- Ergonomikus, vezeték nélküli chiclet billentyűzet a Kensington értelmezésében
- Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
- Még ki se jött az új Xeon, de máris a 2025-ös fejlesztésre koncentrál az Intel
- Ezért működik ma csak Snapdragon X-en az Auto SR
- Problémák a Samsung 3 nm-es node-jával
- Mikrofon topic
- Milyen processzort vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
- Bluetooth hangszórók
- Hobby elektronika
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PC-re és konzolokra érkezik az Alkahest című akció-RPG
gp Az első trailer mellé sajnos megjelenési dátumot egyelőre nem osztottak meg velünk a fejlesztők.
-
Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
ma Nagyobb lett a kijelző, megörökölte az M2-es chipet és 128 GB-ra nőtt az induló tárhely. Mi kellene még?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
prsq
tag
válasz
Dare2Live #179322 üzenetére
Vengabol még van egy 10db aztán az se lesz. De annak meg 380as a csomagtartója alapból, csak üléssort teljesen előretolva 430l. Kicsi. Meg az 1.6 szivó nem megy de zabál.
Nem 380 az. A felső rész 314, ha lerakod a csomagtérpadlót alsó állásba, akkor 440. (Az ülések hátratolt állásban vannak mindkét esetben.)
Ha lenti állásban van a csomagtérpadló és előretolod az üléseket, akkor van valami 550 liter.
A magyar és osztrák prosikban hülyeség van, a németnek lehet hinni. Meg le is mértem egy GD Jazzhez mérve (353), és megvan az a többlet. (Májusban vettem a Vengát.)Az 1.6-os tényleg zabál. De nem annyit, mint hiszed. (A fedkomp ÚSZAV, 9 litereket ír, aztán tankoláskor kb. 7 literre jön ki.)
-
prsq
tag
válasz
Dare2Live #179327 üzenetére
Nem tudom mikor fér bele, de megpróbálom megkeresni, amikor méricskéltem mindkét autót, felírtam mindent.
Hol tudsz ilyen pontos számokat mérni?
Mondjuk mélységet? Középen, vagy szélen?
(A magasság meg a szélesség, az OK. Utóbbit gondolom kerékdobnál.)Ha az SX4 felső csomagtérpadlóval 440, akkor az nagyobb.
Azért egy kérdés: van benne pótkerék?(A Vengában még van - virsli - pótkerék, és fölötte - az alsó állásban lévő csomagtérpadló alatt van még egy kis rakodórész. (Német árlistában Unterflurstaufach 18 liter.)
Az alsó állásban lévő csomagtérpadló nem az egész csomagtérfelületen van - kétoldalt magasan marad kis rész - , ezért sem könnyű pontosakat mérni.
Amit biztosra tudok: a Jazzben volt egy műanyag láda, abban volt mindenféle vicik-vacak, ami kellhet útközben :-), annak a tartalmát a Vengában beraktam a fenti állásban lévő csomagtárpadló alá, így fent semmi nincs alaphelyzetben. Ami a Jazz csomagtartóba befért a láda mellé, az most simán befér a Venga csomagtér felső részébe.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz
Dare2Live #179335 üzenetére
Megtaláltam a méréseket. (Nem annyira meggyőző, ne higgy nekem, mérj inkább te is. ;-))
Venga mérések (teljesen hátratolt ülésekkel).
Magasság: 57 cm, fenti csomagtérpadlóállásnál 39 cm.
Mélység: 65-73 cm, a nagyobb érték nyilván középen.
Szélesség: kerékdobnál 116 cm (a legszélesebb részen 131 cm).Viszonyításképp, a Jazznél ezek (térfogatra 353 liternek kell kijönnie):
Magasság 56 cm,
Mélység 67-70 cm,
Szélesség 108 (130) cm.Az ülések dőlését sehol nem kalkuláltam be, az nyilván levon.
Különbség nem sok látszik, a Venga csomagtere szélesebb, és kevésbé lógnak be a kerékdobok.
Hogy hogy állt az ülések háttámlája a Vengában méréskor, már nem tudom, de a leghátsó állás alaphelyzetben túl hátradől, nekem alapban vagy kettővel előrébb van.A Jazz variálhatóságára és térkínálatára még egy kategóriával feljebb sem igazán találsz versenytársat, ezt nem is várom/vártam a Vengától, de jellemzően hosszabb utakra megyünk vele, és gond nélkül beférünk a Jazz után. (Már ha sima csomagteres utazásról van szó, mert mobilklímát csak a Jazzben tudtam elvinni, a felhajtott hátsó ülés elé beállítva.:-))
-
Dare2Live
nagyúr
Köszönöm szépen!
Vengan most azért gondolkodom, mert ha jól emlékszem csúsztatható a hátsó sor mint yarisnál, én nem vagyok nagy 180cm 88kg, feleségem 167cm 50kg, két kisgyerek mellett ha kell tudnánk még nyerni kis helyet ha egy 5-10cmet előre toljuk üléssort.
Honda Jazz mért esett ki?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
tboldi
nagyúr
válasz
kisza25 #179643 üzenetére
Főként az utóbbira, az jelen van a szívócső befecsnél is, lásd Honda Jazz.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #179629 üzenetére
Vhogy minden a design lett.
-Peres gumik mindenhol.
Ráznak rendesen, fütóműt erősen megviselik, egy kissebb gödör esetén könnyen kuka is lehet a nem túl olcsó gumi és felni is. Ja és drágák is.
Esetleg ha vki 90%ban pályázik megértem, de városba, magyar utakra... csak szívás.-SUV, Crossover orrbaszájba.
Nagy pinpongasztal elöl amibe ha ilyen 1.0-1.4van és ez általános már most és még általánosabb lesz jövőre elveszik a motor. Motortérben végtelen kihasználatlan hely. Cserébe méretükhöz képest kicsik. Homlokfelület gigantiks. MPVk eközben meg kihalnak nem kell kutyának sem.
Itt külön csoda az új design suv. pl. Toyota CH-R. Beültem hátra, hát beütött a klausztrofóbia... elfelejtettek rá ablakot rakni, ilyen kis lyuk van helyette.... az én fejemnek sincs hely, pedig 180cm vagyok. Hossza hiába nagyobb +6cmel egy Vitaranal ami detto SUV mégsincs nagyobb csomagtere mert trendin megy le a hátulja. Persze szó se róla szép. És legtöbb új SUV legyen az Sportage... ide tartozik.
...Venga: Nagy csoda nincs benne. Elöl "orra"/motorház -25cm, hossz -25cm = 0cm = ugyanakkora csomagtartó.
@tboldi: jazz már jópár éve direkt befecskendezős, kokszosodik is pedig még turbo sincs benne. MPIknél kokszosodás szelepre abszolute nem jellemző... btw Kia/Hyundai 1.6 MPI/CVVTnek is lehet hosszútávon gondja de szelep kokszosodásról sehol nem olvastam.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Qru
MODERÁTOR
-
rbalint88
addikt
válasz
LZs?! #179820 üzenetére
lehet, hogy jó autó, de az se jutna magamtól eszembe, hogy venni kellene
utaztam benne, normál közlekedőedény, de beaternek talán még drága. a beltere slaggal tisztíthatónak tűnik, igazán magas minőségű műanyagokból készült
jazzt, de még sx4-et is előbb vennék, mint note-ot -
@Qru
Köszi.
A szegényember Jazz-e.
Nem baj...ha szóba kerül, majd azt mondom, hogy 'hipster understatement'.
@rbalint88
lehet, hogy jó autó, de az se jutna magamtól eszembe, hogy venni kellene
Anno nekem sem, de három évnyi 'alfázás' során elsorvadtak az autózásra nyitott szívcsakráim, és ez eddig számomra is ismeretlen utakat nyitott meg a jellemfejlődésre...
a beltere slaggal tisztíthatónak tűnik, igazán magas minőségű műanyagokból készült
Helyes...mivel a félnapos kozmetikázásokra is ráuntam.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
sutszi
veterán
válasz
soldi3r #180068 üzenetére
Köszi. Felvettem a listára. Jazz, Corolla, Yaris, Auris, Swift(gombóc), SX4.
Ennyiből csak találunk már valamit. Én mondjuk hajlok a japán láncosok felé, mert amúgy is sokat nyűglődik az öreg mindenen... Jó lenne valami gondtalan autó.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz
kisza25 #180091 üzenetére
HSD rendszereknél nincs váltás, nincs kuplung. Hátramenetet polaritás váltásával oldja meg a villanymotoron, az elindulást szintén villanymotor csinálja. Egyébként meg egy napkerékkel oldja meg az "áttételezést". Lexusnál a hang miatt pl: van benne egy felező és ennyi. Amperánál ezzel szemben azt hiszem 2 vagy 3 kuplung is van, az "picivel" bonyolultabb lett.
De lehet nincs váltógombja csak gombok.
Dare2Live: cvt nem ugyanaz mint az e-cvt.
A fokozatmentes bégetés igen, de a többi része máshogy épül fel. CVTknél általában az indítókuplung döglik meg - pl Jazzeknél 200k-s művelet -, e-cvtnél nincs ilyen.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
BigBlackDog #180234 üzenetére
Az 1.6D nem az 1.6HDI? Van a cégben egy C4 1.6HDI 90 lovas... igaz,hogy még csak 110ezer van benne, da nagyon jól fogyaszt és jól megy. Amúgy itt van egy 2literes diesel V50. Nem tűnik rossznak.
Jazz kicsi... most egy Mazda 2, így elég a kis autókból.
Amiket így nézek az B6 Passat, V50 Volvo (eddig ezek tetszenek legjobban), VW Golf kombi...A francia autókig még nem jutottam, de nem lenne rossz egy megane kombi 1.5 dci sem. Csak kicsit fázom a francia autóktól.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
vzsryl
nagyúr
Ez is érdekes lehet majd: [link]
"Ez lesz az első Jazz, amelyet már kizárólag hibrid hajtással lehet majd megvásárolni Európában"
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
dj79
senior tag
válasz
Dare2Live #181256 üzenetére
A heti 20 órás munkarenddel arányaiban nem fog 50%-kal csökkeni a bérköltség, sem a rezsi. Az alacsonyabb darabszám miatt a beszállítók is kénytelenek lesznek valószínűleg árakat emelni.
Az előremutató technológiás autók ára két éve stagnál, viszont cserébe a köréjük szerveződő ipar árai eléggé megemelkedtek.
Aki jelenleg 8-10-12 éves olcsón fenntartható autót keres, az bizony megszívja. A golyóállónak hirdetett technikák ára eléggé felment az utóbbi időben, lásd prius, honda jazz etc. A kokszosodás viszont abszolút nem a turbó meglététől függ, elég sok közvetlen befecskendezéses szívó benzines motorral is meg lehet szívni, lassan ezek az autók kerülnek ebbe az életkorba. Előbb utóbb természetessé válik a használtaknál is a kettőstömegű és pár év múlva a részecskeszűrő réme is.Az olcsón fenntartható autóval kapcsolatban annyit mondanék, hogy egy kedves ismerősöm pont 2,2 körül nézelődött, 7-8 éves használt kis benzines autókat a megbízhatóbbnak hirdetett fajtákból. Annyit kérdeztem tőle, hogy mennyi időre tervezi: 5-6 év. Vezérléscsere, gumik, lassan fékek, etc kb ennyibe fognak kerülni, a végén pedig a hahus árakat elnézve ennyit fog érni. Elkerekedett a szeme, majd két hét múlva vett egy swift 1.2 gl "fapadot", mert ezzel tudja tervezni a költségeit. 1,2m hitelt felrántott, 5 év alatt kifizeti és valószínűleg anyagilag is jobban jön ki a buliból, mint egy 7-8 éves polo/fabia/clio megvásárlásával.
-
Baltincs
tag
Igazából, amit vagy kihagytam, vagy nem tudom, nekem ezek a picit magasabb egyterűek tetszenek, mint a sportsvan, vagy a touran(csak az bődült nagy), vagy egy jazz, inkább az érdekelne, hogy egyterűből, ami azért pakolható is, melyiket ajánljátok, vagy melyiket nagyon nem, esetleg milyen motorral. Fiatot meg isten igazából nem mernék venni, apámnak volt egy fiat bravoja, és állandóan szervizben volt. Aztán lehet az valami típushiba volt.
-
@Yiggdrasil: A korábban felsoroltakon túl esetleg Honda Jazz.
@janos1988: Ízlések és pofonok, ha neked nem hiányoznak az extrák, nem zavar, hogy izomból tekered a kormányt, és tényleg jó állapotban van, akkor esetleg. De személy szerint akkor már inkább egy többet futott, érvényes műszakival bíró, aktívan használt autót keresnék.
@kisza25: Benne van a pakliban. Láttam én is olyat, amiben igen szépek voltak a kapcsolók, de abban fele annyi volt, mint az enyémben.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
MasterDeeJay #181702 üzenetére
Honda Jazz, Suzuki Swift (a gombóc), Toyota Yaris - hirtelen ezek jutnak eszembe.
-
tboldi
nagyúr
válasz
knoxhu #181758 üzenetére
Csak a Jazz-ről tudok nyilatkozni, abból inkább 2005 utánit néznék, mint öregebbet, akkor is, ha még egyszer annyi km-t futott a fiatalabb. Néhány apróbb típushibát javítottak a facelift alkalmával, plusz kivezették a hátsó dobféket, minden variáns tárcsafékes lett.
De persze nem kell foggal-körömmel ragaszkodni ehhez, pl. egy 2003-as darab is tökéletes lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Ha már Jazz a téma:
Használt Honda Jazz GD: ne vedd meg vakhittel!
Elég pontos leírás, csak egy ponton tudok belekötni, hogy a gyertyák nem mindig egymás után, eltolva gyújtanak (csak alacsony és magas fordulaton), a középső tartományban egyszerre adják a szikrát.
#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
válasz
kisza25 #181875 üzenetére
"csináltattam egy köztes olaj+szűrő cserét 21k"
A Fiat szerviz igencsak korrekt áron dolgozik.
Én múlt hónapban csináltam meg magamnak (faternak van aknája, így ehhez a művelethez nincs szükségem szerelőre), és 15k volt az alkatrészek ára. Kollégámnak (Jazz 06' 1,2) nincs lehetősége ilyesmire, ezért elvitte egy kisvállalkozó autószerelőhöz, de a gumicsere + olaj és szűrő cserék voltak összesen 32k. Honda szervizben szerintem a dupláját elkérték volna.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
szőröscica
addikt
A fogyasztas szamara nem tetel, ez az auto velhetoen 5 ezer km-nel tobbet nem nagyon fog jarni evente. Kis tulzassal esernyo helyett kell, ha a napi 60km-es korunket valamilyen okbol nem tudjuk egyutt megcsinalni.
A legfontosabb az lenne, hogy ne megutalja, hanem megszeresse az autovezetest, szoval a megbizhatosag az elsodleges - ne kelljen minden honapban valami tomitescsere vagy hibakod miatt szervizbe szaladgalni vele. Es persze mivel nobol van, ezert a kulso es belso design is fontos, ha nem tetszik neki, ki van zarva (igy esett ki pl. a Jazz es a Yaris) - ellenben a jozan esze a helyen van, az 1-es BMW-rol le tudtam beszelni.
Koszi a valaszt, bevesszuk akkor a keresesbe ezt a modellt is, igazabol nekem is tetszik, es a tervezett 1.5-1.8 kozotti vetelar korul azert egesz megvigyazottnak tuno darabok is akadnak. -
dj79
senior tag
válasz
V.Stryker #182079 üzenetére
Na innentől a leírtak alapján (vezérlés, kuplung, dmf csere után) pláne jó vásár lehet, ráadásul ez egy jó kis 1.9jtd. Max a karosszériaelemek pótlásával lehet rumli, de reméljük, arra nem lesz szükség.
tboldi: látnád anyós jazzét.... hihetetlen, hogy még mindig megy, csak ennyit mondok.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
tboldi #182086 üzenetére
Ha sok rövidtávot kapnak a legmegbízhatóbb autók, akkor idővel azoknak is előjönnek olyan hibáik, amik elvileg "sosem" kéne megjelenjenek, pl. motorkopás --> olajfogyasztás stb... A WagonR és a Jazz is tud meglepetéseket okozni ha szinte csak rövidtávokat kap. Kollégám 2,5 éve vásárolt egy 2006-os, 1.2-es Jazz-t. Eleinte semmi probléma sem volt vele, de mivel hétköznap csak városban használja 1-2-3km-es távokra, teljesen hidegen, így hiába cseréltette benne tízezrenként az olajat meg a szűrőket, sajnos már elkezdte csipegetni a kenőanyagot...
De ott van fater gombóc stiftje is. Napi 20km-t ingázik, és olajcserétől olajcseréig 1mm-t sem mozdul a nívópálcán az olaj.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tboldi
nagyúr
válasz
vzsryl #182089 üzenetére
Én csak 6-7k-et teszek a Jazz-be évente, az esetek ~97%-ában csak a városban futkározok vele, és az előző gazdái is hasonló módon használhatták, csak egy kicsit többet. A viszonylag vékony, 0W30-as Motul 8100 Eco-nergy-t egyáltalán nem eszi.
2 hónap múlva lesz 14 éves, jelenleg 138k (vélhetően valós) km-t mutat a számláló.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
Az lesz.
Igazából szeretnék én bármit, ami nem tucatuató (egy Dacia, egy Corsa és egy Golf na meg a családi Polo után). Ahogy utána néztem, a Z3 is vannak nyűgjei. MX5 meg rozsda + klímás NB ritka mint a fehér holló. A végén csak Jazz lesz tényleg, az is elég ritka. Az egész városban itt egyik szomszédnak van egy fekete. S Merci és XC90 több van a városban.
*szinte minden típusnál, ha az ember beleássa magát, az jön ki, hogy ez hulladék, rengeteg gyenge pontja van, meg storyk, akik oltári nagyot cummantottak vele. Legyen az PD TDI, gombóc Swift vagy Z3.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
válasz
Pttypang #182245 üzenetére
Hát azért nem. MX5 vagy Jazz erre tényleg ritkaság. Akárcsak bármilyen Honda.
MunezXBK: mások évekig tudnak szívni egy szívóbenya VAG motorral is... Nemtom'.
Smart Roadstert bevállalnád?Attól eltekintve, hogy neked bejön vagy sem.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.