Hirdetés
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Húhúúha 10 cm hó és nincsenek takarítva az utak!!
Mókás utam volt hazafelé melóból, minden kanyarban kilinccsel előre felé!
Azt hiszem holnap előszedem a gépet rajta a bütykössel, december óta először! -
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #15395 üzenetére
márpedig autónak kellene jobbnak lennie
Aki ezt mondta neked, jól átvert téged.Mit jelent a jobb? Drágább? Butaság.
Vagy sportosabb? Rally? Offroad? Verseny?Az autó közlekedési eszköz, nem több, nem kevesebb.
A bringa, amikről itt szó van, azok meg sport eszközök.
Véletlenül sem keverendők össze! -
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #15419 üzenetére
Már látom is lelki szemeim előtt Runner_fxr "élménybringás" kifejezését.
Idegesítő, mikor a sport eszközöket utcai használatra szánt autókkal hasonlítják össze, vagy motorral, robogóval, etc.
Üljön fel arra az utcai használatra szánt robogóra, vagy akármire, majd jöjjön le vele a bringás ösvényen élve!.
Több sebből is vérzik ez a felvetés, de már önmagában is bukott érvelés. Ésszerűbb érvek szólnak az összehasonlítás ellen. Pl. fenének kell használt autót hasonlítani új bringához! Nézzük csak mennyibe került az az autó újonnan!! Bringát is lehet boltolni pár ezerért a vásárból is akár...
Az autók amúgy is sokkal szélesebb skálán mozognak, mint a bringák.
Egy bringát újonnan már 100k-tól lehet venni, ami tökéletesen kiszolgál a városban (autó 2-3 misi).
Ugyanakkor 3-400-tól kb egy-másfél millióig terjed a sport célú kategória, ami komoly igénybevételre lett tervezve, kompromisszum mentes élménybringázást nyújt (autónál a sport és verseny célú nem ritkán száz milliókba kerül).
Persze árnyalja a képet a használt piac, meg persze a szupersport/elit/luxus/presztízs kategória is, természetesen itt is autók javára (vagy ellenére?) az árcédula szemszögéből nézve. -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #15425 üzenetére
Nekem is aktuális lenne leváltani az ütött-kopott 10 éves sisakomat.
Létezik olyan, ami zárttá tehető? Ilyenkor télen, meg úgy általában az esőben nem előny a minél több szellőző. -
Teasüti
nagyúr
válasz elfelejtette #15460 üzenetére
Ha van rajta kenőanyag, akkor nem fog megfagyni.
A három év alatt egyetlen egyszer sem fagyott meg úgy a lánc kültéri tárolásnál, hogy ne mozogjanak a forgáspontok.
Sokáig közönséges műszerolajat használtam - az volt kéznél -, újabban Berner zsírspray-t, az nem jön le azonnal a felverődő víztől. Szárazon meg ~200 km vagy akár több.
-7°C az még amúgy sem veszélyes.
-20°C-ban sem volt gondom a lánccal soha; a váltók előbb fagytak be, mint a lánc.
Meg mennyi víz tud megállni rajta? Még ha meg is fagyna, sztem nem lehet nagy gond feltörni rajta a jeget. Ha a rozsdás csapot is meg lehet indítani újra, akkor a vékony jég film sem lehet probléma.Szerk: ha viszont a felverődő latyak áll meg rajta vhogy így, akkor mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz -=RelakS=- #15598 üzenetére
Én eddig csak arra figyeltem, h ha a barom megállni nem fog, akkor legalább kiengedem a fékeket. -
Teasüti
nagyúr
Kiindulhatnánk abból is, h melyik mennyire veszélyeztetett. Ha a bringás átmegy a piroson és balesete lesz, akkor valószínűleg egy autó, vagy nagyobb üti el. Ezek alapján a bringásnak is osztogathatnánk szép nagy csekkeket, mert az életét veszélyezteti. Egy autóban ülve azért nehezebb meghalni.
(#15612) rii
Szvsz a kerékpárosok közlekedési ismereteik hiányából adódó (akinek nem inge...) kockázati tényező jóval nagyobb, mint a többi résztvevő esetén. Bringásoknak egy nem elhanyagolható része igenis balesetveszélyes elemek.(#15615) rii
Attól függ ki volt a hibás. Általában nem a baleset okozójával szoktak azonosulni az emberek.(#15617) -=RelakS=-
Vhogy én sem tudom sajnálni a bringásokat.
Tudom magamról, h felkészült vagyok minden téren a közlekedésben való részvételhez.
Ez mennyire mondható el bármelyik (!) másik kerékpárosról? A gépjárművezetők legalább jogosítványt szereznek, mielőtt kimehetnek az úttestre...
Mai napig a legtöbb halálos baleset a kivilágítás hiányából adódik. Én az ilyen felelőtlen bringást nem tudom sajnálni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Csapi007 #15621 üzenetére
Erre én is kíváncsi lennék. A miértjére.
Biciklin vmiért másképp mérlegelem a dolgokat, a tilos az kevésbé tilos, stb.
Adódhat talán a jármű nagyobb rugalmasságából, vagy épp az azonosíthatatlanságából.
Mint mikor gyalogosan átszaladok a zebrán piroson néha napján.
Talán itt lehet párhuzamot vonni.De az alapvető pszichológiai indíttatásra én is kíváncsi lennék, mert nem értem, hiába cselekszem néha ugyanígy.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Tetőcsomagtartóra való szállítóra van vmi jó tippetek? Decában rendeltem egy ilyen sínes, rudas fajtát 12k-ért. Aztán rájöttem érdemes lehet körbenézni hátha van ennél olcsóbban is Apródon, vagy ilyesmi.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz TripleB #16568 üzenetére
Ez nem rossz, a Decás ennél igénytelenebb. De olcsóbb is. :-)
Kerékkel nem akarok vacakolni. Ha akarnék, szállító sem kéne, hátsó ülésre is be lehet paszírozni első kerék nélkül.
Viszont nem szokványos vázaim vannak. Az egyik egy Y vázas fully ovális keresztmetszettel, másik meg vmi alaktalan keresztmetszetű hidroform alu váz. Úgy emlékszem azok nem szeretik, ha bilincset raknak rájuk.
Ez probléma? -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #16600 üzenetére
Had csorgassuk má' a nyálunkat!
-
Teasüti
nagyúr
Lámpa kérdés, megint...
Elhatároztam magam. Nincs mese, kell egy jó fényforrás.
Országúton a pimasz autósok ellen a reflektorhoz hasonló kaliber, illetve montizáskor is állja meg a helyét, ha esetleg nightride-ra adnám a fejem!
Mi most az aktuális low cost best buy kínából? Gondolok itt a DX-re, stb.
Sisakra (és esetleg kormányra) rögzíthető konzol(ok) is kell(enének) mellé.
Meg akkutöltő, stb.Hátsó lámpa ügyében meg a Blackburn 4.0-val szemezek, de szignifikáns mértékű hibaszázalék szól ellene, így arra is érdekelne alternatíva! Esetleg vmi jobb és megbízhatóbb minőség.
Köszönöm!
Újra. -
Teasüti
nagyúr
válasz fireproof #16606 üzenetére
Vmi power ledeset szeretnék. Újabban gyakori erre a köd a hajnali órákban.
Közönséges hátsó lámpám már van, vmi olyat szeretnék, ami kiégeti a retinát és nem kerül annyiba, mint egy Magicshine.
Úgy tudom a 4.0 a legerősebb papíron. Csak nincs minőségbiztosítása annak a gyártónak.(#16605) csabi94
Na pontosan az ilyen esetek miatt vannak kétségeim. Egyszerűen túl sok a negatív tapasztalat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Csapi007 #16610 üzenetére
Új keréknél centrírozni illik bejáratás után, ha fellazult néhány küllő.
(#16612) fireproof
Köszönöm, de én most mégis vmi power ledesre gerjedek.(#16609) Tomi_Sci
Nem találok belőle olyan ajánlatot, ahol teljes a konfig. Tehát adják mellé az akku pakkot, esetleg töltőt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz anorche1 #16856 üzenetére
90 rpm pedálon a szokásos pörgetés. Versenyen ez akár másfélszeres is lehet.
Jómagam annyira ráéreztem (meg annyira kicsi a combom és gyengék az ízületeim ), hogy 110 alatt csak akkor tekerek, ha elfáradtam.(#16858) lsebestyen
Ilyenkor mindig elgondolkodom, h milyen hasznos lenne némi küzdősport, de aztán rájövök nem véletlen űzök noncontact sportokat. Nem bírom, ha engem ütnek még edzés szintjén sem.
Eddigi kevés alkalommal viszont ha komolyra fordult a helyzet, akkor én ütöttem először és abba sem hagytam: egy pillanatnyi szünet nélkül kapta a sorozatot és még hálás lehet érte, hogy nem folyamodtam piszkos módszerekhez (szem, torok, térd, mogyorók, stb). Sajnos csak a meglepetés és az azonnali hatástalanítás az egyetlen esély arra, hogy egyetlen pofon nélkül kikerüljön az ember egy verekedésből.Az ilyen agresszorok ellen viszont nem tudom fel mernék-e így lépni, akik kiszállnak és megindulnak feléd, mint Tong Po a Kickboxerből. Elvégre sosem tudni a másik mennyire képzett, lehet azonnal vissza is adja.
De már rájöttem, hogy kár beinteni, meg anyázni. Azt sokkal kevésbé tudja kezelni egy seggfej, ha inkább mutatsz egy like-ot vagy megtapsolod, stb. Erre hosszabb ideig emlékezni fog, mint egy hétköznapi anyázásra.
Szvsz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #16860 üzenetére
140-el szoktam sprintelni. Viszont igen ritkán sprintelek csak.
Hasznos ez a cad mérő, amíg nem volt és az elején tudatosan pörgettem, hogy szokjam, addig azt hittem a 110 kb a 90.Lehet ezért is van az, hogy képtelen vagyon nem megizzadni még közlekedés szintjén is.
~74 rpm nálam a hullafáradt/sétatempó.
Jóó, de ehhez nekem jelenleg csak 48 cm-es comb társul (hú bakker, ősszel még 51-52 volt. ).
Vhogy fel kell jutnom a hegyre.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #16864 üzenetére
A-a, én 90-nek hittem a 110-es megszokott kényelmes tempómat síkon.
De ehhez 30 alatti sebesség társul, hogy lássátok mennyire kényelmes vagyok.
Az út néhány fokos emelkedését már megérzem és váltok is vissza.
Épp ezért is nem fogok bringázástól combot növelni.
Mondjuk az is igaz, hogy ülve tekerek fel majdnem mindenhol, ahol a legtöbben kiállnak. Terepen is.Sokszor szoktam eléhezni a hétköznapokban, főleg munka után hazafelé, vagy egy kiadós túrázás után, mikor a túra végére már jól kimerültem, de még haza is kéne menni 10 km-t, na akkor tekerek csak 50-70 cad között. De az amolyan mindjárt lefordulok a bringáról és had legyek már otthon fajta fáradtság.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz belaazallat #16887 üzenetére
Ezzel egyébként az a necces, hogy az a fékjelző csík, aka horony is kopik, bár sokkal kevésbé.
A fékpofa alakosan fog bekopni és idővel elkezdi koptatni a hornyot is.
Emlékszem nekem még festék is volt benne, na most az első 1000 km után már nyoma sincs. Fémszínű lett a horony is.
Mire az teljesen eltűnik és kitisztul a fékfelület, addigra már talán késő is.Ne is mondd, direkt autóval mentem munkába, mert zápor és zivatar. Erre napos idő.
(#16891) superecneB
Mi értelme felcserélgetni a láncokat? Lenyúlik, újat vesz, lenyúlik, újat vesz.
Érdekes is lenne ha mondjuk minden 1000-esnél cserélgetni kellene.
Bár a városi 1700 Ft-os láncok amúgy is kb. 1500 km-t bírnak alattam.
Sőt, fogsort is elhasználtam már ennyi alatt, bár az is vmi ratyi Sunrace volt.
Remélem most a 6700 Ft-os HG-51 nem egy láncot fog csak elkoptatni, mert akkor felgyújtom a bringát.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rootkiller #16893 üzenetére
Pécsen lakom. És 90-110 cad-el járok. Szted mikor leszek én elég erős SS-hez?
Vagy persze felrakhatnék rá vmi jó nagy áttételt, de akkor meg a végsebességem lesz kicsi.
Váltó nélkül meghalnék.
Menj fel ülve a dombon SS-en! -
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #16897 üzenetére
Nem éri meg. Ugyan még nem vizsgáltam meg közelről, de az XT fogsornál is úgy tűnik szegecselve vannak a lánckerekek az alu agyra, a csere lehetőségét fel sem vetve.
Meg árukban sem indokolja sztem a megbontást, most mibe kerül egy fogsor? A sporteszköz kategóriában az XT sor megvan 10k-ból és több szezont is kibírhat, illetve a hobbi bringásoknak mint én is, talán éveket is kiszolgál, ha időben cserélem a láncokat.
A kisebb kategóriában meg feléből megvan egy fogsor, ami szintén nem egy lánc cserére van tervezve. Most aki nem engedhet meg magának egy fogsort 3-5 lánc csere után... Meg aztán ha darabokban árulnák, akkor drágább is lenne. Pont nem érné el a célját ez a fillérb.szós/környezet tudatos gondolkodás.
Lánctányérnál már van szerepe, mert ott egy jó hajtómű kiteheti egy belépő kategóriás bringa árát is.
Ott azért tényleg nem mindegy, hogy egy tányért cserél az ember, vagy megveszi az egész hajtóművet.
Persze a budget kategóriában az is mindegy.
Szvsz. -
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #16928 üzenetére
Gyorszár - attól függően mennyire tépi meg valaki - tud még rajta húzni, ez sajnos ilyen tökölős játék.
H-h mennyire tépi meg vki? Szabályos rögzítésnél általában nem lehetnek nagy különbségek: csavaron annyit feszíteni, amíg a kar a tengellyel éppen párhuzamosan - tehát fél állásban - keményedik fel, majd a kart ütközésig behajtani. Ennyi. -
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #16937 üzenetére
Nincs gyengén és izomból meghúzott pozíció. Ez már pedig elég egzakt dolog.
Van egy ökölszabály az előfeszítésre, majd a lezárásra. Ennyi.
Semmi köze ahhoz, h ki mennyire erős. Vagy be tudja hajtani önerőből, vagy nem.
Csapágynak sem mindegy, nagyon nem mindegy, hogy mennyit feszít még rajta a gyorszár.
Nem véletlenül van ez kitalálva úgy, ahogy a szervizesek csinálják.
Na persze hogy a laikusok mennyire tépik meg, az már más kérdés.
Csak aztán ne csodálkozzon, ha hozzáér a lábával és kiold, vagy a másik véglet esetében meg talán berágódik a kónusz.Nyeregcső gyorszára már más tészta, ott semmi se számít, csak ne csússzon be az nyereg.
Amúgy meg ne nézd le a fixis csajokat, lehet a 40 kilójával lenyomja szkanderben belaazallatt fórumtársunkat is akár.
(Bocsi. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #17174 üzenetére
Két profi szervizes tanított meg rá (egyikük Lasali).
Nem nagy was ist das, a csavarral annyira kell előfeszíteni, amíg a kar éppen a tengellyel párhuzamosan - fél állásban - keményedik fel, majd behajtani. Ennyi. Az előfeszítésen áll vagy bukik a dolog.
Így közel azonos mértékben lehet meghúzni minden egyes alkalommal.
Persze beavatott abba is miként állítsam be a csapágyhézagot a gyorszárhoz a lehető legszakszerűbben, de ez szakmai titok. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #17231 üzenetére
Akkor bakker kimegyek és feszítek rajta még ha enged, amennyi erőmből telik.
Nálam sem volt még gond, de nem úgy emlékszem, h izomból téptem volna meg. -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #17297 üzenetére
A gördülési ellenállásnak mi köze van a bringa egyensúlyi helyzetből történő kibillenéséhez?
Amúgy nálam kormánycsapágy okoz hasonló gondot.(#17296) Jofi81
Van már 4 különböző low budget nyergem, egyik sem jó semmire hosszabb távon.
Magam példájából tanulva már kizárólag csak a középkategóriában nézelődnék legközelebb, mint következő szóba jöhető legalacsonyabb kategória.
Mondjuk olyan 10-20k között.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #17299 üzenetére
Ezúttal nem tartanék kiselőadást mechanikából, inkább maradjuk annyiban, h nem.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz feka007 #17308 üzenetére
Generálozni? Ha becsületesen lett elrakva (letakarítva, lekenve), akkor elvileg csak leveszem a tárolóról, felfújom a gumikat és indulok is a hegyre.
Vagy van vmi, ami törődést igényel?
Télen néha arra jártam megforgattam kicsit a csapágyakat, ha most leveszem szintén, megnyomkodom kicsit a telót, átmozgatom az alkatrészeket, aztán menetre késznek kellene lennie sztem.
Hidrós fékeknek jónak kellene lennie, bovdeneket, rugókat a lehető leglazább fokozatban hagytam, ahol még egyenes a láncvonal. Mi jöhet még szóba?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz feka007 #17310 üzenetére
Nálam kicsi lánctányér és nagy lánckerék, de nekem fordított működésű a hátsó váltó. Így nem görbül el a lánc és lazák a rugók, bovdenek is. Ebből a szempontból a legjobb az lenne, ha nem is lenne fent a lánc tárolásnál. Így az alkatrészek teljesen kilazulhatnak, a lánc meg zsírfürdőben várhatná a tavaszt.
Bilibe lóg a kezem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rootkiller #17350 üzenetére
Sztem itt senki nem művelte ki magát kenőanyagokból, kémikusokat se ismerek innen.
Max empirikus úton lehetne pálcát törni egy-egy készítmény felett.
Próbáld ki! -
Teasüti
nagyúr
válasz rootkiller #17374 üzenetére
Hogy bringán ülve előre tekintve feszes legyen, de még ne fojtson meg azért ha felegyenesedek és természetes tartásban előre nézek.
Ha laza, akkor az kb annyit ér, mintha nem is lenne a fejeden.Más, van vkinek Cat-Ears-e? Mennyire hatásos?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vandeminek #17424 üzenetére
+1
Keeper az jó kiegészítőnek komolyabb mellé (ami nem U lakat), de önmagában nem az igazi. -
Teasüti
nagyúr
[blog]
Ma kézhez kaptam a Mars 4.0-át és felraktam és 50 méterről fényes nappal is égette a szemem, juhúú ezzel aztán biztos látnak majd még ködben is, főleg ha vízszintesen rakom fel hátra.Minden hajnalban/késő este vmelyik autós biztos rám villantja a refit, na majd várjatok csak míg megjön a 7x cree XM-L2 lámpám kínából, adok én nektek bunkók refit!!
[/blog] -
Teasüti
nagyúr
válasz -=RelakS=- #17446 üzenetére
Az igen, épp kétszer annyiba is kerül.
Mondjuk ez már tényleg overkill.
7x-es még jól tud jönni night ride esetén, de közútra remélem ahhoz is elég erős, hogy a bunkók levegyék rólam a refit.[blog]
A Mars 4.0-át totál vízszintesbe állítottam, hogy éppen a járművek magasságában legyen a hotspot.
Jelentem ez a lámpa túltesz a funkcióján, nem hogy észrevesznek, de nagy ívben kerülnek ki.
Tegnap este országúton/elkerülő úton hazafelé 7 kocsiból 5 teljesen átment a szembe sávba kerülni.
Ilyenre még nem volt példám ezelőtt.Viszont szemből megint legalább 3 kocsi refivel közeledett, ebből elegem van.
Kár, h nincs ezeken a lámpákon villantó gomb, hogy amíg nyomva tartom addig átvált max fényerőre.
...most minden hülye miatt végigzongorázni a lámpán. Strobe funkciónál lehet tényleg kihívnám magam ellen a sorsot.
[/blog] -
Teasüti
nagyúr
Szemüveg az cserélhető lencsés (volt)?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sorozatok
- DIGI kábel TV
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Projektor topic
- Spórolós topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Programozás topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen