Hirdetés
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
gp A Netflix-re szánt széria a tervek szerint jövő hónap elején debütál.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #146226 üzenetére
Az tuti hogy létezik jó pár 19-nél keskenyebb felni gyárilag autós furattal, például kb. az összes oldschool 26-os XC monti felni amik 16-17 körül voltak.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz chatran #146291 üzenetére
Szerintem teljesen véletlenszerű hogy mit kapnak el vagy mit nem. Volt hogy átcsúszott egy 30 ezres fék Taiwan-ból, volt hogy elkaptak egy 20 ezres cuccot.
Én úgy tudom elképzelni hogy özönlenek a be a csomagok, úgysem tudnak átnézni mindent, vagy megúszod vagy nem.(#146287) 6030D: Köszi, vagy az lesz vagy esetleg rárakom a szenzort itthon egy villanymotorra.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #146317 üzenetére
Szerintem rendben van, ha összevásárolgatnál mindent nem hiszem hogy olcsóbban befűzné neked valaki. Bár egy súlyt azért írhatnának. Ebben az árkategóriában (oké, picit drágább) a Hunt kerekeket nagyon tudom még ajánlani (ha találsz felhasználásodnak megfelelőt).
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz szrobert #146329 üzenetére
Ár/érték arányban a Canyon az egyik legjobb választás a piacon. Általában náluk találod a legjobban felszerelt bringákat és a vázaik illetve saját márkás alkatrészeik is teljesen jók.
Csak rendelni lehet, ez a lényege. Direct to consumer. Kimarad a nagykereskedés, meg a kiskereskedés, és egyből a gyártótól veszed, így alacsonyabb az ár.
Elég szomorú, de én bringát vagy bringás alkatrészt már nem is rendelek itthonról, maximum ha valami apróság kell.
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #146351 üzenetére
Nem tudom hogy fogunk e ott tartani valaha mint Hollandia... Kb. fel kéne bontani az összes utat és újraépíteni őket. A tesóm ott él, én is tekertem ott párszor. Amsterdam meg Hága megvolt. De ami nekem leginkább tetszett mikor elmentünk egy nagyobb körre, és még a kis faluk között a "semmi közepén" is végig ment a perfekt minőségű bicikliút. Összehasonlíthatalan Magyarországgal, teljesen más világ.
Mondjuk ott meg hegyek nincsenek, az picit unalmas.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Napfénysüti #146358 üzenetére
Én szerintem inkább visszatérek megint montira, és lemegyek teljesen az aszfalt utakról. Amerre én lakok kb. fél óra kijutni olyan helyre ami nyugis (persze ez oda vissza már egy órát jelent), de már kezdem nagyon nem bírni hogy addig is előzgetnek a kamionok 5 centi helyet hagyva.
-
HollyBoni
veterán
-
HollyBoni
veterán
válasz bringasisti #146444 üzenetére
Nekem egy elég olcsó van már vagy 2-3 éve, eddig nem jött még belőle olaj (legalábbis nem vettem észre), max egy kis víz ha rég nem űrítettem. Asszem 30 körül vettem, gagyi cucc (de működik).
Kompresszor tubeless-nél nagyon megkönnyíti az életed, belsős rendszerhez szerintem is felesleges.
(#146446) rushty: Tubeless? Vagy mivel nem boldogulsz?
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz rushty #146450 üzenetére
Ezért felesleges kompresszor. Tényleg csak akkor vennék ha tervben van tubeless, vagy főleg másra használnád.
A megakadást nem értem, ha átalakítóval ereszt akkor sz*r az átalakító, és/vagy maga a pumpa fej. Egy 5-6-7 ezres műhelypumpával pillanatok alatt felfújsz egy országúti külsőt.
Ilyen áraktegóriában a kompresszorhoz kapnál egy jó sz*r minőségű gumi fújót (ha egyáltalán kapsz), és abból is a legtöbb autóshoz van csinálva, szóval adaptert kéne használnod ugyanúgy.
Nem tudom hogy próbáltál e már normális műhelypumpát, de ha nem akkor ne a mostanira alapozz ami sz*rul működik.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz G@ben #146455 üzenetére
Nincs belső ami feltolná a külső peremét a felni pereméhez. Még az is nehezítí a dolgot hogy amíg nem ugrik be a külső a helyére, amikor fújnád egy csomó levegőt ereszt.
A lényeg hogy meg kell küldeni minél nagyobb levegő mennyiséggel minél gyorsabban, hogy a külső pereme szépen bepattanjon oda ahova kell. Ezt egy sima pumpával úgy tudod elérni hogy pumpálsz mint a vadállat, de sokszor ez nem elég. A kompresszor a legjobb megoldás, de vannak olyan pumpák amiken van tartály, ezt felfújod, utána kiereszted belőle a levegőt. Végülis egy kézi kompresszor.Nekem volt hogy kompresszorral sem akarta az igazságot elsőre, le kellett fújni a külső peremét szappanos vízzel hogy jobban csússzon, illetve ki kellett szedni a presta szelep belsejét hogy több levegő jusson be.
Külső + felni kombó válogatja hogy mennyire lesz egyszerű a történet.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #146467 üzenetére
Szerintem inkább a gumi szorossága a szűk keresztmetszet. Az oké hogy a felni meg a gumi is mondjuk 622, de mindig vannak kis eltérések. Minél szorosabban van a felnin, annál kevesebb levegő szökik ki mikor először fújod, és annál több levegő marad arra hogy szépen feltolja a gumit ahova kell.
Én jelenleg inkább a gravel világában mozgok, és hallom hogy sokan megvszenvednek a 35-40mm-es gumikkal is. Vannak pl. a Compass (most már Rene Herse) gumik. Arra mennek direkt hogy minél könnyebb legyen a gumi, és minél jobban csillapítson. Azaz puha oldalfal, minél kevesebb anyag. Sokszor egy 35-ös gumijuk olyan könnyű mint egy normális 28-as outi gumi. Láttam nem egy képet ahol a tubeless folyadék eresztett konkrétan az oldalfalon keresztül, annyira vékony. Mégis hallottam csomó horror sztorit hogy mennyire meg kell szenvedni vele (meg hogy mondjuk kompresszorral megküldés után lerobbant a felniről).(#146471) Fall-N: Akkor lehet inkább 3500ft-tól kellett volna írni. Nekem vagy egy 10 éves Bike+ pumpám van, rajta van még a régi árcédula, 4500ft. Tavaly vettem rá új BBB fejet és tökéletesen teszi a dolgát.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz agaron #146683 üzenetére
Szerk.: Nem olvastam el rendesen, bocsesz.
Mehet bele a 622. A fék szokott gond lenni hogy nagy néha nem éri el, de nálad ez nem gond.
De őszintén szólva mielőtt nagyon bevásárolnál gondold át hogy megéri e egyáltalán a dolog. Persze, a duplafalú jobb, de van értelme? Mire lesz használva? 622-es gumiból is persze nagyobb a választék, de megint az jön hogy mire lesz használva, tuti nem jó a mezei no name 2500ft-os gumi a helyi bringaboltból? Ilyen bringáknál nagyon könnyen el tud indulni egy lavina, aztán mikor a végén utánaszámolsz jobban megérte volna venni egy újabb használt bicót. Persze ha érzelmi kötődés van a bringához, az más kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz STC Speed #146719 üzenetére
Ott valami más lesz. Ha minden oké, akkor legfőképp geometrián és gumin múlik hogy melyik bringa mennyire stabil, de egy fürge országútin is lazán el lehet engedni a kormányt, egy montin pedig még lazábban, akármilyen agresszív terep gumi van rajta.
Lehet csak én nem értem, de mit értesz az alatt hogy "becsuklik"?Nem tudom milyen állapotú az a 26-os monti, de ha valami őskori cucc ami alig van/volt karbantartva akkor ott kismillió dolog lehet. Rossz kormánycsapágy, ferde váz és vagy/villa stb.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz HEAHEA #146733 üzenetére
Télre kamásli. Én még a Five Ten cipőmre is ráeröltetek egyet, igaz fél óra felhúzni, és már komikusan óriásinak néz ki kamáslival, de megéri.
Nekem vagy nem izzad a lábam, vagy csak nem veszem észre, de sosem zavart.Ha nem létszükséglet akkor lehet nem venném meg. Mondjuk én abból indulok ki hogy az ortopéd lábam miatt rossz belegondolni mennyi pénzt elvertem már cipőkre, amit aztán vagy odaadtam ismerősöknek, vagy eladtam féláron mert nem lett jó a hülye lábamra.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz HEAHEA #146762 üzenetére
Mikor engem elütöttek az SPD kicsatolt és ugyanúgy elrepültem a bringáról.
Szerintem gravel bicónál agyonrázós terepen pont hogy segít, mivel arra egyáltalán nem kell figyelni hogy pedálon marad e a lábad vagy nem. Persze ez mindenkinél megszokás kérdése, van aki sosem szokja meg 100%-ig az SPD-t, nincs azzal semmi gond. -
HollyBoni
veterán
válasz maximilian4 #146765 üzenetére
Én az english bunny-t "CC" bunny-nak ismerem, fogalmam sincs miért de itt gyerekkoromban ez terjedt el, vagy lehet máshol is?
Nálam ha SPD ha nem, english bunny-t kis ugrásoknál használom, amcsit pedig nagyobbaknál.A lényeg hogy én személy szerint csak annyit ajánlanék hogy ne váltson valaki SPD-re azért mert talán könnyebb lesz a bunny, először inkább illik megtanulni rendesen platform pedállal, hasznosabb a jövőben.
-
HollyBoni
veterán
válasz itouchfan #146767 üzenetére
Vannak direkt platformhoz fejlesztett montis cipők, pl. az egyik legnépszerűbb márka Five Ten (csinálnak SPD cipőket is). Jobban tapadnak mint egy "átlag cipő", de annyiba kerülnek mint egy SPD cipő.
A pedál is nagyon sokat számít, nagy szegecsek, nagy felület ami ideális.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz -=RelakS=- #146798 üzenetére
Szerintem inkább egy "normál" nyerget kéne találni ami kényelmes. Mikor boltban dolgoztam nekem is mindig mondták a vevők hogy valami jó puha meg párnázott nyerget szeretnének, de szerintem ezek a nyergek max az első 5 percben kényelmesebbek mint egy "kemény" nyereg.
Csak találni kell egy olyan nyerget ami illik a hátsó feled formájához. Ez nem mindig egyszerű történet, de ha jól tudom BP-en van több üzlet is ahol lehet kölcsönözni.Ha pl. megnézed pár tapasztalt túrázó bringáját akik brutális távokat mennek, általában valami sima monti nyerget vagy (legtöbbször rugó nélküli) Brooks nyerget fogsz látni. Pedig ők nem gramm mániások.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz samujózsi #146804 üzenetére
Igen, sokszor 20-30 ezres nyergeket lehet csak kölcsönözni, amit én is sokallok, de azért elég sokáig kitart egy normális nyereg.
Nem erőltetek rád semmit, csak egy tipp volt. Na meg nem is tudom milyen bringád van, mekkora távokat mész, milyen sűrűn bringázol stb. Egy bizonyos szintnél már úgy is csak a betétes gatya segít szvsz, mindegy milyen nyeregről van szó. -
HollyBoni
veterán
-
HollyBoni
veterán
válasz sebgutkopf #146856 üzenetére
Sam Hill.
-
HollyBoni
veterán
válasz IMIIKE1998 #146862 üzenetére
Először én azt veszem kiinduális pontnak hogy általában milyen hosszú stucnikat használnak más emberek ilyen, vagy ilyesmi vázon, vagy milyet rak rá a gyártó. Ez egyáltalán nem szentírás, csak egy kiindulási pont. Pl. egy régebbi XC váz még lehet 90-100mm-es stucnihoz van igazából tervezve, de mondjuk egy modern, agresszív geometriájú trail váz már inkább 40-50-hez. Ha olyan vázat nézek ami hasonló kategória mint a mostani vázam (tehát pl. nem országúti vs DH) akkor felmegyek egy ilyesmi oldalra, és összehasonlítom a két váz geoját, megnézem hol lesz a kormány az új vázon a régihez képest.
Az igazság úgyis a bringán ülve fog kiderülni, de normális stucnikat olcsón is ki lehet fogni, szóval nem a világvége ha cserélni kell.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz samujózsi #146881 üzenetére
Deore váltóról volt szó, az jelenthet egy Deore hátsó váltót és minden másból alsóbb kategóriást (imádják a gyártók ezt csinálni). Meg azért mondjuk a kerékszett sem mindegy. Na meg egy 15 éves Deore és mai Deore között ég és föld a különbség, és manapság a Deore is elég alap felszereltségnek számít (megszületett közben az SLX is). A lényeg, ha még full Deore szettes is volt a bicó, ahhoz képest egy mai 2-300 ezres monti űrhajó. Szerencsére.
Az hogy sokkal gagyibbak a mostani dolgok, szimplán nem igaz. Ajánlom hogy próbálj ki és nézegess meg egy Deore M6000 szettet, és mondjuk hasonlítsd össze egy őskori XT-vel.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz samujózsi #146898 üzenetére
Lehet ezzel csak én vagyok így, de én boldogan bevállalnék mondjuk egy zsír új Acera M3000 szettet egy 15 éves Deore helyett (ami akármennyire karban volt tartva, mégis csak 15 éve használódik el). Az hogy akkori lehetőségekhez képest milyen volt egy régi Deore szett az nem izgat, mert a jelenben szeretném használni. Az hogy egy használt áráért mit kapok újonnan, az megint egy újabb téma. Oké hogy 100-ért vehetsz full Deore felszereltségű 15 éves használt bringát, de az új korában nem 100 volt.
Ha a link helyes, akkor ahogy f4lcon is leírta ez a Trek egy totál alap felszereltségű Tourney és no-name szintű bringa, ugyanúgy mint a linkelt 100k körüli bringák, még akkor is ha valaki rádobott valamikor egy őskori Deore hátsó váltót (ami használtan mellesleg gombokért megy). Totál alap váltás (99%-ig biztos vagyok benne hogy az a Sunrace 13-30 nem kazetta hanem racsni), totál alap kerekek, fékek, gumik, stb. Pontosan ugyanúgy, mint a linkelt két bringán.
Nem fikázni próbálom az olcsó bicókat és alkatrészeket, csak mondom hogy én nem látom miben lenne sokkal jobb a Trek mint a linkelt két bringa, ha tényleg a linken lévő felszereltség van rajta.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz HKorn #146904 üzenetére
Itt még kérdés hogy full Deore szettes e az a Trek, vagy csak valaki rádobott egy Deore váltót. Ha csak váltó, az tényleg nem nagy szám.
Az hogy 15km-es aszfalt körökre kell e jobb mint a Tourney, az megint más kérdés. Igen, nagyon ocsmány meg gagyinak tűnő szerkezet egy 3-4 ezer forintos Tourney váltó, de megnyomod a váltókart és teszi a dolgát, HA minden normálisan be van állítva.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz BigBlackDog #146909 üzenetére
Szerintem sem ér semmit.
Persze azt írják hogy "our watts number are very close to the numbers provided by a Powertap or SRM" de akkor is fontos hiányoznak ahhoz hogy pontos legyen ez az egész.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #146913 üzenetére
Néha nevetséges hogy szerelik fel a bringákat... Néztem pont a Canyon Grand Canyon montikat. Egyiknél full SLX, de azért ráraknak egy XT hátsó váltót és még ki is emelik hogy ezen a cangán biza' XT váltó van! Wow! Fék? Ja, az a Shimano legolcsóbb 15000ft-os modellje.
-
HollyBoni
veterán
válasz samujózsi #146929 üzenetére
Nekem benfolds által linkelt van, volt hogy kettőt használtam egyszerre, de az egyik besz*rt. Előre egy ~900 lumenes zseblámpa van, szerintem annak a fénysugara is látszik hátulról. Ha csak fel nem teszel egy rendes első lámpát vagy zseblámpát hátra valamilyen piros cuccal meghekkelve, akkor szerintem nincs olyan ami "túl" világos lenne.
Szvsz csak a legeslegalja ceruzaelems szintet kerüld, meg ezeket a gombelemes cuccokat.(#146934) Fall-N: Tudom, régen minden jobb volt.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz 6030D #146937 üzenetére
Na, van nekik 4 dugattyús is, TRP-vel meg Aaron Gwin versenyzik.
Én ismerős bringájára raktam fel egy új MT200-at de nagyon nem nyűgözött le, erőben egy normális bowdenes szintjét hozta (bekoptatás megvolt), az a kar meg borzasztó. Akkor már inkább egy új Deore.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz benfolds #146942 üzenetére
Ahol én dolgoztam a gombelemes sz*rokat általában arra hivatkozva vették meg, hogy csak arra kell ne büntesse meg őket a rendőr (legjobban fogyó lámpa volt). Az hogy láthatóságban érnek e valamit vagy sem, az általában nem érdekelte őket. Persze a legtöbb ember nincs tisztában azzal hogy mennyiért lehet venni lámpákat kínából.
Mondjuk a normális világításról nekem is csak inkább azután változott meg a véleményem miután elütöttek mert elvileg nem láttak.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz HEAHEA #146949 üzenetére
Ráraksz egy 35-38-as, minőségi, nem dögnehéz slick gumit, és lesz egy bringád ami a szuper magyar utakon nem rázza le a vesédet, de nem is érződik lomhának. Ha meg úgy tartja kedved néha levágsz egy két aszfalt részt terepen. Én legalábbis ezért építettem ilyen stílusú bicót.
Szerintem nem rossz deal.(#146938) Fall-N: Ha megkérdezed a volt főnököm azt fogja mondani hogy az összes modern bringa sz*r, a hidraulikus fék pedig egy ördögtől való dolog ami csak elromlik meg folyamatosan légteleníteni kell.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #146976 üzenetére
Nem véletlen a volt főnököm (és valószínű nem véletlen hogy bezárt a bolt).
Csak félig poénból írtam amúgy. De hidd el, jó sok 30-40 éves bicikli átment a kezemen ami új korában is ocsmányabb volt mint a legtöbb modern áruházas bicikli. Lehet hogy nem volt ennyi, de ne felejtsük el hogy régen összesen nem volt ennyi bicikli, mint ma. Hogyha nem nosztalgiázol, hanem objektíven nézed a dolgokat, látni fogod hogy régen is létezett a gagyi, épphogy használható szint (meg mondjuk csodás dolgok mint az ékes hajtókar).
De mindegy, maradjunk inkább abban hogy csak szvsz az egész. Annyi biztos hogy miután minden nap szereltem őket, én egy életre megutáltam a régi bringákat. És nem csak azt utálom hogy sokszor mennyire sz*r szerelni őket, hanem azt hogy milyen megoldásokat használtak, hogy működtek az alkatrészek, mennyire voltak használhatóak a bringák stb.A szép, igényes muffolt vázakat viszont továbbra is csípem, és elviselnék egyet full modern alkatrészekkel. (Volt tervben egy ilyen építés, csak aztán mégis modern váz lett belőle)
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Runner_fxr #146984 üzenetére
Ja, és a hátsó váltóban meg tollrugó van, szóval össze vissza csapkod a lánc, leesik az első lánctányérról, ami mellesleg egybe van építve az ékes hajtókarral. A leszedhetetlen 5 sebis racsnin meg semmi váltáskönnyítés nincs, csak össze vissza zörög meg csörög miközben próbálsz váltani a jó kis frikciós váltókarral ami persze valami hülye helyen van, és össze vissza hajlik mert biliműanyagból csinálták.
Papírvékony lemez papucsok, papírvékony anyagból csinált hosszú benyúlásu fékek acél felnivel kombinálva, stb stb... Lehetne sorolni egész nap.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #146996 üzenetére
Lehet félreértetted (vagy én értelek téged félre), de itt arról van szó hogy magát a racsnit ilyen hülye körmös szerszámmal kell leszedni, nem a megszokott kazetta/racsni leszedővel. Arra a két körömre jut terhelés rendesen, mivel ugye a racsni úgy húzódik meg ahogy tekersz. Vagy magáról a szerszámról törik le a köröm, vagy a racsniból tör ki egy darabot.
Maga a racsni szétszedése az más, de ha pl. ennél a körmös racsinál letörik egy darab, akkor úgy műtöd le hogy magát a racsnit szeded szét, után a belsejét befogod satuba mintállat, aztán letekered a kerékről. (Lehet te is erre gondoltál)(#146998) samujózsi: Sokan azt hiszik a modern bringák bonyolultak, de legtöbbször jóval egyszerűbb őket szerelni. Az én hátsó agyamnál két imbusszal kiszeded a tengelyt, utána kézzel lehúzod a kazettatestet. Golyók nem mennek sehova, mert minden "ipari" csapágyas. Ott van a 4 kalapács a kazettatest hátsó oldalán, de nem esik szét, kiszedni visszarakni őket pedig kb. 1,5 perc.
Az első agynál szerszám nélkül kihúzod a végeket, szintén szerszám nélkül beraksz két másik véget, és átalakítottad gyorszárasról átütősre. Csak egy példa.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz samujózsi #147001 üzenetére
Ne félj! De tényleg. Váltó nem bonyolultabb. Többször volt már olyan, hogy a 10-es Shimano monti szettemben bowdent cseréltem, nem állítottam rajta semmit csak kicseréltem a bowdent, és tökéletesen működött. Tudom, nehéz elhinni (én sem akartam először), de nem kamuzok. SRAM 11-es szettemet is rém egyszerű beállítani (meg még első váltó sincs). Kb. évente bowdent és házat cserélek (az sem lenne kötelező), attól független nem kell hozzányúlni. A váltófülnek egyenesnek kell lennie, de az már szvsz 9 sebitől számít.
Egy bowdenes tárcsa annyira bonyolult mint egy V fék. Egy hidrós tárcsa sem atomfizika, csőcserét, légtelenítést bárki meg tudja tanulni. A beállítás arról szól egy hidrónál hogy kilazítasz két csavart, behúzod a féket, aztán meghúzod a két csavart, és ha minden jól működik a pofát automatikusan állítja ahogy kopik. Pofacsere is rém egyszerű.
Az a-head is egyszerűbb mint a menetes. Nem rohad be, nem kell egy 32-es villáskulcs meg egy 32-es kónuszkulcs, nem kell összekontrázni semmit. Csak fogsz egy imbuszt, kicsit ráhúzol, megnézed hogy kotyog e, meghúzol még két imbuszt és ennyi volt. Villaszárat lehet vágni kell néha, de az menetesnél is kellhet, és itt nincs menet amit elrontanál vágáskor (vagy akkor, amikor mondjuk egy kis "bütykös" anya elfordul, és elnyalja a menetet a villán).
(#147002) IMIIKE1998: BP-en a 25 nagynak számít, 23mm és persze 8 bar-on természetesen. Én is 23-al kezdtem, de nekem sosem lesz már bringám 35-nél kisebb gumival (ami a 2"-hoz képest kicsi), de nem versenyzek. Mondjuk ott van a sok teszt ahol bebizonyították hogy a szélesebb guminak nem nagyobb a gördülési ellenállása, de nem vagyok elég okos hogy 100% megértsem mi is történik ott.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #147007 üzenetére
De lehet, viszont olcsó, és még úgy sem nagy meló hogy félig fel kell szedni a kormányszalagot (ha azt éppen nem cserélem), főleg 1x11-nél. Egy külső bowdenvezetésű egyenes bringánál meg no brainer, kb. 10 perc alatt megvan váltó beállítással.
Nyugodtabban alszok ha váltóbowdennél minden úgy csusszan ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz IMIIKE1998 #147011 üzenetére
Én még jó úton is szeretem a szélesebb gumit. Ha esetleg padkáról kell le, vagy fel ugratni, lehet jókat repülni fekvőrendőrön stb. Egyszerűen csak jobb érzés számomra hogy "több bringa" van alattam. De itt a környéken a tükörsima út nagyon ritka, elsősorban ezért nem sima országútit építettem.
De itt van például egy teszt, ahol összehasonlítják ugyanazt a gumit 23-tól 32-ig, és a 32-nek a legkisebb a gördülési ellenállása, persze minimális a különbség (a tyre drop résszel nem teljesen értek egyet, de az más kérdés). Nem ez az egyetlen teszt ahol ilyen eredmények születtek. Van pl. a Lugano teszt itt, aminek akkora a gördülési ellenállása mint pár 2.25-ös monti guminak.
De sajna nem látom át ezt az egész dolgot 100%-ig hogy mi is történik pontosan.(#147009) samujózsi: Pontosan ezért tanultam meg régen szerelni a saját bringáimat, mert a pár szervizben ahova ellátogattam csak hülyeségeket mondtak és csináltak. Persze vannak jók is, csak sajnos sok rossz is.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Dudi08 #147015 üzenetére
Ahol még érzésre is gyorsabb a nagyobb gumi, az a sz*r út. Repedések, hepehupak, kátyúk, stb. Nem kell annyira lelassítani, sokkal jobban átgurul rajta a bringa, és persze nem üt akkorát.
A szélesség az csak egy dolog, számít azért más is a egy guminál. A bicyclerollingresistance.com oldalon nagyon érdekes mérések születnek, és megmutatja hogy mekkora különbség tud lenni egy gagyi és minőségi gumi között gördülési ellenállásban. Meg persze ott a súly is, egy hajtogathatós 32-es lehet könnyebb mint egy gagyibb drótperemes 25-ös.Nem tudom hogy próbáltad e már, de mondjuk egy könnyebb gravel, CX gép egy 1500-1600g-os kerékszettel, meg minőségi, tubeless, 350-400g-os 35-38mm-es külsőkkel elég fürgének tud érződni sok országútihoz mérve (meg viheted már terepre is, de az más kérdés). Persze ha valakinek jó a 23mm gumi is nincs azzal semmi gond, én vagyok itt kisebbségben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen