Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tikakukac

    titán

    válasz spyduck #126267 üzenetére

    WD40-el nem javítunk ventit, a WD40 mos és tisztít, max ideiglenesen fogja kihúzni a ventit a szarból, utána még rosszabb lesz mert kenés nélkül megy. Ha meg megy az olaj bele, akkor szívja a port, mintha porszívó lenne.

    Grafitos zsír a megoldás, bejuttatni pedig fecskendő és a legkisebb tű ami elérhető, ha nem bonthatós a drága. Anyagtudomány tanszék ajánlásával :K

    [ Szerkesztve ]

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • hallador

    addikt

    válasz spyduck #126267 üzenetére

    Na ja ameddig az ügyfél kimegy az üzletből addig fasza is, ilyen balkáni megoldás, hogyan verjük át a szocializmus legszebb eszméi szerint a másik embert a hanyatló nyugat egyik csodaszerével, most ha ezt hallom pl Németországban vagy Angliában, akkor hatalmasat csodálkozok, de Magyarországon ez alap.

    A WD40 egy víz taszító oldószer, ami alkalmas pillanatnyi megoldásokra, majd mikor elkezd párologni, akkor összegyűjti a port és még nagyobb problémát fog okozni, mikor a mozgó alkatrészekre elkezd felrakódni a kosz, ami azért tud kenni, mert a még épp megmaradt kenőanyaggal összekeveredik. Tehát a WD40 alaphelyzetben pillanatnyi megoldásokra jó csak semmi másra. Komolyabb gyártók kerülik mint mókus az erdőtüzet. De arra jó, hogy bicikli láncra felhordott pillanatnyi port, sarat azt befújva működőképessé tegyél vele amíg hazaérsz, vagy egy valamilyen mechanikus eszköz pillanatnyi tisztítására, kenésére. De utána lehet kimosni belőle valamilyen valódi mechanikus eszközök tisztítására alkalmas tisztítószerrel, és utána megzsírozni, vagy olajozni, ha magas hőfokon fog az eszköz működni jellemzően -30 fok felett, akkor jöhet a grafitos zsír is, ami + 160 fokig működhet is. És akkor még nem mindegy, hogy lítium bázisú, vagy kalcium szappan bázisú az grafitos zsír.

    Ugyanakkor a magas fordulatszámú csapágyakban nem ajánlott grafitos zsírt tenni, pláne, ha nagy sűrűségű, az a grafitos zsír, ezeknek kettő funkciójuk van, a nagy sűrűségű grafitos zsírok a kis sűrűségű is, egyrészt az alkatrészek kotyogását hivatottak csillapítani, valamint a fém a fémhez történő súrlódását a grafit által csökkenteni. Na most a számítógépekben található csapágyak egyike sem ilyen jellegű. Alaphelyzetben is nagyobb nyomatékkal rendelkező eszközökbe ajánlott.

    Tehát a számítógép ventilátorba elsősorban hígabb gépzsír való, abból is csak kevés, ami van annyira híg, hogy a nem nyomja szét a ventilátor csapágyat, és a házát sem, ha elkezd magas fordulaton üzemelni az a csapágy. És van annyira sűrű, hogy nem folyik szét, minta műszerolaj.

    A "hagyományos" műszerolaj, vagy motorolaj sem rossz megoldás, de sajnos attól hamar visszatérhet a régi állapot, ezek az olajok ott használhatóak jó, ahol rendszeresen ne talán-tán minden használatkor, vagy havonta két havonta olajozzuk, ugye ez meg nem jellemző a számítógép ventilátorára. Ellentétben pl a bicikli lánccal, vagy a varrógéppel (már aki ugye. )

    És akkor még mindig ott van a lehetőség, hogy a ventilátor valóban elkopott, és nem érdemes tovább foglalkozni vele. Ezt egy sima felhasználó a legegyszerűbben onnan tudja eldönteni, hogy lefújja a port a ventilátorról és a ventilátor kézzel vagy valamivel amivel hozzáfér megforgatva a ventilátor milyen erővel löki vissza a magát, mennyire "feszes", ha nem az, akkor nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni.

    Szerintem...

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

Új hozzászólás Aktív témák