Hirdetés
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- TCL LCD és LED TV-k
- 3D nyomtatás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Akciókamerák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem tudom, az a szararc lettem, aki 10 évvel ezelőtt meg nekem szólt be, hogy nem érti mit lehet kajálni az analóg fotózáson, miközben meghaladott technológia.
Mondjuk viccen kívül azért nyilván értem a lényegét és arról van szó, hogy látják az esztétikai különbséget a mai digitális és a 15+ évvel ezelőtti digitálishoz képest. Nekik ez a gyerekkor "íze", mint ahogy nekem az analóg volt. Ők most értek meg az első nosztalgia hullámukra.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HuMarc #37015 üzenetére
Ha nem kevesled a kezelőszerveket, akkor X-E4 tud lenni a te vázad, van dönthető LCD és rá tudsz tenni olyan obit, amit akarsz, az f/2 WR sor például még kompakt is.
De ha sokallod a Ricoh GR IIIx árát (370k a Fotoplusnál), akkor az X-E4 sem lesz olcsóbb sajnos, abból csak a váz nagyságrendileg ennyi.
Lehet néznék 200k alatt használtan egy X-T20-at átmenetileg, amíg elérhetőbb árba nem kerül valami szimpatikusabb. Hozzá egy 35mm f/2 WR mondjuk. Lesz egy EVF púpod, de cserébe van dönthető LCD.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HuMarc #37021 üzenetére
Nincs raktáron náluk GRIIIx, csak rendelhető státuszban van, az is lehet beragadt ár, de ennyiért van kint.
Ha nincs bajod az Olympus vázaiddal, akkor használd azokat (is). Én is gondolkodtam rajta, mert még mindig megvan az MFT cuccom, eladnám a Panasonic G80-at, helyére jöhetne valami Olympus (Pana 25mm f/1.7 és Oly 45mm f/1.8 maradhatna), de nekem kell az EVF is, így a PEN vázak többsége kiesik, PEN F-et nem olyan egyszerű szerezni és a korához képest drága is (már ha felbukkan) és nem dönthető, hanem kihajtható az LCD (amit kifejezetten rühellek). Az E-M10 vonal nem egy ökör ára, de a Fujifilm X-T3 mellé inkább egy rangefinder jellegű másodvázat szeretnék.
Szóval lehet a vége az lesz, hogy az utolsó csavarig kiárusítom az MFT cuccom és nézek egy X-E4-et. Csak közben nem akartam ennyit költeni rá, pont egy napi hurcolós, olcsó, nem annyira féltős gép kéne. Talán a mára kihalt Fujifilm X-A vázak között kéne szétnéznem, anno az A1 volt az első Fuji gépem és rettenetesen sokat cipeltem mindenhova.
-
Stauffenberg
nagyúr
Sajnos ebben semmi meglepő nincs, ezt a leckét előbb vagy utóbb megtanuljuk, hogy kereskedőhöz csak akkor adunk be bármit, ha extrém sürgős az eladás vagy akkora nyűg magadnak meghirdetni, hogy hajlandó vagy lemondani elég komoly hányadáról a bevételnek.
Egyébként az áraik vásárlói oldalon viszont nem rosszak ha figyelembe vesszük, hogy jótállást is vállalnak. Én majdnem tőlük vettem ősszel a motyómat, mert valamiért itthon még a lefingott, karcos, 40-50 ezer expót futott X-T3 vázak is drágábbak voltak, mint a németeknél a patika állapotú 10 ezer expó alatti megkímélt darabok, ami főleg úgy volt teljesen érthetetlen, hogy az árfolyam is kifejezetten pocsék volt akkoriban.
-
Stauffenberg
nagyúr
A nehezen beszerezhető, ritka gépek árazása szerintem nem annyira mérvadó, mert kevésbé érvényesül benne a piaci logika. Bár jelenleg lassan egyik Fujifilm váznál sem beszélhetünk logikáról, amióta az X100 hype tart a többi váz is elkezdett furcsa íveket leírni az árgrafikonon.
-
Stauffenberg
nagyúr
Arra utaltam, hogy ha kevés példány pörög a piacon, akkor annak oka van, az egy réteg és/vagy sikertelen termék, amit azok vásárolnak fel, akiket nem a racionalitás motivál, így az árak sem racionálisak.
A CPU-s példa pedig azért rossz, mert az infláció nem csak az új, de a használt árakat is felhajtja és azt se felejtsük el, hogy pár éve 50 ezerért kaptál mondjuk 25 hamburgert, ma már csak 15-öt.
Akik kipontozódnak büdzsé hiány miatt az új cuccokból, azok elkezdik a régieket felvásárolni és addig emelkedik az áruk, amíg azt ember megfizeti. Egy 50 ezres régi használt i7-es még mindig olcsóbb, mint egy fiatalabb i5-ös, ha eleve van hozzá deszkád és nem kell az újat megvenni, amik borsos áron mennek, ha ki is hajtanád őket. Tavaly akartam 12xxx generációs i5-ösre upgrade-elni és szívtam a fogam, hogy nem volt hozzá 60 ezer alatt alaplap normális VRM hűtéssel, ránéztem a használt piacra is mit kapok régebbi generációs i7-ből. Hervasztó volt, hogy ma már egy belépő i3-as is megfogja őket, de megint ott vagyok: Az alaplap drága, DDR4 RAM-ra kell váltani, stb.
Végül nem vettem PC alkatrészeket, hanem egy MacBook M1-et.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Használt i7-es procikkal viszont Dunát lehet rekeszteni, az X20 pedig egy ritka cucc, aminek az árképzését nem a racionalitás alakítja. A hype felár részében egyetértünk, de amúgy volt hype a pár éves használt i7-ek körül is 2-3 éve a chipválság alatt, ahogy régebbi GPU-kat is előszedtek és tesztelgették mire lehet velük menni XY játékokban. Ennek legjobb példája a GTX 1060 volt, aminek teljesen agyament ára lett, ma új RTX 3060-at kapsz annyiért, de a GTX 1050 Ti-ok is hirtelen brutálisan megdrágultak, mert legalább a CSGO-t és a DOTA-t vitte. A vele egyenértékú AMD GPU-k körül kisebb volt a hype és jóval olcsóbbak is voltak. Egy darabig, amíg azokat is fel nem fedezték a tartalomkészítők és kezdték beemelni a benchmarkokba, de ez már annyira a vége felé volt, hogy nem tudta annyira kifutni magát és a GPU árak esni kezdtek az egész piacon.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #37039 üzenetére
Szerintem ez részigazság.
Az x86-os processzorok terén egy kicsit az a helyzet, mint az elmúlt 10 évben megjelent CMOS szenzorokkal is, hogy nem volt akkora teljesítmény ugrás bennük, mint az azt megelőző 10 évben és nagyon sokáig el lehet nyújtani a cserét manapság.
Egy 16 megapixeles APS-C szenzor (maradva a topik témájánál) például simán tud annyira potens lenni, mint a 24 vagy a 26 megapixeles társa ha csak a képminőséget nézzük, de nyilván az egyéb járulékos előnyök miatt váltunk (nagyobb felbontás, jobb AF, jobb videó, jobb váz, IBIS, stb).
A 2/3" (0,66") szenzoros kompaktokkal viszont az a baj, hogy teljesen elment felettük az idő, ma már egy telefonba kerül ekkora szenzor. Olykor nagyobb is, például a legutóbbi generációs high-end telefonokba már a Samsung 1/1.12” (0,89") méretű Isocell GN2 szenzorai kerülnek és a Sony sincs sokkal mögöttük. Ráadásul ezek Quad Bayer elrendezésű cuccok, amik már csak a pixel összevonás miatt is otthagyják állva ezeket a kompaktokat. Ez a szegmens hősi halált halt.
Szóval a Fujifilm X20 mellett elég kevés érv szól (és már a zoom objektívet sem venném ezek közé). Ez ma már inkább csak gyűjtő darab, gyűjtői áron.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Vagy csak az van, hogy a jelenleg legelterjedtebb x86 architektúra egyszerűen egy sor dolgot nem tud hatékonyan megoldani, ezért vagy nagyon drágán számoltatjuk (pl: sugárkövetés) vagy egyszerűen sehogy (pl: a videojátékokban az AI az elmúlt 20 évben gyakorlatilag semmit nem fejlődött). Én nem tudom erre at mondani, hogy meghaladjuk az igényeket, legfeljebb nem is gondolkozunk azon, hogy milyen lehetőségeket dobunk el, mert korlátoz a technológia.
-
Stauffenberg
nagyúr
This Camera Makes Street Photography Fun Again - YouTube
Vicces a videó felhangja, hogy vett egy X-Pro 1-est csak úgy szórakozásból, de próbál azzal poénkodni, hogy nem ajánlja a Fujit senkinek, nehogy ő is hozzájáruljon a márka körüli hype-hoz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #37055 üzenetére
Szerintem nyugodtan engedd el. Szerintem lehet élni enélkül is, én tömörített RAW-t használok, arra meg amiatt nincs, pedig az X-T3-at támogatja a Photos és a MacOS Finder is.
Ha tömeges fotószerkesztésről van szó, úgyis behajítom Lightroomba, ami megeszi gond nélkül, ha meg csak egyet-egyet szerkesztenék, akkor a Jpeg-eket nézem végig és amit szükséges, azt külön behívok, azonos a fájlnév, csak a kiterjesztés tér el.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hemaka #37062 üzenetére
Én a OnePlus telefonom 65W-os gyorstöltőjére dugom rá néha az X-T3-at és simán kajál róla, de semmivel nem gyorsabb, mint a gyári fali töltő (szabályozza magának mennyit vesz fel).
Mivel van két külső töltőm is, egyszerre 3 akkut tudok megetetni, elég kényelmes. Mondjuk ennél kevesebb akkuval biztosan el sem indulnék egy egynapos kirándulásra sem. Ezek a régi Fuji akkuk nevetségesen gyengék és ahhoz képest manapság még egy vagyonba is kerülnek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nagyon változó, de nem annyira mérvadó az exposzám, inkább az mennyit ment a gép (LCD, EVF, AF, stb).
Le tudom meríteni az akkut 180 fotóval egy reggeltől-estig séta alatt, ha közben sokat volt csőre töltve és volt amikor majdnem 600+ fotót füstöltem el vele egy 2 órás műtermi szeánsz alatt, ahol végig burst módban lőttem, mert mozgó téma volt.
Meg hát nem mindegy mennyit videózom közben.
Amúgy egy egynapos kiránduláson jellemzően másfél akkut használok el, de jó érzés, hogy van tartalékban egy harmadik, ha esetleg a másodiknak is a végére érnék.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mivel ez elsődlegesen egy technikai fórum, valószínűleg a fotózás technikai oldalával leszel elárasztva, de szerintem ezt a részét ne stresszeld túl, nyugodtan használj automata, félautomata módot és csak élvezd a kattintgatást, keress témákat amik érdekelnek és kattogj amennyit csak tudsz és olyan sűrűn, amennyire tudsz. A technikázós részével szerintem nagyon ráérsz, de bajnak nem baj ha érdekel.
Amúgy az Arn által linkelt videó egy aránylag jó alapozás, csak az elhangzott értékeket tedd zárójelbe (azok egy másik szenzorméretre vonatkoznak és ezt nem hangsúlyozza eléggé).
Az X-S10 amúgy parádés választás volt kezdő gépnek, mert jó sokáig nem fogod még kinőni és mainstream "PASM" kezelőszervekkel rendelkezik.
A P, A és S módokról itt egy másik videó (a Fuji X-T30-on mások a kezelőszervek, ez ne tévesszen meg). Az M mód a teljesen manuális, bár tök mókás a dolog, de még a profik sem mindig használják.Én a P (Program) vagy A (rekeszprioritás) módokat ajánlom kezdésnek, de főleg utóbbit Auto ISO mellett. Tedd az objektívet az elérhető legtágabb rekeszre és hagyd úgy a többit intézi a gép, te már csak az expozíció kompenzációt állítsd, ezzel tudod "világosítani" vagy "sötétíteni" a képet. Érdemes a fénymérést is multira tenni és megvagy. Ha kell, akkor az Auto ISO konfigurálásban is segítünk.
-
Stauffenberg
nagyúr
1.) A harmadik képen van egy rekesz kapcsoló, ezt A (automata) állásból vedd ki (rekesz ikon állásba), azért nem csinál semmit a gyűrűd.
2.) Később sem fogod feltétlenül látni, ahogy szűkülnek a rekeszlamellák, mivel elektronikus vezérlésű ezen az objektíven, csak az exponálás pillanatában ugrasztja be a beállított értékre. Videó módban próbáld meg megfigyelni, ott mindig a beállított rekeszen megy.
-
Stauffenberg
nagyúr
De nincs mit szétszedni a fotóidon. Ez olyan, mint amikor először fogtam gitárt, már tudtam hol a nyaka és hol kell pengetni, de nem lett volna értelme erre konstruktív visszajelzést kérni nettó 60 perc tapasztalattal.
Ne foglalkozz egyelőre a visszajelzésekkel, csak kattints minél több fotót. Sőt mondok jobb tanácsot: Ha minden nap előveszed 15 percre, többet tanulsz belőle, mintha csak két hetente gyűrnéd három órát. Vidd magaddal dolgozni a gépet, hazafelé szánj rá valahol 15 percet a fotózásra és hamar elkezded megszokni azt, hogy fotós szemmel nézel témákra.
Meg keress videókat a kompozícióról, keress fotósokat az Instagramon akik tetszenek, utánozz, másolj, ez a tanulás első lépése.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #37086 üzenetére
Tedd mellé azt is, hogy az MPB vállal 1 év garanciát mindenre. Sok sikert, hogy X-T4-ből olyat találj, amin még van 1 év, mert a többség nem magánszemélyként veszi.
Amúgy amikor én vettem az X-T3-at, akkor hasonlók voltak a hazai használt és az MPB árak, csak ott járt volna az 1 év gari is (de nem ott vettem végül). Amikor porteéobit kerestem, akkor az XF 56mm f/1.2 vonatkozásában ugyanez volt. Az X-E4 viszont ott került annyiba, mint itthon az új ár. Elég változó mi éri meg és mi nem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz -szabi- #37093 üzenetére
1. Az amatőr futóversenyen is könnyebb lenyomni mindenkit, ha amúgy olimpikon vagy.
2. Lehet értelmezési kérdés is. Az amatőr és a profi nem olyan kifejezések, amiknek egyértelmű és félreérthetetlen jelentése van (főleg előbbinek, amibe a kezdőtől a haladón át a profi minőségű fotókat gyártó hobbistáig terjedhet a spektrum), miközben van egy rakás megélhetési profi is, akik igazából nagyon amatőr szintű fotókat lőnek, de mégis a profik közé soroljuk őket, mert pénz cserél gazdát.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz benedekco #37096 üzenetére
Az a különbség egy művészeti alkotóműhely/kollektíva és az ilyen véleményezős-kritizálós topikok és portálok között, hogy az egyik egy inspiráló, egymással egészségesen versengő, egymást (ha indokolt) dicsérő közeg, utóbbi meg mindig óhatatlanul egy toxikus szarrá válik, amiben teljesen értelmetlen gügyögés megy arról, hogyan húzzuk le egymást és alakítsunk ki megfelelési kényszereket. Amikor meg valaki úgy véleményez, hogy "én úgy csináltam volna", akkor tudom, hogy teljesen komolyan vehetetlen, csőlátó alak, aki képtelen mások látásmódjának befogadására.
Amikor elmegyek egy galériába művészetet nézegetni, nem azon jár az agyam, hogyan csináltam volna én, hanem "te disznó, ezt jól odaraktad" és csak örülök, hogy volt alkalmam látni. Nem értem miért kéne máshogyan hozzáállnom a közösségem egy tagjához.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hemaka #37112 üzenetére
Vegyél inkább 16GB RAM-ra felpimpelt MacBook Air M1-et, az M2 széria belépő tárhely/RAM konfigurációi nevetségesek (az SSD konkrétan fele akkora sebességű, mint az elődmodellben).
Lehet élni a 8GB-os modellel is, de 2023-ban már nem vennék ilyet, de M1-es procit simán. M2-ből meg rohadtul nem éri meg a 16GB-os upgrade, végképp elszáll árban.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz immi77 #37102 üzenetére
Az 50mm f/2-t nem próbáltam még, de Sigma 56mm f/1.4-em van, ami AF-ben nem olyan nagyon izmos (mindenhol el szoktam mondani, hogy ahány tesztet láttam róla Sony vázon, mindig jobban teljesített, gyorsabb, pörgősebb, szóval nem szervi baja lehet neki, inkább firmware, ami javulhat).
Viszont képminőségben nagyon jó és hasonlít az Olympus 45mm f/1.8-ra viselkedésben, csak mindent egy kategóriával jobban tud (nyitott kontraszt, rekeszelt élesség, stb). A legkisebb fókusztávolság vele 50 cm, míg a Fujifilm 50mm f/2-vel 39cm, ha ez számít valamit neked a földközeli, makrószerű dolgoknál.
Én ilyet nem fotózok, de nálam ez volt egy súlyozott tényező az XF 56mm f/1.2 ellenében, amivel 70 cm-nél nem lehet közelebb menni. Portrénál általában mindegy, de tárgyfotónál az a -20cm elég sokat jelenthet, így lett nekem a Sigma.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz immi77 #37122 üzenetére
A Sigmát én újonnan vettem még tavaly (akkor éppen 158k volt az ára, most 179k), akkor talán éppen fél éve volt piacon és aki addig akart egy olcsóbb XF 56mm f/1.2 alternatívát, már lecsapott a Viltrox 56mm f/1.4-re, hiú ábránd lett volna használt Sigmákat keresni. Na a Viltroxból bőven volt eladó használt, de nyitva brutálisan CA-zik, inkább egy f/2-es objektívként érdemes rá nézni, amin végszükség esetén lehet tovább nyitni. De pont ekkor ugrott meg a bolti ár 125k-ról 169k-ra és ez felhúzta a használt árakat is. Végképp elengedtem.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lufiember #37132 üzenetére
A D5100 után bármelyik mai EVF ég és föld különbség lesz használhatóságban, de az OVF után kicsit fura lehet elsőre.
Május 24-én lesz X Summit, ami a Fujifilm nagy bejelentős eseménye, szóval ha nem sürgős a vásárlás, megvárhatod. Csak felületesen követtem mostanában a pletykaoldalakat, de azok szerint csak az X-S20 és a GFX100 leváltója jöhet idén (tavaly ugye X-T5, X-H2, X-H2s volt, amivel azért lekötött némi egyébként is kicentizett gyártási kapacitást).
De ha van még két heted, várj, hiszen senkinek sincs üveggömbje. De nem valószínű, hogy X-T30II utód fog jönni egyhamar.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Zozzant #37129 üzenetére
Nem lőttél mellé RAW-t?
Én is jártam már úgy, hogy véletlenül eltekertem a Jpeg felbontást és két héttel később vettem észre, de ott volt mellette minden RAW fájl. Én inkább mentem azokat is és archiválásnál megszabadulok attól ami nem kell (mondjuk háromszáz családi fotó esetén biztosan elég learchiválni a Jpeg-eket, de egy portréfotós sorozatnál minden marad, később még jól jöhet).
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem úszott el fotóm köztéri világításnál. Egész nap elvoltam az elektronikussal és elfelejtettem átállítani mikor sötétedett és bekapcsoltak a köztéri fények.
Talán valamennyire ki tudom simogatni utómunkában (nem próbáltam), de azóta inkább mechanikussal fotózok, mert megint simán elfelejthetem idejében átállítani.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Flashback #37146 üzenetére
Az esküvőzés kapcsán nem érzem magam megszólítva De utcai fotó vagy portré esetén tudok mesélni a beállításaimról, de szerintem nincs bennük semmi különös.
Portré esetén jellemzően teljesen manuális expozíciót használok (természetes fények esetén AWB-vel) és Face/Eye AF-et tracking mellett, amit amúgy nem konfigurálgattam külön. A Panasonic vázamon a Face/Eye AF szarul működött, ott simán kézzel beállítottam az AF mezőt és kész (amúgy ha nem papírlap vastagságú a DOF, nem kell az Eye AF-nek akkora jelentőséget tulajdonítani).
Utcai fotót meg leginkább rekeszprioritásban fotózok AWB-vel és az exp. comp. tárcsa az egyik legjobb barátom, meg adott esetben a fénymérési módokat kapcsolgatom spot és multi között. Az AF it annyiban tér el, hogy váltogatni szoktam AF-S és AF-C között, de ami fura nekem, hogy például AF-S módban a Sigma 56mm f/1.4 mintha érzetre gyorsabb lenne a sima egymezős spot AF-ben, mint amikor a 3x3-as több mezőset adom neki, de AF-C-ben meg mindenképpen a 3x3-as többmezős kell neki, mert anélkül csak bénázik.
A beállítások közötti váltás, átkonfigurálás meg nem nagy cucc, mindenre van fizikai gomb/tekerő.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz vakablak93 #37150 üzenetére
Szerintem semennyire nem overkill az XF 35mm f/1.4 egy X-T30-hoz, sőt szerintem egyik vázhoz sem.
A napokban annyit tolta nekem a Youtube, hogy komolyan elgondolkoztam rajta én is, mert a Panasonicról átállás óta még mindig lyukas a szettemben pont ez a látószög (mármint zoomom van rá, de érted). Csak az egyetlen bajom vele az a cammogós AF teljesítmény, amúgy optikailag pont az, amit szeretek, valamilyen elegye a vintage és a modern objektív filozófiának. Csak ne lenne olyan lassúcska szegény.
Alap zoomnak az XC 16-50 szerintem teljesen oké, nekem is van még egy ilyenem egy régi vázamról. Fél éve van meg az X-T3, de még eszembe sem jutott rárakni. Ezt pótolni kéne, kíváncsi vagyok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz vakablak93 #37156 üzenetére
Az egy jó objektív, nekem is van, de ha gyakran fotózol belső tereket, akkor nem úszod meg az XC 16-50-et vagy a 15-45-öt. Széleslátó oldalon az tök sokat számít.
Ráadásul az XF-re 18mm-en erősen ráfér a rekeszelés is.
Amúgy az arany középút az XF 16-80mm f/4 tud lenni, de nekem jól jön, hogy f/2.8-ról indul a jelenlegi üvegem, egy IBIS nélküli vázon ez előnyös. Majd ha az X-T3-at egy IBIS-es vázra cserélem, jöhet a 16-80-as, az egy nagyon kényelmes mindenes átfogás (MFT-n is egy ennek megfelelő látószögű zoomom volt).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz vakablak93 #37161 üzenetére
"Igazából mivel próbáltam eszembe jutott 3 dolog a 16-50-el szemben:
1. kitekerve elégmosott képe van
2. a rekeszgyűrű hiánya
3. átlag 80-100 euróval olcsóbb csak, gondoltam talán ez jobb lesz(elválik)."1. Ez azért eléggé jellemző a zoom objektívekre úgy általában. Ezt megfejelve az XF 18-55mm elég érdekesen viselkedik, mivel a legtöbb tartományban nincs olyan rekeszbeállítás, hogy saroktól-sarokig éles legyen, olyan van, hogy a képed homogénebb lesz, de olyankor a képközép is veszít az élességből. Ez egy vintage-modern hibrid, fantasztikus OIS mellett, aki csalódik benne, az nem jó helyre rakta az elvárásait.
2. Ez tök jogos, ha hiányozna, akkor hiányozna. Nekem van elég tekerőm, hogy kevésbé érdekeljen (Sigma 56mm f/1.4-en sincs).
3. Én a magyar árakból tudok kiindulni, egy XC 16-50 jellemzően 40-50 ezer forint, egy XF 18-55 pedig 100-120 körül megy.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem is jó objektív, én bírom a karakterét mondjuk utcai fotóra, mozgalmasabb dolgokra, de azért értem, hogy aki modernebb objektívekhez van szokva, ahol nem válik el ennyire látványosan a a képközép és a sarkok minősége, annak miért csalódás.
Én viszont bírom, ahogy az erősebb fényforrásokkal bánik, pláne a szembe besütő nappal. Volt már nem egy zoom objektívem, ami rettenetes bénán kezelte, mindenféle lilás-zöldes elszíneződésekkel. Nálam már csak azért az egy dologért is kiemelt helye van.
-
Stauffenberg
nagyúr
Melyik fixnek a varázsáról beszélünk? Meg pontosan mi hiányzik belőle?
Nekem egyedül az a problémám, hogy a sarkok felé látványosan romlik a rajza és mire rekeszeléssel kiegyengeted, már középen is romlik. Amúgy ezen kívül a csúcsfény kezelése, CA karaktere, bokeh karaktere, finom vignettálása olyan, mint egy "youngtimer" fixnek, ami nem vintage, de még nem is olyan, mint a mai kortárs üvegek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért kérdeztem vissza, mert a "karakter" egy eléggé gumifogalom és mindenki mást ért alatta. Van aki a kontrasztos objektíveket kedveli, más a keményebb vagy éppen lágyabb bokeht, megint más meg (a mára egyre jobban eltűnő) apró kis optikai hibákat.
Talán egyedül a túl tökéletes, klinikai, steril objektívekre nem aggatja rá senki ezt a jelzőt. Az XF 18-55mm meg határozottan nem steril képű.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #37186 üzenetére
Csatlakozom: Lightroom nagyon jó az AI alapú kijelölésben és amióta ezt tudja, nagyon kevés alkalommal kellett kézzel maszkolnom.
Attól még a Pencil tök jó cucc az iPad mellé, szerintem must have kiegészítő, de én asztali gépen egy Wacom Intuos deszkát használtam régen (aminek a tollja nagyjából ugyanazt tudja, mint a Pencil, csak nem kell töltögetni), de most már fene sem tudja mióta fogja a port.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #37192 üzenetére
Ezért vannak iPad-hez olyan kijelzővédő fóliák, amik a papír textúráját szimulálják. Én egy időben dolgoztam Wacom Cintiq monitoron is, meg volt alkalmam tesztelni a hordozható példányokat is. Sajnos azt kell mondanom, hogy ha concept artist lennék vagy bármilyen szabadkézi grafikát készítő művész, ezerszer inkább az iPad. Olyan bitang input laggal mentek ezek a Cintiq monitorok, hogy nem hittem el mi ez a fos 1,2 millióért (ami bő 10 éve volt 1,2 millió, ma inkább 2 lenne). A hordozhatók pedig kifejezetten alul voltak specifikálva, harmatgyenge Core i5 "U" procikkal a Photoshop is szarul futott, az i7-es példányok meg olyan forrók lettek rövid idő alatt, hogy össze-vissza throttlingoltak, cserébe pokoli drágák voltak.
Nagyon sok grafikus ismertem, aki inkább visszament az Intuos vonalra (az iPad akkor még a kanyarban sem volt grafikában), ha megszokod, hogy nem oda nézel, ahol a tollad koptatod, akkor egy sokkal jobb cucc, nincs lényeges input lag, nem fűti a kezed, el tudod pakolni, nem eszi meg az egész íróasztalod, stb.
-
Stauffenberg
nagyúr
A komment amire reagáltam azt problematizálta, hogy a Wacom Intuosokkal nem oda nézel, ahol éppen ügyködsz a tollal. Van a Wacomnak erre is megoldása, de bizonyos értelemben sokkal butább és nyomorultabb, mint az Apple megoldása és nem is feltétlenül maga a Wacom tehet erről, hanem az, hogy desktop oprendszert kell a tollal használnod.
A toll pedig a Wacom esetén papíron sokkal jobb, ráadásul 15+ éven át nyomták a süketelő marketinget a specifikáció fétissel, ami tovább erősíti ezt a vélekedést, akár annyira, ami torzítja a valóságot. Amikor léptünk az 2048 szintű nyomásérzékenységről a 4096-ra, akkor mindenki azt mondta, hogy "oh wow... ez pont olyan, mint eddig" Ma már a csúcs Wacom Pro Pen 3-ról kint sincs ez a fajta specifikáció a hivatalos adatlapon. A gyakorlatban a Pencil épp olyan jó, mint egy Wacom toll, leszámítva talán az ergonómiát és a fizikai gombokat.
Amúgy meg a grafikusnak nem kell digitális nomádnak lennie egy iPad használatához. Ez már rég nem egy 9-to-5 íróasztalnál ülős szakma.
-
Stauffenberg
nagyúr
"lehet találni bőven a neten grafikusokkal elég interjút amikben gyakorlati tapasztalatok alapján mondják hogy nem, nagyon nem olyan jó az Ipad + Pencil mint a Wacom tablet + Pen"
Meg az ellenkezőjére is. Az én környezetemben lévő grafikusok közül azok, akik szabadkézi rajzban mozognak (illusztrátorok, concept artistok), azok az iPad + Procreate kombóra esküsznek.
"de nem is értelek, fent pl. a lag-et még te magad is írtad"
Azt csak a Cintiq vonatkozásában írtam, maga a monitor volt béna (egy fele annyiba kerülő belépő EIZO leiskolázta őket nem csak színtérben, homogenitásban, betekintési szögben, de még input lagban is). A toll maga persze patika, de az az Intuosnál is az. Lehet az utóbbi 3-4 évben felfejlesztették magukat, de még pár hónappal ezelőtti összehasonlító tesztekben is gyakran visszaköszönt, hogy a Cintiq érintésérzékelését inkább kikapcsolják, mert annyira béna (és erről a MacOS és a Windows is tehet, nincsenek rá felkészítve) és ezt a régebbi modellekkel én is tapasztaltam. Egyszerűen nem olyan egy nagy doksit két ujjal tologatni, nagyítani, forgatni, mint iPad-en.
-
Stauffenberg
nagyúr
Retushoz én is a kijelző nélküli Wacom Intuost használom, bár azt is egyre ritkábban. De a Cintiq soha nem a fotósoknak szólt és nem is neked írtam azt amikor felemlegettem. Monitorként sosem volt kiemelkedő, cserébe sok helyet is foglal, meg pokoli drága. Az összes fotós ismerősöm Intuost vett és desktop rendszerekhez nyilván ez a racionális választás, cserébe ott van az amit Mazsi nem tudott megszokni, hogy nem oda nézel, ahol rajzolsz vele.
Pencilből pedig a kettes generáció már az igazi, nem tudom te milyet tervezel venni. Nekem egyik sincs (saját legalábbis), mert a MacBook mellé redundánsnak érzem az iPad-et (ennyi pénzért legalábbis).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Matska #37205 üzenetére
Szerencsére engem megvéd az, hogy úgyis nehéz beszerezni.
Időnként fellángol bennem, hogy kell az XF 35mm f/1.4, miközben zajos az AF, nem is annyira fürge, mint a modernebbek, videóhoz nem annyira ajánlott, stb, stb.
De ha mégis fellángol bennem, úgysem találok éppen eladó példányt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #37210 üzenetére
Az új XApp eléggé hókuszpókusznak tűnik, semmi lényeges újdonság nincs benne. Mutogattak egy lépésszámláló fitnesz appot példának, hogy na ez is már olyasmi, csak azt látod térképen, hogy merre jártál fotózni, meg mindenféle statisztikákat a cuccaidról (mennyi expót lőttél a gépeddel és objektíveiddel).
Ki a búbánatos lófarkamat érdekli ez?
Az legyen megoldva, hogy ne 0,06 MB/s sebességgel másolja át Wi-Fi kapcsolaton keresztül a nyomorék fotókat az X-T3-ról és ne dobálja el a szájbatekert bluetooth vagy Wi-Fi kapcsolatot.
Mérges vagyok, mert nem hiszem el, hogy 2023-ban még ott tartunk, hogy azzal kell reklámozni egy "forradalmian új" appot, hogy láthatom térképen hol fotóztam, miközben fundamentális problémák vannak az eddigivel is, kezdve a botrányosan rossz UI/UX élménnyel az eldobált kapcsolaton át a rettentő lassú működésig, ami miatt legszívesebben bottal sem piszkálnám, ha nem lenne néha muszáj.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #37230 üzenetére
Azt mondták csak a bluetooth kapcsolatra képest modellek kapnak XApp támogatást, többieknek marad a régi app, szóval ez a vízválasztó, semmi köze az X-Trans generációkhoz.
Az XApp használati statisztika gyártása és térképes geolokációs funkciói csak folyamatos BT kapcsolattal működnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- E61 blog 2. rész
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- PlayStation 5
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- iPhone topik
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- DJI Osmo Action 4 Standard Combo akciókamera - hibátlan állapotban +ND filterek +Care Refresh
- Carl Zeiss Distagon 2,8/21 ZE Canon
- Fujinon XF 18-120mm f/4 LM PZ WR garancia
- DJI Action 2 Power Combo + Ulanzi alumínium védőtok
- OM System TG-7 Piros színű, pár alkalommal használt, szép állapotban, 1,5 garanciával, eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen