Hirdetés
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
PROHARDVER!
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz andrás47 #19314 üzenetére
...akkor én is 2g tudom használni amúgy Digis vagyok 4G-n használom, rendben lesz így is ?
Ha digis vagy akkor nem egészen.
2G-n nem tudod használni, mert a DIGI 2G-n nem biztosít adatforgalmat, csak hanghívást. Viszont a DIGI 4G-n működni fog az applikáció.
A DIGI-nek azonban nincs országos lefedettsége. Ha kimész a DIGI 4G-s lefedettségű területéről, akkor az applikáció nem fog működni, csak ha újra lefedett területen leszel. -
sifarr
senior tag
válasz Dinter #19323 üzenetére
Cib-nél megéri withsave-be rakni a megtakarítást vagy tartsam folyószámlán?
Kamat szempontjából nem. Csak 400 ezerig fizet bruttó 0,4 % kamatot, felette ugyanannyit mintha a folyószámlán lenne. Tehát havi 113 Ft-nál megáll a kamat 400 ezres napi egyenleg esetén. Ez nem pénz.
Ha más szempontod van, akkor érdemes lehet használni. Ne legyen magas a folyószámla egyenlege, eldugod a pénzt magad elől, stb.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz INGJOKE #19325 üzenetére
Ha visszaolvasol, akkor nemrég keresett valaki megtakarítási számlát pont ebből a célból.
Szerintem ez egy teljesen elfogadható cél. Nem vagyunk egyformák. Lehetnek pl. olyanok, akik nehezen állnak ellen az impulzív vásárlásoknak, s ezért használnak fékként ilyen megoldást. -
sifarr
senior tag
válasz dptrsk #19327 üzenetére
Mondjuk 350k-t rárakva, havi 1k-val növelve, jó likvid tartalék lehet.
Előrebocsátva nekem minden indok, érv elfogadható, hogy valakinek miért jó egy megtakarítási számla, akár a CIB-é is.De a kérdés az, hogy mit nevezel likvid tartaléknak, mi célból tartod szükségesnek?
300-400 ezer arra nem megoldás, hogy ha elveszted a munkád, orvosra kell pénzt vagy hasonló komolyabb, nehezebb helyzetbe kerülsz. Ez az összeg tényleg arra elég, hogy meglátsz valamit és gyorsan meg akarod venni. Ez impulzív vásárlás, erre mondjuk jó.
Ha előre tervezhetőbb a rendkívüli kiadás, pl. egy nyaralás, akkor már hosszabb ideig parkol a megtakarításin a pénz, tehát a kincstári számlához képest jelentős kamatveszteséged lesz.
A kincstári számláról 1 munkanapon belül (munkaidőben lényegében azonnal) a számládra visszaküldhető a pénz. A kincstár appjával nem sokkal bonyolultabb, mint a CIB-en belüli visszavezetés. CIB-nél 1 lépcső, kincstárnál 2.
Tehát - az én szemléletem szerint - sok értelme nincs a #withSAVE és hasonló megtakarítási számláknak. De ismét mondom, másnak lehet jó![ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz dptrsk #19329 üzenetére
Ha szombaton elromlik a hűtő/mosógép/stb akkor hétfőig nem ér rá hogy a kincstártól visszaérjen.
Jaj, ne ...!
Mondtam, hogy bárkinek elhiszem, hogy neki miért jó egy megtakarítási számla. Indokolnia se kell! De ha indokol, az legyen ennél azért megalapozottabb, életszerűbb.
Ha szombaton elromilik a hűtőd, mosógéped, mosogatógéped, stb. akkor te azonnal rohansz venni egy újat?
Garanciaidőn belül is? Szombaton válogatsz abból, ami éppen van készleten a boltban? A nyitvatartó boltokban, mert webáruház kizárva. Az ár se számít? Aztán megveszed szombaton, de a kiszállítást csak hétfő-szerdára vállalják. Akkor minek a nagy sietség? Vagy van kocsid, amibe a behemót készülék csomagolással együtt elfér? Vagy rohansz szombat délután teherfuvart is szerezni? Tegyek még fel kérdéseket?Neked jó, ennyi elég. Nekem főleg!
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz ferenck #19339 üzenetére
Gránitnál is. Felhívom őket, hogy intézzek valamit. Elkér egy csomó személyes adatot, ...
Kérj TeleBank azonosítót és használd TPIN kóddal, akkor nem kérnek személyes adatokat, nincs visszahívás sem. Lásd a részleteket a bank oldalán! -
sifarr
senior tag
(eleve ez is egy szánalmas szar, hogy miért kell hívogatni a bankot egy kártyaaktiválás miatt, oldják meg hogy lehessen netbankból is aktiválni),
Nem kell ehhez őket hívni, csak lehet. Több más módon is aktiválhatod a kártyát:
- szabad formátumú levél,
- ATM-es tranzakció,
- videobank,
- és a TeleBank is.
Szépen le van írva ez a honlapon, a GYIK olkdalon.akkor megtörtént a TPIN beírása aztán elkérte a személyes adatokat, majd közölte, hogy vissza fog hívni és újra beazonosít.
Viszont a TeleBanknál kellett kapnod egy azonosítót (számlegyekből áll), utána kapsz egy TPIN-t sms-ben a banktól (4 számjegy), amit kötelező megváltoztatnod. Ha ezt a procedúrát nem csináltad végig, akkor nem tud a TeleBank személyes adatok nélkül azonosítani. Hívod őket és ők kérik az adataid.
Utána pont úgy működik mint más bankoknál, pl a CIB-nél is, automatikus az azonosítás. -
sifarr
senior tag
Szabad formátumú levél... csoda hogy az átutalásokat nem kisregényben kell leírni, hogy kinek hova mennyit.. röhej
Bocs, de nem tudlak követni ...
ferenck-nak írtam, hogy meg lehet a Gránitnál is oldani az automatikus beazonosítást a Gránitnál. Bár már 5 éve nincs náluk számlám, de emlékszem, hogy pont úgy használtam náluk is a Telebankot, mint évtizedek óta a CIB-nél. A Telebank elmentett telefonszámához hozzá volt írva a megfelelő menüpont, utána az azonosító számom. Hívás után csak a TPIN-t kellett beütnöm (azt is beírhattam volna, de nem tettem), és kész, azonosítva lettem, jöhetett az ügyintéző.Ehhez a hsz-emhez kapcsolódtál, hogy neked van TPIN-ed. Ha valóban van, akkor nem értem, ha megfelelő módon hívod a Telebankod, akkor miért nincs automatikus beazonosítás. Ez egyedül rajtad múlik, banki oldalról ennek működnie kell - ebben biztos vagyok.
Itt említetted meg - mintegy mellékesen -, hogy a kártyaaktiválás miatt is hívogatni kell a bankot (és persze jön a személyes adatokkal azonosítás procedúrája). Erre a megjegyzésre írtam, hogy vannak más megoldások. Igaz, olyan kényelmes megoldás nincs, mint pl. a CIB-nél, hogy a mobilappban is lehet aktíválni. De azért a Gránitnál is van akár nagyon egyszerű megoldás is. Bármelyik ATM-ben csinálsz egy egyenleglekérdezést, és a kártya máris aktív. Igaz, pénzbe kerül. De nem többe, mint a telefonálás.
Nem védem a Gránitot, hiszen ott is hagytam őket. De nincs olyan bank, amely minden más bank legjobb megoldásait, szolgáltatásait ötvözi, hibája pedig nincsen. Ha ilyet keresel, mindig csak mérgelődni fogsz.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz ferenck #19398 üzenetére
ha kártyával fizetek valamit, akkor tételesen látom a zárolt összegeket, míg a cibnél csak egy összesített zárolt összeg rész van, fogalmam sincs mi van benne és milyen értékben amíg nem terhelődik véglegesen.
Azért a CIB-nél is láthatod. Igaz, csak több lépcsőben. A gyors menüvel rövidíthető az elérése. A kártya menüben a kiválasztott kártyánál azonnal megjelennek a zárolt tételek, a zárolás napja szerint sorban. Ez a dátum később a lekönyvelés dátumára változik.
A fintech korában 2 magyar bankszámla már nem biztos, hogy az átlagos felhasználónak megéri. Elég egy megfelelő magyar bankszámla + Wise, Revolut, stb. valamelyike. A devizás vásárlás is így a legolcsóbb.
Ha a Gránit jobban megfelel, hagyd ott a CIB-et. -
sifarr
senior tag
válasz ferenck #19401 üzenetére
... akkor nem értem miért nem lehet a zárolt tételek szövegre rábökve átlökni ide a hülye júzert ha már nem csinálnak neki külön dedikált elérést.
Én pedig azt nem értem, hogy ez régebben megvolt, de eltűnt. Legalábbis nekem már nem elérhető.
Korábban nemcsak számlára lehetett Áttekintőt beállítani, hanem kártyákra is (és megtakarításra is).
Beállítottál egy kártyát (ha több volt), és elég volt a számLaáttekintőt balra húzni, és megjelent a kiválasztott kártya a forgalmával együtt. Ez nekem működött először debittel, utána creditre is tudtam állítani, viszont amikor a creditet leadtam, utána a kártyaáttekintő beállítása már nem is volt elérhető.
Nem tudom, hogy az app változott-e így - szerintem negatívan -, vagy a profilomban nem állított be valamit jól a bank. Nem tudom.
De együtt tudok ezzel élni. A kártyát a gyorsmenübe felvéve így is egy pillanat a váltás.A beállításoknál azért ellenőrizd le, hogy a kártyaáttekintő beállításának a lehetősége ott van-e. Én is tisztábban látnék, ha ezt az infot megosztanád.
-
sifarr
senior tag
válasz ferenck #19404 üzenetére
Köszönöm.
Ezek szerint valóban visszabutította a CIB az appot. Mindegy, nekem jó így is.
Egyébként lesz nfc-s fizetés a CIB-nél is. Lesz Gpay, ahogy már van Apple Pay. Kicsit lassan készül, de nem túl sokára meglesz. A GPay megbízhatóbb, gyorsabb is, mit a Gránit saját megoldása, amit a hírek szerint meg akar tartani. -
sifarr
senior tag
válasz dptrsk #19523 üzenetére
bár a CIB ECO annyira nem jó ajánlat, hogy BM nélkül ilyen legyen valakinek... szerintem
Na, ki is derült, hogy sima ECO-ja van. Azaz nem volt jó a tájékozatásod.Az, hogy az ECO nem jó ajánlat - attól függ.
Jó ajánlat a feltétel nélküli nullás számla, csak ilyen nincs. Feltételes van nullás, de aki nem tudja teljesíteni, annak ezek nem játszanak.
Vannak könnyen teljesíthető feltételesek, de ezek nem nullások. A CIB ECO is ilyen.
Hogy kinek melyik jó ezek közül (akár a CIB-é is), az attól függ, hogy milyenek a bankolási szokásai.
Aki nem utal, annak pl. az ECO lényegében nullás. Év végéig belefér, ha utal, akár sokat is, de húszezeres tételekre bontva. -
sifarr
senior tag
válasz K Norbi #19529 üzenetére
Hát ezelőtt sok sok évvel szerződéskötéskor lehet.
A régi (java-s) internetbankban meg tudod nézni, hogy van-e a CIB-nél érvényes nyilatkozatod. (Extra menü -> Nyilatkozatok -> Készpénzfelvételi nyilatozat). Ha nincs nyilatkozatod, akkor ebben a menüpontban meg is teheted. -
sifarr
senior tag
válasz dptrsk #19536 üzenetére
Aki nem utal, ECOval azonos díjú feltétel nélküli csomag alternatívák is vannak(Gránit Sztár, Digitális).
Igazad van. A feltétel nélküli csomagok tekintetében a Gránit 2 ajánlata unikális.Aki utal, annak pedig van kedvezőbb feltételes csomag, mint a piaci ECO. Pl BankMonitoros Unicredites csomag.
Ezt a csomagot is ismerem. Pont én ajánlottam először azoknak, akiknek lejár a BM-es CIB ECO csomagjuk.
Én csak arra reagáltam, hogy te furcsának tartod, ha valakinek sima ECO-ja van, mert annyira nem jó ajánlat. Pedig lehet, hogy K Norbi és mások igényeinek megfelel. Már azért is, mert ezt nem csak díjtétel szempontjából kell vizsgálni.
Mindenki találhat a jövedelmi kategóriájának (<200e, 200-400e, 400-1000e és >1milka) megfelelő publikus számlát. Minden kategóriához található csomag, amelyben a bankköltsége a jövedelme fél százaléka alatt van. A magasabb kategóriákban pedig vannak nullások vagy majdnem nullások.
És vannak az akciós, promóciós csomagok szinte mindenkinek. Ilyet az olaszok kínálnak 2-3 évre (CIB, Unicredit).
De egy 100-200-400e jövedelmű nem takarít meg ezekkel olyan sokat. A megtakarítás nem biztos. hogy megéri mindenkinek a bankváltás maceráját. Az idő is pénz, a fáradság még inkább, a "figyelni kell az akció végét, időben lépni kell"-ről már ne is beszéljünk.
Aki szeret ezzel foglalkozni, sportot űz abból (ezt nem elítélőleg mondom), hogy nullás számlája legyen, az csinálja. Nincs ezzel semmi probléma. De azt sem kell furcsálni, ha valaki egy sima csomagban van. Ha neki az a jó, akkor ez a legdöntőbb szempont. Ha már nem lesz neki jó, akkor úgyis keres másikat. -
sifarr
senior tag
válasz kleinguru #19547 üzenetére
Számlát bármikor nyithatsz újra, de a BM-es kedvezményt csak egyszer veheted igénybe.
Lásd promóciós hirdetmény 4.5-ös pontja! -
sifarr
senior tag
válasz racskobalazs #19566 üzenetére
OTP junior utánra keresnék új számlát, természetesen minél olcsóbban.
Ennyi adatból nem könnyű.havi 1 nagyobb összeg érkezik utalva, munkabér jellegű
A "nagyobb" az szubjektív, legalább a nagyságrendje jó lenne. Vagy legalább annyi, hogy eléri-e a minimálbért.Havi max 1-2, esetleg megtakarítási célból kincstári számlára.
Utalásnál is a nagyságrend nem mindegy. Kincstári számlára pedig nem utalni kell, ott a bankkártyás vásárlás.Mobilbank fontos, tudjon minél többet,
Ha ez lényeges feltétel, akkor csak te választhatsz. Nézd meg a bankok appjait a Google Play-en. Ott az értékelések is informatívak lehetnek, hogy mennyire megbízható 1-1 app. Ebben a te döntésed a meghatározó.örülnék push notiknak.
Csak örülnél, vagy ez kötelező elem? Utóbbi választás leszűkíti a kínálatot.Egyébként az infóid alapján Gránit Sztár vagy Digitális. Pontosabb infók esetében bővülhet a kínálat. (És látatlanban megfelelő lehet a Wise is - ha nem vagy túl aggodalmaskodó.)
-
sifarr
senior tag
válasz racskobalazs #19568 üzenetére
Szóval a nagyobb összeg az nagyjából 2,5x minimálbér. ...
Ilyen jóváírás mellett választhatsz két akciós csomagból is.
Két évre ott a bankmonitoros CIB ECO. A CIB mobilapplikációja mindent tud, amire szükséged van, mobilos fizetés csak Apple Pay van jelenleg, Google Pay még nincs, de várható. Push viszont van számlamozgásra és kártyás vásárlásra is.
Három évre pedig ott az Unicredit Partner Aktív Zéró csomagja. Itt push nem tudom, hogy van-e. A mobilappja többet tud mint a CIB-é, de a többlet nem biztos, hogy neked ilyen felhasználás mellett kell-e.Nem akciós csomagnak ott vannak a korábban említett Gránit csomagok. Ott még a betétkamatok is jók, a rövid távra lekötött betétekre.
A te használatod mellett bármely bank minden olyan számlacsomagja jó, amelyben
- nincs havi számlavezetési díj,
- az utalásra csak a tr. illetéket számítják fel vagy alig többet, de minimum díj nélkül,
- viszonylag olcsó az évi kártyadíj.
Éves szinten és összegszerűen nem lesznek nagyok a különbségek.
Tehát a mobilapp szolgáltatásai, megbízhatósága figyelembe vehető szemponttá is válhat számodra. -
sifarr
senior tag
válasz racskobalazs #19580 üzenetére
Ezek szeirnt ilyen rendszerességgel érdemes utána járni az aktuális ajánlatoknak?
Időnként nem árt átnézni a kínálatot, de főleg csak akkor ha változtak a banki szokásaid, igényeid.
Olykor vannak könnyen teljesíthető feltételek mellett jóárasított számlacsomagok. Ilyenek a bankmonitorosok, a CIB-es már évek óta van (nem hosszabbítható), az unicredites viszonylag új ajánlat.
Hogy érdemes-e erre "vadászni", az nézőpont kérdése.
A te szokásaid mellett az évi bankköltséged kb. 5e utalási díj és + bankkártyadíj. Ez nagyjából egy tizes. Ennyit nyersz egy nullás csomaggal.
Ha lejárna egy akciós csomagod és épp lenne egy másik, akkor én legfeljebb akkor váltanék, ha a régi felmondása is és az új megnyitása is online megoldható. Ha bankba kellene menni bármelyik miatt is, akkor többet ér az időm és a kényelmem évi egy tizesnél.
Viszont ha jelentősebben nőne a havi jövedelmed, akkor mindenképpen érdemes körülnézni a piacon. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #19590 üzenetére
raneztem az unicredit-re, hat ez kedvezmeny nelkul iszonyat veszett draga...
Teljesen egyetértek. A bankkártyás vásárlás díja pedig különösen gusztustalan. Ilyen egyébként a Rafinál is van.
Az Unicredit drága, ráadásul a kondiciós listája televan akciós tételekkel. Ezek hosszabbítása pedig nem garantált. Kiszámíthatatlan bank. Én nem nyitnék ott számlát.
Csak azért említettem a BM-es CIB ECO mellett, hogy teljes legyen a tájékoztatás.
De a kérdező helyében én inkább CIB-et nyitnék. Ha kifut az akcióból, a CIB-es akkor is egy elfogadható költségű lenne neki (<1000/hó).
A Wise pedig mára egy reális alternatíva a belföldi banki számlák helyett havi 400e jövedelem alatt. Nem minden esetben, de nagyon sokszor igen. Szerintem a kérdezőnek ez lenne az ideális. Bár OBA nincs, de a kockázata lényegében nulla. Ugyanakkor egy jóárasított devizaszámlát is kap vele az ember. -
sifarr
senior tag
Kivéve, ha sikerült még a díjbevezetés előtt kártyát igényelned.
Jól van na ...! Te gyors vagy , én meg fontolva haladó . Fizettem, így jártam.
Kivártam a giro-t, alaposan átgondoltam a cég üzleti modelljét, számba vettem az esetleges kockázatokat, és csak utána léptem. Viszont most már teljes értékű második számlaként használom. -
sifarr
senior tag
válasz adam0913 #19748 üzenetére
A CIB mobil alkalmazásánál nincs lehetőség tételesen is megnézni a zárolt összeget?
De, láthatod. Itt olvashatsz a megoldásról. -
sifarr
senior tag
válasz Gedeon31 #19768 üzenetére
Úgy emlékszem bankban is lehet erre felhatalmazást adni ,pár éve egyik rokon így intézte.
Ügyfélkapun keresztül online el lehet intézni, hogy megváltozzon a bankszámla száma, amire a nyugdíjat utalják.
Ha most is bankszámlára megy a nyugdíj és az új számlára kellene átjelenteni, az a jelenlegi bankon keresztül is elintézhető, de csak egy esetben.
Az új bankszámla megnyitásával egyidejűleg az új banknál a bankváltás eljárását kell kérni. A részletekről itt olvashatsz. Ennek során az új bank elintézi, hogy a nyugdíj az új számlára kerüljön. -
sifarr
senior tag
válasz Brandynew #19783 üzenetére
Nyilván itt kijönnek a generációs különbségek,
Egyáltalán nem erről van szó.
Cocka neked írt válaszában nagyon sok igazság van. Egyet kiemelnék:
Ez nem jó irány. Ennek a végeredménye majd az lesz, hogy még két bennszülöttnek is gazdagabb lesz a kommunikációja, mint két "civilizált" embernek.
Az a probléma, a kérdés, hogy a technikai, technológiai változások (fejlesztések) a döntően gazdasági célú, érdekű elterjesztésével hogyan hatnak az emberre. Dehumanizálják, degenerálják (pl. a kommunikációt is). Nem igaz az, hogy a technológiai változások garantáltan jót jelentenek az ember életében. Az sem igaz, hogy a technológia lehet jó, lehet rossz, attól függően, hogy ki és hogyan használja.
Cocka "dühét" az magyarázza (ahogy én látom), hogy egyrészt használja az újabb technológiákat (telefon, mobil, pc), viszont lázad az ellen, hogy ezek egyre jobban meg akarják határozni, behálózni az életét - kényszerrel is!
Az egész kérdés csak annyiban generációs kérdés, hogy az újabb generációk már gyerekkortól egy technicizáltabb életre szocializálódtak. Viszont a fiatalabbak között is vannak a folyamat ellen lázadók, bár kevesen.
Viszont az is igaz, hogy az egész folyamatot nem egy banki sms-szolgáltatás megőrzés/megszünetése fogja befolyásolni. -
sifarr
senior tag
válasz [CS]Blade2 #19802 üzenetére
... Lenovo Vibe okostelefon a családban. Nem tudom, hogy hányas android van rajta, de talán tudja a minimum 5.0-ás feltételt.
5.1 volt rajta eredetileg. Valószínű, hogy a 6-osra is váltott.... vagy a telefonon kellene ezt is csinálnom
Nem kell telefonon csinálnod. Csak az aláírót kapod a mobilra.Továbbá ehhez elég egy wifi SIM kártya nem lenne a telefonba.
Elvileg elég hozzá a wifi.leürítem a számlám és váltok a g...ibe,
Csak emiatt ne válts bankot, ha a C terv működik. Ha egyéb okod is van, az más tészta.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
védettségi igazolvány: Elég szánalmas, hogy a mai világban ilyen szarokat kell használni, mikor sorra esnek ki a csontvázak a kovidszekrényből.
Nekem is van appos igazolványom - pedig nem akartam. Ötször kellett írnom, pótlást indítanom mire megkaptam a kártyát, 3 hónap után 1 hét helyett. Kínomban telepítettem az appot, hogy már 2x is beoltottként elmehessek pl. egy étterembe.De szerintem ezt a vitát le kellene zárni. Nem vezet sehova.
Én ugyan cocka és [CS]Blade2 véleményéhez vagyok közelebb, de használok okostelót, banki appokat (3), email (csak olvasás), naptár, címtár. Navigációt is, lakhelyemen nem (Bp.), települések között sem, de pl. egy szegedi kis utcát azzal keresném meg.
Okosteló mellett is tudom önkorlátozni magam, ez nem eszköztől függ. Igazolásul egy adat: wifit nem használok csak applikáció frissítésre, a mobilos havi adatforgalmam <300 MB.Zárjuk le, és fogadjuk el, hogy ízlések és pofonok különbözőek.
-
sifarr
senior tag
válasz [CS]Blade2 #19822 üzenetére
... többet fognak bukni azon a pár % ügyfelen, mint amennyit nyernek a SMS-ekkel. Nem hiszem, hogy olyan gigantikus összeget fizettek az SMS-aláírókért.
De, "gigantikus" az összeg. Az sms végződtetési díja kb. 18 forint. Ezt kivédendő mindhárom mobilcégnél kellett sms gateway szervert üzemeltetni. Most bejött a 4., a DIGI.
És azt is vedd figyelembe, amit Hintalow írt itt a párhuzamos fejlesztési, üzemeltetési költségekről. Hidd el, kisakkozták, hogy kevesebbet vesztenek az elmenő ügyfelekkel, mint a felesleges költség.Itt is úgy lehetett volna megoldani, hogy fokozatosan kivezetni, sokkal előbb szólni ...
Pont ezt csinálják, fokozatosan kivezetik. Csak nem az sms kivezetésénél kell nézni a fokozatosságot, hanem a banki szolgáltatások, bankolási szokások folyamatán belül.
Kezdetben mindent fiókban intéztünk. Később jött a telefonos ügyfélszolgálat. Utána a webes, online bankolás. Az első kettő is megmaradt, de egyre kevesebben veszik igénybe (szűkül is a fiókhálózat). Azt is mindenki természetesnek veszi, hogy így bankolni költségesebb.
Mára a bankolók minimum 70-80 %-a online bankol már sok éve. Ennek résznek legalább a 90 %-a okostelefont is használ már. Tetszik, nem tetszik, teljesen racionális mára az sms kivezetése.... sokkal előbb szólni (bár még nincs konkrét időpont), és mondjuk betenni, hogy innentől fizetős x db sms felett, vagy minden aláíró sms pár Ft, de van az alkalmazás, az ingyenes.
Mennyi a "sokkal előbb"? Mennyi idő legyen az átmenet, amíg az sms is megmarad? 1-2-3-5 év? Minél kevesebben használják az sms-t, annál több 1 használó ügyfélre vetítve a költség, annál gazdaságtalanabb.
A tendencia pedig eddig is látható volt. A legtöbb bank bevezette a mobilappját, de kezdetben nem volt push, sms-sel kombinálta. Maholnap mindegyiknek lesz.
És úgy lesz, ahogy írod. Egyszer (hamarost?) bejelentik, hogy pár hónap múlva lelövik az egészet.
Ez a folyamat szerintem normális. Te meg úgyis kiszúrtál velük, mert megoldottad ügyesen.
Ami viszont rossz tendencia: a bankok bevezették az appokat ingyenes használattal. Most pedig már látszik az, hogy elkezdenek pénzt kérni érte. Sms helyett fizethetünk az applikáció használatáért, a push üzenetekért. Persze ennek is meg van az oka ... -
sifarr
senior tag
válasz [CS]Blade2 #19827 üzenetére
Az SMS-ért rohadt sok a 18Ft. Úgy tudom, hogy a szolgáltatóknak alig kerül valamibe, mivel alig lehet benne adat.
Adat valóban alig van benne, a mobilszolgáltatónak technikai oldalról pedig szinte ingyen van. De a sms végződtetési díja a 18 Ft. Ha pl. egy telekomos számról küldesz egy sms-t mondjuk egy vodás számra, akkor az sms-ért a Telekom 18 Ft-ot fizet a Vodának. Magyarországon ennyi a díja.
Egy sima díjcsomag esetét nem lehet a bankokéhoz hasonlítani. A sima ügyfél küld és fogad sms-t, tehát a szolgáltatója fizet és kap végződtetési díjat, ezért mehet a 18 alá.
A bank viszont csak küld sms-t. Ha egy telekomos szerverről küldi egy telekomos számra, akkor nincs 18 Ft.Viszont ha vodásra akkor fizetnie kell. Ezért van a bankoknak mindhárom (4?) mobilszogáltatós szerverük, így a költség/sms a 18-nál sokkal kevesebb. A banktól az sms-t ezért kapod mindig olyan számon, attól a mobilszolgáltatótól, amelyiknék az előfizetésed van. A számhordozás azért ebbe belekavarhat/belezavarhat. -
sifarr
senior tag
Alapvetően a bankkal nincs bajom, nem akarnék megválni tőlük ez miatt.
Pedig valószínűleg a bankváltás a legjobb megoldás.Több megoldási javaslatot is kaptál. Ezek mindegyike lényegében működik.
De ...
a) Vedd komolyan Mauzes figyelmeztetését. Ha 3. személyt vonsz be, akár úgy hogy ő befizeti a saját számlájára és átutalja neked, akár úgy hogy a te számládra fizeti be egy Magnet fiókban, akkor ennek van NAV-os kockázata. Ha rendszeresen százezres összegeket utal neked vagy fizet be a számládra egy magánszemély, annak van adózási (illeték) vonzata. A NAV minden számlát láthat, megnézhet. Nincs nagy kockázata annak, hogy "lebuksz", de az esélye nem is nulla.b) Csekken (utalványon) fizethetsz be postán is a számládra, de ez nagyon költséges. Nem a bank díja, hanem a rád áthárított postai díj. Ez a díj összegtől függően sávos.
200 ezer forintra ez kb. 5600.- forint, utána százezrenként kb. 1,5 %.
Ennél olcsóbb egy közeli fiókkal rendelkező banknál akár egy drágább számlát is nyitni, és ott befizeted te magad.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
... mivel a munkahelyem jó szokás szerint a fizetésem nagyobb részét kp-ban adja, és nem szívesen használok, hordok magamnál, tartogatok készpénzt.
Gyanítható volt, hogy ez van a problémád hátterében.
Viszont ebben az esetben is igaz, hogy a rendszeres befizetés gyanússá válhat a NAV-nak. Az nem életszerű, hogy valaki pl. havi 100 ezer fizetést kap számlára és havonta befizet pl. 200 ezer "legális" jövedelmet kp-ban. Az informatika egyre több lehetőséget ad a NAV-nak az ellenőrzésekre, hogy kiszűrje a költségvetési csalásokat. És úgy igaz, hogy ilyen esetekben - bár kényszerűen - a munkavállaló együttműködik az "okos" megoldásban.
Megismétlem, a lebukás esélye jelenleg elenyésző, de nem nulla. Viszont a NAV-nak is könnyebb rástartolni a kishalakra, mint a nagyokra. Nem tudható, hogy mit hoz a holnap.
Szóval inkább költsd el kp-ban a kp-t! Ez a legbiztonságosabb, ha kényelmetlenebb is..
Ne bankot válts, hanem inkább munkahelyet - ha lehetséges. Ez a te érdeked is. Bármikor bármi történhet bárkivel. És ha baj lenne, akkor az "okos" részből nincs se táppénz, se nyugdíj, se semmi hasonló amikor nagyon kellett volna. Láttam ilyen eseteket, nem egyet. -
sifarr
senior tag
CIB bank lakossági alap számlára ( és Inspire kártya) van valakinek alternatív javaslata?
1. Budapest Bank mivel a jogszabály szerint kötelezően kínált alapszámláról van szó. A BB applikációja a legmagasabbra értékelt.2. Wise.
Feltéve, hogy
- a csoportos beszedést nem használod,
- a havi utalások átlagos darabszáma >=13 (összeg sem összességében, sem utalásonként nem számít).Alábbi oldalon lehet olvasgatni a Google Play véleményeket, erős negatív összkép; ...
3 magyar banki/pénzügyi appot használok, ebből 2 esetében az internetbankot is. CIB, Gránit, Mobilkincstár. Mindnek rossz az értékelése, sok a negatív vélemény.
Nekem - leszámítva pár leállást, időleges központi problémát - mind megbízhatóan működik.
Nem hiszem, hogy engem kiemelten kezelnének. Android esetében sok "hiba" a felhasználói oldalról orvosolható + megbízható mobilnet. -
sifarr
senior tag
... KH Premium szamlacsomagnal a min. 500.000 Ft -os minimum beerkezo utalasnal mennyire veszik szigoruam a 3 reszletet?
Kevesebb részlet lehet, több nem. Biztos, hogy a számítógépes program figyeli és nem ember, tehát ha nem programozták be 3-nál nagyobbra, akkor bukta. -
sifarr
senior tag
Az utolsó kérdésed is jogos, szerintem itt is spórolni akartak,- mint ha IT-n bármikor is megérné spórolni
Két eszközön (pl. app és web) egyidejűleg (!) biztonsági okokból nem lehet belépni. Tippem szerint ez más bankoknál is így van. A Gránitnál biztos.
De lehet egyidejűleg 2 belépés is, csak akkor a tulaj mellett kell egy rendelkező is a számla fölött.Pontosan, nekem is az újra aktiválós kódnál akadt el,
3 hete cseréltem mobilt. Régi gyalulva, újra minden feltelepítve. A 3 banki/pénzügyi applikációt 1-1 perc alatt működő állapotra hoztam. A CIB-et is gond nélkül, ahogy a Gránitot és a Mobilkincstárt is.
Tudom, tudom, én vagyok a hiper szerencsés ...
Ja, nekem a Wise is hibátlanul működik, hogy ne csak magyar banki esetekről írjak.Viszont amiről .tnm ír, az valóban banki hiba, ami az applikációt használhatóságát ellehetetleníti.
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #20094 üzenetére
... a mobilapp bena, benne maradok mert ott fogadom el a webes belepest, mindketto aktiv marad. Mindketto az en sajat useremmel.
Nekem ez elég ésszerűtlen, mondhatnám gagyi megoldásnak tűnik.
Az a CIB-nél is így van, hogy a webhez 2 eszköz kell az applikáció is (kivéve hard tokenes megoldást): akár jelszóhoz, akár a belépés jóváhagyásához, de ezl nem jelent párhuzamos működést, inkább egy rendszert alkot a kettő. Az app a belépéshez és pl. tranzakció jóváhagyásához használatos ilyenkor. Nem ismerem, de gondolom, a Rafinál is így van, hogy a tranzakciót az appal hagyod jóvá.
Viszont az eredeti felvetés több eszközön belépés volt. Értelmezésemben ez egyrészt egyidejű, teljes körű használatot jelent, másrészt, hogy a két eszköz ugyanolyan típusú. Pl. 2 mobilon működő applikáció 1 userrel, vagy 2 webes belépés, használat egyidejűleg.
CIB nem engedi, hogy pl. 2 böngésző(k)vel párhuzamos ablakban fusson a webes elérés. A második belépés kilépteti az elsőt. Két mobilra sem lehet ugyanazzal a felhasználóval az appot aktiválni. Gránitnál sem. Szerintem ennek biztonsági oka van. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #20098 üzenetére
Értettem, amit írtál. És nem tartom jónak, biztonságosnak a Rafinál ezt a párhuzamos működést. Te nem "játszod ki" a rendszert, de az ördög és az emberi "hülyeség" nem alszik.
És jól emlékszel: a withkey nem jelent belépést. Eért írtam, hogy a kettő 1 rendszert alkot a használat szempontjából. -
sifarr
senior tag
Azaz a lehetőséged megvan rá, hogy két különböző eszközön is használhasd, ... anélkül, hogy az újraregisztrációval meg a CIB24-gyel bohóckodni kéne.
Megértettem, hogy ezt a lehetőséget hiányolod, lásd ezt a hozzászólásomat!És érdekes módon az (Wise) feltelepíthető több eszközre is úgy, hogy ne kelljen a Wise-t hívogatni, hogy ja amúgy több eszközön szeretném használni.
Ezt nem tudtam. De ez nem változtat azon, hogy szerintem ezt a CIB (bankok) biztonsági okokból nem engedi(k).
Ne magadból indulj ki! Átlag felhasználó feltelepíti 2 eszközre (saját mobil + családi tablet), ahogy te is szeretnéd. Az eszközök védelme szinte nulla. Pl. pin-nel védve, a kód pedig 1234, vagy születési év (gyerek is tudja ). Szinte bárki beléphet, tranzaktálhat.
Bankszámlán milliók, 10 vagy 100 milliók is lehetnek. Hiányzik az a banknak, hogy bukta esetén az az elvárás, hogy a bank térítse a kárt? Ha nem hibás, az ügyfél volt a hunyó, akkor is? Emlékszel az sms-trükközős számlakifosztásokra? Ott is az OTP állt helyt, pedig akkor már inkább a mobilszolgáltató volt a hunyó, és főleg az ügyfél.
A Wise (még?) nem bank. A felelőssége is kisebb. Sokkal kisebb az ügyfelek nála parkoló pénzösszege. Valamint az ügyfelei inkább a fiatalabbak és/vagy hozzáértőbbek közül kerül ki.De ha ez a Wise esetében neked jól működik, akkor miért nem hagyod ott a CIB-et? Százmilliókat ott sem érdemes tartani. Akkor?
Ha egy bank nekem nem felel meg, akkor otthagyom - szívfájdalom nélkül. -
sifarr
senior tag
Akkor ha jól értem úgy érted felhasználói oldalról.
Igen.
Szerintem ne menjünk bele a részletekbe! Annyiban talán megegyezhetünk, hogy a banki/pénzügyi rendszerek, applikációk biztonsága tekintetében a leggyengébb láncszem az ügyfél. Azért az sem véletlen, hogy andoidra (is) vírusvédelmi, biztonsági szoftvereket írnak. És az sem, hogy a bankok már szinte naponta adatlopások, csalások veszélyére hívják fel a figyelmet.Összesen, mint egy magyar banké?
Te most kötözködsz?
Ha ügyféloldali biztonságról, kockázatról beszélek és a pénzügyi szolgáltató ügyfél felé szóló felelősségéről, akkor a pénzösszeg is az ügyfélátlag szintjén értendő. Az a Wise esetében kisebb, mint a bankoknál. Már a betétvédelem hiánya miatt is.
A Wise a sokmilliós ügyfélszám miatt talán csak az OTP-t nem előzi meg a kezelt pénz tekintetében. Ha valaki ezt, az egészet akarná lenyúlni, az nem ügyféloldalról támadna.Egy megszüntetett kedvező csomagot nem hagyok ott, ha nem muszáj.
Ezt hívják kompromisszumnak, amit minden bank esetében, mindenkinek kötni kell. Nincs bank, amely tökéletes lenne minden tekintetben és mindenkinek.
Neked fontosabb a kedvező számlacsomag, mint az internetes "anomáliák". Én meg nem nyitnék számlát a BB-nél (mert drága), hiába kiemelkedően jó az app-juk értékelése. Arról nem is beszélve, hogy mi lesz, amikor 1-3 éven belül a holding a 3 banki rendszert egyre cseréli. Lesz ott az ügyfelek részéről kompomisszum dögivel. -
sifarr
senior tag
válasz Elek419 #20117 üzenetére
Van arrafele baj nem kevés…
Van bizony.
Én már évek óta röhögök azon, hogy van a kivonaton egy sor, miszerint a havi forgalom után a banknak mennyi tr. illetéket kell fizetnie a NAv-nak. Na, ez sohasem egyezik, leginkább a nullához közelít.
2 számlát is kezelek. Pl. az egyiken júliusban 181 ezer volt az illeték köteles utalás (20e alatti részt már levontam), a bank szerint - írd és mondd - 50 fillér az illeték. A másiknál egy utalás volt 120e, ott nulla a NAV-nak utalandó illeték a Gránit szerint.
Kizártnak tartom, hogy a rendszer egyszer kiszámolja pontosan az illetéket tételesen és összességében, ezt befizetik az államnak, és ezzel párhuzamosan az ügyfelek kivonatára egy másik programrész kiszámolja ugyanazt totál hibásan.
Azt is kizártnak tartom, hogy csak az általam látott két számlánál jelenik meg ez a hiba. A többin ugyanez van, ki-ki megnézheti.
Szerintem akár ezért is megbüntethetnék őket. Ugyanis kötelesek a pontos illetékösszegről tájékoztatni az ügyfeleket.
Na, ennyit a Gránitról. -
sifarr
senior tag
válasz bigdady #20121 üzenetére
Arról tájékoztat amit tőled levont ez megtörtént nem?
Pontosan ez a tájékoztatósor megnevezése a kivonatban:
A hitelintézetet terhelő időszaki tranzakciós illeték a hatályos
2012. évi CXVI. törvény alapján (HUF): 0,50
Ez egyértelműen a bank kötelezettségére vonatkozik, és semmi köze ahhoz, hogy a bank az ügyféltől mennyit von le.Nálam az egyik számla díjmentes utalású, tehát ott "tőlem" nem vonnak semmit. Ott írtak 50 fillért.
A másiknál az utalás díja 0,3 %. Ott az utalás miatt 140 ezerre rendesen levonták a díjat. Viszont a 120e (20e-ig nincs illeték) utalásra 0, azaz nulla illetéket írtak.
Mindkét számlánál ez a tájékoztató sor ordítóan hibás. És ez megy évek óta minden hónapban mindkét számlánál.
Ha van a Gránitnál számlád, akkor nézd meg te is! Biztos, hogy nálad is rossz az adat.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Igazából, ez legyen egy banknál a legnagyobb hiba...
Annyiban igazad van, hogy ez a hiba az ügyfelet nem érinti.
Viszont az - szerintem - jogos elvárás, hogy egy számlakivonaton minden adat helyes legyen. Ha egy adat nem stimmel, akkor jogosan kételkedhetsz abban, hogy bármelyik másik adat pontos. Azaz az ügyfélnek felszámított díj összegében is kételkedhetsz. Ez bizalmi kérdés.Ráadásul ezzel a hibával a bank megsérti a törvényt is.
A 2012. évi CXVI. törvény 7. § (3) bekezdésében ez szerepel:
Az illeték megfizetésére kötelezett - ide nem értve a pénzváltás közvetítésére jogosult kiemelt közvetítőt - a számlakivonaton legalább évente egyszer tájékoztatja ügyfelét az ügyfél fizetési számláján végrehajtott - illetékköteles - műveletek után megállapított illeték összegéről.A bankoknak programozás szempontjából egyszerűbb az évi egyszeri helyett minden kivonaton megadni ezt a tájékoztatást. De a tájékoztatásnak ebben az esetben is fillérre pontosan helyesnek kell lennie. Különben törvényt sért, azaz a bank büntethető.
Ezt a tr. illetékkel kapcsolatos hibát Elek419 hsz-ére vettem fel, aki arra a cikkre utal, amelyben ez is szerepel: (az MNB vizsgálat) az informatika területén tárt fel hiányosságokat.
Lehet, hogy ezt az "informatikai hiányosságot"is feltárták. A következő hónapok kivonataiban majd meglátjuk. -
sifarr
senior tag
válasz alakesh #20187 üzenetére
Frankó, abba meg nem tudok belépni...
Telepítetted?
Ha nem, akkor itt a segítség. -
sifarr
senior tag
válasz andrás47 #20264 üzenetére
Kérdezném CIB-et mennyire problémás átköltöztetni másik új telefonra , ugyanis közel egy éve részemről sikertelen volt hiába tudtam a PIN kódot ...
Nekem a helyreállítási kóddal simán, egyből ment kb. 5-6 hete.
Ha biztosra akarsz menni, akkor
- régi telefon segítségével indítsd el a régi internetbankot,
- az új telefonon próbált meg az appot regisztrálni a kóddal,
- ha nem sikerül, akkor a régi internetbankban (amibe be vagy lépve) használd az újraregisztrálás menüt az új telenonon az app regisztrálásához,
- ha így se menne, akkor sem kell fiókba bemenni, a CIB24 segít, küld sms-ben kódot.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Android szakmai topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Windows 11
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Automata kávégépek
- Milyen légkondit a lakásba?
- BestBuy topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó
- Cooler Master MasterBox NR400 Számítógépház (ODD-nélkül)
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)