- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- OLED TV topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #13177 üzenetére
Ki milyen sárvédőt használ/ajánlana? (Cube Analog-om van és) szeretném ha kis esőben nem busszal kéne bemennem az egyetemre (tehát városi használatra) a lényeg, hogy a táskám/hátam ne csapja szét és lehetőleg az arcom se legyen mocskos.
Pálcás sárvédőt ajánlanék, de azt 90%, hogy nem tudod rendesen felszerelni a bringádra. Valószínűleg a hagyományos műanyag típusút sem tudod előre felrakni, mert a teleszkóp merevítőhídján nincsen hozzá csavarhely, így marad a villanyakba alulról rögzíthető krosszsárvédő. Védeni véd ez is, ha jól szerelted be, akkor atom stabil még durva terepen is. Előnye, hogy pillanatok alatt fel tudod dobni, hátránya, hogy pillanatok alatt le lehet szedni a lezárt bringáról.Hátulra az optimális megoldás egy láncvillákig-első váltóig érő darab lenne, de nem fog összejönni. Ha a támvillák szöge túl alacsony, akkor hiába van megfelelő lyuk a sárvédőnek, nem tudod a hagyományos műanyagot jól rögzíteni, mert nem követi le a kerék ívét, hátul túlságosan el fog állni. Ide a nyeregcsőre felcsatolható típust ajánlom, abból is az olyat, ami Y alakú, és nemcsak hátrafelé véd, hanem előre is valamennyit. A linkelt darab stabil, bevált, de nem olcsó. A hét eleji esőből hátizsákom alja kapott minimális felfröccsenő vizet. Ezt is könnyű feltenni-leszedni, a hátrányok és előnyök ugyanazok, mint az első keréknél.
A cipődet és nadrágod szárát tudod az alsócsőre szerelhető sárvédővel megvédeni, ide bármilyen olcsóbb darab megteszi.
- Milyen öltözék az amiben nem fagy meg, de nem is izzad le?
Drága Kell szélálló térdmelegítő (6000 forint), kamásli, ha fázik a lábfejed (5000 forinttól), több rétegnyi szellőző ruha, legalulra aláöltözet (7-8000 forinttól), legfelülre valami softshell vagy hasonló kabát (6-7000 forinttól az általános, 15000 forinttól a kimondott bringás darabok), hosszú ujjú mez vagy mezek középre, bringás téli nadrág, folytatás a kesztyűnél.- Milyen kesztyűt ajánl?
10 fok környékére thermokesztyűt, bemész bármelyik sportboltba, és 2-3e forint között árulnak ilyeneket. Annál hidegebb időben kell a téli bringás kesztyű, ezt 8000 forintnál olcsóbban nem úszod meg. Szintén fontos hasonló hőmérséklet mellett a sisak alá való sapka, hogy ne fagyjon szét a fejed, ez 2-3000 forint környéke. Nem árt a szemüveg használata sem, a hóesés nagyon tud fájni. Ja, és természetesen kis méretre összecsomagolható esőruházat, ha elkap az égi áldás.A bringás ruházat a tényleg speciális igényektől eltekintve (kesztyű, sapka) hasonlít az általános téli sportruházatra, így a hegymászó és futóruhák között is nézelődjél, hátha olcsóbban megúszod.
Egész télen jól lehet közlekedni, -10 fokban is simán fel lehet öltözni, de a latyakos napokat érdemes elkerülni, a sós hólé a bringa nagy ellensége, egyetlen nap alatt rozsdás lesz tőle a láncod. A friss, tiszta hó ellenben nagy barát, csúszkálva, élvezkedve tudod tisztára mosni a bringát
A minimális izzadást teljesen nem tudod elkerülni, de megfelelő ruházattal nem fog rólad patakokban folyni a víz. Fontos, hogy a megérkezés helyén át tudjál valamennyire öltözni, meg tudjál szabadulni pár felesleges rétegtől.
A Blackburn Flea II lámpánál van jobb vétel ebben az árkategóriában?
Ha csak látszódni szeretnél, akkor kényelemben és szolgáltatásban verhetetlen. Ha látni is, akkor édeskevés. Hiába közlekedsz városban világítás mellett, ha olyan kisebb utcákban is kell menned, ahol a fák a közvilágítás elé benőttek, akkor ott vakon fogsz botorkálni.Arra gondolok hogy a tárcsa és a fékpofák között 1-2mm rés lehet vagy még annyi sem és ha szarul rakom be gondolom besúrolna, amit nem szeretnék.
Az a lényeg, hogy kivett kerék mellett nehogy behúzd a fékkart, mert az szívás, amúgy nem bonyolult visszarakni. Természetesen elképzelhető, hogy visszarakás után némileg súrlódni fog, de ha nem tettél nyolcast a tárcsába a művelet közben (ebben nekem nagy tehetségem van ), akkor az önbeálló fék megoldja ezt a problémát. Ha esetleg kaptál a bringához kis műanyag lapot a fékpofák kitámasztására, akkor fürdetés közben rakd be.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #13183 üzenetére
Konkrétan a bringám ő lenne. Rá lehet szerelni azt a hátsó sárvédőt amire gondoltál?
Biztosan rá lehet, mert a fotón is éppen kivehető a két támvilla összekötő elemén a lyuk. Igazából az a nagy kérdés, hogy érdemes-e felszerelni. Ha a nyeregvázcső és támvilla egymáshoz képest olyan pozícióban van, hogy nem tudod a sárvédőt úgy rögzíteni, hogy az pontosan és közelről lekövesse a hátsó kerék ívét, akkor pont a képen látható helyzet áll elő. A helyzet rontásához add hozzá a szemre 2.25-ös szélességű Smart Sameket, amelyek szinte szélesebbek mint ezen típusú sárvédők (1.5-1.75-ös kerékszélességre méretezik őket).1-2 sötét kis utcában szeretnék a kerekem elé látni most csak egy kis gagyi 2 ledes lámpám van - azért vettem hogy a rendőrök ne bszogassanak, viszont hamar rá kellet jöjjek hogy 1-2 kis sötét utcában nem lehet velük gyorsan menni. Kb. az első kerekem elé max 20-30cm-mel látok ami még lassan is kevés, nem 30-40 km/h-val mennék de városban olyan kényelmes 20-25 km/h utazón jó lenne ha viszonylag biztonságosan tudnék közlekedni.
Általában az a lámpa, amiben egynél több LED van semmit sem ér A 20-25 km/h azért nem kis igény egy lámpához, az saccperkábé 20-30 méternyi tökéletes és nagyobb szórt fényű látótávolságot jelent. Ha ilyen erősségű lámpát szeretnél, akkor a következőkre kell felkészülnöd:
1. rendszeres töltögetés, mert a nagy fényerő 1-3 W-os PowerLED segítségével érhető csak el, az pedig 1-3 W-ot eszik Ezek a lámpák lítiumion akkuval üzemelnek, vagy 14500-as (AA-s elem + 5 mm) vagy 18650-es (jóval nagyobb) méretben, vagy egyedivel. Általában az első kettő típust használók maximális fényerőn 1, közepesen 2 órát mennek el egy akkuval
2. vagy kínai rendelés, és közepes ár, vagy valami nevesebb márka, és a gatyád is rámegy. A topikban az első megoldást preferáljuk érthető okokból, ezek általában elemlámpák bringás adapterrel
3. a 15 dolláros kategória 200-230 lumenje városba tökéletes fényerőt nyújt, kicsi méret, sokszor a lítiumion mellett AA-s elemmel is elmennek (alacsonyabb fényerő és üzemidő mellett persze), íme egy komplett rendelési csomag, tudom ajánlani
4. a 75 dolláros kategória 900 lumenje klasszikus bringalámpa, óriási akkuval (4 órás üzemidő maximális fokozaton), fejlámpaként is használható, terepes nightride-ra is optimális
5. a kettő között 5-800 lumenes elemlámpák vannak, ezeket teljes menetfelszereléssel együtt 55-60 USD-ből lehet kihozniVan egy régi Cateye Tomo XC CC-ST200-as sebességmérőm, de már nincs meg a kis küllőre szerelhető érzékelője meg amit a villára erősítenek, sem a kormányra rakható dokkolója. Ez univerzális? Lehet esetleg tudnék valahonnan szerezni hozzá hiányzó alkatrészeket, csak mert az igényeimet tökéletesen kielégítené, és még tökéletesen működik - nem dobnám ki ha nem muszáj?
A Mity2 érzékelőjét egy Velo 5 tudja használni, ez az órát pedig elvileg a Mity 2-vel közös érzékelőtípussal gyártották, így esélyes, hogy a Velo 5 tartozéka jó hozzá (persze élőben ki kell próbálni szerencsére népszerű óra, valószínűleg találsz tulajdonost). Felhasználói kézikönyv pontos típuskódokkal, eBay hirdetés, és talán ez jó neked.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #13292 üzenetére
Ha szabványosak az agyak, nagy valószínűséggel nem átalakíthatók. Írd meg, milyen agyakról van szó. Pl. a Hope olyan agyakat készít, amik átalakíthatók. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy átütőtengelyhez megfelelő teleszkóp és/vagy váz kell. Gyorszáras villába és vázba nem szerelhető be átütőtengelyes agy.
BTS tán gyárt fehér pedálokat.
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #13300 üzenetére
Ezek nem alakíthatók át, max cseréled a tengelyt csavarosra, de akkor meg egy kulccsal kioldják a csavarokat s viszik a kereket. Legjobb megoldás beszerezni egy 15-20k forintos városbajárós bringát, és azt használni.
-
gery03
senior tag
válasz superecneB #13300 üzenetére
Az nem átütőtengely amire te gondolsz és arra viszont átalakíthatóak. Nem nagy kunszt, az üreges tengely ki kell cserélni tömörre. Átmérőben nem vagyok biztos, hogy pont ugyanaz, ergo lehet kónuszt, meg kontraanyát is szerezni kell hozzá. Mondjuk ha így van, XT-nél elgondolkodtató lenne. (az utángyártott noname kónuszok hulladékok, nemúgy az XT-jé)
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #13340 üzenetére
Én olajat használok a montin, városin meg télen inkább zsírt, mivel az jobban véd a víz és latyak ellen. A haver teflonos sprayt használt, de most ismét olajozza a láncot. Nem tudom, miért tért vissza az olajhoz.
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #13524 üzenetére
Ehhez a láberősítéshez azért tegyük hozzá, h kinyírja a térdeket.
Nem véletlen találták ki a (nyomaték)váltót bicikliken is.
Szvsz csak magas pedálfordulat mellett egészséges.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz superecneB #13787 üzenetére
Szerintem így, legalábbis ez a legkényelmesebb.
runner125: Mi a bajod végül az spd-vel, hogy eladod?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #14365 üzenetére
Jah, jónak ígérkezik. Remélhetőleg olcsóbb is lesz majd idővel.
Amúgy tud vki ilyen kerekes ledes megoldást, ami nem 40k JMF-be fáj, hanem úgy megáll a negyedénél? -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #15158 üzenetére
polárszűrős kell, hacsak a síszemüveg már nem tudja ezt is, akkor nem jó ötlet. vagy síszemüveg nélkül síelsz?
nézz szét pár boltban, olyat keress, ami jókora felületet lefed a szemed elött, többnyire alulról szokott bevágni a menetszél, sztem jó, ha a lencse alsó éle illeszkedik az arcodra éppen emiatt (bár ezt csak gondolom).
sportszemüveget keress, sztem előny még a jobban ívelt fajta (nem emlékszem hogy hívják a technológiát), ami illeszkedik és követi a fejed vonalait. esetleg a lencse hátranyúlhat még a szemed után halántékhoz.ezt csak te fogod tudni eldönteni, de fel kell próbálni mindenképp.
én a színes lencséhez nem ragaszkodnék, igen kevés szituációban jön csak jól pl a sárga, de oda nem használunk napszemüveget (csak sima színezett, de nem sötétítettet). szürkének a legjobb a színhűsége.sportszemüveg révén egy belső oldali tükröződés csökkentő réteg még elkélhet, nagyon kényelmessé teszi hosszú távon.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz superecneB #15162 üzenetére
Én ilyet vettem anno. Meg vagyok elégedve vele.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Muton
addikt
válasz superecneB #15162 üzenetére
ezekkel az a baj, hogy nagyon lecsökkentik a látómezőt. egyszer próbáltam egy ilyen megoldást, de idegesített a nagy holttér váltottam is egyből vissza a nagy síszemüvegre.
a meglátásom sajnos az, hogy minden sporthoz általában/döntően csak a direkt arra készült felszerelés a jó, így a több beszerzéshez nem csak sok pénz kell, de a tárolásukra sok hely is. kompromisszumot kötni lehet, de nem mindig érdemes: pl bicajos hátizsákkal is lehet túrázni, de sokkal kényelmetlenebb, mint egy direkt túrázós hátizsák. snowboardos bukóban is lehet úszni, de úszósapkában kisebb eséllyel zavar ki az úszómester
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #15162 üzenetére
ez minden, csak nem napszemüveg. szikrázó napsütésben, esetleg hófedte (vagy homok) területeken tuti megvakulnék benne. polárszűrő sincs rajta...
ezt kizárólag rossz látási viszonyokhoz és rossz időjáráshoz viselném, ahogy azt az oldalon is említik. -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #15162 üzenetére
mondjuk itt a lencséről pont nem írnak semmit, de én ilyesmit keresnék a helyedben.
lencsénél az optikai technológiák közül a polárszűrő és a belső tükröződés csökkentő elengedhetetlen szvsz.
[link] -
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #15162 üzenetére
valami szürkét szerezni a bicajozáshoz
Ha mész erdőbe is, akkor a szürkét gyorsan felejtsd el. A nyár kellős közepén szikrázó napsütésből begurultam az árnyékos erdőbe, és semmit sem láttam. Ha fotokromatikus lencsével értendő a szürke, akkor nem szóltam.Tapasztalatom szerint nyáron a piros árnyalatú lencse a legjobb, sok fény mellett sokkal jobban kijönnek a kontrasztok, ennek főleg erdőben veszem hasznát, mert egyértelmű, melyik kő és melyik a levelek között átszűrődő fényfolt. Kevesebb/kisebb szögben beeső fénynél (szeptember végén tettem le ezt a lencsét) ellenben nagyon nem jó, egyszerűen nem láttam az árnyékos részeken lévő tárgyakat vele rendesen. Amikor egy babakocsinál olyan érzésem volt, hogy odateleportált elém, akkor azonnal levettem ezt a szemüveget, legközelebb nyáron veszem fel. A piros lencse érdekessége, hogy amikor felveszed, egy pillanatig minden pirosasabb árnyalatúnak tűnik, aztán pár másodperc alatt korrigál az agyad/szemed, és nem tűnik fel a színek torzulása.
Őszre a piros lencséről sárgára váltottam, ennek az az előnye, hogy rosszabb fényviszonyok mellett sem kell váltani róla, sötétben is lehet használni. A sárga lencse a színeket eltorzítja, minden kap egy enyhén sárgás árnyalatot, a zöld lámpa pedig türkizkék színű lesz tőle.
Most télen színezetlen átlátszó lencsét használok. Igazából a sárga jó lenne most is, de gondoltam, kipróbálom, milyen ez, és azóta lusta voltam visszacserélni.
A minél nagyobb látószög fontos, már az a különbség is zavaró tud lenni nekem, hogy az egyik szemüveg teljes keretes, és a csak felül kereteshez képest a keret kitakar kicsit a látómező széléből.
Fontos szempont még a páramentesítő bevonat, ennek most hidegben fokozott jelentősége van. Ha sokat közlekedsz városban, ahol rendszeresen meg kell állnod rövidebb időre, akkor jól tud jönni, ha nem tejfehér ködben kell elindulni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #15195 üzenetére
Nem, elvileg a szimering alatti szivacsgyűrű fel van itatva olajjal, az keni valamennyire. Ha túl sok olaj kerül a becsúszóra, akkor csak gyűjti a dzsuvát.
-
runner 125
nagyúr
válasz superecneB #15195 üzenetére
Dehogy kell. Legyen tiszta.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
rii
nagyúr
válasz superecneB #17589 üzenetére
hol lehet ilyen kis elemlámpát vadászn?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #17589 üzenetére
Ezekkel a tartókkal úgy kell menni mintha hímestojások lennének a kerék alatt, én valami biztosabb megoldást keresnék...
Ja 31.8 as kormányod van, ez meg 25.8 ashoz való. Oversize hoz még nehezebb ilyet találni :S[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz superecneB #17589 üzenetére
Nem olyan rossz tartó az a dx-es. Az egyik oldala felmegy "Oversize" kormányra is. Nekem is van, terepen néha állítgatni kellett, meg utánaszorítani, de ez nem meglepő.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #17781 üzenetére
Ha nincsen semmilyen biztosításod, akkor lépjél be a Magyar Kerékpárosklubba, és lesz felelősségbiztosításod, de ez lopásra nem vonatkozik, csak az általad okozott kárt téríti meg helyetted.
Ha van lakásbiztosításod, akkor nézd meg a feltételeit, az enyém például tartalmaz felelősségbiztosítás részt, ami bringázás közben érvényes (ezért aztán nem is hosszabbítottam meg a tagságomat az MK-ban). A lakásbiztosítás szintén tartalmazhat olyan részt, ami lakáson kívül tárolt ingóság lopására vonatkozik, bár ez utóbbi nagyon korlátozott érvényességű és értékű szokott lenni.
Fontos: a lakásbiztosítás alapból nem vonatkozik a tárolókból történő lopásra, és a társasház biztosítása sem terjed ki erre.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
csabi94
őstag
válasz superecneB #17781 üzenetére
Nem életbiztosításról van szó ugye?
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz superecneB #18632 üzenetére
A Smart Sam-mel mik a tapasztalataid?
Most tervezgetem a vételét, azért kérdezem, eddig meg jókat olvastam róla..."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #19009 üzenetére
Ha "nem gyorszáras" alatt az átütőtengelyt érted, akkor sokba fog kerülni, mert teleszkópot is kell hozzá cserélni.
Ha csak az első gyorszár helyett szeretnél valami lopásállóbb megoldást, akkor az agy maradhat, azt nem kell cserélni. A gyorszár helyére vagy szabvány imbuszos rögzítésűt teszel, vagy egyedi szerszámot igénylőre cseréled. Megoldás lehet még az Acor(?) olyan gyorszára, amelyiket csak fejjel lefelé lehet oldani (ezt most nem találtam meg), tehát te könnyen tudod szerelni defekt esetén, de az utcán lezárt bringa első kerekét védi.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szentkuti11
addikt
válasz superecneB #19012 üzenetére
Bringaboltok, de lehet, hogy kell hozzá tengelycsere is.
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #19012 üzenetére
Körülbelül bárhol, maximum rendelésre, de hozni fognak.
tzimash: őrült, főleg az első fél perc A top comment szokás szerint üt, mint a hasonló videóknál how many respawns did you think this took him?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
TripleB
senior tag
válasz superecneB #19012 üzenetére
Elnézést, letelt a szerkesztés időlimitje
superecneB
BBB wheelfix"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #21430 üzenetére
Pontosítanék: akkor se legyen teljesen kinyújtva, hanem csak majdnem.
Melorin: minél hosszabb a kormányszár, annál több rezgést képes elnyelni. Ilyen rövid (vagy még rövidebb) kormányszárat a zúzós műfajokban használnak extrém széles kormánnyal együtt. Így ott merevebb a stucni, kevésbé van kitéve a törés veszélyének, cserébe a 700 mm környéki kormányszélességgel megvan a kell méretű erőkar is.
ludsimon: látom, nagyon nem érted a mérés és a becslés között a különbséget, úgyhogy hagyjuk a témát. A magasságmérés teljesen másról szólt, ott egy pontosabb és egy pontatlanabb mérési módszerről körül folyt a beszélgetés.
SOAD19: én úgy állok meg városban, hogy a jobb lábam az SPD-ben marad, a kormányt jobbra fordítom 45 fokkal, a bal talpamra állok, és az egész bringát enyhén balra döntöm. Így leírva eléggé kifacsartnak és bonyolultnak tűnik, de ráülve a bringára adja magát, mert ilyenkor a jobb combbal stabilan meg tudod tartani a kormányt is, mindkét kezed szabadon van, lehet nyújtózni/pakolni/orrot fújni/stb.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #21571 üzenetére
Valószínűleg nem sokat segít amit mondok, de nekem a Polisportos verzió van kínai fröccsöntött formában kemény 600Ft-ért helyi bringás boltban. Lassan két éve van fent, de eddig bírta, és egy mozdulattal levehető.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
bubi92
őstag
válasz superecneB #22469 üzenetére
fém összecseszi a felnit, ennyi erővel kanalat is használatsz
műanyagok meg szerintem ugyanolyanok. esetleg annyi különbség lehet köztük, hogy a márkásabb jobban bírja a makacsabb gumikat amik alig férnek rá a felnire. és később törik el.
de használatra pont ugyanolyan mindkettő.(van itthon, tapasztalat)
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22469 üzenetére
Ez a fém szerintem nem jó semmire a kialakítása miatt, de egyébként sem használnék fémet, csak acél felnihez. Az aluban, és hasonló más puhább anyagokban kárt teszel vele.
Ami eddig gumi leszedőben a legjobban teszett, az ez a tacx volt: [link]
Van neki kb 1 centi vastag kampós része a végén, amit be lehet akasztani a köpeny pereme alá, és faszán ki lehet vele emelni a megerősített íves rész segítségével.
Egyébként amit a tip top gumijavító készlethez adnak egyszerű műanyag leszedő, az sem rossz.[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz superecneB #22469 üzenetére
Nekem a Michelin gumileszedő jön be a legjobban. Eddig a legtöbb tört..
De ez tuti bevált nekem. -
csabi94
őstag
válasz superecneB #22477 üzenetére
Simán megfelel erre a célra.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22477 üzenetére
Ez egy hulladék.
Olyat vegyél csak meg, amivel meg lehet támasztani a láncot a túl oldalról. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22482 üzenetére
Nem akarok konkrét típust mondani, mert arra hogy párszor szétszedd a láncod otthon, arra jó lehet egy noname is, nem kell márkás műhely szerszámot vásárolni, csak az a nem mindegy, hogy milyen a felépítése.
De azt nem típusra, hanem ránézésre lehet vagy kell megmondani.
Pl ilyet kapsz a legtöbb helyen: [link]
Nagyon olcsó, létezik belőle több márkában, mind így néz ki.
Az a lényege, hogy kinyomó tüskével szemben, van egy menetes csődarab, amivel meg tudod támasztani a túloldalról a láncot.
Szóval mikor bele teszed a láncot, akkor a túl oldalról a támasztékot neki kell igazítani, és utána szabad kitolni belőle a csapot.
Ez a helyes lánc bontás folyamata, így nem fognak az oldal lapjai károsodni, elferdülni, (9-es, 10-es láncok főleg érzékenyek erre) amelyik láncbontónak nincs ilyen támasztéka, azzal ezt nem lehet megvalósítani, szóval az számomra egy szemét.salieri.
Biker Kft vel kéne beszélni, ők forgalmaznak itthon RockShox ot.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #22499 üzenetére
De, ha nincs kialakítva megfelelő méretű és tervezésű hűtőborda. Azonban a LED elég nagy százalékban alakítja fénnyé az elektromos energiát, így inkább a bemeneti áramköröket kell hűteni. Bővebben majd írjanak olyanok (pl. Xantomas), akik nálam lényegesen jobban értenek a lámpákhoz.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22499 üzenetére
Álló helyzetben nem szabad őket használni.
Az enyém full fényerőn kb 5 perc alatt úgy felmelegszik az asztalra kitéve hogy alig tudod megfogni, egyszer kétszer így felejtettem, mikor a szobába valamit meg akartam világítani, de még időbe kikapcsoltam. De menet közben nem lesz 40 pár foknál több. Persze függ a környezeti hőtől.
Legkisebb fényerőn ami nálam 300 lumen körül van, ott még légmozgás nélkül nagyjából elzörög, de úgy is melegszik rendesen.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #22559 üzenetére
Az a 2,5 kg véletlenül nem 1,5 kg akart lenni? Csak mert 2,5 kg-ba talán még a legdurvább 40 mm-es becsúszójú DH teleszkópok is beleférnek A 1,5 kg-soknál még az R7 tartozik a megfizethető kategóriába (a Recon súlyban lóg ki kissé felfelé), a Fox, Magura és DT telók ára a csillagokban jár.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #22559 üzenetére
Manitou R7, DT XRC, DT XRM, így hirtelen, ezek a legkönnyebbek. De a 2,5 kilónál könnyebbek az RS Reconok, van még Magura Durin és Magura Menja. Plusz Suntour is jön fel.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22559 üzenetére
"SID hez hasonló 2.5 kilónál könyebb"
Végül is 2.5 kilónál több mint 1 kilóval könnyebb "csak" a SID...
Gyakorlatilag minden 40 ezer feletti XC villa 2.5 kiló alatt van.Második rész meg a tipikus rossz felfogás.
Én is mérnöknek tanulok, meg több ismerősöm is, a kartársakon kívül.
De az hogy valaki mérnök, nem jelenti azt hogy van gyakorlata valamit a két kezével megépíteni, megszerelni. Ha ez így lenne, akkor a szakmunkát nem kéne tanítani.
Valamint az itthoni elméleti oktatás a nullával sem ér fel.
Egyébként meg vannak könyvek, meg google, de igazán a gyakorlati trükkökre nem nagyon térnek ki ezek az írások, amiken az egész múlik. -
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #22563 üzenetére
Egy fontos kérdés, amivel a kínálat jelentős részét ki lehet lőni: tárcsafék vagy V-fék?
R7 vs SID/Reba: azonos árban az utóbbit válaszd a szervizháttér miatt (mondom ezt R7 tulajként) és a jobb mozgás miatt (mondja ezt venember83 volt R7 és jelenlegi Reba tulajként)
RS XC 28/30 = Dart utód, RS XC 32 = Tora utód
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #22565 üzenetére
Nem, ez egyáltalán nem gond, sőt A gond az lenne, ha elöl V-fék lenne, mert ezzel a kínálat 3/4-ét kilőtted volna.
Csak azt tudom ajánlani, hogy folyamatosan nézd a Bikemag Aprót bringából bontott új telót keresve (érdemes lenne lemérni a mostani nyakhosszát, nehogy egy gyárilag vágottal megszívd). Aztán ha befut egy megfelelő SID/Reba/Fox/R7/MCD-s Recon, akkor csapj le rá.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22563 üzenetére
Amikor a Duke volt, akkor még nem a Sram marketingesei kezében volt az irányítás. Hanem a Spinner-é volt a Rock Shox.
Azt a korszakot el lehet felejteni, ez már nem arról szól.
Az lenne a leg kompromisszum mentesebb megoldás, ha egy nyílt olajfürdős, levegős telót vennél, pl aprón egy FOX -ot. 140 körül már lehet kapni újat is ha szerencséd van.
Lehet használtat is venni, de azokat nagyon meg kell nézni..
Használtban egyébként már 25-35 ért is lehet kifogni olyan régebbi minőségi teleszkópokat, amik "teleszkópok", mert az XCM -et én nem igazán tekintem annak. Manitou Skareb, Duke SL, Rock Shox Psylo (főleg az Easton becsúszós fasza). Én pl egy régi dual air, olajfürdős SID et a mai napig megvennék.
R7 nem rossz cucc, valamint most vannak olcsón, régebbi modellek mindenütt, de az (semi bath) fél nyílt olajfürdős, szóval nem olajfürdős, hanem igazából zsír kenésű.Olyan összefoglaló írásról amit így lehetne linkelni, hogy te ez alapján megtanulod a kerékpár szerelés összes csínját-bínját, olyanról nem tudok.
De ha keresgélsz az alapján ami épp érdekel, pl hogy kónuszos agy beállítása, szervizelése, stb, találni fogsz cikkeket. Persze amit írtam is, ezek többségükben hiányosak, nem lehet belőlük profin megtanulni a szakmát.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #22576 üzenetére
A Sram elég sok, szerelést bemutató oktatóvideót feldobott a youtube-ra, sramtech a felhasználójuk, azt hiszem. Ha műszaki beállítottságú vagy, sokat tanulhatsz ezekből.
Amúgy meg fuck yeah! Gyönyörű idő volt, és bringáztam egy jót.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22576 üzenetére
Előfordulhat hogy az USA -ban kap jóval olcsóbban teleszkópot.
Sőt. Jó lenne ha meg tudnál vele nézetni több fajtát, érdekelnének hogy mennyiben másak ott az árak.
De amúgy FOX ot ott sem fogsz 140 alatt kapni, mert a lista áruk már 250 felett van, és németbe is ennyi.. -
#68216320
törölt tag
válasz superecneB #22644 üzenetére
superecneB, venember83, Smani: köszönöm a gyors választ. ebből a fényvisszaverős ruházat lehet necces, ha valahol rám sötétedik. a vörös hátsó prizma és hátsó lámpa gondolom lehet egyben a szokásos üléscsőre szerelhető LED-es villogó+folyamatos fénnyel világító apróság.
-
félisten
válasz superecneB #22647 üzenetére
Több karszalag, lábszalag nem elég a mellény helyett?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
hoffman_
nagyúr
válasz superecneB #22658 üzenetére
Jap, elég húzós.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
fungeld
aktív tag
válasz superecneB #22658 üzenetére
Shimano-ból 20 alatt nem nagyon lehet találni, szóval minimum a duplája.
Szerk: Egyébként egy integráltban mi olyan hűde jó? Egy átlag felhasználónak mi haszna származik belőle mondjuk egy xc gépben amivel nem jár versenyekre? Vagy inkább csak sznobságból veszik az xt hajtóműveket?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
fungeld
aktív tag
válasz superecneB #22661 üzenetére
SRAM nincsen a hajtóműveknél, azt Truvativnak hívják. Szerintem azok se olcsóbbak, viszont tudtommal kompatibilis a többi alkatrészeddel. Octalinkes hajtóművek már kicsivel 10 alatt is vannak.
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Nintendo Switch
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Stellar Blade
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- OLED TV topic
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Sorozatok
- Horgász topik
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...