Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tertius

    tag

    válasz maajsz #1582 üzenetére

    "Mondjuk az első rész után még elküldték Shepet a pics@ba, hogy milyen Reaperek mennyé' haza. A harmadik rész elején meg mire hisznek neki már mindegy mert ott vannak a nyakukon. Akkor csak egy teljesen különálló projekt lehet ez, amit így is úgy is tervezgettek."

    ME - TRILÓGIA-SPOILEREK

    Esetleg lehet, hogy az első rész után, de a második rész előtt / alatt játszódik (úgy, hogy a nagy támadás idején már elindultak)? Ott van több, legalább 2-3 (?) évnyi lyuk, ami ugyan nem elég (bár a harmadik részben elég gyorsan építkeztek), de ha azt nézzük, hogy Shepard milyen "mesével" állt elő, és hogy a Cerberus miatta húzta fel a Normandy 2-t a Collector / Reaper fenyegetés legyőzésére, nem lehetetlen elképzelni, hogy a különféle kormányok a háttérben mégiscsak hinni kezdhettek neki, vagy akár már eleve hittek, csak a felszínen (politikailag) mindenki mindent tagadott, de a háttérben mehetett susmus és készülődés egy bárka-projectre. Hivatalosan intergalaktikus kutatóexpedíció, nem hivatalosan bárka-project. 2 légy egy csapásra, és nem kell hazudni sem. És így a nagy reaper-háborúról is lemaradtak, mert még előtte elindultak, szóval a me3 végén síró crybaby-k szemébe sem csalnak újabb könnyeket.

    [ Szerkesztve ]

  • Tertius

    tag

    válasz wjbhbdux #5867 üzenetére

    Ennek - ha igaz egyáltalán - vajon a DLC-kre lesz hatása?

    [ Szerkesztve ]

  • Tertius

    tag

    válasz -KP- #5562 üzenetére

    Tudom, hogy ez itt off, de nem tudod / tudjátok, mi lett volna vége annak a sztorinak, amelyet eredetileg akartak? A fekete anyagos teóriára gondolok, amely pl. egy csillag korai felrobbanását okozhatja (a kettőben vagy a háromban, amikor Talit felvesszük valamelyik bolygón, akkor is ez a helyzet, az a küldi, amiben éget a nap). Aztán dobták az egészet, így a szálnak nem lett folytatása, de ott és akkor ezt hintették el. Régen sokat olvastam a témában, de már a felére sem emlékszem. A történet az alapja valami olyasmi volt, hogy az élőlények vagy a mass effect rendszerek (térrel való babrálás? vagy valami ilyesmi) okoznak valami gondot a tér-időben, amely, ha nem kezelik, minden (értsd: minden, tér, idő, bolygók, univerzum (az egész)) pusztulásához vezet, és hogy a Reaperek erre már régen rájöttek, és lényegében azért pusztítgaják az univerzumot időről időre, hogy az abban bekövetkező, mindenkire halálos változás őket ne érje el. Morálisan talán jobb alapjai vannak, mint a megvalósult történetnek, és értelmes "csavarnak" tűnik, csak érdekelne, vajon mi lett volna a vége . . . bár szvsz úgy tűnik, pont olyan lock-down helyzetet csinált volna, mint amit elkövettek, hogy csak valami világmegváltó dologgal lehet kiírni magukat belőle.

    [ Szerkesztve ]

  • Tertius

    tag

    FYI Nem spoilerezek

    Azt hiszem, nekem ezzel a játékkal betaláltak :DDD A történet tetszik, és szerencsére jól megoldották az Andromeda Initiative elhelyezését az univerzumban a régi dolgok bántása nélkül is, ettől valamelyest féltem, már a trailerek / előzetes hírek kapcsán is. A bolygók / pályák nagyon szépek, utóbbiaknak a sandbox jelleg jót tett, mert óriásiak (talán már túlságosan is, Isten áldja a fast travelt), a történet és a küldetések / mellékküldetések is jók (egy-két szkennelős gyűjtögetős kivételével).

    Ami szerintem negatívum, hogy kicsit túlbonyolították a küldetésszálak egymással való átszövését. Néha 2-3 bolygóra kell elmenni, ténykedni, ÉS a főszállal haladni, hogy egy-egy mellékküldetés mozogjon, soknál van "HOLD", amíg nem lép tovább a játékos, nem lehet egyszerűen megcsinálni, ezért a széthúzásért szvsz kár.

  • Tertius

    tag

    válasz nubreed #6153 üzenetére

    Az biztos, hogy szép a nagy terep, most Elaaden-en vagyok, és egyszerűen lenyűgöző, de amikor először megláttam az óriásinak tűnő térképet Habitat 7-ön teletűzdelve küldetés-pontokkal, és mind más volt, kicsit féltem, hogy a sandbox rossz hatással lesz játékra. Az előző részek zártabbak voltak, de annak is van / volt előnye.

  • Tertius

    tag

    Tegnap befejeztem, és összességében tetszett. Nem akarok egy wall of textet írni, ez a hozzászólás kb. teljesen lefedi a véleményem.

    Néhány dolog kiemelve, ami tetszett, emlékezetes volt:

    - az érkezés, ébredés, Habitat 7, úgy kompletten, egy az egyben
    - a feeling, hogy a Habitat 7 küldi után kicsit lenyugodva megvan a Nexus, de sötét, rumli van, és valami nincs rendben, aztán kiderül a lázadás története, és 3 főnököt / supreme commandert / director of bureaucracy-t, chief of the staffot is bemutatnak, az priceless volt :DDD Volt egy olyan érzésem, hogy otthonra váró, alvó emberek ide, Initiative oda, egy Pathfinder érkezése ezeknek az Antikrisztus eljövetelével volt egyenlő :DDD
    - az arkok utáni kutatási küldik, jó hangulat, kellően félelmetes elemekkel (főleg a salarianoknál).
    - az emlékek, a papa flashbackjei az ő (és hát Ryderék) személyes hátteréről
    - jó karakterek és csapattársak, főleg Peebee, Drack, Vetra, Jaal, Cora
    - a bolygók nagyon szépek, jó volt rajtuk a terepezés, személyes kedvencem Elaaden és New Tuchanka.
    - az utolsó küldetés, utána az epilógus / free roam összekötés, ezt nagyon szépen megoldották

    Aztán voltak, amelyek nem voltak annyira kellemesek:
    - vaultok, azokban is az idegesítő scan-glyph-activate-monolyth-go-vault-jump-jump-run x3 elemek, minden habitat bolygón, elég fárasztó volt. Jól jött a decryption key. A vaultok belsejébe erőltetett ugrabugrás gondolkodtatni akaró felépítés szintén nem jött be. Ahhoz nem volt elég változatos.
    - Ez mondjuk nem hátrány, de amit idegesítő egykaptafa grind mellékküldinek gondoltam, azt nem csináltam meg. Scan minerals és társai. Az első pár architect után már azokat se, fárasztóak voltak, akármilyen extra cuccot is dobtak. Ezeket simán ki lehet hagyni, csak a maximalistáknak jók.

    Kb. ennyi, ami hirtelen eszembe jut. Ja, és statok: 92%-on fejeztem be, 84 óra után.

    szerk: mégis wall of text lett.

    [ Szerkesztve ]

  • Tertius

    tag

    válasz oriic #1752 üzenetére

    Annyira nem rejtélyes ez azért. Van pénz dögivel . . . az, hogy a ILM gazdag, szép dolog (ő biztos örül neki :DDD ) , de nem mérhető a játékban szereplő államok gazdagságához, gazdaságához, erejéhez (ahogyan pl. az egyén pénze sem egyébként az államéhoz, vagy egy cégéhez, IRL). Pl. itt a Földön mondjuk Bill Gatesnek van egy egyszeri 100 milliárd dollárja, ami eltörpül az amerikai GDP-hez képest, illetve az USA évente elkölt a haderejére 800-at. Cégek működnek, gyártanak, szolgáltatnak, termelik a profitot, dől a lé. Az univerzumban szereplő fajok államainak (asari, ember, salarian, turian) csillagászati költségvetése lehet (haha), az ott lévő cégekről nem is beszélve. Ez nem azt jelenti persze, hogy az AI hajói aprópénzbe kerülnek, mert biztosan volt áruk (és a költésgvetés is komoly lehetett), de egy-egy állam saját költségvetéséből történő hozzájárulás + nagybefektetők pénze + egyéb források együtt még túl sok pénzt is jelenthettek . . .

    Összehasonlításképpen, egy ilyet pl. az amerikai adófizetők (300 millióan) 40 dollár bedobásával összehajítanak.

    Nekem nem a forrás, inkább a program átfutási ideje tűnik hihetetlennek. Dátumok alapján valami pár év alatt zavarták le az egészet, és ez azért túlzásnak tűnik, akármennyire is gyorsan építenek hajókat, a megvalósítás, amikor már fagyasztanak, az már csak a jéghegy csúcsa, mindent tervezni is kell, és nem csak a hajókra, hanem az ezernyi eshetőségre gondolok.

    [ Szerkesztve ]

  • Tertius

    tag

    válasz oriic #6254 üzenetére

    Most, hogy végigvittem, visszaolvasgattam a témában, főleg kulcsszavakra kereséssel, amik érdekeltek (quarian, shadow broker, illusive man, cerberus :DDD ). ILM tuti, hogy benne van a programban, már csak a jelleméből fakadóan is, kizárt, hogy kihagyna egy ilyen befektetési lehetőséget. Szerintem is ő a benefactor. A nyakamat teszem rá, hogy egy rakás cerberusos emberke van, valószínűleg egy komplett cell az Andromédában.

    btw amikor Liara átveszi a broker szerepét, akkor arról a hálózat - ha az emlékeim nem csalnak - nem tud semmit sem, Liara maga a hangja megváltoztatásával úgy lép fel, mint a régi broker, nem? Nem terhelik őket ilyen infókkal, sőt, még sokszor azzal sem, hogy minek a részei, nem?

    [ Szerkesztve ]

  • Tertius

    tag

    Szerintem ezen a szerelmi dolgon feleslegesen rugóztok. Magát a gay dolgot nem érzem gondnak, ha benne van a történetben, vagyok annyira toleráns, hogy elfogadjam. Femsheppel Liarával is volt viszonyom, sőt, Kellyvel is, az ugyanolyan gaynek tekinhető, mint a férfi-férfi kapcsolat. Ha valakinek abból az irányból esik jól (férfiként férfival játszva férfival románcol), akkor legyen rá lehetőség, ha már a hetero utat beletették (amúgy sem egy házastárs-szimulátor, pár pernyi anyag az egész "párkapcsolat" összesen). Azt olvastam, anno a leszbikus viszonynak is volt visszhangja, és nem pozitív. Lehetőségnek beteszik, aztán aki akar, él vele, aki nem, az nem. Lásd a szkennelős küldiket, aki csinálja, csinálja, aki nem, az nem.

    Ez az arcmimikás dolog érdekes. Tényleg vannak bajok vele, viszont - miután egy ideig direkt figyeltem - úgy érzem, az arcon belül a szemgolyók mozgása az, ami legfőképpen zavaró, és horrorfilmes élményt ad. Sara Ryderként játszottam, és nála jópárszor előfordult ez. Mintha külön életet élnének a szemek, néha elég gáz. Máskor, mással meg egészen jó, sőt, Pl. amikor Peebee bevág minket a mentőkabinba a loyalti küldije alatt, és megemlíti, hogy "bemennek", mire Ryder rákérdez, hogy "be? hova be?" és ott vág Peebee egy elszörnyülködött képet, az teljesen átjött nekem, tehát a dolog csak működik valahogy . . . a technika benne van. Vagy az motion capture lenne?

  • Tertius

    tag

    válasz janos666 #6432 üzenetére

    "olyan érzést keltett bennem az egyik mondat, mint ha azt sugallná, hogy a játékosok maguknak köszönhetik, hogy nem lesz DLC, amiért szapulták a játékot a hibáiért (úgyhogy vonjuk le a tanúságot és legközelebb inkább ne panaszkodjunk, és akkor talán kapunk még valamit)"

    Őszintén szólva én úgy érzem, hogy félig-meddig jogosan. Láttam, a 9gagen és hasonló pöcegödrökben milyen fogadtatást kapott az Andromeda, és hihetetlen, hogy egy-két szerencsétlenben ennyi gyűlölet tud felgyűlni, és ezt ki is éli magából. Komolyan, néhány zsíroshajú takony szerintem klinikai eset volt, akiket nyugodtan be lehetne záratni. Azzal a gliccsel(?), amit Ryder cikk-cakkban szaladgálásával lehet csinálni (ha nagyon gyorsan jobb-bal gombokat nyomogatva haladtál), és amihez hasonlóakat lényegében mindenből elő lehet csalni (btw a második és harmadik rész is ilyen volt, tehát nem volt újdonság), HETEKEN keresztül tele volt a fal, reggeltől estig az ment. Heteken át . . . és mivel belterjes "gamer" meg "geek" meg "nerd" közösség, a kisebbség elég jól tudja érvényesíteni a véleményét, mert ha 10 embernek tetszik, de kettőnek nem, a 10 nem fog beírni, meg nem fogja kiírni magából, a kettő viszont szétfröcsög mindent, és ha benézel valahová, csak a fröccsöt fogod látni. Egy idő után még a 9gagen is voltak józanabb hangok, de összességében gáz volt az egész.

    Plusz teherként ott van az ME univerzum origója, a ME3ending hater crybabyk, akik 5 évvel (!!!) az ME3 után is fosták gyűlöletbeszédet. Biztos vagyok benne, az Andromeda gyűlöletkampányában ez is benne volt. Mindezt azért, mert 5 éve egy 15 percig volt valami, ami nem tetszett nekik. Utána meg jönnek a hozzászólások a steamen, meg redditen, meg fórumokon a játéknál, hogy "évekig nem mertem játszani a ME3-mal, mert láttam, milyen fogadtatást kapott, a rajongók hogy gyűlölték, de ez tök jó volt, életem egyik legjobb játéka, ti ilyen idióták vagytok?". Utóbbiból most, hogy jobban nézem a fórumokat az Andromeda miatt, és többet olvastam redditet, NAGYON SOKAT láttam.

    Ezek után, ezeknek én se csinálnék semmit, sőt. Ettől még szar az EA, mert a játékosokat nem kellene az út szélén hagyni, de van az éremnek másik oldala is.

    Félreértés ne essék, én ME rajongó vagyok, és nem vagyok vak, látom, hogy ez nem egy tökéletes játék, és gyengébb lett, mint a trilógia, de ennek ellenére úgy érzem, jó játék, én élveztem, noha látom, milyen hibái vannak. Messze nem érdemelte meg azt a gyűlöletet, amit kapott. És persze, 2 hónap után a kiadó bizonyára a háta közepére kívánta, elfelejtette volna az egészet, úgyhogy fejlesztők shutdown, pénzmentés és maszatolás, ami maradt. És - hogy az se legyen félreérthető - nem azzal van bajom, hogy az ME3 vége valakinek nem tetszik (én előnnyel indultam, már a teljest láttam, dlc-vel, stb, de akkor is), hanem az a komoly, hogy némelyek mennyire nem tudnak elszakadni ettől. Egy szórakoztató JÁTÉK volt 5 ÉVVEL ezelőtt, de némelyik (na, rájuk gondolok) úgy ír róla, hogy Hitler is elpirul. Ha olvasok egy könyvet, szar, eldobom, elfelejtem.

    #6431) oriic

    A MEA redditen hasonlót írtak, hogy ez a Jason nevű fickó fossa az igét, de csak ő, senki más, aki "forrásokkal" rendelkezik. Szvsz amíg nincs semmi hivatalos, addig ez a sokadig hatásvadász rókabőr. Mert újat semmit sem mondott.

    Meg azt is írták, hogy valami 5 hónap után jött az első jel a Dragon Age-es előző játék DLC-jéről, és annak a modellje alapján, amit a Bioware követ, remélhetőleg lesz még valami. (ezt nem tudom, nem ismerem a dlc kiadások időtábláit, sem a dragon age-et, sem a biowaret.

    [ Szerkesztve ]

  • Tertius

    tag

    válasz bitpork #6435 üzenetére

    & (#6440) LeslieGasp

    "A kiadót úgy nem érdekli a fröcsögés"

    /

    bitpork
    "Csak azért mert van egy hangos kisebbség, még nem megsértődni."

    Ez nem sértődés kérdése, hiszen ha a geek közösségeken végigfutó fröcsögés miatt valaminek negatív hangulata / visszhangja lesz, és azt már nem lehet róla leszedni semmilyen eszközzel. Ekkor elhagyják, és minimalizálják a veszteségeket.

    Az ME3 jó példa rá, hogy ott nem dobtak el mindent, bár ott meg biztosan nagyobb volt a shitstorm a végét illetően, itt lehet, hogy a megúszásra játszanak. De ennek ellenére remélem, hogy jön majd single dlc. nem életfontosságú, de jó lenne. Nem lenne jó üzenet, és nem esne jól, ha tennének a vásárlóik fejére, ezt remélem, ők is tudják.

    btw nem volt arról hír, hogy a Cora hangját adó színésznővel felvételek voltak egy dlc kapcsán?

    Motion sicknessel van valakinek tapasztata? a 2013-as Tomb Raidert nyomom, és 45 percnél többet képtelen vagyok vele játszani. Amikor Lara szalad, mögötte a kamera össze-vissza leng, a lépéseinek ütemére (ROFL). Az újabb részben van erre opció, ami csökkenti a dolgot, de itt semmi . . . motion blurt kikapcsoltam,
    de funkció nincs rá . . . van erre valami trükk? Üljek messzebb?

    [ Szerkesztve ]

  • Tertius

    tag

    válasz janos666 #6442 üzenetére

    Nekem sem szokott ilyesmi lenni, elég alattomos egy dög, vagy 2 órát fájt a fejem, enyhe émelygéssel karöltve, és nem is egyszer éreztem így, ha nem is ennyire komolyan. Először azt hittem, talán a meleg vagy egy front, de utána a játék lett gyanús. Neten guglizva kiderült, másnak is volt ilyen baja, és az új részbe utólag bele is tettek ezt csökkentő funkciót, ami nálam bevált, sajnos a a 2013-ashoz nincs :(

    Vsync-et ajánlgatták fps ingadozás ellen, hogy azt be kell kapcsolni, mert segít (megvolt), motion blurt ki (ez is), illetve a rivatuner statistic serverben beállítani azt, hogy fix 30 fps legyen, állítólag ez is segít (persze, ekkor a vsync-nek nincs értelme).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák