- Ergonomikus, vezeték nélküli chiclet billentyűzet a Kensington értelmezésében
- Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
- Még ki se jött az új Xeon, de máris a 2025-ös fejlesztésre koncentrál az Intel
- Ezért működik ma csak Snapdragon X-en az Auto SR
- Problémák a Samsung 3 nm-es node-jával
- DUNE médialejátszók topicja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- Apple notebookok
- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Milyen széket vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
Hirdetés
-
Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
ph Eszerint az Intel Core Ultra 200V sorozata kilenc modellből, köztük egy Core Ultra 9-es példányból állna.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Cryptmaster teszt
gp A toll erősebb a kardnál – főleg, ha azt írjuk le vele, hogy mithrilpenge. De szavaink ebben a játékban nem csak acélt és varázserőt képesek megidézni, hanem az egész világ sorsát megváltoztatják.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #152826 üzenetére
Nagyjából 10 éve működik a cég, először jóval kisebb volt, de kinőtte magát.
Fall-N: Ez is csak egy munkahely. De amúgy igen, ha szereted a kerékpárokat, akkor egy ilyen helyre öröm bemenni dolgozni.
6030D: Jó is az az amperszag.
Az ebikeshop szépen terjeszkedik, már van 3 boltjuk, viszont itt csak amperszagú bringákat találsz.
Szerintem ezt a bizniszt csak így lehet csinálni, ilyen maximalista hozzáállás kell ehhez, máskülönben csak a fennmaradásért küzdesz, de pénzt nem keresel.Hasaggymeg: Analóg sajnos nincs, de ellenben Riese & Müller, KTM, Haibike, Specialized e-bike dömping az van.
Nyugodtan bejöhetsz, bármelyik bringát ki lehet próbálni! A Törökbálinti boltot érdemes megnézni, én is itt dolgozom, brutális a választék, és tényleg mindennel lehet menni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #152852 üzenetére
Tényleg elég durva a készlet. Magyar viszonylatban ez abszolút kiemelkedő, talán a Bringaland-ot, Speedway-t, Berguson-t lehetne még említeni, de ezek is bőven alul maradnak kerékpár készletben.
Igen, itt az ebikeshop-ban volt a Handrás, az M1 Spitzing előző generációját próbálta ki, illetve volt még egy videója, amiben a Brose motoros BH Atomx szerepel. Én ezt nem tudom, hogy pontosan áll e szponzori kapcsolatban a céggel, de volt ez a két videója, ami szakmailag mondjuk úgy, hogy érdekesre sikerült. Viszont pont ahogy mondtad, sokan követik a Handras-t, és elsősorban nem azok akik értenek a kerékpárokhoz. Mint videós végül is nem rossz, szerintem a célját elérte, sok emberhez eljutott.
Leszámítva pár pontatlan megjegyzését, azért összességében figyelem felkeltő volt mind a két videója, legalább is az átlag ember szemével nézve mindenképpen.
De én is úgy gondolom, hogy hiány van a Magyar nyelvű, minőségi, kerékpáros videó tesztekből, sőt szinte nincs is. Összetett dolog ez, mert legalább kéne olyan videós tudás és felszerelés, mint ami a Handrasnak van, és e mellé még szakmailag is toppon kéne lenni, és az sem árt ha jól tudsz kerékpározni. Ilyen ember azért viszonylag kevés van.
De lesz majd a pedelec parádé is, amit az ebikeshop szervez, az egy elég nagy szabású rendezvény, ezen biztos ott leszek már.
Őszintén szólva nem tudom, hogy jön e még a Handras, de majd rákérdezek. -
Runner_fxr
Ármester
válasz dgyuri0123 #152865 üzenetére
Nem folyhat ki az olaj, ha a féked levegős/kevés benne az olaj (ez elég sok bringánál előfordul), akkor egy hanyatt döntéstől teljesen felpuhulhat a féked, de ez nagyjából visszaáll ha újra talpra állítod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz samujózsi #152868 üzenetére
K2 tényleg nem rossz, de a Váci Úti Merida csak egy concept store, bemutató terem, nem konkrét üzlet. És ugye ott csak Merida van.
Somatom: Pedig nem nehéz megtalálni, nagyjából az első, második találat a google-ben.
Én is mindig említettem az ebikeshop-ot, ha valaki érdeklődött e-bike-al kapcsolatban, meg konkrétan a ph-s e-bike topik indító cikkébe is beleírtam. Azért siklanak át felette sokan, mert nem gondolják az emberek, hogy mennyire brutális a készlet, mekkora az üzlet, inkább webshop-nak gondolják. Pedig itt tényleg mindent lehet próbálni. Mondjuk Merida az nincs.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #152874 üzenetére
Nincs azzal semmi baj, jól vetted és jó gép az. A szoftveres mókolások, tuningok engem alapvetően hidegen hagynak, én inkább annak a híve vagyok, hogy hagyjuk meg gyárinak a gépet, így a gari is megmarad. Még pár éve amikor Bosch rendszerem volt, akkor többet foglalkoztam ezzel, akkor kipróbáltam mindenfélét, szoftverest, hardverest, de a Shimano rendszert meghagytam gyárinak. Bár a gyártók sokat küzdenek a tuning ellen, de a tuningolók mindig megtalálják a megoldást. Az új 2020-as Bosch-al elképzelhető, hogy jobban megszenvedtél volna!
Ilyen szintű boltot, mint az ebikeshop nem tudok mondani, pláne nem analóg bringáknál maradva. Én így talán a Bringalandot emelném ki mint Budapesti üzlet, vidékieket kevésbé ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #152876 üzenetére
Pedig ha a magyar szabályozást nézzük, akkor az is tuningnak számít amit Te csináltál. És ez is garancia vesztéssel járt, már csak azért is, mert egy nem gyári, utólagos szoftverrel belenyúltál, amivel a régiót módosítottad, és ezzel ugyan úgy növelted a teljesítményt. Az más kérdés, hogy az USA-ban mi a szabály, ott a 32km/h rásegítés még kerékpárnak számít, nálunk már nem. Vehettél volna smkp-be sorolt e-kerékpárt, hiszen mindegyik s-pedelec az. Bár az igaz, hogy ezekben kicsi a választék. De ha a garivesztés nem zavar, a jelenlegi megoldásoddal is el lehet lenni, a kutya nem foglalkozik amúgy ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz VGYke #152894 üzenetére
Szia!
A videókon szereplő kerékpárok DH bringák. Ez nagyjából az a kategória, ahol a legnagyobb a rugóút, 200mm+ és ezek a kerékpárok csak arra alkalmasak, hogy lefelé száguldj terepen, a lehető legnagyobb sebességgel. Tehát lejtőzés szempontjából ez a maximum szint, ezek a bringák nyújtják a legnagyobb élvezetet lefelé terepen.
Viszont ezekkel a bringákkal hegyre fel nem lehet tekerni, az agresszív lejtőzős geometria, hatalmas rugóutak és az áttételezés nem engedi, hogy fölfelé tekerni tudd. Síkon el lehet hajtani, meg nagyon enyhe emelkedőkön. Szóval ha ilyen bringát veszel, azzal számolj, hogy fölfelé a hegyre tolni fogod, vagy olyan helyre mész vele, ahol van felvonó.
DH kerékpárHa olyan bringát szeretnél, amivel azért a hegyre is fel lehet tekerni, de a lejtőzést is ki akarod maxolni akkor jön szóba az Enduro, ami kb 160/160mm rugóúttal bír, lefelé már nagyon agresszív, bár egy DH-tól elmarad, de nem olyan szinten amit egy átlag, közepes tudású kerékpáros megérezne. Ha ebben a kategóriában gondolkozol, akkor valóban szóba jöhet egy elektromos rásegítéses is, mert azért ezekkel is meg lehet nagyon szenvedni fölfelé, egy rásegítéses rendszerrel megtámogatva, az élvezeti és használati értéke két háromszorosára nő!
Enduro
E-EnduroHa maradnál a hagyományos hajtás mellett, akkor talán egy All mountain jobb választás lehet.
Ezek a kerékpárok 130-140mm rugóúttal rendelkeznek, nagyon stabilak, nagyon élvezetesek lefelé, de viszonylag jól tekerhetőek is. Persze a tekerhetőség rengeteg tényezőn múlik, egyik legjelentősebb a kerékpár súlya. Sajnos minél könnyebb annál drágább, de annál jobban is használható.
All MountainÉs végül van még a Trail kategória, ami kb 120mm, nagyjából ez a belépő a lejtőzés világába, ez a minimum szint, ha fontos az, hogy lefelé is viszonylag ügyes, stabil, biztonságos MTB kerékpáron ülj. De nyilván vannak már kompromisszumok lefelé, viszont nagyon jól tekerhetőek, mindenes bringák.
Trail -
Runner_fxr
Ármester
válasz VGYke #152998 üzenetére
A DH sport amúgy szerintem kevésbé költség igényes, mint pl az Enduro/AM/Trail kategória.
Persze ha utaznod kell sokat a megfelelő DH terepekig, akkor már más a helyzet, de ha a lakhelyedhez közel van rendes DH terep, felvonóval, akkor egy kezdő/haladó felszerelés nem olyan veszett nagy összeg. Itt annyira nem probléma a nagyobb súly, abszolút baráti áron juthatsz hozzá elég komoly DH bringákhoz, persze nem újonnan, de még simán használható állapotban.
Kona Stab deluxe
Még egy Kona bagóért
Scott GamblerJó Enduro/AM bicajt ennyiért nem kapsz.
Ruházatra még egy 100-120-at el lehet verni, de ebben benne van a teljes DH harci díszed. Nyilván mindenből lehet sokkal drágábbat is venni, de ennyi pénzért abszolút használható DH cuccot kapsz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #153060 üzenetére
Ez benne van ebben a sportban. De nem vagyunk egyforma vérmérsékletűek. Ki így, ki úgy bringázik. És azért azt is vedd számításba, hogy nagyon más kávéház az XC meg az Enduro bicaj. Nyilván elméletben tisztában vagy vele, de más a gyakorlatban. Egy Enduro kívánja a csapatást, alacsony sebességnél még a teleszkópok sem működnek rendesen, úgy lett megtervezve, hogy egy bizonyos tempó felett működik optimálisan. Biztos vagyok benne, hogy egy Enduro-val Te is másképp mennél, biztos, hogy gyorsabb lennél lefelé. Az persze igaz, hogy nagyobb tempónál megnő a kockázat, balesetveszély, és sokkal jobban kell koncentrálni, gyorsabban reagálni, de a nagy rugóutak, ballonos kerék és az agresszív lejtőzős geometria sok hibát korrigál. Nagyobb kövek, gyökerek, gödrök, stb esetén, XC-vel már elszállsz mint a győzelmi zászló, ha nem kerülöd ki, az Enduro meg elnyeli. Teljesen más nyomokon mész az Enduro-val, mint egy XC-vel. Persze ha nekimész egy fának, az ellen nincs orvosság.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Aki még esetleg nem látta: [link]
Eddigi legdurvább Urban DH (Freeride), szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #154607 üzenetére
Milyen bringába kéne? Én a Rock Shox tagokkal meg voltam elégedve, megbízhatóak és szépen mozognak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #157065 üzenetére
Üdv! Minden ok velem, csak a munkahelyi változások és egyéb elfoglaltságok miatt kevés időm volt fórumozni. De látom itt pörög a topik.
Majd igyekszem sűrűbben benézni ide is. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Yahhher #158461 üzenetére
Ennek semmi köze ahhoz, hogy ki fővárosi és ki nem! Közös érdek lenne, hogy minél hamarabb túl legyünk ezen, a kerékpározás szempontjából is. Épp ezért felháborítónak tartom azt, hogy ilyenkor nem lehet egységben gondolkodni, politikai hovatartozástól függetlenül! De igazad van, tényleg nem ide való, nem is folytatom!
TayRol: Erre nem alkalmas a montid?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Maximum1 #158464 üzenetére
Sok gané dolog volt a politikában az elmúlt évtizedekben, de ez a mostani gáncsoskodás, ilyen válságos helyzetben, valami egészen elképesztő! Egyebet inkább nem írok, mert amit most tudnék, azért alighanem örökös kitiltás járna.
TayRol: Felnit minek? Annyira nem széles azon a montin a felni, szerintem egy 28-30-as külsőt elbír. Felfújod 6 bar-ra, megtáltosodik aszfalton. Ezért még bringát nem cserélnék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #158469 üzenetére
A témához is szóltam, Mein Führer!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #158471 üzenetére
Nyitok is egy sört és megtömöm a pipámat!
jjeahh: Kollégám most rendelt aliexpress-ről karbon felnit, én nagyon ellene vagyok a kínai karbonnak, de ezek a felnik meglepően jónak tűnnek. A két db között 1g súlykülönbség van, tökéletes kidolgozás. Megkockáztatom, hogy ezen bármilyen prémium márka matricája lehetne, meg nem mondanád a különbséget, de majd az idő eldönti, hogy megérte e.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #158483 üzenetére
[link]
[link]
Az első kereket most fűztük meg, 666g, DT 350 aggyal, és a szélesebb 34mm-es felnivel.jjeahh: Én is tartok a kínai karbontól, de az ismerősöm alatt már fut egy ilyen alis karbon kerékszett, a keskenyebb verzió, persze azok is DT agyakkal. Tökéletes, pedig kétszer megjárták a salzkammergut hosszú távját is! És alapból sincs kímélve.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #158519 üzenetére
Én sem vettem még soha kínai karbont magamnak, pont azért mert féltettem a tyúkszaros életem. De elnézve ezeket a felniket, nem csodálkoznék ha ezek ugyan arról a gyártósorról jöttek volna le mint a márkásak csak matrica nélkül. Az egyik szett már bizonyított alatta. Kérdeztem az ismerősöm, mit érez menet közben, mondta, hogy már az első kanyarban érezte, hogy könnyebb irányítani a bringát, egy aluval nem lehet összehasonlítani.
jjeahh: Sajnos az EU vezetői nagyon elcseszték ezt is. Iszonyú felelőtlenség volt tétlenül nézni ahogy begyűrűzik ide is a vírus. De most már itt van, és ezzel a helyzettel kell kezdeni valamit. Ha szigorúan, és felelősségteljesen betartjuk az utasításokat, akkor meg fog ez oldódni, arról nem is beszélve, hogy gyógyszer is lesz hamarosan. Nincs még itt a világvége. Nézd a jó oldalát, van ahol nem kérnek hanem odacsapnak: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #158931 üzenetére
Szerintem ebbe csak akkor vágj bele, ha kifejezetten szeretnél építgetni, mert például szórakoztat! De ha nem, akkor jobban jársz ha eladod a 26”-os XC-t és veszel egy komplett fully-t. A régi 26”-os Am bicók nem a jó tekerhetőségről híresek. Én inkább a 29”-es felé mozdulnék el. Persze kérdés mennyit szánsz erre?
186 centihez L-es vázakat érdemes próbálni, azzal is számolj, hogy a modern geo hosszabb, egy régi 26” fully L méretben rövidebb mint egy mai M. Akkora kereket kell tenni egy vázba amekkorára tervezték![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #159131 üzenetére
A 29"-es kerekek érezhetően merevebbek a boost szélességgel, meg kellett a szélesség a plusz-os kerekeknek is. Nem hülyeség ez a fejlesztés, még ha nem is tűnik nagy különbségnek a mm-ek alapján, de érezhető. 157mm-t használtak DH gépeken, az tényleg brutális. Ezt a méretet alkalmazták a cannondale Moterránál is, volt olyan bringám, irdatlan merev volt a hátsó része. Mondjuk azt nem teljesen értem, hogy miért lett 148mm a boost szabvány, amikor a 150 x 12 egy létező méret volt előtte is. Középcsapágyaknál még rosszabb, már annyi szabvány van, hogy ember legyen a talpán az aki kiigazodik ezek között.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zenik #159152 üzenetére
Ha a fékbetét olajat kap, azzal semmit nem tudsz kezdeni, csak kicserélni, mert magába szívja az olajat és azért visít meg azért nem fog. Olyan is előfordulhat, hogy kiereszt egy kis olajat, eláztatja a betéted, de egy légtelenítés után megjavul és a következő betéttel már jó lesz. Érdemes a féknyerget megtisztítani féktisztítóval vagy alkohollal. Közé teszel egy bleed blockert és úgy nyomkodod a fékkart, ha ereszt a féknyeregnél, látni fogod néhány pumpálás után. Ebben az esetben kuka a féknyereg. A promax egy rendkívül silány fék amúgy, legjobban akkor jársz ha lecseréled az egész rendszert egy Shimano-ra, akár egy belépő szintűre pl egy BR-M355-re. Azzal nem lesz gondod.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #159211 üzenetére
Szerintem jól ki vannak találva a kategóriák! Nyilván XC-re nem kell 203-as tárcsa, mert azzal egyrészt nem csapatsz úgy, másrészt a fék sem 4 dugattyús. De Enduro-n a 160-s tárcsa az első nagyobb fékezésnél fossá ég! Teljesen más fékezni egy bringát úgy, hogy szélesebb gumik vannak rajta, agresszív mintával és a nagy telók is bemozdulnak. Nem csak nagy tárcsa kell, hanem valami alu magos, jobb hőelvezetésű! A lényeg mindig az, hogy a megfelelő bicóra a megfelelő fék/tárcsa kerüljön! Outira a 140-es tárcsa is elegendő, mert jóval könnyebb fékezni a bringát. Xc-re egy 2 dugattyús megfelelő, 160-180 tárcsával. Enduro/DH, 4 dugattyús 203-as tárcsa, ennyi!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #159321 üzenetére
Az nem olyan kis tubus! Még szervizben is elég sokáig elég egy olyan 180g-os tubus. Ebből nem kell sok, csak a szimmeringet kened belülről, illetve a légkamrába kell még, nagyszerviz esetén meg az o gyűrűkre is kell tenni, de ezek is kis mennyiségek. Ha csak neked kell otthoni használatra akkor kb sose fogy el. Nem tétel.
Gépzsírt nem javaslok, 2 féle megoldást tudok ami bevált és jó. Az egyik az előbb említett Motorex Prep M, a másik meg a Sram butter. A legtutibb a Sram butter, de ha nem felső kategóriás telóba kell, akkor bőven jó a Prep M is. A WT szerintem ugyan az mint a W. Rock Shox telóhoz megtalálod a manualt a Sram oldalán, ott le van írva milyen viszkozitású olaj kell bele és a mennyiség is. Vehetsz gyári Rock Shox olajat, vagy helyettesíted Motorex olajjal, én ezeket szoktam használni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #159374 üzenetére
Jól rászorult akkor, mert annak a kupaknak le kéne jönnie! Majd rákérdezek a kollégámnál, van e valami extra tippje, nagyon nagy mágus! Én arra gondolnék, hogy egy speciális csapágy kiszedővel lehetne kiszedni ha nagyon makacs.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #159409 üzenetére
Beszéltem ma a kollégámmal. Ismerős volt neki is a probléma. A gond az, hogy ki van száradva a kupak alatt, vagy eleve nem nagyon volt rajta zsír, ezért szokott összeragadni. Sajnos tuti módszer nincs, ilyenkor azt tudod tenni, hogy egy vékonyabb fogóval megpróbálod lehúzni. Kicsit lehet karcos lesz, de az nem jelent problémát. A másik lehetőség egy lapos közepes méretű csavarhúzót kicsit meg kell hajlítani és akkor ha átdugod a tengelyen és szerencséd van, akkor a lapos csavarhúzó belekap a kupak peremébe és óvatosan le tudod kalapálni. Bár hozzáteszem, ha van komolyabb csapágy kiütő szetted, és pont befér a tengelybe, azzal is ki lehet szerintem szedni, bár feltételezem, hogy nem áll neked otthon a polcon egy nagyobb szett.
maximilian4: Nem tudom melyik új helyre gondolsz most, de volt több munkahely váltásom is, jelenleg szervizben dolgozom megint. Illetve lassacskán elkészül a Törökbálinti saját műhelyem is, már alakulóban van. Dolgozgatok már itthonról is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #159424 üzenetére
Erre gondoltam, mint megoldás: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #159450 üzenetére
Valóban voltam ott. Hozzad nyugodtan!
6030D: Jól hallottad, oda csak módjával kell zsír, beragadhatnak a kalapácsok a sok zsírtól, van is a DT-nek sajátja.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #159523 üzenetére
Amikor volt az ebikeshop-os pedelec parádé tavaly, ki volt állítva egy ilyen KTM E-Freeride, 2017-es modell, akciósan, nem sok kellett hozzá, hogy megvegyem. Brutális, Vízhűtéses, rendes motocross technika, 100-120-at megy, nagyobb gázadásra kerékre áll. De végiggondolva, nem igazán tudnám hol használni. Itt a környéken lelőnének, ha bemennék az erdőbe egy ilyen motorral.
nrg.960: 2T-nek hangulata van. Bár én már csak robogózom (van aki szerint bringával is), de nagyon hangulatos, élvezetes kis masinák ezek, és csak is 2t! Én ezt használom alternatív közlekedési eszköznek, amikor nem akarok autóba ülni a jó idő miatt, a bringa meg túl lassú lenne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #159557 üzenetére
Mivel a motorok mozgása sokkal dinamikusabb mint az autóké, így a motor nagyobb hangja figyelem felkeltő lehet, ami nem egy hátrány. Ezért az autósoknak van idejük reagálni egy motor gyors felbukkanására. Ha ugyan ezt a gyors mozgást hang nélkül végzi, könnyebben ráhúzod az autót, pl egy sávváltáskor. Igazán ezt akkor érzed át ha autót és motort is vezetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #159561 üzenetére
Ezt nem lehet kijelenteni, hogy minden a motoroson múlik, már csak azért sem, mert egy vakegér ha úgy hajt ki eléd, hogy már nem tudod elkerülni a csattanást, akkor az onnantól már nem rajtad fog múlni! Vagy úgy fog sávot váltani amire nem számítasz. Én elhiszem, hogy Te szuper tapasztalt autós, motoros vagy, de a legtöbben meg nem azok, elbambulnak az autókban, stb, én személy szerint még senkire nem húztam rá a kormányt mert figyelek, de néha motorok úgy bukkannak fel, hogy már ott sincs, reagálni nincs időm, durrogó kipufogóval közlekedő motorost van esélye az autósnak, hogy előbb észrevegyen. Persze ha a motoros is ésszel megy, nincs ez a probléma. Mindenképpen a motoros húzza a rövidebbet, így értelemszerűen neki kell jobban figyelnie, ez nyilvánvaló. Elég régóta megyek motorral én is, többet mentem motorral mint autóval. Én meg azt vallom, hogy az a legjobb ha autót és motort is vezetsz, így mindenkire jobban tudsz figyelni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz belsodavid #159577 üzenetére
Van erre egy trükköm, de nem 100%-hogy működik, ez attól függ, hogy mennyire van elnyalódva az a hajtókar. Annyit kéne megpróbálnod, hogy lehúzod a hibás hajtókart, majd a négyszögtengely egyik oldalára egy kis hézagolót helyezel. Ezt én sörös dobozból szoktam kivágni. Egy kis kockát kell kimetszeni a dobozból, ami befér a tengely egyik oldala és a hajtókar közé, majd így visszahúzod. Jó pár esetben ez megoldotta a lelazulást és még egész sokáig jó volt. Ha ez nem működik, érdemes benézni kerékpárboltokba, szinte mindenhol vannak balos bontott karok, lehet tudsz szerezni. De amúgy nem egy olyan vészes tétel egy komplett négyszöges hajtás csere.
Hasaggymeg: Azt nem állítottam, hogy mindenre megoldás a hangos motor.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #159587 üzenetére
Még kb 1 éve láttam egy hirdetést a bikemag-on, valami 26"-os régi Cannondale Jakyll, még a régi széthúzós Fox DYAD taggal. Nagyjából ért 250-300 ezret a gép, és valami 1 millióért hirdette.
KicsiPaszuj: Ha újban gondolkozol, márpedig ha nem értesz hozzá jobban jársz az újjal, akkor olyan 150-200k körül fogod megtalálni azokat a már minőséginek mondható alap kerékpárokat, ami nem lesz csalódás és nem rögtön azon fogsz gondolkodni, hogy mit kéne kicserélni rajta. 80-100 az kb az a kategória mint anno a vargáné meg codegen táp a számítógépbe, működik, működik, de azért ha nyugalmat akarsz magadnak, jobban jársz egy kategóriával felette.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz KicsiPaszuj #159592 üzenetére
Én személy szerint nem szeretem a btwin-t. Bár az igaz, hogy az alkatrészeik ár/értékben kicsit jobbak, de a vázakkal már felemás a tapasztalatom. Aztán ott van a gyatra szerviz háttere, amíg garis, kénytelen vagy a dekába visszavinni, az ott dolgozó "szerelők" képessége hagy némi kívánnivalót maga után. Inkább valami márkásabb jószágot válassz. [link] Ha ez a kicsit magasabb árszint még belefér. Vagy valami ilyesmit: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz KicsiPaszuj #159592 üzenetére
Ha valami igazán szépet és jót akarsz, és maradnál cross vonalon, akkor talán ezt: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz KicsiPaszuj #159596 üzenetére
Ja meg nem beszéltünk még egy igen fontos tényezőről, a méret! Fontos, hogy a megfelelő méretet vedd meg! Hidraulikus féktől nem kell tartani, a lényeg, hogy ne tektro és társai legyen, hanem legalább egy alap shimano.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz KicsiPaszuj #159607 üzenetére
Ezt azért nagynak gondolnám a 175 centihez, de mindenképpen érdemes ráülni az adott méretre, az a tuti. A lényeg, hogy a mogyorók elférjenek a felső cső felet ha a lábad közé veszed a bicót!
Nyilván nem létszükség a tárcsafék, anno sok évig el volt mindenki canti, aztán v-fékkel. Viszont azért egy jó tárcsaféknek sok előnye van. Nem kell állandóan utána állítani, nem kopik olyan gyorsan a betét, nedves körülmények között sem változik a fékút. És persze sokkal jobban fog mint a v-fék. Persze vannak hihetetlen gagyi tárcsafékek is. Egy Tektro is használható nyilván, de azért a fékerő közel sem olyan mint egy Shimano esetében és sokkal több a hibás, olajat eresztő Tektro fék, Shimano megbízhatóbb. Ezért javaslom, hogy ha tárcsafékes bringa mellett döntesz, akkor inkább törekedj arra, hogy Shimano fékkel legyen szerelve. Váltásba annyira nem kell belemerülni, 8-9 fokozat bőven elegendő egy cross bicajra, városi használat mellett. Olcsón fenntartható.Vírus ide vagy oda, ma muszáj volt mennem egy rekreációs karikát a varacskos disznóval.
[link]
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
válasz KicsiPaszuj #159630 üzenetére
Elvileg 3-ig nyitva vannak a kecskeboltok. Mindenképpen ülj fel a bringára mielőtt megveszed!
Kevés a jó mechanikus tárcsafék, úgy is mondhatnám, hogy nagyjából az Avid BB7 az egyetlen jó mechanikus tárcsa. Nagyon brutális a fékereje, de ennek ellenére én már nem állnék vissza mechanikusra, sokkal jobb a hidraulikus, jobb adagolhatósággal, kevésbé nyúlós fékérzet.
Belépő tárcsafékes gépek, általában mind tektro-val szereltek, igen, sajnos ez van. Shimano-t általában az igényesebb, kicsit drágább bringákra raknak, de vannak kivételek. Egyébként egy alap Shimano és tektro között nincs nagy árdifi, ezt sem értem miért erőltetik annyira a tektro-t, illetve értem, minden fillért meg akarnak fogni, mert nagy mennyiségben már jelentősebb összeg. Így kerül még akár 200 ezer ft-os bringába is műanyag csészés monoblokk.
Nem rossz ez a Haibike, a villától sokat ne várj, az egy nagyon alap cucc, de idővel lehet majd fejleszteni egy jobb, levegős telóval.
(#159637) bardi: Ez a belépő kategóriás cuccoknál működhet, de egy középkategóriától fölfelé már igencsak pazarló. Ha megvárod míg a láncod ugrik, azzal gyakorlatilag bőven túlhasználod. És egy lánccal legyalulod a komplett hajtást! Én annak a híve vagyok, hogy mérjük azt a láncot nyúlásmérővel, és 0,75-nél dobjuk ki, és tegyünk fel egy újat, így feltehetően nem kell kukázni a sort, rosszabb esetben a lánctányért is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz KicsiPaszuj #159660 üzenetére
Sajnos nem ismerem a szögedi kecsketenyésztőket.
Nincs miért félni a hidraulikus féktől, a shimano már annyira megbízható fékeket gyárt, hogy nagyon ritka a meghibásodás. Átlag felhasználás mellett egy trekkingbe kb évente fogsz fékbetétet cserélni, 2 évente meg olajat kell benne cserélni, ez a legtöbb kerékpárszervizben rutin művelet.
De ha még is maradnál a mechanikusnál, az avid bb7-el nem lősz mellé.Ezt boltja válogatja, van aki bármit kicserél rajta, akár még be is számítja az alkatrészt amit leszerel a bringáról, van aki ettől elzárkózik, erre biztosat nem tudok mondani, ezt majd az adott boltossal (kecsketenyésztővel) kell megbeszélned.
Ha majd villát cserélnél, ezt ajánlom: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #159669 üzenetére
Miért ne lenne értelme? Trekkingbe elég. Nem fog felütni ha a testsúlyodnak megfelelően felfújod! Egy rugósnál 1kg-al könnyebb és rendes csillapítása és rendes perselyezése van, nem műanyag vacak mint egy rugós suntour és társaiban. Ezerszer jobb mint egy rugós! Nyilván nem arra találták ki, hogy ugrassál meg zúzzad az erdőben, azt nyilván nem fogja bírni. Trekkingekbe 50-65mm rugóut szokott lenni, most az, hogy a canyonnak külön gyártottak 75-öst, az egy dolog, a Pathlite nem egy átlagos cross bicaj, annál sokkal sportosabb, már majdnem xc mtb geoval.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #159676 üzenetére
Próbáltál RS paragon villát? Csak mert ezeket ne a gagyi rugós Suntour, RST és társaihoz hasonlítsd! Ezek sokkal jobban mozognak és van csillapításuk is! A gagyi rugósnak nincs csillapítása (minimális van), csak rugózik és dög nehéz. Az 50-es gumi merev villával biztos, hogy jobban fog ütni mint a 40-es gumi egy ilyen 65-ös RS paragonnal. Eleve felesleges XC montit és Cross trekkinget hasonlítani. Más felhasználásra van. XC montival terepezel, Cross trekking alapvetően aszfaltozós bringa, jobb minőségű földutakkal fűszerezve. Felhasználási területnek megfelelően kell venni bringát. Nem mellesleg Cross trekkinget felszereled csomagtartóval + sárvédővel is ha akard, ugyan ezt XC montival nem tudod megtenni, legalább is az újabbakkal nem.
KicsiPaszuj: Nem véletlenül nincsenek komoly telók a belépő bicókba! Egy komolyabb teló önmagában annyi alkatrészt tartalmaz mint az egész bringa. 30 ezer ft körül még mindig a gagyi rugós van, ilyenre én nem cserélném le. Suntourból is az "AIR" levegős verziók a jók, de azok kb Rock Shox árban vannak és akkor már inkább a Rock Shox. Trekking villák még nem is olyan drágák, egy komolyabb Trail/Enduro montiba itt kezdődik egy villa: [link]
Egy valamit még érdemes figyelembe venned, ha majd veszel egy jobb telót, azt viszont karbantartani kell, különben tönkremegy! 2000km után érdemes kenőolajat cserélni benne. 6-8 ezer km után pedig egy full szerviz kell neki, service kit-el, az összes tömítés és szimmering kicserélésével![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DUNE médialejátszók topicja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Assetto Corsa
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- BYD Atto 3 menetpróba
- Apple notebookok
- Macska topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
- DJI Air 2s drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS +DJI RC +Garancia +Care Refresh biztosítás
- Braun Series 9 Pro 9477cc Silver
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- Nike Air Force-1 Photon Dust (ÚJ)
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller