- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dave™
nagyúr
válasz Berci77 #11647 üzenetére
Miért roller az elektromos rásegítésű bicikli helyett: kisebb, fel tudom vinni a lakásba tölteni, sokkal olcsóbb. Kb. ez alapján esett ki nálam a rásegítéses bicikli, de nyáron szeretek tekerni, hagyományos bringán. Igaz csak 20km-t megyek vele egy irányban.
[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
válasz Berci77 #11649 üzenetére
A Pro 2 sem pálcika annyira, elmegy 30km-t, felmegy a dombra (20 fokig oké), ennyit írtál. A 100kg nem érint szerencsére (bár elvileg még az sem akadály neki), az akksi jó, hogy kiszedhető, de a biciklit akkor is tenni kell valahova. Támogatás nem lesz örökké (lehet már nincs is, nem tudom), és én jóval olcsóbban vettem ennél. Meg nem a legalját kell nézni, ahogyan a Pro 2 sem a legalja. Szóval abszolút van létjogosultsága itt is a rollereknek, ki mit preferál. Nekem bevált.
-
DigitXT
félisten
válasz Berci77 #11651 üzenetére
Én pl. nem nézegetem, mert teljesen más a kettő. Ahogy írod, markánsan
elkülöníthető egymástól. Az egyik kerékpáros élmény, a másik nem...Gyerekkoromban rengeteget bicikliztem. Viszont amikor először mentem
SMKP-val, hihetetlen élmény volt. Yamaha DT50. Kicsi, gyenge, de gyerek
méretek mellett hatalmas élmény. Valahogy ezt a szabadság érzetet adja
meg újra egy nagyobb roller így ~25 év távlatából. Nem véletlen, hogy ezt
SMKP kategóriába tervezik sorolni, noha azért nem pont ugyanaz a kettő!A magam részéről hagynám a nagyobb motoros rollereket a kerékpárúton
haladni, ésszerű sebességkorlátozás mellett, közúton meg hadd szóljon...
Csak azért, mert tud gyorsan menni, még lehet vele lassabban. Ellenben a
25 km/h-ra limitált modellek, amik esetleg tényleg 350W alatt vannak (bár
ilyen kevés van, ha egyáltalán, csak papíron, lásd "névleges teljesítmény"!)
egyszerűen alkalmatlanok közúti használatra... Ezeknél egy kerékpáros is
sokkal jobban el van eresztve, hiszen neki 40-50 km/h is legális közúton...
(Nyilván erre nem sokan képesek, de attól még a szabály az szabály)Ui: ahogy teljesen érthetetlen, hogy miért 25 km/h a limit, ha a kerékpáros
ugyanott 30-cal mehet. Ha már a biztonság, akkor mindenkinek max. 25... -
Dave™
nagyúr
válasz Berci77 #11656 üzenetére
Napi 40km-t megyek rollerrel, ha egy árban lennének is a rollert választanám. A hidegben tekerni nem tesz jót az ízületeknek, ha fel kell venni sokkal nehezebb és nagyobb a bicikli, karbantartásigényesebb, meg kell oldani a tárolását mindkét végponton - csak néhány a hátrányok közül. Persze a nagyobb kerékméret miatt kényelmesebb, de én majdnem végig bicikliúton megyek, ami padka meg hasonló van azt már becsukott szemmel kerülöm/optimalizálom, tehát nem befolyásol. Az árából kiindulva ráadásul egy olcsó pedelecet hasonlítunk egy közepes rollerrel, tehát nem tudom mennyire lesz megbízható hosszabb távon.
-
Somatom
veterán
válasz Berci77 #11658 üzenetére
Érdekes dolgok ezek. Ha valaki ment már Romet Pony -val, az tudja, mi a félelem. Kicsi kerekek, se fék, se futómű. Így mehet 40 -nel az autók között. Ehhez képest a bringámon elöl/hátul 120mm -t tudó olaj csillapításos légrugók vannak, 27,5 -ös kerekek és hidraulikus fékek, 308mm -es tárcsákkal. De, csak 25 -ig van rásegítés (elméletileg ).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz Berci77 #11658 üzenetére
Az a baj, hogy valamiért a szabályozó (és a lenti fejtegetésben Te is)
összekeveri(tek) a teljesítményt a végsebességgel. Mintha 1:1 lenne
az összefüggés, azaz ugyanazon roller nagyobb teljesítmény mellett
nagyobb tempóra képes síkon? Ez egy hatalmas tévedés. Csináltam
1500W-os Kugoo S1-et (gyárilag 350W!), semmivel se lesz gyorsabb
síkon ettől, mert végsebességen nem a vezérlő teljesítménye limitál,
hanem a motor tekercselése. Mire jó akkor a nagy teljesítmény? Épp
arra, amire célzol: emelkedőn is megy 20 km/h-val. Ennyi a lényege...
(Meg amúgy jobban gyorsul, szóval agilisebb lehetsz a forgalomban.)Igen, lehet hajtani a rollert nagy emelkedőn, és nem is életszerűtlen...
Jártam én eleget 350W-os géppel, tudom milyen... Ami életszerűtlen,
az, hogy 8 km/h-val az út szélén hajtod magad. Egyszerűen nem való
oda, elfogadhatatlan a sebességkülönbség. 1000W környékén, dupla
motoros átalakítás után viszont itt is felmegy 20 km/h-val, miközben
önerőből síkon továbbra is 25 km/h körül van vége. Miről beszélünk?
(Konkrétan nekem 28 km/h volt teljesen feltöltve, de átlagos akkuval,
azaz a hatótávolság nagyobb részén 25 km/h. Pedig kilowattos volt.)Szóval ez két teljesen eltérő feltétel, ami éppen ezért nem szokott így
megfogalmazásra kerülni más jármű kategóriák esetén. Lásd ugye a
motorkerékpárok besorolása a jogosítvány kategóriák szerint: semmi
végsebességes játék nincs. Teljesítmény, illetve teljesítmény/tömeg...
Limitált teljesítmény nyilván okoz végsebességkorlátot a légellenállás
okán, de az pont ott van, ahol írod, 100 km/h környékén. Nem 25-nél...Miért nem 35?
Erről kérdezd meg a jogalkotót, miért ennyi a limit a kerékpárosokra...
(Mármint 30. Azt értem én, hogy fosnak egyesek, hogy gázolás lesz a
vége a bicikliúton 30-cal száguldó rolleresnek: a biciklis mehet ennyit.
Nem azt mondom, hogy menjen a rolleres: korlátozzuk a bringást!)Szerk: tőlem aztán limitálhatják a végsebességet, akkor sem függ így
össze a teljesítménnyel. Nekem csúcsban 4kW, a vége még 45 km/h.
Ez gyakorlatilag egy segédmotor paramétereiben, csak hát pont nem
a végsebesség tartásához kell a 4000W, hanem az emelkedőkhöz.
(Nyilván a gyorsulása is elég jó lesz emiatt síkon = nem kezdő roller.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Berci77 #11667 üzenetére
Igazából rá tud segíteni* a rolleres, csak nem szereti. (Kick-scooter az eredeti
elnevezése a kategóriának, nem véletlenül: eredetileg ez a topik is ezekről szólt,
csak később túlsúlyba kerültek az elektromos rolleresek, így a többiek kiváltak.)Szerintem is el lehetne engedni 500W környékére. Viszont 30 km/h-ig. Vagy ha
25, akkor a biciklistákat is korlátozzuk ugyanitt. Nagy többségük magától teszi,
viszont a "deviáns" maradék, aki 30 körül hajt, ugyanúgy balesetveszély forrása.
Egységesnek kellene lennie a történetnek: a hasonló dinamika így nem áll meg,
vannak, akik legálisan mehetnek lendületből többet, a "pedelec"-esek meg azon
kívül, hogy ugyanúgy meghajt(hat)ják indulásnál, még kapnak +250W rásegítést.
Hogy a viharba lenne ugyanolyan a dinamikájuk így, mint a sima kerékpárosoké?Ha az lenne a jogalkotó szándéka, amit írsz, akkor "pedelec sipirc a bicikliútról",
hiába csak 25 km/h-ig segít, a gyorsulása sokkal jobb, emelkedőn meg depláne!*: nyilván tempónál már nem fogja rugdosni magát senki... Anno kb. 16-18 km/h
környékére gyorsultam lábhajtással, hogy be tudjam röffenteni a letiltott vezérlőt:
síkon kivitelezhető, emelkedőn esélytelen, és hosszú távon fárasztó/izzasztó.városi 65-ös tempót
Ebből viszont az látszik, hogy ez az egész SMKP koncepció mennyire elavult...
Lévén papíron 45 km/h a tervezési sebessége a "robogónak", pontosabban az 50
ccm alatti vasnak, hajtsa azt CVT, vagy legyen manuális váltós Enduro, mindegy.
Ha viszi a 65-öt, akkor az de facto nem SMKP: rendszám, biztosítás, minden.Ui: ne akarj legális(nak látszó) rollert venni/tuningolni: adsz a szarnak egy pofont.
Ha nagyobb teljesítmény kell, olyat kell venni. Ha meg ritka az az emelkedő, hát
pont meg lehet oldani lábhajtással, vagy alacsonyabb "vánszorgási" sebességen.
Amikor annyira lelassul, akkor lábbal simán rá tudsz segíteni. Pont ezért annyira
alacsony építésű a legtöbb roller. (A nagy dögök meg azért lehetnek jó magasak,
mert azoknak nem kell ezzel számolni, így sokkal jobb lehet a rugózásuk is...) -
PociAti
senior tag
válasz Berci77 #11693 üzenetére
Néha célszerű kiírni a gyártó nevét, úgy könnyebb kitalálni mire gondolsz S1 alatt.
A Kugoo-nak van ilyen néven népszerű rollere: Kugoo S1, sőt, létezik Kugoo S1 PRO is, hogy kissé bizonytalanabb legyen az összkép.
Viszont szövegkörnyezet alapján nem teljesen kizárható, hogy valójában a Xiaomi közepes rollerére gondoltál, bár az nem S1, hanem 1S. (Xiaomi S1 néven csak porszívót, ventilátort és légtisztítóhoz szűrőt találtam). -
PociAti
senior tag
válasz Berci77 #11703 üzenetére
Nem találtam ki, csak nem zártam ki a lehetőségét.
Ha jól emlékszem a kérdés lényegére, emelkedőn szeretnél felmenni a Xiaomi 1S rollerrel, és egyéni firmware-től várod el, hogy hasonló erőt (lendületet) biztosítson, mint amit a Pro 2 tud.
A Xiaomi 1S 250W-os, a Pro 2 pedig 300W-os motorral van szerelve, és a feladat elsősorban motorerő kérdése. (Illetve akku töltöttségéről se szabad megfeledkezni. Ha hazaúton lenne az emelkedő, akkor munkahelyen töltsd a rollert.)A kívánt erőt talán csak olyan beállításokkal lehetne elérni, ami sem az 1S motorjának, sem az akkumulátorának, nem tenne jót (feltéve, hogy az elektronika nem fog előbb elsülni). Ezen majd még agyalni fogok, mert nem sok gyakorlati tapasztalatom van hegymenettel kapcsolatban.
Elsőre azt mondanám, hogy a csúcsteljesítmény értékeket kellene megnövelni, de akkor sík terepen lenne ideges a járása. Erre is lenne megoldás: Sport módot áthangolni hegymenetre, a Drive módnak meg kitolni a sebességhatárát 28 km/h környékére, és az lenne az általánosan használt fokozat, és a motorgyilkos sport fokozatot csak szükség esetén használnád. És közben bízol abban, hogy kellő ráhagyással méretezték a rollert.A Xiaomi Mi 3-as szintén 300W-os motorral van szerelve, az is megoldás lenne, ha nem lenne még mindig irreálisan drága.
-
Casseius
tag
-
PociAti
senior tag
válasz Berci77 #11715 üzenetére
Nekem meg ott a kerékpár, de kisebb sérülés miatt átmenetileg kényelmesebbnek tűnt a roller, kipróbáltam és rajta maradtam. Sokkal jobb, mint amit vártam tőle.
Csak felállok rá, fixálom a sebességet és haladok. Pár perc ácsorgással elvisz a célállomásra. Teljesen más, mint a pedelec. Nyáron pl. semmi izzadás, csak menetszél. És annyira természetesen, magától értetődő módon teszi a dolgát.Legjobb az lenne, ha megtapasztalnád élőben. Keress valakit a közeledben, akinek a rollerét ki tudod próbálni. Mindkét véglet előfordulhat. Ha megtetszik, akkor a lélektani határ is talán átszakad, és komolyabbat veszel. De az is előfordulhat, hogy teljesen elveted az ötletet, és nem dobsz ki rá pénzt feleslegesen.
-
DigitXT
félisten
válasz Berci77 #11674 üzenetére
Az amúgy teljesen komoly, hogy egyetlen 200 méteres rész miatt tuningolnád?
Mondom, hogy lehet lábbal segíteni, kis sebességnél ez teljesen normális...Ha megmondod, hogy mennyivel szeretnél felfelé haladni, s hogy mégis milyen
nagyságrendű emelkedőről van szó, akkor tudunk rá mondani okosságot, hogy
mire számíthatsz. Egyszerű fizika: a szükséges teljesítmény arányos az elvárt
sebességgel. Ha mondjuk elég 10 km/h, akkor x Watt, ha viszont 15 km/h kell,
akkor 1.5x annyi Watt. (Nagyobb tempónál már a légellenállás is bezavar. Meg
persze van egy csomó veszteség, amit elhanyagol az ember, ha számolgat, de
ha érdekel, létezik tök jópofa szimulátor, ami egyébként alapvetően pedeleces.)Ui: van olyan brutál emelkedő, amin egy 350W-os roller egyáltalán NEM képes
felfelé haladni, ha rajta állsz* tiszta sor. De ha ilyenről van szó, ott valószínűleg
egy dupla teljesítményre húzott roller is csak vánszorog, és leégethető a motor.
Ha viszont hajtod lábbal, mint állat, akkor ezen is túl lehet lendülni, égés nélkül.*: én anno ilyennél sétáltattam a vasat, egyébként (kerülőúton) felvitt 10 körül...
-
-
mézespálinka
senior tag
válasz Berci77 #11725 üzenetére
Szia!
A google maps-os értékekhez írnék gyakorlati tapasztalatot is:
Én egy 12kg-al nehezebb vagyok, mint te, menetkészen kb 15kg-al(szerintem ez amúgy érezhető eltérés a te javadra, a roller szempontjából.)
Az én útvonalamon 3 "komolyabb" emelkedő van, a google maps szerint:
1. 350m/10m
2. 1000m/18m
3. 200/7mA valóságban pedig (nyári-őszi adatok, 500w roller, gyári, nem mókolt, nem "kínai", nem használt, kb 120km volt benne ekkor):
1. Ha fullon van az akksi, akkor korrekt ~24-5km/h (valós, nem az óra írja) -el tud felvinni, lábbal rásegítés nélkül. ~90%-os töltöttségnél ez már ~22km/h-ra csökken, és olyan 70%-tól valós 15-6km/h-ra csökken.
2. nagyjából ugyan azt tudja mint az első pontban említett emelkedő, annyi különbséggel, hogy kb 70%-os töltöttségtől a sebesség ~12km/h, egy bizonyos szakaszon, amire a maps 200/5m-t ír.
3. emelkedő az ami, fullos akksival is 15km/h, 70%-tól pedig olyan 5km/h.Lábbal rásegíteni ritkán szoktam, a 3. emelkedőn még ritkábban járok, ott igen. Két gondolatom van ezzel kapcsolatban: az egyik, hogy -szerintem(!!!!!) - meg kell tanulni. 15kmh-nál rásegítek, utána 1-2 mp-re meglepődtem és kapaszkodtam. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy elestem volna, de én úgy vagyok vele, hogy "ésszel". A másik, hogy nem nagyon szeretnék. Bár súlyom az van, de nem egy gombóc vagyok, viszont, ha rollerrel megyek 90%-ban olyan uticélra, ahova nem szeretnék még egy kicsit sem kimelegedni vagy megizzadni, diszkomfortos lenne. Csorgok, ha mást nem lassan, normális ruhában, frissen, üdén, de kb. így is gyorsabb mint autóval.... Ha ez utóbbi nem számít akkor inkább kerékpárral mentem
Viszont, ha jön a szabályozás, a jelenlegi formában, az 500w-al olyan szinten fogok ráb**********************************ni, hogy az valami hihetetlen, ebben a városban többek között a bicikliutak miatt.
[ Szerkesztve ]
-
R a y
senior tag
válasz Berci77 #11727 üzenetére
miután írtad, hogy menet közben ~100 kiló vagy, így nem is értem a kérdést a belépő szintű modellekkel kapcsolatban.
Ha kínlódni akarsz, akkor persze nyugodtan vegyél belépőszintet, de akkor elég komprumisszumos lesz. Nekem pro 2 van, szemptemberben vettem, akkor elég jó árban volt. Most néztem épp, szépen felment az ára.
De sajnos olyan nincs, hogy 100e ft legyen, sokat menjen el ~ 100 kilóval, sőt még olyan kritériumokat fogalmaztál meg, amik még 150-180 e ftos kategóriában is rita, szűk körben elérhető. Gondold át.Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
Reggie0
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Berci77 #11725 üzenetére
Az átlag 5% tényleg eléggé "túró", de a 10%-os szakaszon problémák lesznek,
viszont mivel az rövid, lendületből, esetleg rásegítéssel azért megugorható lesz!Viszonyításképpen nekem egy 1.5 km-es szakaszon kell felfelé kaptatni, tehát
a lendület abszolút nem játszik (annyiban igen, hogy ha elindulni kellene itt, az
sokkal energiaigényesebb, így célszerű nem megállni, hanem nyélen csapatni):
ahol bedurvul az emelkedő, hogy még egy 2kW-ot berántó roller is lelassul...
Jó, hát ilyen 42 km/h-ról 38 km/h-ra, vagy hogy. De érted. A fizika az fizika...Ui: anno nekem is volt ilyen kerékpáros-gurulásos felhasználás. Oda elég is volt
a 25 km/h végsebesség, viszont 12 km kör után az emelkedő kínszenvedés volt,
pedig akkor csak 85 kg voltam. Ahogy merül az akku, egyre neccesebb a dolog.
(Nem tudom, mekkora távot* tervezel menni, de nem csak azért jobb a nagyobb
akku, hogy messzebbre tudj gurulni, hanem ha nagyon terheled, annak kevésbé
esik be a feszültsége. A végsebesség meg egyenesen arányos a feszültséggel.)*: gyerekek csak nem bicikliznek egyhuzamban 10 km fölött: elég a kicsi akku!
Bármi komolyabb táv merül fel, akkor kell a nagyobb akku, amit többen írnak itt.
(Meg hát a legrosszabb lemerült akkuval felfelé. Az garantált lassú vergődés.)Ja és mégvalami: "hegymenet" tesztet viszonylag lightos szakaszon csinálok...
Konkrétan az utolsó 500 m hazafelé fekvőrendőrtől-fekvőrendőrig: van ahol tökre
laza a dolog. Látszik a sebesség grafikonon. Mit mond a Google? 22/500=4.4%
Ugyanezt a >10%-os emelkedőn kicsit kevésbé lenne vidám felrajzolni.
Kikerestem amúgy, hogy mi az, amit nagyon durvának hivatkoztam: az 18%-os.
Nagyságrendileg. A magasságtérkép felbontása nem tökéletes Google-nál sem.[ Szerkesztve ]
-
R a y
senior tag
válasz Berci77 #11740 üzenetére
Valamit nem értek: most azt állítod, hogy évi 2 alkalomra keresel rollert.
De az eredeti hozzászólásodban olyan rollert kerestél 100e ft-ért ami; autószerelőhöz járós, szomszéd utcába járós, néha azért munkába járós is legyen, de azért bírja az emelkedőt! (Amit állításod szerint a pedelec nem bír!) Akkor most mi van?
“ahol ha kell, a legmeredekebb szakaszokon hajlandó vagyok tolni?”
Venni azért rollert, hogy told?Illetve ilyen kérdéseid is vannak: “Máshogy kérdem: mennyire lehet közelíteni egy cfw s1-el egy gyári pro2 teljesítményét?”
Nem tudok mást mondani, mint, hogy vegyél egy használt M365-öt. 60-80ból megúszod, bár függ, hogy mennyire leharcolt.
Sőt, nem is biztos, hogy kell neked roller.Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
R a y
senior tag
válasz Berci77 #11747 üzenetére
Már ne haragudj, mit magyarázok félre? A saját állításaid nincsenek összhangban az egyes hozzászólásaid között. Olcsón akarsz erős gépet.
Vagy benyúlsz a zsebedbe és fizetsz, vagy olcsón veszel valami gagyi nonamet, és azzal szenvedsz, meg majd lábbal hajtod.
Amilyen kritériumokat megfogalmazol, olyan roller még nem készült el. És elkeserítelek, nem is fog elkészülni.Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
Vodike
tag
válasz Berci77 #12001 üzenetére
Én nem vagyok az a tuningolós típus (kivéve a CFW tuning), nekem ami a legjobban bevált:
- Rugli Csaba (The One) féle kormányoszlop hézagoló (ez egyébként zseniális)
- 10" gumi
- RollerMágus féle kijelzővédő (egyébként Rugli Csaba féle is zseni)
- Xiaomi Mi Portable Air Pump
- jól beállított gyári fék :-)Egyébként ezek mellett vettem persze monorimet, x-tech féket, akasztót meg ilyen szarokat, aztán el is adtam őket
Nekem a saját setup-omban az tetszik, hogy kényelmes, sallangmentes, gyors, könnyű, kompakt.
exTiga
-
Vodike
tag
válasz Berci77 #12038 üzenetére
A hézagoló The One-nál kapható: [link] és össze sem lehet hasonlítani az aliexpressen kaphatóval. Eleve az aliexpress-es max pár hétig jó, aztán szépen elnyírod a gumit és ennyi volt. A másik baj vele, hogy nagyon könnyen kiesik a helyéről és elhagyod.
Ilyen a The One féle, a képen 2 db van, de amúgy csak egyet használsz és oda kell berakni a szorító csavar alá. Ja és ő is aliexpress árban adja (500 Ft)
- sárvédőre merevítés? a Pro2-n van merevítő pálca, nem? Legalábbis nekem volt..
- kormánytöréstől szerintem nem kell tartani normál használat mellett (én nem kímélem és 5k km van benne már), de egyébként nincs olyan amitől lehet csukni isexTiga
-
válasz Berci77 #11994 üzenetére
Nekem azt mondták, hogy kell bele belső... de mindig van benne belső. Meg ugye látható hogy ilyen kis kavics által ütött lyuknál, lehet, hogy pont a belső az, ami miatt nem ereszt.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
Berci77
tag
válasz Berci77 #12075 üzenetére
Kipróbáltam a korábban írt meredek útszakaszon. Az utolsó 50 m-en lelassult 13-ra, ami még a pont elfogadható tempó ezen a kis szakaszon. A gyengébb gépek esetén szerintem már le kellett volna szállnom itt. Mivel azért ennek a rollernek is van súlya, úgy érzem nekem a scooter 3 lett volna a full ideàlis a kicsit kisebb akksi miatt alacsonyabb tömeg miatt. Mondjuk ezt olcsóbban kaptam, mint amaz lett volna. 😁
-
DigitXT
félisten
válasz Berci77 #12077 üzenetére
Egy-két kg különbség a roller saját tömegében, haladás közben az ég
világon semmit sem számít: akkor van jelentősége, ha kézben viszed.
Többet számít, ha szembe fúj a szél, vagy éppen hátulról... A 13 km/h
nem gyenge eredmény, valószínű, hogy nem túl nagy az emelkedő, de
még az is lehet, hogy kiderül, bőven nem 300W-tal gazdálkodik. -
PociAti
senior tag
válasz Berci77 #12081 üzenetére
Én is próbáltam a gyalogos módnál a sebességhatárt kitolni, de nem sikerült. Ettől még lehet hogy meg lehet oldani, vagy azóta javítottak a CFW-n.
Én még nem találkoztam olyan CFW-vel, ahol csak a Sport módnál működött a tempomat.
Egyik leghasznosabb módosításnak azt találtam, hogy a Drive módnál kitoltam a sebességhatárt, így a Sport módra nekem már nincs szükségem.
A gyalogos mód meg nehéz áru szállításakor jött jól. 5 km/h tempót lazán lehet tartani, és egy idő után a tempomat is bekapcsol.
Amúgy én levettem a tempomat bekapcsolási idejét 3 másodpercre. De a tempomat önmagában minimális kockázatot tartalmaz magában. Valaki naivan arra számíthat, hogy gáz elvétele után lassulni fog a roller. Ezért minden esetben egy picit meg kell pöccinteni a gázkart, ha lassítási szándékot várunk el a rollertől. Könnyen meg lehet szokni.
-
Casseius
tag
válasz Berci77 #14698 üzenetére
Szia!
10-es kerék se nagyon segít az egyenes futáson így a g30 vagy f40-en se segítene, ahhoz jóval szélesebb gumik kellenek, de még akkor se próbálkoznék ezzel.
Irányjelzést lábbal szokták az e-rolleresek, teljesen biztonságos, opció még az irányjelzős hátsó lámpa, asszem az UrbanPandasnál szokott lenni, vagy aliexpressz.
10-es átalakitás elvesz a gyorsulásból de hozzáad a végsebességhez, növeli a fogyasztást, viszont komfortosabb és biztonságosabb.
Igen kell minden amit írtál egy szervíz kb 20-ba csinálja meg készre, 10x2-es xuancheng gumikkal (ami a legjobb kb ebben a méretben)Don't Worry, Be Happy
-
Casseius
tag
válasz Berci77 #14701 üzenetére
Rollermágus árul, Borárostól egy köpésre van, illetve Rollex.hu, ők Újpesten akiket ajánlani tudok.
Én egy nagyobb darabot vettem alin, de túl nehéz volt így rázkodások miatt le tört a felfogatása, ezt többen dicsérték fb csoportokban [link] ők belvárosban, Kálvintól nem messze vannak.[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
PociAti
senior tag
válasz Berci77 #14701 üzenetére
Nemrég láttam videót, ahol a rolleres elengedett kézzel ment. Nagyobb rollerekkel meg lehet csinálni, ha nagy a tengelytáv, és szélesebb, laposabb profilú kerék van benne.
Xiaomi minden paraméterében messze áll ettől.
Próbáld meg felvenni a sofőrrel a szemkontaktust (feltéve ha nem mögötted van az a autó), és ha kiszámítható íven közlekedsz, akkor jó eséllyel meg tudja tippelni az irányodat.
Jobban, mint apró irányjelzők alapján, amiket azt se tudja hol keressen rajtad, aztán tűző napsütésben elég bizonytalanul lehet kivenni a működésüket.Ha az autó a bal oldaladon van, te pedig jobbra kanyarodnál, a lábbal való kalimpálás csak arra jó, hogy bizonytalanabbul állj a rolleron. Kezet normálisan ki tudod tenni magad mellé, azt a kutya se veszi észre, hogy részben a jármű takarásában, részben a saját takarásodban lent kalimpálsz a lábaddal.
-
addikt
válasz Berci77 #14701 üzenetére
Ezzel nem értek egyet.
A G30-as kormányát már el merem engedni, nem félek közben, h elesek, sokkal jobb az úttartása, mint a Xiaomiké.
Itt írtam is róla:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_13740-13740.html
Azóta meg már még többet használtam, még inkább stabilabbnak érzem a Xiaomihoz képest.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Somatom
veterán
válasz Berci77 #14748 üzenetére
Biztosan lenne még mit tanulnom, de nekem az egyenesfutásról teljesen más képem van. Símán bringázok a városban úgy, hogy egyáltalán nem fogom a kormányt, de kifejezetten parázok, ha a G30 -on egyik kezemmel el kell engednem a kormányt. Szvsz. ezért nem érdemes G30 -ra váltani.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Berci77 #14752 üzenetére
Amíg két kéztel fogod a kormányt, addig semmi baj. Ha egy lökéstől bemozdul a felsőtested, akkor a kormány mindkét szarvát egyszerre lököd meg. Az a baj, hogy állva nem tudod ellensúlyozni ezeket a lökéseket. Ha csak egy kézzel fogod a kormányt, akkor egy ilyen lökésnél símán magad alá csavarod a rollert.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Berci77 #14755 üzenetére
Nem gyorsabb. Sőt! Az út minőségére sokkal érzékenyebb, mint a bringa. A 32Km/h -t ne vedd alapul, mert az mindkét esetben vmi trükközés következménye. EU -s rollernél és EU -s pedelecnél is 25Km/h a rásegítési plafon.
saril:
Egy roller/bringa összehasonlító kérdésre nehéz lenne úgy válaszolni, hogy nem hasonlítjuk össze.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Mortein
tag
válasz Berci77 #14764 üzenetére
Hasonló elképzeléseim voltak a +/- érvekkel kapcsolatban, amit ti mind megerősítettetek.
Egyik legnagyobb gondom most a "nem tiszta" szabályzás. Ha ugyanaz vonatkozna rá, mint a bringákra, már venném is, de ahogy olvasom ez inkább kismotornak minősül. A rendőröknek, meg ha olyanja van büntetnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hobby elektronika
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SSD kibeszélő
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- ZIDOO médialejátszók
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...