- Apple notebookok
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- eGPU tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Milyen notebookot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
gp Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Vasinger!
nagyúr
válasz tzimash #23290 üzenetére
Memétől már a 3. bringámat venném, itt nem ezen van hangsúly, hogy átb@asz e vagy sem, mert nyilván nem fog. Hanem azon, hogy jelentős előrelépés lesz e a mostanihoz képest és bírni fogja e strapát átlagos használat mellett akár 3-4-5 évig is.
Azért azt se felejtsük, hogy Déházni lehet merevvázas biciklivel is. Annó ezzel mentem le eléggé rázós terepen a Börzsönyben, ami tény, hogy nagyon rázós volt, de kibírta egyben a bicikli.
Memééknek is hasonló felépítésű biciklijük van és járnak versenyekre, Börzsönybe, nem feltétlen kell ahhoz 200-as rugóút előre és hátulra, hogy az ember legurulhasson a hegyről rázósabb terepen.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #23341 üzenetére
Ezzel azt mondod, hogy az általam kinézett fully "mai csicsa-design"-nal rendelkezik és nem igényes alkatrész-összeállítással?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz salieri. #23348 üzenetére
Ezt én is így látom mint Te, de a mostani felszereltség közelében sincs a Cube-nak sajna. Az a helyzet, hogy a mostanira ráférne egy hajtókar csere fogaskerekekkel együtt és a hátsó fékkel is kezdeni kéne valamit. Arról nem is beszélve, hogy a váz is kicsit nekem.
A mostani Manitou teleszkópok meg közelében sincsenek egy Fox vagy RS telónak.
Ezért gondoltam a váltás ésszerűnek, de hirtelen jött és nehéz így dönteni és a témában sem vagyok még annyira képben, mint amennyire kéne.
venember83:
Hm... valamiért mintha ismerős lenne az a bicó
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz runner 125 #23508 üzenetére
Én mióta defektvédő folyadékot töltöttem a belsőmben azóta nem kellett e miatt kiszedni a kereket, csak amikor egyszer elcsúszott a felnivédő szalag és a küllő, vagy valami más kiszúrta belülről a belsőt (a felni odlalról).
Szóval a lényeg, hogy azóta nem volt bajom kb. 1.5 éve defekttel. A hátránya, hogy nehezebbé teszi a kereket.
De van defektvédő szalag is, ami a belső és a külső közé kell rakni, azt még nem próbáltam.
Természetesen vannak még piszok drága belsők, amik elvileg akkor sem eresztenek, ha tüskét kapnak, csak azokat arany árban adják.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Nah ezen a hétvégén eléggé sokat fogok kérdezni, lehet, hogy közötte lesz számotokra teljesen alap kérdés, de mivel számomra rendkívül fontos lesz a döntés kimenetele, így a legkisebb dologgal is szeretnék tisztában lenni, rossz döntést nem akarok hozni és remélem nem is fogok.
A korábban említett bicikliről lenne szó: katt
Őt váltaná le: kattA régivel az a bajom, hogy a váza nem kényelmes, túl kicsi, persze terepen ha ki kell állni jó, könnyebb manőverezni, csak hát na addig valahogy el is kell tekerni ami ezen a vázon nem jó. Nekem nem kényelmes.
Továbbá a első teleszkóp túl kemény az én súlyomnak és nincs rajta előfeszítés állítás, szóval az se túl optimális. A hátsó tárcsa túl kicsi rajta, hamar melegszik, úgyhogy azt is cserélni kéne. Az első hajtókar is egy az egyben csere érett, elkopott. Tehát ha a régi bicikli upgradelése nem szempont.Ma volt egy hosszabb 1 órás próbaköröm az új biciklivel és felmerült vele kapcsolatban pár kérdésem/észrevételem amire remélem itt választ fogok kapni.
Egyszerűen hihetetlen, hogy hány állítási lehetőség van az első és hátsó telón, próbálgattam beállítani, de az nyilvánvaló hogy ennyi idő alatt nem kiismerhető egy olyan embernek aki nem látott még ilyet. (Csak az első telón 5, a hátsón meg propedal 3 állás és ott is még 2 stb...)
Annyi még egy nem teljesen tökéletes beállított felfüggesztéssel is kijött, hogy ez a felfüggesztés csillapít is, nem csak "rugózik" mint a mostani, viszont néhol sokkal keményebben adja vissza a föld egyenletlenségeit, mint a másik, bár valszeg ez is beállítás kérdése, mert Meme a tesztkör után világosított fel, hogy hol kell beállítani a befelé mozdulás csillapítás állító csavarját... (vagyis addig azt hittem, hogy az másra jó) De ahogy olvasgattam a fórumon azt írtátok, hogy egy levegős teló máshogy mozog, mint egy rugós. Vélemény?
A fékek hihetetlenek. Az első 180-as fék nem hogy túltesz a mostani 203-as Hayesen, hanem le is alázza. Nem tudom mitől, de elképesztő a különbség, a hátsóról ne is beszéljünk...
Igazából az lenne a kérdésem, hogy ezt a biciklit megtelnének e az én elképzeléseimnek?:
Az általam kívánt felhasználási területek: Meglepő, de akár aszfaltos túrára is használnám, sokkal kényelmesebb egy ilyennel menni a "csodás" magyar utakon, mint egy 10k-s merev vázas biciklivel. Előfordulna olyan is, hogy városban is használnám, de ez szinte minden kerékpárnál evidens felhasználási terület. Ezenkívül használnám lightosabb terepre ami a földútban, kisebb-nagyobb bukkanókban merülne ki akár erdőben, vagy faluban. Harmadszor még amire használnám az a DH, vagyis inkább hegyről lejövetel, legyen szó HHH-ról vagy Börzsönyről, persze nem hatalmas sebességgel és nem olyan stílusban mint pl egy ilyen bringával lehetne: link, hanem kicsit technikásabban, de mégis könnyebben mint a mostani biciklimmel tekintve a jobb fékeket, felfüggesztést, nagyobb rugóutat (elől).
Egyelőre ennyi, így is sokra sikeredett.
A válaszokat előre is köszönöm!
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #23570 üzenetére
Köszi a felvilágosítást, remélem én is, hogy már meg fogok állapodni!
Most zárójelben megkérdezhetném, hogy miért is váltogatod ennyit a biciklit, kb. évente, de erre pont nekem semmilyen alapom vagy közöm nincs, így mellőzöm ezt a kérdést
Az igaz, hogy nincs közöd hozzá, de ez egy teljesen ésszerű kérdés, ezért fogok válaszolni rá, mert ezt a hozzászólásaimból nem biztos, hogy ki lehet szűrni.
Bicikligenerációm:katt (csak hogy tiszta legyen miről beszélek.) Az első komolyabb biciklim amit vettem, az igazából a Haibike volt, az egy hatalmas ugrás volt az előzőhöz képest, full Deore felszerelés, használható teleszkóp, de amikor egyre inkább bejött a terepen való biciklizés kevésnek bizonyult és nem csak a merev hátsó villa miatt, hanem a nem túl acélos első villa miatt, de a 18"-os váz is kicsinek bizonyult már a végére. Ezután vettem a fullyt 17"-os vázzal, kényelmesnek tűnt, gyakorlatilag ugyanakkora volt a váza mint a Hainak, de aki ült már fullyn, teljesen más a geo-ja mint egy merev vázasnak. Szóval azt hittem, hogy ez terepen csak előnyként fog jelentkezni. Hát ez nem így lett és közben, mint a hogy írtam előző hszemben túl sok mindent kéne már rajta cserélni, hogy az igényeimet kielégítse.
Gondolom nem kell ecsetelnem itt ebben a topikban senkinek sem, hogy ahogy az ember egyre többet kerékpározik és beleássa a biciklizés világába fejlettebb biciklit szeretne, legalábbis amennyit a pénztárcája enged. Ez igazából velem is így van, de a fő ok igazából mindig a a vázméret volt. Most ezzel a 20"-os vázzal talán lezárhatom ezt a kérdést és minden mást is egy jó időre.
Az hozzátartozik a történethez, hogy az évek során eléggé sokat is nőtten, tehát ezért is volt esedékes a vázméret váltása időközönként, ami lényegében most jött el.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Vasinger! #23569 üzenetére
Folytatva az elkezdett gondolatmenetet: #23569
Szóval rákérdeztem Meménél, hogy kb. mennyi ideig bírná a bringa úgy, hogy ne kelljen cserélni rajta semmit. Most én itt főleg a hajtásra gondolok. Más úgy sem kopik/használódik el a bringán még egy jó ideig, max a fékbetétek, de az nem vészes.(ugye jól gondolom?) Szóval azt mondta, hogy 1 év használat után az egész hajtást cserélni kéne.
Ez így fedi a valóságot egyébként? Azért egy HG61-es fogaskeréksor, egy XTR lánc és egy XT hajtóműből nem nézném ki, hogy ennyire kopna? Mégis mi előnye van egy XTR hajtásnak a szimpla Deore-ral szemben azon kívül, hogy könnyebb és merevebb? (a merevség a hajtókart jellemzi) Kopni ugyanolyan gyorsan kopik 100k-s hajtómű is mint a 20k-s is?
Esetleg egyébként ha cserére lenne szükség azt meg lehetne oldani, hogy az integrált csapágyas XT hajtóműn csak a fogaskereket kelljen tekerni, főleg a középsőt és a legnagyobbat? Mert úgy 25k alatt egész jól meg lehetne úszni az egész hajtás cserét.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #23748 üzenetére
Azt sikerült kihagynom, hogy persze azt is hozzátette, hogy 1.5-2 évet is ki tud bírni egy ilyen cucc, mivel az egész használattól függ, de ez ugyebár evidens.
Igazából az a helyzet, hogy akármilyen biciklim is lenne, ezt úgy is el kellene játszani, mert minden biciklin kopnak ezek az alkatrészek.
Összeszámoltam, hogy valójában mennyibe kerülne kb. 1-2 évente a csere:
A drágábbik variáció:
Shimano Deore LX lánc 7k
Shimano CS-HG61 fogaskoszorú 12k
Shimano FC-M572 32T fogaskerék 4.5kÖsszesen: 23.5k
Olcsóbbik variáció:
Shimano Deore (CN-HG53) lánc 4.8k
Shimano Deore(CS-HG50/9) fogaskoszorú 7k
Shimano FC-M572 32T fogaskerék 4.5kÖsszesen: 16.3k
Ha azt vesszük egyik sem egy vészes összeg, ennyit ki lehet bírni legrosszabb esetben évente is.
Manitou:
Persze, ez teljesen használatfüggő. Én is azon emberek körébe tartozom, akik a középső tányért koptatják legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Döntöttem.
Megveszem Őt holnap: link
Nagyon remélem, hogy nem fogom megbánni a döntésem, életemben először fogok ilyen drága dolgot venni, nagy a rizikó, de remélem megéri
Köszönöm szépen mindenkinek a segítőkész hozzáállást!
Egyébként egy kérdés: Ha valamilyen csoda folytán valamiért el kéne adnom, kb. mennyiért lehetne eladni, ha ugyanilyen állapotban lenne mint most?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz ludsimon #23779 üzenetére
Érdekes amit mondasz, van benne valami.
Igazából ha van olyan vevő mint én még egy akkor az meg fogja venni, mint én holnap. Szóval az az ember, akinek nincs 5-600k-ja egy biciklire, de szeretne egy normálisabbat venni, az valószínűleg egy ilyet fog venni szvsz. mint egy újat ami közelében sincs ennek a felszereltségéhez.
Tény, hogy minél drágább egy bicikli, annál nehezebb eladni, mivel szűkül a célközönség, de azt valljuk be, hogy az utóbbi években igencsak megnőtt a fullysok száma, egyre több ilyen vagy hasonló biciklit látni aprón és utcán is. Úgymond egy divattá vált, másrészt meg a magyar utak is megkövetelik már lassacskán...
Nagy a kockázat, tudom, de kockázat nélkül nincs győzelem
Persze ez csak a legrosszabb forgatókönyv, mivel csak akkor lép ez érvénybe, ha nem jönne be a bicikli, de ha egy ilyen bike nem fog tetszeni, akkor semmilyen nem fog
salieri:
Szerintem eléggé egyedi, kézzel készített váza van, szerintem nem túl sokat gyártotta belőle és a festése sem ronda
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #23787 üzenetére
Nem tudom, hogy igazad van vagy sem, de a vázra az van ráírva, hogy kézzel készítve - valami olyasmi, hogy hand built, de holnap beírom pontosan - szóval, hogy ebből mennyi igaz azt nem tudom.
Azt viszont tudom, hogy a Haibike-om vázásra is ez volt írva és Meme szerint kb. 1-200 bicikli készült abból ami nekem volt. Bár tény, az limitált szériás volt. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz salieri. #23791 üzenetére
Én is gondolkoztam azon, hogy fejlesztem a mostanit, de kb. úgy számoltam, hogy majdnem ott lennék árban, mint most, mert kéne vázat+tagot cserélni, hajtóművet és legalább a hátsóféket is és a végeredmény közel sem lenne olyan jó, mint az újjal.
Tüzi
Csak a motor fenntartása sokkal drágább és az nem is sport. Az egyik a sebességről szól, a másik az érzésről. Össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Egyébként ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy mire mennyit költ, mi mennyit ér meg neki.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz ludsimon #23795 üzenetére
Igen, pont ez az aminek köszönhetem, hogy összejött most ennyi, mivel nincs kocsim, se motorom és a gép fejlesztését is abbahagytam már egy jó ideje, tehát ez az egyetlen hobbim maradt már, a bicikli, ebbe feccölöm az összes pénzem, meg persze a tanulásba...
salieri.:
Alkudni fogok, bár nem múltkor rákérdeztem már és nem nagyon hajlott a dolog felé, majd meglátjuk.
Ez nem 3M gyártmányú szerintem, de lehet, hogy igen. A Haibeike-ról örökölte a mostani fully, tehát eléggé tartós. Koszolódik, tisztítani kell, de ezen kívül nincs vele baj. Sajna a rendőr nem fogadja el ezt itthon, csak külföldön használható prizma helyett. (Mivel a Haibike osztrák cég, Ők így adják a biciklijüket, tehát ott el is fogadják)Tüzi:
Teljesen igazad van, de a kettő dolgot összehasonlítani akkor sem lehet, teljesen más a célközönség. Én részben környezettudatos is vagyok, minek szennyezzem benzinnel a környezetet, amikor ugyanezt meg tudom tenni a saját erőmmel is[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Na megvettem a Cube-ot
Sajna a rossz idő miatt nem hoztam haza, hanem beadtam rokonokhoz, majd holnap megtekerem rendesen hazafele. Nagyon kipróbálni se tudtam most, bár azon a rövidke kis úton állelesés volt, viszont az első teló még mintha kicsit kemény lenne majd be kell állítani. Azért siettem haza, mert ma jönnek megnézni a másik biciklit, örülnék ha elvinnék jó áron.
Megyek is rendbe hozom a vevőnek, had csillogjon-villogjon. -
-
Vasinger!
nagyúr
Én nekem ilyen volt katt Lehet nem pont ilyen volt, de hasonló:kép
Városban szvsz. bőven elég, lightosabb terepet is bírt, jó teló volt, szerettem. Állítható előfeszítése a rugónak, szóval azzal sem lesz gond, nem a legpuhább teleszkóp, de legalább nem fog lekoppanni egy nagyobb kátyúnál és nem pogózik, ha nem állsz ki, de természetesen lockolható is.
2 nagyobb baja volt, mint minden rugós telónak, hogy télen beállt egy kicsit, szóval akkor még előfeszítés 0-ra állítva is alig mozgott. A másik, meg hogy el kezdett egy idő után kotyogni, bár azt nem tudom, hogy miattam volt, vagy alapból ilyenek.
Még annyit, hogy van rajta féktárcsa felfogatás, azt nem tudom, hogy csavarja e a szárat, mert V-fékkel használtam.
Esetleg az is megemlíthető, hogy az anodizálás vagy mi lekopik a becsúszókról.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
El kell, hogy keserítselek, de egy ideig biztos nem lesz eladó, itt leírtam.
De ha valamikor eladom, akkor ide is be fogom írni szerintem
G@ben:
Hát, ha jól tudom a legtöbb telóban igen. Pl. Rock Shoxoknál lehet, hogy ennél is azt nem tudom.
Egyébként az a helyzet, hogy ebben az árkategóriában csak a Suntour jöhet szóba, esetleg a Rock Shox Dart 2, de arról nem tudok mit mondani és sok jót sem hallottam róla anno.
A következő minőségbeli ugrás kb.50k-nál kezdődik a Tora telókkal.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Ma sikerült kipróbálnom úgy igazán az új biciklit és készítettem is róla pár képet, bár nem túl jó minőségűek, de egyelőre csak ilyen van. Katt. Itt meg van pár kép a régiről és együtt is.
Szóval a bicikliről:
Kezdem érezni és érteni miért jó ez a Fox márka, ahogy valamelyik fórumtárs írja terepen ülve is kisimítja az egyenletlenségeket a terepen, hihetetlen jó. Az Relevation sem sz@rral gurigázik, hihetetetlen, hogy mennyire jó a visszaút reflexe, a földön tartja a kereket és nagyon ügyesen követi a kis buckákat. Viszont mindkettő teleszkópnál amit észrevettem, hogy egy magasabb de vékonyabb fekvőrendőrőn, vagy egy kis és mély kátyút sokkal keményebben érzek ezzel a biciklivel. Lehet, hogy ez csak beállítás kérdése, nem tudom, de az is lehet, hogy a levegős teló nem tudja ilyen gyorsan lekövetni. A hátó telóról még annyit, hogy a Stöckliben a Manitou tag az csak "rugózott", hintázott, pogózott csak, ez a Fox csillapít is, de nem akárhogyan.
A váltóról igazából nincs mit mondani. Anno a Hai-n alap Deore váltó volt, az is bőven elég volt én egy sima Deore és pl egy XTR hajtás között nem veszek észre szinte semmi különbséget, mind a kettő rohadt pontos és gyors, tehát az XT hajtással sincs baj.
A fékek brutálisak, még nehéz kiismerni őket, érdekes, hogy ez nem csak két üzemmódos, hogy harap és nem fog, hanem adagolható. Egy biztos, ha tövig behúzom, akkor blokkolom mindkettő kereket sebességtől függetlenül. Majd hegyről lefele lesz érdekes, hogy mennyire fogja bírni, mennyire fog melegedni.
A nap végére viszont jött a hidegzuhany, aminek ez lett az eredménye: [link], de erről majd csak holnap, ha megbeszéltem Memével a dolgokat.
szumma szummárum ez a nap sem volt életem legjobb napja, a fentiek ellenére.Mindenki el akarta üttetni magát velem, a kutyáknak és a részegeknek is engem kellett megtalálniuk stb...
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz ludsimon #24100 üzenetére
Hát az úgy volt, hogy szereltem fel a Cube-ra (lassan valami nevet is kéne adnom neki) a km órát, szóval semmi extra, egy helyben állt a bringa, egyszer csak el kezd ereszteni a hátsó kerék, de nagyon erősen. Fél perc alatt 0-ra engedett. Nézem, hogy mi a sz@r van, egy helyben állt a bringa és úgy ereszt.
Szétszedtem, megnéztem, hogy a felni felőli oldalon sok kis lyuk keletkezett, mintha anyaghiba lenne, vagy mintha nem bírta volna a gumi a nyomást. Tüske vagy hasonló dolog nem volt sehol, többször is átnéztem. A felnivédő szalag is a helyén volt. Valószínűleg a nap miatt engedett el, de ezt nem tudom, nem volt olyan nagy meleg sem.
És akkor most jött a feketeleves. Mikor kiszedtem a hátsó belsőt láttam, hogy az van rá írva, hogy 26x1.3-1.75. Hát mondom ez nagyon jó. Ilyen belső beletenni egy 2.25-os erősen ballonos külsőhöz eléggé fura.
Elől sem volt sokkal jobb a helyzet, ott 26x1.5-1.95-ös volt, de egy 5-600 forintos Kenda belső volt benne, hátul legalább Coninental volt.
Itthon meg persze, hogy hadilábon álltam belsőkkel, főleg olyan méretben amilyen kéne, valahogy megoldottam, de nem volt egyszerű, mert a rövid szelepes belsők eléggé nehezen mennek bele némelyik felnibe...
Ma elmentem Crazybe, sajna Meme nem volt bent, így mással kellett megbeszélnem az ügyet, de igazából az volt rá a válasz, hogy nem számít, hogy milyen méretű belső van benne, ettől nem lehetett defektem, pont.
Oké, hiszek nekik, mert nem értek hozzá, de azért egy 250k-s bringába csak illene egy Schwalbe, de legalább Conti belső előre és hátulra is, lehetőleg jó méretben...
Kárpótlásul kaptam egy 800 Forintos láncvillavédőt és ha Meme bent lesz megbeszélem vele ezt a dolgot, hátha adnak egy belsőt, mivel gari időn belül vagyok, de ez már a jövő zenéje.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz JHONNY 79 #24205 üzenetére
Én 183 vagyok és 20"-os vázam van, akár merev, akár össztelós biciklimről van szó, ami igencsak L-es méretbe tartozik. Néha még kicsinek is érzem, de a nagyobb váz már nem kényelmes. Jah és én is eléggé derékfájós vagyok, bár az más téma, mert az teljesen független mindentől, hogy fáj e vagy sem..
-
Vasinger!
nagyúr
válasz feka007 #24312 üzenetére
Grat
Direkt nem is zargattalak e miatt, hogy menjünk tekerni. Nekem is vége a sulinak, már "csak" vizsgáim vannak egészen június 19-ig. Ha lesz időd a szóbeli előtt még gurulhatunk valamerre, ha van kedved, majd írj PÜ.-t.Amúgy ott voltam a ballagásodon is
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz fpeter07 #24458 üzenetére
Nincs jó öltözék. Az egyetlen megoldás, ha az ember viszonylag korán vagy későn megy bringázni. Én most nappal inkább tanulok a hűvös házban, aztán este 8 fele elmegyek tekerni, úgy is régen tekertem sötétben és legalább nem fog folyni rólam a víz. (annyira) Arról nem is beszélve, hogy nem kell félni a nap ezen szakában, hogy leégjen az ember és hasonlók.
-
Vasinger!
nagyúr
-
-
Vasinger!
nagyúr
válasz sestertius #24622 üzenetére
Az alábbi oldalakon:
Testbike
Bringapiac
Vatera
BikemagDe ha esetleg tud valaki még jó oldalt ne tartsa magában
más:
Apropó fórumozók. Nem dobunk össze egy jóféle első hozzászólást? Szerintem hasznos lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz bubi92 #24625 üzenetére
Én is úgy gondoltam. Nap mint nap egy csomó általános kérdés jön és ez természetesen nem baj, csak kényelmesebb lenne, ha lenne egy első hsz. ahol minden link, leírás össze lenne gyűjtve, rendszerezve, ne kelljen keresgélni, dolgozni. Bár lehet, hogy én vagyok csak lusta
-
Vasinger!
nagyúr
válasz ludsimon #24634 üzenetére
Én még amit terveztem az előzőek felsorolása mellett, hogy lehetne még írni olyanokat mint:
Milyen vázméret illik hozzám?
Váltó, fék, teleszkópok beállítása, akár youtube videókkal, vagy leírással.
Új vagy használt biciklit érdemes venni?
Esetleg pár mindenki által kedvelt boltot/szervizt be lehetne rakni régiók szerint.
Szerintem nem baj, ha kicsit hosszú lesz, de legalább minden egy helyen lesz.
-
Vasinger!
nagyúr
A friss kerekekben a küllők még nyúlnak, deformálódnak, tehát azt természetes, ha kialakul bennük egy kis 8-as. Viszont ha már úgy volt benne egy 8-as, hogy még használva sem volt, az már más. Én visszaküldeném nekik elvárnám, hogy ingyen centrírozzák ki úgy ahogy azt kell.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #24746 üzenetére
22"-os váz? Az igen. Hány centi vagy? Biztos 190 körül vagy.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz fpeter07 #24757 üzenetére
Ez még a jobbik eset. Felénk van egy olyan rész, ahol egy fahídon kell átmenni, ami alapból keskeny és egymásután több ilyen oszlop is van eléggé sűrűn. Emlékszem, hogy amikor a Haibikeom volt annak olyan széles volt a kormánya, hogy csak 1-2 centin múlt hogy ne érjen hozzá...
Egyszer már én is estem el egy ilyenben, bár az azért volt, mert nagyon sűrűn mentünk egy biciklitúrán és nem láttam, hogy mi következik.
Én úgy tudom, hogy valamire figyelmeztetnek ez a rudak, vagy csak simán az autósok miatt tették be.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Nyugdíjas #24784 üzenetére
Hát én nem tudom, lehet benne van a hiba, de nekem alapból a forgató rúd két végéről lejött már az a elején a 2 műanyag, így mindig kicsúszik az a fogatórúd. Másrészt meg ha ki akarok nyomni a szemet, akkor az a pöcök ami kinyomná el kezd másik irányba menni, elgörbül, ahelyett, hogy egyenesen benne és kinyomná. Órákat szenvedtem vele, míg egy láncot megbontottam vele és néha a láncszemet is elgörbítette. A pontozó megoldás bevált.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #24824 üzenetére
Ülésbeállítást biztosan kell.
Ha arra gondolsz, hogy váltó, fék meg ilyenek, akkor elvileg nem kell, gyakorlatilag gyártója válogatja mennyire igényesek.
Ha pedig használod az elején pár dolog el fog állítódni, akár a kerékbe is lehet 8-as a küllők nyúlása miatt.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen