- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi belépő szinten
- Projektor topic
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Aktív témák
-
badbrother
aktív tag
Nekem, mikor tanultam vezetni, meg kicsit utánna is, mindig fájt a combom vezetés után. Ahogy nyomtam a pedált, gondolom enyhén feszült lehetett.
Aztán ez elmúlt, mert azóta sem vezettem (sajnos)
De miért kell egyhuzamban kis pihenöökkel egy embernek vezetni?
Lehet cserélgetni a sofööröket 100 km-ként is, vagy nem?
Mellesleg görögország k*va messze van kocsival. Mindenképp a fapados repülööt választanám az autó helyett. -
steve@prhw
őstag
válasz badbrother #901 üzenetére
Mi a nyáron az olasz csizma túloldalán, az Olasz-Francia határ közelében voltunk (Ligúr-tengerpart) autóval. 1080 km, ebből 900-at rángattam le oda- és visszafelé is, közben városnézés (odafelé Verona, visszafelé Velence). Szvsz nagyon szép volt az autóval... Jó, azért fárasztó is, de inkább szép... Autópályán a 100 km bitang kevés, 45perc...
(Egyébként én nem szeretek megállni. Ha egyszer már felvettem a forgalom ritmusát, akkor inkább nyomom neki. Főúton pl. rohadt idegesítő, ha a nagy nehezen megelőzött kamionsor egy megálló alatt visszaaraszol eléd... Természetesen nem így születtem, de idővel ráálltam erre a módszerre, 3-4 órát (ha tankolni nem kell) elvezetek egyhuzamban.)''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola
-
Pópa
senior tag
Na skacok... megláttam, hogy van ilyen topic, gondoltam írok már én
Nekem 20 éve nagy hobbim a kamionozás.. igaz, hogy az élet teljesen más (mérnök informatikus) pályára terel, de ez a szenvedélyem akkor is csak egyre erősebb lett.
Tehát nincs mese... le kell tenni kamionra.. El is kezdtem. Lenyomtam a 3 részből álló (!) Kresz vizsgát (11ropi) 2 hibaponttal... OK.
Ezután jöhet a Biztonságos Üzemeltetés (BÜ) vizsga.
Na, ennek a tanfolyam 15ropi, a vizsga maga 3660 forint.
Jelzem, mivel Győrben vagyok, és a vizsga Békéscsabűn van, ezért egyetlen egy előadásra sem tudtam elmenni... de nem baj, 15 ropit be kellett fizetni a semmiért...
Ezután jöhet a rutin. Ez pillanatok alatt megvolt... vezettem 4 órát, és annyira ment (naná, hisze előtte sokat vezettem már), hogy elküldött vizsgára... ez OK. Újabb 1600 forint.
Minden C vezetési óra 3600 forint.
2006.01.01-től a C-re 80 óra vezetés lesz a kötelező, tehát sacc 200e forinttal lesz drágább... de jelenleg még a 30 óra van megkövetelve.
Így tehát nekem is 30 kellett. (30x3600)
Ezután jöhet a korona, maga a forgalmi vizsga. Ez is 3660ft.
És a végén, ha minden megvan, örülhet a majom, irány kiváltani.. az egy kis laza 4 ropi.
És az egésznek az eleéjn van ugye egy kresz oktatás, ami ugye mindehol más tarifával megy.. nálunk ez cirka 40 rongy volt.
tehát:
40E + 1,6E + 11E + 15E + 3,66E + 1,6E + 108E + 3,66E + 4E
Ez az egész erősen konvergál a 180-190 ropihoz.... Erre mondtam, hogy ''nem semmi''
Persze ehhez kell egy nehézpót vizsga is, ami további 80 ropi körül van.
De ha az ember munkát is akar vállalni, akkor kell tenni egy belföldi árufuvarozói vizsgát, ami 40E körül van... nomeg ne feledkezzünk meg a PÁV III vizsgáról sem, ami 9E...
Srácok.... nem künnyű.... És miért írtam? Mert a minap vitáztunk rajta, hogy a kamionos jogsit szigorítják... hát nem! A sok 30 órás szöszinek nem kellene adni jogsit! Vezessen a playboy-nyuszi 80 órát!
báááhTrust is good, control is better!
-
steve@prhw
őstag
Vazz... Erről a 80 óráról még nem hallottam, pedig tervezgettem én is a C+E vizsgát (mivel a szakoktatóim megvan, és ha egyszer úgy alakulna, akkor oktathatnám is. Mellesleg tetszenek is, bár vezetnem eddig csak IFA-t és KRAZ-t sikerült...).
Tény, hogy kicsit feljebb kellene nyomni a szgk. jogsi gyak. óraszámát is, mert hiába vezet flottul valaki, azért megártani nem fog, ha köröz még néhányszor a városban (HA köröz...). Az oktatók sokszor hajlamosak ''elspórolni'' az éjszakai és a városon kívüli vezetést is, pedig azért az sem ártana. Ki tudja mikor, milyen körülmények között fog valaki először ''élesben'' éjszaka vagy városi forgalomban közlekedni, hátránya nem származhat abból, ha már tapasztalta korábban is.
Anno amikor a szakoktatói vizsga feltételeként nyári gyakorlaton voltam egy oktatóval (értsd: beültem hátra és figyeltem, valamint rutinpályán oktattam is kicsit), sokat beszélgettünk vele a témáról. Aztán az ADR (közúti veszélyesanyag-szállítás)-tanfolyam módszertani feldolgozásából írtam a diplomamunkám, és a konzulensemmel szintén jókat elmélkedtünk. Kb. az jött ki, hogy be kellene vezetni egy minimális hatósági árat, akkor kevesebb svindlizés lehetne az iskolák részéről, előtérbe kerül(het)ne a minőség.''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola
-
Pópa
senior tag
válasz steve@prhw #904 üzenetére
Maximálisan egyetértek.
1)
Egyik barátomat 2 hete mosta le egy állat söffőr az útról.. esélyük sem volt... meghaltak.
Ekkor felmerül a kérdés... érdemes szórni a sok jogosítványt? Ma már bárki megszerezheti. Semmi nem kell.. ''papíron'' mindeki hibátlan vezető... szégyen.
2)
Tudsz adni ADR-hez valami oktató anyagot? Most akarom megcsinálni az ADR-t, és nincs se könyvem, se semmi hozzá.Trust is good, control is better!
-
steve@prhw
őstag
A diplomamunkámhoz javarészt az ''ADR Kézikönyv'' nevezetű narancsasárga színű irományt használtam, a konzulensem abból oktatott.
(Problémák azért vannak azon a területen is, a szerves peroxidokat pl. nagyon szeretik vizsgán, holott az adr-es sofőrök elenyésző százaléka találkozik ilyennel. Konklúzióként írtam, hogy célszerűbb lenne specializáltabb, de alaposabb tanfolyamot tartani (van olyan ország, ahol működik)... Az a baj, hogy ennek (is) kissé lehúzás-szaga van: fizetsz->mehetsz...)''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola
-
Pópa
senior tag
válasz steve@prhw #906 üzenetére
Na igen.. itt minden a lehúzáson alapul, ahogy elnézem..
Nincs meg neked, (vagy valahol neten) az a könyv elektronikus formában?Trust is good, control is better!
-
Pópa
senior tag
válasz steve@prhw #908 üzenetére
Oké, ha lesz lehetőséged, akkor az adataimnál lévő címre nyomhatod.
THXTrust is good, control is better!
-
Pópa
senior tag
Na még ez,.... mekkora gáz ez a ''felügyeletes'' dolog..
Trust is good, control is better!
-
bcs
aktív tag
körforgalom: befele tilos indexelni, kifele kötelező. az egyetlen kivétel, ha az első lehetőségnél kikanyarodsz, mert ekkor befele is kötelező.
külföldi vezetés: ha megvan a jogsid, akkor vezethetsz külföldön, ha az adott ország nem kér nemzetközi jogsit, illetve az ottani korhatár/stb. feltételeknek megfelelsz. egyedül is.
rutinpályán kell-e öv? jó kérdés. szerintem a rutinpálya az egy olyan magánterület, ami közforgalom számára nincs megnyitva, tehát nem érvényesek a kresz szabályai. én azt mondom, hogy mindenki mindig kösse be magát, ha meg tudsz fordulni az övtől, akkor tolatáskor is. megszokod, és egy idő után nem zavar, sőt, akkor érzed magad furán, ha nincs bekötve. én, ha kocsiba beülök, az első az öv, aztán kezdem igazgatni az ülést, tükröket, stb. egyáltalán nem olyan kényelmetlen az az öv. (max. télen, 2 pulóverben, meg télikabátban, de akkor meg be kell fűteni a kocsit, és levetkőzni.)
viszont, amit nem tudok: a t matricát ki kell-e tenni kezdő jogsival a kocsira, vagy nem? én se teszem ki, mert látom, hogy miket csinálnak azokkal, akiknek kint van, és volt rutinigazoltatásom, és nem szólt a rendőr se.
illetve a láthatósági mellény kötelező lesz-e, és mikortól? (vagy már az?) -
Pópa
senior tag
Amikor vizsgáztam annó szgk-ra, akkor tolatásnál külön felhívta a figyelmemet a vizsgáztató, hogy kapcsoljam ki az övet... erre én : Dehogy kapcsolom!
Két okból:
- Engem nem zavar ha be van kötve..
- Nem tudtam, hogy a jószándék vezérli, vagy meg akar buktatniTrust is good, control is better!
-
tildy
nagyúr
Kicsit off: mostanában reggel tökre párás lesz a kocsi, és mikor beülünk, akkor ugye az ablak is. Ez elöl elég zavaró. főleg ha hajnalban megy az ember, legalább 5 perc kell , mire kezd eltűnni.
Gyors hathatós támadás ezelllen szerintetek mi leheT?"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
szamarában direktre od anem nagyon lehet. Megy , megy rá , de nem elég... Kicsit para úgy vezetni (egyelrőe páromnak), hogy alig látunk ki a kocsiból...
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
nagash
senior tag
Sziasztok!
Én is hozzászólnék a témához.
Nekem is friss jogsim van (januári), bár csak most kezdtem el vezetni. Nekem minden ment elsőre kivéve a forgalmi vizsgát (másodjára az is okés volt). Tapasztalatom az iskolákkal: olcsó húsnak híg (lehet) a leve, a drágább viszont nem biztos, hogy jobb. Én pár plussz órával és egy pótvizsgával is 100k alatt megúsztam.
Most vettem egy sportautót (nem a nagyzolás miatt vagy mert azt hiszem, hogy én vagyok a Matyi, hanem azért mert ez tetszik). Egy ilyen autóban figyelni kell mert elszállhat az ember agya. Én is gondolkodom a T betűn, de sok rosszat hallottam róla (mondjuk én higgadt ember vagyok és meg van a tartalák a kocsiban hogy elkerüljem a szituációt) és szarul is nézne ki egy sötétített, 16''-os kerekekkel szerelt autón.
Szerintem menni kell különben nem tanuljuk meg, hogy kell csinálni, de nem szabad sokat egyszerre. Nekem még mindig izzad a tenyerem és görcsöl a combom.
A lényeg, hogy nem szabad hagyni, hogy kizökketnsenek, mert akkor nagyokat lehet hibázni.
Tildy: én is fostam a 60-tól, de most 7végén elősször ültem kocsiba a jogsimmal és elősször repítettem 80km/h-ra (kevesebb mint 6sec alatt) és nem volt gáz.
Igazából nem tudom mire válaszoltam, de sebaj.Knoblauch macht einsam.
-
csongi
veterán
Csak óvatosan. Nem a gyorsítás nem megy a kevés rutinnal rendelkező embereknek, hanem a megállás. Tapasztald ki az autó fékerejét, Hogyan viselkedik az autó fékezés alatt a kormánymozdulatokra. Érezned kell meddig taposhatod a féket mielőtt blokkolna, ha csak nincs benne ABS. Ha ezt már érzed akkor metesz gyorsabban, addig fő az óvatosság.
-
sasa311
veterán
-
sasa311
veterán
Ja ismerős, nekem meg behalt a levegőnek a kapcsolója a kocsiban még augusztusban és nem lehet csak magamra fújatni a levegőt, az ablakra nem. Ilyen spével be kell fújni és ablakot kicsit le. Eddig csak szakadó esőben volt szar, mert eső beesett a bal vállamre és nem láttam ki semmit
Nagash: nem jó jel, ha görcsöl a lábad az idegességtől, csak óvatosan azzal a gázpedállalEs mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
csongi
veterán
Hi! csatlakozom Sasa311 Hsz-hez Jövő nyáron már csak nem féléves lessz a jogsid. Egyébként pályán autózni csak azért rossz, mert unalmas, 4-500 km-t gond nékűl le lehet csavarni. Én egy hónapos jogsival kenettem le 650-et, és nem pályán. De ezt éreni kell mikor fárad az ember és ha van rá lehetőség, akkor cserélni kell.Szerintem is, csak bátran induljatoki el.
[Szerkesztve] -
$
tag
Sziasztok!
Most már elkezdtem a rutint, és a forgalomban is megyek. Mindkettő nagyjából megy, de lenne két kérdésem:
1: Mi a ráknak kell úgy váltani, hogy 1-es-üres-2-es-üres-3-as-üres-4-es, stb... Én úgy szoktam meg, hogy sohasem teszem üresbe, de az oktató azt mondja, hogy úgy nem jó.
2: Az miért nem jó, hogy sebességben, kinyomott kuplunggal gurulok a piros lámpához? Így ugyanis nem kell felkészülnöm az elindulásra. -
fasyrt
őstag
Hm...
Látom megoszlanak a vélemények.
Kezdő jogosítvánnyal én tudom, hogy lehet külföldön vezetni, ha betöltöttem a 18-at (merthogy csak Mo-n van a 17-eseknek jó világ, habár evvel nem igazán értek 1-et).
Faramucin hangzik, de igaz; sokan felvágnak fele, vagy még rosszabb, azt hiszik hogy ők a hűdenagyon, és essek hasra tőlük. Sajna több mint a fele ember akivel találkoztam ilyen, és ami nagyon érdekes, hogy főleg a lányok/nők. (plazacicák, kikent/kifent.... hááá bluáááf nem folytatom tovább)
Ha kiváltod a jogosítványodhoz a nemzetközi vezetői engedélyt, akkor lehet vezetni külföldön is, de szigorúan 18+.
Kb. ez lenne az útvonal: Bővebben: link
Előtte lehet ki kéne próbálni 1 próbautat Bp-Balatonmáriafürdő 170 km, könnyebb lenne dönteni. De ez csak nyári menet lesz.
Nomeg kipróbálok 1 redbullt, hogy milyen hatása lesz rám. -
zsiga667
addikt
Hegyeshalomtól mentem le Velencéig (mármint napfényes Itáliába) egyhuzambam, pedig akkor még csak minimális (pontosabban a jelenleginél is kevesebb ) volt a vezetési tapasztalatom, mondjuk 2000km, és semmi gond nem volt, azon kívül hogy kurva unalmas. Tempomat 150-re, végig belső sáv, összesen 3-szor kellett kihúzodnom (mellesleg ebből kettő magyar volt, az egyik 7-es BMW, a másik Audi A8...), és a vége felé már kínomban kikapcsoltam a tempomatot mert annyira unatkoztam.
Mellesleg az izzadó tenyér nem feltétlenül az idegesség jele, egyszerűen csak szar műanyagból csinálják a legtöbb kormányt. Áldom az Opel tervezőit amiért a Vectrában széria a bőrkormány.... -
sasa311
veterán
Üres?
Nem értem. Soha senkitől nem hallottam még ilyet... 1-2-3-4-5 Közben persze áttolod az üresen, de nem vársz ''üres'' fokozatban egy mp-t sem. Sztem azért mondja, hogy ne próbálj kapkodni. Vagy nemtom, kérem kapcsojjaki!
A kuplungot elvileg azért nem szabad kinyomni, mert úgy nincs motorfék, bár én ki szoktam lökni üresbe és akkor gurul De asszem ezért harapnak az oktatók és vizsgabiztosok
Meg talán úgy hamarabb kikopik a kuplung rugója, ha akkor is kinyomod, mikor álltok. Amúgy igen, elvileg sárga azért van, hogy akkor tedd 1-esbe, de ez tök mind1, nézd a gyalogos lámpát, mikor az villogni kezd (a zöld) akkor nemsoká vált a te lámpád is, akkor tedd 1-esbe!Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
-
$
tag
válasz zsiga667 #942 üzenetére
Ja, de nekem még várnom is kell kicsit... Meg egyesből kettesbe egy csomó kerülő és időkiesés ez a módszer
Motorféket meg szoktam használni, csak ha már rángatna a motor, akkor nyomom ki a kuplungot, és gurulok a piroshoz. (Zsiga, ez nem neked szólt, hanem az előtted szólónak ) -
zsiga667
addikt
Ezzel azért vigyázni kell. Az oktatóm nagyon sok jó dolog mellett rászoktatott arra hogy lassításnál nyomjam a féket és a kuplungot is. Fél év volt mire leszoktam róla...
Szerk.: Ha nem lenne a családban két igencsak tapasztalt sofőr (apám kb. 1M km, anyám mondjuk 4-500k), akkor a mai napig nem tudtam volna leszokni róla. Sőt, lehet hogy fel se tűnt volna hogy ez mennyire nem jó így...
Divot: Igen, ezt el is felejtettem, anyám Meganejával a mai napig 10-ből egyszer lefulladok. És ami a legnagyobb szívás hogy ebben a nyomorult Renaultban vissza kell tekerni a kulcsot alapállásba és csak úgy lehet indítani...
[Szerkesztve] -
$
tag
válasz zsiga667 #946 üzenetére
Megkérdeztem, és azt mondta, hogy a szikronberendezésnek ennyi idő kell ahhoz, hogy összehangolja a fogaskerekek fordulatszámát. De könyörgöm, nem Zaporozsecet vezetek, hanem Audi 80-ast És ha normálisan váltok (abszolút nem recseg a váltó), akkor meg azzal baszogat, hogy nem így kell váltani, és ő már elmondta, hogy hogy kell
Aktív témák
- Android szakmai topik
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Macska topik
- Autós topik
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen