Hirdetés
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S. Szabi
őstag
Üdv!
Láttam vissza keresve, hogy itt is többször előjött az XL-es, erősített oldalfalú abroncsok értelme.
Amiket így össze szedtem róluk infót, és ami ezekből nekem lényeges, kb a következők: valamivel jobban bírják a kátyúkat, de nem biztos; üthet-rázhat, kevésbé komfortos, mint a sima (a defekttűrőhőz képest persze nem annyira); a széle jobban kophat (ezt is több helyen olvastam); magas felárat nem ér meg.
Egyébként én Dunlop Winter Sport 5-t néztem, ami ADAC és ÖAMTC teszt alapján idén nyert, iylet akarok majd venni, de nem tudom, hogy XL-es legyen e. 205/55 R16 méretben 91H vagy ugye 94H.
Szóval amiket írtam feljebb, azok 16-os ballonos méretben mennyire jönnek elő? Vagy így biztonság, kanyarodás szempontjából jobb választás lehet? (BMW E90, amire defekttűrő is mehetne, szóval futóműnek mindegy iylen szempontból, mert olvastam azt is, hogy futóművet is jobban igénybe veszi)
Korábban másik autón volt már WinterContact TS850, de azok már kisebb sebességnél is nagyon hangosak voltak, viszont tudta a dolgát hóban is, de nagyön süvített, a Continentalt most hanyagolnám, és csak e kettő között gondolkodtam (TS860 és Dunlop WS 5. A 860 ugye a 850 utódja)
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
BBS SR papíron kimondottan téli felni, és nagyon jól néz ki, én majd nyárra akarok olyat venni 17"-osban, télinek a gyári 16-os alu megy porfestetve, plusz átlátszó védőréteggel, meg majd lekezelem ilyen felni védő nano cuccal (fogalmam sincs mi a neve rendesen)
#16196) Qru: Akkor kipróbálom én is az XL-eset, de maradnék a Dunlopnál
Érdemes lehet pár tizeddel magasabb nyomáson használni a gyárilag megadottnál?
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
DrDobos #16233 üzenetére
Lásd téma összefoglaló: [link]
De elsősorban az autódnál kell utána nézni mi van jóváhagva hozzá (gumi méret, mekkora gumihoz mekkora felni, stb)
(#16232) kornelka: Persze, egy jó gyári az olyan is, ugyabban az árban nem kapsz olyan minőségű újat, de hát ez mással is így van, nem csak felninél
De ha dizájn is fontos neki, és olyat akar ami tényleg tetszik neki, akkor nem kell félni a nem gyárit megvenni. Én is BBS SR-t fogok venni majd nyárra pl., mert a gyári BMW felnik nem tetszenek ami 17" méretben van.
Pl. BMW-nél több gyári felni BBS, és nem hiszem, hogy más anyagból lenne gyártva, ami a BMW-nek megy, mint ami BBS-ként van eladva. De az is lehet, hogy igen... De mondjuk BBS-nél az a felső kategória amúgy is.
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
trialboj #16267 üzenetére
Annyit tudsz tenni, hogy megjegyzésnél esetleg oda írod, hogy légyszi minél újabbat küldjetek
Ha meg nagyon réginek találod, vissza küldöd pénzfisszafizetéssel, Csak úgy meg lehet, hogy bukod a visszaküldés költségeit. Vagy kiszállításkor várod a futárt, és nem veszed át, ha túl réginek találod. Úgy is max fóliába van becsomagolva, meg lehet nézni.
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
Aki kicsit jártasabb az ügyben:
Mennyi súly kellhet kb egy kerékre kiegyensúlyozáskor? 16" alufelni, 205/55R16 gumival.
Mert a fekete elufelnihez inkább vinnék én fekete színű súlyokat, mert nem nagyon van szerintem nekik, csak hát fogalmam sincs hány grammnyi kellhet, körülbel sem
-
S. Szabi
őstag
Erre-arra olvasva elég megosztóak a vélemények a kerekcserekori zsírozásról, mit, hogyan, miért...
Az egyértelmű, hogy kerékcsavart nem zsírozunk, a menetes részét, de a kúpra szabad kenni?
Én legutóbb úgy csináltam, hogy a felnire kentem réz pasztát (rézzsírt) (Liqui Molly), oda, ahol felül az agyra, és azokra a kisebb felületekre, ahol felfekszik.
Nektek mi a véleményetek erről?
Vagy tud valaki egy rendes, értelmes, jó cikket a témában?
Meg ezeket csak azért, hogy könnyebb legyen levenni a kereket, ne rohadjon össze, stb.., vagy van más oka is?
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
Miért kell télen a gumit kb. 2 Barral nagyobb nyomásra beállítani?
-> http://gumibiznisz.hu/blog/guminyomas-telen-lehet-02-barral-tobb-b3008.html?p=2
Hasznos cikk, ajánlott elolvasni!
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
"Gumigáz"-ról is van itt egy jó cikk -> http://gumibiznisz.hu/blog/gaz-vagy-nem-gaz-a-gumigazrol-feheren-feketen-b4257.html
-
-
S. Szabi
őstag
Az első próbakör igen bejött a Dunlop Winter Sport 5 (205/55R16 91H) gumikkal, meg vagyok elégedve vele ez alapján, igaz ez csak száraz út volt, de legalább -2°C volt. Nagyon csendes, 200-nál is mintha sínen menne az autó (nem kell megijedni, német autópálya), és szél zajon kívül kb semmi zavaró hang a gumiktól!
Normál sebességnél semmi hangját nem hallom, majd kiderül vízes úton lesz e hangja, a Continetal TS850-ek nagyon hangosak voltak pl.
Majd bekopik kicsit, gondolom még jobb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
rbalint88 #16738 üzenetére
Köszi! Porfestetve lett a gyári felni, nem otthon lefújós cucc
Igazából nem akartam az 51! LE-s Fiestából egyből 218 LE-s 325i-be ülni, de azért lehetett volna 320i, de már mindegy, darabig marad. De a következő biztosan 6 hengeres lesz! Elsőre megteszi, szeretem így is
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
rbalint88 #16748 üzenetére
Nem mentem még hóban hátsó kerék meghajtású autóval, szóval majd kiderül
Ezért is gondoltam jobbnak egyelőre kisebb motorral kezdeni.
Majd meg látjuk, tapasztalat gyüjtés nélkül, csak elmélet meg olvasgatás/fórum alapján sok következtetést nem lehet levonni
Ja, hát nem pont mókázásra való, meg nem is nagyon erőltetném a direkt csúszkálást, egyelőre...
Be kell építeni egy macskalaom adagolót a kerekelhez
Mint a mercedesnek az a kerekekre vizet permetezős cucca, amit nem rég találtak ki XD
Jövő év elején megyek egésznapos vezetéstechnikai tréningre is, az is biztos hasznos lesz
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
Keréknyomás mérőből digitálisat vagy analógot érdemes venni? Én az analógban jobban bíznék, de lehet a digitális is olyan jó? Nyílván nem a legolcsóbbak közül.
-
S. Szabi
őstag
válasz
Killer01 #16792 üzenetére
Oké, köszi!
rbalint88: nem szoktam benzinkúton nyomást ellenőrizni jó ideje, már csak azért sem mert ugye hideg keréken kell/illik nézni.... Kis kompresszor bőven jó fújni, de ezt meg csak rányomod, és nem kell feleslegesen vacakolni, ha jó a nyomás. Meg a benzinkutas cuccok amúgysem túl megbizhatóak, a legtöbb nem is tömít rendesen stb...
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
Üdv!
A fém szelep jó?
Mivel felnit is veszek nyárra, meg gumit is, találtam boltot ahol van mindkettő, amit kinéztem, és küldik szerelve is. Lehet választani sima gumi, meg opcióként fém szelepet. Mik a tapasztalatai, aki ilyet használ?
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
szőröscica #17403 üzenetére
Helló!
Milyen BMW-re, mekkora méretben? Én is veszek most nyári gumit is, de nem döntöttem el, hogy Continental Sportcontact 5 legyen vagy valamilyen Dunlop. Ha Dunlop, melyik típus javasolt? (most a téli Dunlop Wintersport 5, nagyon jók, szívesen maradnék nyárra is Dunlopnál)
225/45 R17-ben.
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
szőröscica #17418 üzenetére
E90 318i LCI-re.
Akkor Blueresponse. Csak mert elég sok fajta van.
[ Szerkesztve ]
-
-
S. Szabi
őstag
válasz
rbalint88 #17524 üzenetére
Nem válasz akart lenni
Üdv!
Futóműbeállításra ti milyen gyakran szoktátok vinni a gépet?
Évi kb 25-30 000 km-nél érdemes minden kerékcsere után legalább megnézetni? Számít ilyen szempontból, hogy a téli 16", a nyári meg 17"-os? Vagy elég mondjuk évente egyszer, minden téliről nyárira váltáskor (télen könnyebben elmehet nagyobb kátyúk stb miatt?
Tavaly vettem az autót, áprilisban, télen mikor rákerültek a téli kerekek, vittem futóműbeállításra is, kellett rajt bőven állítani, ki tudja mikor lehetett utoljára normálisan beállítva...
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
Vesztor87 #17531 üzenetére
Nekem az volt a 143 LE-s BMW-n mikor vettem, elég kopottak voltak, korukra nem melékszem, de nem voltak túl fiatalok sem, nem voltak rosszak még így sem. Áprilistól októberig azzal jártam havi szinten Németország haza is, nem votl vele gond. Autópálya, eső, jó volt ott is. Körforgalomból kifelé, ha víz volt szerett megcsószkálni, ezt most a Dunlop télivel nem csinálja, de hogy annál a kopottság miatt volt-e vagy olyan, azt nem tudom. Nem volt teljesen lekopva, de még egy szezont már nem mentem volna vele.
Szóval szerintem választhatod nyugodtan.
-
S. Szabi
őstag
Gondoltam megosztok egy kis tapasztalatot
Múlt héten voltam vezetéstechnika tréningen, az ide vonatkozó gumis rész:
Vészfékezés gyakorlása, első autó Mazda MX-5 Miata, jó fékek, pár hónapos Barum téligumi (pontos típust nem tudom), nekem BMW E90 318i, jó fékek, pár hónapos Dunlop WinterSport 5 téligumi. A két kocsi között súlyban is akad némi különbség. Vizes úton, 50-60 körüli tempóról fék, sebességet mérték, volt kijelző is ahol mutatta, a BMW egy egész autó hosszal előbb állt meg ugyanakkora sebességről, mint a jóval könnyebb MX-5! Még az instruktor fazon is meglepődött miylen jól betapadtak a Dunlop gumik, pedig ő már látott egyet s mást
Később ugyan ez, csak felvizezett műgyanta, ott is egy autóhossz különbség a két kocsi között. Most akkor ez 120-130-as autópálya tempónál ugye még nagyobb különbséget jelent. És nem azért mert a mazdás nem tudna fékezni
Másik amin én is nagyon meglepődtem, hogy a BMW-ben milyen jól dolgozik az ESP. Szituáció: sikán, egyenletes 40-es tempóval, balos kanyar, majd jobbos, és a balos kanyarban kialakított, felvizezett műgyantára érve padló gázas gyorsítás, bekapcsolt ESP-vel gyönyörűen átment, kicsit kellett ellenkormányozni. Utána ugyanez kikapcsolt ESP-vel, mikor rárgútam a gázra, abban a pillanatban úgy eldobta a fenekét, hogy csináltam egy 360°-os pörgést, azt sem tudtam mi van!
Nagyon durva mennyit számít.
Amúgy ők nagyon sok autót látnak, meg direkt ilyen helyzetekben, egyértelmű mennyit számít a gumi, de így saját két szemmel látni, egyes autók hogy viselkednek a kopott, rosszabb minőségű, stb gumik miatt... Ja meg fontos, ha valameilyik tengelyen a gumi kopottabb, az kerüljön előre, a jobb állapotú hátre, hajtás helyétől függetlenül. Láttuk mit csinált a Hyundai Tucson bekapocsolt ESP-vel a rossz hátsó gumik miatt (na persze az elsők sem voltak rajt sokkal jobbak)
Ennyi tapasztalatuk után ők a Michelinre esküsznek, és az ilyen Hankook meg Barum meg stb-t kimondottan el kell felejteni. Csak a legjobbak közül szabad választani, mert nagy különbségek vannak. Meg ha kopott, elöregedett, igen is le kell cserélni.
A gumin nem szabad spórolni! Ezt mindenkinek fejben kéne tartani!
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
szabonagyur #19000 üzenetére
Szelep mikori? Ez így biztos nem normális
Szerk: Most nézem, kicsit régebbi dolog ez már XD Nem figyeltem mire válaszolok
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
Felkerültek a nyári gumik, Dunlop Sport Bluresponse 205/55 R16 94V (XL-es). DOT 1117.
Viszonylag pár km-es tapasztalat alapján jó döntés volt a Dunlopnál maradni (a WinterSport 5 bizonyított nálam), ja, és kb 8000 km alatt alig kopott, gumira ránézve, mintha új lenne). Pedig azt vártám, BMW-ről lévén szó, hogy a belső felén biztosra látható kopás lesz hátul.
Jóval gyorsabban lehet vele venni az éles kanyarokat, mint a téli "társával"
Körforgalomnál főleg feltűnő
A rejtett szelep is úgy tűnik jó döntés volt, és szerencsére a felnihez passzol gond nélkül, nagyon bejön, jól néz ki!
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
szabonagyur #19142 üzenetére
Na ja, a benzinkutakkal vigyázni kell sajnos :S
Egyébként érdemes beszerezni egy normálisabb szivargyújtós kis kompresszort. Nekem van egy nyomásmérőm, Dunlop az is, de elég hőmérsékletfüggő, mit mutat a kopmresszorhoz képest, van amikor ugyanazt mutatják, van amikor pár tizedet eltér.
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
Helló!
Van valakinek tapasztalata téligumival 225/45 R18 méretben? Hátsókerekes BMW F30-ra venném.
Egy ideje olvasgatok a témában, itt is olvastam, meg máshol is, de nem igazán tudok döntésre jutni melyik legyen.
Igazából három között nem tudok választani: Michelin Alpin 5, Continental TS 860 S, Bridgestone Blizzak LM005.
Megpróbálom összefoglalni, hogy eddig mire jutottam:
Michelinről olyanokat olvasni, hogy hóban meg vizen nem olyan kiváló, de most a tegnap megjelent teszten, kicsit szélesebb méretben szépen szerepelt, tesztgyőztes lett, nekem való méretben Alpin 6 meg nincs. Elvileg tartós, az ára elfogadható, és elvileg halk is.
Continental kb. minden teszten nyer, valamivel drágább, gondolom ez is több szezont bír, kopásáról, öregedéséről nem sokat olvastam, itt főleg az lenne a kérdés mennyire hangos? Céges Mercedes Vitón van tapasztalatom Conti téligumival, nem emlékszem pontos milyen típus, annak pl. alacsony sebességgel kanyarodáskor is nagyon hülye hangja van, menet közben is elég hangos, meg kb. 6 éve volt asszem TS 850 Ford fiestán, az is elég hangos volt.
Bridgestone is szépen szerepel a teszteken, jóval olcsóbb is, mint a másik kettő, viszont több helyen írják, hogy jobban kopik és gyorsabban öregszik.
Legutóbb Dunlop Winter Sport 5-t használtam az ez elötti autómon, azzal nagyon elégedett voltam, de mostanában hátrább végez a teszteken, akkoriban több teszten nyert, és az 205/55 R16 volt, lehet ebben a méretben teljesen máshogy viselkedik.
Vélemény? 🙂
[ Szerkesztve ]
-
S. Szabi
őstag
válasz
MasterMark #41553 üzenetére
Valami ilyesmire tippeltem lényegében, de nem tudom konkrétan ez miért nem esett le
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- Milyen nyomtatót vegyek?
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- PHP programozás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Külpolitika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra