Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szelidorzo
aktív tag
Kgfb és casco is a gépjárműre van kötve, nem személyre!
Balesetet okozol, akkor a bátyád bukik két bónus fokozatot. (ha csak nem téríti az okozott kárt, de ez más történet)
Casco esetében is ez a helyzet, amennyiben a casco kötésénél nem történt a vezető személyére kikötés. (pl 35 éven aluli nem vezeti, csak a szerződést kötő vezeti, stb)
Ha nincs a vezető személyére nézve korlátozás, akkor a casco is csak az autóhoz van kötve.
Ebben az esetben a gépjárműre mindkét biztosítás érvényes, függetlenül a szerződést megkötő személytől.kérdezni nem szégyen, nem tanulni inkább www.nokia6230.uw.hu
-
szelidorzo
aktív tag
Nemzetközi zöldkártyát a biztosítási díj beérkezése után állítanak ki, amelyen szerepel annak érvényességi ideje. Ez megfelel igazolásnak az érvényes kgfb-ről. (még műszaki vizsgán is elfogadták, rajta van a szerződés szám, érvényességi idő stb)
Családon belül belföldön nem szokott problémát jelenteni kölcsönszerződés hiánya.
Külföldre már érdekesebb a dolog, oda érdemes egyet firkantani és közjegyzővel hitelesíteni.
(kb 600 pénz)
Külföldre hiteles autónál szükség lehet még a finanszírozó engedélyére is (szerződésfüggő)kérdezni nem szégyen, nem tanulni inkább www.nokia6230.uw.hu
-
-
degu
senior tag
Es a torvenybe az is benne van,ha barna nadragot viselsz,es nyakkendot,es croassont szoktal regglelizni,
meg...akkor NEM valthatsz,csak ha vallalod,hogy az uj szerzodes 1,5x annyi lesz,mint a regi.
Ertheto voltam?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, így működik a rendszer jelenleg. Ha 2 autód van akkor az újabb A0-ból indul, mert a bónusz fokozat az autóhoz kötődik nem a vezetőhöz. Ha eladod a régit és felmondod a kötelezőjét érdekmúlás miatt akkor utána átvihető a régi bónusz (ehhez a felmondott szerződéses biztosítótól kell kérned egy bónuszigazolást).
Nem túl logikus de elvileg az van mögötte, hogy az autót bárki vezetheti, ezért a kockázat beárazásnál stabilabb pont maga az autó alapján történő árazás/besorolás mint pusztán a sofőr alapján a biztosító szempontjából.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Több út van:
- simán fel kell hívnod a biztosítót és bejelented (elmeséled a történteket), vagy leírod mailben. Illetve sok biztosítónál online is lehet kárt bejelenteni.
- elviszed a márkaszervizbe akik mindent elinteznek helyetted.
Azzal kell számolnod, hogy ha önrész alatti a sérülés akkor nyilván nem térít a bitosító. Ha önrész feletti akkor az önrész feletti összeget térítik (tehát ha pl 100k az önrészed és a javítás 120k akkor 20k-t fizetnek). Értelemszerűen ha önrész alatti a kár felesleges bejelentened (kivéve ha önrésznélküli a cascod), ha önrész feletti akkor is érdemes utána számolnod a dolognak. Ha kárkifizités történik a casco-d terhére akkor bukod a bónusz besoroloásod és jövőre drágább lesz a cascod, ami simán lehet több mint amit amúgy térít(ene) a biztosító.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Akkor casco-ra be kell jelenteni de a márkaszerviz intéz mindent helyetted ha megbízod vele őket. Eleve nekik fizet a biztosító közvetlenül, neked csak a már kész autótért kell menned és mehetsz is.
Szerencséd van, hogy nem ugrott le/lyukadt ki ott helyben az olajkád Ausztriában.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Drizzt
nagyúr
Egyelőre annyi volt, hogy szintén körbefényképezték az autót, leírták a károsodott alkatrészek listáját, leírták mik azok, amiket majd le kell adnia a szerviznek a biztosító felé. Meg mostmár aláírtam a megbízást. És mondták, hogy a javításig minimalizáljam az autó használatát, hogy ne keletkezzen következmény-kár, mert azt már nekem kell megtéríteni. Hétfőre valószínűleg leboltolják és elfogadtatják a költségeket egymással. Aztán utána beszerzik az alkatrészeket, s kezdődhet a javítás.
I am having fun staying poor.
-
Pityu.
nagyúr
Én csak egyet nem értek,ok újonnan vettem majd 7 éve az autót akkor ugye még drágább volt a casco és akkor még nem 10% 50000Ft önrészem volt hanem magasabb és úgy is drága volt éveken keresztül aztán fura mód találtam 10% 50000Ft cuccot aránylag jó áron és ugye most megy az emelgetés de ha valaki mondjuk nem okozott kárt annak miért nem, maradhat vagy kaphatna még pici kedvezményt mert az emelést megértem ha valaki már okozott kárt bár itt az is gáz szerintem,ha az én hibám a kár akkor mondjuk ok emeljenek valamennyit de ha önhibámon kívül van arra mi a tökömért emelnek?Szóval biztos én vagyok a hülye de szerintem szar ez az egész biztosítási rendszer.Nekem most kicsit fontosabb a pénz dolog,úgyhogy ötven valahány ezer igaz 10% 50000Ft helyett lesz olyan 36500Ft 10% 200EFt de most akkor ez van.Ha gazdag lennék még a 10% 10000Ft se lenne drága.
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen autót vegyek?
- Robotporszívók
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Óra topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Napelem
- További aktív témák...