- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi haladó szinten
- Apple asztali gépek
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Fujifilm X
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Hobby elektronika
Aktív témák
-
ALI_G
veterán
-
Integra
titán
ehh, de mocsok idő volt ma este szentendrénél
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
Nem akarunk közösen befizetni a full-gas-hoz klubbtagságiért? 20 % kedvezményt adnak 6x00 Ft-ért / év mindenre amit ők forgalmaznak (yoshimura, bódis, ruhák stb)?
legalább is ha jól értettem ennyit adnak: [link]
Tegnap esett Dodor Hring 2-es kanyarjában:
frankón szétszedte a sisakot...
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #24169 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Közben elbizonytalanodtam motor ügyben, a 2005 körüli Fazer-ek is tetszenek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FABRICIUSZ
tag
Kaloring
FABRICIUSZ
-
Gaboman
nagyúr
válasz TayRol #24196 üzenetére
Ha Bogláron leszel a Fullgasnal megnézhetnéd nekem azt az smc660-at,hogy milyen állapotban van.
Karcok,esések,kopások nyomait,megnéznéd nekem?
Róla lenne szó!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #24207 üzenetére
haveroméval mentem kicsit a fejidomossal.futóműve,fékje kicsit jobb,kényelmesebb is.de magas a súlypontja,olcsónak hat,vagyon rá egy dob.és az utast fűti a kipuff.
eladó topping dac
-
Integra
titán
válasz runner 125 #24207 üzenetére
fazer-ből csakis régit!!
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz bajnokpityu #24215 üzenetére
600-as vagy 1000-res?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Boci_83
őstag
Futómű beállításhoz van valakinek valami köze? Tudja mit hol, hogy kell állítani?
**********
-
félisten
válasz bajnokpityu #24215 üzenetére
Egyebkent egy nem allithato futomuvet hogy lehet megis allitani? Nem mintha kulonosebb problemaim lennenek a CBF-fel, de nehanyan azt mondtak, palya elott celszeru lenne esetleg beallitani a sulyomhoz.
while (!sleep) sheep++;
-
ALI_G
veterán
válasz Boci_83 #24217 üzenetére
Hátul a rugóstag előfeszítését tudod állítani ilyen körmös kulccsal, amit ha szerencséd van, adott az előző tulaj, mert hogy nekem pl járt ilyen gyárilag. Meg szerelési könyvecske is, de neked olyan nincs ha jól emlékszem.
Na azzal a kulccsal egyértelműen a jelzésnek megfelelően tudsz keményíteni és gyengíteni. Jó utakra célszerű keményíteni, pályára nyugodtan mehet a legkeményebb beállítás, de szerintem neked alapból majdnem a legkeményebben lesz.
Az első telódat nem tudom, hogy állítható-e.emvy: pityu arra mondta, hogy nem állítható,hogy elől nem (már ha nem értettem én félre). Nekem is csak (meg neked is) hátul állítható mindössze. Persze utcára elég is.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
én minek tekergessem? gyári beállítással és nulla vagyok..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
runner 125
nagyúr
válasz Integra #24214 üzenetére
Régit?
Kicsit konkretizáld légy szíves.
..és miért?
Megmondom őszintén a 2005 utániknak nagyon szép a fejidomuk, azért is tetszett meg.
..meg nyilván mérlegeltem mire kell nekem, városban szaladgálni -ez a ritkább és túrázni.
Túrázni a Fazer meg kényelmesebb. Egyenesebb az üléspozíció is -pl.
Ugyanakkor ha elkap a gépszíj lehet vele tempózni is.Köszi.
mod. Jah és 600-as kategória.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #24213 üzenetére
Nyilván magasabb felépítésű mint a CBR-F.
Dobot egyelőre nem cserélnék - vagy olyat vennék amin már cseréltek.
Olcsónak hat?!
Félre értés ne essék, nem szeretnék megbántani senkit, de erről nekem mindig az SV-k jutnak eszembe."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
TayRol
nagyúr
válasz runner 125 #24224 üzenetére
inkabb egy uj sv mint egy uj fazer. de ez szigoruan maganvelemeny. persze akinek a sor4-jobban fekszik, annak nem kerdes, hogy melyiket.
mod: nekem is sor4-em van.
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
nagyúr
válasz runner 125 #24226 üzenetére
reszben. illetven nekem nem tettszik az uj fazer. (pontosabban olyan semmilyen, az sv legalabb v2)
de barmit veszel, leld oromod benne! -
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #24228 üzenetére
A motor karakterikája jobb az SV-nek a V2 végett.
Már alul is jól tol,nyomatékos lentről is egészen a leszabályzásig,mellette sokkal jobb súlyelosztású mint a Fazer.
Sőt nem csak a súlyelosztás hanem a tömege is jóval kevesebb.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #24229 üzenetére
Elhiszem.
..de azért többet is eszik.
Nyilván ha 10k körül forgatod a sor 4-et az is kajál, de általános használat mellett a V2 többet eszik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
jasszer
őstag
válasz runner 125 #24230 üzenetére
Öö... ez nekem új. Ha jobban tol alul akkor miért enne többet ha nem pörgeted?
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
bajnokpityu
félisten
válasz Integra #24216 üzenetére
természetesen 600as.végig ezekről volt szó.
hát nem hiszem,h az SV futóműve partiban lenne akár a CBRF-el,akár az uj fészerrel.ez csak tippelgetés.ár miatt ezen szoktak először spórolni a gyártók.emvylaj,szelep,rugó cserékkel.és a komplett hátsó rugóstag cseréjével.sokszor az ilyen futómű jobb lehet,mint a gyári állitgatható. de ehhez szerencse kell,és pénz.
eladó topping dac
-
bajnokpityu
félisten
válasz bajnokpityu #24232 üzenetére
keresem azt a weblapot,ahol találtam a dynokat,de rittig olyat találtam,ahol bizony a TL jobb volt.laza 10%al
eladó topping dac
-
Integra
titán
válasz bajnokpityu #24233 üzenetére
bottal se piszkálnám meg az új fézert, szerintem ipari hulladék. hiába a talán jobb futómű. (az ezresé semmiképpen sem jobb utcára)
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
cochy
tag
válasz runner 125 #24230 üzenetére
Nekem a VTR-1000-es kb 7L-t eszik. ez átlagos használat mellett értendő, 7-8K ig pörgetem max.
-
ALI_G
veterán
válasz bajnokpityu #24232 üzenetére
Csak a rosszat látja, még csak nem is bízik abban, hogy jól is elsülhet.
-
félisten
Mai nap tanulsaga: a 2001-es Hornet az en meretemhez / jelenlegi stilusomhoz sokkal kevesbe passzolo motor, mint a CBF, orulok, hogy az utobbi lett. A CBF-nek jobbak a fekei, puhabb a valtoja, kenyelmesebb az ulese, stabilabb az egesz motor. A Hornet rendkivul pici nekem, alig ferek el rajta, a terdem a tank kiallo reszet verdesi, alig latom a muszereket. Cserebe jobban huz.
while (!sleep) sheep++;
-
ALI_G
veterán
-
félisten
Jaja, ki tudom szamolni, 4 evvel oregebb Azert elvileg sok a hasonlosag a 2001-es Hornet meg a CBF kozott, a blokk pl. ugyanugy a CBR F3 blokkja, a tiedben mar az F4 blokkja van, ha minden igaz. De joval erosebbnek tunt, mint az enyem, a fejidom (=szelvedelem) hianya is rajatszhatott erre, de a +2500 fordulat azert szamit.
Mijaza majrevas?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
ALI_G
veterán
pontosan utas kapaszkodó bizbasz CBF-en két oldalt van, horneten csak egy van leghátul. Utóbbi sztem jobb megoldás, igaz előbbi meg túrázós gép, naked-eket meg tépik rendesen (én nem ).
bajnokpityu: Most nem akarom kikeresni, de sztem a 2001-esben régebbi blokknak kéne legyen mint az enyémben. Legalább is úgy hittem
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz bajnokpityu #24241 üzenetére
Igazad van, akkor csak siman injektorosat csinaltak belole..?
while (!sleep) sheep++;
-
Boci_83
őstag
Na megjöttem. Mentünk egy laza 320-as kört. Eger a 24-esen, Lilafüred, meg mit tudom én. Vittek olyan utakra hogy majd felrobbantam, még le is csesztek akikkel mentem motorozni hogy miért vagyok én ilyen nyápic, nem is voltak annyira rosszak azok az utak.
Persze könnyen beszélnek ők, ( mint utóbb kiderült ) mert ők túra motorokkal voltak. Egy Vfr750, meg egy XX. Még majdnem el is szégyeltem magam, de mikor hazaértünk kerültem egy kört mind a két motorral. Hát gondoltam is hogy b@szzátok meg! Azok a motorok kisimítják az utat az enyémhez képest. Meg nincs bennük teljesítmény lyuk mint az enyémben. Mindkettő folyamatosan tol alulról, az XX meg megy is rendesen, a Vfr kicsit gyenge az enyémhez képest. Jah igen hazafelé is a Mátrán jöttünk tök jót jöttem, élveztem a kanyarokat persze a túrásak kicsit le is maradtak...**********
-
Boci_83
őstag
Futomü iskola, ahogy California Superbike School-ban tanitják.
Feltételezzük hogy müködö telóid vannak, a csillapito szelepek dolgoznak, a csapágyak a nyaknál és a hátso lengövillánál és a láncfeszességed is rendben van, különben hiába csinálod végig ezt.
Elöször a STATIKUS SAG-et állitjuk be késöbb a RIDER SAG-et.
Hogy a rugoink a középsö harmadban dolgozhassanak, tudnunk kell hogy a motorunk a saját sulyátol mennyire terheli a rugót.
Az összes csillapitó csavart csavard be tövig miközben számolod a klickeket (ha nincs klick akkor a fordulatot) és pontosan ird fel hogy hány klick-re volt kicsavarva. Ezekután az összes csillapito csavart nyisd ki maximumra hogy ne legyen semmi csillapitás, igy a rugok szabadon mozoghatnak.
Mozgasd meg az elsö rugot. Most a barátod segitségével huzd a motort az oldalsztenderre, hogy az elsö rugók maximumra nyitodhassanak. Mérd le az elsö villán a kromozott vagy nitrátozott rész hosszát és irdd fel. Állitsd fel a motort, rugoztasd be az elejét és most is mérd meg a kromozott rész hosszát.
A két mérés különbsége a STATIKUS SAG elöl.
utcai motornál 30-40 mm kell lennie
pályamotornál 15-25 mm kell lennieMost a hátulját rogoztasd meg (ugye kinyitottad az összes csillapitást?) Emeld meg a hátulját teljesen hogy a hátso kerék levegöbe legyen és mérj távolságot a keréktengelytöl valamihez ami pont a keréktengely felett van. Ird fel. Ezután morort letéve rugoztasd meg a hátulját és mérj ismét távolságot a keréktengelytöl ugyanaddig a pontig mint korábban tetted.
A két mért adat közti különbség a STATIKUS SAG hátul:
utcai motorra 15-25 mm kell lennie
pályamotorra 0-10 mm kell lennie
Menj egy-két kört igy teljes csillapitás nélkül és ird fel pontosan mit éreztél elöl és hátul, fékezéskor, gyorsitáskor és kanyarban. Fontos hogy leird bármi is jut eszedbe.Akkor most RIDER SAG
Barátod megfogja a motort te ráülsz, a lábtarton állva berugoztatod az egész motort de közben ne fogd az elsö féket mert akkor nem tud szabadon mozogni az elsö villa. Motoron ülve, lábad a lábtarton tartva lemérni elöl a kromozott rész hosszát, hátul a távolságot a tengelytöl a már korábban bejelölt pontig. Ezeket az adatokat levonod a terheletlen állapotból és igy mekpatad a RIDER SAG-et.
Elöl utcai motornál 35-50 mm kell lennie
pályamotornál 25-35 mm kell lennie
Hátul utcai motornál 30-45 mm kell lennie
pályamotornál 20-25 mm kell lennie
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél több mint 35 mm akkor puha a rugod, cserélni kell
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél kevesebb mint 25 mm akkor kemény a rugod, cserélni kell.
Ha sikerül a RIDER SAG értékeket elöfeszités állitással határokon belül tartani, akkor pattanj a motorra és menj ismét pár kört és ird fel alaposan milyen érzés igy csillapitás nélkül az eleje, a hátulja, fékezéskor, gyorsitáskor, kanyarban hogy tartja az ivet.Akkor kezdödjon a tanfolyam. Nagyon fontos hogy betartsd a leirt lépcsöket mert csak ebben az esetben leszel képes a jövöben érezni hogy mihez kell nyulnod. Szintén nagyon fontos hogy a leirtakakat a beállitások szerint csoportositsd hogy egy évvel késöbb is megtaláld és megértsd amit leirtál.
Elsö lépés: teljesen csavard be tövig a nyomocsillapitást az elsö villa aljában (upsidedown gátlonál) és menj 2 kört, figyelj és ird fel pontosan mit érzel.
Második lépés: csavard ujra ki teljesen a nyomocsillapitást és most a húzo csillapitást (rebound) csavarod be a villaszár tetején de teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Harmadik lépés: csavard teljesen ki ujra az elsö huzo csillapitást és most a hátso rugostag nyomocsillapitását csavard be tövig, ezt álltalában a tartalék tartály mellett találod a rugostag teteje környékén. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Negyedik lépés: csavard ki teljesen a nyomocsillapitást és csavard be a hátso húzocsillapitást tövig (rebound) amit a rugo alján találsz meg, néha nehéz hozzáférni. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Valoszinü itt már el fogsz csodálkozni irás közben amikor észreveszed hogy a hátso csillapitások állitásai elöl érezhetöek jobban és forditva.
Ötödik lépés: az összes csillapitást tekerd félig ki (számold elöbb meg hány klikket lehet összesen nyitni és felezd meg). Kivéve az elsö villa nyomocsillapitását amit teljesen betekersz (ez alul szokott lenni) Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hatodik lépés: nyisd vissza a nyomocsillapitást félig és most a huzo csillapitást (rebound) tekerd teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hetedik lépés: Nyisd ki ujra félig a huzocsillapitást és a hátso gátlo nyomocsillapitását zárd be teljesen, tehát tekerd be tövig. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Nyolcadik lépés: nyisd ki félállásig ujra a nyomocsillapitást és tekerd be tövig a hatso gátlo huzocsillapitást. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Mostmár lassan érzed hogy mi volt tul sok, mi volt tul kevés, mikor mit éreztél. Az érzéseidre nem létezik olyan hogy helyesen éreztél-e valamit vagy nem. Ezért senkitöl ne kérdezd meg hogy érezhetted-e azt amit érezni véltél, hanem igenis irdd le. Ami fontos hogy éreztél különbséget és ezentul tudatosan fogod tudni, hogy mihez akarsz nyulni és azt is tudod lassan hogy milyen érzést akarsz menetközben átélni. Amit igy tanultál azt nem biztos hogy más motorjának futomüállitásánál is használni tudod, hiszen nem biztos hogy más el fogja tudni mondani amit érez menet közben, de nem is ez volt a lényeg, viszont a saját motorodnál, akkor is ha lecseréled a motorod, fogod tudni használni mert az érzéseidet csak te fogod felismerni.
Az utolso lecke a teszt: nyisd ki a hátso huzocsillapitását ujra de csak félig, most az összes csillapitás félig van kitekerve. Menj 2 kört és probálj rájönni az eddig általad leirt érzések alapján hogy melyik csillapitáson akarsz igazitani hogy számodra passzolo beállitás legyen. Képes kellene hogy legyél a beállitásra hiszen minden leckénél leirtad az érzéseidet.
Befejezésül súgás a pályagép hátuljának megemeléséhez:
Ha túl sokat emelsz a hátulján akkor:
nagysebességnél esetleg nyugtalan lesz
gyengülhet a hátsogumi tapadása kanyarbol ki
nyugtalan lehet erös fékezés alattHa tul alacsony a hátulja akkor:
Alulkormányozottá válhat kanyarkimenetelkor
nehezebb lehet irányt váltani, pl sikán közepén
gyengülhet az elsögumi tapadása kanyarkijáratnálRemélhetöleg fél nap alatt (annyi biztos kell ezt a tanfolyamot végigcsinálni) sokat megtanulsz. A kulcskérdés az volt a tanfolyamban hogy le tudtad-e irni hogy mit éreztél. Ha igen akkor abbol kiolvasva fogod tudni jóra állitani a gépedet.
Jó szórakozást ;-)
**********
-
SzalaiG
addikt
Ki mivel védi - ápolja a teló-szárat?
Aktív témák
Hirdetés
- Facebook és Messenger
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hálózatokról alaposan
- Az USA is versenyellenesség miatt készül vizsgálni a Microsoft felhőjét
- Synology NAS
- Mesterséges intelligencia topik
- Projektor topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs