Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordik
őstag
Ha minden jól megy kedden sikeres elsősegély vizsgát teszek. Így minden vizsgarésszel végeztem.
Még aznap mehetek kikérni az igazolásomat vagy a Vöröskeresztnek le kell adnia a sikeres vizsgáról szóló dolgokat és kell néhány nap mire feldolgozzák?
Egyébként milyen papírokat kell vinnem és hova is kell mennem, hogy kiadják a szükséges dolgokat? -
Killing
addikt
A vöröskereszt azonnal kiadja a vizsgaigazolást (elsősegély-nyújtás kártya).
Rutin vizsga már nincs, nem tudom mire gondoltál a többi kérdéssel.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
picur220
veterán
A lényeg, hogy forgalmi vizsga után 3 napnak el kell telni, és csak utána kaphatod meg a papírokat. Elsősegély kártyát azonnal kapod, mihelyst levizsgáztál. Bemész az NKH-hoz, kikéred a vizsgához tartozó papírokat, aztán bemész az okmányirodába (de ott kellene előbb egy időpontot kérni, meg adnak 1 csekket amit be kell fizetni, és vinni kell a feladóvevényt, amikor mész fényképezkedni).
-
Carlo009
tag
válasz picur220 #9107 üzenetére
Megkaptad a jogsit? Lenne egy kérdésem: Ilyen téli időszakban a kocsikon kötelező-e a téli gumi? Ha csak nyári van az autón, azért büntethet-e a rendőr? Azt tudom, hogy ajánlatos a téli gumi a vezetés szempontjából, de kötelező-e? Anyu is szeretné tudni, mert egy ismerősünk fogja elvinni személykocsival a rendelőintézetbe.
-
Carlo009
tag
válasz picur220 #9109 üzenetére
Értem, azért kérdeztem, mert megnézem a kocsi gumijait, ha jönnek anyuért.
Megbízható az ismerősünk, már régóta van kocsija, Ő azt is mondta, hogy ha jégen állnak az autó kerekei, akkor 2. fokozattal indul el. Ezt nem értem, hogy miért és jól teszi-e?
Az ABS ha van az autón ez megakadályozza a kerekek blokkolását utánanéztem. De, ha nyári gumi van az autón, akkor sem blokkolnak a kerekek? -
picur220
veterán
válasz Carlo009 #9110 üzenetére
Az ABS megakadályozza ugyan a kerekek blokkolását, irányítható lesz a kocsi, csak az a gond, hogy nem lassul, legalábbis annyira biztos nem, amennyire ABS nélkül. Az ABS csak száraz/nedves úton ér valamit, jeges/havas úton nem jó, többet árt, mint használ.
Jégen azért lehet jobb 2.-ban, mert kisebb a nyomaték, és szép lassan el tudsz indulni. Végülis ha érzed a kocsit, akkor 1.-ben is megoldható óvatos kuplunggal, én biztos nem indulnék 2.-ban, meg úgy alapvetően nem állnék meg jégen, ha nem muszáj, mivel bármerre elkezdhet az autó csúszni, és semmi sem fogja meg. -
fullextra
tag
válasz picur220 #9111 üzenetére
Automata+ ASR FTW.
ABS-el jeges úton a fékút a sokszorosára nő(gyakorlatilag alig lassul), azonban továbbra is irányítható marad az autó, ez mindenképpen jobb mintha irányíthatatlanul csúsznál arra amerre az erőhatások visznek.
téli gumihoz annyit, hogy amég nincs lefagyva az út, nem jeges, csak szimplán hideg van addig lényeges különbség nincs, egyenesben ugyanúgy lehet hajtani, fékút kicsit hosszabb(1,2-1,3x), kanyarban már óvatosabbnak kell lenni... aztán ha lefagy az út, leesik a hó, akkor nyárival csak csúszkálsz... ilyankor büntetném aki nem cserélte le...
pl. ausztriában, romániában kötelező...[ Szerkesztve ]
-
-
fullextra
tag
te vezetsz?amit írsz igaz! adott időjárási körülmények között, esetünkben teljesen száraz 10C feletti aszfalton.
Ha mar egy kicsit is csúszik, akkor ABS-el jóval hosszabb a fékút mint nélküle, cserébe irányítható a verda, és ez még mindig jobb(amiért 2-3hsz.-el ezelőtt leírtam)
-
picur220
veterán
De az ABS nem engedi lassulni a kereket a jégen, mert már minimális fékerőtől blokkolna a kerék, csak az ABS megakadályozza. Viszont ha csúszik a kerék, a gumi és a felület (jég) csúszási súrlódás által termelt hővé több mozgási energia alakul át, mint az ABS-es fékben a fék és a tárcsa közötti csúszási súrlódás által termelt hővé, ott gyakorlatilag folyamatosan meg-megszakított a súrlódás, alig fog valamit a fék, ergo jobban lassul a jármű, ha csúszik. Az más kérdés, hogy kevésbé irányítható, de kisebb távon állsz meg akkor is, és ezáltal kevesebb dolog esik bele a féktávolságba, kevesebb dolognak mehetsz neki.
Hóban egyértelmű az ABS nélküli fék előnye, mert a csúszó kerék tolja maga előtt a havat, és hókupacot épít a kerék elé, ami egyre nagyobb lesz, így egyre jobban akadályozza a kerék csúszását a havon.
Az ABS jó dolog, de havas és jeges úton nem.
-
Nordik
őstag
Ma meglett az elsősegély is! Hétfőn megyek okmányirodába. Oda milyen okmányokat kell vinnem?
-
picur220
veterán
Először is kérsz az okm.ir.-tól időpontot, meg egy csekket, amin befizeted a jogsi 4000 Ft-os árát. Aztán:
NKH-tól kérsz vizsgaigazolást, és viszed.
Orvosi alkalmasságidat viszed.
Személyidet, lakcímkártyádat viszed.Más nálam nem kellett, vizsgalapot ideadták, meg volt egy forgalmi vizsga értékelőlapom.
-
titán
válasz picur220 #9117 üzenetére
Fogalmam sincs mirol beszelsz, de egy biztos, a labad sosem lesz olyan gyors, mint egy abs rendszer, amely masodpercenkent 12-16-szor kepes beavatkozni a fekerobe, ezt erzed a fekpedalon. Amiket irsz teljesen ellentmond a fizikanak, de en nem is folynek ebbe bele, csak mondom szolok.
spitfire0704 irni, olvasni tudas, 18 eves eletkor es B-kategoria kell.
[ Szerkesztve ]
-
spitfire0704
csendes tag
Sziasztok!
nem tudjátok hogy a CE kategóriás jogosítványhoz kell-e érettségi? mert már olyat is hallottam hogy már kérik de viszont olyat is hogy hülyeség.. erről tud valaki valamit? -
Boxer001
veterán
válasz spitfire0704 #9121 üzenetére
Szerintem 8 általános lesz inkább az az érettségi.
-
spitfire0704
csendes tag
Okés! köszönöm szépen!
-
GomezGTS
tag
válasz picur220 #9117 üzenetére
Nemrég az ABS-es kókusz kombival eltekertem a kormányt koppig balra és csúszott tovább egyenesen. Jégen se az ABS se a jóisten nem fogja meg a kocsit és pontosan úgy viselkedik, mintha nem volna benne semmilyen elektronika.
Bár a mondeonak be lehetett veretni úgy, hogy enyhén nedves aszfalton becsúszott a fara a parkolóba.Keresem -hozzám hasonlóan- korrekt, üzleti partnereimet! (2004 óta a PH-en)
-
Cola111
aktív tag
Miben mond ellent a fizikának? Nem a fékeken múlik ma már, hogy hol állunk meg, hanem a gumi és a talaj közötti kapcsolat milyensége és a leszorító erő szorzata szabja meg az erőt átvihetőségét. Pl kockakövön is rosszabb az abs, mert az abses autó ellopja a féktávolságot mert egyik kőről a másikre átlépve egy pillanatra a levegőbe kerűlve elveszi az összes fékerőt, hogy nehogy blokkolva érekezzenek a kerekek a talajra. Illetve friss hóban is hamarabb megáll az abs nélküli, mert egy hójég keletkezik az első két megálló kerék előtt és ez segít megfogni az autót, az abses mindennen átlép egy kövön kavicson bármin => megint elkezdi lopni a távolságot.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz picur220 #9133 üzenetére
Mondja ezt egy friss jogsis egy olyan emberre, aki 16 eve vezet szemelygepkocsit, 13 eve C/E-kategoriaval es kiolvasott/elemezett egy rakas muszaki konyvet.
Masreszt en segiteni szerettem volna es meg is adtam a tiszteletet, legalabb ez utobbit elvarnam azert toled is.
Koszonom.
Annyit hozzatennek, hogy abbol amiket irtal, az latszik, hogy fogalmad sincs a fekezes/tapadas/surlodas fogalmakrol, szoval szerintem ezeknek nezz utana a sajat erdekedben.
[ Szerkesztve ]
-
Babcola
tag
Szaisztok.
Olvasgattam most a topik végét és arra jutottam hogy aki nem akar abs -es autót télre, de abs -es kocsija van, egyszerűen rakjon előre vagy hátra más méretű kereket, (kisebbet vagy nagyobbat) nem r14 elöl r15 hátul hanem pl 195/55 r15 hátul, elöl meg 195/50 r15. az abs egyből kikapcsol.Cola1111: jó dolog ez a wikipedia
[ Szerkesztve ]
-
GomezGTS
tag
Megoldás?
VEGYETEK TANKOT!
Keresem -hozzám hasonlóan- korrekt, üzleti partnereimet! (2004 óta a PH-en)
-
titán
válasz Cola111 #9136 üzenetére
Epp a konkretumot mondom az elejetol fogva es nem a vikipediabol kopizok.
De nezzuk csak Te mit irtal:
Nem a fékeken múlik ma már, hogy hol állunk meg, hanem a gumi és a talaj közötti kapcsolat milyensége és a leszorító erő szorzata szabja meg az erőt átvihetőségét.
Ezek szerint egy allora fekezett es egy gordulo kerek azonos nagysagu es iranyu eroket kepes atvinni.....
Na ezert mondtam, hogy ne menjunk bele inkabb.
-
haromegesz14
aktív tag
Hello!
Teljesen laikus vagyok a témával kapcsolatban, így segítségeteket kérem!
Hogyan történik ez az egész procedúra?
Jelentkezek egy oktatónál, eljárok a tanfolyamra, majd kresz, eü, rutin és irány a forgalmi vizsga?10 féle ember létezik, aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem!
-
picur220
veterán
válasz Babcola #9135 üzenetére
Ja, és összezavarod vele az összes műszert a kocsiban. (mondjuk attól függ, milyen kocsi ) de úgy tudom, hogy pl egy sebességmérő műszer sem úgy működik, ahogy kéne, ha egy picit nagyobb a teljes kerék mérete a gyár által előírtaknál. (nyilván a gyár sem 1 db méretet ír elő, de pl 215/55 R16 és 205/55 R16 között ugyanannyi fordulatra 100km-en 2km különbség van)
-
koshmar
addikt
válasz picur220 #9141 üzenetére
Igen, mert egy nagyobb felni esetén a kerék egy fordulat alatt hosszabb távolságot tesz meg.
A sebességmérő ezek után mindenképpen helytelen értéket fog mutatni.
Mint amikor a bicikli kilométeróráját rossz kerékméretre lövöd be...
Haverom gyári 50-es Simsonja így ment óra szerint 97-tel.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
picur220
veterán
válasz haromegesz14 #9140 üzenetére
Bemész egy autósiskolához, megkérdezed mikor lesz KRESZ tanfolyam, rakás papírmunka, bejársz tanfolyamra, elmész vizsgázni. Ha olyan az iskola, kapsz orvosi alkalmasságit, mert van orvosuk, és megvizsgál, plusz elvégezheted az eüt is náluk. Eü vizsgát bármikor tehetsz a vöröskeresztnél, lényeg, hogy forgalmi vizsgáig meglegyen.
Az új gyakorlati oktatási rendszer olyan, hogy nincs többé rutinvizsga, csak forgalmi, amiben vannak rutinfeladatok. Nem kell tőle félni annyira, én 1 órával a vizsga előtt tudtam meg, hogy ilyen lesz a sima régi forgalmi vizsga helyett, mégis átmentem. Az, hogy rutinpályán mész-e, az oktatótól függ.
Vizsgaidőpontok még a neccesek, mert azt nem tudnak másnapra adni, csak lehet 2-3 hétre előre, de ezt az oktatók is tudják.
Ha megvan a sikeres forgalmi, akkor bemész az okmányirodába csekket és időpontot kérni, de beleszámolod, hogy csak 3 nap múlva mehetsz az NKH-hoz vizsgaigazolásért, majd az okmányirodába bemész az időpontodra, lefotóznak, adatokat kérnek, aláírsz, stb, és 30 napon belül küldik a jogsid.Én a helyedben azzal kezdeném, hogy keresek egy normális autósiskolát a városod környékén.
Tibii91: valami ilyesmire gondoltam
Lauda: a gumi és a talaj közti kapcsolat milyensége az alapvetően vagy tapadási súrlódási erőt, vagy csúszási súrlódási erőt jelent. Senki nem mondta azt, amit te leírtál. De én a veled való beszélgetést most fejeztem be.
[ Szerkesztve ]
-
Babcola
tag
válasz picur220 #9141 üzenetére
Fura hogy kettő ugyanakkora peremvastagságra 2km-es elcsúszás van
Pl nálam kisebb a peremvastagság, a gyárinál ezért kevesebbet mutat a km órám. De ez mellékes. Gps-el lemértem, és már tudom mennyivel megyek kb.mondjuk attól függ, milyen kocsi: Olyan autó amiben nincs kipörgésgátló gondolom. De igazából ehhez a részéhez nem értek, csak saját kocsiból tudok kiindulni. Mert az enyémben ha ezt megtenném csak azt zavarnám össze
(#9145):
Ahham[ Szerkesztve ]
-
haromegesz14
aktív tag
válasz picur220 #9143 üzenetére
Olyat lehet csinálni, hogy megcsinálom a kresz és eü vizsgát, majd egy kisebb kihagyás után megyek csak vezetni az oktatóval? Most egy kicsit könnyebb időszak lesz suliba, gondoltam az idő alatt ezt a 2 vizsgát megcsinálom, hogy addig is haladjak valamit a jogsi irányába.
Szerk.: Mondjuk akkor a kérdésem inkább csak a kresz-re vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
10 féle ember létezik, aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem!
-
picur220
veterán
válasz haromegesz14 #9148 üzenetére
Az elméleti (KRESZ)vizsga után 2 évvel meg kell csinálni a forgalmit, különben érvényét veszti az egész. Az eü nem befolyásol semmit.
Amúgy suli szempontjából az elmélet komolyabb erőfeszítés, mint a gyakorlat, gyakorlatra nem kell tanulni, csak eljársz, vezetsz, kész.[ Szerkesztve ]
-
haromegesz14
aktív tag
válasz picur220 #9149 üzenetére
Egy helyen történik a kresz és eü oktatás is? Kb. mennyi idő míg eljutok a vizsgákig?
Szerk.: Pont eljárni nincs időm vezetni, korán kezdek a suliba, befejezettét követően pedig nem lenne már rendes időpont elmenni vezetni. Gondolom az oktatók nem nagyon örülnek az 5 óra utáni oktatásnak
[ Szerkesztve ]
10 féle ember létezik, aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Linux kezdőknek
- Vallás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Bluetooth hangszórók
- EAFC 25
- Szólánc.
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest