Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pttypang

    veterán

    válasz fjudors #38738 üzenetére

    Amikor 20-30km-re vagy az "otthontol", pl bukk fennsik, akkor azert eleg kellemetlen, ha ottmaradsz egy defekt-el es tolhatod haza :N
    En inkabb foltozgatok, legalabb ott is erosebb lesz, attol fuggetlenul, hogy teljesen hazavagja a kiegyensulyozottsagot :D

    Everybody lies.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fjudors #38738 üzenetére

    Nyilván valamit segít a folyadék, de a defekt az abszolút kiszámíthatatlan. Én folyadék nélkül, durva terep használat mellett volt, hogy 1 évig se kaptam defektet. Volt olyan, hogy 1 hét alatt 3 szor.
    Illetve sokszor szereltem már slime-al töltött kerekeket, utálom is, mert tiszta ragacs az egész. :)
    Gyerek bicóba azt mondom okés, teljesen érthető, de azzal nagyon nem értek egyet, hogy hosszabb tekerésnél ne vigyünk magunkkal pótbelsőt, kispumpát, gumileszedőt, csak mert benne van a slájm a belsőbe.
    Persze ha nem mész messzire akkor okés, de ha mondjuk 30km-re vagy az otthonodtól, vasárnap, amikor bringás boltot se találsz nyitva, vagy épp olyan helyen vagy ahol amúgy sincs bringás bolt, akkor 30km-t tolod inkább mert nem vittél magaddal egy 40 dekás csomagot? Azért ezt te se gondolhatod komolyan. :)

    A súly dologról még pár szó, sokan azt hiszik, hogy minek a könnyű bringa, inkább fogyok 5 kilót azt jól van. Vagy ha belepakolok 3 kilót a hátiszákba akkor hazavágom a könyű bringa nyújtotta előnyt. Nagy tévedés!
    Nagyon nem mindegy, hogy a súlytöbblet hol van. Ha a bringa súlyát növeled, azzal a gyorsíthatóságát, mozgathatóságát rontod. A pilóta súlya ettől független. Ráadásul a kerék tipikusan az a pont, ahol 100-200g súlytöbbletet is nagyon meg lehet érzeni ha gyorsíthatóságról van szó. Tehát nagyon nem mindegy hogy egy 40 dekás csomag a hátizsákodban van, vagy van plusz 20-30 deka a kerekekben folyadék formájában. Persze egy 16kilós trekkingen épp nem oszt vagy szoroz, de egy pehely könnyű országútin vagy xc montin már bizony megérzed.

    inifini: Teljesen mindegy, hogy milyen ponyva, ha a kerékpárt hosszútávon a szabad ég alatt akarod tárolni, az gyors amortizációhoz vezet. A pára lecsapódik még egy nyári estén is és kikezdi a csapágyakat, elöregíti a műanyagokat, berohasztja a bovdenezést, berozsdásodik a hajtás stb. Ha nem akarod, hogy 1-2 év múlva egy rakás trágya legyen a kerékpárodból, akikor javaslom, hogy fűtött, száraz helyen tárold.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fjudors #38738 üzenetére

    Még valami, a felni felőli defekt adódhat abból is, hogy alacsony a gumi nyomás és kapsz egy felütéses defektet egy padkánál vagy kátyúnál. Illetve a felniszalag elcsúszhat és a felnifuratok vagy szimpla falúnál közvetlenül a küllőanyák kezdik ki a belsődet. Olyat is láttam már, hogy gyárilag túl hosszú küllő volt fűzve egy kerékbe és szimpla falú felninél még felniszalagon keresztül is defektet csinált, de a nem az adott felnihez való, túl széles felniszalag széle is csinálhat defektet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák