- Vezeték nélküli fülhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Videószerkesztés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Házimozi belépő szinten
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
ma Azért az amazonos listázásnak vannak furcsaságai.
-
GRAVEN - Befutottak a PS5 és Xbox Series X/S verziók
gp A tervek szerint PlayStation 4-re és Xbox One-ra is megkapjuk idén a teljes kiadást egy későbbi időpontban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
Csak használt jöhet szóba, ráadásul a prius3 nagyobb belül, mint az Auris, főleg a hátsó üléssor lábtere.
Most már nem feltétlen kell kombi, a babakor átlépésével valahogy kevesebb cuccal el tudunk menni bárhovaÚj autónál nyilván más a helyzet, azt 10 évre venném, akkor én valószínűleg kifizetném a felárat.
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
Nekem a ktg-k elbírják, szervizeket nem látogatják tömegesen, megbízhatóak. Nekem tetszik a belseje is.
ha évi 20E-t megyek vele és átlagosan megtakarítók pl. 4 litert (sok a város), akkor 5 év alatt 100E km-nél (1000*4)*400Ft az már nem kevés különbség üzemanyag ktg-ben sem... kb úgy is úgy tervezem, hogy egy öt évet kihúzok vele.
-
dj79
senior tag
Nagyvárosban simán hozható a minimum négy liter megtakarítás egy hasonló méretű automata benzineshez képest, a plug-innal pedig jóval több, ha tudod tölteni. Vegyes használat viszont már más tészta, ott két liter lehet kb a differencia.
Sajna az auris kombi sem túl nagy, elég nagyok a gyerekülések A prius tengelytávban-lábtérben nagyon erős.
-
Doki16
addikt
Pluginnél ha valaki olyan elvetemült mint én és mindenhol tölt ahol csak lehet akkor még kevesebbet is eltud érni. Nekem most jelenleg 2,7-en áll a valós számolt mért fogyasztásom. Szerencsére a TSI maga is keveset fogyaszt.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Nagyon jó lenne az biztos. De sajnos pont az akkumulátor a legdrágább része ezeknek. Még a mai napig senki nem csinált olyan Plug-in hibridet ami ennyit eltudnak menni. Ahhoz kellene egy legalább 24 kWh-ás akkumulátor. Azt meg már elhelyezni is csak valami nagy SUV-ban lehetne talán. Amúgy még mindig az Amperát tartom nagyon jó megoldásnak. Csak senki nem fejlesztette tovább azt az ötletet. Idén elvileg jön pár darab nagyobb hatótávú PHEV is. Talán pont a Mercedes fog kiadni egyet. De azok meg valószínűleg 20 millió felett lesznek.
Amúgy én így is jól elvagyok ezzel 20 km-el. Nyáron meglesz talán a 40 is. Egyszer 38 már sikerült 10 fokban
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dj79
senior tag
Az 1.4 16v megane majdnem tíz litert evett tisztán városban, amikor helyben használtam, ráadásul az hamarabb be is melegedett, mint a tsi, ez elég kevés hulladékhőt termel.
"Ahhoz kepest, ahogy szerintem egy Prius megy" - nem 1.2 vagy 1.4 szívó a párja, inkább 1.6 körül kell keresgélni.
Gaben fogyasztása számunkra itt nem mérvadó, ahol ő lakik, ott más a téli átlaghőmérséklet
-
Gaben92
őstag
+molnarpeter +dj79:
A 9,2 ugy jön össze, hogy kereken 3km-t megyek napi ketszer 8 ora kulönbseggel es -2 - -5 között mozog a hömerseklet. Ugye ahogy indul a motor, kapcsol az ulesfutes, delutan meg benyomom a hatso ablak+tukörfutest is, aztan volt egyszer ketszer, hogy par percig meg alltam a parkoloban varva arra, hogy leolvadjon a jeg a szelvedöröl (mert csesztem bedugni az elektromos allofutest).
De a lenyeg az, hogy csak 3km es nem 15-20 a dugoban. Ott azert nagyon durvan baratibb lenne. Ha egyszer mennek egy normalisabb tavot siman normalizalodna, ez most tenyleg az extrem eset, hogy semerre se megyek csak meloba. Peneteken megyek Helsinkibe, meglatjuk mit mutat utana majd.
"Na igen. De az ujabb Toyota hibrid hajtaslanc mar akkurol klimazik, nem?"
Nem tudom. Lehet, hogy ugy muködik de nekem egy facelift elötti CT-m van ami lenyegeben hajtaslancban ugyanaz mint a P3. De szerintem az is bemelegiti a motort indulasnal ha akarod, ha nem. Ha akkurol klimazik akkor max ez a fazis kevesebb ideig tart.Összessegeben nekem is jobb lenne egy plug-in, de sajnos nem tudom hol tölteni. Es fogyasztas/fenntartas tekinteteben (2*3km-ek, havonta 1-3 alkalommal 2*150-200)- meg mindig merföldekkel elörebb vagyok egy HSD-vel mint barmi massal.
"Gaben fogyasztása számunkra itt nem mérvadó, ahol ő lakik, ott más a téli átlaghőmérséklet."
Röhögni fogsz, de az idei tel erdeklödes hianyaban elmaradt. Talan masfel het volt összesen mikor -5 alatt volt a hömerseklet, es kb 10 napnyi havas ut. Ez a mostani fogyasztas vegig -1 fok körul volt, ket delutan volt, hogy -5. Meg azt is bele lehet kalkulalni, hogy minden reggel 40-43 fokra elömelegitett motorral es 24 fokos utasterrel indulok el otthonrol (DEFA elektromos cuccos).[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
dj79
senior tag
"Keresgelj csak autokat a 2010-es evekbol, hasonlo generaciot, mint a Prius3, es lehetoleg abbol is a modern motort. Hidd el, egy modern 1.2 vagy 1.4 szivo siman pariban van a Prius3-al, de itt ugysem a gyorsulas fog szamitani."
Melyik modern 1.2 vagy 1.4 szívó lenne pariban vele, egyáltalán volt modern szívó benzinmotorra irányuló fejlesztés a Suzuki motorjain kívül? Komolyan kérdezem. Talán a Vitara kifutott 1.6 benzinese, az tudott hasonló méretű, de jóval könnyebb kasztniban alacsony fogyasztást adni.
Gaben92: akkor tényleg enyhe, amikor én jártam egyszer jó pár éve, akkor bizony ráfagyott az arcomra a mosoly
[ Szerkesztve ]
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy városi rövidtávokon láttam már fiesta szívóbenzinest ~11-13 literes átlaggal menni (néhány éves autó). Havi átlagok, hideg motorral megy a sofőr, üzletről üzletre. Nincsenek egymástól messze, viszont eltölt bent némi időt, így gyakorlatilag egész nap teljesen hideg motorral közlekedik.
Bölcsijáratban a Versonk az 1.6 VVTivel olyan 13 liter körül evett, ugyanezt a távot a P2 kb, 7 literrel megjárta.
P3tól a vízpumpa elektromos, nem kell a motort elindítani a fűtéshez - amíg elég meleg a víz -. Ezért látsz néhány extrém Prius Plugin-est 12 voltos fűtéssel az autójában.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Fiesta az 1.1, az pedig a 7. generációban is kapható. Céges flotta, néhány éves autókról van szó, 5 évet nem élnek meg a személyautók általában.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
Most még lehet, hogy olcsó de nincs kétségem afelöl, hogy nem is olyan sokára más lesz a villanytarifa ha autót töltesz... Az üzemanyag adótartalma óriási bevétel az államnak amit biztos, hogy nem hagy elúszni.
Nem egyszerű mert éppen egy korszakváltás közepén vagyunk. Dízelt vegyél? Városba nem jó és már most is kitiltások fenyegetik... A benzines egyelőre oké de az is lassan tiltólistás lesz és egyre nehezebb normáis non-hibridet venni. Fenntartás terén ugye a hibrid a legrosszabb mert a két technika hátrányait remekül ötvözi (az olajat is cserélheted benne meg majd az akkupakkot is). Szóval aki hoszútávra tervez eléggé meg van lőve jelenleg, én legalábbis nem tudom mit vennék...
#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
Ezen én nem aggódom, mert biztos vagyok benne, hogy kitalálnak rá valamit.
Egyelőre arra halad a világ, hogy a nem túl távoli jövőben elektromos árammal működő járművek közlekedjenek az utakon, tehát muszáj lesz elérni a tiszta áram előállítását olcsón, különben a kitűzött célt sosem fogják elérni azok, akik ezért "harcolnak".
Gondolj bele, hogy a világ gazdaságának egy igen nagy részét közvetlenül az autóipar pörgeti (nekik köszönhetőek az eddigi legnagyobb gazdasági válságok is), ráadásul a gazdaság maradékából is igen nagy szerepet kap az ember és áru szállítmányozás miatt. Ha nem oldják meg ezt a problémát viszonylag rövid idő alatt, akkor annak beláthatatlan következményei lesznek (feltételes mód nélkül, 100%-ig biztosan).Szerk.: Az otthon töltés pedig felejtős, mert most is rengeteg ember lakik társasházban, aminek nincs garázsa, és ez csak nőni fog, mivel egyre több ember lesz, de a bolygó nem növekszik...
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Qru
MODERÁTOR
Igen erre írtam, hogy ezt a drágulást a háztáji "töltőáram" ára is követni fogja hamarosan.
Plusz amit említettek, hogy sokan nem tudnak hol tölteni. Nekem sem menne, se a melóhelyen nincs töltő (pedig egy 2016-ban épült irodaházról van szó!!), otthon szintén nincs töltési lehetőségem. A teremgarázsban pl egy konnektor sincs, így utólag kéne behekkelni és mivel bérlő vagyok... Külön villanyóra, lakók hozzájárulása, kivitelezés... Macerás amibe bele sem vágnék, mert nem terezünk itt lenni nagyon sokáig.Céges mellé kéne vmi telekjáró amivel akkor se szívom meg ha már nem lesz céges. Ezért dízelt nem akarok, egyrészt nem szeretem, másrészt keveset megyek nem éri meg a felárat. A Vitara 1.4T GL+ 4WD volt a kiszemelet de kivezették mielőtt eljutottam volna a vásárlásig. Hibrid nem opció, mert jelenleg simán van, hogy 5-6 hetet is áll az autó a garázsban azt meg az akksi nem bírja (HSD-nél pl ugrik a akksigari ha 30 napnál többett áll az autó egyhelyben, gondolom ez máshol is így van).
Szóval egyelőre marad a jó öreg Euro4-es szívóbenzin, aztán meglátjuk mit hoz a jövő...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
nagyúr
"és hát ezeket már nem töltöd fel otthon, mert 1-2 napig kellene tölteni, tehát ez kiesett."
Otthon ha nem akarsz töltőre költeni akkor 16Ael tölteszt. 3.68KW/h Este 6 reggel 7 esetén 13h 47KWt tudsz tölteni.
Ez pályán 130al 21KWas fogyit feltételezve 220km+. Városban 11-15KWs fogyit feltételezve 300km+. Azért ez átlag "99%"nak bőven sok.Annak az 1%nak akinek kevés mert 75-90-100KWs aksija van és a fenti 220/330kmnél többet megy és pl munkahelyen nincs töltő annak sajnos ki kell építeni otthonra a wall chargert.... 300ból megáll és neki elég gyorsan behozza az árát.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
hobizoli
nagyúr
azert akinek van erre jelenelg tizenhuszonnegyvenmillioja BEV-re, annak valszeg van meg 300k-ja arra is, hogy 3x32A-t bekotessen maganak otthonra
1x32A alapbol free mindenkinek egy ideje csak egy par ezer forintos adminisztracios koltsege van, ha eddig nem annyi volt, es csak az az feletti Amper-okert kell fizetni vmi brutto 4800Ft/Amper aratazaz a 3x32A-bol a 2x32A azaz 64x4800Ft amit kohogni kell a helyi ELMU fele
nyilvan, ha vmi osdi 1.5mm^2 aluminium a kabelezes, akkor annak csereje rezvezetekezesre az extra koltseg ezen felul, hogy birja az Amperokat is, de ez ne okozzon mar gondolt vkinek husz+ megaforint kifizetese utan
de 3x32A-l mar akarmi feltoltodik masnap reggelre
a ModelX P100D is akar ugy is, hogy kezzel toltad be a oda (2.8t ) nulla%-s akksival a trellerol leguritva[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
SaNyEe
aktív tag
Nem tudom lassulni fog-e bármi. Akkora előjegyzésük van, mire kifutnának a queue-ban levő rendelésekből "összesuperchargerezik" nyugateurópát
Csak azért, mert speedzone Pista szájából nem jön más, mint a fika a portékára .. azért tizedannyira nem rossz. Ültem dácsában, teslában még nem. Meglepne, ha valaki egy forintot adna érte, ha ahhoz konvergálna az általános minőségérzet.
Bezzeg a 11 éves honda insight, vagy a széthulló civic amit a kezei közé kapott Pista a Kopasztól, az tök vállalható .. ahaa
Másfelől, sztem a Tesla tudja hogyan és min fejlesszen, hogy az illesztések pontosabbak, az ajtócsapódás pedig kevésbé olcsó hatást keltsen.Azt viszont marhára megnézem a VW vagy akármelyik másik konszern mikor küld fel magának pártízezer 5G műholdat alacsony pályára, hogy a saját intráján valósidőben értékeljen ki közlekedési helyzeteket és reagáljon a jármű. Pont annyira le vannak maradva, hogy ilyet esne az állam -> amennyiben 1-2 éven belül ledolgozzák a felhalmozott hátrányt
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
hobizoli
nagyúr
szerintem a Tesla elobb fog a "minosegi" problamaikon tullepni, mint a tobbi gyarto megkozeliteni oket EV technologiaban
8 eve kint a piacon a Model S -lassan erklezik is belole a Plaid, a 2nd gen-, ezek meg ott sem tartanak, ahol az 2012-ben volt
pedig penz hegyeik meg mernok hadseregeik vannak/volnanak ra es megsincsenek "sehol"hatekonysagban fenyevekkel vannak a tobbi gyarto elott
gondolj csak a GF3 epitesere
pont egy eve raktak le az alapkovet, es novemberben mar ment az uzem
iparagi megmondoemberek szerint meg egy uj uzem felepitese min 2.5evpl a Mercedes kecskemeti gyara is 3 ev alatt epult fel
az ido penz
ez a GF3 is mar reg penzt termel akkor, amikor egy masik gyartonal meg azon keccsolgetnek, hogy az uzemvezeto meg seggnyaloi irodajat elkezdjek csinaljni a meg oldalfalak nelkuli leendo csarnok egyik tervezett vegebe[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
szterintem, az ID3 nem alternativa jelenleg egy Model3 elleneben sem
egyreszt kb ugyanannyiba kerul, de csirabbhatotavja nincs annyi, csak 4 szemelyes, nincs digit klima sem, nincs free update ra, eleve kisebb is
minoseg meg tok relativ
vkinek nem jon be a tulcscsiazott premiumsag semmeg azert azon kene elgondolkodni, hogy 450k ember odaat par nap alatt vakra berendelte az autot, szoval lehet nem ez a lenyeg a legtobb embernek, hogy hogyan van varrva az ulesen a karpit, emg hogy az ajtohezag az 1mm vagy 0.85mm
450k darabra melyik gyarto kapott elorendelest meg akar egy ICE autojara is...?
belter minosegerol meg talan jo lenne ne a nemetek tartananak kiseloadast ahol a 8eves auton szarra van kopva a borbelso, pedig egy ~1milkas felaras extra volt, es nem szeria
meg az is szep, amikor a Porsche-ban kiszakad az elso futomu torony, de azert senki sem sirdogal, csak lenyeli, hogy a gyarto szerint ez nem tervezesi hiba, vagy szar anyagminoseg... amugy meg 30-40kUSD a javitasa, es GTK miatta az auto
csak eleg ciki megis, amikor a 8k merfoldet futott auton koszon ki a golyalab a csomagter teton a 70millios 911 Turbo-n, vagy akar csak a huszmisis Cayman-n is, mert temposan vettel be egy kanyart egy german "sportauto"-dal, es ott a bekotesi pont meg hat nemigazan birta ezt a jellegu kikepzestezeket a temakat szeretik diszkreten elfelejteni
bezzeg ha egy Tesla-n nem mukodik az elektomos kilincs, akkor mar megy is ra a csoportosan epét okádás
több drón kell ;P
-
Dare2Live
nagyúr
" és ha nincs hol töltened"
Én ezt nem látom problémának, hanem ez egy hatalmas üzleti lehetőség. És aki kimarad, lemarad.
USben pár év múlva több profitot fog hozni Teslanak a töltőhálózat mint ami autókból bejön. Tesla lesz az új benzinkút. Ez a haszon is náluk csapódik le.NYEUmár meg lett szórva töltőpontokkal és addig bővíti azt Tesla ameddig csak kell. Mert k*ra megéri. És ez lesz KEUban is.
A puruttya beltér meg tényleg kinek mi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
hobizoli
nagyúr
szerintem meg megnezed a ID3 arat egy alap Model3-hoz kepest es van kb 10% ardiffi
az ezen a szinten lofutty mar
40kEUR-tol indul a M3 meg 45kmeg a Prius PHEV is 14miskaba kerul, ami mar szinten magatol tud parkolni, amit minden Tesla alapbol tud, es annak csak 60km az elektromos hatotavja
de a Nissan Leaf a 62kWh-s akksival szinten 14milkacsokiba keruljelenleg meg biztos nem azok veszik meg a Tesla-t sem, akik lakotelepeken laknak, hanem kertes hazban
ott meg siman megoldhato a napi szintu toltese 2-300kHUF-s beruhazassal, es atlagembernek, aki naponta meg 40-60km-t munkanapokon, annak 4-5 naponta 1x eleg lenne ratolnia
en egy honapban megyek 800km-t osszesen, neha 1000-t, szoval nekem pl masfel-ket hetente eleg lenne a toltore racsatizni veleahol ezt kitalaltak, ott az ilyen 600km-s tavokra mar felulnek egy repcsire, es berelnek a celallomason egy masik autot
es mar reg abban tesped, amikor a Becsuletesnepper a TDI-jevel meg kb a feluton vantöbb drón kell ;P
-
SaNyEe
aktív tag
"A hatótáv nem a 600 km-nél lesz probléma, hanem a 3-400 km-es utakon is. Mert ha rendes sebességgel mész, annyit bír a kocsi."
Nem csak amiatt, helyezzük kontextusba.
Mikor vásároltam képbe kerültek az első genes leafek, meg a ráncfellvart 30kwh-s modelljeik.
Nálunk a "rendszeres" "hosszú" út 192km háztól házig, ezt elvileg egy rövid rátöltéssel tudta volna hozni, de!Mi történik télen, ha egy balesetbe keveredünk? Vagy csak jön az "üljön át egy másik autóba" szitu? Pont nagyon kellemetlen az ilyen már közepes, de igazából nem túl nagy hatótávú autókkal a közlekedés, mert ha beszopódsz egy ilyen szituba 2 kisgyerekkel .. de legyen 4 felnőtt az kellemetlen. Vagy fűtesz, vagy mész. Más alternatíva nem marad kicsit sarkos esetben egy teljes útzárnál vagy hóátfúvásoknál.
S ez igaz a kb 300km valós hatótávú autókra is. Télen eleve kevesebbet tudnak megfutni, hiába 300km valós mondjuk .. ugyanúgy egy megállót biztos be kell iktatni a biztonság okáért. Persze lehet húzni a centit, csak ha jön valami váratlan szitu télen, az nagyon kellemetlen egyelőre. Így lett PHEV inkább.
Mivel asszony novemberben Debrecenben gyakorlatozott, így 5x megjártuk, szval becsorgott kb 150 liter benya erre. Így 6000km felé járva már 3.8 az átlaga, ugyanis hétköznapokon csak elektromosan járunk. Mindent egybevetve most kevesebb, mint fele árban járok, mint anno a dízelemmel. (Jó, ott prémiummal tankoltam végig, ezt meg kb a legfikább üzemanyaggal is üzemeltethetem, sima hengerenkénti, szívócsőbefecskendezéses motor).
-- end of transmission --
-
Dare2Live
nagyúr
"A Model 3 standard range 51e €, most néztem meg..."
Te vmit mindig folyamatosan benézel.
Nincs standard range már jó egy éve. Standard range plus van. 44.390EURtól indul. Nem 51.000EURtól
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
SaNyEe
aktív tag
Nem svájci bicska ezt adom, de aki pl egy évben 2-3 hosszabb utat megy csak és amúgy elvan egy 5 ajtós kompakttal simán jó a model 3(most, hogy babaholmikat nem kell cipelnünk már, elférünk hosszabb utakra is a bőröndökkel az Amoerában). Igaz 1-2 órával hosszabb lehet az egész utazás nagyobb távon, de egy évben egyszer-kétszer nem nagy veszteség.
Emiatt nem tartanék fenn pl egy második autót. S mivel nincs pénzem az öregebb model S-ekre, így marad a svájci bicska jó pár évig . A többit meg majd a jövő megaszondja[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
hobizoli
nagyúr
nem
ez egy maganceg, ami szemfulesen gyorsan megszerezte a Tesla nevet, igy megteveszto
ok megveszik a megrendelt autot, amit megrendelsz naluk, es a profittal adjak tovabb
de ennel az is olcsobb, ha megveszed pl nemetorszagban a ottani hivatalos Tesla disztriburtornal az autot es itthon forgalomba helyezed
regado nem sok, de ra tuti nincs 6-7kEUR, mint ami ezek huznak rajtaa magyar felhivatalos disztributor a www.teslounge.hu , csak ott meg nincs kiirva ar
több drón kell ;P
-
8th
addikt
Azzal kell kezdeni a leírást, hogy külföldi munka miatt csak és kizárólag xyz napon lehet megtekinteni az autót és pont. Az értetlenkedőkre pedig simán rá kell nyomni a telefont. Te vagy az eladó te diktálod a feltételeket.
mod: én már most felraknám a helyedben. Elszalad gyorsan az a néhány hét.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
rbalint88
addikt
ugyanez, nem bírok fekve vezetni, bár tudom, hogy úgy a rajos. valószínű túl hosszú a lábam, azt meg nem szeretem, ha a fülem mellett van a térdem. valamennyire muszáj, mert a kormányt általában még úgy 3-5 centit húznám kijjebb minden autóban, mint amennyire engedi
de ha a fekvős és a sámlin gubbasztó majom póz közül kell választani, akkor inkább az utóbbi.
biztonságosabb is az egyenes hát, egyrészt a passzív biztonsági berendezések is jobban működnek akkor, másrészt eleve jobban tudsz reagálni, nagyobbat tudsz mozdítani a kormányon, mint fekve.máyköl: tudom, vezettem , majdnem vettem is 156-hz képest táncterem. elöl sokkal több a hely, a hátsó lábtérből sokat levesz a vastag ülés. amúgy nem olyan kicsi az, passzentos.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
-
Mauzes
őstag
Egyébként érdekes kérdés, hogy jogilag nem lehet-e lábonlövés a vevőnek, ha átvizsgáltatja az autót vétel előtt. Van csomó kókler szerviz, talál egy-két kisebb hibát, de általánosságban rámondja, hogy rendben van az autó. Ekkor az eladó kap egy kvázi igazolást, hogy amikor ő eladta az autót, akkora egy szakértő szerint is rendben volt. Tehát nem tudom, hogy erre nem hivatkozhat-e az eladó, ha esetleg szavatossági üggyel jön hozzá a vevő.
MunezXBK: azt nem is írtam én sem. Egyébként szerintem sem elvárható egy eladótól, hogy ő hurcolja az autót, legalább is én nem vállalnám be ezt a kockázatot az esetek 99%-ában.
-
aero.
veterán
Azt tudom, hogy ugyanannyi, meg nincs is E5 már normál üzemanyagban. Itt meg E10 nincs, de mondom, szó sem volt róla eddig. Azt mindenki mondja, hogy az osztrák üa. sokkal jobb, de én még nem hallottam volna, hogy külföldön az autók magasabb futást érnének el. Max pár decivel kevesebbet fogyasztanak.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
"Olcsó üzemanyag meg szar"
"a prémium meg szerintem túlárazott"
"Én itt németben E5-öt tankoltok"Oké, hogy te Németországban azt tankolsz, de Magyarországon hol tankolsz nem prémium E5-öt? Azzal nem ér dobálózni, hogy "a jó magyaros lehúzás miatt nincs 95 E5, én Finnországban is csak E10 95 és E5 98 között tudok választni. (Most tekintsünk el attól a kb 10 Teboil kúttól (mind Helsinkiben és vonzáskörzetében) ahol van Teboil 99+ E5.)
#184285: Nyilván csak hülyéskedtem a Pro Engine Ultrával. Én úgy vagyok vele, hogy normális benzint tankolok (Neste Futura 98 E5 és semmi más), meg néha azért odalépek neki hiába "csak" egy HSD-ről beszélünk, aztán tiszta a lelkiismeretem.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- TCL LCD és LED TV-k
- Filmvilág
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elden Ring
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...