Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dudika10

    veterán

    válasz #92251648 #3152 üzenetére

    Kipróbáltad már vakteszten, hogy meg tudod-e különböztetni a különböző USB kábeleket?
    Vakteszt pozitív eredménye a 10/10. Amíg nem csinál sok ember vaktesztet addig nincs miről beszélni.
    Drágább kábel tudata -> "hú hát ez tényleg mennyivel jobban szól".

    Rengetegszer próbáltam már ki a placebo hatást és szinte mindig működött, úgyhogy én csak vakteszt 10/10-es eredménnyel hiszek mindenkinek.

    Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

  • szilu7

    senior tag

    válasz #92251648 #3152 üzenetére

    Pontosan. Én is hallgatás alapján próbálok választani. De mérnök vagyok, érdekelnek a műszaki dolgok, annak ellenére, hogy a hangtechnika nagyon nem a szakterületem, viszont rendkívül érdekes.
    Viszont én is keresgéltem az USB témában, és hasonlókat olvastam, amit Degeczi (Változtass nevet !:) ). Pár érdekesség. Először is az audio chipekben használt USB adatátvitel szabvány nem tartalmaz hibajavító kódolást, csak egy kezdetleges hibadetektálást. A szabvány nem írja elő, hogy bithiba esetén mi a teendő, ez a gyártóra van bízva. (Pl.: Lejátsza az előző mintát, interpolál egyet a környezőkből stb.) A számítógép (host) folyamatosan küldi a mintákat, nincs mintánként visszajelzés a DAC-tól, hogy az rendben megérkezett-e. Azonban azt írják, hogy a bithiba aránya minimális. Kábel szempontból a jitter érdekes.(Szép cikk a jiterről.) Az USB audio adatátvitel szinkronizálására, sebességének meghatározására háromféle módszer van. Ebből az ún. adaptívat használják legtöbben, ami nem annyira érzékeny az USB jel jitterére. Elméletileg az aszinkron mód a legjobb, de ezt kevesen használják, illetve lehet még saját protokollt fejleszteni, csak akkor külön driver is kell a számítógépre. Emiatt tény, hogy elméletileg számít a kábel, azonban csak az adatátvitel jitterét növelheti, ami viszont mérhető paraméter. (A fejlesztők mérik is.)