- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
1) Ne egy profilnak rajzold a bordát, hanem több lépésben. Ha 3D, akkor külön testként modellezz le egy bordát, oszd ki, add a hengerhez és vond ki a testből!
2) Az Ø21 a fogantyú belső átmérője, ekkora átmérőjű kört érintenek az adott részek.
3) Variáld a lépések sorrendjét, előbb R3, majd R2.
-
Sraff
tag
Szia!
Nem hiszem, hogy lennének szabványos méretek hozzá, minden esetben az igénybevételnek megfelelően kell mértezni. A méretezés követően pedig adódnak a fő méretek.
Az én atlaszomban a 208. oldalon 4 db merev, tárcsás tengelykapcsoló van. Ha erre gondoltál, akkor könnyű dolgod van; szinte minden gépelemek könyvben példa a méretezésükre.
A második kérdésedre: a szíjtárcsát az agy részen a magátmérővel ki kell fúrni és menetfúrót bele kell hajtani (három fokozat), majd a hernyócsavart be kell tekerni. De csak akkor, ha a tengelyben már kész a kúpos furat.
Sraff
-
Sraff
tag
Szia!
Így keresheted: [Tárcsás tengelykapcsoló méretezése]
Vagy így: [Erőzáró tengelykapcsoló méretezése]
Esetleg így: [Alakzáró tengelykapcsoló méretezése]
Ha nyomatékot kell átvinni akkor a hernyócsavar nem megfelelő, ha nem, akkor sem egy elegáns megoldás. Nyomatékátvitel esetén reteszkötés vagy bordástengely-agy kapcsolat, szabadonfutó esetén két oldalról seeger gyűrű lehet egy megoldás. A helyzet pontos ismerete nélkül persze biztosan nem állíthatok semmit.
Sraff
-
Lacis69
tag
Szia!
A hernyócsavaros rögzítésre a Házkötő féle példatárban van használható példa.
Az agyat tengelyirányban a tárcsa egyik oldalán meghosszabbítod, majd az így kapott felületet sugárirányban menetesre fúrod.
A tengelyen egy magátmérőjű zsákfuratot készítesz az agyba fúrt menetes furattal egy vonalban.
A hernyócsavar pedig csapos végű legyen.
(Ha csak kúpos végű a csavar, akkor tényleg elég kicsi nyomatékot tud átvinni.)
A csapos megoldásnál a csaprész keresztmetszetével viszi át a terhelést, nyíró igénybevételre kell méretezni, felületi nyomásra pedig ellenőrizni,mintha keresznyírású ék lenne. -
Atlantis
veterán
Beállítás kérdése, nekem ezt automatikusan fóliára teszi. Nézd meg, nincs-e rejtve a fóliák között.
Az első kérdésedre: látatlanban fogalmam sincs, nem tapasztaltam még ilyet. Találd el elsőre a jó nevet!
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Gondolom Sweep-pel készült, ez esetben valójában nem kör, hanem ellipszis keresztmetszet lesz a metszetben, ezért nem lehet a hagyományos módon méretezni.
Két lehetőséged van:
1., Megjeleníted az átmérőt a modellből.
2., Segédvonalakat használsz és egyedi méretet teszel fel.Peter122: Nemtom, mit rontottál el, simán megcsinálja a hagyományos Ctrl+C- Ctrl+V-vel.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nézd, ha akarod, szórakozhatsz vele az idők végezetéig. Én ha egy problémát meg tudok kerülni, nem baszom el az időt a megoldásával. Probléma ugyanis több van, mint idő.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Parson
addikt
Egy szinten (egy összeállitásban) kezeld a kinematikus kényszereket. Ezt irja az angol szöveg is, amit bemásoltál. (ha jól gondolom, bár én Pro/E WF4-ben csináltam utoljára animációkat)
No és probáld meg átgondoltan, csak a szükséges mértékben kényszerezni, különben befeszülések is elöfordulhatnak - koncentrálj a szabadsági fokokra.
Sok sikert![ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Pedig odairtam zárójelben - egy összeállitásban. Vagyis egy összeállitásban (alösszeállitásokban definiált kinematikus kényszerek nélkül) definiáld a kinematikai kényszereket.
A 2D DRW rajzokat amugyis statikus modellekröl illik késziteni, igy az alkatrészeket (és önmagában fix / statikus alösszeállitásokat) nyugodtan bedobalhatod egy uj összeállitásba, ´s ott definiáld a mozgást.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Atlantis
veterán
Nem mindegy, mit hogyan kényszereztél. Látatlanban nehéz erre mit mondani, de első körben én is inkább egy összeállításban raknám össze, bár működnie kell így is, ahogy csináltad, csak ez a nehezebb út.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Parson
addikt
Ha jól definiálod öket, akkor nem lesz gond - Ha sikbeli mozgásról van szó, akkor elsökent azokat a kényszereket add meg, és akkor csak a maradék DoF (Degrees of Freedom)-okkal kell foglalkozni. A végén egyetlen szabadsági fokot hagyj szabadon, ahhoz kell majd kötnöd a motort, ami hajtani fogja a mechanizmust. Nem nagy kunszt, csak a kényszerek jó megadásának trükkjére kell rájönni.
(Èn speciel ha van rá mód 'skeleton'-t használok minden alkatrésznél, és akkor az alkatrészek geometriája és annak változása nem hullajtja szét a mechanizmust. - pl inverz kinematikai feladatoknál is jobb egy adott pályagörbén egy kitüntetett pontot végigfutattni.)[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Oda definiálod a gerjesztést (motort) ahova akarod. Egy a fontos - az a szabadsági fok ne, de az összes többi (és nem több elem) szabadsági foka pedig legyen kötött. A szög értékkel való korlátozásra is van lehetöség, több úton-módon is. Szerintem mélyedj el benne, és próbálgatással fedezd fel a rendszer ezen részének müködési alapjait, elvét, és rájössz a lehetöségekre... amik sokkal több, mintsem aprénként itt mindent kitárgyaljunk. De persze ha gond van, segitünk.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Kicsipampam
tag
[link]
Valahogy így. 1.30-nál a lényeg (igaz ez más prg).
Vagy csak testtel körbeveszed az üreget, majd boolean műveletet kérsz a két test között. Esetleg leveszed a felületeit az üregnek, összezárod és testet készítesz belőle. Ha nem támogatja a creo a multibodyt, akkor a felület levétel után töröld ki a testet. -
#06658560
törölt tag
Persze! Mindig játékkal vagy átfedéssel szerelni két elemet. Ahol mondjuk az egyik szabványos.
Ilyen egyébként a szabvány metrikus menetes csap átmérő tűrése is. A szabvány 6g tűrés neki.Másik értelme: amikor századokkal kell eltérni gyárthatóság vagy egyéb ok miatt egy rendes mérettől, viszont hivatkozni nagyon nem jó rá D6,95+/-0,02 módon.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Ezt cége válogatja egyébként. Van, ahol kötelező a tűrésmező közepére tervezni és szimmetrikus tűrést használni. Egyébként elvileg a méret eloszlása is másképp néz ki és adott gyártástechnológia mellett másképp fog az alkatrész élettartama alatt érkezni. Ha SC vagy CC méret, akkor megint más a helyzet.
-
kpityu2
őstag
A doksi írja a logikát. Ha a tervező előre gyártott normáliát, alkatrészt használ ami mondjuk h-s (pl. kilóra vehető köszörült kidobócsap) , akkor így tudja biztosítani a megfelelő laza vagy szoros tűrést.
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
Atlantis
veterán
Hogy csináltad a metszetet? Mert már a készítéskor kellene előnézetben mutatnia az elmetszett alkatrészt. Ha akkor még jó volt, utána is annak kellene lennie.
Egy kép valóban segítene, hogy jobban lássuk, mi a probléma.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
ben11
őstag
Hát ez kész..Rájöttem.
Azon gondolkoztam, hogy lehetetlen, hogy ezen a gépen ezzel a rendszerrel nem működött normálisan a creo.
Erre bamm, beugrott. Tudni kell, hogy ez egy ThinkPad T500-as, két vga-val. Egy integrált Intel és egy dedikált Ati HD3650.
Hát persze, hogy a creonak gondja volt az ati kártyával. Átváltottam az intelre és láss csodát szépen teszi amit tennie kell..Köszi mindenkinek aki megpróbált segíteni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- További aktív témák...