- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Milyen egeret válasszak?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hobby elektronika
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
Gondoltam egyszer majd összeszedem, miket láttam-tapasztaltam eddig, egy rétegtéma vékony rétegében. Aztán majd lesz még később több írás, elsősorban azokról a kérdésekről, amiket amúgy kedvelek (pl. miért jobb 19-20mm belső szélességű felnin 23-as gumival menni, mint 15mm-es felnin 25-tel, miért baromság a magas guminyomás, miért használok csak Squirt waxot már évek óta, miért nem szabad bowdenen-gumin látványosan spórolni, miért nem vásárol senki itthonról, pár kerékfűzősdi, elsősorban outi, főleg aczél témákban. Kicsit szubjektíven, de teljesen belefér.)
Ha bárkit érdekel, itt ránézhet pl. egy spontán jött ötletemre, ami már jó 2 éve hibátlan működik. Ki nem állhatom az "out-of-the-box" csomagokat és a homogeneitást.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz Napfénysüti #143779 üzenetére
téves poszt. A nem hirdetünk részen átugrottam.
Ez a csoport azért purgálva van rendesen. Bár apró
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
amúgy szvsz a pedelec egy kiváló eszköz. Itt vagyok példának (soha nem volt, soha nem lesz)
Eü okok miatt az elmúlt években ~10km per órát lassultam átlagra, rengeteg izmot elvesztettem ('waste'), sokszor egész napot végigaludnám szívem szerint. JA és minden bringázás utáni napon mosottszar, dekoncentrált, zavart, "másnapos" vagyok, tompa elmével, félig vegetatív állapotban.Szeretnék menni bicciglizni azokkal, akikkel korábban együtt mentem, de, nem bírom tartani a tempót, ha megpróbálom, az szó szerint rosszul esik, tűzben égő combokkal, szűró bokaszalagokkal. Mivel lehetne ezen segíteni? hát persze, rásegítéssel.
Azt is hajtani kell. csak még ő is ad hozzá extrát. Kifejezetten jó ötletnek tartom pl. családi v páros kirándulóknak: nem kell annyit várnia az erősebbeknek a szerényebb krafttal megáldottakra pl. az emelkedő tetején. Szerintem jó dolog a pedelec, aki lesajnálja v leminősíti, az csak önmagával teszi meg az utóbbit.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz 6030D #143822 üzenetére
24/7 kapcsolatban vagyok orvossal, kardiológus szakorvossal meg évente legalább 1x. NEM szív eredetű probléma, annak kizárása-kirázása már számtalan alkalommal megtörtént
anomália, ismeretlen. Csak annyit tudok, hogy fizikailag a végső összeomlás szélén vagyok, pancytopaeniával, gyakran hyponatraemiával, borderline hypothyreosisszal és általános gyengeséggel. És MINDEN alkalommal lebetegszem, ha pl. klimatizált vonaton, buszon utazom, sokszor napokig nyelni alig tudok.
Ja, még az "ősidőkben" volt igazi Hashimotom, meg, egy ideig kissé extrém bradycardiám ~30-33 közti nyugalmi frekivel, de utóbbit "kúrálni" igazából marha egyszerű lett volna ha nincs ÖNKÉPZAVAR. Azóta csak ami tartós: gyengeség-fáradtság-fizikai terhelhetőség teljes hiánya& állandó betegeskedés. Nem esik jól, de ez van.
Egyszer majd kiderítem, mi az oka, de sajn' egyelőre örülök, mint majom a banánnak a 0.39-es hematokritemnek, ami egyéni pozitív csúcs.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz Paxker315 #143833 üzenetére
annyi extra még: mikor kezdtem bringázni, 2013-ban, messze akkor voltam a legerősebb. Meg 2015-2016-2017-ben is. A mélypont tavaly kezdődött, és, látványosan. Bár idén valamennyit sikerült előrelépnem, pont a csökkentett terhelés-kevesebb km-nek hála.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz xy.zsolt #143839 üzenetére
Hihi, EBV fertőzésem volt már kisebb koromban, ahogy a lakosság ~95%nak. Gond, ha le van gyengulve a szervezet, akkor ki tud újulni, a kis gennylada meghuzza magát évtizedekig. Aztán ha stressz, gyengülés van, képes újra "lecsapni ".
Akárcsak a Birkahimlő viruskaja.
Amúgy rám tipusosan az jellemző, hogy "késve reagálok ", ha elmegyek 3-4 órára bringazni, az első 1-1.5 órában kb kovalygok, és utána kezdem elkapni az "aramlatot", kezdek el élni.
Amúgy előnye is van a gyengulesnek.. Kopó cuccok tudnak mesélni.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz xy.zsolt #143842 üzenetére
Aussie? Azokról mindig Neil Pryde jut eszembe, és a specialized hülyesége az Alizé névvel kapcsolatos zsörtölődés miatt. Az tökmindegy, hogy nyomokban sem emlékeztet sem írásképben, se kiejtésben az Allez-ra, de, a speckó volt már, hogy egy kedves urat csesztetett a Roubaix Café kávézója miatt.
SZégyen az a cég, na! Bár a 2000-es évek elejének krabon hátsó hárömszöges, columbus alucsöves Allez-ja bármikor jöhetne, főleg pirossban.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz xy.zsolt #143852 üzenetére
Wigglin lehetett őket kapni, egész jó árakon. Korábban míg platina tag voltam ott, és járattam a hírleveleket, nézegettem őket, tetszettek.
De öregszem, már csak vízszintes felsocsoben és azzal párhuzamosan (17fok) stucniban gondolkozok.
Amúgy nem tehetek róla, de nem szeretem a shimanot. Mindenkinek azt ajánlok, de saját részre vagy 2002 körüli full alu Koruszt vennék v 2017 es potenzat.
Meg a régi ezüst sram rival, titán színű force kaliperek tetszenek nagyon. Meg persze ami jól mutat aczelon.
Volt minden féle vazam, mentem több biringaval, de valahogy bele vagyok habarodva az acciaoba.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz nmate91 #143879 üzenetére
Krium? Az a Basso "sajátmárkás" Mikrotech cucca . Van vagy két tonna, cserébe keskeny (14mm) és kúvasokküllős Én tuti eladnám, nekem a 19mm belső szélességű felni annyira bejött (23mm-es gumival), hogy nem vennék már keskenyebb kereket. ez a 19-re 23 valami nagyon kényelmes& kezes, jól viselkedik. Szélesebbre (HED ARdennes Plus pl.) meg sajnálom a pénzt
A mirage jó igáslócucc. Ha valahol megéri a campag, az pont a Mirage-Velocse szint, hihetetlen megbízhatóak-kőegyszerű cuccok, amik csak működnek és tartósak
Kedvencem a 2010-es Veloce egyébként: UltraShift váltókarok, GOLYÓSCSAPIS mechanikával. Ergo, mondhatnám, hogy "kóruszrekord". Fékekből meg a BR11-VLDPS (centaurból szintén a BR11-CE... jelű)-->ezek voltak a legkönnyebb és legharapósabb velocse-csentaur pillangók. A hülye barom pálcikásdizájnt alázzák nyers erőben, súlyban is. Ja, meg nem nyeklik-nyaklik a féktest.
Kitartást és hajrá! Jobbulódj fel
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz nmate91 #143883 üzenetére
na ja, az az, amin nem szabad kompromisszumot kötni. Számomra a széles nyergek jöttek be: Selle Italia Flite MAX, Flite Titanium, Selle italia TurboMatic. Persze ez csontozatfüggő, gynecoid csípőjűeknek ezek nagyon barátiak.
ezek pöpecek, egyikért sem fizettem 6ezer ft-tól többet. 140-155 mm szélesek, jó hosszúak, súlyban meg változó. A Flite Max& Turbomatic egész különös "felfüggesztést" használ, rugózik, mint a rosseb.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz xy.zsolt #143885 üzenetére
? Hogy ülsz rajta? A flite nyergek ill turbomatic is hátul, ülőgumók alatt széles, de az orra keskeny és hosszú. Olyan Tunyacsáp féle. Nekem kb nem létezik combom mondjuk, néhány nő felkarja vastagabb..
Milyen nyerged van?
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143889 üzenetére
leginkább hozzánk, outiapróra, és, használtan érdemes venni. Mi a keret, mire szeretnéd használni, milyen utakon? Nézz fel a csoportba, ill. kérdezz itt is nyugiban.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143894 üzenetére
Felvéve. Ebbe a keretbe szerintem 6600-ás ultegrával, 5700-ás 105-tel, vagy korábbi csentaur-velocse cuccokkal szerelt alu vázas, régebbi Fulcrum 5-7, Aksium Mavic kerékkel szerelt vas bele fog férni. Testmagasság-testarányok?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143897 üzenetére
Szemem nyitva. Ezt most dobták fel, korrektnek tűnik, ~ 10 éves váz és Vento G3 kerékszett HASZNÁLHATÓ gumikkal (Lithion2, egyfajta népikedvenc). ~ 2006 körüli Centaur szett egy korabeli 5600-os hajtással, méretben jó lehet.
Amire figyelnék: ezeknek a vázaknak nagyon alacsony a homlokcsöve, így lehet, hogy elsőre picit alacsonynak találnád, vagy felfelé fordítva kell a stucnit feltenni. Meg a hátsó sor elég combosnak tűnik, nem valami "pécsbarát" kiosztás. Főleg, hogy a hajtókar is klasszik 53-39szemre. Pécs esetén felejtős.
De ez csak egy példa, mit ad 150k, figelni fogom, milyen jó vételek vannak. Győr amúgy sincs közel Pécshez.[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz ivana #143902 üzenetére
Hát, az első generációs rejtett kábeles Shimano STI-k (6700-5700-7900) nem sikerültek jól. A klasszik 1.7~ actuation ratio& rejtett kábelezés miatt jóval érzékenyebbek voltak a mocsokra-bowdenkoszra, mint a nyílt kábeles 6600-5600-7800. (ezért tért át az 5800-6800.. családoknál az 1.4-es AR-ra a shimi.. ahogy montin már korábban meglépték a DynaSysnél a kisebb ratiot).
Inkább egy 6600 mint egy 5700.. szerintem. Nekem konkrétan volt ismerősöm, aki a 6700-est eladta a 'csába és visszaszerelte a 6600-ost..
Azt a Cube-ot azért mutattam amúgy, mert úgy rémlik, ezeket a vázakat úgy méretezték, hogy az 56-osnak van kb. 540mm effektív felsőcsöve és 140mm körüli homlokcsöve. De után'nézek
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143905 üzenetére
Egyébként ez a 150k körüli összeg pont egy balszerencsés választás. Még nem fér bele karbon váz, és ami belefér régebbi (10 éves..) alu, az ráz-üt-ver-vág, körülbelül a használhatatlan kategória karbon nyeregcső& kormány nélkül. Meg, ebben az árkategóriában az 53-39 hajtás dominál, amit én Pécsett nem preferálnák& kormányból is a macskadobáló "ergo-anatomiai" rémek (kormányból minél kisebb drop&reach kell, mert, így ha az alsó fogást a "legmélyebb elérhetőre" lövöd be, akkor a fékkar-fogás is lentebb kerül, mint nagy drop esetén, tehát rengeteg energiát megspórol.). Szóval ott is sanszos, hogy kormányváltás fog kelleni pl. ITM Alcor80-ra, FSA Omegara v Deda RHM-félére.
150k s alatta én még mindig a klasszik muffos acélvázakat részesíteném előnybe. Meg hát, a pedál&cipő is lesz együtt plusz 30ezer kb.
Beleférhet karbon, az ilyen Kelemen Iván féle angolimport lelakott, szétrohadt bowdenes, cápafogas hajtásos-soros lerúgott hulladék. A véleményem, hogy a kompakt kormány sportosabb, mint a batár, fenntartom, a fenti magyarázattal.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz robee19 #143917 üzenetére
ismerem, használtam, természetesen cukor nélkül, mert "aintnobodyneedsthatshit"
amik még jók: high5 zero, dextro zero (rosebikes). Só-só-só. Az éjszakai felriadások, lehajoláskor görcsbe álló hasfal& kilincset elengedni nem tudó kiskézizom-görcs legjobb ellenszerei. A hasfali izmok görcse a legrosszabb, mert az FÁJ, és hülyén nézel ki görnyedve. Párszor már jártam úgy, hogy bringazas utan a cipőt akartam kioldani-lehúzni, azt' úgymaradtam.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz xy.zsolt #143927 üzenetére
Megelőztél. Szerinte is tökéletes a Lidl&Aldi által forgalmazott, HA jó méretben. Aztán az Ő véleményére mindig is adok, adtam, fogok adni, mert, a sok nevelés& tesztelés miatt rengeteg tapasztalat összegyűlt.
zzola (#143922)
A kompatt kormány nekem azért fontos, mert kontattpont a bringával, így a kényelmet alapvetően befolyásolja. Pont hobbistáknak szvsz nem érdemes sz.r gumikkal-nyeregcsővel-kormánnyal v kerékkel menni, mert, ezek ténylegesen kihatnak a kényelemre.https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143932 üzenetére
a vállak miatt, kényelemből én az országúti kormányt preferálnám. Nem véletlenül mondják a testépítő-fitneszjunkie-k is arra a fogásra, hogy "semleges" v "neutrál". Az a karok fiziológiás helyzete, a test mellett lógatva. Plusz a keskenyebb felépítés is jobb. NB: én gyenge-lusta vagyok, nekem nagyon nem mindegy, mekkora homlokfelületem van A ruha is legyen 100% passzentos, minél szűkebb, annál jobb. (És legjobb beszerzési hely: csókosnak lenni turiban-2ndhand ruhaboltban)
Amúgy, erre mondta azt egy ismerős, mikor kérdeztem, hogy szokott-e makettezni-modellezni (bringás), hogy neki elég lesz egy drága hobbi.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
kissé anachronisztikus campag: KARBON KOMPAKT NÉGYSZÖGTENGELYES hajtás. Beteg. Amúgy nem kedvelem a márkát, de a nevük (Viva l'Italia Libera e Redenta mozaikja) nagyon mókás. Kónucék pécsiek, annyira nem ismerem őket.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143942 üzenetére
General rule of Thumb :
komplett bicajt veszünk& ami nem tetszik-másra van szükség, azt kicseréljük, a kacatot eladjuk. Így jösz ki legolcsóbbra. Pl. veszel bringát, de, nem jó a hajtókarhossz-kiosztás v sorkiosztás, esetleg nyereg v kormány hajlítása: veszel szimpatikus-megfelelő cuccokat, a régit meg eladod a 'csába. Amúgy igen, mindent is lehet venni külön-külön, én úgy szoktam, de, kell hozzá mázli& rendszeres aprónézegetés& egyes alkatrészekhez "előképzettség" (pl. campag ergopowernél szeretem tudni, milyen állapotúak a rugói, "recseg-e" rendesen, ahogy a dobozos-új karok szoktak, de, hátsó váltót is szeretem felülvizsgálni, hogy van-e jelentős kottyanása, el van-e ferdülve a kanál, erősek-e a rugók, ilyesmi. Keréknél meg aztán főleg.)
Használt bicajnál még ilyen sarkalatos pont a fejcsapágy is. Kottyan-e, beül-e középre, jó állapotú-e a csapágy, vagy csak sz.rul van beállítva, ilyesmik. Kerék küllőfeszesség-felniken repedés keresése, hasonló nyalánkságok. Sajnos bele-bele lehet futni jó nagy átverősdikbe, lágygerincű eladókba. Ritkán, de belefutsz.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
Paxker315
addikt
válasz FireKeeper #143953 üzenetére
DOval South Korea? Azokból van 130bcd 36!fogas és 110bcd 30 fogas, ilyen tavtartos módon megoldva (ugyanis fizikailag a legkisebb 130 as blatti 38t, legkisebb 110 meg 33, de ők megoldották..)
Durva 50-30 kombit is kínálnak a koreaiak, az szerintem borzalmasan válthat.. 😄
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz FireKeeper #143959 üzenetére
egyszer vettem kísérletképp' egy tányért, amin semmilyen váltáskönnyítő szegecs nem volt, ill. a fogak profilja sem volt váltáskönnyítésre kiképezve. három fog tetejét lereszeltem, és fényévekkel jobb lett a váltás vele.
Jó a profilkép. PH!oenix?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz FireKeeper #143961 üzenetére
szerintem a BB kompatibilis a gossamer&ht2 közt.. 24mm tengelyátmérő s már láttam gossamert 105 középrésszel.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz FireKeeper #143967 üzenetére
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz FireKeeper #143973 üzenetére
Nincs. Cserébe kevésbé tartós a bsa30 csapi.
Csoltmester (Imre Zsolt, Campag dottore, PhD fokozatot szerzett campagnolobol...) használ overtorque 30 mm tengelyes hajtást bsa30 kozeppel, de ő ilyen 180 mm hosszú karokkal megy, 54-55t tányérral.
24 mm tokeletes
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz bringasisti #144003 üzenetére
Itt Mordorban, a síkhülyék földjén, Kismacson az Omega Colour MINDIG kimaszkolja a meneteket&villanyakat&crownt, és olyan véknyan fújnak, hogy a papucsba ütött "basso" vagy "columbus" felirat is szépen látszik, vázszám is. És erős-tartós, egyenletes.
Már nem vállalnak több bicajt, de, ismerős gyakran hordott oda vázakat, mert homokfúvás-festés-lakkozás 5-6 ezer ft-ba volt. Nekem legutóbb kontakton keresztül 1 nap átfutással megcsinálták, csak, színben nem volt választék, de tökmindegy, mert a RAL 3002 amúgy is tetszik.
soha nem kellett a munkájuk után vakargatni meg menetet tisztítani... Normális helyeken úgy dolgoznak.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz Somatom #144023 üzenetére
áh itt vidéken kevésbé vagyunk szofisztikáltak, itt extrába ráhegesztünk villanyakat,ha rövid lenne. elegánsabb.
amúgy ilyen kacatot ebayről vegyél v aliról.másfélezer ft körül utánadhajítják
Példa
Példa
Példahttps://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz Hasaggymeg #144085 üzenetére
tavaly kezdtem füldugóval tekerni, mert olvastam,hogy a menetszél&forgalom zaja tud azért halláskárosodást okozni. No, az érdekesség: pont a menetszél zaját veszi ki, így más dolgokat még jobban is hallok. Egyébként nem nagy cuccról van szó, ~20dBelt szűr ki, alin gombokért dobált dolgok. Szóval teljesen biztonságosnak tartom.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #144131 üzenetére
Nem gyártó, hanem típus kérdése Erre szép példák a nagyobb cégek, akiknek a legfapadosabb-beugró szintű cuccoktól a prémiumig minden van. Olasz cégek pl. imádnak olcsó kategóriában hulladékot adni, rossz áron keveset.
A Merida nagyon jó ár:érték arányú, jó belépő bringákat készít már országútra. A TREK-et nem szeretem túlságosan, nekem túlárazottnak tűnik minden modelljük.
A RaceFace magyar neve nem ReceFice?
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz planbmokus #144155 üzenetére
Nézem a Cube-ot: Egyenes szárú alumíniumvilla? Ezekkel lehet kerékpározni is? Én mondjuk nagyon érzékeny vagyok ezekre, pumpálj 5-10 PSI-t a gumimba, amíg nem figyelek, és tuti, hogy meg fogok állni, mert "Valami ráz-ver-üt". : )
szerk: ZZola, biztos, hogy nem akarsz inkább országúti kormányt? Kényelmesebb, főleg hosszabb távra.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #144158 üzenetére
az a bajom a "fitnesszel",hogy pont az egész koncepciót üti a név. Fit - valamire rátermett, valamihez illik, valamihez passzol. BikeFit: a bringa finomhangolása a felhasználó testi adottságaira-preferenciáira (ez az, amiből még 6 év után is tudsz fejlődni, s remek tippeket kapni). A FITnesz szó szerinti megközelítéséből meg az országúti JOBB:
-semleges fogású-vállszéles kormány: a vállak-könyök-csukló sokkal-sokkal jobb helyzetben van.
-csukló, főleg enyhén előre lejtő hüdi mellett, élettanibb pozícióban: nekem egyenes kormányon gyakran zsibbad-bizsereg a kezem, országútin meg. NEM.
-legtöbb "fitneszbicaj" egy ordenáré lustaság: a gyártó NEM optimalizálja a geometriát a "reach" nélküli egyenes kormányra, így pár hét, és előkerülnek a 140mm -es v hosszabb stucnik.
-az Outi vázgeóhoz a legrövidebb előrehajlású kormány ~70-80mm, ezzel PONT IDEÁLIS a geometria. Tegyél fel egy egyenes kormányt: rövidebb lesz a gép, "össze vagy kuporodva", mint akit gyomronrúgtak, aztán csodálkozunk, hogy fáj a hát, zsibbad a nyak, érzéketlen a kéz.
-Nekem a kissé előredőltebb testhelyzet jobb: picit szűk a gerinccsatornám, ha előre dőlök, minden oké, ha "egyenesen", akkor meg szúr-fáj, és még az alsó végtag - gát is zsibbad. Itt is az outi kormány kissé hosszabb fölépítése a nyerő.A fenti hátrányokat országúti kormánynál NEM TAPASZTALTAM. Az egyenes kormánynak 1 helyen van értelme: kemény terepen,ahová kell ERŐKAR. Aszfalton semmi. Plusz az egyenes szárú alumínium villától már ránézésre bevillan egy kemény agyhártya alatti vérömleny Ahogy azok ráznak-ütnek-vernek-vágnak, szakad minden.
"szerintem". Triatlonos ismerős gyakran épít amúgy használtcuccokból kerékpárt haverjainak-ismerőseinek, mondanám, feltétlen vele beszéld meg, mert ért is hozzá, és ugyanúgy fut-bringázik, meg úszik. És nagyon költségtudatos, egy forinttal nem fizet többet semmiért, mint amennyit szerinte ér.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
Lehet. Nekem outi kormánnyal csak A+ tapasztalatom van, egyenessel meg au (nem arany).
Járnék én edzőterembe, de, egyrészt sajnálom rá a pénzt, időt (jó 30-40 perc az oda-vissza út, annyi idő alatt meg elbohóckodom itthon a trx-szel, saját testsúllyal, amit egyébként főleg törzs&hasfal illetve felső függesztőöv karbantartásra használok).
Valoszinuleg nem jol voltak behangolva az egyenes kormányosok, amikkel mentem, mert, outin nem igazán voltak problémák, ha nem állítottam el valamit borzalmasan. Amúgy hidd el, attól, hogy megdolgozod a vázizomzatot, még lehet fájdalom, élő példa erre rengeteg fitnesz-junkie, akiknek huszonévesen szúr a válla, ropog a térde, fáj a dereka.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #144174 üzenetére
Országútihoz pl. sosem adnak, használthoz sem szokás.
A héten kíváncsiságból rendeltem aliről egy nevesincs, Kéo kompatibilisnek írt pedálpárt, küponnal volt 15USD szállítva. Kíváncsi leszek, ennyi volt a vásárlás oka.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz Hasaggymeg #144167 üzenetére
Azt a vérömlenyes ....-ot poénnak szántam, úgy ráz az egyenes alu villa, hogy simán elnyírja a hídvénákat (amiket egyesek szerint egy kisgyermek jó erős "megrázása" is el tud szakítani... )
Nekem az outi kényelmesebb. Főleg hosszú távon, a variálható fogások-keskenyebb kormány miatt.
Persze ki kell próbálni, de, véleményem szerint verzatilisebben lehet használni egy országúti kormányt. Nem feltétlenül outi kerékpárban kell gondolkozni, mert a komfortorientált geometriás, tárcsafékes, széles gumis bringák nem kimondottan "klasszik országútik", de valamé' azokat is országúti kormánnyal szerelik pl. PlanetX-nél, meg úgy a briteknél javarészt.
#144180 planbmokus
Hangsúly a NORMÁLIS gyártón Tökéletesen egyet kell értenem.[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #144252 üzenetére
Megnéztem annak a Sculturának a geometriáját.
AZ SM méret: 150mm homlokcső& 545mm vízszintes felsőcső, stack: 555mm, reach: 386 mm, stack:reach arány ~1.44 (kis váznál ez viszonylag kiegyensúlyozott érték).
Szerintem ez pont Joker: elég magas ahhoz, hogy "komfortra" legyen hangolva, de, elég alacsony ahhoz, hogy sportosra. A felszereltség baráti, bár, a kerékszett az nem kóser. De az részletkérdés (Meg lesz Pr1me Race gurigám eladó, csak lusta vagyok hirdetni )
Én azt mondom: ez ennyiért jó vétel, s megkockáztatom, később kevés veszteséggel tudsz rajt' túladni. Én nem látok kivetnivalót a cuccban,
bár, a Meridát nem kedvelem. Objektíven megközelítve viszont jó!https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz Fall-N #144288 üzenetére
Nagyon egyet kell értenem. Mármint a
"lényeg a 70% táplálkozás, 30% a sport. A kiegészítő a táplálkozásban segít, de nem sok %-ban." résszel. Tökéletesen így van. És a kiegészítőkből aminek értelmét látom: Magnézium (citrát, glükonát, orotát, más szerves só, az oxid-karbonát semmire sem jó). D3 vitamin (nyáron is. HIába vagy póló nélkül 4-5 órát a napon, kell. 3-4ezer NE, nekem még ezzel is viszonylag alacsony a szint). Illetve egyeseknek megéri Halolaj-csukamájolaj egy kis E-vitaminnal (ésszel).
Amivel ki tudnak kergetni a bőrömből: a vicces fantázianevű "zsírégetők", az edzés előtti stimulánsok és pörgetők. Ahh. Főleg, amikor olyan 45kg-os csontkollekciók tolják őket, akiknek a napi kalóriabevitele kb. 800, és egy anorexiás 16 éves lány többet eszik náluk.
Másik "sarkalatos" pont szvsz még a nem testedzés jellegű mozgolódás. Érdemes megfigyelni, hogy a kákabelű ideges tagok "ülni" is úgy ülnek, hogy folyamatosan mozognak, pattognak az izmaik, hintáznak, a lábukkal dobolnak, etcetcetc. Míg a nagy, nyugodt, kissé puhább fazonok gyakran képesek akár mozdulatlanul ülni huzamosabb ideig. Böszme!
De vissza témához, én csak tanúsítom: a táplálkozás jóval fontosabb, mint a sport, főleg, ha valaki amúgy is császkál-mászkál nap során.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
eh, két éve télen baba anomáliát éltem át: a mindig ultratisztán tartott láncom elkezdett borzalmasan kattogni-zörögni, rosszul váltani. Konkrétan annyira nem volt rajt' kenőanyag, hogy megszorult egy szem (akkor viszonylag gyakran kapott vizes-sós levet), és váltás során megtekeredett a saját hossztengelye körül.
A vízcsőfogó tökéletesen helyrehúzta, azóta ment bele még 6ezer km, hibamentesen. De egy életre megjegyeztem, hogy a lánckarbantartás nem annyiból áll, hogy benzines ronggyal fémtisztára pucolom.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz FireKeeper #144372 üzenetére
igen, viszont itt meg az 1.125" még jó is lehet: véknyabb az 1.5-1.125" tapernél, így "elvileg" kevesebb vibrációt kell(ene) átvinnie.
Amúgy ja, pár éve ez volt az általános: karbonszárak& alunyak. Emlékszem, mikor elárasztották a piacot a Wilier Izoard XP-k (2012-2013), és nem értették, miért ajánlgatom inkább a sima Izoard-t, mikor az régebbi modell. Hát, csak magasabb minőségű karbonból készült& könnyebb volt, és a villája is fullkarbon, nem alunyakas-alupaxkeres hangolócucc.
Ezen az árszinten sajnos kompromisszumokat kell kötni. Nem várható el sem a fullkarbon villa, se a korszerű (17mm v szélesebb felnis) kerékszett, sok esetben még gumiból is drótost dobnak rá. Az említett bolt amúgy pár éve eléggé "modulárisan" közelítette a bringákat meg, variálhattál kormányszélességgel-stucnihosszal-nyereggel-bandázzsal. Nem tdom, most hogy működik.
A honlapjuk egy Gané, mikor legutóbb vásároltam tőlük (2015 január?) akkor csupa-csupa olyan kacatot vettem, ami fent sincs. Akkor a tulaj "aszonta", hogy a bike-discount.de oldalon nézelődjek, ami ott van, azt ők is tudnak szerezni. Hogy most honnan hoznak cuccokat, jó kérdés.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz bringasisti #144383 üzenetére
ezekre mondta azt haver, hogy "az ideális nyeregdőlésszög MINDIG két ricni közé esik". Ezért is szeretem jobban a kétcsavaros rendszert, főleg, ha az első csavar "thumb screw"
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz bringasisti #144398 üzenetére
Jó kérdés. Nekem a dőlésszög egyetlen dologg miatt fontos: kényelem. Nincs jó szemérzékem, így androidos vízmérték appal szoktam beállítani, ha nyerget v nyeregcsövet cserélek. A vízszint a legjobb mondjuk. De vedd figyelembe: vázak nyeregvázcső-szögei eltérnek. Így, amelyik nyeregcső tud vízszintest egyik vázon, nem biztos, hogy másikon is.
én jobb szeretem a kétcsavarost, mert könnyebb beállítani, szebb.
Láncra rajtam kívül használ még vki Squirt Waxot? (bár most Pedros Wax van itthon).
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz jjeahh #144412 üzenetére
Egyetlen gond van, aki tisztított már sírkőről megfolyt gyertyát, az tudja. De ez megelőzhető rázogatással v egy-két erélyes fődhözvágással.
Egyébként ez: új lánc benzines flasiban rázogat, fémtisztára pucol. Száradás után 2 réteg viasz. utána feldobja az ember, s a lánckarbantartás (országúton) kb. ennyi: néha áttörlöd vmi ronggyal, és csepegtetsz rá waxot. Semmi mosogatás, semmi szórakozás. Tiszta. Bár nem túl tartós (~250km egy kenés)
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz bringasisti #144483 üzenetére
evidencia? Nyugi, van gumi, ami jól tapad és jól gurul
Kötelező könyvjelző, bár, szerintem minden bringásnak ott van a könyvjelzősávjában
szerintem ajánlott gumik belépő szinten:
- Conti UltraSport II (USII)
- Conti Grand Prix Black Chilli (faltbar)
- Vittoria Rubino Pro (régebbiek is, és a Grafénesek IS)
- Michelin Lithion2Nekem remek tapasztalatom van ezekkel:
- CST Correre EPS 120tpi
- CST CitoVárosi-vegyes használatra:
-Conti SuperSport Plus (SSP)Most egy szép pár bontatlan ChaoYang Viper van még nálam, elvileg 120TPI, tudtommal itthon nem forgalmazzák, nekem máshonnan van. Illetve egy szett MichelinPro4 Endurance, amit csak a sárga csík miatt vettem <3 Ezzel elleszek pár évig, az én seggem alatt ~ 15ezer km-t elmegy egy külső. HÁTUL. Elol meg ...(NB: a rotáció egy baromság. Mindig elol kell, hogy legyen a defektállóbb-jobb tapadású gumi. Mert, ha az első kereked ledefektel, az tud csúnya lenni. A hátsó meg csak idegesítő)
A GP4KSII-től nem vagyok hanyattesve egyébként.[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Android játékok topikja
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen autót vegyek?
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...