Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz noorbertt #77825 üzenetére

    Mihez képest nem macerás? :) Általában ezek nem gyorszárasak, hanem vinned kell egy 15 vagy 17-es villáskulcsot. Nekem is volt egy agymotoros montim, ahhoz még kábelkötegelő is kellett ha kivettem a hátsó kereket. Mint mondtam, jó minőségű útfelületen semmi baj nincs ezekkel az agymotorokkal, pláne nem egy bionx-el. Terepen is tudod használni, mert a motor faék egyszerűségű szerkezet, brutális méretű csapággyal, ami teljesen zárt. Bírja, nem fog szétesni. Itt csak az irányítással lehetnek gondok, ezért nem ideális. Egy 3-4kg-os kerékkel ha rámész egy kőre, kicsit gyorsabban, egészen máshogy pattan meg mint egy normál, mondjuk 1kg-os kerék. Ez nagyon zavaró tud lenni, de csak sportosabb terephasználat mellett. Nyugodtan nézd végig a mai pedelec kínálatot, agymotort montiban nem is fogsz látni, csak az ilyen nagyon alap cuccokban. Ez nem véletlenül van így, mivel rájöttek a gyártók, hogy csak középmotorosból tudnak kihozni olyan súlyelosztást amit tökéletesen tudsz használni terepen, és nem tér el irányításban a hagyományos kerékpároktól. Régebben meg szinte csak agymotoros montik voltak. Ha annyira okés lett volna az agymotor, erre a felhasználásra, akkor nem állnak át egy jóval bonyolultabb, drágább középmotorra.
    A középmotor a mérések szerint kb 30%-al kevesebbet is fogyaszt mint egy agymotor.
    Persze az agymotornak is vannak előnyei, épp ezért van még ma is a piacon. Teljesen hangtalan a működése, tud visszatölteni, és mivel nincs benne annyi mozgó alkatrész, az élettartama is nagyobb mint egy középmotornak. Viszont egy-két kivételtől eltekintve visszaszorult inkább csak az olcsóbb szegmensbe, illetve az ilyen nem szabványos, 40-50 kilós szörnyekbe.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák