Hirdetés
- Gaming notebook topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- E-book olvasók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen scannert vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ASUS ROG Ally
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Intel találgatós topik
Hirdetés
-
SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
gp Az open béta rajtjával együtt a készítők egy hosszabb gameplay videóban magyarázzák el, hogy mire számíthatunk a játéktól.
-
A gépház modding sötét oldala.
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban? Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #204305 üzenetére
Hátizsák? Nekem egy Osprey Duro 6 van, imádom. Vállpánton van telónak zseb. Kényelmes, 5 órás körökön egyszer nem nyúlok hozzá hogy megigazítsam. Meg atombiztos is, nyugodtan sziklakertezhetsz, ugrálhatsz, megmozdulni nem fog.
Izzadni persze fogsz benne, én merino gyapjú pólóval használom és nem zavar nyáron sem.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz arcitec #204307 üzenetére
Merino gyapjú. Semmi köze a sima szúrós gyapjú dolgokhoz. Nagyon jól lélegzik, szellőzik, elvezeti a nedvességet, és az egyik legjobb tulajdonsága hogy szinte egyáltalán nem büdösödik. Volt benne vagy 20-25 óra bringázás és semmi szaga nem volt, csak azért mostam ki mert miért ne. Hallottam olyanról aki több hónapig hordta mosás nélkül. Nem egyszer volt hogy nyáron 30+ fokban bringáztam benne dél magasságában és lazán volt olyan jó mint valami jobb bringás mez.
Ha neked is lenne merino cuccod akkor biztosan tudnád, mert elég súlyos árakon mérik az (igazi) merino cuccokat.
Nézz utána (ha érdekel).[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #204310 üzenetére
Akkor viszont nagyon ajánlom a Duro 6-ot. Én 1-1,5 órás körökre is felveszem. Nagyon pici, de ha megtömsz minden zeg-zugot, nagyon sok cucc elfér benne.
Bringások közül is egyre többen térnek át ezekre a futó "mellényekre", ilyen kisebb méretben sokkal jobb mint a sima hátizsák. Tényleg olyan mintha kb. semmi nem lenne rajtad, és atombiztos.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #204319 üzenetére
Ami nekem van póló szerencsére bejött izzadás szempontból (mezekhez képest is). Amúgy nem vagyok nagyon izzadós, de táskával tök mindegy milyen felső van rajtad (merino, a világ legjobb bringás meze stb.), izzadni fog a hátad. A merinoban azt szeretem hogy valahogy az izzadság "érzete" kicsit más, kellemesebb.
Én sem bringázok Spárba, de több napos túráknál azért elég zavaró tud lenni a szag...De nem kényszerítek én senkit merinora, csak leírtam hogy nekem bejött.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #204325 üzenetére
Passz, nekem sem ment a montizás zsebes mezzel. Nem tudom hogy nem lötyög benne nehezebb dolog mint mondjuk egy telefon, multitool stb. Hip pack-et is ezért nem vettem.
Ha bejött a Syncro akkor nyilván maradj annál. Amúgy a Duro sem meleg, a vállpántokon meg a táska hátulján konkrétan át lehet látni. Én már a vállpántokon lévő zsebek miatt tuti ezt venném. Bal oldalra megy a teló, nagyon könnyen hozzá lehet férni, fülest is ki lehet vezetni ha zenét akarsz hallgatni. Jobb oldalra meg tudsz rakni pl. softflask-ot, de nekem az a kedvencem mikor egy nyitott csomag gumicukrot rakok oda.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz RexpecT #204367 üzenetére
Alu nyeregcső alu vázba is szépen bele tud gyógyulni. Persze ez akkor fordul elő mikor évekig nem veszed ki a nyeregcsövet, és/vagy kint tárolod a bicót ahol ázik. Karbon vázaknál azért szoktak szemcsés pasztát használni hogy minél kevésbé kelljen meghúzni a csavart, mert erre a karbon eléggé érzékeny (de még acél vázak is szoktak nyeregvázcsőnél felül repedni mikor agyon húzzák őket). Amúgy ugyanúgy megtartja mint az acél vagy alu.
Ha karbantartod a bicót akkor nem muszáj zsír, viszont ha zsírral lecsúszik a nyeregcső ott valami gebasz van. Valami nem pontos vagy nem jó méretű a nyeregcső. -
HollyBoni
veterán
Itthon valahol lehet Fox alkatrészeket kapni? Csak egy rugóstag persely készlet kéne (5 vagy 7 darabos, 22.2x8mm), de sehol nem találok.
Vagy komolyan ezt is Németből kell rendelnem 10 jurós postával? -
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Nem rendelt esetleg valaki Alpkit-ről mostanában? Bár pl. Szlovákiába szállítanak, ide nem... Érdekelne hogy sikerült e esetleg valakinek meggyőzni őket hogy szállítsanak ide, vagy ha nem akkor használt e valaki valamilyen package forwarding céget. -
HollyBoni
veterán
válasz bardi #207172 üzenetére
A sima rugó érzékenységben verhetetlen. Simán lehet hogy egy olcsó rugós teló kisebb ütésekre érzékenyebb mint egy 10x olyan drága levegős teló (de minden másban sokkal rosszabb). Sajna ez a légrugó sajátossága, le kell tömítenie egy csomó nyomást, de közben szépen mozognia is. Mikor szétszedsz egy légrugót egyből érzed hogy mekkora frikció van benne. Csak hát sajna a légrugónak sok másik előnye van.
Nekem egy Pike Select+ van, és bár a sziklakerteket meg az ugrásokat szépen kivasalja, nem olyan érzékeny mint szeretném. Tervben is van egy Vorsprung rugós átalakítás.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Tudtok ajánlani normálisabb bicós boltokat ahol lehet SZÉP kártyával fizetni? Berguson-ról tudok, K2-nél azt írja csak bérléskor lehet SZÉP kártyát használni.
Esetleg ha tudtok valamit, olyan normálisabb fitness/akármilyen bolt is érdekelne ahol lehet ital porokat, zseléket meg ilyesmiket venni.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Ringman #207796 üzenetére
Kb. semmit nem fogsz észrevenni. Tized mm-ről van itt szó... Én is használtam 12-es láncot 11-es rendszeren.
Ez kicsit más, de a munkábajárós országútin 1x10-es szett van 10-es lánccal, és egy 6 (igen, hat) sebis 80-as évekből származó lánctányérral... Ha nem mondanám hogy 6 sebis a lánctányér, észre sem vennéd.
A Wolftooth pl. az 1x NW lánctányéroknál 10-es láncot ajánl 9-es rendszereknél is. Szóval ésszerű keretek között lehet mixelni nyugodtan.
Ezt a jobban kopás, gyengébb stb. dolgot már 8 sebiről 9-re váltásnál elkezdték mondani az emberek, gyakorlatban szintén nem sok mindent fogsz belőle észrevenni.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #207811 üzenetére
Drágább (lehet), de számold bele hogy tovább bírja. Ez főleg esős, saras időben jön ki jobban, zord körülmények között brutál hamar el lehet koptatni egy organikus betétet, és persze ilyenkor a legrosszabb meglepetés. Normális tárcsával a koptatás nem gáz.
De persze mint minden, ez is felhasználó függő hogy számítanak e neked ezek a tulajdonságok.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #207841 üzenetére
Igen, egyáltalán nem rossz cuccok, csak picit fura hogy ami nekem kell szinteres MT7 betét €20-25 vagy itthon ~9500ft/fék. A legdrágább gyári Magura nincs ennyi, Kool Stop, Galfer meg ilyesmik vannak ilyen áron. Maga az ár nem gáz, csak "gagyit" drágán nem szeretnék.
modflow: Teljesen normális. Néhány fékbetét kevésbé visít esőben, de egy kicsit kb. az összes fog nyikorogni. Sz*rd le magasról, húzd a féket, nagyobb fékezésnél úgyis elmúlik a hang hamar, és az ereje is megjön (felnifékkel ellentétben).
[ Szerkesztve ]
-
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #207867 üzenetére
Én az összes lánckenő cuccuknál elkezdtem rossz értékeléseket látni, de általában a tubus miatt, azon tuti változtattak és mindegyik terméknél dől belőle a cucc. Nem tudom hogy tényleg hígitottak e, vagy a tubus miatt hiszik azt az emberek, vagy mindkettő.
Mindegy, nekem a Dry nagyon bejött, a Squirt meg pl. borzasztó volt.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Oszták bikepark-ok közül melyiket érdemes meglátogatni (nyilván nem most ) ? A nagyon "mesterséges", döntött kanyaros, ugrós pályák annyira nem vonzanak, inkább a brutálisabb technikás, sziklás, gyökeres természetesebb ösvények (meg esetleg mellékesen a szép kilátás, jó magas hegyek ). Az sem lenne hátrány ha vonattal nagyjából egyszerű lenne a megközelítés.
Sölden-t néztem, videókról elég pofás, de sokan írják hogy egy picit túl könnyű, nem tudom mennyi valóság van benne. A Fernar trail brutál jónak néz ki itt, mondjuk az a €30 díj nem valami szimpi.
Jöhet más szomszédos országból is javaslat ha van valami jó hely. -
HollyBoni
veterán
válasz itouchfan #209226 üzenetére
Sopronnal egybekötött Wexl tuti lesz, bár a bikepark nagyon kiépítettnek tűnik, a "The Wu"-ról már néztem videókat és nagyon pofás.
Ja, meg ha esetleg valaki csinált már ilyet jöhetnek tekerős, szenvedős, jó magas Alpesi túra tippek is. Ausztriától picit félek mert ha jól tudom nagyon húzósan tudnak bringásokat büntetni, de Szlovéniában találtam 1-2 helyet amit úgy tűnik bringáznak.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz MPowerPH #209208 üzenetére
Nekem egy 2.4 EXO Dual Rekon van hátul (elöl Dissector-ral) 140/150-et mozgó bicón. Én kellemesen csalódtam. Netes vélemények alapján azt vártam hogy Tokyo Drift lesz mindenhol.
Lehet én vagyok túl béna, de nekem elég a tapadása, 3-4 hónapja van fent és még nem volt semmi komoly megcsúszásom. Sziklák a kedvenceim. Pl. ősszel Nagykovácsi pályán eső után, jó sok lehullott vizes levéllel is teljesen oké volt, nem kellett visszafogni magam egyáltalán csúszkálás miatt. Mentem vele sárban meg fagyban is, én elvoltam vele, farolgatni sem szoktam túl sokat (4 dugattyús Magura hátul 180-as tárcsával).
Sokat megyek olyan emberkékkel akiknél DHF, DHR és hasonló cuccok vannak fent, semmilyen lejtőn nem szoktam lemaradni, sőt inkább elöl lenni. De lehet ők is bénák.
Egyedül a technikás mászásoknál szokott néha kaparni.
Az EXO eddig nekem elég volt, de szerencsére elég könnyű vagyok.Ha nyáron lesz Alpok meg bikepark akkor feldobom a DHR DHF kombót, de itthon szerintem a legtöbb dologra elég ez a gumi hátra.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Schöckl, itt volt már valaki? Kisebb hely, de a terep brutál jónak néz ki, Graz-tól egy köpésre.
-
HollyBoni
veterán
válasz MPowerPH #209287 üzenetére
Én is gondoltam hogy feldobom előre a gyári DHR2-t, hátra meg egy Rekon-t. Azzal egyetlen óriási baj van, így elöl a Maxxis logó fehér lenne, hátul pedig sárga.
De amúgy olyan brutális különbség sebességben nem lesz, arra ne számíts majd hogy magától fog felfele menni a bicó.
Pl. a srác akivel legtöbbet tekerek egy acél merev On One TikTik-el tolja, 27.5 kerekek, 2.5-ös DHR és Aggressor. Nekem 29-es 140/150 karbon össztelós van, Dissector és Rekon. Tekerünk 5-6-7 órákat 1500m+ szintemelkedéssel és tök jól elvagyunk. Szvsz egyikünk sem sokkal erősebb vagy gyengébb a másikkal.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz MPowerPH #209297 üzenetére
Semmi baj nincs vele, de Rekon előre egy 150-et mozgó bicón szerintem picit kevés. Ha meg nem kevés, akkor lehet a bringa picit sok a felhasználshoz. Elöl azért nagy különbség van mondjuk egy Rekon és Dissector között tapadásban. A Rekon bütykei sokkal kisebbek. Az oké ha hátul nincs akkora tapadás, de elöl azért más tészta.
-
HollyBoni
veterán
válasz MPowerPH #209300 üzenetére
Más tészta. Középső és oldalsó bütykök is sokkal nagyobbak már a Dissector-on is. Szvsz egy Rekon-Dissector közötti ugrás nagyobb mint mondjuk egy Dissector-DHR/DHF ugrás. Elöl mindenképp maradnék valami olyan guminál aminek van normálisabb tapadása.
De persze nem egy gumit fogsz életed végéig használni, nyugodtan kísérletezz. Lehet veszel valami lightos gumit és tökéletes lesz, vagy egyből rájössz hogy nem elég, vagy egyelőre elég lesz de később váltasz durvábbra.
Ha meg valami XC bicóról jössz akkor át kell szokni. Hidd el lehet bőven tekerni ezeket a gépeket is, független attól hogy mit mond sok netes komment, review, marketing, stb.
Itt van pl két kép, már itt is látszik mennyire kevésbé aggresszív a Rekon:
[link] [link]#209299Dark Archon: Nem tévedsz, 8-9-10-es HG kazettatestre felmegy minden 11-es és 12-es HG monti sor, nem csak a SRAM. Viszont személy szerint én ha már átépítésre adnám a fejem, nem építkeznék SX cuccokból. Nagyon gagyi. Alacsonyabb kategóriában jelenleg jobb a Shimano szvsz. Természetesen a kazetta offos mert nekik nincs jelenleg 12-es HG.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz sebgutkopf #209310 üzenetére
Vannak kivételek, több DH versenyző, pl. Loic Bruni is 25mm-es felniket használt még ebben a szezonban is. Persze az más világ, brutál gumik meg insert-ek.
Ez a széles felni trend azért relatív új dolog, van még jó pár régebbi combosabb bicó a körforgásban keskenyebb felnikkel.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz varsam #209314 üzenetére
Asszem Sopron, Kőszeg, Wexl van tervben egy kis csapattal, de még az messze van (talán augusztusra akarják szervezni). De persze lehet lenézek máskor is.
Köszi a tippeket, megnézek mindent. Akarok mindenképp még valami önerőből feljutós, jó magas természetes ösvényeken szenvedős kört is. Ausztriáról olvastam pár horror sztorit hogy nagyon durván tudják büntetni a bringásokat ha nem a kijelölt helyeken mennek. Ezzel van esetleg valakinek tapasztalata?
Szlovén Olasz határon találtam a Kanin hegy környékén egy csomó természetes ösvényt amit úgy látom csomóan bringáznak, elég pofásnak néz ki a terep: [kép] [kép]#209313sebgutkopf: Leoganget is nézegettem főleg a WC pálya miatt, csak úgy néztem a legtöbb trail inkább simább, tele döntött kanyarokkal meg ugrókkal. Az is tök jó, csak most inkább nem ilyesmit keresek. De ha van több "természetesebb" ösvény az király.
Sölden-ben amúgy senki nem volt innen?
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz varsam #209329 üzenetére
Köszi ezt a Kitzsteinhorn tippet, eszméletlen jó hely. Szerintem Sölden-t hanyagolom, be kéne járni Leogang - Saalbach - Hinterglemm - Kitzsteinhorn környéket. Ebben így nagyjából lenne minden, felvonós bikepark-tól tekerős természetes ösvényekig.
Melyik időszakban érdemes menni? Június-Július környékén még akár hó is lehet magasan?[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz bardi #209341 üzenetére
35 sok, inkább 30-35. Ma kb. a 30mm a legelterjedtebb felniszélesség trail bicóktól felfele (de már ugye volt aki XC versenyen is azzal nyomta).
Ha túl keskeny a felni és túl széles a gumi, tök mindegy mire van tervezve a gumi, nem lesz jó profilja. A WT azért jött mert a felnik szélessége megnőtt, de a gumik nem követték, nagyon "kilapultak", és az oldalsó bütykök rossz helyen lettek.Attól független hogy nem tüntetik fel, sok más gyártó gumijai is inkább 30mm körüli felnikre vannak tervezve már a 2.4 körül tartományban. Ami nem is baj igazából.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz bardi #209345 üzenetére
Persze, láttam én is ezt az oldalukon. Azért ha már egy gyártó azt mondja hogy "proven to work" az nekem elég.
Patentul működik 30mm-es felniken, tömérdek bringa jön gyárilag WT külsővel és 30mm-es felnivel (és ezt most nem azért mondom mert az enyém is azzal jött ). 35mm sokkal ritkább.
Meg ugye a WT lehet 2.4, 2.5, meg 2.6 is, az sem mindegy...[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Nem tudja valaki mi a neve magyarul a satuba befogható shaft clamp-nek (teló meg rugóstag szereléshez)? Hátha lehet találni itthon is.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Because #209375 üzenetére
Én is gondoltam hogy csinálok magamnak (van állványos fúró is) csak nem vagyok biztos benne hogy egyből eltalálom a megfelelő átmérőt és/vagy nem tudom rendesen kicsiszolni a belsejét.
Ha meg szerelésnél alapból összekarcolja és/vagy elfordul benne egy damper shaft és úgy karcolja össze az picit kínos...[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Because #209377 üzenetére
Igen közben ez nekem is eszembe jutott, berakok egy belsőt oszt csókolom, szerintem úgy okés lesz. Csinálok majd egyet akkor.
Hajrá, én egy nappali közepén simán el tudnék képzelni egy állványos fúrót meg egy satut.
Vagy csak a teló szerelésre gondolsz? Mert ahhoz tényleg nem kell semmilyen műhely (csak egy kis olaj takarítás kell miután kész a műtét).[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Runner_fxr #209379 üzenetére
Szvsz sok dampernek lazán neki lehet esni akár egy konyha asztalon is, nem atomfizika. Mondjuk egy Charger 2.1 full egyszerű, RS tagoknál sokszor még a manual sem kér nitrogént, néhánynál meg olyan alacsony az IFP nyomás hogy még egy akármilyen mezei telópumpával is fel lehet tolni. Vagy mondjuk ott van a DVO, a legtöbb cuccukat full egyszerű szerelni, és ha ha írsz nekik bármilyen technikai kérdésre válaszolnak, de már olyat is hallottam hogy telefonon végig segítettek valakinek amíg csinált egy full teló generált...
Ez most csak 1-2 példa volt, nyilván van olyan ami bonyolultabb.
Kell egy kis műszaki érzék, oda kell figyelni mit csinálsz, az összes infó ami kellhet pedig fent van a neten.
Én leginkább azért szerelek magamnak mert már rég elvesztettem kb. az összes bizalmam a szervizek iránt (én is voltam szerelő, többet közt azért is jöttem el mert már túlságosan égett a pofám a sok kontárkodástól ami ott ment), gyorsabb az egész, és sokszor ha még meg is veszek minden "speckóbb" szerszámot, 1-2 szerviz után megtérül az ára. De persze mások vagyunk, nem mondom hogy mindenki essen neki a konyha asztalon egy full teló vagy tag generálnak, de sok esetben egyáltalán nem lehetetlen (és ha normálisan csinálod nem lesz rosszabb a végeredmény mintha szerviz csinálná).
Ha lenne a közelben egy normális, megbízható szerviz (meg nem érdekelne a bütykölés) ahova csak lesétálnék és bármilyen munkát 100% bizalommal odaadnék nekik, akkor lehet én sem itthon bütykölnék, de nem ez a helyzet. -
HollyBoni
veterán
válasz Runner_fxr #209384 üzenetére
Engem hogy konyha asztal vagy satupad speciel nem izgat. Szépen teleraksz mindent törlőkendővel, felfogatsz egy satut, beraksz egy tálat olajnak, bekészítesz minden szükséges szerszámot és alkatrészt és mehet a menet. Nekem speciel semmi mostoha nincs ebben. Teljesen kultúrált és tiszta környezetben lehet így dolgozni, a precizitás meg rajtad (meg néha a szerszámokon) múlik. Ha meg megéhezel akkor nem kell messze menni.
Pl. nálunk is van több műhely, de kicsit túl nagy a por és kosz, ilyeneket egy tisztább helységben csinálok simán egy asztalnál. Szakmai vagy nem, ha mindent jól csinálsz ugyanolyan jó lesz a végeredmény.
A nyomásokról annyit, hogy pl. egy RS manual annyira hülyebiztos, hogy minden egyes lépésnél leírja hogy itt nyomás van, itt meg olaj fröcsöghet ki, és vegyél fel védőszemüveget... Ez most olyan mintha nekiállnál váltót állítani és beledugnád az ujjad a forgó kerékbe a küllők közé...
Nem krumpli, de bőven nem atomfizika. Szerintem sok ember nagyon túlizgulja ezt az egész teló dolgot (nem rád gondolok most). Ha konyítasz egy kicsit a szereléshez, érted hogy működik amit szerelsz, tanulmányozod legalább a gyári service manual-t és esetleg még guglizol hozzá egy picit, egyáltalán nem egy ördőngösség szvsz és nem kell hozzá műhely (megint szvsz).
A DVO dolog nem kamu, több ilyen sztori van (én is beszéltem már velük többször), tényleg nagyon segítőkészek. Ha át akarod rendezni a shim stack-et, vagy másik dugattyút akarsz, vagy más olajat akarsz használni simán elmondják mit hogy kell csinálni, és nem veszted el a garit. Jobb helyeken pl. mikor veszel tőlük egy tagot vagy telót, ingyen lehet kérni custom tune-t. Ők erre építették a céget, mondjuk szerintem ez lenne a normális (főleg amilyen árakat elkér mindenki a cuccokért), nem az amit a Fox meg RS csinál.
De mindegy, túl van ez tárgyalva. Nem azt mondom hogy mindenki essen neki telót szerelni a konyha asztalon, de attól független szerintem nagyon sok dolgot meg lehet otthon csinálni normálisan, precízen.Nyilván vannak jó szervizek is. Nekem elegem lett belőlük (én speciel BP-en dolgoztam), most meg már úgyis meg tudok itthon mindent csinálni, szóval felesleges szervizbe hurcolni a dolgokat.
Igazából már alkatrészeket is szinte soha nem veszek MO-ról, siralmas ami itt van. Ami amúgy szomorú, nyilván én is szívesebben költeném itthon a pénzem.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #209389 üzenetére
Ha az asztallal együtt repülök az nem gond, megcsinálom az udvaron is.
-
HollyBoni
veterán
válasz szimpláncsak #209392 üzenetére
Én speciel boldog lennék ha egész télen 0 fok körül lenne. Múltkor is elindultam -1 körül, egyáltalán nem fáztam, a föld meg teljesen meg volt fagyva, 4-5 óra alatt egy gramm sárral nem találkoztam.
Én speciel ezt az ingadozást utálom télen.
Na meg a hó is megmaradna, annak is örülnék.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Bocsi egy kis off, de nem tudja véletlen valaki hogy nemzetközi vonatra hogy lehet online bringa jegyet venni? Csak Pozsonyba mennék, a MÁV app-on nem tudok egyáltalán jegyet venni, a jegy.mav.hu-n meg sehol nem látok bringa hozzáadására opciót (mint belföldi jegyeknél).
A menetrendnél azt írja hogy "kerékpár helyjegy foglalása kötelező", szóval elvileg lehet szállítani.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ha már por, van valakinek valami bevált aminek erősebb íze van, és nem lesz hányás ízű egy kis idő után?
Az összes amit eddig próbáltam nagyon "édesítőszeres ízű", és mire a kulacs végére érek teljesen más az íze mint indulásnál, általában full gusztustalan. Pl. a Gatorade por meg a rendes kulacsos Gatorade full más ízű, és a kulacsosnak megmarad az íze sokáig. Eddig talán még a SIS jött be a legjobban (tabletta), de ez is elég kaka.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz XZoli #221407 üzenetére
Hát... Én inkább vennék egy sima nyeregtáskát. Szerintem ez felesleges plusz súly meg bonyodalom. Vannak merevítettek amik könnyebbek meg egyszerűbbek mint ez.
Én pl. dropperrel használok egy sima 6l-es Apidura-t osszteloson. Lobogni lobog, de igazából észre sem veszem. Az egyetlen baja hogy bele tud érni a gumiba, de a 210-es dropperem meg ezzel a műanyag limiterrel is mozog vagy 160-170-et szóval érthető.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz XZoli #221410 üzenetére
Egy nyeregtáska óriási is lehet! Amit linkeltél 8l, nekem 6l-es van, és az is kicsinek/közepesnek számít (legalább is bikepacking/túra világban):
Amúgy nyeregtáskába (vagy olyan csomagtartóra amit linkeltél) csak minél könnyebb cuccokat pakolj. Nagyon magasan van a súly, és nagyon érezni ha meg van pakolva. Én ha csak egy helyre pakolnék a bicón, nem biztos hogy a nyeregtáskával kezdeném.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz balintbaba #221414 üzenetére
Én alapból nem szeretem a sima vizet, bicozas közben meg főleg. Ezek az italok nálam morál javításról is szólnak. Egy ideje már csak hosszabb köröket megyek. 5 óra alatt már kb. nem is szoktam menni, de inkább 6-7-8. Túl tudom élni vízzel, zselével, cerbivel, csokikkal stb. De ha megállok egy rendeset kajálni, olyan dolgokat iszok amik ízlenek is, 1000x jobban érzem magam. Nálam ez is nagyon fontos, már nem akarom hogy csak a szenvedésről szóljon a bicózas.
Pl. szoktam tablettákat is vinni, és ha nem tudok semmit venni de van kút akkor csinálok italt.
Mostanában szoktam vinni valami cukros italt is, amiből néha néha iszok. Ez is sokat segít.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #221436 üzenetére
Bikepro... Mint minden random webshopos "szak"cikk, ez is túloz és hülyeségeket ír.
Aluminium villanyaknál annyi szerepe van a csillaganyának hogy összehúzzon mindent és adjon egy előfeszítést a csapágyaknak. Miután meghúztad a kormányszár csavarokat, akár ki is vehetnéd. Mondanám hogy ad egy kis extra biztonságot hogy ne essen le a stucni ha lelazulnának a kormányszár csavarjai, de ha arra a pontra elérsz akkor már úgyis komolyabb gondjaid vannak, mivel elforog magától a kormány/kerék.Egyedül karbon villanyaknál tényleg fontos. De ott nem csillaganyát használnak, hanem egy más rendszerű expandert:
Ennél fontos az expander hosszúsága és mélysége, az a lényeg hogy ott fogjon rá a stucni ahol az expander van, hogy esetlegesen ne roppanjon össze és/vagy ne törjön el a villanyak.
Erre a gyártók elég érzékenyek, és pl. arra is figyelni kell hogy nem csak a kormányszár alatt, hanem felette is hány alátét van (ha van).[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Zoliwrc #221446 üzenetére
Köszi, megnézem őket! Igazából annyira nem intenzív, de hosszú köröket megyek (meg most kezdődnek majd a több napos történetek). Mondjuk sokszor átmegy intenzívbe mert nincs választásom mászásnál. Meg a vége fele már minden intenzívnek érződik néha.
Általában úgy szoktam hogy port keverek indulásnál (most valami Xenofit német citromos hányás van), SIS pezsgőtablettát meg viszek magammal hogy tudjak csinálni italt út közben. Mondjuk port is vihetnék, de ez talán egyszerűbb.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #221469 üzenetére
Én azt vettem észre hogy nálam olyan ~5 óra után van egy billenő pont, ahol ezek a dolgok vagy elkezdenek javulni, vagy egyre kevésbé zavarni.
Pl. a seggem van hogy ~3-4 óra körül a legrosszabb, aztán szép lassan egyre jobb lesz, és van hogy 7-8 óra körül olyan jó mint mikor elindultam. De van más fájdalom is ami hasonló.
Fogalmam sincs miért mondjuk.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #221481 üzenetére
Bármikor szakadhat bármilyen lánc, akár új is. Ha veled még nem történt meg az tök jó, de bármikor bekövetkezhet. Én mindig viszek extra patentszemet, láncbontót, és pár extra láncszemet.
Terepen főleg nekiállhatsz váltót állítani, mert ha esés van, vagy kap egy picit a váltó egy sziklás résznél és valami elhajlik, simán beválthat a küllők közé. Nem egyszer láttam már. Én mikor rendeltem a bicót vettem egy extra váltófület is, pár gramm, semmi helyet nem foglal, mindig nálam van. Láttam már olyat aki egy több napos versenyt egy nyamvadt törött váltófül miatt adott fel.
Külsőt tényleg életszerűtlen vinni. Nálam szokott lenni extra tubeless lötyi, belső, folt, plug, görbe tű, cérna. Ezzel kb. mindent megoldasz.Nyilván attól függ milyen a javító készleted hogy merre és hogy tekersz, mennyi ismerős van aki érted tud jönni. Ha terepen nyomod egyedül jó messze otthonról, esetleg külföldön, akkor nem árt felszerelkezni. Nálam csomó minden van a javító készletben, de összvissz így is miniatűr táskával járok, még akkor is ha be vagyok tankolva kajával meg mindennel egy egész napos körre.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Először is boldog karácsonyt!
Másodszor valami ősbicós guru (ha van itt ilyen) tudna segíteni hogy ez a váltókar működne e egy régi Sachs 3 sebis aggyal?
Már ezer éve nem nyúltam régi agyváltós bicóhoz, úgy emlékszem hogy mindig ezeket a Torpedo, később SRAM feliratos karokat használtunk kb. mindenhez, de már nem nagyon találok sehol.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen