- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
Aktív témák
-
Mastre
tag
válasz Nowhereman #26493 üzenetére
Barrichello szerintem mindig is magának csinálta azt, hogy 2. számú pilóta legyen. 2000-ben, amikor a Ferrarihoz ment, akkor egyrészt tudta, hogy Irvinet váltja, aki második számú pilóta volt. (Hozzáteszem, hogy Irvine majdnem bajnok lett 99-ben, mert Schumi ugye eltörte a lábát. Amikor visszatért, akkor érdemes megnézni a futamokat, hogy hányszor végzett a "2. számú pilóta" előtt. Sokszor nem. Ha kellett, akkor ő is beállt másodiknak (pl Malajzia). Ehhez képest Irvine habzó szájjal elment, hogy majd ő akkor máshol lesz bajnok...) 2000-ben pedig folyamatosan kikapott Schumitól. Ezek után pedig ne nagyon várjuk a Ferraritól, hogy az épp aktuális bajnoki címvédőt ne segítse. (Hozzáteszem: sokszor nem kellett segíteni. 1-2 elengedés persze volt, de ugyanez év végén visszafelé is működött, amíg Barrichello be nem biztosította a 2. helyet.)
A BRAWN-os év elején szintén nem ő nyert 6 futamot. Ha ezt ő csinálja, akkor utána nyilván őt tolja a csapat. Pláne, hogy Ross Brawnt már ismerte egy ideje igen közelről.Mindent összegezve azért nem egy olyan év volt, amikor az "első számú pilóta" nyert, Barrichello pedig csak a 4-5. helyen kullogott, tehát még megszorítani sem tudta a csapattársát. Nyilván nem úgy indítanak egy szezont sem, hogy Rubens akkor most +30 kilóval kezd csak kitolásból...
A történet másik fele pedig az, hogy nagyon sok pilóta karrierjét tette tönkre Schumacher. Voltak jók, de ha van nálad egy jobb, akkor nem nyerhetsz. Ugyanígy volt ez Sennával, Prosttal, és még sorolhatnám. Csak ők nem voltak ilyen hosszan egyeduralkodók, mint Schumacher. Ezért is Ő a legnagyobb
[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
Megint nem a mercik futama volt, de legalább közelebb voltak a dobogóhoz. Legalább Rosberg. Schumi tempója sem volt rossz, csak hát nem kellett volna nekimenni Petrovnak... így gyakorlatilag 3 kiállással csinálta meg. Az meg nem valami jó taktika
-
Mastre
tag
Schumacher?
Szerintem egy 6. hely fogható lett volna...
Nem is értem. Majd biztos elmondják, hogy miért volt ez, de véleményem szerint ezzel megint elment a lehetőség egy jó futamra... -
Mastre
tag
Milyen mondást?
Hülyének van szerencséje?A Mercik meg tényleg szörnyűek voltak szuperlágyon. Viszont az is igaz, hogymind a 2 SC fázis Rosberg előtt történt, és így mindig kapott egy kört.
Hamiltonnak meg pont mögötte, szóval ő pont még körbemehetett. Ezen a futamon én kizártam volna. Az elferdült szárnya miatt. Az versenytempónál életveszélyes lett volna... Enélkül is őrült, nemhogy ezzel...[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
Mint láttuk, a McLarennek van csere orrkúpja. Na számoljunk kicsit:
Verseny 78 kör. 23 versenyző. Ha Hamilton minden 3. körben nekimegy valakinek hátulról, és feltolja a falra, akkor 66 kör alatt kiesik előle mindenki, és Ő nyer. Csak 21 új orrkúpra van szüksége. Szerintem megoldható. A mai nap után már ez a taktika is működhet.Monacoban is lehet előzni, mint bárhol, de csak akkor, ha az elől lévő hibázik, vagy kellően sok helyet hagy. Lásd: MSC két előzése a Loews-ben, vagy Hamilton előzése a St. Devot-ban. Nem úgy ahogy Hami a másik kettőnél csinálta...
szerk.:
#28685 Hál' Istennek.[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
Egyelőre nem mondanám, hogy az újkori Schumacher. Megvan az esélye, hogy jópár rekordját megdöntse, de azért várjuk meg azt, amíg majd harcolnia is kell egy-két futamon. Zavartalanul már tud futamokat nyerni egy nagyon jó autóval, mezőnyben viszont még nem az igazi szerintem. Kíváncsi lennék rá egy másik csapatnál. Habár hülye lenne innen elmenni, amíg verhetetlenek. Majd meglátjuk.
Viszont én úgy tartom, hogy a "nagy pilóta"-ság körülbelül 3 vb-címnél kezdődik. 1 vb-t lehet nyerni egy nagyon jól eltalált kocsival. 2-t egy jól eltalált kocsival, ami még a 2. évben is megy. 3-hoz pedig már nem elég a szerencse. Pláne, ha az nem sorozatban születik...Hamilton és Vettel is top autóba ült bele rögtön, így könnyű. Meglátjuk, hogy fönn tudnak-e maradni, vagy Villeneuve módra eltűnnek a süllyesztőben...
Az utóbbi 15 évből Hakkinen, Schumacher és Alonso azok, akik maradandót alkottak. Mindannyian rossz autóból tudtak évek alatt jót csinálni, amíg a következő nem csinált egy jobbat... -
Mastre
tag
válasz Oliverda #28803 üzenetére
Szerintem lényegesen kevesebb helyvolt, mint Schumacher bármelyik előzésénél. Kb annyi, mint Di Restáénál. Ha van hely bemegyek, ha nincs, nem. Ennyi.
Az más kérdés, hogy az is figyelhetne, aki külső íven van, de mindenképpen a hátul lévő felelőssége, hogy hova megy be.szerk.:
Piros zászlónál vsz. a rajtbalesetek miatt lehet reparálni. Mert aki ott belekeveredik/összeszed valami törmeléket, az ne szenvedjen hátrányt. Nem a 72. körre van megírva a szabály. Sajnos ez így rossz, változtatni kéne rajta...[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz Oliverda #28810 üzenetére
ennyi erővel Massa is betehette volna Webber mellé. De mégegyszer mondom, nem volt az sem szép dolog Massától, viszont nem a kanyar közepén húzott rá, hanem már rögtön szűken kezdte. Hamilton ha biztosra akar menni, akkor fékez. Kockáztatott, ez lett belőle. Az első kanyarban Schumacher elengedte, pont annyi helyet hagyott, amennyi kellett, és még arra is integetett. Ott Schumacher is befejezhette volna mindkettőjük versenyét. A F1 ilyen, mindenkinek figyelnie kell a másikra.
[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz Oliverda #28834 üzenetére
Mondjuk ha már így egy mondatba összehoztad a két versenyzőt, akkor ezt a mai akciót még érdemes visszanézni legalább egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz ronaldo #28843 üzenetére
Nagy nehezen lehet ezen a pályán előzni, de nem úgy, ahogy Hamilton szerette volna. Ugyanis ahhoz nem elég egy gyorsabb autó, hanem egy apró hiba / figyelmetlenség az elől guruló versenyző részéről is kell.
Így van
pl.: Schumachernél megvolt a figyelmetlenség az első kanyarban, így be is fért.[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
Scumachernek megvan még néhány régi mozdulata. Csak mostanság nem megy ez hosszú távon. Többek között az autó miatt. Tényleg kíváncsi lennék rá egy gyors kocsiban, amin nem hal be minden futamon valami. Az más kérdés, hogy eddig soha sem volt olyan gyors csapattársa, mint Rosberg. Az, meg hogy másfél éve folyamatosan pechje van, az már szinte hihetetlen...
[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz szőröscica #28863 üzenetére
csak az arcból visszavehetne kicsit. Amikor Alonsoval veszekedett, az sem volt szimpatikus, de ott még tényleg nem tart, hogy Schumachert leintegesse a pályáról. Kevés ő még ahhoz...
-
Mastre
tag
válasz szőröscica #28874 üzenetére
Ha csak a saját futamát tenné tönkre, akkor OK. De így, hogy másokét (is) azért kicsit túlzás.
Akkor szerinted mostantól aki hátul gyorsabb, az lökje ki a pályáról az előtte lévőt?
Türelem és alázat nélkül nem lehet. Nem lehet nagy bajnok, amíg ezt meg nem tanulja. És remélem, hogy nem is lesz. Addig... -
Mastre
tag
válasz szőröscica #28880 üzenetére
Nem nézted a futamot?
-
Mastre
tag
válasz szőröscica #28905 üzenetére
Versenybírók első kérdése:
-"Mit csinálsz, ha ott fal van?"Szerintem fékez. Mivel azért ennyi életösztönt kinézek belőle.
Monacoban nem lehet előzni. Pláne nem ész nélkül. Pont. Én emlékszem olyan évre, amikor Coultard egy McLarennel 40 kört ment egy Arrows mögött. És higgyük el, hogy ő próbált előzni. És azt is higgyük el, hogy az autója sem volt lassú, mivel Hakkinen elől autózott. Egyszerűen ha előtted nem hibáznak, akkor lehetetlen...
[ Szerkesztve ]
-
-
Mastre
tag
Én csak annyit tudok mondani, hogy Hamilton helyében én nem estem volna be így féktávon. Ha nem vagyok egyértelműen a másik mellett, akkor kicsit korábban fékezek,és ha továbbra is nyitva van a kapu, akkor kicsit lelépve a fékről megérkezek mellé. Vakon bevetődni hülyeség, mert ha simán becsukják a kaput, akkor ez történik...
szerk.:
A védekezésnek pedig az is egy formája, hogy középen kanyarodok, vagy kicsit előbb kezdem a kanyart, hogy ne férjenek be. Közúton is mindig a hátulról jövő a hibás...[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz IreN!CuS #29130 üzenetére
Hát eléggé kettőn áll a vásár, az biztos.
Ha elől megyek, akkor nyilván óvatosabban fordulok. Ha meg hátul, akkor óvatosan teszem be. Arra számítani kell, hogy rámzárnak. Erre találták ki a féket. Az nem megoldás, hogy feltolom az elől lévő a falra. Ez a Maldonados eset.A Massás esetet pedig elég nehéz eldönteni. Én nem tettem volna be oda az autót, mivel annyi hely nem volt. Massa nem vette annyira kívülről azt a kanyart, mint sokan tették. Miután meg már benn voltak egymás mellett, onnantól Massáé a dolog. Hamilton már nem tudott hova menekülni.
Ezektől függetlenül továbbra is az a személyes véleményem, hogy Hamilton túlontúl türelmetlen és optimista volt mindkét esetben. Ez a pálya nem erről szól.
Schumi persze, hogy elengedte, mivel már pályán is alig tudott maradni azzal a gumival. De azért mindenkitől ez nem várható el...[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz IreN!CuS #29132 üzenetére
Amikor Schumacher előzte Hamiltont, akkor lényegesen több hely volt, mint amikor Hamilton előzte Massát.
Amikor pedig Hamilton előzte Schumachert, ott pont annyi hely volt, amennyi az előzéshez kellett, Schumacher majdnem neki is csúszott a falnak. Erre fel Hamilton még integetett. Nem hiszem, hogy ezzel csak megköszönte az előzékenységet. Abban pedig biztos vagyok, hogy az egész mezőnyből SENKINEK (talán Alonso kivételével, aki a csúcson verte meg) nincs joga leintegetni a pályáról Schumachert egy ilyen manőver után. Az egész futamon talán ez szúrta leginkább a szememet... -
Mastre
tag
válasz IreN!CuS #29136 üzenetére
Írtam is, hogy a HAM-MAS esetnél Massat is hibásnak tartom, mert az egy dolog, hogy Hamilton így-úgy bement mellé, de az ütközést már csak Massa tudta volna elkerülni, viszont mint látszott, ez esze ágában sem volt.
Én főleg az első kanyar-belinél tartom hibásnak. Én csak szimulátorban mentem Monacoban, ami nyilván teljesen más, ezért ebből nem is nagyon vonnék le konklúziót, de annyit meg tudok állapítani, hogy az első kanyar különösen nehéz, mert nagy tempóban kell átmenni rajta, mivel hosszú egyenes jön utána. Csak 1 ív van. Ott beesni valaki mellé nagy bátorság, és szerintem nem volt előzési távolság.Mind1, ez meddő vita. A tény az, hogy az ellenfelei kiestek, ő meg továbbment. A bírák meg döntöttek. Ennyi.
-
Mastre
tag
válasz MPowerPH #29152 üzenetére
Az tény, hogy ez szép volt tőle, és hogy nem rossz pilóta. 1 vb címet mindenképpen megérdemelt, de "korszakos" pilóta nem volt/lesz ilyen mentalitással. A stílusa szerintem nem a F1-be való. Sok előzést sem láttam tőle. Technikailag jó volt, gyors volt, de jégember.
Semmi agresszivitás.
Azt pedig külön nem értettem, amikor Malajziában mindenki 2 órát ázott a rajtrácson, ő meg kiszállt, átöltözött és nekiállt fagyizni. Neki szabad ilyet? -
Mastre
tag
válasz kukinyo #29185 üzenetére
A pilóták tudását sajnos nem lehet pontosan összehasonlítani. Csak az eredményeiket. Ezek alapján az elmúlt két év legjobb pilótája Vettel. Ebben viszont az autó is benne van. Jelenleg annyi bizton állítható, hogy jobb, mint Webber (aktuálisan). Alonso jobb,mint Massa (aktuálisan). Stb. Aki nagyon jó pilóta, az nyilván előbb utóbb, tud jó autóba kerülni. Vagy szerződik, vagy fejleszt egyet...
Évek alatt kiderül valakinek a kvalitása, de 1-2 versenyből soha nem lehet kiindulni. -
Mastre
tag
válasz Motion_Blur #29189 üzenetére
Jóllátom, hogy Gyulám épp tanácsot ad Norbinak?
-
Mastre
tag
válasz domperke #29545 üzenetére
Az biztos, hogy megkeveri, mert még senki sem tudott érdemben menni a Pirelli esőgumijaival. Hatalmas lutri lehet az egész. Ráadásul ezen a pályán ha esik, akkor lesz nem egy SC is. Szóval megint a szerencsén fog múlni, ezért egyértelmű Vettel győzelem
MSC-t is szívesen látnám már előrébb, viszont a Mercedes talán még esőben sem képes meglepetésre Hiába gyorsulnak kicsit, mert 6 autó sokkal van előttük. Szóval csak a szerencse...
Mindenesetre hajrá eső!!![ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz JColee #29714 üzenetére
Esős futamra a 98-as belgiumi futamot tudom fölhozni. Vagy a 2000-s malajziait. Ott is szakadt, és nem volt semmi gond. A pilóták védelme az egy dolog. De ez már túlzás. Egy megcsúszás, vagy törés sem volt még. Előre félünk, hogy mi lesz, ha esetleg egy autó pont úgy megy be pont abba a kanyarba... Veszélyes sport. Ennyi.
Viszont ezzel a piros zászlós szabállyal nagyon tele van már a t*köm. Gumicsere, meg teljes nagygenerál... Ez mi? Kamu az egész... Aki versenyezni akart, és gumit cserélt, az megszívta. Aki meg arra játszik, h uccse versenyzünk, az nyer. Nekem ez nem túl szimpatikus...
-
Mastre
tag
Pontosan ugyan az lesz itt is szerintem, mert ugyan az a helyzet volt. Következő futamra 10 rajthelyes bünti, oszt jóvan.
Alonsos eset pedig versenybaleset. Itt tényleg mellette volt, és nem fértek el. Majd meglássuk.Mondjuk én legjobban egy 20 seces büntinek örülnék. Akkor Schumi 3. lenne. Bár mos már édes mind1, mert nem láthatjuk a dobogón. Pedig ez az ő futama (is) volt. Ez Button és Schumacher futama volt. Viszont Schuminak nem jött össze a dobogó, ugyanúgy, mint 2006-ban a visszavonulásakor. Akkor is csak kevéssel maradt le, pedig megérdemelte volna...
2006 japán óta nincs szerencséje. De nagyon nincs. Hátha majd egyszer... -
Mastre
tag
válasz .bableWes #30249 üzenetére
Nincs igazad. Próbálta volna Button Schumit hibára kényszeríteni. Nem ment volna, mert Schuminak van akkora rutinja, hogy egy száraz ívet védjen. Vettel is csak azért nyomta, hogy a mérési ponthoz 1 mp-en kívül érkezzen Button, és ne egye meg a DRS-sel. Egyébként nem hibázott volna. Így viszont ha nem itt, akkor az utolsó egyenesben autózta volna körbe +20 kph-val.
Amúgy lassan kíváncsi lennék egy olyan futamra, ahol mondjuk Vettelnek kell a 10. hely környékéről följönni. Vajon menne-e...
proof: érdekes, az biztos
[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz proof88 #30268 üzenetére
Mondták is a közvetítésben, hogy Montreálban hatalmas bulik szoktak lenni
Schumi pedig már negyedszer 4. a visszatérése óta. Engem már zavar.
Peches pedig nem mindig volt, viszont 2006 japán óta (utolsó előtti futam), amikor 10 körrel a vége előtt első helyről megállt a Ferrari pontegyenlőségnél... Hát azóta semmi nem jön be. Ez biztos.[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz .bableWes #30276 üzenetére
OK, igaz. Én arról a nyomásról beszéltem, amit az jelent, hogy közvetlen előzni akar valaki, és fél másodpercen belül jön mögöttem körökön keresztül. Itt az idő ellen harcolt. Ez is nyomás, való igaz.
Szóval ha nincs DRS, akkor jó esélye lett volna Schuminak a 2. helyre. És ha apámnak kereke lenne...
[ Szerkesztve ]
-
Mastre
tag
válasz rocket #30288 üzenetére
Itt az a vicc, AHOGY ezt csinálták. Egyrészt jobban kellett volna jelezni, hogy lassítsanak, másrészt nem 2 pályabírónak kellett volna ott rugdosnia a darabkákat... Itt szerintem az a normális, ha 2-3 pályabíró kiáll sokban egymástól 20-30 méterre a pálya közepére, és integet, hogy lassítsanak, és csak a pálya bal oldalát használják. Közben másik 4-5 sikán kisöprögeti a törmeléket, és nem hagyják ott az utolsó 10 körre...
Az meg csak az én ösztönöm, hogy ha egy autó jön felém, akkor nem mozdulok, hogy ki tudjon kerülni? Pláne ha egy nem ügyetlen F1 versenyző az. Abból nagyobb gond tud lenni, ha mindketten mozognak. No mind1. Biztos van erre valami szabály, vagy protokoll, amit a pályabíróknak tudni kell.
Engem meg nem vigasztal az, ha Buttont megbüntetik. Én Schumachert a DOBOGÓN AKARTAM LÁTNI! Ha utólag kap még 3 pontot, az nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Tőzsde és gazdaság
- SSD kibeszélő
- Terminátort idéző választ adott a Google AI, az emberek halálát kérte
- Milyen monitort vegyek?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- Milyen routert?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest