Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz AmunRa #180772 üzenetére

    Nem akartam linkelni, ez nem a hardverapró. Nem is akartam itt eladni. Viszont ma elvitte valaki, aki tegnap megnézte, és "még gondolkozott". Szóval szerencsém volt.

    Ha gondoljátok, leírom a sztorit, hátha másnak is segít az eladásban vagy vásárlásban. A hirdetést már úgyis töröltem.

    Az autó egy 2005 végi Toyota Corolla Verso 1.8 benzin, Terra felszereltség, 7 ülés, 150e km (valós). Szerepelt 6 fotó, 4 sarokból, egy a beltérről és egy a km óráról. A hirdetés leírása a következő volt: "Magánszemélytől, rendszeresen karbantartott, magyarországi, második tulajdonostól, valós km-el. Műszakilag rendben van, olajfogyasztásban nem érintett típus, a szériahibás féltengely gömbcsukló is cserélve volt. Olaj- és szűrőcsere párezer km-el ezelőtt. Kisebb külső esztétikai sérülések vannak az előző tulajnak köszönhetően, de törve sosem volt az autó. Mindkét gyári kulccsal, váltózárral, szervizkönyvvel, papírjaival. Normális állapotú téligumi-garnitúra az árban. Az autó azonnal elvihető és használható. Komoly érdeklődés esetén az ár alkuképes."

    A valóság a fenti. Műszaki állapotra tényleg kifogástalan, nyár előtt volt szervizben és teljesen átnézettem, olaj és szűrőcserén kívül nem kellett mást csinálni. A vevők szerelői is megnézték, nem tudtak mibe belekötni. Az autón volt körben kb egy tucat kisebb sérülés (lökhárítón repedés, pár ujjhegynyi benyomódás, karcok, ujjnyi festék lenyalódás, egyik hátsó ajtón tenyérnyi horpadás, de a festék nem jött le. Külsőre max 200e-ből karcmentesre megcsinálható. Beltérben semmi sem szakadt, minden működik, pár helyen a kárpit elkezdett lejönni, vissza kell ragasztani párezer forintból. Karambolos sose volt, az előző tulaj nem tudott parkolni, én meg nem csináltattam meg, mert nem izgatott. Amúgy ezek csak közelről látszanak, ránézésre a kocsi kívülről is oké. A két hátsó sárvédőíven kis rozsdacsík, de mivel telente rendszeresen mostam, nem terjedt tovább.

    Olajfogyasztása valóban nulla (ez a 2005/08 előtti modelleknél ez hiba volt, zabálták az olajat), a féltengely gömbcsukló tavaly volt cserélve (szintén szériahiba, előbb-utóbb mindegyiknél törik), és az önindítója is cserélve volt 2 éve (szintén mindegyikben döglik idővel). Folyadékszintek megfelelőek, motor porszáraz, motorházfedél csukódik, nyúlványok helyükön, stb. Volt hozzá egy garnitúra téligumi is, a kettő együtt futott 45e km-t, amíg nálam volt, a téli a harmadát. A gumik 4-5 évesek voltak, mindegyik prémium. Amúgy 12 éves koráig márkaszervizbe hordtam, azon túl pedig egy megbízható szerelőhöz. Teljes időpont-km-ár Excel lista járt a kocsihoz, követve az elmúlt 5 év teljes javítását.

    Hirdetést 4 hete tettem fel, hirdetett ára 1.5M Ft volt, a hasznaltauto.hu erre a típusra ezzel a motorral 2005-2008 között 49 db-ot hoz ki. Legolcsóbb 1.1M, legdrágább 2.5M. 8 autót hirdettek ennél olcsóbban (azaz 40 autó volt ennél drágább), az olcsóbbak mindegyike 250-300e futott km-el. A teljes listában 9 autó futott ennél kevesebb km-t, de azok sem sokkal kevesebbet. A többi ennél többet futott (a sokkal drágábbak is).

    Kb 15-20 érdeklődő volt (kereskedőket leszámítva, arra nem is reagáltam), harmada nepper, ebből 10-en nézték meg személyesen a kocsit. Akik megnézték, nem kötöttek bele semmibe, hiszen előre elmondtam az állapotot, és valóban az volt, csak "majd átgondoljuk". A neppereknek meg nem adtam annyira olcsón, mint szerették volna. 1.2M-re nemet mondtam. Szerintem a nézők fele "turista" volt, volt egy csávó aki a gyerekülést belepróbálni (!!!) jött oda, állapota sem érdekelte. Legalább 5 ember hívott azzal, hogy "de ha jó én ott helyben el is vinném", aztán persze mégse, mert "majd átgondolom".

    Végül ma elvitte valaki második megnézés után, 10%-ot engedtem (ezt előre belekalkuláltam), belement. Fogalmam sincs, mi tartott 4 hétig, az első 3 napban megnézték 4-en, amiből mindegyik "majd átgondolom". Nem tudom, min múlik a dolog, valószínűleg csak a vevőjét várta az autó.

    És hogy olcsón adtam-e? 1.75M-ért vettem 2014-ben, válságban, 115e km-el. Összesen mindennel (gumik, gumicserék, vizsgák, javítások, stb) kerek 700e Ft lett ráköltve, és forintálisan 400e-el olcsóbban adtam el, mint amennyiért vettem. Évi 10e km-t futott, tehát évi 220e Ft-ba került az autó, tankolás nélkül. Ha így nézzük, jól jártam, ha a többi hirdetett autót, talán párszázat még foghattam volna rajta, ha beletolom a felét és kiglancolom. De erre se időm, se energiám.

    A modiktól bocs a sztoriért, ha gondoljátok, töröljétek, gondoltam megosztom a tapasztalatokat, hátha másoknak segít a vásárlásban vagy eladásban.

Új hozzászólás Aktív témák