- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Google Chromecast topic
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
válasz #56474624 #45263 üzenetére
Szóval az nekem a problémám ezzel az egésszel, hogy hajlamosak néhányan a topicban is másod-, harmadrangú dolgokat az első rangú elé/mellé helyezni. Ha adott (nem elég sok) pénzből akarom a legjobb hangot kihozni, aligha fogok az ultrahangokkal/szupertweeterekkel foglalkozni.
(#45264) Toobee:
Nem, soha, ezt a kettőt hallottam.
[ Szerkesztve ]
-
eclipse006
őstag
válasz #56474624 #45263 üzenetére
Nem konkrétan erre a hozzászólásodra válaszolok, hanem összességében a témához. A dobozaimban is a Dynaco A25 féle magas sugárzó dolgozik és csak megerősíteni tudom amit te is írsz. Sokkal többet jelent az, ahogyan a középtartományt megszólaltatja, minthogy nem megy az égbe a frekvenciát tekintve, amit egyébként egyáltalán nem érzek, a hangszerek úgy szólalnak meg, mint a valóságban. Itt van egyébként ebben a táblázatban a szóban forgó magas ( H 87).
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45276 üzenetére
Hehe.
Tudod, hány készülékről, akár hány hangdobozról, akár hány, az általad említettekkel azonos árú hangdobozról hallottam én már ilyesmit, akár éppen a tieid ellenében? Rengetegről. Attól függ, ki mondja. Az említett Dynaco és AR hangdobozok beletartoznak a karakteresen jól sikerült hangdobozok sorába az adott árukon, egyúttal (főleg a Dynaco) beletartoznak a "régi iskola", a "hőskor" karakteresen kiemelkedően hibás hangdobozai sorába is, számos hifista ellendrukkerrel. Ezt persze nem valami "bizonyítékként" mondom, csak annak érzékeltetéseként, hogy amiről beszélsz, az nem létezik. Nincs olyan hifi készülék, amely jobb lenne a nála számottevően drágább árkategória jobbfajta készülékeinél. És itt a számottevő alatt legfeljebb 20-30-40%-os árkülönbséget értek. Nincsenek csodák, nincs ingyenleves, legalábbis nem ebben a nyugati, gyártói kategóriában. Szegény országokban előkerül néha valami kiugró minőség olcsón, majd általában az is felárazódik, mihelyst kikerül a világpiacra.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45278 üzenetére
Ennek az eszmefuttatásnak akkor lenne értelme, ha azt állítanád, hogy az A25 ma újonnan 5-6-700ezer körül lenne kapható, a 28s pedig 4-500ezer körül, ami ugyebár közel sem lenne így. Ha ezek ma lennének új típusok, kb. 150ezerbe kerülnének (már úgy értve, hogy nem a régi, elavult driverek lennének bennük, hanem a mai, modernebb változataik), és abban az ársávban jól is éreznék magukat - amellett, hogy manapság nem nagyon terveznek olyan abszurd hangdobozokat, mint az A25. A 200-250ezres árkategória állványos legjobbjai pedig beintenének nekik, elnéznének a fejük fölött magasan (Chario, Sonus Faber, B&W...). Hozzátéve, hogy ma már teljesen más a hangdobozok karaktere. De ez már tényleg teljesen értelmetlen téma ahhoz képest, hogy eredetileg arról volt szó, hogy van-e értelme a magashangok átvitelének hangdobozoknál - ami persze szintén értelmetlen téma volt.
(Régi Cantonok kaphatóak kirívóan olcsóbban ahhoz képest, mint amennyibe újonnan kerültek-kerülnének, ez azért van, mert a Cantonok sokszor voltak kirívóan túlárazottak.)[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45280 üzenetére
Na most már ezt tényleg nem kéne, hogy én meg a házimozi... Ezt nagyon nem kéne.
Főleg, mivel egyébként a jellemző változás éppen ellentétes. A mai zenei hangdobozok jellemző karakteréhez képest éppen az A25 és 28s korszakbeli hangdobozok jellemző karaktere volt "házimozi".
Miért mindig a KEF-ekkel jössz? Hogy kerülnek azok ide? Semmi közük a témánkhoz.
Na ez alaposan túl lett beszélve, gittrágva. -
#56474624
törölt tag
válasz #56474624 #45282 üzenetére
Szóval 150 ezerért vehetsz újonnan álló dobozt, meg vehetsz kicsi állványost. Az ennyiért kapható álló doboz lefedi ugyan a hallástartományt, de itt véget is ér az előnye. Ennyiért nem kapsz jól, tisztán szóló álló dobozt, csak mosodát. Az állványos meg. Ha némi szerencséd van, akkor amit lesugároz, azt már audiofil belépő szinten teszi. Alul viszont nincs semmi. Ha mégis, az minden, csak nem igazi mély, hanem erőlködés. Meg úgy az egész műsor egy erőlködés, hiányzik a testesség. 150 ezer? Jó vicc. Nyilván azért pöcsölnek annyian egy 30-40 éves dobozzal.
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45292 üzenetére
A felsőbb árszinteken természetesen kevésbé érvényesek az általam említett két korszak tendenciózusan eltérő kompromisszumaira tett megállapítások, egyrészt mert a felsőbb árszinteken eleve kevesebb a kompromisszum (ott a készülékek a "mindenoldalúan fejlett készüléktípust" igyekeznek megtestesíteni minden korszakban), másrészt mert a felsőbb régiókban a tendencia is eleve kevesebb, helyette az egyediség, önállóság a jellemzőbb.
A (kimondottan) hifi piac persze beszűkült manapság (főleg az alsóbb árszintű elektronikáknál), de azért még létezik. Hangdoboz tekintetében pedig ma is viszonylag széles eme sztereó hifi piac, még az alsóbb árszinteken is, ugyanis jellemzően abból indulnak ki a hangdoboztervezők (kivételek a kivételek), hogy zenére tervezik a szériák-termékcsaládok azon hangdobozait, amelyekből "mellékesen" a házimozi rendszerek frontjai is tudnak lenni. Ettől a szférától viszonylag (tervezésileg és marketingileg is) különválasztottak azon termékcsaládok, amelyekben eleve házimoziorientáltsággal tervezik a front hangdobozokat, ezek ugyebár témánk szempontjából indifferensek, nem róluk beszélünk. A sztereó, zenére tervezett, és az általam leírt korszakváltás filozófiája szerint készült hangdobozokkal ma is Dunát lehet rekeszteni, és az ár-érték arányuk jellemzően jobb, mint a "régi" iskola típusaié, és a hangkarakterükben régieknél sokkal kevésbé "házimozisak" - fontos az idézőjel, lásd a korábbi hozzászólásomban, hogy mi értendő ez alatt.
Az érzékeltetés kedvéért:
Az én kb. 23 literes, zárt, 8"-os impregnáltpapír-membrános mélyközépsugárzójú, kétutas, egyszerű elsőrendű-szűrős keresztváltójú, állványos hangdobozom a konstrukciójában kifejezetten a "régi" iskolához tartozik (afféle "utolsó utáni" mohikán, egy korábbi típus utolsó verziójaként megtartva az eredeti arányokat). A hangjában pedig átmenet a "régi" és a "modern" iskola között, azaz "régiesen" pasztellos, puha hangú, enyhe felsőközéphangsúllyal, de "modernül" visszafogott, pontos, korrekt, tiszta hangú, viszonylag gyors tranziensekkel, már amennyire a nagyméretű membrán ezt lehetővé teszi, és viszonylag alacsony a torzítása, viszonylag jók a burst-válaszai - ellentétben a "régi" iskola jellemzően magas torzításaival, iszonyatos burst-jeivel. Régen az ilyen félméteres magasságú, 20-25 literes, kétutas (ritkán reflex) dobozokat jellemzően (6-)8"-os mélyközéppel tervezték, az újabb korszakban azonban ugyanezen (szinte mindig reflexes) dobozméreteket jellemzően 4-5(-6)"-os mélyközepekkel terveznek, 8"-osat gyakorlatilag nem látni köztük az utóbbi húsz évben. És teljesen más a jellemző hangkarakterük, - kivétel a kivétel. -
narumon
őstag
válasz #56474624 #45450 üzenetére
Nem teljesen értem mert az elején sok pénzről beszélsz utána meg kevésről
Az én észrevételem - ha otthon egy egyszerű hifi van jelenleg (mondjuk párszor tízezer forintos CD játszó azt nagyon könnyen akár néhány ezer forintból ki lehet váltani egy sokkal jobb(an szóló) lemezjátszóra + hangszedő (amiből szintén nem kell drága). Igen a gondok valóban utána kezdődnek, de ahogy én néztem tapasztaltam a jó CD szinte mindig kiváltható azonos áron - persze ha a zenét hallgatni szeretnénk és nem frekvenciamenetet elemezni. Abból a digitális technika mindig nagyon jó csak sokszor a zene nem jön át rajta. Bár ugye itt is kérdés (és én mindig felteszem a kérdést), hogy mit hallgatna rajta az illető. Mert Jazz és komolyzene vonalra ahhoz, hogy a CD, SACD vonalat "legyőzzük" az nagyon drága mulatság LP-ben, mind technikában mind lemezben. Ezért én ezt a vonalat soha nem is ajánlanám, csak tényleg pénzes embereknek. A mainstream vonalban viszont már teljesen más a helyzet mert ott a kiadók szinte űzik az embereket a vinyl felé (csak nem mindig veszik észre), mert az ott megjelenő anyagok 99%-a sajnos CD-n egy szar. Ezen nincs mit szépíteni, egyszerűen elvétve jelenik meg - nagyítóval kell keresni normális minőségű CD-t. A kérdező kolléga pl hallgasson meg egy Coldplay lemezt, vagy szinte bármelyiket amit felsorolt - a (sajnos) agyonkompresszált CD után felüdülés az LP változatot hallgatni. Így én ebbe az irányba bátran "küldök" mindenkit. Ide nem kell nagy pénz - egyszerűen már a végső keverés annyival jobb, hogy nem tud versenyezni a dinamikahiánnyal küszködő CD a vinyllel és így már nem is érvényes semmilyen ártényező, mert az ultradrága CD játszó is csak ezt a kompresszált hiányos anyagot tudja lejátszani - ennyi van a CD-n.Szerintem már múltkor is írtam, de a biztonság kedvéért egy jó kis weboldal. Itt rengeteg CD és jónéhány vinyl Dinamika átfogása megtalálható! (Érdemes megnézni a modern mainstream kiadásokat mennyire gyalázatosak):
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz #56474624 #45462 üzenetére
Hát 15-ből szinte semmit. Megjegyzem azonban, hogy az otthon lévő PC-ben, notebookban lévő CD olvasó és integrált hangkártya erősítőre kötve (kábelköltség) mondjuk 1000 Ft, no annyiért meg tényleg semmilyen lemezjátszó+pickup+phono kombót nem lehet kapni.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
andorra
őstag
válasz #56474624 #45717 üzenetére
Félek, hogy tényleg kiprovokálod. Amit sugallsz, hogy Kammerer az olcsóbb kategóriás hangdobozokról csak jókat ír, ez bizonyára túlzás. Az adott árkategórián belül jellemez és hasonlít őssze olyan hangdobozokat, amelyek többnyire valamelyest is szóbajöhetők abban az árszegmensben. Ha dícséri, akkor azt úgy szokás érteni, hogy elsősorban a kategóriáján belül dícsérendő.
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45717 üzenetére
Nem akartam én ezen ügybuzgóskodni, főleg nem itt a topikban, de tessék, itt van. Igyekszem úgy fogalmazni ("őszintén, kendőzetlenül"), hogy semmiképpen se ítélhesd "mellébeszélésnek". (Andorra egy látnok, hehe.)
"Hogy a fenében van, hogy te semelyik hangdobozról nem tudsz rosszat írni gyakorlatilag soha?" "Kérdésed" pimasz, gonosz, rémhírterjesztő hazugság. (És miért éppen a hangdobozokról ne tudnék rosszat írni, mi van az erősítőkkel, lejátszókkal, vezetékekkel, na meg a kőfaragókkal és balettáncosokkal?)
"...a te, vagy a hifi piac magazin írásai alapján kurva jól zenélő dobozokat kellene hallanom már ennyiért.Szerintem te nem a saját, őszinte, kendőzetlen véleményed írod le ezekről a dobozokról (ahogy a hifi piac írói sem)." "Véleményed" pimasz, gonosz, rémhírterjesztő hazugság. (Egyúttal sem a szándékaimnak, sem a stílusomnak, sem a közölt tartalmaimnak természetszerűleg semmi köze a Hi-Fi Piac nevű orgánum általam is többször megkritizált szándékaihoz, stílusához, közölt tartalmaihoz. Mondhatnám kikérem magamnak a velük egy platformra helyezést - mondhatnám, ha olyan típus lennék, aki bármit is kikér magának.)
"Aki igényes, az nagyon kritikus is rendszerint, ezek együtt járó dolgok." Hát, azt hiszem, az én kritikai attitűdömet itt még senki se hiányolta, ám annál többeknek volt már itt gondja a kritikai attitűdömmel. Ellenben, aki igényes, az tapasztalt is, és reális is, ezáltal tudatában van, hogy a világban mitől mit várhat. Én például több mint harminc év igényes hifi-tapasztalatával, ezres nagyságrendű hifi készülék és több ezres nagyságrendű hangfelvétel meghallgatásával, több ezres nagyságrendű hifi szakcikk elolvasásával viszonylag tisztában vagyok azzal, hogy adott árkategóriában körülbelül mi várható, egyáltalában mi lehetséges egy hifi készüléktől, akár az adott árkategória történelmileg legjobbjaira alapozván megvonva az elvárhatóság határait. Ezzel együtt, azt hiszem, nem kell hivatkoznom arra az ebben a topikban közismert tényre, hogy véleményezendő készülékekkel kapcsolatban közölt kritikáimon hányszor háborodtak fel némelyek, miszerint én kíméletlenül, tapintatlanul beszélek a high-end hifi magas lováról meg elefántcsonttornyából lefelé - és az általam "ledorongolt" számos készülékek között legalább átlagos arányban voltak éppenséggel hangdobozok is, de továbbra is meg vagyok rökönyödve a felvetésen, hogy miért pont a hangdobozokról ne tudnék rosszat írni "gyakorlatilag soha"?! Vajh miért éppen a hangdobozokhoz fűződnének valami különlegesen őszintétlen, nem tudom én milyen (talán marketing?) érdekeim, - nyilván a Tel-Aviv-New York-Budapest tengely mentén, ürgebőrbe varrva?!
"Érdekes, ha én elmegyek hallgatózni ebben az árkategóriában, teljesen kiábrándultan térek haza. Ehhez képest a te, vagy a hifi piac magazin írásai alapján kurva jól zenélő dobozokat kellene hallanom már ennyiért." Noooormális?! Minden véleményem azon koordinátarendszerben értendő, hogy tisztában vagyok, egyáltalán mi lehetséges egy adott árkategória készülékeiben. De még az általad ürügyként kiragadott tanácsadó ajánlásaimban is, ha írok a készülékekről (hangdobozokról) egy-két méltató mondatot, hogy miért való a kategória legjobbjai közé, azt is meg szoktam jegyezni, ha az adott készüléknek (hangdoboznak) olyan sajátos hibája van, ami nem az adott készüléktípus és árkategória minden készülékére jellemző általános hibatípus. De mégegyszer kérdezem: Nooooormális? Amikor egy-egy tanácsadást kérő fórumtárs kérésére kikeresem az adott készüléktípus és készülékkategória szerintem (és a szakmai közvélemény szerint) legjobbjait, amelyeket az adott paraméterek között ajánlásra (vagyis a véleményemet ellenőrző meghallgatásra!!!!) érdemesnek tartok a keresgélő kolléga igényei viszonylagos kielégítésére, akkor elsősorban arról kell-e beszélnem, hogy az adott keresési paraméterek között miért azokat a típusokat ajánlom, vagy elsősorban arról kellene-e beszélnem, hogy az egész hifi úgy szar, ahogy van, ne akarjon a kérdező hifi készüléket (hangdobozt) magának, hanem menjen a fenébe?
A saját hangdobozaid hallgatásától nem szoktál "teljesen kiábrándultan hazatérni", nos hát az is kontextus és helyzet függvénye, hogy arról célja-e beszélni az embernek elsősorban, hogy a számos kimagasló erénnyel bíró hangdobozod mint típus miért tartozik az árkategóriája soktíz vagy egy-kétszáz legjobb típusa közé, vagy éppen arról célja-e, hogy miért egy nevetségesen hallgathatatlan pánostoba hangdoboz - merthogy mindkettő igaz, csak a kontextus függvénye, hogy mit domborít ki az ember - most a konkrét egyed magassugárzójának megellenállásozási szándékáról ne is beszéljünk. Épp a minap éppen ki rángatott éppen téged "őszintén, kendőzetlenül" a mennyekből a földre a Dynaco A25 "fétisizmusod" kapcsán?! Én. Ki jelezte éppen neked ennek kapcsán, hogy nem illik egy hifi készülékről a többi hifi készülékhez képest csodalátó hozsannázással dicshimnuszokat dalolva masírozni?! Én. Most akkor polemizáljak azon, hogy neked milyen titkos összeesküvő érdekeid fűződhetnek a Dynaco A25-höz (és több más "régi" hangdobozhoz), hogy miért nem vagy hajlandó "őszintén, kendőzetlenül" beszélni róla?! Kis sarkítással neked csak a régi hangdobozok a jók, azokról írsz adott esetben sokkal hozsannázóbb mondatokat, mint én valaha bármiről is, de ha valakinek (nekem) a mai konstrukciók is tetszenek, sőt netán ha valaki (én) a hangdoboztervezési-gyártási folyamatokat inkább fejlődésként értékeli, mintsem visszafejlődésként, annak is lehet ám igaza! Te per pillanat alulról szagolod az ibolyát, amikor olyanokat beszélsz, hogy elmész hallgatózni és teljesen kiábrándulva térsz haza! Attól még azon (mai) hangdobozok egy része, amiktől te teljesen kiábrándulva mész haza, sokkal jobb is tud lenni, mint amikről pedig te hozsannázol (természetesen főleg régiekről). Azt pedig hiába várod tőlem, hogy egyébként többé vagy kevésbé kiváló vagy közepes hangdobozokról olyanokat írjak, amiket te rendszeresen írsz, miszerint "ez egy fos", "az egy szar"... és hasonlók. Honnan veszed hozzá a bátorságot? Onnan (most fellengzős leszek), hogy még szellemileg (erkölcsileg) éretlen vagy a méltányos, felelős, megfontolt véleményalkotáshoz - amint ezt a mostani hazug provokációd (Kammerer és a Hi-Fi Piac...) is mutatja."...ha ilyen jó dobozokat árulnak szerinted manapság ilyen olcsón, te mit vacakolsz egy "kiöregedett" darabbal?" Amint az köztudomású, nem azért van meg a jelenlegi hangdobozom már több mint tíz éve, mert "régi", és mert sokmindenben a "régi iskola" hangzását és konstrukciós elveit követi, hanem azért, mert a konstrukciója korától fügetlenül tartom a Heybrook Trio-t az árkategóriája jobbfajta típusai közé tartozónak, és az ízlésem számára kedves hangúnak, a hibái tudatában is. Az adott árán a nála még régebbiek és a nála újabbak között is vannak olyanok, amelyeket akár jobbnak is tarthatok nála. Nem mellesleg féláron vettem! Elvileg szívesen megvettem volna új árán is, mert tartom annyira jónak és számomra kedvesnek, végül a gyakorlatban azért vettem anno éppen ezt, mert féláron kaptam meg kiárusításban, mint a Magyarországon kapható utolsó három pár egyikét. Semmi freudi mögöttes háttere nincs annak, hogy éppen ezen hangdobozaim vannak meg több mint tíz éve - amellett, hogy (a lemezjátszóm kivételével) az egész rendszeremre vonatkozik az, hogy se szándékom, se pénzem fejleszteni rajta, mert amióta megvan, azóta az esetleges hifi célra elkölthető pénzemet hanghordozóra költöm, nem készülékre. Mert reálisan elégedett vagyok a készülékeimmel, függetlenül attól, hogy mindegyik legalább tíz éve megvan.
A pimasz provokációd ellenére nem szándékoztam én ezzel terhelni a topikot, szerintem te se magadat, kár volt ragaszkodnod hozzá. Mindazonáltal "bízom benne", hogy szövegemet nem találod "mellébeszélőnek". Nem szándékozom viszontreagálni az esetleges viszontválaszodra, akkor se, ha netán tovább provokálsz.
[ Szerkesztve ]
-
-
MODERÁTOR
válasz #56474624 #45830 üzenetére
Köszönöm a véleményed, én szeretem a rendszerem hangját, úgy, ahogy van, mindenféle zenét hallgatok rajta. (Csak, hogy legyen egy jó vélemény is a PolkAudio-ról, legalábbis az enyémről )
Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
narumon
őstag
válasz #56474624 #46272 üzenetére
Ez igaz lehet de az én tapasztalatom fordított. Megvesz a kezdő egy jó állapotú, normális DD-t (nem véletlen írtam Technicset és szinte semmi mást), és csak nyomogatja a gombot és máris megy a dolog. Ha úgy tetszik "instant élmény". Ezzel szemben használt szíjas, nem tartja a sebességet, csúszik a szíj, ki van nyúlva, túrni kell szíjat, a motor el van öregedve ezért nem stabil, stb. Elég csak benézni más konkrét lemezjátszós forumokba. Ráadásul az olcsó szíjas lejátszók általában egy kalap kakik (már elnézést). Mivel jóval olcsóbban megvalósítható mint egy DD ezért a legbengább műanyag katasztrófákba is azok vannak. Folyamatos szívás, hozzám is folyamatosan jönnek ilyen kérdések, kérések.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz #56474624 #46280 üzenetére
Mondom - egyetértenék ha nem lennének ellenkező tapasztalataim. Teljesen igazad van, hogy ha a DD beszarik az szerelőt (vagy legalábbis hozzáértő embert) kíván. Viszont a környezetemben még nem találkoztam beszart DD-vel (olyannal amit én ajánlottam). Viszont szíjasokba naponta botlok bele. Persze bele lehet nyúlni, de most komolyan ki látott közelről már beszart SL-1200-t? Legalábbis DD hibából. Olyan nagyon nincs is benne ami tönkremenjen. (Megjegyzem DD és DD között is óriási különbségek vannak - visszautalnék a korábbi nem véletlen ajánlom a technicset mondókámra, mert egy szar DD megvalósítás az egész zenei élményt tönkre teheti. Biztos hallottatok már "sebességre vadászó" (hunting) DD-ről, meg motorzúgást a tányérra átvívő DD-ről. Nos ezért ajánlottam a Tekát mert ott ilyen nem nagyon fordul elő (az utóbbi meg működéséből adódóan nem is fordulhat elő).
Szóval ha beszarik a DD az problémásabb lehet az igaz - viszont egy Technics DD ezerszer tartósabb mint ebben a kategóriában lévő szíjas lemezjátszók, szóval nagyon nagy szerencsétlenség kell egy ilyen "belenyúláshoz".A másik fele a keret ami ha úgy lenne ahogy leírod az nagyon szép lenne, csakhogy a valóság megint mást mutat. Nem véletlenül van még az olyan "eccerű" márkáknál sem mint pl az Omnitronic, hogy a 30-40-ig árult lejátszóik szíjasak és onnan indulnak a DD-k. Mert az olcsókba egy normális DD hajtás nem férne bele.
És ugyanez a gond a High-End-nél is - annyira kis szériában készülnek azok a lemezjátszók, hogy a büdzsé nem bír el egy normális DD drive-ot, nem áll akkora tőke mögöttük mint annó a Matsushita esetében, ahol a költség garantáltan több millió eladott eszköz között oszlott meg. És ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a "lesajnált" 1200.ast azzal a céllal fejlesztette ki a cég, hogy létrehozzák a világ legjobb Hi-Fi lejátszóját, ennek érdekében olyan összeget költöttek a fejlesztésre és olyan technikai megoldásokat alkalmaztak amit még ma is nehezen nyögne ki bármelyik cég. [És szintén ne felejtsük el, hogy high-end-ben is létezik DD drive csak olyan horror áron (kis darabszám ugye), ami esélytelenné teszi a terjedését bár kétségtelenül nagy nívónak örvend]https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz #56474624 #46286 üzenetére
Várjunk már... nézd már meg, hogy én mit ajánlottam a srácnak. Pont a Thorens-t. Akkor most miről beszélünk?
Ezt írtam én is (mielőtt még legendák keletkeznének)
"A helyedben szétnéznék ebben a kategóriában már találsz kisebb Thorens és Dual lemezjátszókat, esetleg bele lehet futni a kisebb Technicsekbe is (SL-1400, SL-1700 talán). Ami még ajánlható lenne egy "kezdőnek" az valamelyik lineáris technics - írtózatosan fika pénzekért adják őket a hangjukhoz képest. Persze itthon leginkább széteső darabok vannak de hátha ki lehet fogni egy szebb példányt az SL-7, SL-10-ből. Esetleg SL-Q1..."
Na most ha ear megnézni hogy pl az általa is linkelt vintage knob mit ír az SL10-ről akkor talán belátható, hogy miért ajánlottam.
Persze már kezdem bánni az egészet - már olyan dolgokról beszélünk amit fel sem vetettem...[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz #56474624 #46286 üzenetére
Tehát sehol nem írtam olyat neki, hogy egyáltalán ne vegyen szíjasat, vagy, hogy vegyen szar DD-t. A legjobb tudásom szerint ajánlottam neki 3 márkát amit én ebben a kategóriában megnéznék; Thorens, Dual, Technics és nem azért mert mást nem lehet ajánlani, hanem mert ezekben nemigazán fog csalódni az adott pénzért. És Technicsből sem írtam, hogy vegyen SL-5-öt, vagy SL-L20-at mert bár olcsók de nem túl jók.
Ezek után tényleg nem tudom mi volt a baj az ajánlatommal (esetleg arra tudok gondolni, hogy valami ismerős árulja az eredetileg felhozott 2 lejátszót).https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz #56474624 #46289 üzenetére
Oké akkor itt volt közöttünk a misunderstanding, mert eme utóbbi mondatot a 40e és alatt (főleg alatta) kategóriákra gondoltam és nem az 1200-as kategóriára vonatkozott. Egyszerűen annyit értettem ezalatt, hogy ráizgul a vinylre az emberke és vesz vaterán egy 15e forintos ezeréves szíjas lejátszót és kezdődik a kálvária, míg ha ugyanennyi pénzért belefut egy SL-7-be vagy kicsit többért egy jobb állapotú SL-10-be akkor ez alól (nagy valószínűséggel) meg tudja magát kímélni. Ráadásként a tangenciális kar miatt, csak beteszi a T4P szabványú hangszedőt és van egy klassz hangja, szerintem garantáltan a kifizetett 20e forint környékének a duplája kell ehhez a hanghoz egy szíjas, normál karos lemezjátszó esetén. Ennyi és nem több volt ide az én "látomásom"
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz #56474624 #46292 üzenetére
Igen ilyesmik (meg amiket fent írtam). Nekünk nem dráma de egy kezdőnek az hidd el.
Olyan leveleket szoktam kapni, hogy "mi az a hangszedő? Rendelt egy tűt de nem tudja hova dugni mert nem küldtek felfogatót hozzá, vett egy lejátszót de hol gyorsabban, hol lassabban játszik le, vette egy lejátszót de egyáltalán nem szól jól, mi az a phono elektronika? vett egy lemezjátszót rádugta az erősítőre de nem szól csak nagyon halkan, már a második tűt töri el pedig semmi durvát nem csinál," És még sorolhatnám. Na most ezen "ifjakból" sajnos van olyan aki a fáradtságot sem veszi, hogy megoldja a gondot inkább lemond az LP-ről "mert az bonyolul". Ellenben ha megvan az első instant élmény ami egyszerű, szórakoztató és a lehetőségekhez képest jól szól akkor utána már elkezdi érdekelni a dolog és könnyen megy upgrade irányba is akár, de aki az elején nem látja a szépséget csak a szívást azt lehet, hogy örökre "elveszítjük". Ez egy küldetés you knowhttps://www.facebook.com/Naruvideo
-
krichd1
addikt
válasz #56474624 #58579 üzenetére
Ez érdekes. Engem például nagyon zavar a fejhallgatók 8-10kHz környéki magashang kimelése, illetve a felvételeken énekhangokban a sziszegés, hangdoboz választás esetén is kizáró tényező a magas sugárzó rakoncátlankodása, idegessége. Sziréna akkor zavar, ha már közel hallom, olyan 20 méteren belül. A természetes női énekhang legyen az kórus vagy szóló nem, kivéve a rossz akusztikájú termeket.
Van olyan ismerősöm aki a hegedű hangját nem bírja elviselni.(#58583) proci985: Quadral akciós szett van esetleg? Azok között is akadnak jó ár/érték arányúak.
(#58586) pepe1125: Ha nagyon hosszú, akkor inkább logoutra írd.
[ Szerkesztve ]
Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql
-
bta1
őstag
válasz #56474624 #79051 üzenetére
Olyat, amivel jól szól a cuccod: oda illik a hangkaraktere, és passzol a többi kábeledhez*. A 230V-os kábelek és a hangszórókábel lecserélése után gyakran előfordul, hogy másik lesz a nyerő. Egyedileg kialakított "rendszereknél" inkább az a jó kérdés, hogy mivel érdemes próbálkozni.))
* Nem véletlenül fogalmaztam ilyen ködösen. Aki azt állítja, hogy kábelszinergia-ügyben nála van a bölcsek köve, vagy festi magát, vagy el valamit akar adni...
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #56474624 #79835 üzenetére
Na ez érdekes, pont múlt héten néztem rá én is, sok évvel ezelőtt bejárogattam oda is. Kicsi az ország és kevés az igény, vagy idő, ilyen oldalakat fenntartani, vinni, akármi..
Ha megy az angol, érdemes egy kinti, nagy fórumhoz csatlakozni, klassz embereket lehet onnan is megismerni a világ minden tájáról - túl azon, hogy szakmaiság top: nem egy híres emberrel váltottam már szót xy topic-ban, pl. Gordon Rankin (Wavelength Audio), vagy Tim de Paravicini (EAR - Yoshino). Úgy, hogy először fogalmam sem volt róla, hogy a semmit nem sugalló fórumos nicknév mögött ő van. És amikor egy nagyágyú egy kérdésre bekommentel "valamit", mesél, hogy melyik erősítő áramkörét miért úgy tervezte, stb, majd a többiek ráutaló reakcióiból derül ki, hogy ő kicsoda, akkor az ember nagyon megtisztelve érzi magát, hogy hova is csöppent. Ez csak érdekesség - szerénység és tisztelet jellemzi az ilyen fórumokat.
A hificity-n azért jó magyar módra ment néha a bajusz-összeakasztás, szeparálódás, "táborokra bomlás" és hasonlók, nem voltam nagy kommentelő, csak olvasó, de ott is hagytam végül - pont ezért. Uhh hány éve is.. (10+ szerintem) ..
Egy dolog megmaradt, a Shakti kő, meg a tüskékre helyezett 230V-os hosszabbító-elosztó. Csodás dolgok.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
battila91
csendes tag
válasz #56474624 #79849 üzenetére
Ja, igazából én is arra gondolok. Eredetileg stúdiómonitorban gondolkoztam, az továbbra is játszik, csak ebben a konkrét felhozatalban nincs. Amúgy régóta vissza-vissza térek a Focal Alpha 50-re, és most a Hitspace-ben van nagyon jó áron. (Viszont most a 65-ös van olyan áron, mint korábban az 50-es) Így, hogy kb a sarokban lennének elhelyezve, ilyen közel hozzám, így gondoljátok, hogy érdemes lenne a 65-öst venni? Vagy az túl nagy lenne ilyen helyzethez?
-
AMDFan
addikt
válasz #56474624 #79916 üzenetére
Hát zárt dobozban nem, persze. De a mai belépő szintű cuccok között ritka a zárt mint a fehér holló. Viszont az enyém pl. 38Hzig lemegy lazán. Kell is ez szerintem. Igaz a mélye nem túl feszes, de hát ez van, belépő szintű cuccról van szó. Árához képest igencsak jól szól
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Politika
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Háztartási gépek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs