Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biker

    nagyúr

    válasz sumsang #547 üzenetére

    Hát elég sok ponton tévedsz, akkor sorolom

    - menetkész tömeg min 1685 max 1745kg, max tömeg 2170kg, ebből ered, hogy hasznos teher minimum 425kg maximum 490kg, és ez 5 személyes papíron, nem is lehetne kevesebb, de jó érzéssel 4 személyes :)
    - a benzin/dízel konák jellemzően 600-610kg terhelhetőséggel vannak
    - azonos felszereltség ÉS teljesítmény a 8milliós T-GDI 1.6-os (176LE 265NM) modell, a villanyos pedig 201LE 395Nm, vagyis hiába papíron 7,7s a 0-100, a villanyosé 7,6s, ott hagyja állva mint a ........
    - a fent jelzett modell átlag fogyasztása 7l/100km ami a mai benzinárakon 27,3Ft/km, a villanyos meg 14,3kWh/100km ami 5,3Ft/km ha 100% otthon fizetősen töltesz, nincs napelem, nem állsz meg ingyen villámozni sehol.
    - A fenti különbözet 22Ft/km és az árkülönbözet 4,3mFt aránya 195.500km alatt megérül
    DE! a benzinest el kell vinned 15ezrenként szervizre, olajcsere, levegőszűrő csere, egyéb szarságok, amivel kidobsz 150.000km-en 10 szerviz kb 450-500eFt-ot
    Kelleni fog egy szett fékbetét minimum, míg az elektromos fékei alig kopnak, mert kb rögzítőféknek használod, a regeneratív fék miatt (a kona 90kW-al tud fékezni, az kemény ám)
    szerintem ennyi alatt egy kuplunggal símán lehet számolni, tehát inkább kb 130-150e km-en megtérül
    villanyos 15ezres szintén, mert "felülvizsgálat" kell, ez azt jelenti, 15ezernél akku teszt, fél óra, 4-5.000Ft, 30e-nél vagy két évente fékfolyadék csere, ami a benzinesnél is kell ekkor, minden negyediknél egy pollenszűrő, +3.000Ft
    DE!!
    cégautó mentes, átírás mentes, és ingyen parkolok.

    Jelenleg nálam a matek, volt egy Vitara, operatív lízing mint ez (vagyis egy havi díj minden költséggel, casco-kgfb-szervizek-gumicsere, csak tankolni kell), fullos GLX kivitel, automata, led, bőr minden, 117.000Ft+áfa/hó + 3000km-re kb 80eFt üzemanyag
    Ennek havi díja 145.000Ft+áfa, erre jön számolásom szerint kb havi 3-5.000Ft villany, ha fizetős töltök, vagy otthon töltök, mert nem elég a napelem kapacitás
    Parkolással együtt kb havi 50-60ezret spórolok.

    Kijön a matek? Kijön.

    Vezetés és szórakozás kiölése??? Ezt mondták a kézi váltó vs automata kérdésre is. Én csak röhögök ezeken, kuplungoljon akinek hat anyja van, automatát beraktam M-be, és a kormányváltó fülekkel csapattam a szerpentinen. Az az élmény, nem a dugóban araszolva dagadtra kuplungolni a térdemet.
    Egszer ülj bele egy ilyen autóba, és érezd meg a gyorsulást, majd rájössz, milyen szórakozás élményt nyújt, mikor 60-nál lepadlózod és elkapar a kerék :)

    ui: 167 a vége a 64kWh-s modellnek :)

    [ Szerkesztve ]

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • biker

    nagyúr

    válasz sumsang #547 üzenetére

    ja, az elektromos kona hátul multilink felfüggesztéssel van, a benzines mezei torziós rúd csatolt lengőkarral, az elpattogós kommersz izével. Nem egy az úttartása a két autónak, a súlypontja sem, ha már vezetési élmény kiölése...

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • biker

    nagyúr

    válasz sumsang #551 üzenetére

    Nagy hiba a hahuról informálódni
    Hyundai.hu
    Fent van a kona és kona electric adatlapja, ott olvasgass. Hahun bármi lehet

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • biker

    nagyúr

    válasz sumsang #553 üzenetére

    Nem 2-3 mázsa, hanem közel 410kg az akkupakk, ami az alváz alatt van, lenyomva a súlypontot a forgáspont alá, így kb semmit nem billen a kaszni kanyarban, azért “csak” 2-300kg-al nehezebb, mert a benzin és főleg a dízel motor+sebváltó+segedberendezések annyival nehezebbek az inverter+motor párosnál
    A motortér fele üres. Van aki csomagteret alakít át épp ide egy konában :)
    Tényleg javaslom, gyere el egy körre, nézz meg egy trolibuszt :)
    Ja, a motor ugye 150kW. Megvan a bp-i meg szegedi kocka orosz troli képe? A ZIU-9 troli? Abban 110kw motor vol/van. 17tonna.

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • biker

    nagyúr

    válasz sumsang #553 üzenetére

    ja, a min/max önsúly szerintem abből adódik, hogy van
    - mezei fűtőbetéttel fűt kivitel
    - belső kondenzátorral fűt (akármi is legyen)
    - és hőcserélős kivitel, amihez egy komplett hőszivattyú van beépítve a motortérbe még
    Ekkora eltérések lehetnek. Ilyen nincs pl a benzinesnél, mert mind egyféle képpen fűt/hűt, illetve egy motor verzión belül amihez egy önsúly tartozik, nem képvisel ekkora különbséget egy extra sem.
    De ott is a 6 féle motor/váltó kivitelnek 6 féle önsúlya van

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • siege5

    aktív tag

    válasz sumsang #991 üzenetére

    Végül nem volt szükséges, mint kiderült bizonyos limitált szerieknál, mint az enyém is passzív tpms van a többin aktív. Így szerencsémre nem volt szükséges a szonda felszerelése.

Új hozzászólás Aktív témák