Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    Jaguár X-Type 2.0 vagy 2.2 dízellel mekkora öntökönszúrás? :D

    Nagyon bekattant nálam a formája, de nem nagyon találok róla konkrétumot.
    Gyanús, hogy a kínálat teteje is jó áron van. Pl a Lexus IS 220D is tetszene, de arról hamar megtaláltam, hogy miért csak annyiba kerül amennyibe. :U

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz Vismajor01 #212059 üzenetére

    Eddig azt találtam róla, hogy elvileg a motor és az alkatrészek java az kvázi azonos a korabeli Mondeoval. Kivéve a kombi hátsó futóművét, az egyedi és drága. Na, én amúgy a Mondeoról sem tudok semmit :D

    Igazából 2 - 2.5 millió környékén keresgélek valamit ami főleg 110-130-as tempónál is csendes és kényelmes, 1-2 órás utakra, legalább 4 ajtós, isofix, tempomat, a fogyasztása pedig jó lenne ha ilyen használat mellett 6 liter körül maradna. Hogy dízel vagy benzin az nekem mindegy, azt se bánom ha automata.

    Amik nagyon tetszenek még formára, az a Volvo S80 D5 és az Alfa 159. Az Alfa dízelt egyszer már valamiért kihúztam a listámról, de nem emlékszem konkrétan miért. A Volvo ebben az ársávban még egy picit necces, de azt legalább már ismerem.

    Szopórollerre nincs igényem, de a Jaguár eléggé ritka látvány a többihez képest, a ritkább dolgokat pedig szeretem :)

    #212060 rbalint88 igen, kb ez járt a fejemben nekem is, de amikor olvastam hogy a nagyja Mondeo, akkor gondoltam van esély.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz JackFeryll #212062 üzenetére

    És az Mk4 Mondeoból melyik az ajánlott dízel?
    Vételár tekintetében itt a 2 milla környékén van értelme nézelődni? Nagyon max 2.5-ig mennék el, de akkor nyilván kevesebb marad az első körös szervizekre.
    A Volvo mellett szól részemről a Geartronic, ami egy megbízható Aisin, de a Fordnál ha jól tudom csak Powershift volt. Vagy volt hagyományos olajos automatája is?

    A Mondeokat korábban meg sem néztem, mert előző munkahelyemen is meg máshol is csak azt láttam, hogy főleg cégek vették, az ottani júzerek meg gyakorlatilag az önindítóval ugrattak ki a mélygarázsból, hogy aztán egész Budapestet a padlógáz-padlófék üzemmódban tegyék meg. Volt főnökeim is gyakorlatilag hamarabb taposták a gázpedált mint hogy az a szerencsétlen motor beindult volna. Az M0-n is főleg menedzsermódban közlekedő Mondeokkal találkoztam. Valahogy sosem volt szimpi főleg a felhasználók miatt, pedig külsőre egész tetszetős.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz hobizoli #212121 üzenetére

    10 év a limit, és a COVID miatt ezen a 10 éven lehetett túlfutni 2022 végéig.
    Évente van műszaki vizsga, plusz a BKK is szemlézi. Elég szigorúak, szóval a vizsga körül minden klappol ezekben az autókban. Közte viszont futnak Budapesten évi 30-60 ezer km-t, ami jelentős. Az tény, hogy a saját tulajdonú taxik mindig meg kell legyenek csinálva, különben nem tud az ember dolgozni vele. A bértaxik sokkal neccesebbek.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz tibbike01 #212138 üzenetére

    Nem igazán tudlak követni. Azt írod, hogy nagy autó kell, de a Mondeo túl nagy, miközben az Arteon meg jó lenne. Most akkor melyik méret kell? :D Illetve mit jelent konkrétan a "márkás" és a "nem öreg autó"?

    9 millióból egyébként hibridekből már elég szépen lehet válogatni.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz tibbike01 #212150 üzenetére

    Spritmonitor szerint 9 fölött.

    De mi az amire te azt írod, hogy neked nagy kell? Golf méret?
    Ha az Octavia jó, akkor miért nem az előző széria végéről egy magas felszereltségű 1.4 TSI? Jól néz ki, jól fogyaszt, az 5 ajtós praktikus, és a széria végi gyártások nagy általánosságban megbízhatóbbak, mert addigra már a legtöbb szar típushibát kiküszöbölték belőlük, míg az új, széria első pár hónapjában tipikusan a public beta verziókat kapják a vásárlók :D

    Hyundai Ioniq? Ez kisebb, de ennyiből már 2-3 éves jól felszerelteket is kapni. Apámnak a Kia Niroban ugyanez a hajtáslánc budapesti taxiként 4.5 litert fogyaszt, autópályán 5 a max, és tök csendes. Kia Niro is jó egyébként, csak kívülről ronda :D
    A DCT-t szokták itt a topikban írni, hogy fúj, de a márkaszervizes ismerős szerint ez nem igaz, esetleg a régebbi szériákra, de kifejezetten stabil darab. A szervizek alkalmával műszerrel vizsgálják a váltóolaj minőségét, és az alapján döntenek a cseréjéről.

    Amúgy meg komolyan, 9 millából kb bármit vehetsz, még zöld rendszámos C Mercik is vannak :D :D

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz Vismajor01 #212214 üzenetére

    Ez ugrott be a hozzászólásodra való reakcióként [link] :D Már bocs :D
    Nem szégyen bevallani, hogy divatból meg tetszésből vesz valaki SUV-ot. Felesleges ilyen mondvacsinált, racionálisnak tűnő indokokkal feloldozni önmagunkat azért, mert inkább érzelmi alapon vettünk használati tárgyat.

    Előszöris a SUV-nak nincs definíciója, országonként is eltérhet hol mit értenek alatta, de gyártónként is simán. Például te most suburban vechicle-t vagy sport utility vehicle-t értesz alatta?
    Az általad leírt pontok alapján inkább terepjárókra (vagy legalábbis terepképességekkel rendelkező járműre) gondolsz.

    Alapvető ösztönök miatt veszik az emberek a batár nagy járműveket. Tekintélyelvűség, biztonságérzet, meg hogy milyen jó mert nagy a csomagtere, aztán valójában meg rövidebb mint egy azonos kategóriás kombi. Egy ideig volt nálunk egy Touareg, aztán azon röhögtem, hogy rövidebb a csomagtartója mint a kombi Astrának, és a kurva nagy autóba sakkozni kellett a babakocsi és a gyerek cuccainak a bepakolásával.
    Továbbá konkrétan nekem mondták ismerőseim, akik egy 15 éves Hyundai Tucsont azért vettek meg, mert idézem: "nagy fekete terepjáró, végre menők lesznek". Ők legalább bevallották, hogy a divat-faktor miatt vesznek ilyen autót.

    1, Eleve megbukik a SUV egyértelmű definíciójának hiánya miatt, de egyébként manapság az emberek többsége ilyenekben ül, szóval hogy is látod jobban át a forgalmat?
    2, Nem igaz hogy jobban viselné az úthibákat, sőt! Egy normál felépítésű szedán márkán belül kényelmesebb, mint a SUV megfelelője, például 5-ös BMW és X5 között az 5-ös egyértelműen komfortosabb.
    Pont hogy a magas felépítés okozza a "vesztét" a dolognak, hiszen magasabbra kerül a súlypont, ingatagabb a jármű, ellensúlyozniuk kell a feszesítéssel. Ha összehasonlítasz mondjuk egy 15 évvel ezelőtt X5-öt egy mostanival, akkor jóval lentebb van az újabb, mert kurvára senki nem használja terepre.
    3, Ballonos gumit bármire tehetsz. A felnik méretei a felszereltségi szintekkel növekszenek, de ettől még egy L&K Octaviára is tehetnél 16-os felnit. Csak nem teszel, mert az nem menő. Illetve ha sportosabb érzetet akarsz, akkor eleve a peresebb gumik felé kell elmozdulni. Semmi köze a SUV-ozáshoz.
    4, Definiáld a "rendes motor"-t... Egyébként meg a nagyobb légellenállás és tömeg miatt kénytelenek jobban motorizálni hasonló dinamikához, mint a hagyományos felépítésűeket. Ezzel is csak adnak egy nagy pofont a környezetvédelemnek. :U
    5, Ezt aláírom, de a felhasználók hány százaléka és hány százalékban teszi ezt meg? Mintha lenne egy drága gémer PC-d amit évente 15 percre használsz játékra, az időd további részében emaileket írsz rajta és prezentációkat készítesz.
    6, Ez igaz. Mondjuk ezt az egyterűek is tudták 20 éve, pl az A Zafirába is nagyon egyszerű és kényelmes volt beszállni.
    7, Lehet hogy van ilyen modell is, de többségében nem igaz, de legalábbis nem számottevő.
    8, Mi van? :D Ez komoly? :D Már hogy sütne be jobban a nap? Azért mert 20 centivel magasabban vagy máris más szögben süt rád a nap? :D

    #212218 Vismajor01 amerikában minél nagyobb pickuppal jár valaki, annál nagyobb vidéki redneck tahó az esetek többségében. Ez nem hivatkozási alap, hanem elrettentő példa kéne hogy legyen. A pickup is eredetileg egy célszerszám volt, de ha megnézed mára mivé alakult át, valójában egy kurva nagy személyautót csináltak egy jó részéből.

    G Merci megvan? A terepjárók királya egyszercsak az újgazdagok státusszimbólumává vált. Mondjuk az legalább még mindig kurva jó terepre, csak kár hogy nem ott használják.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz rasotamas #212232 üzenetére

    5 ajtós 1.4 benzines G Astrát mondanám így elsőre, de az isofix nem tudom milyen évjárattól van benne biztosan, illetve hogy lehet-e utólag szerelni bele.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz rasotamas #212235 üzenetére

    Hát, az isofix csak 2011-től kötelező, szóval a kevés pénzért kapható öregebb és alapabb autókban ritkább lesz.
    500 ezer Ft-ig van 105 találat a hahun isofixes autóból: [link]
    De nem vagyok benne biztos, hogy nem csak "elírás" némelyik hirdetésben.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz Vismajor01 #212237 üzenetére

    "Kellett a hely, de az is kellett, hogy arrébb tudjon állni"
    Hát mi ez, ha nem önámítás? Ennek a két kritériumnak semmi köze nincs a SUV-hoz. Egy Volvo V70 D5-ben annyi hely van, hogy beszarsz, és bőven elegendő a dinamikája. Ja, és még kényelmes is. Mégsem SUV. :D

    1, Szerinted van, hivatalosan nincs. Amit linkeltél az is össze-vissza. Ha a Ford Puma SUV, akkor a Kia Niro is SUV meg a Vitara is egyértelműen az.

    2, Semmi értelme az összehasonlításodnak, és az égvilágon semmi meglepetés nincs abban, hogy egy akármilyen Lexus kényelmesebb az általad felsorolt járműveknél (egyedül a Volvo az ami extrább a leírtak közül).
    Annak lenne értelme, hogy egy V60-at hasonlítasz egy XC60-nal, vagy egy PHEV V60-at egy PHEV XC60-nal, Civicet a CR-V-vel, stb.
    Érezhető, hogy a hagyományos felépítésben komfortosabb a futómű, könnyebb megoldani. A magas felépítés miatt kénytelenek feszesebbre megcsinálni a futóművet, és mindaz a kényelem amit egy ilyen magasabb építésű autóból ki tudnak hozni, az csak bonyolultabbá és/vagy drágábbá teszi a futóműalkatrészeket. Mert muszáj az extrább futóművel ellensúlyozni a magasabb súlypontot és a hosszabb rugóutat. Az újabb SUVok jó része nem véletlenül nem olyan batár felépítésű már, mint a SUV mánia kezdetén.

    4, Ehhez továbbra sincs semmi köze a SUVságnak. A SUV-ban általában azért lesz papíron erősebb motor, mert a nagyobb tömeg és nagyobb homlokfelület miatt szükség van az azonos dinamika eléréséhez. Egyébként szedánt vagy kombit is tudsz venni "rendes" motorral. :U

    5, Na, el is érkeztünk egy újabb sztereotípiához: a tahó parkolás :D Én amúgy ahol legális a padkára parkolás az Astrával is mindig fel tudtam parkolni gond nélkül, még a Mexikói úti metróállomásnál is, pedig ott kifejezetten magas a padka. Kiben van a hiba?

    +1, Persze, ez a biztonságos része az egyik tipikus önigazolása a SUVosoknak. Hölgy ismerősök körében akárkit kérdeztem mindenki a nagy terepjárókra tekint úgy, mint a kényelmes, biztonságos járműre. A biztonság részéből mondjuk annyi igaz, hogy ha egy kibaszott nagy és nehéz autó ütközik egy kicsi és könnyűvel, akkor az előbbi kevésbé fog sérülni a fizika törvényei miatt.
    Minden más csak a laikus gondolkodás. Az autógyárak eladni akarnak, ahhoz pedig az igényeket kell kiszolgálni, ami sokszor szembemegy a szakmai szempontokkal.
    Lásd még megannyi pontját a tudománynak amit széles tömegek tagadnak meg, mert első ránézésre nem az tűnik logikusnak. És ezekből a széles tömegekből nagyon sok pénzt lehet csinálni.

    szerk: engem egyébként félreértés ne essék, nem zavar, hogy ki milyen autót vesz. A köré mázolt hazugságok és önbecsapások már sokkal inkább. Na meg persze amit szőröscica is írt, hogy szép lassan eltűnnek így a klasszikus autóformák.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz TrollBalint #212631 üzenetére

    Ritka, de nem lehetetlen. Az eladó többi járművénél látszik a többi is amit kiárulnak.

    Egy korábbi főnökömnek a dízel Focus cégautója is keveset futott 5 év alatt, mert a pozícióhoz járt az autó ha kérted ha nem, pedig ő 3 km-re lakott az irodától, jó időben biciklivel járt, szóval nem sok km ment abba sem. Az más kérdés, hogy az a csóró dízel motor mit kapott azalatt az 5 év alatt ezeken a rövid távokon, mert a felhasználás módja tipikus menedzseres önindítóval ugratunk ki a mélygarázsból volt.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz TrollBalint #212638 üzenetére

    Hm, hát így hirtelen nem gondolnám elírásnak, de fene tudja. Hívd fel, aztán mondd meg mit mondtak rá, most már én is kíváncsi vagyok :D
    Apámnak egyszer 100 ezerrel elütötte az ügyintéző, most a JSZP-n úgy néz ki, hogy 3 hónap alatt ment az autóval 90 ezret, aztán mivel javítani nem lehet, csak úgy elemet felvinni, ezért utána meg "tolatott" jó sokat. Fizikai képtelenség 3 hónap alatt ennyit menni az autóval gyakorlatilag, de eladáskor meg lehet magyarázkodni más hibája miatt.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    Tudom így hirdetés alapján nem sok minden derül ki, de segítenétek megnézni ezt az S80 hirdetést, hátha láttok rajta valamit?
    [link]

    A lökhárítókon a karcok/sérülések és az egyik fényszórómosófedél hiánya ami szembetűnő, illetve egy enyhe kopás a váltógombon. Mást nem látok. JSZP-n lekérdeztem, a km valósnak tűnik.
    A hirdetésben be van pipálva egy olyan opció hogy "elektronikus futómű hangolás". Ez ugye nem valami baromi drága futóműkivitelt jelent? Nem hallottam eddig ilyenről az S80-hoz.

    Nagykanizsa nekem oda-vissza több mint 500 km, nem szívesen mennék potyára, esetleg megbízható helyszíni átvizsgálót (mint pl az Autórevizor) tudtok ajánlani aki Zala megyében is dolgozik? Akiket én találtam főleg csak Pest környékén vállalnak.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    Köszi mindenkinek! :R

    Közben keresgéltem róla a neten, mert nem tudtam, hogy volt elektronikus csillapítású opció az S80-ban, hirtelen azt hittem csak elírás. Alkatrészekből a választék és a boltok száma is csekély, az ára meg kössz nem :D Nincs szükségem ilyen extrára. Az mondjuk megoldás lehet, hogy amikor eljön a csere ideje akkor hagyományos menjen be, de egyelőre azt olvastam, ha kicserélem hagyományosra akkor értelemszerűen telecseszi hibával a műszerfalat. Ennek jobban utána kéne járnom, hogy szoftveresen is eltávolítható-e, mennyire bonyolult, de ennyit már lehet nem ér a dolog.

    A hirdető egyelőre nem veszi fel a telefont.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz zgospel #213012 üzenetére

    Na egy szombathelyi kamionos egyből meg is vette tegnap, azért nem vette fel a telefont az eladó.
    Érdekes, hogy mobile-n sincs valami húdenagy kínálat S80 2.4 dízelből. Várok tovább :D

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz IMIIKE1998 #213913 üzenetére

    Én inkább úgy közelíteném meg, hogy hány havi félretett pénzből érdemes.
    Hiába van valamennyi bevétel egy hónapban ha azt teljes egészében elviszik a rendszeres kiadások.

    A fenntartási költségek pedig attól is függhetnek, hogy hol szervizelteted és milyen állapotban akarod tartani az autót. Ha magad szerelsz és csak az életbentartás a cél akkor az jóval kevesebbe fog kerülni, mintha folyton szervizbe hordanád.

    Szerintem a Rulettkerék első felvonása tanulságos ilyen szempontból: [link]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz diegho #214000 üzenetére

    Bocs de én nem értem. Ha csak azért cserélnéd, mert meguntad, több extra kell, vagy bármi érzelmi indok mentén akkor oké, nincs több kérdésem és tárgytalan a hozzászólásom további része.

    Viszont racionális okok mentén mi értelme a cserének? A leírt használat a 80% országút miatt meg annyira kímélőnek hangzik, hogy nem is értem az aggodalom okát. Az én autómban van 350 ezer km és soha meg sem fordul a fejemben, hogy valahova nem érnék vele oda. Apám dízel Ceedjében van 500 ezer ami Bp-n futott taxiként ennyit és a legdurvább beavatkozás egy kuplungcsere volt meg egy DPF mosás.
    A tiédben van 150 ezer km, ami lóf.sz. Mi a félelem oka? :U Ismert autó, ismert előélet, ha rendesen karban tartottad akkor nem tudom mitől kéne tartani. Ha egy ketyegő bomba IS220d lenne akkor azt mondom értem.

    7 millióból pedig ha tegyük fel hogy beüt a szar és valamilyen okból kifolyólag óriási problémája keletkezik még mindig többször rendbe tudod rakni ezt, mintsem venni valami ismeretlen előéletű autót, amire aztán el lehet kezdésből költeni 500 ezret kopó dolgokra simán ha épp úgy van.

    A lakást ki tudnád adni, közjegyző előtt kell nyilatkoztatot aláíratni a bérlővel a kiköltözéssel kapcsolatban, de ha el is adod kb a legrosszabb pénzügyi döntés belőle autót venni, pláne szalonból.
    Nem tudom milyen lakás és mennyit ér, de tegyük fel 30 millióért eladod, berakod szeptemberben lejáró DKJ-be, és durván származna belőle 1.5 millió Ft haszon. Amiből szintén a Leont ha kell igen alaposan gatyába lehet rázni bármilyen hiba esetén.

    De ne érts félre, ha ez hobbi és/vagy érzelmi kérdés, meguntad, jobban felszerelt kéne, szebb kéne, stb, akkor nincs miről beszélni, bármit megvehetsz, a te pénzed. Én úgy érzem a nézegetett típusok alapján, hogy ez inkább a racionális kérdéskör felé hajlik nálad, mert egy Suzukiban vagy Golfban nem sok érzelmet látok. Persze kinek mi.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz molnarpeter #214027 üzenetére

    1.6 CRDi - 116 lovas
    15 ezrenként cserélte az olajat, a kommersz dízelhez meg lötykölte a Metabond adalékot amit nagy tételben vett, így kb 12 Ft-tal volt drágább egy liter, mégis prémium üzemanyagként funkcionált így már.
    Nem eszi az olajat, nem szivárog sehol, turbó gyári, stb. Én sem hiszem el. Előtte egy 2.0 DTi Zafira volt, na annak évente voltak igen költséges gondjai.
    Az tény, hogy már elég traktor hangja van, szerintem a porlasztókat be lehetne vizsgáltatni már. Eladó amúgy :D

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz Qru #214031 üzenetére

    Novoth Tibi és Ágó Béla összefoglalta nem olyan rég, hogy az EGR meghibásodása általában csak egy tünet, olyankor már a porlasztók vannak ramaty állapotban és telehordják az EGR-t korommal, onnantól meg borul tovább a rendszer.
    Csak a nagyonokos balkáni mentalitás nem képes 1-nél több összefüggést átlátni, ezért egyből kiszedik DPF-fel együtt.

    EGR-ről való rész: [link]

    Részecskeszűrőről is ejt pár gondolatot: [link]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz _drk #214338 üzenetére

    A leírt példát nem merném megvenni, akármilyen olcsón sem. Most az hogy jól néz ki… na bumm.
    Szerintem fontosabb, hogy műszakilag és szerkezetileg is jó legyen az autó, mint hogy épp mennyire szép.
    Egy lökhárító fényezése vagy javítása nem említhető egy lapon egy totálkárból feltámasztott autóval, az előbbit relatíve kevésbé pénzből és pár nap alatt rendbe tudod rakatni bármilyen autón, nem is igazán értem az összevetést :U

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz _drk #214355 üzenetére

    Az esztétikai dolgokat többnyire könnyű rendbe tenni. Ha nincs is rendbe téve azonnal minden karc meg folt akkor sem befolyásol semmit, sem műszakilag, sem biztonsági szempontból, maximum az egónk és a szépérzékünk sérül valamennyire.

    Egy akármilyen 40 évvel ezelőtti autónál valószínűleg még így is több védelmet nyújt, de azzal tisztában kell lenned, hogy amikor az autó frontálisan ütközik, akkor nem feltétlenül kizárólag az eleje sérül a szerkezetnek, hanem akár a hátulja is megrogyhat. Ekkora sérülésnél ki tudja mit kapott a futómű, az is elő szokott fordulni, hogy utána a futóművet már rendesen beállítani soha többé nem lehet, és párezer km alatt félrekoptatja a gumit, és a megváltozott menettulajdonságokról se feledkezzünk meg.

    Egy szó mint száz, szerintem nagyon gondold meg, hogy mik a szempontok, mi a fontosabb neked pro és kontra. Az jó, hogy legalább tisztában vagy a sérülés mértékével és hogy adott esetben mit vennél meg, mert legalább nem vernek át.
    Ha te nem veszed akkor majd jön valaki kevésbé felkészült vásárló és megveszi úgy, hogy ezekről a tényekről és kockázatokról fogalma sincs :(

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz kory24 #214689 üzenetére

    A komplett vezérléscsere érdekes lenne hogy konkrétan mi volt benne. Ha az okoskerekek és szolenoidok is biztosan cserélve voltak, akkor nagyjából igaz lehet az állítás hogy költségmentes, legalábbis egy jó nagy költség le van tudva hosszú időre.
    Olajfogyasztás jeleit érdemes még nézni, enyémben (Astra de ugyanez a motor) 350 ezer km van és most már 1.5 - 2 deci olaj elfogy ezrenként.
    Toronycsapágy kupakja alá is nézz be, nem tudom a Vectránál is típushiba-e a rozsdásodása, de a korabeli Zafira és Astra modelleknél igen, extrém esetben kiszakadhat és beleütközik a géptetőbe, ennek a cseréje is mai árak mellett már 100 ezres tétel lehet szervizben.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    Némileg off, de mostanában a legtöbb hirdetésben azt látom, hogy "frissen szervizelve", illetve sok esetben a leírás szerint párszáz km-rel korábbi vezérlés csere, automataváltó olajcsere, és hasonlók, szóval nagyobb kaliberű és drágább szervizek után vannak az autók nem sokkal, állítólag.

    Leszoktak az idős orvos tulaj szövegről, és most ez a frissen szervizelés meg friss vezérlés duma az új divat? Vagy valami más van a háttérben?

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz tboy93 #214978 üzenetére

    Azt nem tudjátok véletlenül, hogy csak a Sykactiv dízelek az időzített bombák, vagy az eggyel korábbi, 2010-12 körüli 2.0 és 2.2 dízelek is gagyik?

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz #24845312 #215055 üzenetére

    Tavaly december óta van beállítva hirdetésfigyelő nekem Volvo S80-akra 2.4-es dízel motorral. Fél év alatt 2 olyan hirdetés került fel, amire reggel az értesítő email után már telefonáltam is volna, de mindkettő már aznap el lett adva, ráadásul esélyem sem volt, mert tőlem 250 km-re voltak.
    Az összes többi hirdetés ami érkezik naponta az értesítésben ugyanaz a 10-20 autó. Néha felkerül még valami ami addig nem, többnyire már képekről is ramaty állapotban lévő, irreálisan magas áron. Amire képekről azt mondom, hogy kompromisszumokkal még jó lenne, azokról is JSZP lekérdezés után kiderül hogy felejtősek.

    Röviden: sok szar van a piacon magas áron. Szart pedig legfeljebb nagyon olcsón érdemes venni, máshogy nem.

    Mindig megnézek más modelleket is, de pl a 10 éves Octaviákat 3.5 - 4 millió forintért nevetségesnek tartom. Van mivel járnom, nem létszükség a csere, úgyhogy ráérek. Egy erős korrekció ráférne a piacra, de gyanítom inkább csak stagnálás lesz, csökkenés nem, vagy csak minimális. Pláne amikor a jelenlegi magas alapkamatot elkezdik visszavágni, mert ez hosszú távon fenntarthatatlan, akkor szépen elszalad majd az Euró árfolyam 400 fölé megint.

    Ingatlan ugyanez, itt mifelénk 75 millióról indulnak a 70-80 négyzetméteres kádárkockák, teljesen lelakott állapotban, van hogy nincs bent gáz vagy csatorna, és ha mesterekkel újítod fel akkor még 15-20 millió rámegy minimum. 95-ért már újépítésűt kapni. A fullra lelakott panellakások 950 ezer - 1 milliós négyzetméteráron vannak. Eskü nem értem, ki az anyám veszi meg ezeket ennyiért. Redditen olvasgatni a tapasztalatokat, hogy a 10%-os alku már simán benne van, de még úgy is erős túlzás amit kérnek érte.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz batai15 #215137 üzenetére

    Azért az nagyon kemény, hogy azt írod "csak legyünk tisztában némi gép technikailag dologgal" (sic!), miközben látványosan homály amit írsz. Vagy csak nagyon pontatlanul fogalmazol, aminek az eredménye az, hogy mellébeszélésnek tűnik amit írsz, ezesetben érdemes lenne pontosítanod.

    Felengedett gázzal alapjáraton utoljára kéziváltós autók közül a kétütemű Wartburg gurult a szabadonfutó miatt, mert a motor járáskultúrájából és a kétütemből adódóan motorféken nagyon kellemetlenül rángatott volna a bódé.

    Nem euro norma kérdése, hanem amióta befecskendezőkre cserélték a karburátorokat, azóta tolóüzemben nincs üzemanyagbefecskendezés, mert pazarlás, felesleges. Karburátornál mivel nincs számítógép általi vezérlés, ezért mindig a karbi beállítás szerint megy be az üzemanyag, motorféken is. És igen, a karbis az le is fullad, hiszen nincs elektronika ami lereagálja ha alapjárat alá esik a fordulat.

    Qru leírta tömören: ha alapjárat közelébe esne a fordulatszám motorféküzemben, akkor kapcsol a vezérlő és nem engedi lefulladni a motort, elkezdi tolni be az üzemanyagot, az autó meg megy tovább. Próbáld ki, berakod az autót egyesbe, és gázadás nélkül lassan elkezded felengedni a kuplungot. Az autó el fog indulni és alapjáraton haladni fog előre, mert a vezérlő nem engedi lefulladni, adja helyetted a gázt.
    Többnyire versenysportban vagy tuningnál a motorfék erősségét lehet állítani úgy, hogy teljesen elzárt befecskendezés helyett valamennyi üzemanyagot mégis toljon be a vezérlő, akár hűtés miatt, akár a motorfék karakterisztikájának (erősségének) változtatása miatt. Az lehet, hogy vannak olyan a közúton ritkának számító motortípusok amik felépítésükből adódóan motorféken is nyomnak be valamennyi minimális üzemanyagot a fentebb írt okok miatt, de teljesen átlagos sornégy kisköbcentis motorknál ez nem jellemző, felesleges.

    Az hogy a te automatád hogyan működik, az egy dolog, nem lehet általánosítani minden automatára ahogy te leírtad, mert többféle elven működő automata létezik. Hagyományos olajos automatáknál valóban szabadon fut, kivéve amikor direkt fokozatban van, ott van motorfék egész addig, amíg túl alacsonyra nem esik az alapjárat, ott teszi ki szabadonfutásba a vezérlő, ami olyan, mintha egy kéziváltósat kivennél üresbe. Az olajos váltó működése az ilyen.

    Egyébként fél perc guglizással is megtudhattad volna a megoldást.

    Ettől még simán lehet, hogy a turbók javítását jó minőségben végezted el.

    Ha mégis ugyanarról beszélünk akkor bocsi, csak nem ezt írtad. Sajnos a fórum az ilyen, pontatlanul kell fogalmazni, különben elbeszélünk egymás mellett.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz zgospel #215143 üzenetére

    "Sajnos a fórum az ilyen, pontatlanul kell fogalmazni"
    Na tessék, erre én is pontatlan vagyok :DDD :DDD Természetesen pontosan kell fogalmazni! :D

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz diegho #215344 üzenetére

    Először definiáljuk a költségmentest :D Mert szerintem az benzinesből sem lesz, de tényleg definíció kérdése, hogy honnantól és milyen állapotot értünk költségmentesnek.

    Magasan felszerelt faceliftes Volvo V70 mk1 2.4D motorral szokott lenni 2 millió környékén amiket eléggé gatyába rántva árulnak, erősen gondolkodtam is rajta, de a V70 nem annyira az én világom. Új porlasztók, váltóolaj csere, vezérlés, kormánymű stb, gyakorlatilag a nagyobb és a típusnál várható kiadások mind megvoltak. El is vitték őket hamar. Szerintem ezt érdemes lenne felvennie a figyelőlistára.

    A leírt felhasználáshoz ideálisnak tűnik egy ilyen (persze ki kell fogni egy ilyen vételt, vagy venni 1.5 körül és rákölteni a keret maradékát megelőző jelleggel).
    Óriási csomagtartó, kényelmes, csendes, tágas, biztonságos, duruzsol az 5 henger ami alapvetően elég megbízható is, és vegyesben 5.5 literrel simán eljárni vele.

    De egyébként ez az évi 5 ezer km ritka de hosszabb távokból tényleg olyan, hogy mindegynek tűnik benzin vagy dízel.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz f4lcon #215383 üzenetére

    És ha a Zafira nem jönne be akkor van még ilyen Touran is ugyanott :D :D

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz vzsryl #215774 üzenetére

    Benzines, 5 sebességes, miért?
    A Kia Ceed 1.6 dízel 6 sebességes és autópályán 6 liter alatt fogyaszt, erősebb, mellesleg kifejezetten megbízható és olcsón fenntartható.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz Vismajor01 #216247 üzenetére

    Mert itthon új Prius+-t senki nem rakott be taxinak, ezek mind nyugati bértaxik, hülyére hajtva. Az sem ritka, hogy több ember használja és napi 2 műszakot is letol az autó. Ami mondjuk a melegüzem szempontjából ideális, de másból kevésbé :D

    Ezeket nem azért adják el 3-5 éves korukban, mert már nem szállna be utas egy olyan idős autóba, hanem mert pénzügyileg már nem adja ki. Pl lejárt a lízing, vagy már jönnek azok a problémák amikor az ottani szervizárakon már nem éri meg tovább taxiztatni az autót.
    Nem az a baj hogy taxi volt, hanem hogy bérbeadós volt és nem a taxis saját tulajdona.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz vzsryl #216501 üzenetére

    Új autóról beszélünk, és írta hogy gari időn belül tervezik eladni, tehát baromira nem számít milyen váltóval veszi. :U

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz tibbike01 #216505 üzenetére

    Ismerősnek a híresen kokszolódó és akár dugattyúátégő benzines Kia Ceedjében a 7 év kb fél év múlva jár le. Mindig márkaszervizbe hordta, viszont 1 hónapja azt vette észre, hogy az olajszínt a nívó minimum alatt volt. Bevitte a szervizbe, mondták neki, hogy olajjal feltöltve leplombálják a motort és kéne mennie 1500-2000 km-t 1-2 hét alatt, majd utána visszahozni és akkor megnézik. Aztán pár nap múlva hívták a szervizből, hogy mégsem fogják leplombálni, garanciában szétszedik a motort és javítják.

    Szóval működik az a 7 év garancia ahogy kell.

    Egy vízpumpa is garanciális lesz, mert ha a szervizek az előírtaknak megfelelően be voltak tartva, akkor az nem user error, hogy szervizidőn belül besül a pumpa és miatta a motor. Sőt, még egy kerékcsapágyat is ki fognak cserélni gariban, ha irreálisan hamar megy szét és a felhasználás módja sem indokolja a meghibásodást.

    Az mondjuk simán benne van, hogy egy flottás/céges autóhoz meg egy magánemberhez máshogy állnak hozzá ilyen esetekben.

    #216506 vzsryl ez a topik a DCT kapcsán (is) erősen circle jerk. Egy idő után már csak a félinfók helytelen hiányos továbbadása megy, reflexből.

    Kb 10 éve létezik DCT váltó. A DSG és a Powershift is szar volt az elején például, aztán fejlődtek. Guglizással konkrét DCT típushibákról nincs is igazán találat, cserébe visszahívásokról igen, ergó a gyártó észlelte és javította a hibákat, ami nyilván nem segít azokon, akik már megszívták sajnos, de egy új autónál, a kérdező által felvetett futásmennyiségre mégis mitől kellene tartani?

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz smilod0n #216646 üzenetére

    Az 508-as egy nagyon jó autó, csendes, kényelmes, a 2.0 HDi is jó, de mégjobb a 2.2-es, strapabíróbb, erősebb és közben takarékos is.

    Volvokból a dízel öthengeresek, abból is a 2.4-es a legmegbízhatóbb, és ezt a rokonságban tapasztaltak alá is támasztják. A kisebb, 2 ezer köbcentis öthengeres dízeleknél előfordulhat a hengerfal repedése. Az újabb Volvokban pedig már a kínai Geely motorok vannak, azokból állítólag a benzinesek jók, a dízelek viszont hengerfejesednek, és sok egyéb problémájuk is van. Az újabb Volvok fenntartása drágább, mint amikor még Ford tulajdonban voltak, abból az időből sok a Forddal közös alkatrész.

    A 2.4-es dízel Volvo és a 2.2-es dízel Peugeot jobb és megbízhatóbb autók mint a Mondeo akármelyik motorral.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz f4lcon #216813 üzenetére

    A 140 lovas 1.8 az nem ugyanaz mint az Opelekben a Z18XER? Ha igen akkor az okoskerekek cseréje egy nagyobb tétel, szolenoidokkal, vezérléssel. Meg van még az olajnak egy hőcserélője aminek a membránja átszakadhat, és olyankor keveredik az olaj a hűtővízzel, de elvileg ez rutinszerűen javítható és nem drágán, csak félrevezető és sokan egyből hengerfejhibára gondolnak.
    Enyémben 355 ezer van és durván 1.5 - 2 deci olajat eszik ezer km-ként, de 290 ezerig ebben 30 ezrenként cseréltek olajat (flottás volt), azóta 10 ezrenként.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216855 üzenetére

    Itt a balkánon a zsiguli-érából bevett szokás az öreg szakiknál, hogy ha eszi a motor az olajat, akkor belerakják a "vastagabbat". Mintha leukémiád lenne aztán kapsz rá aspirint hogy ne fájjon a fejed annyira. A tünetet elfedi ideig-óráig, mert kevésbé lesz látványos az olajfogyás. A probléma attól még fennáll.

    Aztán az is jó kérdés még, hogy az a 10W40 milyen specifikációjú olaj, megfelel-e az előírtnak.

    Az ilyen autó vételén még elgondolkodni is felesleges, tovább kell lapozni.

    "honnan a francból tudjam akkor ezek alapján egy bármilyen használt autónál, hogy jó olajat kapott-e élete során, vagy végig/nagyrészt rosszat?"
    Sehonnan. Ezért kerül annyiba a használt amennyibe. Ezeket a kockázatokat úgy tudod minimálisra csökkenteni, hogy új autót veszel, vagy elektromosat.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216866 üzenetére

    Évi 5-6 ezer km-re kb teljesen mindegy mit veszel, de amíg a kínálat alján nézelődsz addig nem értem mire számítasz. :U Vagy csak simán élvezed, hogy terápiás jelleggel használod a topikot hónapok óta? :D
    A-tól Z-ig ajánlották már neked mindent, mégsem tudsz dönteni. Mennyi autót néztél már meg eddig élőben, és az mennyi idődbe és útiköltségedbe került?

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216876 üzenetére

    "De ez mit is számít? Lett autóm?"
    Hát pont ez az, elvertél egy csomó időt és pénzt feleslegesen, ahelyett, hogy ezt az időt és a nyugalmadat forintosítottad volna, hozzáadod az útiköltséget, és nem a kínálat alját túrod.

    Én egy kb 800-900 ezret érő H Astrából ugatok amiben van 355 ezer km és ronda a fényezése, nem luxusvillából. :D Mivel évi 10 ezer km-t sem autózom, ezért tudom miről beszélek.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216888 üzenetére

    Amibe 0W20 helyett 10W40-et raknak az biztosan a kínálat alja :D

    Parancsolj, ha rozsda nincs akkor ez 10 év múlva is autó lesz, és a leírt felhasználást zokszó nélkül bírja. Még az atomtámadást is: [link]
    Hogy a leírt 2 millió mire lett költve az jó kérdés, mert annyiból ennek az autónak minden műszaki dolgát gatyába lehet szedni. A megmaradt pénzedből pedig bőven jut még a későbbi szervizekre, akár nagyobbakra is.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216899 üzenetére

    "Ajánlottál egy dízelt, ami nekem egy nap 8x beindítva, végig hideg motorral járva 1-2km-re nem tudom mennyire jó megoldás hosszútávon"
    Látod, nem figyelsz :) Egyrészt a leírt felhasználás egy modernebb benzinest ugyanúgy gatyára tesz, amire te gondolsz, az az egyszerű szívóbenzinre igaz, de arra is inkább úgy lenne a megfogalmazás a helyes, hogy jobban tolerálja a leírt felhasználást, mint egy bonyolultabb motor.
    Másrészt ez a régi 2.5-ös öthengeres Audi dízel kb mindent bír. Mint írtam, az atomtámadást is.

    "Épp az imént írtam, hogy kb. egyik használtautónál sem tudod, hogy milyen olajat tettek bele, még az elmúlt pár évben sem, nemhogy kezdetektől."
    Akkor felejtsd el a használt autót, de komolyan, és keress egy pszichológust.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216905 üzenetére

    :DDD :DDD :DDD :DDD :DDD :DDD
    Akkor ezeket a szerelőket jól jegyezd meg, és ahol ők dolgoznak oda ne vigyél semmit.

    Továbbá még mindig csak a viszkozitáson rugózunk, a specifikációt még mindig nem tudjuk. :U

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216909 üzenetére

    Valószínűleg befér a 3 gyerekülés, bár nem tudom hogy konkrétan milyen, abból is van keskenyebb, szélesebb. Az S80 kombi verziója a V70, annak a csomijába kényelmesen elfér 3 hulla meg a csomagok. Ez egy nagy autó. A példa kedvéért linkeltem, hogy ilyen kevés futáshoz és ennyire rideg felhasználáshoz bőven elég 20 évesnél idősebb autókat is nézni, csak rozsda ne legyen.
    A 2.5 TDI egy Audi motor, Audikban és Volkswagenekben is volt, de konkrét típusokat meg évjáratokat nem tudok fejből. Ezt a Volvot ismerem, használtam is ilyet, rokonságban a mai napig megy egy ilyen akkora ridegtartásban és olyan kevés pénzből, hogy elszörnyednél :D
    Nem a Volvora akarlak rábeszélni, hanem hogy a 20 évvel korábbi dízelek még sokkal igénytelenebbek voltak és valamivel jobban tolerálták a leírt használatot.

    Az olajtémádhoz azért kell a pszichológus, mert ha minden autóhoz úgy állsz hozzá, hogy félsz tőle mit raktak bele és mikor, akkor ő fog tudni segíteni a félelmeid feldolgozásában, nem ez a topik :D Vagy egy új autó. Ez máshogy nem fog menni.

    Az említett Hondával kapcsolatban örülj neki, hogy már ennél a legalapabb dolognál elhasalt, így a konkrét darabot el lehet felejteni és tovább keresgélni.
    Ez az eset nem jelenti automatikusan azt, hogy minden autóba rossz viszkozitású és/vagy minősítésű olajat töltenek, azért többnyire ezt a szintet még megugorják az emberek. Alapból abból kéne kiindulnod, hogy megfelelő karbantartást kapott, de a kínálat közepétől általában már fel tudnak mutatni számlákat a szervizekről, vagy legalább az alkatrészekről.
    Továbbá az olaj specifikációja nagyon fontos még, de erről továbbra sincs információ, így a találgatás helyett egyszerűbb elengedni azt a példányt.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216933 üzenetére

    Nem kell megsértődni, nem a személyed kritizáltam, bántó szándékom meg aztán végképp nem volt, hanem ez egy tipikus esete annak, amikor nézelődésre költjük a pénzt és az időt ahelyett, hogy autót vettünk volna.

    "nézegettem már 4-5 millásakat is.
    Ha nem a piaci kínálattal van a probléma, akkor mivel?"
    Ne is haragudj, de ha 4-5 millából nem sikerül autót venni, akkor veled :D Ez nem bántás, hanem ténymegállapítás.
    Ennyiből 2x is kijön egy szép állapotú, faceliftes, relatív keveset futott B Zafira a 140 lovas benzinessel, ami az általad vázolt felhasználásnak tökéletesen megfelel. Sőt, még az 1.6-os is simán elég, ha nyugisan vezetsz és elfogadod hogy országúton tele kocsival nem lesz egyszerű megelőzni egy kamiont.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216950 üzenetére

    Van hátul 3+2 ülés, ez összesen 5. Ezen hogy nem fér el 3 gyerekülés? Még mindig marad 2 szabadon. :U :))

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz AssAssynn #216970 üzenetére

    A sok indítástól jobban amortizálódik az indítómotor, generátor, akksi, és a kettőstömegű lendkerék amennyiben van benne.
    A sok hidegüzemtől fokozottabban nyíródik a motorolaj, ráadásul hígul az üzemanyaggal, ami együtt a levegőből kicsapódó párával nem igazán tud tisztulni amíg nincs egy tartósabb (hasraütésszerűen 20-30 perc) melegüzem terhelésen. Ilyen hidegüzemben az égés sem tökéletes még, így évek alatt a hengerfal rendellenesen kophat/kopik.
    Ha van, akkor az EGR és a DPF hamar elkoszolódik és nem tud tisztulni, mert nincs tartós melegüzem. A fojtószelepház is gyorsabban koszolódik, ennek tisztítása mondjuk nem több 10 percnél.
    A sok városozás miatt a kuplungszerkezet is fokozottabb igénybevételnek van kitéve, de ez a városi használat velejárója, független attól hogy 8x indítasz egy nap vagy 2x. Természetesen kinyomott kuplunggal indíts minden alkalommal, így könnyebben és egy fokkal kímélőbben indul az autó.
    Így hirtelen ennyi jut eszembe.

    Ezek közül az indítómotor és a generátor felújítása általában nem egy egetverő tétel, az akksit egy okostöltővel életben lehet tartani egész sokáig. Top minőségű motorolajjal vagy Metabond (vagy ehhez hasonló) adalékkal és gyakori olajcsereperiódussal a motor kopásának ütemét lehet csökkenteni valamennyire. Itt a gazdaságosság is kérdés, mert 4-5 évre tervezett ilyen futáshoz nem biztos hogy megéri Metabondozni.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz OPiiPO #216979 üzenetére

    Na, én akkor be is gyújtok a kályhába és fekete füst eregetésével jelzem a külvilág felé, hogy a konklávénk ma is eredménytelen napot zárt. Holnap folyt. köv.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz rbalint88 #216984 üzenetére

    De még a villany se feltétlen kéne ha 2 külön autóról beszélünk. Az 1.2-es Fiat Punto szinte semmiből fenntartható és bírja ezt a fajta gyilkolást, keveset is fogyaszt, és nagyon hamar bemelegszik, 500 ezerért már jókat kapni. De a Corsa is bírja ezt, csak az 1 liter olajfogyasztás ami abnormális.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • zgospel

    őstag

    válasz bandus #217062 üzenetére

    "ha beesik egy baba, akkor ot konnyebb betenni a suv-ba."
    Az én tapasztalatom az, hogy a hátsó ajtó és a C oszlop íve számít a leginkább. Az S80-ba általában a bekarikázott részen ütöttem be a gyerek fejét. Szerencsére amióta egyedül száll ki-be azóta nincs ilyen gond :D A kombiknak általában egyenesen fut a hátsó ajtó íve, azokba a gyerek ki- és berakása sosem ütközött semmiféle malőrbe nálam.

    Az új SUV-ok többsége azért már nem olyan magas felépítésű mint a kétezres évek elején voltak, ezért ez már kevésbé számít, legalábbis én nem éreztem óriási könnyebbséget amikor olyanba ültettem be a gyereket. Most a nagy batár Q7-X5 az nyilván más kategória, az továbbra is elég magasan van.

    Aztán olyan 2,5 - 3 éves kora körül úgyis elkezd egyedül ki-beszállni, neki is egyszerűbb lesz egy hagyományos felépítésű autóba bemászni mint valami magasba.
    Amúgy ezt a SUV-os magasabban ülő érzetet az egyterűek is tudják, csak az kevésbé divatos.

    Nekem a Formentor élőben eléggé tetszett, és bár ülni nem ültem benne, de képekről és videókról nagyobbnak tűnt.
    Az új 508 pedig gyönyörű és jóval fantáziadúsabb az egyedisége miatt, mint a német vonal. :K

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák