Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KBé

    csendes tag

    válasz krichd1 #74468 üzenetére

    Köszönöm a segítséget neked és kukulec-nek is. Rátok hallgatva akkor megpróbálom majd először a "tökéletes" hangdobozt megtalálni és csak utána elé építkezni.

    Sajnos azonban nem vettem figyelembe minden paramétert amikor a közepes méretű álló hangfalakat kezdtem el nézegetni. :( Mivel a közeljövőben változni fog hogy mekkora helyiségben fogok zenét hallgatni, ezért könnyen lehet hogy ez a méret végül túl sok lenne.
    De mivel teljesen laikus vagyok, szeretnék tőletek egy kis útmutatást kérni szobaméret - hangdoboz elhelyezhetőség - hangdoboz méret témában.

    Így fog változni zenehallgatás helyszíne:
    Most egy 23-25 nm-es, átlagos akusztikájú nappaliba kerülne a rendszer.
    A faltól, bútoroktól 40-60 cm-re tervezem rakni a hangdobozokat, de indokolt esetben a 80-100 cm sem megoldhatatlan. Kb 3-3,5 méterre lennék a dobozoktól. Főként közepes és alacsony hangerőn szólna. A szomszédokra való tekintettel csak ritkán hajtanám meg jobban.

    Valószínűleg fél-egy éven belül hazaköltözünk a párommal: otthon első körben egy 18-20 nm-es, nem túl jó akusztikájú nappaliba kerülne. Itt nem fogok tudni akkor távolságot tartani a falaktól, bútoroktól, de pontosan most még nem tudom hogy mennyi lesz a maximum. Főként itt is közepes, alacsony hangerőn szólna.

    Innen kb fél éven belül átkerülne a végleges helyére, egy 12-14 nm-es szobába, amit teljesen alá lehetne rendelni a zenehallgatásnak. A hangdobozokat bárhova lehet majd tenni amit a szobaméret megenged, illetve itt már többször hallgatnám nagyobb hangerőn is.

    A legutolsó, legkisebb szobához választanám már most a rendszert, tehát ott kellene a lehető legoptimálisabb teljesítmény, amennyiben van olyan kompromisszumos megoldás, ami még a kicsit nagyobb nappalikban is meg tudna szólalni, még ha nem is tökéletesen.