Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pulsar

    veterán

    válasz #34576640 #811 üzenetére

    Szia,

    az elsőre részben válaszolnék:
    [link]
    a jobb oldalon lévő most már füves rész régen nem az volt, és felfestések sem voltak az út mellett. Mindenki ide parkolt, szépen egymás mellé addig, még pár éve meg nem jelent néhány lelkes közterületes és végig nem büntetett mindenkit, persze engem is.
    Mivel a IX kerülettől voltak, így szépen besétáltam a IX kerületi nemtomhová (kb 10 éve volt) és megkérdeztem, hogy ugyan ott miért nem szabad parkolni, hiszen nincs se tábla se semmi. A válasz az volt, hogy az a terület az önkormányzat szerint parknak számít. Kérdeztem, hogy ugyan mitől park a park, mert 1 darab fűszál sincs ott. Erre a válasz az volt, hogy az önkormányzatnál nyilvános a térkép, amin meg lehet nézni, be kell menni. Hát mondom csodás, tehát ha elmegyek mondjuk szombaton egy ismerősömhöz tegyük fel Borsodivánkára, akkor az önkormányat előtt kőrözök még ki nem nyit, majd feltételezve, hogy egyedül mentem, hétfő reggel kiszállok a kocsiból, ahol az autó autómatikusan mozgásban marad addig amíg meg nem nézem a térképet, hiszen lehet ott is parkba parkolnék? A válasz csak annyi volt, hogy igen, nem életszerűek az ilyen rendeletek, de ez van.
    Szóval ha esetleg ilyen helyen laksz, stb, akkor be kell menni az önkormányzathoz, és megnézni, hogy az a terület mi. Ha nem park, akkor nyugodtam oda lehet állni.

  • Pulsar

    veterán

    válasz #34576640 #813 üzenetére

    Szerintem kell fizetni. A fizetős zónánál nincs meghatározva, hogy hová szól.

    Abból nemhogy könyv, de nagylexikon is lehetne, annyi ilyen nem egyértelmű dolog van. Sokszor a közlekedésmérnökök sem vannak tisztában a kresz-el, vagy a jogszabállyal azért is születhetnek ilyen dolgok.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz #34576640 #816 üzenetére

    KRESZ

    Először is, az egy lakott terület kezdetét jelző tábla. A zöld tábla csak helynévtábla. 17§ (1) bek. s, t, u pontjai.
    Piros szegéllyel korrektebb lenne, de elég megengedőnek tűnik a szabály.

    A 60-as tábla jelentése pedig a 26 § (2) bekezdés szerinti:

    "Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."

    [ Szerkesztve ]

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Tuja1

    aktív tag

    válasz #34576640 #836 üzenetére

    Szia!

    1. Kérdés.
    Jobbkéz szabály vs parkoló.

    Ha abból a mondatodból indulunk ki, hogy: "Oké, hogy ez parkoló de ez EGY SZINTBEN VAN az úttesttel."

    24. § (1)179 Az úttest széléről elinduló, a várakozó helyről az úttestre ráhajtó, az út más részéről vagy útnak nem minősülő területről az úttestre ráhajtó jármű vezetőjének, az úttesten haladó járművek és gyalogosok részére elsőbbséget kell adni.

    Az ott élők megszokásból vezetnek ezért egyértelmű számukra, hogy ez egy parkoló, így elsőbbségük van a "parkolóból" érkezőkkel szemben.

    A zsákutca tábla alatt viszont nincs „Várakozóhely” tábla mint itt a képen:

    Így tehát a gyakorlatban ez egy úttest, amelyen keresztül a parkolókat lehet megközelíteni. Tehát jobbkéz szabályt kell alkalmazni. Mivel olyan szabály nincs, hogy a zsákutcából kihajtónak elsőbbséget kellene adnia....

    [ Szerkesztve ]

    Mindenkinek megvan a maga keresztje.................csak van aki fel is mászik rá! •°°•. Bombay éghajlata olyan egészségtelen, hogy lakosai máshol laknak.,.•°°•.

  • Tuja1

    aktív tag

    válasz #34576640 #841 üzenetére

    Gyakorlatilag közterületen szinte mindenhol közlekedőnek minősülsz. Gyalogosan és járművel is.
    Tehát ha A pontból, B pontba szeretnél eljutni közlekedsz. Függetlenül attól, hogy útközben mennyi időt álltál, várakoztál. Járdán, úton, téren.
    Ezen belül amennyiben sebességed van = haladásnak minősül.
    Tehát minden haladó (gyalogos, jármű) közlekedő, de nem minden közlekedő halad.
    Pl: Te, mint gyalogos kirakatot nézegetsz egy (osztott, osztatlan) gyalog- és kerékpárúton és fellök egy arra tekerő kerékpáros. A KRESZ szerint mindketten: a közlekedésben résztvevő személyeknek (azaz közlekedőnek) számítotok. Bár haladást csak a kerékpáros végzett. ;)

    "Talán annyi különbséget tudok tenni, hogy a haladásnál passzívan veszel részt"
    Éppen ellenkezőleg, aki haladást végez annak sebessége van, így aktív résztvevője a közúti közlekedésnek. :)

    Mindenkinek megvan a maga keresztje.................csak van aki fel is mászik rá! •°°•. Bombay éghajlata olyan egészségtelen, hogy lakosai máshol laknak.,.•°°•.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz #34576640 #863 üzenetére

    Számomra ez a tábla elég logikátlan. Súlykorlátozás nélkül személyautó + kéttengelyes lakókocsi (tréler utánfutó) kint marad, ugyanakkor a 40 tonnás nyerges vontató + félpótkocsi meg bemehet. Nem tudom mi lehetett vele a cél.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz #34576640 #867 üzenetére

    Látom meglett a válasz. :) Én is így gondolom, de nem vagyok sem jogász sem KRESZ szakértő.
    Azért írtam, hogy számomra logikátlan a szabály, mert nem tudom, hogy a harmadik képeden látható kéttengelyes és a tábla alapján tiltott pótkocsi mitől lesz rosszabbul manőverezhető mint a nyerges vontatóra akasztható félpótkocsi. Vagy hogyan tud nagyobb kárt okozni az út burkolatában ha sokkal kisebb a tengelyterhelése?

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz #34576640 #870 üzenetére

    Alapvetően abból kellene kiindulni, hogy a szabályokat az emberek betartják. Pl. a jobbra tartási kötelezettséget is. Egy ilyen ideális világban értelmet nyernek a szabályok. Ha már olyan sűrű a forgalom, hogy mindkét sávban folyamatos a haladás, akkor a külső sávnak nem kell lassítania csak azért mert egy seggfej a belsőben satufékkel akarja rábírni a mögötte jövőt a követési távolság betartására (ami szintén tilos).

    A nyomvonalas ábrádat nem csatoltad be.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

Új hozzászólás Aktív témák