Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kmarci25

    veterán

    válasz HussarF #18615 üzenetére

    Kicsit olcsó jános lehetett akkor az előző gazda. A 235/40R18 egy jóval olcsóbb méret, mint a 225/45R18. Ráadásul jó messze is van a váltómérettől.
    Az elérhető váltóméret kalkulátorok szerint belefér 2% az átmérőkülönbség, és elvileg 2,5-ig mehet.

    "There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

  • focvis

    veterán

    válasz HussarF #18615 üzenetére

    Köszönöm a biztatást, nekem belefér :D 200-nál 2-3 km/h-t csal az óra ezzel a gumival - magam is meglepődtem.

    Amúgy ha nem 3 részletben kellett volna vásárolnom a gumit, akkor nyilván 225/45R18-at veszek, de így alakult. (Először azt gondoltam csak 2-t kell venni, megvettem a 2 db 235/40-et. Felgumizás után kiderült, hogy a hátsó 2 is kuka - ezeket cserélték gariban. Amikor láttam, hogy rendben lesz a gari, akkor rendeltem 2+2-t opcionálisan, hátha nem sikerül eladni az először vett 2 db 235/40-et. Végül sikerült eladni egy hét alatt; így maradt a 2+2=4, de ez legalább 4 db egyforma 235/40).

    Hangsúlyozom; hogy kb. 500 Ft (ötszáz forint) az árkülönbség a 235/40R18 és a 225/45R18 között, ha „B” márkát veszel (Matador, Laufenn esetén konkréten ennyi, Barumnál 1500 Ft/db).

    Nagyjából elég biztos vagyok a saját döntéseimben; nem szoktam fél éveket azon töprengeni, hogy vanília vagy puncs fagyit vegyek, de azért megnéztem, biztos-ami-biztos alapon, hogy mit írnak róla. A „szent adatbázis” az 1.9TTID-hez nem ír 18-as kereket (gyárilag pedig ezzel jött, a kesztyűtartóban is 225/45R18-at írnak, a lenti adatbázisban 15"-ös kerék is szerepel, de az nem menne fel a fék miatt), más motorhoz viszont elfogadott a 235/40R18.

    A fenti döntésemmel teljesen elégedett vagyok. Eddig a gumival is; ha vizes aszfalton nem öl meg, akkor best buy. A kopásállósága nem érdekel.

    BTW a télim 205/55R16 a gyári 215/55R16 helyett, volt olyan csápos emelő amire nem sikerült felállni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák