Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lsc

    nagyúr

    válasz Reno7 #1052 üzenetére

    Ezeknél e gépeknél nem a lóerő a lényeg, az csak autós kártyában mutat jól . Hasonló méretű jcb 240 lovas, nem panaszkodtak erőtlenségre . Mondjuk ha páncéloznák pl + 1t az a királycsapoknak és a hidraulika hengereknek nem tetszene .

    Az élet kegyetlen .

  • Gyantusz

    tag

    válasz Reno7 #1052 üzenetére

    Persze, igazad van és nem is vitázok vele.

    Kis információ többletet adok azért:

    Az MSZ 500 szerinti szerkezeti acél testsűrűsége 7850 kg/m3.
    Ebből fakadóan 1 m2-nyi 5 mm vastag acéllemez tömege: 39,25 kg (0,005*7850)
    1 m2-nyi 10 mm-es acéllemez tömege pedig 78,5 kg.
    (csak hogy érezd, egy zsák cementé 50 kg, elég emelgetni)

    Na most csak saccolok, nagyolva kell rá kb. (1,5 m*2 oldal+2 m*2 oldal)*1,5 m=10,5 m2, legyen 12 m2-nyi acéllemez, ami 10 mm-essel 942 kilogram plusz szerkezeti tömeget jelent. Egyéb elemek (pl. ajtózsanérok) erősítése végett legyen 1 tonna.
    Szóval nem egyszerű, és még ez a 10 mm sem biztos, hogy elég. Lehet kellene még mögé egy 5 mm-es lemezsor is, mondjuk 10 cm-es hézaggal, arra az esetre, hogyha átütné a 10-est, a begombásodott lövedéket az 5-ös megfogja (plusz 500 kg).
    De gondolkodhatunk kerámiabetétekben is (1800 kg/m3 14 N/mm2-es nyomásállóság feletti esetén, MSZ 551/2, de vannak 2100-3000 között is - megj. a 14 N-os is "elég jó", pillértégla-anyag), vagy akár Kevlar-lemezeken, de ez utóbbiak ára nem acélár... persze könnyebbek. A síküveg testsűrűsége 2500 kg/m3 (MSZ 2735). Síküveg=pl. ablaküveg, de nekünk ugye lövésbiztos kell, ami akár még nehezebb is lehet.

    Tehát olyan 1,5-2 tonnát jelentene a páncélozása (a motor védelmével még nem is nagyon számoltam).

    A nevezett magyar szabványok már lejártak, nincsenek még meg az EU-harmonizáltak (pl. MSZ EN), de támpontoknak elég jó adatok szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák