- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Autóhifi
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Lamborghini – Lian Li együttműködés
Hirdetés
-
Elindíthatja Kínában az FSD tesztjét a Tesla
it Sanghaj 10 Tesla jármű számára engedélyezte a tesztet, így előkészíthetik az FSD kínai indulását.
-
Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
ma A V40 az első középkategóriás telefon, mely a Zeiss-szel való együttműködés keretein belül fejlesztett kamerákkal szereltek fel.
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5598 üzenetére
Vagy "b" verzió:
Hol írja a joxabály hogy a hétvégi (csökkentett) pihenőt az autó környékén kell tölteni? Mert ha szabadon rendelkezem az időmmel, simán elmegyek kajtatni, futni, bringázok, elbuszozok a szomszédos városba, vagy csak egyszerűen bent ülök a kút éttermében és lopom a wifit hogy PHfórumozzak.
-
#27070592
törölt tag
Tudom hogy ez baromira nem erről szól, de ha a kedves jogalkotó veszi a fáradságot hogy összegányoljon egy ránk vonatkozó joxabályt, akkor nem illene biztosítani a feltételeket is a betartásához?
Ha az IBIS hotelek hetekkel előre foglaltak, akkor bővíteni kellene a kapacitásokat. Persze egyelőre még ott sem tartunk hogy elegendő pálya melletti parkoló lenne Európában, de tegyük fel épülnek új, nagy, modern parkolók, sok kis szobából álló kamionos szállóval, ahol tűrhető körülmények között lehet pihenni, tiszta ágynemű, tiszta mosdó-zuhany, mosó-szárítógép, reggeli-vacsora az alap, ha azt a színvonalat eléri amit egy Swinoujscie-Ystad között járó kompon lehet tapasztalni már bőven elégedett lennék.
És akkor lehet hivatkozni szociális érzékenységre meg sofőrbarát joxabályi háttérre, én is azt fogom mondani hogy ez értünk van, a hotelszámla pedig szépen beépül a fuvardíjba, mint ahogy eddig is beépült a fuvardíjba ha felment a gázolaj ára vagy épp az útdíj emelkedett.
Csak ehhez kicsit szabályozni kellene a fuvarozói piacot, ami aztán nem tetszene a piaci szereplők egyik felének, de ha teszene is akkor meg a másik felének nem tetszene.. Szóval ha egy kígyó felfalja önmagát, marad-e utána egy kígyónyi űr?
-
#27070592
törölt tag
Az új széria elég jó, főleg a váltón sikerült sokat reszelniük, a tizennégy fokozat jól el van osztva. A korábbi tizenkettes bakkecske váltót nagyon utáltam, nekem váltóban még mindig a Volvo i-shift az etalon.
Az alsó ágy szélére csavarozták a felső ágy fellépőjét. Engem zavart, le is szedtem az első este..két torx csavar fogja.
Sok dolog egyezik a többi kamionnal, nem valószínű hogy nagy problémáid lennének a bentlakással, a cuccaidat el tudod pakolni, a kályha jó és jó helyen fúj be, a jobb oldali ülés alatt, vagyis ha este oda rakod a vizeskannát, reggelre majdnem forró mosdóvized van. mi a fenét írjak még.. ezzel is dolgozni kell.
-
#27070592
törölt tag
Akkor nem csak én vagyok kukacoskodó, megnyugodtam..
Nekem konkrétan az volt az első gondolatom amikor beültem egy tgx-be, hogy a kézifékkart és a váltó mosógépkapcsolóját simán felrakhatták volna a műszerfalra, eltűnt volna onnan az a funkció nélküli műanyag doboz. Így lehetett volna egy laposabb szélesebb hűtőt tervezni, ami csukva eltűnt volna az ágy alatt, sokkal több "lakóteret" hagyva a sofőrnek.
De az az érzésem ezt a fülkét a fritzek belföldes használatra tervezték maguknak.Ilyen nagy fülkéhez nem volt szerencsém, de ezt a nagy szélvédőt sem értem, a magasított üveg helyett mehetett volna bele egy plusz szekrénysor.
Mindegy, kis kompromisszumokkal együtt lehet élni szinte bármelyik fülkével. Viszont négykezes melóra tökéletesen alkalmatlan az összes. Legalábbis szerintem. Én saját magamat sem tudom elviselni, nem még egy másik embert.
-
#27070592
törölt tag
Állítólag a legújabb szériás FHban két pár azaz négy darab akku van. Az egyik pár viszi az elektromos rendszert, a másik kizárólag az indításért felel.
Az ígéretek szerint márciusban alám tesznek egyet, ha kibírok még annyit a cégnél majd beszámolok róla.
Matekon múlik minden.
A VNLt kár is ide keverni. Az a fülke egy panzió az európai bódékhoz képest. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5714 üzenetére
Hát én se mondtam hogy ez a fasza módszer, csak azt hogy a Volvo most ezzel próbálkozik.
Nemrég volt téma a Totalcaron a gyors akkumerülés személyautóknál is. Ott azt mondták az okosok hogy nem az egy amperes telefontöltő meríti le az akkut, hanem a kényszerített öntesztek, amit az autó saját fedélzeti számítógépe végez, mert csak a saját rendszerei fogyasztását programozzák bele és ha bármilyen plusz áramfogyasztást érzékel azt nem tudja feldolgozni másképp mint valamilyen rendszerhiba, ezért hibakeresést rendszerellenőrzést kezd folyamatosan. A gond azzal van hogy egy ilyen rendszerellenőrzés közben az áramfelvétel felugrál 15-20 amperes szintekre is. Ágyúval verébre.A Volvonak is elég egy direktbe kötött nyomkövető vagy útdíjkütyü amit idegen rendellenes fogyasztónak vagy rövidzárlatnak érzékel a rendszer. És az öntesztek közben lemeríti saját magát.
Ha pluszban megy hozzá a kályha és a hűtő is akkor garantáltan nem fog kibírni egy napot sem, fél naponta járatni kell.
Úgy lehet átverni, ha kiveszed a kulcsot. Akkor egy óra múlva (ha nem nyitod ki az ajtót) elhiszi hogy nincs benne senki, elveszi a feszültséget a rendszerről és abbahagyja az önteszteket.
De a kályha akkor is ki fog kapcsolni kilenc óra után. És 24,0 voltos akkufesznél már azt írja: kritikusan alacsony töltöttség, azonnal töltse fel az akkut. Pedig az még nem lenne szabad hogy kritikus érték legyen, hiszen ez a névleges rendszerfeszültség..Magyarul szahar az egész, de nem tudják vagy nem akarják normálisan megcsinálni, inkább raknak bele két plusz akkut..
-
#27070592
törölt tag
Én sem vagyok villanyász, csak a kormányt fogom.
Kedden reggel indultam (volna) gurigázni, de az autó egy hetes álldogálás után csontra merült akkuval fogadott. Se kép se hang, a tacho is hibát írt. Egy olyan töltővel sikerült beindítani ami tudott száz amperes indítóáramot. És aznap estig nem is állítottam le, rakodás közben sem.
A töltőáram 140amperről indult, este fél kilencre ment le egy amperre. Aznap éjjel nem is próbáltam kályházni, de másnap reggel beindult. Azóta indul reggelente, de az éjszaka közepén elkezd bimbammolni hogy alacsony feszültség, töltsem fel.. olyankor legszívesebben adnék neki egy nyolckilós bognárkalapáccsal.Most délután ment a kályha, a hűtő és töltőről a laptop. 24,3voltnál indítottam be, de egy óra járatás után még bőven nincs feltöltve, száz amper körül indult a töltés és most van hét ampernél, ötven százalékos töltöttségen. Kint mocsok hideg van, olyan isten nincs hogy reggelig ne kályházzak nehogy szegény akkuk megerőltessék magukat. Ma már harmadszor járatom. Nem tudom milyen lesz a négyakkus rendszer de ettől csak jobb lehet.
Holnap benézek a Cinkotai útra, mert valahol fossa az ájert a traktor, majd ránézetek az aksikra is. -
#27070592
törölt tag
Nem tudom biztosan de az egy amper járó motornál csak a feltöltött akku áramfelvétele lehet, a többi rendszeren felül.
Most 25,2 az akku, ha gyujtáson van és tíz amper áramfelvételt (merülést) ír úgy, hogy csak a kályha megy, rádió hűtő helyzetjelző belső világítás ki van kapcsolva.. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5730 üzenetére
Kíváncsi vagyok reggel hány fok lesz és hogy indul az autó.
Ez a hűtő kikapcs jó ötlet, eddig nem rendszeresítettem.
Ki kéne vezetni a hőcserélőjét a fülkén kívülre, kevesebb áramot enne.
Kanadában szokás hogy a hűtőt a ház külső falára rakják és télen nem a kompresszor hűti hanem a kinti levegőt szívja be egy ventillátoros termosztátos légszűrőn keresztül. -
#27070592
törölt tag
Nem volt nehéz Volvofannak lenni egy olyan cégnél, ahol 95%ban Volvok voltak.
Főleg úgy nem hogy ott voltam kopasz sofőr, vagyis az első nyerges amit vezettem egy FH12 volt, utána mindent ahhoz hasonlítottam.De a kedvencem ugyanennél a cégnél egy öreg 113M Scania. Nem volt benne speedlimiter.
-
#27070592
törölt tag
Aki eddig nem tette, azok a cégek is át fognak állni 3/1 hetes beosztásra. Három autóra kell négy sofőr, hogy az autók folyamatosan dolgozzanak. Vagy 2/2ben, két sofőrrel egy autón.
-
#27070592
törölt tag
Akkor téli dupla paplan hálósipka?
Én nyáron (amikor akciós volt) beszereztem egy vastag téli paplant, 200x220as. Abba bele tudok csavargózni annyira hogy alapra vett kályhával ne fázzak.Tegnap nem voltak túl lelkesek a Cinkotai úton, közölte az arc hogy kéthetes várólistájuk van.. Holnap reggel adom le a szekeret, akkorra intéztek egy csereverdát. Kiváncsi vagyok milyen lomot sóznak rám.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5747 üzenetére
Ha nem láttál még magyar cégtulajt rángógörcsben fetrengeni, csak mondj neki annyit hogy a rövidebb ingyenes bundesz helyett a hosszabb fizetős pályán jársz.
Nem tudom Magyarországon miért számít ennyire szent tehénnek a nyugati útdíj, hogy akkor is bundeszen küldik az autót ha azon nagyobb a fogyasztás és megeszi a megtakarított pályadíjat.
-
#27070592
törölt tag
München tranzit ügyben ezt találtam.
Szerintem ne erőltesd az A8-A96 keresztül a városon verziót mert tényleg mexexuálnak.
-
#27070592
törölt tag
De ha át lehetne menni és az a pár ezer kamion ami naponta elgurul az A99en rászabadulna a városra, olyan állóstau alakulna ki mint ide Lacháza.
Körbe kellene építeni a gyűrűt. Csak az sok pénzbe kerül, aszt jóvanazúgy. Mindenki menjen körbe.
Az a vicc hogy nálunk sem tudták harminc év alatt körbevinni az M0 "körgyűrűt".
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5796 üzenetére
Volvoja válogatja.
Az "enyémben" egy ötállású kapcsoló van a vebhez.
Legfelül üresbe rakja és gurítja. A következő is gurítja de sebességben. A többi három a veb három fokozata. Plusz a kar végén egy kapcsoló ami állástól függetlenül a legnagyobb fékerőt kapcsolja.Ez egy csereautó egyébként, még egy éves sincs. A kályha nem a szokott helyen fúj be hanem a szellőző rendszer nyílásain. Sokkal jobb a hőérzet mint a régi kályhával. És reggelig fűt, nem kapcsol ki az éjszaka közepén.
-
#27070592
törölt tag
Az olaszokkal tényleg mákod volt, állítólag gyorshajtásért nagyon vastagon fog a ceruza.
Hallottam egy sztorit, az ember bundeszen hetvenes táblánál gurította kilencven felé, csak pechjére mögötte gurult egy carabinieri. A csizmás kandúrok 1400 ojróra büntették, helyszíni kifizetéssel. Amíg nem utalt a cég, addig parkoló.Legalább is így mesélték, én nem voltam ott. De előző cégemnél az öregebb csókosok akik állandóan olaszoztak, nagyon figyeltek rá hogy soha ne guruljanak kilencven fölé.
Az a vicces, hogy kilencvenre állított tempomattal az autó jónyugodtan belegurít a kilencvenötbe, akár egy percen túl is. Aztán közli hogy "gyorshajtás".
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5901 üzenetére
Az már sofőrbarátabb megoldás.
Régebben amikor állandó francia-osztrák melót csináltam, stopperrel mértem a gurítást, én is ötven másodpercig hagytam.
Lehet hogy a Mancit tényleg sofőrökkel konzultálva tervezik?Mostanában nem szoktam gurítani mert: minek? Svéd pályán sokan nyolcvanaznak. Főleg a nyolctengelyes szerelvényekkel. De a többiek is. A cégek általában héttől négyig vannak. Ha odaérek le/felrakok, ha nem: nem.
Ha fél négykor jön az utolsó visszarakó cím, ami esetleg három-négyszáz kilométer, akkor halálos nyugalommal nyolcvanazok én is. -
#27070592
törölt tag
A vonatot ma is köpködik mindenhol mert lassú és megbízhatatlan. Főleg mostanában amikor minden fuvar tegnapra kellett volna.
Szerintem a vonat akkor volt igazi alternatíva amikor "közúton" még csak szekerek jártak. Azokhoz képest óriási perspektíva volt egy ezer tonnákat mozgató, időjárástól függetlenül működő, relatíve gyors tehervonat.De ezen már simán túllépett az idő. Ma Pestről Osloba rampától rampáig három nap alatt megvan egy fuvar, szabályos pihenőkkel kompolással együtt. Egyetlen fuvarozó céget kell csak megbízni és egyetlen munkavállaló elvégzi a melót, gyorsabban és olcsóbban mint a vasúti cégek valaha is fogják.
-
#27070592
törölt tag
Ez jól hangzik így, de kell hozzá egy BILK szintű logisztikai központ, ahová valahogy el kell juttatni a Jóskapista Bt. lomját is Alsóostorosról. Majd a duisburgi logisztikai központból is el kell juttatni a megrendelő Jürgenberger céghez Obersteinhofba.
Ez mind plusz idő, plusz bevont további közúti fuvarozó cégek, plusz költségek. -
#27070592
törölt tag
Ki merre tölti a hosszú hétvégét?
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5950 üzenetére
Én egyelőre nem tudom. Most itthon vagyok, de holnap még beeshet egy svéd fuvar amivel kigurulok az országból.
Legalábbis ezt ígérte a gazda. Csak az a gond hogy ezekre az itthoni üres napokra egy kanyi fillér rendelkezésre-állási díjat sem kapok.
Úgyhogy tele a tököm ezzel a céggel.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5983 üzenetére
Tavaly előtt egy olasz kúton láttam hasonló összecsukható bringát. Becsomagolva alig volt nagyobb mint egy utazóbőrönd.
Jó régen ott lehetett már mert le volt árazva 180ojróra. Gondolkodtam rajta hogy elhozom.Ha van valami jó ebben a trágya melóban (a pénz mellett), az a lehetőség hogy sok helyet megnézhetünk.
-
#27070592
törölt tag
Pár éve a cégnél történt egy fiatal sofőrrel (belföldön), hogy kizárta magát a fülkéből. Nála volt a telefonja, felhívta a céges műhelyfőnököt, azzal a szöveggel hogy kifeszíti az ajtót. Mire jött a válasz: egy új üveglap az oldalablakba nyolcezer forint, törd be azt ha máshogy nem tudsz bejutni, majd kicseréljük itthon. Ha ki mered feszíteni az ajtót, levonatok tőled kétszázezer forintot szándékos rongálásért!
-
#27070592
törölt tag
Hívd föl a műhelyfőnököt.
Egyébként ha jobb oldalról be tudsz jutni a fülkébe, szerintem azt fogják mondani hogy használd azt amíg haza nem érsz, aztán műhely. Ha valami komolyabb mechanikus gond van, kicsi az esély hogy egy parkolóban csavarhúzóval meg tudnád csinálni.
Én egy két éves Volvoval szívtam januárban. Nem volt hajlandó kinyílni a központi zár távirányítójával, de a kulccsal is csak nehezen. Lehet hogy ez tipushiba mostanában. Aztán leadtam szervízbe, azóta nem tudom megcsinálták-e mert már eljöttem a cégtől.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Felújított Asus rog strix G15 G1512LI + ajándék, 2025.02.20-ig garis! /INGYEN FOXPOST!/
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS