- Milyen egeret válasszak?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
őstag
No, a mai napi "öröm" is megvolt. Megb*szott a közteres, mert senkit nem zavarva ott parkoltam, ahol a kék autó. 5 m-en belül voltam a kereszteződéstől. Ezek után a kérdésem az, hogy ha kiállok az útra betartva az 5 m-t, akkor a KRESZ 41.§ (2) bek e) pontja: "Tilos várakozni az úttesten ott, ahol a járdán a megállás megengedett." szerint fognak megbírságolni?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz pakriksz #763 üzenetére
Természetesen nem. Még azért is megbüntethetnek, ha csak valaki kiszáll az autódból. Megállási tilalom védi.
40.§ Megállás
(5) Tilos megállni:
...
h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;i) autóbuszöbölben és autóbusz forgalmi sávban, kivéve a kijelölt megállóhelyen megálló autóbuszt (trolibuszt), villamost, a személytaxit, a betegszállító gépjárművet, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló járművet;
Látsz te ebben menetrendet?
41. § Várakozás
(1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mela Kehes #766 üzenetére
És mivel a jobbról jövőnek van elsőbbsége, lényegében tök mindegy mit hisz az irányjelzés kapcsán.
Nincs olyan szabály, hogy egy stop tábla alárendeltebbé tenne egy utat mint az elsőbbségadás kötelező. Lehet, hogy az egyik irányból rosszabbul látható be a kereszteződés, és az indokolja a stop táblát. (Vagy csak épp az volt raktáron, mint az útépítéseknél random kitett 30-40-60 korlátozó táblák esetén.)A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz macmelon #776 üzenetére
Az autó nem a járdán megy át, mert:
2. § Fogalmak
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
Nézd még meg a 21§ és a 39/A§ is! [link]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz macmelon #778 üzenetére
Úgy értelmezem, hogy a karókkal elhatárolt rész járda. Mivel nem főút, a gyalogosok bárhol átmehetnek, de elsőbbségük nincs. Emlékeim szerint nem lakó-pihenő övezet, csak 30-as forgalomcsillapított, ezért az úttesten nem kolbászolhatnak hosszában.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Bármikor megállhatsz, de a várakozás már más kérdés.
Szerintem a kiegészítő táblák önállóan módosítják a várakozni tilos táblát, tehát nem vonatkozik az adott járművekre, csak a megadott időszakban tiltja a várakozást, és 12 m hosszan van érvényben.Aztán majd valaki kijavít, ha egybe kellene olvasni az egészet, mert akkor ugye a következő kereszteződésig lenne tilos, kivéve a megadott járművek számára a megadott időszakban és távolságban. Ilyet is lehet, de valami azt súgja, hogy akkor egy táblára kellene feltenni. Mindenesetre egyértelműbb lenne, ha a kivéve felirat lenne legalul.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Szabályos.
44§ (8) bek:
Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Elvileg bekanyarodásra való felkészüléskor rá szabad hajtani, csakhogy ott a záróvonal, ami épphogy a kereszteződés előtt engedi ezt meg. Valahol logikus, mert ha azon az úton dugó van ahová be akarsz kanyarodni akkor az egyenesen haladó buszt is megakasztanád.
Szar ügy, de úgy tudom végig kell szívni a hidat a többiek között. Egyébként a 36§ rendelkezik róla.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz (Bundás) #797 üzenetére
36§:
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;A kikerülés még nem balra kanyarodás, hiába van közvetlenül előtte. Természetesen akadály hatására a másik sávba helyezkedni szabályos.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
31. §
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
.
.
.
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,Ha beledurransz, mert eléd hajtott, akkor te kérheted a károd megtérítését, és nem fordítva. Elég ha törik egy kombinált LED-es lámpatest, máris horror összegekről lehet szó. De egy jobb kerékpár első villájának és kerekének cseréje sem olcsó mulatság. Persze nem árt, ha van tanú és/vagy egy sisakkamerás felvétel.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Google a barátod. net jogtár...
9§, (6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa „BUSZ” feliratú fehér fényjelzést ad - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedőknek tovább szabad haladni.
Néha buszon utazóként rendesen fel tud bosszantani, amikor a szabályokat nem ismerő feltartja a buszt, mert nem indul el a szabad jelzésre.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #34576640 #816 üzenetére
Először is, az egy lakott terület kezdetét jelző tábla. A zöld tábla csak helynévtábla. 17§ (1) bek. s, t, u pontjai.
Piros szegéllyel korrektebb lenne, de elég megengedőnek tűnik a szabály.A 60-as tábla jelentése pedig a 26 § (2) bekezdés szerinti:
"Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mela Kehes #818 üzenetére
Lehet, hogy téves a logikám.
Az irányjelzési szabályok szerint kell jelezni. Jobbra nyilván nem, marad a balra. Az elsőbbségi sorrendet nem befolyásolja, mert te vagy jobbról.Ugyanez a helyzet szemből érkezve már veszélyesebb, mert az A jármű azt is hiheti, hogy nem kerültök elsőbbségi viszonyba. Az is igaz, hogy neki tudnia kell egy ilyen helyzetben, hogy bármelyik mellékútra lekanyarodhatsz, és nem feltételezheti, hogy az első lesz az, hacsak egyéb körülményből (pl. egyirányú utca) nem következik egyértelműen.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mela Kehes #820 üzenetére
29. § Irányváltoztatás, irányjelzés
(1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
Azzal kezdtem, hogy nem vagyok benne biztos. Hátha jön valaki, aki oktatja vagy vizsgáztat.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Egyértelmű, hogy te. Az elsőbbségadási kötelezettséged az úttest teljes egészére kiterjed, nem csak a balról jövő sávra. Akkor lenne a másik a hibás, ha ez egy egyenrangú kereszteződés lett volna.
12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
a) „Elsőbbségadás kötelező”; a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton - érkező jármű részére.28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos
részére.
(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben
a) minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;
b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;
c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;
d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.
(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Nézd, ha behajtottál a kereszteződésbe, te vagy a hibás. Ha ott álltál, ahová rajzoltad, ő meg kanyarodás közben lezúzta az autód bal elejét, mert balfasz volt hozzá, hogy az úttest jobb oldalára kanyarodjon, akkor ő.
Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.
Kikerülés: az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladás.Itt a KRESZ, találj egy szabályt, ami szerint a pirossal jelzett autó nem tehette meg azt, amit tett.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #21346560 #853 üzenetére
Valahogy így, mindketten hibásak. Erre a helyzetre nem ad a KRESZ egyértelmű iránymutatást. Pedig jóval gyakoribb, mint az, amikor úgy szűnik meg a sáv, hogy mindkét jármű irányváltoztatásra kényszerül. (Ez utóbbi esetben a jobbról érkezőnek van elsőbbsége.)
Szerk:
(#852) danih: ilyenkor nem elég csak a közvetlenül mellette lévő sávra figyelni, hanem eggyel odébb is nézni kell. Sőt, önös érdekből gyorsan visszahúzódni abba a sávba, amit még el sem hagytunk. Mindenki jobban jár.[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Ha már, akkor lakott területen belül vagy kívül? Van egy árnyalatnyi különbség a párhuzamos közlekedés szabályában.
A patthelyzet az nyeles cici. Akkor mindenki viseli a saját kárát, és a biztosító nem fizet. Ellenkező esetben ha rossz az autód bal eleje, csak keresni kellene valakit akinek meg a jobb elejét kellene csináltatni, aztán összementek.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz mohabá 007 #858 üzenetére
1: Besorolni köteles nem húzódni. Azt majd valaki eldönti, hogy kikerülés esetén melyikünk álláspontja helyes.
2: Az említett 28§ pont az elsőbbségadásra kötelezettre vonatkozik. Nem baj?
3: 34§ (8) e pont folytatása a kivételekkel:
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].4: Nem is akart visszatérni. Miért kellene tudnia visszatérni? Egyébként meg a manőver kezdetekor és mindaddig amíg a kékkel jelzett jármű elé nem fordult, a sáv szabad volt. Tehát az a) pontot kipipálhatjuk.
Végül, de nem utolsó sorban az általad idézett szabályok egyike sem mentesíti a kérdezőt (kék jármű) az elsőbbségadási kötelezettsége alól. Abban egyetértek veled és vele is, hogy ez egy nagyon kockázatos manőver, én magam is inkább kiállom a sort. Hiába lenne igazam, a károm biztosan nem térülne meg.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #34576640 #863 üzenetére
Számomra ez a tábla elég logikátlan. Súlykorlátozás nélkül személyautó + kéttengelyes lakókocsi (tréler utánfutó) kint marad, ugyanakkor a 40 tonnás nyerges vontató + félpótkocsi meg bemehet. Nem tudom mi lehetett vele a cél.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #34576640 #867 üzenetére
Látom meglett a válasz. Én is így gondolom, de nem vagyok sem jogász sem KRESZ szakértő.
Azért írtam, hogy számomra logikátlan a szabály, mert nem tudom, hogy a harmadik képeden látható kéttengelyes és a tábla alapján tiltott pótkocsi mitől lesz rosszabbul manőverezhető mint a nyerges vontatóra akasztható félpótkocsi. Vagy hogyan tud nagyobb kárt okozni az út burkolatában ha sokkal kisebb a tengelyterhelése?A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #34576640 #870 üzenetére
Alapvetően abból kellene kiindulni, hogy a szabályokat az emberek betartják. Pl. a jobbra tartási kötelezettséget is. Egy ilyen ideális világban értelmet nyernek a szabályok. Ha már olyan sűrű a forgalom, hogy mindkét sávban folyamatos a haladás, akkor a külső sávnak nem kell lassítania csak azért mert egy seggfej a belsőben satufékkel akarja rábírni a mögötte jövőt a követési távolság betartására (ami szintén tilos).
A nyomvonalas ábrádat nem csatoltad be.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Na most akkor az vagy egy kereszteződés, és a tábla hatálya igen hamar véget ér, vagy nem egy kereszteződés, és akkor a tábla érvényes. Előbbi esetben a 40§ (5) d alapján leszel bajban.
Esetleg a 10§ (6) alapján tudod megtámadni a bírságot, ha épp úgy álltál. Persze akkor teljesülnie kell egyéb feltételeknek, nem álltál menetiránnyal szemben, maradt melletted elég hely, meg ilyesmik
Nyerni úgyis csak akkor tudsz, ha eladod az autót a **csába, aztán büntetgessék egymást.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz TazLeacher #894 üzenetére
Az alapján amit leírtál, az utóbbi megoldásra szavazok.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz TazLeacher #896 üzenetére
29. §
(1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz TazLeacher #899 üzenetére
n) Főútvonal: jelzőtáblával főútvonalként megjelölt út.
Tehát nem főútvonal, csak magasabb rendű a szilárd burkolatú út.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz gyáliSanyi #902 üzenetére
Szerintem épeszű ember nem tervez olyan lámparendszert, ahol autó és villamos ilyen helyzetbe kerülne. Vagy az egyik kap szabad jelzést vagy a másik. Telizöldnél figyelj a kötelező haladási irány és a kanyarodni tilos táblákra. Az általad vázolt helyzetben többnyire a balra kanyarodás meg van tiltva.
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM Keress rá a villamosra, nem nagy ördöngösség. Ami különleges kb: egyenrangú kereszteződésben elsőbbsége van, körforgalmat keresztezve elsőbbsége van, a megállóhely előtt meg kell állni, ha ott a villamos és az utasok az úttesre szállnak le vagy arról fel. (Egyre ritkább, inkább rendes járdasziget van.) Még egy szitu van, amikor a villamos ráhajt az úttestre. Ha irányt változtatsz, neki van elsőbbsége.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
13§ (1) e)
„Kerékpárút” (26. ábra); a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #45553408 #918 üzenetére
Ha én ültem volna abban az autóban, ezt a szituációt én is megszívom. Itt már többször előjött, hogy az elsőbbségadás kötelező tábla esetén nem csak a szabályosan közlekedőnek, hanem mindenkinek elsőbbséget kell adni. Nincs ez másként az egyenrangú útkereszteződésben sem.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
„Súlykorlátozás” (38. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb össztömegű járművel (járműszerelvénnyel) közlekedni tilos;
„Útszűkület” (70-71. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az úttest szélessége a megelőző útszakaszhoz képest számottevően csökken;
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
A két tábla jelentése nem függ össze.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mela Kehes #933 üzenetére
Hát én nem látok olyan táblát ami a várakozást a járdán megengedné. De sacc/kb nem is elég széles a járda hozzá. Tehát szabálytalanul állt meg vagy várakozik. Ha nem áll fel a járdára, akkor is maradnia kell 3 méternek ahogy írtad.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
Hát pl. a piros ház mellett. Elég szar állapotban van, de szerintem az. Egyébként roppant jó ez a megfogalmazás: vagy más látható módon elhatárolt.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Soulfly842 #944 üzenetére
A cikk felvezetője is elég borzongató. A rendőr megmagyarázza az elgázolt kerékpárosnak, hogy ő volt a hibás.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Végignézted a videót? Nem ugyanazt láttuk? Van egy kerékpár az autó alatt, meg egy krétával berajzolt nyom, amiből egyértelmű, hogy az autó a kerékpárost balra kanyarodva ütötte el. Onnan kanyarodott, ahol neki pont ugyanaz az elsőbbség adás kötelező tábla van mint a kerékpárosnak. Később Pető Attila egyértelműen elmondja, hogy mindegy, hogy működik vagy sem a lámpa (az adott telezöldes irányítás mellett) minden esetben az irányváltoztatás nélkül továbbhaladó kerékpárosnak elsőbbsége van a balra kanyarodó autóval szemben.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Útkereszteződésben tilos megállni. Szerintem bármilyen okból. Azonkívül a másikat sem ildomos azzal szívatni, hogy nem hagyjuk bekanyarodni. A fordulókör átmérője ugyan járművenként változik, de tetszőlegesen kicsi nem bír lenni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz TazLeacher #971 üzenetére
Egy két sávos úton, ha kiteszed a lökhárítódat a felezővonalra nem hiszem, hogy a balra forduló jármű vezetőjének őszinte lesz a mosolya. Főleg, ha egy kamion az. Ugyanakkor egy elromlott lámpás kereszteződésben, ahol balról 5, jobbról 3 sávban jönnek, szinte lehetetlen lenne az alárendelt útról kihajtani, ha nem húzódsz be a résekbe. Ebben kénytelen vagyok revidiálni a korábbi álláspontomat.
A forgalmi okot árnyalja a lámpás kereszteződésekre vonatkozó szabály, hogy ha nem tudsz kihajtani a zöld jelzés tartama alatt akkor nem hajthatsz be, és az útburkolati jellel megjelölt különösen veszélyes terület, amin még forgalmi okból sem szabad megállni. De ezek nélkül is ott a józan ész, amikor pl. HÉV vonalak mentén lehet látni, hogy nem lehet elhagyni a kereszteződést, mert a fénysorompó tilosat jelez, és az autók már feltöltötték azt a pár métert ahová ilyenkor menni lehetne, akkor nyilván nem fogod megállítani a keresztirányú forgalmat is, hanem kivárod a túloldalon amíg lesz hová menned.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz gyáliSanyi #978 üzenetére
Laudának igaza van. Ami a napi rutint illeti szerintem is a te álláspontod a helyes magatartás. A veszélyeztetés meg általánosan is tilos: 3.§ (1) c. Az ismerősöd mivel indokolja ezt a gyakorlatát?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Arra hasonlít a legjobban, de jobb lenne ha nem az lenne, mert ez az út látszólag alkalmas párhuzamos közlekedésre, de mégsem mert:
36. § (1) [...] Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.Tehát akkor: 25 § (3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, a nyitott kerékpársávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, vagy az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni. [...]
Ennek ellenére mégis: 36§ (9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.
Tehát ha jól értem, a linkelt szakaszon egy 72-vel haladó jármű teljes nyugalommal szívathatja a "belső" sávban a nálánál gyorsabbakat, mert nincs jobbra tartási kötelezettség, nem kell igénybe vennie a kapaszkodó sávot, balról meg ott a záróvonal. Akkor már legyen inkább szimpla párhuzamos közlekedés.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
-
Lassú Víz
őstag
válasz Knaliret #1007 üzenetére
"Azonos feltételekkel indulnak a sávváltás végrehajtásához, (tegyük fel azonos időpontban kezdték meg a máveleltet), ilyenkor a jobbkéz-szabály a mérvadó."
No ezt hol találod meg? Mert én sehol. Egy esetben van ilyen, a 36§ (7), de az megszűnő sávról beszél.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Az egy kötelező haladási irány tábla és az ég világon semmi köze az elsőbbséghez. Azért van kint, mert a jobbra lévő utca egyirányú, és egy behajtani tilos táblával találnád magad szembe ha befordulnál. Tehát ebből a táblából nem lehet eldönteni, hogy mire számíthatsz a kereszteződésben, ne is akard.
Azt, hogy ki haladhat át a kereszteződésen először sok minden szabályozza. Rendőr, elsőbbségre vonatkozó táblák, útburkolat, járművek egymáshoz viszonyított helyzete, haladási iránya. Még a jármű fajtája is. Nem a kamion vs biciklis esetére gondolok, hanem a villamosra.
Ami a megállást illeti, azt akkor kell amikor az állj, elsőbbségadás kötelező tábla előírja, vagy annak hiányában, ha az elsőbbség megadásához szükséges. Így ne csodálkozz azon, ha a többi autós mögötted kissé paprikás hangulatba kerül, ha minden egyenrangú vagy annak tűnő kereszteződésben megállsz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Az első képen miért kellene megállni? Úgy kell megközelíteni, hogy ha jönnek jobbról, akkor meg tudd adni az elsőbbséget. Legtöbbünknek elég hozzá csak lassítani. A második képen meg ott az elsőbbségadás kötelező tábla a jobb oldali utcában. Az egyértelmű. Egyébként tömegközlekedési jármű útvonalán ritkán van egyenrangú kereszteződés, de a troli felsővezetékének pont annyi köze van az elsőbbséghez mint a kötelező haladási irány táblának.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Szerinted az elsőbbségadás kötelező, és az állj, elsőbbségadás kötelező tábláknak miért van minden más táblától eltérő alakjuk? Elárulom, azért, hogy felismerd őket hátulról is. Az csak egy szerencsés eset, ha a főútvonal, vagy az útkereszteződés alárendelt úttal illetve az egyenrangú kereszteződés veszélyt jelző táblák valamelyike segít.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Valaha vezetés elméletnek hívták, és az elméleti oktatás része volt, hogy a gyakorlati oktatónak kicsit könnyebb legyen a dolga. Vajon honnan láthatod azokat a táblákat 0 fokos szög alól? A főúton haladva biztosan nem.
A segítséget megkaptad. Önigazolást vagy nem létező elsőbbségi elméleteket a kötelező haladási irány táblára vonatkozóan nyilván nem kaphattál. Nyugodtan vonulj el megsértődve, részemről befejeztem. Túl öreg vagyok már ahhoz, hogy olyan menalitású emberekkel vitatkozzam, amilyennek az utolsó hozzászólásod alapján gondollak.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vallás
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Gran Turismo
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...