippre 2-3 évet ki fog bírni a gumi.
A robogón 5 év után "illemből" cserélem, minta még bőven volt rajta. Na jó, határozottan volt különbség a régi és az új között, illetve szerintem a régi elfáradt. Nem tartotta a nyomást, gyakorlatilag 10 km-es út alatt 0,3 bar-t engedett el a hátsó kerék, majd 8 óra alatt sztenderen állva még 0,5 bar-t. Gumis felfúzta 3 bar-ra, víz alá tette, nem volt buborék. Kevette a gumit, átnézte a felnit, gumit, megkente, visszarakta, újra megfújta, ellenőrizte, semmi. Visszaadta, ugyanúgy szar. Csere, akkor már az első is. A biztonság kedvéért kértem a hátsóba tömlőt. Tippre a gumi fala adta meg magát és a súly alatt már lehet, engedett menet közben. De ez se magyarázza, hogy sztenderen miért engedett.
Mindegy, a robogón is 60k a csere elöl-hátul, a legutóbbi szett szűk 6 ezret futott.etnies: vásárlás nem idén lesz, az idei szezont arra szánom, hogy pár típusra leszűkítsem a választékot, azokkal esetleg tesztvezetés, bérlés.
Jövő szezonra szeretnék venni motort és majd talán a szezon végén utas. Addig kiderül, hogy állok majd fogyással. Ha szerencsém van, nekem is fog kelleni másik (szűkebb) kabát. Akkor azt már úgy választanám, hogy egy valamekkora esőben is megállja a helyét, akár esőruhával.Túra, nem túra. Budapesten élek, sógorom Bécsben, szüleim Battonyán. Ezek 200-250 km-es távolságok, ami igazából családlátogatás. Barátok vannak Zalaegerszegen, Komáromban, Szegeden. Szóval lenne hova menni motorral is, de csak azért nem ülnék fel, hogy elmenjek a Bükkbe, Mátrába motorozni.
Ha meglesz a gyakorlat a fent említett távokon, akkor elmerészkedünk messzebb is. Amivel tök elégedett lennék, az például Bled egy nap alatt, ott voltunk nászúton.
Asszony nem akar motorozni, nem is baj. Viszont a lehetséges rendszeres uticélok többsége nélküle okafogyottá válnak.Mentolka: Sirokra megy valaki?
Honda Dream-nél beszámításból egy 2014-es NC750-et próbáltam ki, egy ismerős ajánlotta. Ott azt mondták, hogycsak a Transalp, Africa Twin magasabb nála. Volt ott egy felcicomázott Africa Twin kiállítva, arra abban a formájában nem ülnék rá. Dobozok nélkül kéne látnom.Az NC750 jobb, mint a Frazer, de lehet, van nála jobb is, már ami az üléspozíciót illeti. Egy nálam alacsonyabb emberé lehetett, a tükrök beállításából következtetek erre. Főleg a kuplungkar volt nagyon elöl, nem értem el, csak ha a tenyeremet is elvettem a markolatról. A hátsó fék pedig nagyon lent volt, rendes fékhatásért rendesen spiccben kellett legyen a lábamnak. A fékkészenléthez is jó 1 centivel lejjebb kellett a cipő orrának, mint ahogy az normál utazóban kényelmes. A sarkam nem volt olyan közel a seggemhez és nem volt annyira hátra húzva a seggem alá, mint a Frazeren. A derekam, hátam is egyenesebb volt, közelebb a függőlegeshez. De csak a tömböt kerültem meg, 500 méter. 3.-ba nem is kapcsoltam.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Geresics #143159 üzenetére
Nyár volt, a csajok bikiniben, én meg gondoltam húzok egy kövéret - Értem, hogy a motor hibája volt.
Kell a fokozatosság, ezzel egyetértek. Viszont afelől nem vagyok meggyőzve, hogy a vasban is kell skálázni. Ha valaki meg tudja állni, hogy ne binárisan kezelje a kezelőszerveket, illetve szán időt azok megszokására és a vas megismerésére, akkor a véletlen kezelői hibának kis esélye van.
Volt már nekem is Hú b+! szitum, megesik. Viszont úgy neveltek, hogy egy balesethez két hülye kell (autóval). Két keréken tudom, hogy sokkal könnyebb segítség nélkül is bajba kerülni, viszont ha az autós habitusomat sikerül két keréken is megőrizni, akkor nem lesz baj. Nem megyek jobban, mint amennyire látok (kanyarban, éjszaka, stb), a sebességhatárokat hellyel-közzel betartom, nem akarok mindenáron előzni, stb. Egy kisbusznyi ember aludt mögöttem, mikor Brassóból Nagyváradra vezettem, vagy épp Brüsszelbe, pedig 6 másik jogosítvány is volt még a kocsiban.
Anno kocsival is már pár éve volt jogsink (tapasztalatunk meg még több
), mire kipróbáltuk a Ladát, mit csinál jégpáncélos úton. Addig és azután is egy kényelmes 40-nel mentünk a jeges úton és nem éreztük cikinek, hogy megelőznek. Bár ilyen körülmények között nem sokan előztek meg. Viszont volt egy ügyes (véletlenül épp BMW-s), akit 2 faluval arrébb megálltunk kihúzni a szántásból.
A robogó meg alattam nem is megy, nem is áll meg, egy motor jobban is megy, jobban is áll meg. Bőven túlmutat egy motor gyorsulása, végsebessége azon, amire igényem van és a lassulása azon, amire szükségem lesz, mert ahhoz vagyok szokva, hogy figyelem a környezetem és nem nem centizek ki semmit, csak a parkolást. Ilyen, amikor már megszoktam egy járművet.
bacus: autóval merem követni az előttem lévőt kanyarban, bár nagyobb követési távolsággal. De "ha neki megy, nekem is". Persze 90-es országúton, ha a kanyarban nincs sebességkorlátozás. Ha van akár csak egy 70-es, akkor elveszem a gázt a kanyar előtt és meglátom, milyen, majd kifelé nyomom neki. De autóval már van rutinom.
Amíg nem volt, addig 60-70-el estem bele az ismeretlen, sebességkorlátozás nélküli kanyarokba. Amikor már volt, akkor a 30-as táblával ellátott belátható kanyart (Alföld, aratás után) is bevettem 90-nel a Ladával, padkától padkáig autózva.
Két keréken még ez előttem áll, de az biztos, hogy nem fogok valakit követni, ha nem érzem biztonságosnak és nem fogok kézzel-lábbal igyekezni, hogy beérjem.
Oktatáson is párban motoroztunk, plusz az oktató mögöttünk hol motorral, hol kocsival. Volt olyan, amikor a teljes időben én mentem elöl, mert a másik még nagyon az elején volt. Az fárasztó volt, mindig lesni a tökröt, hogy beragadtak-e egy kereszteződésben, lámpánál, körforgalomban. De meg volt mondva, hogy más utasításig a kresz szerinti egyenes az irány, ha valaki lemarad, szabályosan leparkolva kell bevárni. Gondolom, hasonló instrukciók elhangzanak túrán is, az irány megvan, majd odaérek.etnies: oktatáson én is arra törekedtem, hogy inkább kiguruljam a pirosat. Szépen váltogattam vissza, motorfék, megint vissza, megint motorfék. Mondjuk, az útvonalak egy részén ismerős is voltam, ismertem a lámpajárást. Persze, oktatáson más, nem kezdesz el a sorok köt előre csorogni.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Shadowbull #143172 üzenetére
Egy 400-as szaladgálóval egy barátom Komáromból járt Szegedre egyetemistaként, néha barátnővel. Azért a 400-as is egy nagy dög az 50-esek, de még a 125-ösök mezőnyében is, miközben öcsémnek sikerült a kulcscsontját törnie robogóval 40-nél tiszta nyári napon tükörsima országúton egyenesben, nulla forgalomban.
Somatom: igazad van.
zgospel: ez nem ennyire egyértelmű. Nem tud mindent megoldani az elektronika. Oké, hogy az erejét visszafogja és nem előz be a hátsó kerék oldalról, vagy alulról, nem csúszik meg a fék, de ettől még simán túlvállalhatod magad egy kanyarban. Egy kisebb, de sokkal butább gépen más hibákat könnyebben követsz el, amiből ugyanúgy nagy eséllyel lesz baj.
A technika ugyan segít, de tudomásul kell venni, hogy végülis a pilótán múlik, hogy az árokba kerül-e.norbert1998: vagy megszokásból kezeli az ismeretlen motort és baj lesz, vagy rászánja az időt az ismerkedésre és nem a határokat keresi.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
3800+ #143179 üzenetére
Erre vannak a tréningek. Instruktorokkal, ellenőrzött körülmények között kell kitekentened a komfortzónádból. Nem az a lényeg, hogy meg lehet csinálni valamit gyorsabban, laposabban, szűkebben, hanem hogy elhidd, meg tudod csinálni és talán meg is csinálod a tréningen belül.
Ettől persze országúton még maradhatsz a saját komfortzónádon belül és csak néha veszed elő a tanultakat.
Például a kukorica, napraforgó aratása után, amikor már jól belátható az amúgy ismert kanyar.Én nem élvezném azt, ha bárminek is a határán kéne A-tól B-ig folyamatosan közlekednem. Bármi közbe jöhet, ami a határt kezelhetetlenül közel hozza. Egy lecsapott kanyar, egy poros úttest, falevél, akármi.
Volt olyan, hogy letett talppal csúsztam a robogóval, mert ezen a sárgán még kikanyarodok jobbra kis íven. Csakhogy az építkezés miatt 1 vödörnyi finom homok volt elszórva a sávban, csúszott a hátsó kerék, jobb láb le, kormánnyal ellenkormányzás, amíg újra meglett a tapadás. Hülye voltam, ennyi.Pttypang: ha rám hallgatsz, úgy csinálod, ahogy neked tetszik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bacus #143185 üzenetére
Te inkább lemaradnál - minden szívfájdalom és rosszallás nélkül. Ha pedig az lenne a cél, hogy rosszul érezzem magam miatta, annál inkább.
"amikor a teljes időben" az oktatás mind az egy órájában?
Képzeld el, milyen amikor ezt 10h-ban csinálod 4-9 motorral mögötted. - Inkább 1,5 óra volt és meg kellett várnom a többieket, de az egy hatóság által elvárt dolog, kellett a papírhoz.
Túrán más a dolog. Egyrészt kezdőként kezdőknek szervezett túrába neveznék be, ahol hasonló tudásszintű motorosokkal kerülnék egy csoportba. Jobban összetartana a mezőny. Másrészt van túravezető, aki összefogja a csapatot. És nem érezném cikinek negyedjére is elmenni egy kezdő túrára, ha nem értem meg magasabb szintre. Ha meg a kezdő csoporthoz is lassú vagyok, negyedjére is, nem megyek többet csoportos túrákra, mert nem nekem való.
De vezetéstechnikai tréning a csoportos túra előtt lesz.Azzal meg gondolom, egyetértesz, hogy városi forgalomban más a mögötted haladóhoz igazítani a tempót, mint országúton az előtted haladóhoz. A "gyere utánam, mutatom az utat" stílusú csoportos gurulásban nem az a cél, hogy lerázd a másikat.
A fájós feneket elkerülendő szeretnék kényelmes motort választani. A robogóból pont ezért volt elég egy Újbuda-Ecser távon. Már egyáltalán nem kívántam a hazautat a fél órás dolgom végeztével.
A Frazeren ilyen gondom nem volt, pedig az csak jobb volt, nem jó.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
fattyu #143194 üzenetére
Ehhez a magassághoz és termethez nem tudnak súlyt saccolni, rendre alálőnek átlag 20%-ot.
Igen, azért kérdeztem, hogy van-e mód teherbírásra tuningolni egy motort, van-e erre alkalmas típus. Nincs azzal baj, ha nincs, nyilván én sem akarom kockára tenni a magam és az utasom testi épségét. Korábbi hozzászólásaimból az is kiderült, hogy csak a műszaki vizsgán is megálló módok érdekelnek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pocee #143199 üzenetére
Bő 20 éve ennyi a súlyom. Komolyabban egy szűk éve foglalkozom vele, de egyelőre hatástalanul. Elvileg pár héten, hónapon belül történik valami.
Behajlított térddel, előre dőlve a dobozos motorra is lazán felülök úgy 90 cm nyeregmagasságig, a biciklim váza ilyen magas, a nyerge magasabb.
A futás, hegymászás nem megy, de kellő vízzel és 2 zsömlével 20 km-t is lesétálok.De mindenképpen terhelhető motor kell, mert 120 kilósan utassal, csomaggal, felöltözve is határon leszünk.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
FYI: vérvételen ülök a soromra várva, hétfőn megyek dokihoz.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
macilaci78 #143212 üzenetére
Endokrinológus! Ez a szó nem jutott eszembe.
Nem akarom offolni a topikot az eddigi probálkozásokkal és hatékonyságukkal. Legyen elég annyi, hogy kicsinek is nagy voltam, amire volt példa abban a paraszt családban, amibe születtem.Amikor volt némi sikerem, akkoriban a rendszeresség megvolt. Ha jól emlékszem, az a próbálkozás ebben különbözött a többitől.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Shadowbull #143226 üzenetére
Kalóriaszámolós dolgot gimi végén csináltam, kollégiumi nevelőtanár (egyetem tesit, bioszt oktatott) segített. Becsülettel írtam minden falatot, még a gondolatát is, 3 hónap alatt 9 kilót híztam. 1-2 éven belül látott endokrinológus, akkor nem talált semmit, igaz, nem is nézett meg alaposan.
Volt, hogy lejártam gyúrni, erősödtem is, de nem fogytam. Fekpadon 60 kilóval szériáztam, 3 hónappal később már 80 kilóval, tudtam húzóckodni is, 150 kilósan, mellette ping-pongoztam, fociztam, bicikliztem, úsztam.
Utána eljártam sokáig airsoftozni, csapatedzésen egymásba kapaszkodva csináltuk a felüléseket, mindenki meglepetésére én húztam a többieket felfelé.Koleszterinem, vércukrom, húgysavam jó, vérnyomásom 130/85, 60 környéki pulzussal, mindezt akár favágás után 10 perccel mérve.
Reggelizek 7 körül, ebédelek, amikor időm van, a vacsorát igyekszem 19 előtt letudni, vagy elhagyni. Csokit nem tudom, mikor vettem utoljára magamnak, üdítő se fogy el egy üvegnél több egy hónapban, az is jellemzően cukormentes. Alkoholt nem fogyasztok, nem dohányzom. Egy 32 centis pizza 2/3-a esik jól, ott megállok, a maradékot elteszem a következő étkezésre.
Gyakorlatilag csak csak szendvicsnek eszek pékárut, egy zsömle, vagy hasonló mennyiség. Fehér, barna, félbarna, korpás, teljes kiörlésű vegyesen. Szerintem főétkezéshez 10+ éve nem ettem kenyeret. Ilyen melegben kb úgy, ahogy van, nem kívánom az ételt.Ami fáj, hogy az ebédre nem tudok fix időkeretet kiszakítani, munkában nem úgy jön ki a lépés. Több mozgást iktatok be. Érettségi környékén a térdeimen éreztem a súlyt, hol az egyik, hol a másik roppant meg, egy hétig fájt, sántítottam. Elmúlt. Tizenpár éve egy ciszta megdagadt a gerincem alsó részénél kb borsónyira (születési rendelleneség, többmillió embernek van), nyomta az ideget, konstans fájt a bal vádlim. Contramal cseppekkel tudtam aludni, 2 hónap után egyik napról a másikra elhagytam a gyógyszert. Azóta derékfájós vagyok. 4-5 éve elmentem gyógytornára, panaszmentesen, hogy megtanuljam a szakorvostól a tornasort. Azóta egyrészt sokkal ritkábban jön elő, másrészt 2-3 alkalom után már nem okoz kellemetlenséget felvenni a zoknit. Pedig volt közben egy lakásfelújítás, költözés saját részről, stb. Múlt héten egy 40 kilós lemezszekrényt tettem be a kocsiba, vettem ki a kocsiból, vittem fel a lakásba, egyedül annak kockázata nélkül, hogy megint beállna a derekam.
Más miatt kezdtem orvoshoz járni, ő küldött átt mellékesen endokrinológushoz.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Micsurin #143239 üzenetére
Sirokai Diánára kerestem rá, hátha van valami fitnesz videója is, mint más pluss size modellnek, de hirtelen nem találtam.
Pedig sok modell dolgozik ebben a szegmensben, én meg lusta vagyok ennyi szót egyesével és összefüggéseiben is idézőjelbe tenni.
Amúgy kicsit olyan ez is, mint a kávé topik.
Shadowbull: a sisakot se volt hova tenni? Tükörre például?
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Shadowbull #143242 üzenetére
Távolság függvénye, de én lehet, kifizettem volna a 3 literes kanna árát is a kúton.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pttypang #143306 üzenetére
Ez a fázik, nem fázik dolog veszélyes. Ha most nem is fázol, 10-20 év múlva az izületeid lehet, nem köszönik meg. Térdek, vállak, boka elég szellős helyen vannak egy motoron.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
vendingo #143385 üzenetére
Az összes folyadékot cserélném, fékfolyadék, olaj, a hajtóműben is, hűtővíz. A tankot kimosnám, a benzinvezetéket cserélném. Karbit, injektort tisztítani. Ha állt, nem próbáltak ráindítani, a motorba nem jutott a rossz üzemanyagból. Akku nyilván cserés. Még a gumikra érdemes ránézni, ha sokat áll egy helyben, deformálódhat.
Hogy miért csak 250 km van benne? Megvette és nem használta. Lehet, betegség miatt is, vagy csak az asszony azt hitte, viccel, mikor a ház ura kinyilatkozta, motort vesz. Legrosszabb esetben perecelt vele és rájött, neki ez nem kell.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Micsurin #143388 üzenetére
Nekem is tetszett az NC, az ülés alatt van a tank, ezért van a tank helyén a csomagtartó. Szvsz a csomagtartóba nem férne bele a felhajtható bukóm, elmulasztottam kipróbálni. De ha bele is fér, más nemigen fér mellé, ami ne berné össze.
Tényleg egy jól összerakott, tartós konstrukció hírében áll. Még alattam is könnyen kúszik alapjáraton enyhe emelkedőn.Nekem szerintem egy kicsit kicsi, bár egy 2014-es, beszámításból ott lévő példányt tudtam csak megülni a Honda Dream-nél. A tükrök állása alapján egy nálam alacsonyabb ember használta. Magasabb üléssel is lehet rendelni.
Abban 40-50k km volt, a kuplungkar messze állt a markolattól, nem értem el kényelmesen. Ugyanígy a lábfék sem volt jó helyen és talán a váltókaron is állítottam volna.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
vendingo #143391 üzenetére
Nem az a baj. Ha 2 éve áll és belegyógyult valami, ráindítani is kockázat, nemhogy egy tisztességes próbakör.
Ha amúgyis magas az ára, akkor engedd el. Vagy tegyél egy 80%-os ajánlatot. Bár én látatlanban nem szoktam alkudni.Ja, a robogóm 8 évet állt a padláson. Oké, az egy 2T 50-es kávédaráló.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Szerdán ültem egy Versys és egy V-Strom DL650 nyergében. Próbakör nem volt, nincsenek forgalomba helyezve az eladás előtt álló motorok. A BMW-re nem ültem fel, túlmutat a kereten. Volt ott még pár Ténéné is, mint nagy nyeregmagasságú motor, de a lábtartó legalább annyival volt magasabban, mint a nyereg, így a lábszögön nem segített volna, nem is ültem rá.
A Versys keskeny, erővel kell összezárnom a combjaimat, hogy a motort oldalról körbezárjam. Az ülése is keskenyebb.
A DL650 esetében a kényelmes terpeszben kb majdnem rásimul a combom a motor oldalára. A nyereg is szélesebb, hátul is, illetve nincs a hátsó nyereg közepén hosszában egy kis dudor. Talán az utasnak is kényelmesebb így.
A dobozos motorra felszállást majd gyakorolni kell.
Mindkettő kényelmesebb, nagyobb volt, mint a Honda NC.Szerintem nézek egy párszáz km-re bérelhető V-Strom-ot következő lépésként.
Van ezeknek valami típushibája, sajátossága, amit vásárlás előtt érdemes figyelembe venni?Nagyon noob kérdés: ilyen 250 km-es útra mit érdemes vinni? Ahogy kocsival mentem, a szélvédőn elpusztult bogarak adják a kérdést.
Robogóval jellemzően 10 km-es etapokat megyek, garázsban meg ott az ablaktisztító és a papírtörlőkendő. Pár év alatt nem lett karcos a plexi. Gondolom, van ettől hatékonyabb megoldás is, amit van értelme cipelni.
Sisakban tapasztalható menetzaj csillapítására milyen füldugó javasolt? Van egy pár 3M szivacsos füldugóm, alváshoz használom néha, de nagyon kizárja a külvilágot. Gondolom, van olyan füldugó, ami a menetzaj frekijét jobban csillapítja és a duda, sziréna, stb hangokat beengedi. Azért 200 km autópályán biztos lefárasztana a folyamatos, monoton és nagy zaj.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
pepucs #143464 üzenetére
szélvédőmosós víz - A kútoszlopoknál kirakott vödör, a folyadékban kefe és szivacs/szilikonlehúzó? Ha igen, akkor inkább befogom a húsvéti locsolásra vett utántölthető fújómat üvegmosó folyadékkal. Akkora, mint egy ujjnyi vastag toll, elfér akár zsebben is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Micsurin #143470 üzenetére
Köszi!
norbert1998: jövő évi vásárlás lesz ebből. Az árakat majd akkor méltatom.
Debilon: még nem aktuális a vásárlás, csak belinkeltem a konkrét darabot. Amikor teljesen felhúztam a plexit, a teteje kb a horizonton volt, zavaró. Mondta a kereskedő, hogy ebben az állapotában nagy sebeségben könnyen tud törni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Oppenheimer #143477 üzenetére
Kell pár fékezés, hogy a tárcsa és a betétek öszekopjanak, utána nem lesz ilyen sávos. Autónál 1000 km-t mondanak, esetleg egy-két intenzív fékezéssel (nem állóra!) megvasalni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Mentolka #143619 üzenetére
Az a nagymarosi satuzás amúgy jogos volt? Volt a gyalogátkelőhelynél valaki?
Oktatáson Budaörsön a Budapesti úton balról közelített a gyalogos, a szemből jövő teherautó mögött lépett le, az elöl haladó motorostól még messze volt, de kresz szerint már a gyalogosé volt az elsőbbség. Én pesze már kapcsoltam vissza, lassítottam, az elöl lévő meg simán átment a gyalogos előtt. Hogy mit kapott szegény a rádióban az oktatótól...
De láttam már a saját szememmel olyat is, hogy a megállni készülő autót a mögötte lévő tolta rá a gyalogátkelőhelyre. Szerencsére a gyalogos még csak a szembe sáv vonalában volt. Én meg úgy 40 méterre a bolt előtt készültem indulni.
Zebránál nagyon oda kell figyelni, nem csak a gyalogosra, hanem a mögöttes forgalomra is. Simán van olyan, hogy a mögötted lévő lesz a szabálytalan és mondjuk záróvonal, járdasziget ellenére kielőz.
Teljes felépülést kívánok!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen autót vegyek?
- Politika
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Futás, futópályák
- Tőzsde és gazdaság
- Ukrajnai háború
- iPhone-szerű belépő Realme készül
- Vigneau interaktív lokálblogja
- További aktív témák...