Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Sziasztok,

    Az alábbi problémám lenne:

    Tegnap vettem egy előrecsomagolt Telenor Praktikum Ász Express feltöltőkártyás telefont (a Penny Marketben, de ez gondolom lényegtelen a probléma szempontjából)

    A problémám az, hogy a kibontás, kipróbálás után szembesültem azzal, hogy a telefon alkalmatlan a funkciójára, mert nagyon halk a csengőhangja még maximális hangerőn is. Az egyetlen telepített csengőhang olyan halk, hogy csendes szobában a saját zsebemben hordva sem hallanám. (tettem rá hirtelen pár ingyenes csengőhangot, de a leghangosabb is túl halk) A boltban ugye ezt nem próbálhattam ki, mert nem lehet kibontani, vagyis csak arra hagyatkozhattam, hogy a Telenor ragaszkodik egy minimális szinthez a minőség, használhatóság tekintetében.

    Másrészt annak is van egy átverés jellege, hogy a dobozon Telenor S600 szerepel, belül viszont kiderül, hogy egy noname kínai telefon PRO7310AU001 néven. (persze én tudom, hogy a Telenor nem gyárt és az S600 csak egy fantázianév, de ha valaki nincs otthon a témában, azt ezzel simán átverik, hiszen olyan mintha kívül Opel lenne, belül meg kiderül, hogy egy Trabant átnevezve Opel-re)

    A hozzá tartozó SIM kártyát nem használtam, ki se bontottam a csomagolásából és a telefont se használtam másik kártyával, csak kártya nélkül próbáltam ki egy fél óra alatt.

    Vissza szeretném vinni, és visszakapni az árát, de a dobozon most olvasom, hogy a "Telenor Magyarország ZRt.-nek nem áll módjában a már felbontott kártyás csomagot visszavenni, illetve annak árát visszatéríteni."

    Úgy gondolom, hogy a Telenor nem húzhatja ki magát a fogyasztóvédelmi jogszabályok alól azzal hogy ezt ráírja a dobozra, másrészt mivel vásárlás előtt nem volt lehetőségem megtekinteni, kipróbálni az árút, sőt az eladó sem tudott semmi információt adni a telefonról, csak a dobozon szereplő rövid feature lista alapján kellett döntenem, amiben fontos paraméterek nem is szerepeltek, mint a gyártó és a telefont pontos típusa, vagy az akku mérete, várható készenléti, beszéd idő. Illetve az sem szerepelt, hogy olyan halk a csengőhangja, hogy csak denevéreknek ajánlják. Emellett a Telenor honlapján se szerepel ez a telefontípus, a támogatási oldalakon (egyik néven sem)

    Úgy tudom, hogy az elállási jog csak arra vonatkozik, mikor nem személyesen veszel valamit, viszont ebben az esetben attól függetlenül, hogy személyesen vettem, minden úgy történt mintha interneten vettem volna, mert nem nézhettem meg a terméket (csak az előlapját egy fólia ablakon keresztül), nem próbálhattam ki, az eladó sem tudott semmit a telefonról, amit ők forgalmaztak, vagyis szó szerint zsákbamacskát vettem és pórul jártam.

    Még nem vittem vissza a boltba, ahol vettem, szóval nem tudom, hogy ott hogy állnak majd a dologhoz, csak kíváncsi vagyok, hogy ha nem veszik vissza, akkor én mit tehetek, milyen jogszabály áll az én oldalamon. (hiszen a telefon rendeltetésszerűen nem használható ha nem hallható rendesen amikor hívnak)

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz optikus #13083 üzenetére

    Tegnap este vettem, szóval 3 napon belül vagyok, viszont a termék nem tűnik hibásnak, csak egyszerűen ilyen hulladék és használhatatlan a fő funkciójára. Hiába vinnék javítani vagy cserélni, semmi sem változna. Nem azért akarom kicserélni, mert fapados, vagy gyenge a kamerája és meggondoltam magamat, hanem mert az alap funkcióját sem látja el. Okkal vettem nyomógombos, nem okos, hagyományos telefont. (szülőnek vettem)

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Superhun #13085 üzenetére

    Próbáltam tájékozódni előtte, de a neten ezzel kapcsolatban csak apróhirdetésekbe futottam bele, tesztbe, felhasználói véleményekbe nem. Pont az az egyik gond, hogy mivel egy "kamu" Telenor telefon fantázia típus számmal (se a Telenor oldalán, se a neten sincs róla info, se S600-ként, se PRO7310AU néven), illetve az eredeti kínai gyártót sem ismerjük, így nincs róla infó, nem beszélve arról hogy mivel ez nem okostelefon, csak egy teljesen alap feature phone, így tesztek sincsenek róla.

    Most már én is tudom, hogy ilyen előrecsomagolt mobilos pakkot ismeretlen szolgáltatói telefonnal nem szabad megvenni, mert tényleg nem tudja az ember hogy mit vesz.

    Egyébként a Penny-ben rendesek voltak és ha nem is örömmel, de visszavették. Én eleve nem vártam sokat a telefontól, de sajnos nem teljesítette a minimumot se amit egy alap telefontól elvár az ember.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz optikus #13088 üzenetére

    Korábban volt hogy Acatel telefont vettek a nevükre, van amelyik Akai gyártmány, meg van ezek szerint ilyen no name is. Volt most is olcsóbban hasonló csomagban Alcatel 1046 ha jól emlékszek, olcsóbb is volt, de kisebb kijelzővel (ami persze lehet előny is), de csak 400mAh-s aksival, ami azért már kevés szerintem. Lehet hogy veszek valamilyen Samsung-ot, azok egész olcsók függetlenül is. Ez az S600 azért tetszett meg, mert nem olyan minitelefon, mint a mai alaptelefonok.

    A sógromék vettek egy hasonló express csomagot, szintént ismeretlen Telenor R50 nevű csodát (szintén szülőnek). Remélem az jobb választás lesz, mint ez volt.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák