- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Bringa vásárláson gondolkozom. Alapvetően terepezés lenne a cél, de azért kerékpár- és aszfaltutak is szóba jönnének. Terepen átlagosabb használattal számolnék, turistaútvonalon, földutakon lenne inkább használva. Viszont azért egy-egy kisebb letörést, vagy moderáltabb lépcsőzést is kéne bírnia (az előző, Magellan Crater bringámmal ilyennél durvább lépcsőn azért nem szoktam járkálni).
Ami tetszett a Magellanban, hogy nem egyenes volt a kormánya, hanem ívelt (610 mm / 30 mm) és számomra mintha könnyebb lett volna ezzel a manöverezés, mint az egyenes társaikkal. De az elmúlt jó néhány évben már nem nagyon használtam és érzésre ki is nőttem a vázat (~170 cm magasággal).
Szerintetek merre lenne érdemes elindulni? Mi az a belépő szint, ami már jónéhány éven keresztül kiszolgálna?
-
BigBlackDog
veterán
válasz maximilian4 #143399 üzenetére
+ (#143397) Hasaggymeg: Köszönöm a tippeket! Hegynek felfelé mennyire élhetőek ezek a montik?
Őszíntén szólva, anno még alapvetően meg voltam elégedve a Magellan Craterrel is (igaz, nem is nagyon próbáltam magasabb kategóriás montit még). Az első teló (Mozo B200) volt érezhetően gyenge számomra, illetve amire emlékszem, hogy a kerekekben meg-meg jelent egy nyolcas egy-két évente. Meg lejtmenetben néha érezhetően instabilt volt a viszonylag keskeny gumikkal. De fék, hajtáslánc terén nem volt semmi gondom vele.
Ebből kiindulva első körben 150-200e Hufos ársávban kezdtem nézelődni (pl. Merida, Mali, Kelly's). Ezek milyen szempontból lennének elégtelenek? Csak szolgáltatásban tudnak kevesebbet (pl. kevésbé hatékonyabb fék), vagy törhetne a váz is?
-
BigBlackDog
veterán
válasz jjeahh #143426 üzenetére
+ (#143425) itouchfan: Köszönöm a válaszokat! Egyelőre csak újban gondolkozok, sajnos nincs akkora tapasztalat, hozzáértés, hogy egy használtat alaposabban fel tudjak mérni.
Azért lépcsőzés nem napi szinten lenne, hanem elég ritkán. Heti(-napi) használat alatt szerintem csak enyhe terep lenne (leginkább turistautak). Ezek szerint ez a Tourney agy ennyire gyenge lenne?
Illetve még egy kérdés; tárcsafék helyett egy jobb V fék mennyire lenne elégséges? Szinte mindig csak száraz időben tekerek és eddig sohasem éreztem kevésnek.
Ahogy látom, a bringáknál is igaz, hogy a nagyobb márkák olcsóbb szériáival vigyázni kell, sokszor ezek a silányabb minőséget képviselik. Furcsa, hogy tizenévvel ezelőtti BikePositive Country agyak is kaptak azért durvább terepet, de jó pár év alatt sem tudtam hazavágni őket. Pedig nem egy felsőkategóriás termékek voltak (mondjuk én is csak 60-65 kg között mozgok).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Előástam azért a régi vasat, szerintem tizenéve már nem volt használva. Hát, sajnos eléggé ütött-kopott állapotban van. Kérdés, hogy van értelme ezt felújítani? Ami szerintem biztosan TODO jelenleg;
- az első és hátsó kereket megforgatva is látható nyolcas
- gumik cserések (elől repedezett, hátul kopott és keskeny)
- teló becsúszószára olajos/zsíros eléggé
- hajtásláncra ráfér egy teljes szétszedés, takarítás és beállítás szvsz
- terhelve a jobb oldali pedált egy-egy kattanás érződik minden nyomásnálEzekből kiindulva érdemes foglalkozni vele, van haszna bármit is átmenteni egy új vasba? Vázméret elvileg jó lenne a ~170-175 centis magasságomhoz (igaz szinte teljesen fel kell emeljem az ülést, ha ki akarom nyújtani a lábam tekerés közben), illetve a fékekkel és váltókkal sem volt gondom még anno. Mi lenne még az így képek alapján, ami teendő lenne vele?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ha nincs első vátló egy adott összeállításban, az mennyire hátrány? Pl. itt csak egy "Shimano SLX Shadow+" hátsó váltót írnak. Van ennek akkora áttételtartománya, mint pl. egy 3*8 sebességes Acerának?
-
BigBlackDog
veterán
"Invisible bell" nevű csengő itthon beszerezhető emberi árban, vagy csak a küldföldről rendelés játszik?
-
BigBlackDog
veterán
Maxxis Ikon gumik esetén defektvédelem van? Egész pontosan (a Merida Big.Nine 600 gyári szerelt abroncsairól lenne szó).
Illetve erre utólagosan reflexcsík tehető valamilyen formában, vagy marad a narancs prizma a küllőkre?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz maximilian4 #145509 üzenetére
Akkor a síparadicsomok szezonon kívül is termelnek már, igaz más profillal. Itthon egyébként létezik ilyen?
Illetve egy kicsit más témájú kérdés; ki, milyen biciklitartó állványt használ? Nem kéne semmi extra, csak tartsa meg a biciklit álló helyzetben a garázsban, mikor le van téve. Falnak támasztani, illetve fali állványt sem szeretnék, hanem valami egyszerű, földre tehető változat érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sikerült előrelépni bringavásárlás ügyben, szóval most már semmi akadálya, hogy tíz év kihagyás után újra aktívan elkezdjek montizni. A korábban említett Crater Magellan végül fel lett újítva Runner_fxr keze álltal és párom kapta meg. Saját részre pedig egy Merida Big.Nine 500 került beszerzésre szintén Runner_fxr segítségével. A Magellan gyakorlatilag újjá született érzésre, a Merida meg egy teljesen más világot nyitott számomra. A két bringa az általam vártnál jóval hamarabb menetkész állapotba került, gyakorlatilag a 20-i "félhét" alatt meglettek. Innen is köszönöm Runner segítségét, gyors és precíz munkát végzett, jelenleg teljes az élvezet!
Egyelőre oda, meg vissza vagyok a Meridától (és tudom, hogy ezt bőven lenne még lehetőség fejleszteni), iszonyatos előrelépésnek érzem a Magellan után. A 29-es kerekek, a levegős teló és a szélesebb kormány is nagyon tetszik. Jól érezhetően sokkal stabilabb és kezesebb a Merida, főleg miután vissza ültem egy kisebb szakaszon az előd nyergébe. Fékek is már kezdenek érezhetően jobbak lenni az első kilométerek után, de gondolom még kell egy kis idő, mire teljesen összekopnak.
Néhány kérdés azért már felmerül;
- A mostani váztáska kialakítását nem mondanám túl "jól" illeszkedőnek a váz geometriájához. Viszont valamit tennék a helyébe, amibe apróságok (telefon, igazolványok) beleférnek. Esetleg van valakinek tapasztalata, hogy milyen váztáska lenne jó tompaszöget bezáró felsőcső és nyeregvázcső közé?
- Energiaszeletből van valami bevált, ajánlott (az ilyen zseléket túlzásnak érzem kezdőként)?Előre is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz jjeahh #145981 üzenetére
Eredetileg egy kifutó 600-as volt tervben. +50e Hufért lett volna átütőtengely elől, remote lockout, meg 12-es SRAM hátsó váltó első váltó nélkül. De 2019-esből már nem volt M-es vázmérettel, az aktuális 2020-as modellek meg eléggé magas áron mennek a '19-esekhez képest.
-
BigBlackDog
veterán
válasz ZolkoW #145993 üzenetére
Igen, hátitáskát egyelőre elfelejteném, 1-2 órás utakra nem akarnék azzal "szenvedni", ha csak egy telefon és 2-3 igazolvány kell beleférjen (tartalék gumi + szerszámok a nyeregtáskában vannak).
Egyébként M-es a váz, asszem, hogy csak az "S"-es kisebb ennél.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz maximilian4 #146125 üzenetére
Nem egy világoskék ?DH? gépet vittél Runnerhez? Mert akkor szerintem mi már találkoztunk.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz evilskati #146162 üzenetére
Én még Locus Mapot is szoktam használna (turistautak.hu réteggel). Előző nap este, vagy reggel letöltöm az adott területet, ahová készülök és akkor offline is működik tökéletesen.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Remote lockout átalakító készlettel van esetleg valakinek tapasztalata?
-
BigBlackDog
veterán
Egyre jobban tetszik ez a Merida. Valahogy ránézve, meg ráülve is nagynak érződik ezzel a nyeregmagassággal, de használva egyáltalán nem érzem hátrányát se felfelé, se lefelé, nagyon kezesen, stabilan viselkedik.
Szerencsére az elmúlt 4 napban sikerült már 3 napon is tekernünk egy-egy, egyre hosszabb kört. Ma már kifejezetten jól ment a dolog az első naphoz képest, szóval a remény megvan már a feljlődésre. Kérdés, hogy állóképesség fejlesztéshez mi lenne a célszerűbb "edzés"? A hosszabb, folyamatos, de kisebb terhelés, kevés meredek emelkedő, vagy inkább a meredek kaptatók maxon nyomva? A mai tevékenység kb. ez volt (MiFit app logja). Viszonylag sok pihenővel meg volt szakítva, de egy-két helyen próbáltam beleadni mindent, amit éppen tudtam.
Illetve milyen tracking appot javasoltok? A pulzusszámra nem annyira vagyok kíváncsi (arra jó a mostani MiFites megoldás is), inkább a megtett távolság, sebesség, szintkülönbség és útvonal érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Mennyire illik/szabad meghajtani lejtmenetben egy Merida montit (big nine 500)? Kicsit kövesebb, göröngyösebb keréknyomos csapáson 30 km/h körül volt a vmax Strava szerint, viszont jobb minőségű földúton kicsit kevésnek éreztem a legkisebb áttételt, jól jött volna még egy-két fokozat (Starva szerint 40 km/h körül jártam itt). Letörések, ugratók nincsenek. Vagy ne izguljak, bírnia kell az ilyen jellegű használatot?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Hasaggymeg #146754 üzenetére
Ki sem merek menni így tekerni, még a végén senki sem hinné el, hogy voltam.
-
BigBlackDog
veterán
Külső bowdenezésű dropper ki mit ajánlana? Mit szabad venni és mire kell figyelni?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz f4lcon #146828 üzenetére
Ez néztem én is. Van tapasztalat vele? Kicsit félek a külső kábelezéstől, hogy hogyan lehet elvezetni a vázon. Ahogy nézem, nincs már szabad bowdenház felfogatás rajta, legfeljebb a hátsó fékvezetékkel egyben tudnám felkötelegőzni a megfelelő tartószemekre.
Illetve általam igen tapasztaltnak tekintett "hangok" elhintették a fejemben, hogy XC bringa esetén nem biztos, hogy szükséges dropper. Szóval most kicsit örlődök még. Az biztos, hogy lefelé menet stabilabbnak érezném, ha lejjebb és hátrébb tudnám tenni a tömegközéppontom, felfelé menet meg hatékonyabb lenne teljesen nyújtott lábbal tekerni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Egy újabb Strava´s kérdés merült fel. Miből számolódik az "Average Power" és az "Energy Output" érték egy ride esetén? Ketten mentünk ugyanazon az útvonalon, kb. hasonló sebességekkel, hasonló átlagsebességgel, csak én 5-6 alkalommal a pihenőknél többet vártam. Így nálam negyed akkora "Average Power" és "Energy Output" érték jött ki, illetve nálam az "Estimated Power" diagramon is jóval kisebb értékek szerepelnek. Milyen paraméterekkel számol a sebességen és a domborzaton kívül?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz dellfanboy #147406 üzenetére
Hátha segít; én itt szoktam számolgatni ilyeneket.
-
BigBlackDog
veterán
Ha már tömegelés a téma... Egy XC esetén (nem verseny, csak hobbifelhasználásnál) számít valamit 1-2 kg veszteség? Mondjuk ha 14 kg helyett, csak 12 kg lenne a bringa, azt mennyire lehet megérezni? Mert a bringa tömege valóban csökken így érezhetően, de egy 70 kilós bringás + 14 kilós bringa párosnál már nem sok az az 1-2 kg.
Mindig azon tűnődök el, mikor nem egy amatőr, hobbifelhasználónál is olvasok eszeveszett grammvadászatról, hogy mennyi ráfordítás elmegy 1 kg tömegcsökkentésre a bringa esetén és ekkora ráfordítással szerintem a kerékpáros tömegcsökkentése (=felesleges zsírtartalékok redukálása) esetén sokkal nagyobb nyereséget lehetne elérni.
Persze, ha valaki versenyzik, ott már számít a dolog gondolom és mondjuk versenyzőknél túlsúlyt sem tudok nagyon elképzelni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Köszönöm a válaszokat. Annyira akkor valószínűleg nekem még nem éri meg ezen gondolkozni, legalábbis nem szoktam igazán érezni különbség, mikor 800 milis telikulaccsal, vagy anélkül tekerek fel a hegyre (igaz 200 méternél többet egyelőre nem is szoktam mászni az 1-1.5 órás bringázás alatt).
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz f4lcon #148073 üzenetére
Én múltkor azért elgondolkoztam ezen. Ha elől csak egy fogaskerék van, hátul meg van 12, akkor ott is már eléggé "keresztbe" (tehát nem síkban) fut a lánc a szélső fogaskerekek esetén. Ezekben az esetekben nem kopnak jobban a fogaskerekek fogai? Mondjuk ha jól rémlik, akkor a fogak álatlában le vannak sarkítva, gondolom többek között amiatt is, mert a lánc nincs mindig síkban.
-
BigBlackDog
veterán
Sisak ügyben kérnék egy kis segítséget. Átmenetileg megteszi a 3e Hufos Decathlonos csoda, de kicsit zavaró, hogy 30-40 km/h sebességnél már elezd az eleje "felszállni". Szóval próbálgattam más sisakokat is és ma eljutottam egy Casco Cuda´hoz. Ami különösen tetszett benne, hogy van egy háló a belső oldalán, ami minimálisan elemeli a fejtől, így elég jó a szellőzése.
Elsősorban azoktól kérdezném, akiknek esetleg van ezzel gyakorlati tapasztalata is; menet közben mennyire érezhető ennek a jótékony hatása más, ugyanilyen árkategóriás sisakhoz?Esetleg más gyártónak is van hasonló megoldása, különösen jól szellőző sisakja?
Illetve egy(-két) helyen is említették, hogy a Casco´-nak van valami törésgaranciája, ami alapján baleset után automatikusan cserélik a sisakot, vagy kap féláras kedvezményt a következő sisakra. A gyártó oldalán lévő leírásból nekem úgy tűnik, hogy ez csak Németországban érvényes. Esetleg tud valaki biztosat, hogy itthon hogyan működik ez a baleset utánni csere (ha egyáltalán működik)?
-
BigBlackDog
veterán
Pulzusmérésére (egész pontosan monitorozásra) ki milyen bevált módszert javasol? Mellkaspánt, vagy inkább csuklós megoldás a jobb, illetve jól gondolom, hogy kéne valami kormányra rögzíthető visszajelző is (pl. kerékpáros computer)? Konrkétan mit lenne érdemes beszerezni, ha árban nem akarok elszállni?
-
BigBlackDog
veterán
Én korábban egy Mozo R200-at használtam hosszú éveken keresztül. A merev villához képest érezhetően jobb volt, pedig enyhén szólva sem volt a telós villák csúcsa. Aztán nemrég meglett a Merida, Manitou Markhor villával. Ég és föld az előzőhöz képest, nagyon jól csillapít és gyönyörűen kimozogja az egyenletlenségeket a Mozo után. Viszont más villával még nem volt dolgom.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Hasaggymeg #148545 üzenetére
Jót kérdeztél, egyelőre sokat nem tudok róla, eddig csak használtam. A papír asz'onda, hogy: "Manitou Markhor Comp; Air; 100 STR; Tapered; Lockout ". Minimális változás csak annyi, hogy már remote lockoutossá lett varázsolva. Ja, és ez nem ABS+-os, hanem "csak" Kwik-toggle.
Ha a villazár a felső, lockouthoz elforhatható részt érted, akkor műanyag (így néz ki nálam is).Igaz volt egy kis afférja (60 km után elkezdett kotyogni, így lett egy elég gyors -hála Runnernek -, garanciális villaláb csere), de nagyon tetszik és nem éreztem, hogy kocamontisként bárhol is kevés lenne eddig.
-
BigBlackDog
veterán
Miután már párszor, diszkréten "leteremtett" a szerelőm ( ), végre ma sikerült meglépnem a vázon egy-két cső lefóliázását. Keresgéltem bringás boltokban, találtam is szép árakon fóliakészleteket. De drágállottam őket, meg aztán nem is találtam útbaeső boltot, ahol lett volna készleten. Viszont sikerült kapni az 0Biban kb. fél négyzetméter víztiszta, öntapadós fóliát 829 Hufért. Egész könnyű volt dolgozni vele és egyelőre még nem akar leesni sem (értelemszerűen zsírtalanítás megvolt). A domború részeknél több darabból raktam ki a felületet.
Szóval, ha valakinek pont ilyenre lenne szüksége, szerintem egy próbát megérhet.
-
BigBlackDog
veterán
Ruházatból mit lenne érdemes felvenni 10-18 fok közötti tekeréshez? Azért a poló (mez) + térdnadrág kicsit már hideg ilyenkor, gondolnám, hogy egy rövidujjú + hosszúujjú mez elegendő lehet fentre. Térdmelegítőt/könyökmelegítőt használ valaki?
Illetve ezek a technikai ruházatok elvileg sima mosószerrel nem moshatóak. Érdemes valami spéci lötyit beszerezni? Ha igen, akkor mit?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz samujózsi #148695 üzenetére
Jelenlegi állás szerint és a kocatekerési szokásaim szerint ennyit egyelőre nem szándékozok adni egy ilyen ruhadarabért. Elsőre szerintem bepróbálkozok egy dekás aláöltözővel (hacsak valaki nem szolgál kifejezetten rossz véleménnyel róla) és arra veszem akkor a rövidujjú mezt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz 6030D #148694 üzenetére
Akkor jól gondolom, hogy nem érezni semmi romlást a mezek, technikai ruhadarabok anyagában sima mosószerrel való mosás után sem?
Tegnap monndjuk térdem kivételével azért éreztem mindenhol a hideget nagyobb sebességnél, nem gondoltam, hogy kifejezetten egy könyök-, vagy térdmelegítő sokat segített volna. De akkor nem volt rossz a megérzésem.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Hasaggymeg #148693 üzenetére
Tegnap kifejezett szörnyűséget követtem el, vékonyabb farmer térdnadrág + pamut (+ ujjatlan kesztyű, sisak) polóban mentem ki 18 óra körül 16-17 fokban. Ugyan sütött még a nap, de inkább csak fényt adott, meleget nem sokat. 15 percig bírtam, viszont a vége felé érzésre már nem fáztam, csak kapkodtam a hideg levegőt. Szerintem melegebb felsőruházattal nem lett volna gond 12-13 foknál sem. De csak szerintem. Viszont 10 fok már hidegebb...
-
BigBlackDog
veterán
válasz Somatom #148873 üzenetére
Nincs semmi bajom egyébként a pedelecesekkel, remélem nem értetted félre. Csak ahogy hallom/látom, vannak olyan csoportok, amikben "divat" lett a villanybringák kinézése.
Szívesen kipróbálnék egyet, de őszintén szólva nem tekerek annyit egyszerre, hogy legyen értelme egy pedelecnek. Amennyi időm van, annyit most is tudok tekerni úgy, hogy ne fulladjak ki féltávnál.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #148690 üzenetére
Ma 16-14 fokban tekertem egy karikát. Térdnadrág + hosszúujjú aláöltözet + rövidujjú mez + sál. Tökéletes volt, kellemesen volt meleg és enyhén kiizzadva sem éreztem, hogy fáznék. Plusz a nyakam-torkom sem kapott hideget. Azért érezhetően más kategória, mint a pamutpoló és pulóver.
-
BigBlackDog
veterán
Első lámpából tud valaki ajánlani valami bevált típust? Valami olyan kéne, ami azért nagyobb fényerővel bír (gyenge közvilágítás mellett és lakott területen kívül is jól használható), de nem vakítja a szembejövőket, nem világít egy bizonyos vonalnál feljebb. Létezik ilyen egyáltalán? Árban mondjuk legfeljebb 8-10e Huf körüli kategóriában nézelődök.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest