Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz k.t.a. #183938 üzenetére

    Én is újat vennék, csak megkérdezted, hogy mennyire megbízható és én válaszoltam.
    Az Scrossban elfér kényelmesen 4 ember + csomagok, de a Korando egy komolyabb autó, még nagyobb hellyel, és nem túl nagy árkülönbséggel, tehát ár/érték arányban jobbnak tartom.

    megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

  • Tin

    veterán

    válasz k.t.a. #183938 üzenetére

    Tisztán elektromossal azért óvatosan, főleg azután, amit az Ionity most meglépett. Abban senki sem kételkedik, hogy városba-agglomerációba messze a legjobb az elektromos autó, hiszen gyakorlatilag appból vagy beállított időre bemelegíted a kocsit, nincs váltó, télen-nyáron megy ahogy kell, kb. alig tud meghibásodni, és sorolhatnánk. Éjszaka töltőre dugod, otthon, a másnapi 50-100 km-ed feltölti reggelre. Városban!!

    De amint kiérsz, hosszabb távon mész, tölteni kell. Na most egy ilyen autóban van 50-100 kWh-s akku, és hát ezeket már nem töltöd fel otthon, mert 1-2 napig kellene tölteni, tehát ez kiesett. Maradnak a gyorstöltők, amivel ugyan 1 óra alatt felnyomod, de pl. az Ionity most emelt egy durvát az áron, gyakorlatilag nem kicsit drágább feltölteni ilyennel az autót, mintha benzinest használnál (100 kWh feltöltése 80€, ami 60-70 liter benzin, miközben az elektromossal elmész 400 km-t, annyi benzinnel hosszú távon több, mint a dupláját). Hoppá!

    Nyilván mindenki tudja, hogy ha csak elektromos autó lesz majd, akkor sem fog kevesebbe kerülni az autózás, mintha benzinnel mennénk, de azért ez nagyon durva. Nem elég, hogy sokkal egyszerűbb az autót megépíteni, de az akku miatt milliókkal drágább, és még autózni is drágább lesz. De még ha csak ugyanannyi is, akkor is ott az elektromos autó bazi nagy felára, amit ugyan a benzines javítási költsége idővel kompenzál, de nagyon hosszú távon meg ott az elektromosban az akkucsere, ami megint egy bazi nagy költség.

    Magyarországon elég olcsó az áram, szóval az otthoni töltés jó dolog, csak az meg sok idő. Városi közlekedésre simán ajánlható tisztán elektromos autó, de hosszú távon már látszik a tendencia, hogy nagyon nem lesz olcsó. Én jó ideje azt mondom, hogy az önerőből 50-100 km-t elmenő plug-in hibrid a legjobb választás, mert éjszaka otthon nagyjából feltöltöd, városban tisztán elektromosban használod, ha meg kimész, a belső égésű motorral a világból kimehetsz. És persze, mivel csökken az üzemanyag-igény, csökken a kereslet az olajra, tehát az sem drágulni fog.

    A következő pár évben eldől, mit fog kóstálni az elektromos autózás. Meglepődnék, ha bármivel olcsóbb lenne, mint a benzines. A levegőtisztaság miatt szerintem is fontos, de hosszú távú utazásnál nem tudom, mikor fog tudni ez működni.

Új hozzászólás Aktív témák