- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Mini-ITX
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- 3D nyomtatás
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
Hirdetés
-
Picit erősít a tempón az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5590-es, WHQL aláírással rendelkező csomag két új profilt is kínál.
-
Elindíthatja Kínában az FSD tesztjét a Tesla
it Sanghaj 10 Tesla jármű számára engedélyezte a tesztet, így előkészíthetik az FSD kínai indulását.
-
OnePlus Pad 2 helyett OnePlus Pad Pro
ma Állítólag a OnePlus idei táblagépe nem a második generáció lesz, hanem az első modell Pro változata.
Új hozzászólás Aktív témák
-
az egy dolog, hogy 60fps a limit, viszont pl. ha az alkalmazásod konstans 59fps-sel megy, akkor az vsync mellett konstans 30 lesz. ha meg 29-cel (ha már a crysis-nál tartunk
), akkor 15 - az ciki.
a leggázosabb persze az, ha mondjuk 25 és 35 fps között ugrál a teljesítmény, akkor vsync-kel szépen billegni fog 15 és 30 között, ami egyrészt átlagban -7.5fps, másrészt láthatóan rángat, harmadrészt az ebből adódó input lag is kellemetlen...
szóval csak óvatosan a vsync-kel - én pl. még ott sem szoktam bekapcsolni, ahol elkelne a gyakori fényerő-változás miatt (ld. FEAR)Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fagy53
nagyúr
Mivel ez számomra érthetetlen okfejtés, kipróbáltam a Crysis bench-et mindkét módon vsync be-ki. A látvány és az FPS hasonló 29.71 és 30.17, a rész FPS-ek is megegyeztek / bizonyos pontokon feljegyeztem a pill. FPS-t /.
Nézd meg, próbáld ki, hogy mennyire igaz amit írtál! -
szasanyi
félisten
Nem rossz amúgy, DE a Metal Gear Solid 4... mindent visz.
Végigtoltam a Crysist, de inkább csak a vizuális élmény miatt. Megjegyzem, az MGS4 is gyönyörű, sztem konzol szintem legalább olyan jó, sőt... játék tekintetében viszont 1értelműen veri a Crysist.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
euchi
aktív tag
Néhány játéknál okozhat gondot a vsync, de általában nincs igazad.
Én pl. akkor szoktam bekapcsolni, ha a framerate többszáz fps. A monitorom ennyi képkockát úgyse tud megjeleníteni, így egy csomó framet fölöslegesen számol ki a gépem. Néhány régi game-ben pedig egyenesen kötelező a használata.
És nekem nem tűnt fel, hogy a játékokban ilyen drasztikusan csökkent volna az fps, ahogy te állítod.Csak annyit lehet látni, hogy a framerate nem megy 60, 70, 85, vagy 100 fölé, és nem szakad meg a kép.
-
marhaságot írtam, 29fps-ből nem 15 lesz, hanem 20 - 60Hz-es monitor esetén háromszor rajzolja ki az aktuális képet (16.6ms + 16.6ms + 16.6ms), amíg az újat rendereli (35ms).
de a lényeget tekintve ez mindegy, a leírt teszteredményt 60Hz-es képfrissítés és bekapcsolt vsync mellett nem bírom elképzelni - 75Hz mellett már igen. ha mégis 60Hz-en megy a game, akkor kíváncsi lennék egy fraps logra (a frametime-okra)euchi: ahol stabilan 75fps felett van a játék, ott nyilván nem fog ilyen lassulást hozni a vsync. nekem ahány játékban próbáltam, mindig jelentősen lerontotta a teljesítményt (Bioshock, FEAR, Oblivion, Doom 3).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
OddMan
őstag
Nem kellett volna a ventivel foglalkozni, ha olvasnál is néha, az írás mellett.
Ha a vsync-re gondolsz, akkor az nem tudom miben segítene rajtam?
Sajna a kártya akkor is sípol, ha nem játszom. Szerintem a kártyán lévő egyik hulladék minőségű tekerccsel van a gond, ezt szoftveresen nem hiszem, hogy meg lehetne oldani.''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
euchi
aktív tag
Így már közelebb álsz az igazsághoz, bár a miliszekundomos pontosságú adatokat, nem tudom honnan varázsoltad elő.
Azért én leírom közérthetőbben:
Ha bekapcsolod a vsync-et, akkor egy 60hz-es monitoron a következő történhet.
1. Ha gép képes konstans 60 frame-re, akkor úgy fut a játék
2. Ha nem, akkor 60 osztói lehetnek a framerate-ek:
30, 20, 15, 12, 10, 6, 5, 4, 3, 2, 1 fps
Ha 30 fps-en megy a game, akkor a kiszámolt képet értelemszerűen 2-szer rajzolja ki a monitor, ha 20 fps-en fut, akkor meg 3-szor.Így valamivel egyszerűbb megérteni
[ Szerkesztve ]
-
euchi
aktív tag
Egyébként az általad felsorolt játékokból nekem most csak a FEAR van telepítve, de annál nem tapasztaltam teljesítmény problémákat bekapcsolt vsync mellett. Ezalatt azt értem, hogy nem ugrál fix értékek között a framerate.
A tanulság az, hogy akkor érdemes csak bekapcsolni a vsync-et, ha az adott program minimum 30 és 60 fps között, de inkább 60 fps fölött fut. -
euchi
aktív tag
-
danee91
senior tag
Sajna sok szar 9600 GT van, ami sípol(sztem csak a ref példányok). Nekem szerencsére Gainward sima van, és nem fütyül
Azzal meg abszolút nem értek egyet, h 25 fps-t már folyamatosnak látod. Én 50-60 fps-re mondom azt, h szinte teljesen folyamatos. Már csak azért is, mert Guru3D oldala is írja VGA teszteknél, h <30 fps=very limited gameplay...
ANDROID SZOFTVER SERVICE, -CSERE (PM) // XIAOMI REDMI NOTE 5 AI 4GB/64GB - MIUI 12.0.3
-
nesa
veterán
válasz
danee91 #8416 üzenetére
Az atlagember 24 fps kepes feldolgozni elvileg az en tapasztalatom hogy valahol 27-30 kozott kezdem kapirgalni a folyamatossagot (monitortol is fugg PL a 2ms TFT nekem 80-100 fps mellet is szaggat CRT mar 30< felett jonak mondhato ) de nemart ha van tartos 40-50 mivel vannak furi helyzetek ahol belassul a cucc
,de PL ismerek 1 csavot aki siman CODozik neten 17-20 FPS el es eszre se veszi (megszokta).
-
OddMan
őstag
Az nVidia driver-ében a „Global Settings”-nél beállítottam a „Vertical Sync” (vsync) opciót „Force on”-ra és tényleg megszűnt a sípolás.
Most nagy kő esett le a szívemről, már azt hittem, hogy megint sikerült vennem egy rakás sz@rt.
Köszi mindenkinek a segítséget, legfőképpen fagy53-nak!''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
gyerpi
aktív tag
sztem, hogy mennyi FPS-ed van a játékban nagyon fontos
igaz SP módban tök mind1 mennyi az FPS - igen ide elég, ha meg van 30 FPS már játszható legyen a game
de a MP -ban már teljesen más a helyzet elég sokat COD-ozom 1, UO, 2 , most 4 -essel tolom nagyon sokat számít az FPS - a VSYNC semmire sem jó multiban még a FEAR multiban sem ajánlom ( kipróbáltam azt is )
sajnos ezeknek a játékoknak ilyen FPS bugos a motorjuk van minél több FPS van annál jobb
persze van max határ is pl. 333 FPS amit már nem érdemes túlszárnyalni mert több hátrány van belőle mint előny
ezért fontos az FPS[ Szerkesztve ]
XFIRE : gyerpi steam:gyerpi543
-
Eagle16
addikt
Na, eddig a RACE-t és a Lock On-t próbáltam 1680x1050-ben max. beállításokon, egész jól ment
Majd még mást is felrakok, de eddig jól bírja a GT.
fagy53: Te hogy állsz most a monitorvásárlással?
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
fagy53
nagyúr
Szívesen, örülök, hogy sikerült egy kicsit meglökdösni téged és eljutottál a megoldásig.
A tekercsek ciripelnek, zizegnek nem mindenkinek egyformán, ezért a vsync=on nem mindenkinél jön be, de azok már garis esetek. Nálad sikeres volt az akció, azokban a játékokban ahol pl a multi miatt sok FPS-re van szükség, a Programbeállítások-nál állítsd be a "kényszerítés ki" opciót.Eagle16: még semmi hír, de nem telt le a 15 nap sem amit adtam mint határidőt a beszerzésre. A jövő héten majd mozgolódom. A mostani Samuba tettem egy ventit, így 25°C-os szobahőmérséklet alatt hajlandó alacsonyabb felbontásból a maxira felkapcsolni.
-
euchi
aktív tag
Egyetértek minimum 30 fps kell, de azért kiegészíteném ezt még pár dologgal:
Bár a filmeket 24 fps-sel rögzítik, ott egy frame több mozgásfázist is tartalmazhat, tehát a képkozka elmosódik, "szellemképes" lesz. Az elmosódás miatt egy filmet már 24 fps mellett is folyamatosnak látunk. A játékok egy famre-je viszont csak egyetlen mozgásfázist tartalmaz, ezért azt nyílván darabosnak látjuk. Nem csoda, hogy egyre több játékban használják masszívan a motion blurt, ami a fimekhez hasonlóan összemossa a képkockákat.És a CRT kontra LCD-hez a következőket fűzném még hozzá:
A CRT, puritánul fogalmazva, az adott képkocával "villog", míg az LCD folyamatosan jeleníti meg azt. Bár azt íta gbors, meg én is, hogy 20 fps-nél 3-szor jelenik meg a kép, de ezen pontosítanom kell. Egy CRT háromszorszor jeleníti meg a framet(50ms), míg az LCD ugyanannyi ideig jeleníti meg, de csak egyszer. Emiatt vesszük észre könnyebben LCD-n a drabos mozgást, mivel nem villog a kép.[ Szerkesztve ]
-
a 35ms az a példaként felhozott 29fps-hez tartozó renderelési idő
fagy53-nak is:
én is végeztem pár tesztet, és a nemzetközi helyzet fokozódik
nekem a rossz tapasztalataim még a 2600XT-vel voltak, úgyhogy most megnéztem az Obliviont, és legnagyobb meglepetésemre az átlag 69-70 fps-es tesztfutamon kb. ugyanannyi átlag fps-t kaptam vsync-kel és vsync nélkül (75Hz-es a képfrissítés - tehát vsync mellett 37.5 fps-t vártam). a frametime-ok viszont nem voltak egyformák - vsync nélkül folyamatosan 14-14.5ms, vsync mellett viszont 13-13.5, időnként megszakítva egy 27-essel. ez praktikusan azt jelenti, hogy a megjelenítési idő alatt nem csak a következő képet számolta ki a játék, hanem a következő utánit is elkezdte. ez nagyon dícséretes, viszont ehhez a szokásos 1 helyett 2 backbuffer kell - a triple buffering meg nincs bekapcsolva nálam...
és az egész betetőzéseként, a Rainbow Six Vegas egy vsync nélkül 50fps körüli tesztfutamon vsync-kel 37.5fps-t teljesítettPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
idézet a nevezett HSZ-ből: "29fps-ből nem 15 lesz, hanem 20"
a lényeg annyi, hogy a kép 50ms-ig van a képernyőn, de ebből a VGA csak 35ms-ig foglalkozik a következő képkocka renderelésével, a többi 15ms üresjárat. legalábbis elméletben, ill. a R6V-ban
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fagy53
nagyúr
Megcsináltam a teszteket mégegyszer
vsync=off [link]
vsync=on [link]
A monitor 60Hz-en megy, én nem látok semmi komoly eltérést a két teszt között, mintahogy tegnap sem.
Nem értem mi a baj a 60FPS-nél kisebb tempónál? 16.6ms-ként tesz fel egy képet, ha vsync=off akkor a nagy sebességnél, 300FPS, az éppen ebben a pillanatban ott lévő képet rakja ki, a többi felesleges. Vsync=on esetében a VGA nem gyárt egy másodperc alatt 300 képet, csak a 16.6ms-kénti aktuális képet állítja elő.
Kisebb sebességnél, 20FPS, vsync=off pontosan az történik mint vsync=on-nál, minden harmadik frissítésnél tesz fel új képet, két frissítésnél a régit teszi fel ismét. -
euchi
aktív tag
-
euchi
aktív tag
Ez nem kapcsolja ki automatikusan a vsync-et a benchmark alatt?
A számokból nekem úgy tűnik ki volt kapcsolva Próbáld ki játék közben is![ Szerkesztve ]
-
a #8423-ban van leírva a megfejtés, gondolom a Crysis is partizánkodik a 2 backbufferrel (csak azt nem értem, hogy a 2600XT-n ez miért nem működött az Oblivionnel?
)
nekem tök jó a fix 60fps, még akár a fix 50 is jó lenne, viszont a fix 30 már egy kicsit kevés - motion blur vagy vmi hasonszőrű effekt nélkül az már nem látszik folyamatosnak.
a másik dolog meg az, hogy még ha az átlag fps ugyanannyi is, a 60 és a 30 fps közötti alternálás észrevehető, és engem szörnyen zavar.euchi: részvétem a lelki békéd miatt - de én két konkrét számról beszéltem
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fagy53
nagyúr
De igen, kikapcsolja valóban, de ez csak akkor igaz, ha a driverben a " 3D alk határozza meg" beállítás van. Ha a "kényszerítés be" van beállítva, az felülírja a bench beállítását és vsync=on lesz. User error volt a hiba mert a Globálban ugyan bekapcsoltam, de a Programoknál viszont elfelejtettem, így ott a vsync=off maradt, bocs.
A monitorom megint elszállt egy órára, de folytattam a tesztet, és bár az átlag FPS semmit nem változik a két esetben változatlanul 29 FPS, de vsync=on-ban bejönnek a gbors által említett képhibák, csak azt nem értem miért? Ha a rendereléssel nincs kész a képfrissítésnél, akkor az előző képnek még változatlanul kint kell lennie, vagy nem?
Vagy az okozza a gondot, hogy a frissítés pillanatában változik a memória tartalma és az egyik kép ezt az átmeneti állapotot tükrözi? -
detroitrw
addikt
nos érdembe sikerült tesztelni az újabb véglegesnek tekinthető Physi-t
hozzávaló/k/:
nVídia ForceWare 177.83 whql /ez már tartalmazza a legújabb "NVIDIA PhysX System driver 8.08.01" drivert is/
3dmárk vantage: Physi off; Physi ongraw2 1.5-ös:
cpu: E6300
physi on: extreme
Frames: 12076 - Time: 204079ms - Avg: 59.173 - Min: 35 - Max: 85cpu: E6300@2800
physi on: extreme
Frames: 12059 - Time: 171665ms - Avg: 70.247 - Min: 48 - Max: 92cpu: E6300@2800
physi off
Frames: 5913 - Time: 84066ms - Avg: 70.337 - Min: 1 - Max: 88szal működni működik már a Physi, de hogy gyakorlati hatása milyen is az kétséges /szvsz konfig függő is/
tanács hogyha ki vagy be akarjuk kapcsolni a Physi funkciót utána ajánlott a restart /legalábbis nálam anélkül hibákat dobált/
majd még valamikor nézek egy UT-s tesztet is hátha ott látszik valami
[ Szerkesztve ]
-
cucclee
tag
Hali
Egy passzív gigabyte 96gt-re milyen ventit tegyek? Olvasgattam a topicot ,és mindenki a noctua-kat ajánlja ,csak hát én fehérvári vagyok és itt ilyet sehol nem lehet kapni. Valami más ,esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
átlagosan? az nem sokat mond. el tudod küldeni a két frametimes file-t? (a hosszúak). E-mail címem az adatlapomon.
a "képhibák" abból adódhatnak, hogy 20 és 30 fps között láthatóan nagy különbség van, olyan hatást kelt, mintha akadna a játék.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
SiDan
tag
Purevideo ügyben kéne egy kis segítség:
-hogy tudom bekapcsolni ezt a funkciót? Utánaolvasgattam, s írták, hogy PowerDVD-nél lehet használni. Valóban van egy Hardware Acceleration funkció, de hiába pipálom be, amint elindítok egy HD felbontású videót (.wmv), mintha nem csináltam volna semmit, kiveszi a pipát onnan s nem változik semmi.
-illetve létezik esetleg más médialejátszó progi, ami képes használni ezt a funkciót?[ Szerkesztve ]
-
lehet,hogy én bénázok de a 177.83-as driverrel 500 ponttal kevesebbet kapok! eddig a 177.66 vált be legjobban azzal sikerült elérni 10600 pontot(most meg 10100-at) nem értem..
-
drfirsty
tag
újabb driverek okoznak érezhető gyorsulást játékokban? nekem még a karihoz kapott 174.74-es van rajta. érdemes kipróbálni frissebbel?
cucclee: én egy 12cm-es AC-t tettem rá, a GPU idle: 33 fok, load: 45 fok (szőrös fánk 10 perc), és 1,5k-ból megvolt.
-
detroitrw
addikt
válasz
drfirsty #8449 üzenetére
nem nagyon van gyorsulás
frissíteni azért "kell" mert javításokkal vannak tele
pl egy játék bug nem biztos hogy a játék hibája ill. nem biztos hogy teljes mértékbe orvosolható patch-el, ekkor szokták a driverbe javítani /ha tuggyák/,
szal most az hogy 500-al többet add egy szintetikus progi az csak azt jelenti /szvsz/ hogy az jobban van arra kihegyezve /most eltekintünk attól hogy direkt vagy csak úgy jött össze
/
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Milyen routert?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...