Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vihartigris #4609 üzenetére

    A Nikon egy elég jó piaci pozícióban van (globális harmadik hely, nem sokkal a Sony mögött) és a márkanév is nagyon erős, nekik a bajuk elsősorban az, hogy az összes mainstream gyártó közül ők a legkisebb cég, így nekik elsősorban a pénzügyi dolgokon kell úrrá lenniük, ennek része lehet a portfólió áramvonalasítása (gyk: gyomlálás), amivel gyártási kapacitásokat meg fejlesztési erőforrásokat lehet optimalizálni, meg ugye önmagában a gyártás elköltöztetése is másik országba.

    Az persze az érem másik oldala, hogy hosszútávon nem lehet majd megmaradni a piacon egy jól kiépített MILC rendszer nélkül és ez az ami esetükben problémás. Nem az ahol tartanak, hanem az, hogy átlátható és érthető kommunikáció nélkül a potenciális vásárlók fejében sem áll össze a koncepció, hogy mit is akarnak a közeli vagy távoli jövőben. Ilyenkor mindig a Fujifilm jut eszembe, ami már az X-rendszer indulásánál rögtön elkezdte kommunikálni, hogy milyen objektívek jönnek még (kb milyen látószöggel, kb milyen fényerővel), ebben pedig bíztak a vásárlók. A Nikonnak meg ráadásul ott van a világ egyik legnagyobb objektív választéka, amit fel lehet adapterezni, azt sem lehet mondani, hogy a vásárlóknak addig nincs mivel fotóznia.

Új hozzászólás Aktív témák