- GoPro Topic
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Notebookokba érkezhet meg az LG Tandem OLED kijelzője
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Még mindig készül a Beyond Good & Evil 2
gp Hosszú évek óta várjuk a folytatást, kíváncsian várjuk hogy megkapjuk-e valaha a játékot.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Nekünk egy 2005-ös 1.8-as Corolla Verso volt erre a célra, 6 évig. De azt csak a 2005 nyár utáni gyártásút szabad venni, előtte ették a olajat. Ez nem. Belement 50e km, idő 90%-ában rövid utak, semmi olajfogyasztás és ment is rendesen. Igaz télen rövid távokon bevert akár 13-et is, de havi 1 tankolásnál mindegy volt. És hosszabb utakra is simán használható volt. 1.4 körül adtam el ősszel 160e km-el. Erre a célra ideális, de sztem ugyanez a motor volt a sima Corollában is. Előtte egy 2000 cm3-es Accordom volt 5 évig, ugyanez a szitu.
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187213 üzenetére
"Kéthetente csomagokkal kéne tolnom egy Bp. -> Ulmot és az 1,4 benzines Ceed ahhoz sztem egy kicsit karcsú lenne."
Ebbol arra gondoltam, hogy szemelyszallitast csinalsz ekkora tavokon, szerintem arra sokkal jobb egy kis furgon. Kenyelem szempontjabol viszont sokkal jobb egy hagyomanyos auto ekkora utakhoz (pl. kombi). Az egyteru szerintem kivalo varosba vagy kirandulni neha, de folyamatos autopalyas hasznalatra nem igazan idealis, de ezt csak en gondolom. Igen, a billeges, a magasabb fogyasztas, stb stb. Persze ha kell egy svajci bicska mindenre is, akkor jo, en is azert vettem anno, koltoztunk, csinaltuk a hazat, a raklaptol kezdve a 2 hetes nyaralas minden cuccaig befert minden, es varosban is kivaloan lehetett hasznalni. De autopalyan nekem sokkal kenyelmesebb volt egy alacsonyabb kocsi.
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187217 üzenetére
Hat nyilvan, de abban meg nem fernek el a csomagok. Es felre ne erts, ha csak az 1.4 Kia Ceed az alternativa, en is valoszinubb, hogy az egyterut valasztanam. De ha sok a hosszu ut, en inkabb egy Superb-el tolnam le, az van kifejezetten erre tervezve. Ha meg gyakori a szemelyszallitas, inkabb egy kis furgon.
En imadtam az egyterut, de tenyleg nem jott be palyan. Amint erosebb a szel, maris kijon a hatranya, es azert egy 8 oras ut soran ez is szempont. Viszont mindenesnek meg mindig jobb valasztas a Kia-nal.
Egyebkent nekem pont ez volt a gond tavaly az autokeresgelesnel, hogy szinten svajci bicskat kerestem: egyreszt egy varosban is hasznalhato csaladi autot, masreszt olyat, ami jol pakolhato, es 1000 km-en is kenyelmes 2 havonta, illetve konnyen es kenyelmesen utazhato vele tobbszaz km is. Valoszinuleg nincs is ilyen, mert ami az egyik helyen jo, a masikon nem az igazi. Az egyteru pont a palyazas miatt esett ki, a Superb/Passat meretkategoria meg a varosi parkolasok meg asszony miatt. Igy lett a Golf Variant, ami egy jo kompromisszum mindent figyelembe veve.
De 2 autos felallasban biztosan a Superb/Passat + a kisebb villanyauto kombinaciot valasztanam. -
Tin
veterán
válasz
Somatom #187220 üzenetére
A Ceed-et, ha atvizsgalas utan bejon, en is behuznam, de csak ha jo aron kapom meg. Tudod, nem mindig erdemes kiadni penzt valamire csak azert, mert jo vetel, ha igazabol nincs ra szukseged, vagy nem tul idealis. Ettol fuggetlenul, hacsak nem 2-3 km-eket futott 16e km-en at, es foleg ha garazsban volt tartva, esetleg meg garancialis is, es megkapod piaci ar alatt, jo lehet. De ha az az ara, hogy veszel egy atlagos autot, a 20% kedvezmenyert cserebe pedig fuvarozhatod hetente ketszer a szomszed not, akkor mar mas a felallas
(bocs, alapvetoen utalok ismeretsegi korben uzletelni, mindig valami szar a vege)
OFF-ba meg azert teszem, mert jobb a bekesseg.
-
Tin
veterán
válasz
kisza25 #187229 üzenetére
Oke, de ha 2 hetente 2x800 km-es utakra keresel pakolhato autot, akkor gondolom te sem az egyterut valasztod egy utazokombival szemben. Oda a legjobb egy nagy lapos kombi, beulsz, holyag utazo uzemmodba kapcsol, benyomod a radaros tempomatot, es a celallomason kiszallsz, es irany a WC
Tenyleg azt hittem, hogy Somatom szemelyszallitasra keres autot, azert ajanlottam inkabb a furgont. Egyreszt tobb ember befer, tehat gazdasagosabban uzemeltetheto, masreszt meg kenyelemben hasonloan szar, mint az egyteruek ekkora tavon. Cserebe 2 ember helyett kenyelmesen elvisz 6-ot.
-
Tin
veterán
válasz
szabonagyur #187284 üzenetére
Ha rokkantat szállít akkor max rendőri túlkapás lehet, de ilyen van a USA-ban is. Hiába na, a rendőrök egy része sajnos a frusztráltsága miatt megy rendőrnek, meg BKV ellenőrnek, és így tovább. Az eljárás végén úgyis igaza lesz annak, aki jogosan járt el. A szabályok nem ismerete meg nem mentesít a következmények alól.
-
Tin
veterán
válasz
ReFleXx #187619 üzenetére
Nekem is van, annyira nem vészes a dolog, megszokható. Ki kell tapasztalni az elindulást, és annyi. SW Update amúgy remélem javítja, még nem voltam vele szervizben. Nálam csak elinduláskor jelentkezik, utána oké. Nagyon ritkán melegen is.
Enyém 150 LE-s és nagyon jól fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
kisza25 #187632 üzenetére
Nem biztos, lásd a másik írásom a 7500 van 30e km-ről. 120e km-en utóbbi esetben 2 diós tisztítás belefér, és még marad 100e zsebben.
A 30e túlzás, ebben egyetértünk, egy magánembernél, évi 10e-s futással, sok várossal. De egy napi párszáz km-es pályázós autónál szerintem nem csinál akkora kárt, mint a magánember városi autóval 2 km-es távokon 15e km-nél cserélve...
-
Tin
veterán
válasz
parandroid #187636 üzenetére
Annyiban azért legyünk korrektek, hogy kb. az összes szakértő azt javasolja, hogy ne várjuk meg a 30+e km-es olajcsere periódust, hanem a felénél cseréljünk olajat. Ami, figyelembe véve az átlag magyar felhasználást (évi 10-15e km, felerészt város), évenkénti olajcserét jelent. Ez nem nagy plusz költség, és a motornak hosszú távon jobbat tesz, mint a 2 évente 30e km-es csere.
De vannak esetek (évi 30e km feletti futás, tehát jellemzően nem városi használat), amikor a periódus betartása sem okoz akkora kárt. Persze ott is jobb a felezett csere, de azokat jellemzően hosszabb távokon használják, és cégek.
-
Tin
veterán
válasz
kisza25 #187644 üzenetére
De ez nem amiatt van, mert szar a motor, hanem mert csak így tudnak megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak. Részecske szűrő, visszavezetett kipufogógáz, turbó, stb. Ezeknek ennyi az élettartama. Gondolod hogy a japán nem ilyen? A turbós benzines.
Én 1.5 TSI-m már 2 hengerrel is megy, a következő generáció meg vitorlázik lekapcsolt motorral. De jobb a turbós hibrid? Szerencsétlen gyártók már nem tudnak mit kitalálni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
kisza25 #187651 üzenetére
Persze de a natúr blokk attól még nem szar csak a sok rá aggatott cucc nem tartós. Értsd: a sima 1.5-ös blokk esetemben turbó meg gpf meg minden szar nélkül valószínűleg van olyan jó, mint egy másik szívó 1.5.
Városban villanyautó kell, ezt mondom régóta. Én azzal kezdeném, hogy település határon belül csak bizonyos % elektromos üzem játszhat, és ezt növelnék évről évre. A kocsi naplózza, ha ellenőrzés van, rendőr lekérdezheti, és ha ott a 3 literes PHEV-d de cseszel feltölteni, repül a bünti.
Nyilván nem azonnal, de új autókra ez a szabály, régieket meg adóztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187656 üzenetére
Persze, de en arra valaszoltam, hogy az EURO6 motorok nem mennek el 20 evet problema nelkul. A blokk valoszinuleg elmenne, a gond a "segedberendezesekkel" van. De ha az ember rendesen karbantartja (dios tisztitas, gyakoribb olajcsere, dpf csere ha kell, turbo felujitas), akkor azok is elmennek sokat. Egyszeruen dragabb karbantani, ennyi. De ez nem az autogyartok hibaja, hanem inkabb a szabalyozase, ami ekkora bonyolultsagot kovetel meg. Vagy ott van a hibrid hajtas, de az meg vagy nem megy tulzottan, vagy nem fogyaszt igazan kevesebbet.
-
Tin
veterán
válasz
Dare2Live #187657 üzenetére
Magyarorszagon, ahol a szavazat hatarozza meg a politikat, ez nyilvan nem tudna mukodni, de a magyarok nem terveznek-gyartanak (sajat) autot... foleg nem tartanak illetve tartatnak be semmit, nezd meg mekkora vihar lett a sebessegkorlatozas otletebol.
Mukodne a fenti dolog, ha az lenne a cel, hogy tenylegesen csokkenjen a (lokalis varosi) kibocsatas. Be kell vezetni, es betartatni.
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187819 üzenetére
Beárazod. Ha a próbaúton nem tudod megállapítani, akkor vigyél magaddal szakértőt aki igen. A szilentek meg nem akkora költség amúgy sem. Lengéscsillapítóba se halsz bele. Motorba úgyse látsz bele műhelyben sem, váltó próbaúton kijön. Ha valami gyanús, akkor még ott hagyod, csodák nincsenek.
Ha valami öreg lomot veszel, akkor még alkudd le. Ha speciális autót, akkor megéri a szerviz, de írtam feljebb, hogy néha kellhet. De egy speckó kocsinál a tulaj is nyitottabb, nem állnak sorba 100-an érte.
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187821 üzenetére
Akinek a használt autó vásárlás tényleges fullos állapotfelmérést jelent, az vegyen új autót... mert elég sokáig fog keresgélni, majd az alapos felmérés után kiderül, hogy a kocsi eszi az olajat, meg volt törve de színazonos elemcserével javították, a váltója 15p után meleg olajjal rángat, és 150e km-t vissza van tekerve. Mert ezeket neked semmilyen állapotfelmérés nem fogja felfedni... egy részét felfedhetné, de a legtöbb márkaszerviz nem ennyire alapos. Ez nem a műhelyPRN.
Rutinos szem a jelekre figyel, az eladóra, nem emelgeti a kocsit, és csak a kerek történetet hiszi el. Ami nem kerek, ott meg nem pótolja hittel az eladó dumáját, hanem otthagyja a kocsit.
Újra mondom: ha nem értesz hozzá, vigyél magaddal hozzáértőt.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187824 üzenetére
A fenéket, a kocsijaimat mindig őszintén adtam el, vezetve a javításokat, általában az első érdeklődőnek. Nem hiányzott az utólagos sárdobálás, hogy valamivel többet kapjak. Szeretek nyugodtan aludni.
De sajnos sok a turista mostanában, arra meg kinek van ideje, nem szalon vagyok.
Akinek ideje van szervizbe rohangálni meg a vevőkkel foglalkozni, annak sokszor pénze nincs a kocsit fenntartani, ezért akar kereskedőt játszani, és magasabb áron eladni.
A feletted lévő kommentelő alapján sok ilyen van. Persze 14 éves autó átlagéletkorral nem is csoda. -
Tin
veterán
válasz
macilaci78 #187847 üzenetére
[link] Nem tudom forgalmazzák-e Magyarországon.
-
Tin
veterán
válasz
parandroid #187884 üzenetére
Ahogy mondod, de csak szinte. Múltkor percek óta vártam a lámpára, amikor a mögöttem álló kedvesen kiszállt, előre jött, bekopogott az ablakon, és felhívta a figyelmem, hogy hurok van az aszfaltban, és guruljak előbbre, vagy sose vált a lámpa. Megköszöntem, még előbbre gurultam, már a vonalon túl, majd kitört nyakkal sasoltam a fenti lámpát, hogy mikor vált. Ott nem volt az út túloldalán. Ezért is nem álltam a vonalhoz...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Szerintem pont a fogyasztasatol ne felj. Nekem ugyan az ujabb, 1.5 TSI van, de a fogyasztasa meglepoen jo. Ilyen vegyes palya-kozuton siman 6 literbol megall, meg akkor is, ha a palyan nehol 160-ra tettem a tempomatot. 6.2-bol mentem 1000 km-es autopalya etapot megpakolva teligumival, siman tempomattal, a megengedett sebesseggel. Kozuton meg 6 litert sem eszik, es ezek nem tojashejas kozlekedesek. Az 1.4 TSI fogyasztasat pedig leirtak mar elottem. Es ha attol felnel, hogy nem megy: siman megy gond nelkul, ez nem az 1.0 TSI kategoria, jobban megy, mint egy 2 literes szivo benzines.
Egyedul varosban fogyaszt sokat, de ott mindegyik. 2 km-es rovid tavokon telen bever 10 liter korul, mert be se melegszik az olaj, de ha tobbet mesz varosban, akkor mar megall 7-8 liter korul. Viszont a GTE elonye pont varosban jon ki, tehat amig villannyal mesz, nincs benzines fogyasztas. Szoval attol ne felj, hogy varoson kivul lezabalja a nadragot rolad, vagy hogy nem lesz eleg ereje. -
Tin
veterán
Ez nem 1.4 szivo, hanem turbo. Az en 1.5 TSI-m valamivel talan erosebb mint az 1.4 TSI, de nem annyival, mint amennyit a villany rasegit az 1.4 TSI-re, kvazi a kisebb motor itt erosebb lesz.
Az 1.5 TSI-vel a 130 km/h sebesseget kenyelmesen hozza, total felpakolva mentunk 2x1000 km-t, es meg se kottyant neki. 160 km/h siman utazo tempo 3-4 szemellyel kenyelmes (ez egy Golf 7 Variant), es egyaltalan nem erolkodik, meg gyorsitani is konnyeden lehet.
Nekem voltak 1.8-as es 2.0-s szivo kocsijaim, azoknal erezhetoen jobban megy, pedig ugyanugy 150LE, csak epp a nyomateka majdnem majdnem 2x akkora.
-
Tin
veterán
válasz
MunezXBK #188077 üzenetére
Persze, de a tieden ott a kompresszor is
Amugy 1.5 TSI-nel a legkisebb chippel is 180LE/300Nm-re novelheto az 1.5 TSI teljesitmenye 170€-ert, de minek. Ez a teljesitmeny is boven eleg hetkoznapi hasznalatra, allatkodasra meg nem egy csaladi kompakt kombit hasznalna az ember ugyse
-
Tin
veterán
válasz
BigBlackDog #188338 üzenetére
Tempomat kanyarban nem igazan gyorsit. Akkor sem, ha nincsenek elotted, pl. mesz kanyargos uton, lelassitasz a kanyar elott, raallsz az ivre, megnyomod a RES-t, de csak akkor kezd gyorsitani, amikor relative egyenesbe kerult a kormany. Tartani tartja a sebesseget, az mas kerdes.
(#188341) Doki16: az is, hogy a majd szinte lekanyarodott autora kozelitve befekez, meg pl. amikor jobbrol eloznel tempomattal es lelassit, felulbiralhato a gazpedallal, es akkor utana elmegy. Amugy bringasok eseten is siman lelassit, ha mondjuk nem indexelve kerulod ki balrol.
Meg néha nem érzékeli az előtted haladót, ha mondjuk lámpához közeledik, és áll a kocsisor, de ez ritka. Meg alagútban sem mindig veszi észre, ha előtted megy valaki.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Ez nem teljesen igaz, vagyis az 1.5 TSI-nel biztos nem, az baromi hamar bemelegszik. Nem akarok hulyeseget mondani, majd kijavitanak a hozzaertok, de azt hiszem 2 vizkor van, az egyik a hengerfejben megy es rovid, igy a hengerfej eleg hamar bemelegszik, ezert a futes is relative gyorsan megjon. Meg a korabbi 1.8 meg 2.0 vasblokkos szivo motoru kocsinknal is sokkal gyorsabb, meg minuszban is csak percek kerdese. Az olaj persze itt is lassan melegszik hidegben, az mas kerdes.
-
Tin
veterán
válasz
Dare2Live #188449 üzenetére
Ja de ha elszakad a fűtőszál, ingyen javítják? Hiszen szolgáltatást fizetsz... Biztos átgondolt ez?
Lesz majd 300 km-es menetcsomag is 20 euróért? Utána meg vagy fizetsz vagy leáll a motor? Nyilván túlzok, de érted a lényeget. Ha szolgáltatást veszel, az ő felelősségük annak biztosítása...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Doki16 #188744 üzenetére
Es van ra garancia, hogy a kovetkezo szervizlatogatas alkalmaval nem fogjak neked "visszaallitani", mondvan hogy nem hivatalos forrasbol vetted? Ez az en bajom. Amugy valami 200+€ az aktivalas dija, annyit meg azert szerintem nem er ez a funkcio. Ha lenne benne, hasznalnam, de evi 1-2 alkalmat leszamitva maximum navigaciora, viszont a VW gyari navija sem rossz. Hosszu uton telefonrol Waze + gyari navi parhuzamosan, es nincs gond.
-
Tin
veterán
válasz
bernel #188794 üzenetére
Nézd, ha minimalizálni akarod a sz.pást, így csinálod:
1. Meghatározod, mire kell az autó (város, pálya, stb), ez belövi a technológiát és a kategóriát.
2. Keresel a pénzednek megfelelő 5 típust, az internetet használva olyat, ami megfelel 1-nek, és megbízhatónak mondott, és van belőle a piacon elég belőle.
3. Elmész egy autópiacra vagy ahol sokféle kocsi van, beülsz mind az 5-be, kiválasztod ami legjobban bejön.
4. Megnézel a kiválaszott típusból 4-5-öt, hogy legyen összehasonlítási alapod.
5. Megveszed a legjobbat középárban, aminek ismert az előélete, megbízható az eladó, és tudhatóak a hibái. Ha lehet, ne rohadjon kritikus helyen, ne legyen olajos a motor és legyen olajszint, és a váltója is legyen jó (automatánál). Neten találsz ellenőrző listát vásárláshoz.
6. Elmész 2 tank benzint a kocsival, figyeled az olajszintet, a váltót, viselkedést, "megszokod" a kocsit.
7. Ha valami nagyon nem sárkányos, visszaviszed vagy eladod a kocsit.
8. Ha viszont bejött, nincs nagy gond, csinálsz egy teljes vezérlés és szíj/görgőcserét, plusz egy teljes olaj, szűrő és folyadékcserét mindenre, ez lesz egy jó 200e.
9. Használod, és idővel megcsinálod a további szükséges dolgokat (pl. fék, belső dolgok, stb).
10. Rendszeresen karbantartod.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
parandroid #188800 üzenetére
En csak leirtam, hogyan lehet megbizhato hasznalt autoja az embernek. Az, hogy mennyibe kerul, teljesen mindegy, mert a fenti leiras gyakorlatilag minden 5 evnel idosebb autora illik, es azok nagyon nem ebben az arkategoriaban mozognak, de ugyanugy lehet lutri.
Ha valakinek 5 kiloja van autora, akkor nincs penze autot fenntartani.
-
Tin
veterán
Akkor is eros kivetel 5 kilobol ilyet talalni, hiszen neked is 6 kiloba kerult az, hogy menjen, es akkor ki tudja meg, mikor mennyit kell ralocsolni. A kerdes pedig a megbizhato auto vasarlasa volt, nem "valaminek" a vasarlasa. Kijossz nemetbe, kb. ingyen elhozhatsz olyan kocsikat, amiket otthon penzt kernek, es lehet, hogy meg jobb allapotban is van, de egy autot megbizhatova tenni akkor is ott kezdodik, hogy csereled a vezerlest, az olajakat, szuroket, folyadekokat, ami mar onmagaban lesz vagy 2 kilo, hacsak nem akarja az ember ezt is elcsalni, es mindenbol a legolcsobbat beletenni. Es akkor meg nem nyultal a fekhez, nem vettel ra gumikat, es igy tovabb. De ha csak 2 kiloval szamolsz rakoltesben, akkor is 300e-ert kell autot venned, hogy beferjen az 5 kilos keretbe.
Szoval persze, lehet 5, sot 3 kilobol is venni autot ami gurul, de nem garantalja semmi, hogy nem fog szethullani fel even belul, es nem kell rakoltened a gyatyad. Ezert is irtam, hogy nem sok ertelmet latom a kivetelekkel igazolni egy teoriat, foleg nem ugy, hogy kozben a tobbseg, aki itt autot keres, nem ert hozza. -
Tin
veterán
Pontosan, de ezert is irtam a listaban, hogy kevesbe problemas modellt kell keresni. Nekem az elso kocsira rament a kocsi aranak 2x-ese, es vegul csak az eredeti aron tudtam eladni, azt is nehezen. Masodikra olyat valasztottam, ami fiatalabb es megbizhatobb, sokkal kevesebbet is kellett rakolteni. A mostani elotti 2 kocsinkkal, amit 5-6 eve vettunk (egyik uj volt, a masik hasznalt) majdnem nyertunk, mivel olcsok voltak a kocsik, most meg dragak, amikor eladtuk az elmult fel evben.
En tartom ezt a dolgot, hogy vasarlas utan "nullas szerviz" a kritikus dolgokra (kiveve ha biztosan ismert az eloelete), es nem szabad az alkatreszen sporolni. Igy ugyan van egy +200e kiadas induloban, de ha az ember 5 evre tervez a kocsival, es evente megkapja a szervizt, akkor nem lehet nagy gond. Persze ehhez normalis tipus kell, es rendszeres karbantartas. Anelkul nem megy. -
Tin
veterán
válasz
Bdanyy #188819 üzenetére
Hat merlegelni kell. En altalaban evi 10-20e km-eket mentem a kocsikkal, ez a magyar atlag, nalam, ha evi 150e-nel tobbet kellett kolteni a 10+ eves (vasarlaskor rendberakott) kocsira, akkor ideje mennie. Ezen a ponton azt kell eldontened, hogy olcsobb-e fenntartanod, mint cserelned.
Evi 2-3e km-es futas mellett, ha nincs sok dolog vele, en lehet hogy inkabb addig hajtanam, amig vegleg bucsuzik, de ha van penzed, vehetsz ujabbat is. Csak tenyleg, ekkora futasteljesitmeny mellett elegge gazdasagtalan fenntartani egy autot.(#188820) inf3rno: ha rejtett hibaja van, nyilvan. Peldaul szetesik vagy beszarik valami. 1000 km alatt azert ki kell jonnie a nagy problemanak, 1 het utan meg szerintem siman visszaviheto egy auto, es kerheto a visszavetel vagy az arcsokkentes.
-
Tin
veterán
válasz
inf3rno #188826 üzenetére
Attol, hogy a jogaidat nem tudod vagy nem akarod ervenyesiteni, meg megvannak a jogaid.
Ha veszel egy autot es beszarik az elso 1000 km-en, felhivod az eladot, es kozlod vele, hogy visszavinned, visszaadja a penzt (esetleg valamivel kevesebbet), es rendben vagytok. Vagy elviszed a szervizbe, kersz hivatalos szakvelemenyt, aztan pedig beperled, neked van idod, de evekkel kesobb nem a vetelarat fogja visszafizetni, hanem az osszes hozza kapcsolodo kesedelmi kamatot, plusz a szakerto koltseget meg a perkoltseget is. Olyantol meg eleve ne vegyen az ember autot, akirol ordit, hogy ugyis elhajt a francba kesobb. Nem veletlenul irtam, hogy az elso 1000 km-en nem erdemes rakolteni egy fillert sem, ha amugy nincs a hasznalatot akadalyozo baja.
Egyebkent kb. a kovetkezo esetekben van ertelme visszavinni a kocsit: motorhiba, valtohiba, futomu kiesik alolad, lerohad a kocsi, elektronika fossa ossze magat, de ezek tipikusan olyan problemak, amik biztosan megvoltak az eladaskor is, csak eppen "kikozmetikaztak" oket.
Ha meg extrem az olajfogyas, 1000 km alatt az is kiderul, en ott siman kernek atcsokkentest, magyarul fizesse a motorgeneralnak legalabb a felet, ha mar vissza nem akarja venni. -
Tin
veterán
válasz
Bdanyy #188828 üzenetére
Sajnos az autok ilyenek, es ha csak all, akkor is penzbe kerul, es amortizalodik. Aztan pont beut valami utazas kozben, es ki is huzta a zsebedbol a penzt. Az olcso/oreg kocsira sokat kell kolteni, a draga/ujnal meg az araban fizeted meg ugyanazt. Egyik sem jobb.
Villanyauto az egy jo dontes, csak rohadt dragak. Es most mar a nem otthoni toltes ara is ugy felment, ahogy az egyebkent is sejtheto volt. En mondjuk tuti venni fogok egyet 2-3 even belul varosi/elovarosi hasznalatra, ha lesz otthoni toltesi lehetosegem. Mert amugy kiraly dolog. -
Tin
veterán
válasz
inf3rno #188830 üzenetére
Jo hat nyilvan az egeszet, de maganszemelynel is siman van az az eset, amikor ugy esett szet a kocsi, hogy szerencsetlen elado sem tudott rola, ez esetben viszont az a jo benne, hogy van mibol fizetnie, hiszen kapott penzt. Maganszemely meg nem tud jogutod nelkul megszunni.
Eleve szar szitu az egesz, ha mar idaig fajul. De az biztos, en minden eladasnal elmondok minden hibat, es bele is irjuk a szerzodesbe, hogy kesobb ne jojjon azzal, amirol ugyis tudott. Ha meg olyan jon elo (szerencsere nem volt meg ilyen), kenytelen lennek besegiteni. Sokszor ezek az osszegek amugy is osszemerhetoek azzal, amennyit egy alkuban az ember engedne.
A masik helyzet viszont, amikor aron alul veszel egy kocsit, nehezebb ott ertekcsokkentest kerni. -
Tin
veterán
válasz
Bdanyy #188833 üzenetére
Plugin hibrid jo dolog, de akkor legalabb 50km legyen a hatotav, ami lesz majd inkabb 30km sokszor, plusz toltheted. Igaz, ott a benzines resz is, de ekkora hasznalatnal lehet, hogy egy sima nem toltheto Toyota hibriddel is jobban jarsz.
Elektromosban persze csakis 200+km-es hatotav, alatta beruhazni is felesleges egy ilyenre (legfeljebb varosi puttyogora). Az ujak most mar egesz jok, szerintem ilyen 300 km koruli valos hatotavval az ember kepes lefedni az igenyei nagy reszet, es ha van otthoni toltesi lehetoseg, akkor kepes par naponta toltessel mindig eleg naftat hagyni benne.
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Topic
- BestBuy topik
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
- Hálózati / IP kamera
- Gyúrósok ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...