- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- ASUS ROG Ally
- Melyik tápegységet vegyem?
- Riasztó topik
- CPU léghűtés kibeszélő
- NVIDIA® driverek topikja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Most vegyünk RAM-ot, mert drágulni fog
ph A TrendForce elemzése szerint a harmadik negyedévben tovább drágulhatnak a memóriák.
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Három nap alatt 5 millió eladott példány
gp Úgy tűnik, hogy a DLC-t nagyon sokan várták és még annál is többen vásárolták meg.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nandow
aktív tag
A kinézett Continental AllseasonContact 225/60R18 nem igazán kapható még külföldön sem...
Így lehet alternatíva után kell néznem.
Ami szóba jöhet (Michelin CC+ nincs ebben a méretben, csak CC, az így kiesik):
Bridgestone Weather Control A005
Vredestein Quatrac 5Korábban linkelték a 2019-es Autobild négyévszakos tesztet 225/45R17 méretben [link] , ebből próbálok kiindulni.
A Bridgestone szimpatikus ez alapján, hiába végzett a tesztben a végefelé, a konkrét számok alapján jónak tűnik. Száraz és nedves fékútja a legjobb, hóban cserébe rosszabb mint a többi. Viszont ami feltűnt, hogy futásteljesítményre nagyon alacsonyat írnak, 39e km-t. Míg mondjuk az elsődlegesen kinézett Contira 67e km-t. Ennyire kopik a Bridgestone?Mit tudnátok javasolni, melyik legyen?
-
nandow
aktív tag
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
nandow #36039 üzenetére
Azt hiszem a CC és a CC+ között jelent meg valamikor. Annyira nem vagyok témában a négyévszakosokkal, saját tapasztalatom nincs vele, de teszteket meg tapasztalatokat olvastam.
Nekem a Bridgestone furcsa, mert elég szélsőséges a négyévszakossága. Ha úgy nézed egy nyári gumi is 3 évszakos, sőt abban a 3 évszakban azok a legjobbak.Én a Quatrac 5-öt vagy a CC-t választanám inkább, vagy ha lenne Conti akkor esetleg azt.
Goodyear sem rossz, de ott már inkább télies az irány, nyáron szárazon az gyengébb lenne. -
TFSi
őstag
Nézem épp a tavalyi AutóMagazin (Automotorundsport) és az idei AutoBild négyévszakos tesztet mindkét esetben 225/45 R17-es méretben. Az egyik tesztautó egy BMW 118i (még a hátsókerék meghajtású) a másik egy Seat Leon.
CC+ havon fékezés BMW 50 km/h-ról 25.4m, Seat 32.9! Ez a nagyságrendű eltérés a többi abroncsnál is megvan. ABS gond vajon? A többi fékútban nagyságrendileg hasonlóság van.
A havas vonóerőben is mintegy 15%-os általános eltérés van. Mondjuk ez adódhat a hajtás és tömegeloszlásbeli különbségekből is. Vagy ASR hiba, ha épp nem kapcsolták ki a teszt idejére.
Zajban, kanyaraquaplaningban mindkét teszt esetén sereghajtó a CC+.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Doki16
addikt
válasz
eTrade #36059 üzenetére
Biztos, hogy ez van a háttérben. Engem többet nem fog látni a gumis min 5 évig. Otthon cserélgetem majd magamnak 10k km után a gumikat és kész. Már régen megtérült az ára a felszerelésemnek.
Ha nem lenne téli-nyári szett a mostani kocsimhoz ezen is 4 évszakos lenne. Persze itt is az volt az előző tulajnál, hogy a létező legolcsóbb legszarabb gumit rakjuk fel, de az legalább papíron legyen évszaknak megfelelő. Állítom, hogy ez a gagyi gumi rosszabb nyáron mint egy CC+. Fele annyiba kerül újonnan mint a Passatra most felrakott 215/55 R17 Bridgestone A005.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Doki16 #36061 üzenetére
Voltam a CC-vel vezetési tréningen újkorában*, az instruktor elég nagyot nézet mikor meglátta a 4évszakos gumit... Szárazon nem volt roszabb az átlagnál, jó aki új Conti SC5-el jött (IS250) az igen de volt ott egy gyári szerelésű Yoko Geolandar-os Forester azt pl méterekkel vertem szárazon (igaz félterep gumi). Vizen viszont tudta hozni a köridőket a Conti SC5-ös autóval a Geolandar meg sehol nem volt.
A végén azzal búcsúzott az instruktor, hogy ha kopásban is jó akor ilyet vesz a felesége autójára.*: az újkorában azt jelent, hogy kb 2 hónapja volt fent az autón kevesebb mitn 1000 km futással.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Én vígan elvagyok a CC+-okkal, remélem, továbbra is ilyen marad az idő.
Apum WagonR-ére viszont fel kellett rakni a télit, nov. 1 óta az osztrákok ellenőrizgetik a meglétét, hiába szól úgy a szabály, hogy csak télies útviszonyok esetén kötelező a megjelölt időintervallumban.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz
Kornel #36134 üzenetére
A teli azert mar jobban muködik közel a nullahoz es kiszamithatobb is. Nemreg linkeltem pont egy összehasonlio kepet, (meg valaszoltal is ra). Röviden annyi volt a lenyeg, hogy 80-5-re fekezes +3 fokban, vizes uton.
Gyakorlatilag a közep-europai gumik között alig van kulonbseg. 4S, teli, nyari a sorrend, de 3,2m a kulönbseg csak fekutban (CC+ es Dunlop Sport Bluesresponse).
Viszont az eszaki gumik amikkel mi jarunk azok csunyan hasalnak ebben a tartomanyban mert kb 12m-el több a fekut ilyen körulmenyek között.
Viszont leesett ma reggelre az elso 4-5 centi ho, es szavak nincsenek ra, hogy mennyire behalkult a szöges.
Ahogy erzem fog is rendesen, de azert nem duhalykodtam. Meg kell tisztelni a havat azert, na.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
No.01
őstag
CC es CC+ sem viselte v.mi jol a nyari kanikulat. 2x kellet nagyot fekeznem ebbol az egyik egy veszfekezes volt egy meg nem adott jobb kez vegett. Egyaltalan nem tetszett.
A kanyarodas nem ennyire dramai, de szerintem ott is kiveheto a problema. Ha ezt tetezzuk nagy sebesseggel (autopalay + elnyujtott iv) ott is lehet erezni, de ez pont olyan, mint a szitalo eso es a 0 fok koruli homerseklet: tudsz rola es figyelsz ra szoval ahogy irtem ez a resze annyira (nekem) nem para. -
Hachiko95
aktív tag
válasz
kenguru99 #36144 üzenetére
Kár, hogy ebben a tesztben nincs egy komolyabb nyári gumi, legalább egy Michelin Primacy vagy egy Conti PremiumContact.
Érdekes a kopási kép, hogy a Goodride SW602, ami full lamellás téliguminak néz ki, illetve a télies Nexen négyévszakos kevésbé kopott, mint a CC.[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
Hosszas keresés, gondolkodás, tesztnézés, visszajelzés olvasás után megrendeltem a Michelin CC SUV gumit. (Érdekesség, hogy a régebbi CC, valamint a CC+ mellett ez egy harmadik keverék, külön SUV igényekre tervezve. Ezért a gumi oldalán is CC SUV felirat olvasható.) Ha megjön végre, majd beszámolok róla.
Addig is köszönöm a sok segítséget amit a fárasztó kérdéseimre kaptam.
[ Szerkesztve ]
-
-
ribarszki
őstag
És használtan is jóval gyengébb sajnos. Engem végül ez tántorított vissza a CCsuv-tól (visszamondtam a rendelést), hogy többen arra panaszkodtak 2-3 szezon után nagyon-nagyon csúszott vizes úton és latyakos, hókásás úton. Így végül téli gumi mellett döntöttem a nyári mellé.
-
athomi
veterán
Nézd meg az autónavigátoros teszt(ek)ben hogyan viszonyul egy CC+ a téli abroncsokhoz műgyantán, majd vesd össze az eredményeket az Autobild és ADAC tesztekkel. Egyből láthatod, hogy a műgyanta teljesen más eredményeket hoz, abroncstesztre alkalmatlan.
És akkor az egyéb dolgokról nem is beszéltem, amikkel torzítják a végeredményt.Az is elég intő jel, hogy a nonstopgumival együtt csinálják a teszteket. Neeee.
[ Szerkesztve ]
-
Saccco
nagyúr
válasz
tboldi #36506 üzenetére
&& Dluinet:
A GY-re semmi vélemény?
Amit nem tudunk, hogy vajon a Conti és GY teljesítménye is annyit romlik 3 év alatt mint a CC-nek? Vagy az újabb CC+ ebben is javít? Talán a Conti a legújabb fejlesztés.Kicsit olyan érzésem van, hogy ez amolyan fingreszelés ezen a szinten*, ahogyan a Kopasz emlegette egy másik téma kapcsán.
*Úgy értem, hogy nincs akkora különbség köztük teljesítményben.
[ Szerkesztve ]
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
athomi
veterán
Katona Mátyás totál alkalmatlan arra amit csinál. Nézzük az idei műgyantás teszteredményüket:
Vajon megnézte a saját teszteredményeit? Gondolom igen, mert ki is elemezte, de mégse tűnik fel neki, hogy valami nagyon nem oké a műgyantás tesztekkel.
Pár észrevétel:
- Nem esett le neki, hogy az új nyári abroncs sokkal, de sokkal rosszabbul teljesít, mint a használt nyári. Bepuhult a használt nyári?
- A téli Alpin 6 eredménye közelebb egy használt nyári eredményéhez, mint egy télihez vagy egy télies négyévszakoshoz.
- Az igen nyáris, téli körülmények között gyenge négyévszakos WeatherControl A005 jobban teljesít, mint a téli Alpin 6, a CC+-t meg egyenesen lealázza.
- A múltkor arra jutottak valódi téli körülmények között, hogy az új CC+ nem is teljesít rosszul, a használt, kopott CC+ viszont nagyon rossz. Most viszont ugyanúgy teljesített a használt és új.Nem véletlen mondom régóta hagyjuk az autónavigátort, mert feltűnően nincsenek rendben a tesztjeik, konklúzióik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Csabroncka #36519 üzenetére
Pedig de, ez a legnagyobb előnye, hogy sosem érhet meplepetés, hiszen minden körülményben ugyanolyan szar.
Saccco: A másik kettővel sajnos nincs saját tapasztalatom, így összehasonlítani sem tudom őket igazán. Csak azért írtam a CC+-t, mert nekem is a száraz és a nedves tapadás a legfontosabb, a havas-jeges már kevésbé, ahogy neked is, és úgy tűnik, jó választásnak bizonyult.
[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
Végül az egyik kocsira michelin cc+, a másikra alpine6 fog menni. Ahogy néztem, a nevesebb versenytársaknak is hasonló árúak a gumijaik.
Ezek a kategoriában egyébként a legjobb gumik? Vagy létezik ennél jobb négyévszakos/téli?
Pl az alpine 5 és 6 közötti különbség az annyi, hogy a 6 újabb fejlesztés?
Nyáriban primacy 4 felel meg az alpine6-nak? Ehhez képest a sport miben másabb?
Igazából a michelin termék palettáját szeretném megérteni, mert ahogy látom a konkurenseikhez képest nem nagyon drágábbak.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #36758 üzenetére
A téligumijuk az Alpin 5 aminek a továbbfejlesztett verziója az Alpin 6. Nyáriból ugyanez él a Primacy 3 / 4-re (bizonyos méretekben csak a régebbi kapható). Ezek túraabroncsok, ahol inkább a kopásállóságot helyezik előtérbe és nem a tapadást. A Sport gumiknál ez pont fordítva van (Pilot Sport 4), tapad de relatíve gyorsabban kopik. És van végül az Eco gumi ami különösen alacsony gördülési ellenállású azaz lassan kopik, kedvez a fogyasztásnak de cserébe egyáltalán nem tapad jól (EnergySaver+).
A CC+ pedig lényegében egy nyári túraabroncs ami korlátozottan alkalmas téli használatra is.
#nincsbennetarcsi
-
kenguru99
aktív tag
válasz
pető bá' #36800 üzenetére
Én ma cseréltem le a 2016-os vredestein sportrac 5-ös gumikat télire. Ugyanígy néznek ki, szintén utcán álló autón. Nem kell aggódni ez ilyen. 2017-es gyártású michelin cc+-ok. 25.000 km után, már repedezik a gumi a profilblokkok tövében. Garázsos autó...
Márkától függetlenül gyorsan öregednek a mai gumik. -
tboldi
nagyúr
válasz
kisza25 #36836 üzenetére
Köszi!
BP-ről nem tudok nyilatkozni, de nálunk csak vizesek voltak az utak, a CC+-okkal nem tapasztaltam semmi különöset, pedig voltak intenzív gyorsítások és fékezések, meg körforgalom is. Folyamatosan tapadtak (leszámítva pár elkaparást nagy gázzal való elinduláskor), még az ABS sem kattogott egyszer sem.
Ma reggelre meg száraz lett minden, még a füves területeken is eltűnt a hó 98%-a.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
A005 felé hajlok. Télen nem igen autózom vele, ha mégis van B autó dedikált télivel. A CC sokkal jobb mint az előző 4évszakosom (BS) de ilyen kis futásra előbb öregedett el mint sem elkopott volna. De a bajom pont ez, hogy a 4 éves CC még vállalható de a 4 éves Bridgestone nem volt az. Vizen nagyon szar volt. Namost félek, hogy az A005 is túl gyorsan fog öregedni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A következő nyarat még lehúzom a mostani CC-vel de az is lehet, hogy a rákövetkezőt is, meglátjuk hogy öregszik tovább. Addigra lesz több tapasztalat a A005-el is.
Mondjuk a Continak +2k a felára/db az nem tétel igzából... Főleg ha leosztom mondjuk 4-5 évre. A TPMS likvidálással sokkal többet nyerek/nyernék anyagilag.#nincsbennetarcsi
-
Nekem 1 hengeres, analóg Michelin van, kb. 5-6 éve vettem, a zárt állásban a pumpát rögzítő pöckök leváltak a szárukról, ettől még funkcionálnak, más baja nincs; tartósnak tűnik.*
Ugyanakkor elég sokat kell vele pumpálni mire felfújsz egy abroncsot.*Egy régi orosz (szgyelano v CCCP) azért vélhetően tartósabb.
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz
focvis #37004 üzenetére
Na jó, azért ilyen autora én sem tennék Nexen 4evszakost...
AMD Power: Nálam (Hyundai i30) is teljesen okés a Nexen, most már biztosan ki merem mondani, hogy sokkal jobb, mint a 3 éves CC volt, ami ilyen időben már csúszkált és kiporgott. Új korában persze az sem, de azért egy 3 éves gumi ne csináljon már ilyeneket (a profilmelysege bőven megvolt).
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
válasz
Kornel #37026 üzenetére
Nem is ez a gond, hanem hogy már jöhetne a Quatrac 6 vagy éppen a GY Vector 4Seasons Gen-3. Jövőre az Allseason Contactot is jó lenne updatelni, nem beszélve a Quadraxer 3 és esetleg egy új CC-ről. Szóval 3-4 évente jó lenne frissíteni a palettát.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
BaLee
addikt
válasz
Doki16 #37041 üzenetére
Nekem inkább az furcsa, hogy a Bridgestone tényleg ennyire kopna? Az utolsó előttihez képest 10 ezerrel kevesebbet bír? Mikor mi vettük egy áron volt a CC+-al kb. Lehet az akkor jobb választás lett volna. Bár a lassabb öregedés nekünk lehet fontosabb, mert évi 6-8k km-el is kb. 5 évig kitart mielőtt elkopik. Nem tudom mennyire öregszik gyorsan.
-
nesa
veterán
Feldobtam ma a téli szettet a volvora is, kíváncsi leszek, Borbet CC felni és Nokian W+ haka sipe gumik.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Nyomatékban erősebb leginkább a GTE-nek. Nagy részben a 105 lovas villanymotor hajt. Köszi a linkeket
(#37187) Qru: CC+ lenne a legjobb. Lehet nekem is A005 lesz inkább, 24 körül már van. Nexen meg 19 körül már kapható. Valamit lépnem kell, mert nem tudom meddig fogom húzni nyári gumival
Amúgy most Continental ContiEcoContact 5 van rajta. Elől 2018/04 hátul pedig 2019/17. A hátsók szinte újak. Talán jó áron megtudok tőle szabadulni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Csak egy felnim van. Nem érné meg két szett nekem. Alig megyek télen nagy távokat.
A Barum árai már nem sokkal maradnak el a Nexentől. [link]
Lehet az lesz, hogy veszek megint egy CC-t és a Contikat eladom ha tudom. Úgy már egész jó áron leszA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme 10 - lift nélkül a tizedikre
- Google Pixel topik
- Synology NAS
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Horgász topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...