- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen notebookot vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Augusztustól PC-n is használható lesz a PlayStation VR2
gp Érkezik a hivatalos adapter, amely az előzetes információk szerint 60 euróba kerül majd.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sleek
senior tag
válasz zoli03 #79677 üzenetére
Ezért kell benzinben áztatni
Olcsóbb is és le is szárad. Én úgy szoktam ,hogy egy széles szájú műanyag üvegbe benzin. Abba a lánc . Jó párszor megráz majd hagyom ázni. Utána megint megrázom az üveget
Kiszedem a láncot majd magától megszárad. Olajozás után meg visszatörlöm<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
TomMusic
őstag
válasz zoli03 #79677 üzenetére
Ördögi kör. Ha vízzel leöblítem (a tiszta fémfelületet), akkor még kedvezek a rozsdának is. De aláírom, az se biztos hogy jobb, ha nem öblítem le.
Hát lehet marad a száraz rongy + kefe módszer.
Szerk.: vagy ja, benzin. Holnap úgyis tankolni kell a melóhelyen a kocsit..[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
nagyúr
-
Strezi
őstag
válasz zoli03 #79794 üzenetére
Minimális a különbség. Ha nem az a célod hogy kajakra told a hosszú mászásokat az alpokban, csak előnyöd van az SPD-ből. Ahol másodpercek számítanak felfelé, ott ad kis előnyt a szélesebb platformja az SPD-SL nek, mert kiállva stabilabban tart.
Szerintem egy komfort geometriás országútihoz egyértelmú a "sima" SPD.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
maximilian4
addikt
válasz zoli03 #79788 üzenetére
Úgy hogy nem állandóan 10 fok van. A hőmérséklet változik, főleg ha elkezd lemenni a nap és utána ér haza. Lehet 10 fokban indult el és -10-ben ér haza. Tehát nem valószínű hogy télen kizárólag csak 10 fokban fogja használni. Inkább vegyen téli cuccokat és legyen felöltözve.
Maxi
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80193 üzenetére
Most nem akarok Alu/Carbon/Acél/Stb. vitát indítani, de már többször, és sok helyen írtam hogy belépő Carbont hanyagoljátok, mivel annyiból high end Alu van, ami ezerszer jobb. Itt nem a felület számít, hanem a szövetsűrűség, de utánaolvasva találsz róla infót. Szóval próbálj meg állítani az első váltón, picit lehet bele fog érni, de nem lesz vészes.
#80187 Hasaggymeg: Mindenki más érveket tart szem előtt. Nekem a nyeregtáska egy olyan dolog amit akkor se tennék cangára, ha fizetnének sem.
Ui.: Németeknél ez a Cube Agree C:62 nagyon el lett találva. Ma néztem meg egyet, áh, minőségben és merevségben is nagyon komoly ketyere.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #80183 üzenetére
Sajnos ott a váz csavarodik annyit, hogy beletaposod a láncot az első váltó terelőjébe. Ez nekem is gond a fitness-en. Mondjuk egy olyan országútinál már nem kéne ennek a jelenségnek előjönnie.
Bárhogy állítod a váltót nem szűnik meg? Kicsit jobban kicsavarod a felső végállást és feszítesz a bovdenen.
Sajnos ilyenkor meg az szokott lenni, hogy vagy nem teszi le rendesen a kistányérra, vagy beleér a lánc a terelőbe amikor hátul a legnagyobbon van. Ki kell sakkozni, ha nem lehet, azt leginkább a váz számlájára lehet írni, túlzottan tekeredik. Maga a hajtómű biztos, hogy merev, a probléma nem ott lesz.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80210 üzenetére
Nekem az állványon állítás után mindig a terepen történik meg a végleges finomhangolás.Az igazi tehelést nem lehet állványon reprodukálni.Továbbra is kizártnak tartom,hogy ne lehessen beállítani és annyira szar legyen a váz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #80210 üzenetére
Sajnos jelentős különbségek lehetnek karbon vázak között. Valamennyire minden váz tekeredik, a kérdés az, hogy mennyire? És valóban az állványon történő beállítás nem mindig tökéletes, terhelés közben derül ki. Van, hogy utána kell állítani. Azon én is meglepődnék, ha annyira tekeredne az a Radon, hogy nem tudnád normálisan beállítani az első váltót.
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz zoli03 #80214 üzenetére
Most az a bajod, hogy 52-11-ben gondolom síkon amit amúgy nem kéne mert a térdnek se tesz jót az alacsony cadencel erőltetni, 1mm-et hajlik a dolog? Ami kb. semmi a kifejtett erőhöz képest, a láncvilla nem lehet atommerev mert akkor kirázza a beledet, kell valamekkora csillapítás.
A váltót meg rendesen kell beállítani akkor nincs ilyen legyen 2mm-re a lánctól az első váltó az már tuti elég. -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #80214 üzenetére
Az a hajtómű atom merev, a rugalmasság a vázadban van. A négyszöges meg sem közelítheti merevségben, hajtáshatékonyságban a Pressfit rendszerű Ultegrát.
Ettől függetlenül én értem a problémád, és valóban lehet zavaró, de ha rendesen be tudod állítani szerintem ne foglalkozz vele. Vannak nyilván merevebb vázak is, de más árkategóriában.
Ha ez vigasztal, az én Bergamont fitness bicajomnak sem tudom beállítani úgy az első váltóját, hogy ha nagytényér kónuszon van, ne tapossam bele a láncot az első váltóba. Ha annyira megfeszítem a bovdent és átállítom a felső végállást, hogy ne lehessen felül beletaposni, akkor nem teszi le rendesen a láncot. Beállítottam a legkevésbé kompromisszumosra aztán kész. Az igazat megvallva valóban ritka az amikor annyira megtaposom, hogy beleér. Az igaz, hogy ez a fitness jóval alacsonyabb felszereltségű mint a tiéd. Négyszöges hajtással, aluvázzal.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80210 üzenetére
És akkor egy olcsóbb Fuji vagy Felt minek számít? - Nem kezdünk "és"-el mondatot. Az is belépő szint. Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev (egyik pedálra ráállva sem tekeredett jelentősen), és az is ebben az árkategóriában volt.
Mi alapján lehet eldönteni? - Általában az hogy a karbon kompozit technológia mennyi karbonszövet és mennyi gyantát tartalmaz, a többi a kialakításon, tömegen múlik.
Mert a gyártók nem adnak túl bő leírást a vázról, meg egymással nem is igazán összehasonlíthatók a leírások. - Ebben sajnos nem vagyok benne, de biztos joggal nem adnak ki pontosabb adatokat, mert a technológia primitív, már akár otthon is össze lehetne rakni egy komplett vázat, megfelelő eszközökkel.
A Tour magazin tesztjében nem említik meg, hogy ennyire csavarodna a közepe, pedig csak kipróbálták azt is. - Most mondanám hogy az elég nagy baj hogy egy bringás újságban szereplő cikk szentírásnak számít. Ugyan azt veszem észre néha a bikemag kapcsán. De összességében ez annyira piti dolog hogy szerintem nincs jelentősége, az is lehet hogy pusztán nem jól lett beállítva. Ha mégis zavar, akkor küldd vissza.
Kellemes békés ünnepeket kívánok mindenkinek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80214 üzenetére
El tudom képzelni,hogy 80+ kilóval,atomerős combokkal,kiállva és jó erősen döntögetve a bringát a legdrágább vázak is csavarodnak annyit,hogy egy-egy erősebb hajtás erejéig beleér a lánc a terelőbe.A karbonnak súlya mellett pont a rugalmassága egyik nagy előnye az aluval szemben és én ezt nem is tartanám különös kivetnivalónak.Mikor időnként hajtóművem tesztelem egy-egy gyanús reccsenés eredetének felderítése érdekében,oldalról rá szoktam ránehezedni a majd 45 fokban döntött kerékpár alsó holtponton levő pedáljára,miközben a kormány és a nyeregcsőnél ellentartok,és hát ott bizony 2-3 cm-t is hajlítani tudom az egész összeállítást.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Acef
addikt
válasz zoli03 #80214 üzenetére
zoli03
Elöl dupla tányérod van igaz?Nekem szintén dupla tányér, alap Claris váltó, és ennek a a 2-es váltónak négy fokozata van, így tökéletesen beállítható a váltó. (Pedig valsz. nekem is csavarodik a váz: neuzer)
Nem lehet, hogy csak nem vetted figyelembe, hogy négy fokozattal gazdálkodhatsz, és ezért nem jól van beállítva a váltó?
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80227 üzenetére
Azért azt nem írnám le ilyen bátran hogy specifikáció alapján nem állapítható meg melyik belépő, és melyik versenygeometriás, high end Carbon vázas bringa. Hivatalos ár (nem leértékelt raktáron maradt), geometria, tömeg, setup (néha), listában lévő sorrend mind mind árulkodó jelek. A "márkás" Carbon váz jelzőt meg szerintem felejtsd is el. A vázak nagy része made in China, igen, nagyobb gyártóké is, kivéve a kicsi olasz (sötöbö) manufaktúrákat, de lehet ők is onnan veszik. Illúziókat kergetni felesleges, nem ragoznám tovább, érted.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80231 üzenetére
"Az is belépő szint. Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev..." - Lefordítva: Ugyan az a kategória, de kivételt képez, mert kategórián belül elég merev. Ezzel tapasztalatom van, azért merem leírni, nem újságból olvasom, vagy online tesztekből. Eleve Felt kis gyártó, teperniük kell hogy jó vázakat adjanak el. Ultimate CF és Saga árban sem egyenlőek, és itt hivatalos, friss forrásról beszelünk, nem himi-homi raktárban maradt, leértékelt gépekről. De mint írtam ezerszer, nem mérvadó a hiba, ha háromszor-ötször ennyiért veszel bringát, akkor talán jogosnak érzem a felvetést, így teljesen irreleváns az elvárás.
#80230 parkr: Számból vetted ki a szót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Vasinger!
nagyúr
válasz zoli03 #80276 üzenetére
Nem tudom, de szerintem egyikünk nagyon el van tévedve.
300 ezres kategóriában, átütős tengellyel rendelkező és nem taperedes első villával szerelt bringát még soha nem láttam újonnan, még akcióban se. Tudna valaki mutatni ilyet? (Ezt tök komolyan kérdem)
Még arra is reagálnék, hogy nem az átütőtengely vs gyors zár miatt fog főként beleérni tárcsa a fékbetétbe, hanem ha a tárcsa nem szegecselt és emiatt könnyen lehet belerakni 8-ast. Onnantól kezdve meg mindegy, hogy milyen tengelyed van, ha a tárcsád papírvékony és egy fékezés után már csilingelni fog...
Kanyarban valóban lehet, hogy beleér emiatt kicsit, de ez legyen a legkevesebb....
A taperedes váz és sima teló kombóval mi a baj egyébként? Ezen a téren tudatlan vagyok, hogy ez mitől negatívum.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz zoli03 #80282 üzenetére
Bárcsak 29"-os lenne ez a bicikli ennyiért és erősen elgondolkoznék rajta, mert tényleg nagyon rendben van, ráadásul a Kellys nem rossz márka. Oldalon nem találtam 29"-os verziót ebben az árban sajna.
Azt honnan látod képről, hogy egy váz taperedes, de a teleszkóp nem?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80276 üzenetére
~17000 km alatt még nem találtam olyan kanyart melyben beleért volna a tárcsám a féktestbe.Volt,hogy kiállva,erősen döntögetve az első 180as hozzáért,de kis állítással azt is korrigálni lehetett.Azt a bringát továbbra is a jó vételek közé sorolom,nyáron lesz minimum 340-360.
Vasinger...személyesen biztos nem adnék full xt-t,xt fékekkel egyetlen átütőtengelyért sem...de ez én vagyok,ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz zoli03 #80294 üzenetére
Oda van írva, hogy
Kormánycsapágy: FSA Orbit 1.5E ZS, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD 44mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (OD 56mm)
Elárulok Neked egy titkot. Az 1 1/8" és a 1 1/2"-t a VILLANYAKON mérik, az nem a fejcső belső átmérője.
Tehát még egyszer: az tapered. Ha nem akkor a leírás nem felel meg a valóságnak.Szerk: max a villanyakra tehetnek adaptert, de olyat még nem láttam. A magyar oldalon lévő képről meg kb semmit nem lehet megállapítani, olyan kicsi.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
válasz zoli03 #80298 üzenetére
"Nem érted. Azért raknak a vázba tapered kormánycsapágyat, mert mást nem lehet. Mégis milyen kormánycsapágyat raknának bele? Külön vázat meg nem fognak gyártani azokhoz a biciklihez, amibe nem tapered teló megy."
Akkor még egyszer: 1 1/2"-os villanyakra (ami tapered )megy rá a csapágy. Ott van a leírásban. Tapered fejcsőbe be lehet rakni 1 1/8"-os (belül) csapágyat is (kívül persze tapered fejcsőbe való.) Azt hiszem ez is ilyen. [link]
Ha nem másfeles a villanyak, akkor minek raknak olyan csapágyat a fejcsőbe? Miért nem ilyet.
Kiemeltem a lényeget, hogy arra fókuszálj és ne a tapered szóra/fejcsőre.Mint írtam elképzelhető, bár furcsa megoldás lenne, hogy a villanyakra tesznek adaptert. Ezt meg kell kérdezni/nézni a boltban.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
pc360
addikt
válasz zoli03 #80314 üzenetére
Itt az aszfaltos felhasználás fogalmát keverjük a városival. Ha így nézzük, valóban, a városi jelleg borzasztó sárvédővel meg társaival értendő, de szerintem itt a menettulajdonság aszfaltosítása volt a cél, a kerékre is ezért kérdezett rá. És így, új külsővel el is érhető a kívánt cél. Méghogy kosár... pf.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
rétisün
veterán
válasz zoli03 #80544 üzenetére
a Felt F6-omnak is menetes a közepe, sőt a bovdenek se vázon belül futnak. vagy mondhatnám a régebbi Kellys-emet, az is menetes volt, persze az újabbak már lehet nem azok, meg ugye azt nem is nagyon tartják 'márkának' (bár gondolom a Feltet se)
vagy tessék, karbon váz menetes középpel[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ShiTmano
aktív tag
válasz zoli03 #80544 üzenetére
Igen menetes. Itt a váza. Lehet Te is innen láttad.
[link]Nem tudom ez mennyire hátrány. Van aki a PF-et nem szereti mert kilazulhat vagy elforoghat a csapágy.
De nem akarok senkit rábeszélni, csak a full carbon meg ultegra láttán felfigyeltem. Na meg ma -10%.Meg még ha kínai, akkor sem lehet a legalja, mert nem hiszem, hogy a Planetx adná a nevét egy f*shoz.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
-
SSJmeszes
senior tag
válasz zoli03 #80666 üzenetére
Igen a tartóra gondoltam, ki hogy nevezi.. én így is meg úgyis hallottam már. ( de te is tudtad mégis miről beszélek ) Beírom googléba is hogy váltópapucs, egyből tudja miről beszélek.
Azt írtam, ha 10 sebességtől kevesebb, akkor kell másik fajta fül rá. Mivel a 9 sebességes váltót annyira kitartotta oldalra, hogy a felső három sebességre ( 1-2-3) nem lehetett felváltani. Alapból nagyon úgy néz ki, hogy azt a fület ami a vázhoz jár 10 és 10+ sebességre gyártották. Ezért nem kompatibilis a 9 es sorral, és váltóval.
Because: Ilyen kell rá, ha esetleg 10 alatti sorod van.
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
K_Gabor
tag
válasz zoli03 #80655 üzenetére
Igen, az nekem is lejött, hogy nem kifejezetten ugyanaz a kategória.
Egy hirtelen ötlet volt és inkább utána kérdeztem, hogy tisztában legyek a miértjeivel ami indokolja, hogy megfelel-e vagy sem.(#80657) Hasaggymeg: Hát igen, ő is inkább a férfi vázas bicajokkal szimpatizál
Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80722 üzenetére
Mondd ezt a feleségemnek,azonnal padlóra küld egy olyan érvvel,hogy:"Ez volt mindig az álmom!"
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80914 üzenetére
Még semmit. Csavarlazítóra gondoltam, de nem tudom mennyire marja meg a vázon a festést.
Ui.: Hope kazetta...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Véreshurka
senior tag
válasz zoli03 #80960 üzenetére
A papucs kinézetére gondoltam, de ha tényleg változtattak rajta akkor mea culpa. Bringaexpo-n majd azt is jól megnézem Bp-n a legtöbb 3*-os royal-t amit látok még mind a régi papucsolással vannak ellátva.
Merevnek a cromo vázasak is merevek, legalábbis az enyém bírja, hogy most már lassan 2 éve kb. 100 kilóval rakom meg (négyszögtengely, 42-16 áttét) és nem nyeklik nyaklik.
Én mondjuk örülnék, ha tudnám 20 év múlva is hajtani a bringámat, de attól eltekintve, hogy összenőttem a konaval nem ez a bringa lesz az...
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
Új hozzászólás Aktív témák
- Bundle topik
- Milyen autót vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Aliexpress tapasztalatok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mobil flották
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen