- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Aktív témák
-
ronaldo
őstag
Ha kiszállnak (=feladják) akkor is legalább akkorát tépáznak a hírnevükön. Nincs jó megoldás Mert így ha égnek is, legalább képernyőn vannak, Trulli révén meg időmérőn elég sok szó esik róluk (persze pozitív értelemben, mert Ralfot is hallani és látni eleget, csak más megfontolásból). Arra meg aligha lehetett számítani, hogy a Honda ilyen szinten elsüllyed idénre. Ha a tavalyi formájukat hoznák, ami a BMW-Renault környéke, akkor semmi probléma nem lenne. S ahogy Wurz elkapott egy dobogót, úgy a tűzközelben Button is tudna alkotni.
Itt jegyzem meg, szerintem a Hondánál is legalább 40%-ban a Bridgestone gumi okozza a gondot, a nem titkoltan eltolt karosszéria mellett. Ahogy a Renault is ebbe süllyedt bele év elején. Sőt, ha a tavalyi eredményeiket vesszük, akkor meg még most is csúnyán égnek, csak úgy jöhetnek ki pozitívan a számvetésből, ha az éveleji önmagukhoz hasonlítjuk. Most szólnom kellene a kémügyről is, mert az is erősen kapcsolódik ide (biztos sokan tudják, hogy miért) de ezt a magas labdát ezúttal kihagyom -
ronaldo
őstag
Úgy érzem jobb ez a Czollner-Wéber páros a közvetítés alatt, de Wébertől azért az durva, hogy már versenyek óta nem veszi észre, hogy a Ferrari az újítások óta messze leggyorsabban rajtol. Talán még a Magyar futamon is beszélgették Gyulámmal, hogy a BMW-k jó rajtolók, meg a Mclarenek meg minden, erre a rajtnál a Mclarenen keresztülugratott a Ferrari. Kimi/Massa meg gyakorlatilag Magny Cours óta mindig a földbedöngölik rajt szempontjából a mezőnyt. Tegnap is átugratott Kimi Hamiltonon.
-
ronaldo
őstag
válasz venember83 #88 üzenetére
Direkt nem azt mondtam, hogy Török nagydíj. Hanem, hogy Magny Cours óta _minden_ futamon. Meg mintha pont számítana rajt szempontjából. Picit igen, de érted, esélye nem volt hamiltonnak. Mintha Kimi előrébbről rajtolt volna.
-
ronaldo
őstag
válasz hunnylander #94 üzenetére
Mégegyszer leírom, nem csak a Török nagydíjra gondoltam, hanem Magny Cours (Franciaország) óta _minden_ rajtra. Emlékszem olyanra is, hogy a Ferrari rajtolt a csúszós részről és ugyanígy kikerülte az aktuális Mclarent.
-
ronaldo
őstag
Visszaolvastam ezt az Indy-Nascar-F1 párhuzamot és no nem azért mert annyira okos lennék, de ezeket összehasonlítani... nagyobb hülyeséget ki sem találhattatok volna. Nascar, Indy = körbe-körbe mennek. F1=két egyforma kanyar nincs, az aszfaltok, az éghajlatok és az egyéb környezeti viszonyok teljesen mások. Szvsz az összes Nascar meg Indy csapat beállításai meg minden hóbelebanca (ami a technikát illeti) beleférne még a Spyker egy kis notebookjába, ugyanakkor egy versenyhétvége alatt náluk még 10-15nek kell folyamatosan dolgoznia, hogy biztos utolsók legyenek.
Mondtam, hogy Montoyával semmi bajom, meg a Nascarral se, de szubjektív véleményem szerint vezetéstechnikailag sehol sincs a Nascar az F1-hez képest. Ezzel nem azt mondom, hogy a Nascarba minden pöcsös nyerne, de azért megnézném ha egy echte Nascarost elküldenénk akár egy Ferrarival vagy Mclarennel Spa-ba. Lehet, tele lenne az overál.
A két tengerentúli sorozatban baromi könnyen lehet egységesíteni a technikát, mivel a pálya szinte elenyésző tényező. Az F1-ben meg nagyon nem. Egyébként lennének itt előzések, meg voltak is idén (még száraz pályán is) de a Mclaren képtelen tartani a Ferrari versenytempóját, a BMW meg le van maradva a Mclarentől. Rosberg meg Kovalainen pedig csak egy különösen jól eltalált beállítással és taktikával (nem kicsi versenyzéssel) tudnak a BMW-k környékére odakeveredni. Hátul jobban egybe van a mezőny, ott láthattunk a hétvégén is előzéseket. Csak ugye az a kutyát nem érdekli (jogos). De ugyanez menne elől, ha a három élcsapat nem lenne ennyire szétszakadva. Összegezve: Mocskos Ferrari -
ronaldo
őstag
Nézd, a nagy sebesség nem mindig jelenti a többet. Létezik olyan hely is, ahol 200km/h-val mész át és vagy 350-nek érzed. Ilyet személyautóval is lehet tapasztalni(nem 1.1-es Dacia Loganra gondoltam), hogy 130-al szeded be azt a kanyart meg a következőt, lejt is picit te meg azt hiszed, mindjárt felrepülsz. Sokkal technikusabb pályák. Ennyi. (szerintem)
-
ronaldo
őstag
Azt bírom, amikor egy kamion mögött megyek és a ''brigádautó'' (tudod, építkezésre ide-oda viszi vagy hozza az értelmileg felülkvalifikált munkásokat, természetesen céges autóval) 6-7 emberrel meg betonkeverővel megrakva akar kilőni mögülem, mikor történetesen egy 4x erősebb autóban ülök. Sokszor a pofámról leég a bőr. A kamion megelőzése után természetesen őt is meg kell előznöm, mert előttem tötyörög.
A buszos dolog meg valóban elkeserítő, azzal akarják kiváltani a megszűnt máv vonalakat, mikor se út, se busz, se járat. -
ronaldo
őstag
Neked is igazad van, egy pillanatra sem rendelem alább az Indy versenyzőit. Csak az első ezzel foglalkozó hszemben (amire reagáltál is) azt szerettem volna elmondani, hogy nem úgy működik, hogy ''vegyünk ki mindent az F1-es autóból, IFA váltót nekik'' meg egyforma autót és akkor majd hárman fognak egyszerre elfordulni a sikánban, egymást tépik szét 70 körön keresztül. Megvannak azok a sajátosságai az Indy Carnak és a Nascarnak, ami miatt ott működhet a dolog. S véleményem szerint a legfőbb ezek közül a pálya.
-
-
ronaldo
őstag
válasz EQMontoya #203 üzenetére
Bukó? Érdekes, a Nascarról nem szóltál. Hol a bukó? Ettől a véleményem még ugyanaz Viszont a modorod hagy némi kívánnivalót maga után. Például a ''már megint sikerült orbitális baromságokat írni'' -t jobban át kellett volna gondolnod, akármennyire nem szoktad. Én a múltkor se írtam orbitális baromságokat.
Azt meg kiegészítésként, hogy persze én írok baromságokat és külön szerencse, hogy a ''vissszatolták!'' meg a FIA adta MS-nek a vb cimeket stb. is az én klaviatúrám műve, ugye? Nyűgösnek látszol ily későn. Pihend ki magad.
[Szerkesztve] -
ronaldo
őstag
válasz EQMontoya #242 üzenetére
Az MS-es témát rövidre zárom: Egy VB-t el is vett a FIA, egyet (lábtörés) meg a sors.
Nem, nem értek se a Nascarhoz, se a CC-hez. De ha már Te igen, akkor meséld el az álláspontod a két sorozat biztonságosságáról az F1-el szembeállítva. Elhangzott itt a bűvös mondat, hogy ''szinte minden évben van haláleset''. Csoda hogy van előzés? Mennek amerre akarnak. A FIA meg mér fél évtizede súlyosan annak fényében csinálja a szabályokat, hogy olyan biztonságos legyen az F1, mintha tíz óvszert húznál fel, aztán még rá három szemeteszsákot. S akkor így legyen igzalmas, megy így legyenek előzések? Nem, nem lesznek. Hiába egységesítenek. Semmi nem történne. Nem lehet egyszerre a kecskét is meg a káposztát is... Szóval továbbra is tartom a véleményem.
Egyébként felfogom miről van szó, bunkóskodás nélkül is. Arról van szó, hogy blődség egy kalap alá venni a három sorozatot és a két tengerentúli sorozattal ''megoldani'' az F1 problémáját.
Nascar: 27 oválpálya ha jól számolom és 4 nem ovál.
[Szerkesztve] -
ronaldo
őstag
válasz venember83 #259 üzenetére
Ha meg engem kérdezel, akkor igenis van köze a kettőnek egymáshoz. Mivel a biztonság növelését a sebesség csökkentésével akarták elérni (először a gumiszabály, utána a motorok korlátozása és gyengítése) így óhatatlanul az aerodinamikához kellett nyúlniuk a fejlesztőknek ha versenyben akartak lenni. (ja, meg ugye a képmutató költségcsökkentés, amiből ugye semmi nem lett, mert így elköltik azt a pénzt másra a csapatok) S mint oly sokszor elmondták/leírták ez az egyik oka, hogy nehéz előzni, mivel a mögöttes felkavart légörvényben amit az elől haladó autó kelt, teljesen másképp viselkedik az autó. Ha valamiben, akkor aero szempontjából aztán főleg nem hasonlítható össze a Nascar a CC meg az F1.
#258: mégegyszer mondom (bár nem tudom minek, senki se olvassa el) én nem becsülöm le a Nascar versenyzőket csak az én szubjektív véleményem szerint nem közelítik meg vezetéstechnikai szempontból az F1-et. Illetve teljesen más technikát igényel. Véleményem szerint sokkal egysíkúbb. Az meg, hogy koncentrálni kell... hol nem? A gokartban is. Hamilton is nem koncentrált, azt taccsra vágott egy 16 milliós gokartot. Nagy forgalomban a közúton is koncentrálni kell, mert ha nem reagálsz időben, akkor meghorpad a kocsid. -
ronaldo
őstag
válasz venember83 #269 üzenetére
A gumiszabállyal a sebességet akarták csökkenteni. Ők csak azt hitték, hogy ezzel arányban a biztonság is nő. Félreböktek vele, ezért is szüntették meg az 1 gumi/verseny szabályt.
Egyetértünk amúgy, de legalább azt vegyük haladásnak, hogy az időmérők izgalmasak -
ronaldo
őstag
válasz venember83 #275 üzenetére
Jó, nem bulvárkodom. Akkor vegyél te is egy ilyen ''exklúzív'' gokartot mondjuk csak 10 millióért, én meg nem hogy megütöm, csak picit megkarcolom a fényezést, meg mondjuk beleköpök az ülésbe. Nem is lennél mérges, igaz? Ugyanolyan boldogan vennéd át...
-
ronaldo
őstag
Szerintem arról van szó, hogy még az előszezonban nyalták a golyóit, mert 2x VB, de most hogy Hamiltonnak ennyire megy, kinyílt a Mclaren csipája és mivel az újonc ál jobban, ezért most kap Alonso rendesen. Azt hiszik, hogy már nem is kell nekik a spanyol, Hamilton az új isten, sztárfizetésért nem kell egy VB 2. helyezett. Lehet, hogy jövőre pofára esnek. Hamiltonnak magának kell összeraknia egy versenyhétvégét
-
ronaldo
őstag
válasz Motion_Blur #333 üzenetére
A 2002-2005-ös Renault amit Karotta vezetett hol van egy 2007-es géphez képest? Még durvább lehet, mint amit ő leírt.
-
ronaldo
őstag
Na, ha tényleg nem kap beállításokat, akkor meglátjuk mire megy. Bár szvsz dennis a komisz nem fogja ezt hagyni, hogy a védencét magára hagyják.
-
ronaldo
őstag
válasz soulcube #508 üzenetére
Dehogynem, sőt egy kis kurbli is lesz benne, a tankolásnál és kerékcserénél (amit gémeskúttal fognak csinálni, mer' biovilág van) tekergetheti minden versenyző, hogy az utána következő egy-két kört a kurbli által visszatáplált energiából tehesse meg.
Közben a szétnyalt golyójú Nascarban meg Champ Carban versenyhétvégénként többszáz(több ezer) hektoliter benzint égethetnek el, meg 6-7-8 literes V8-assal kell óvodábahordani a gyereket, mert az Amerika b*zdmeg. Ők fosnak az egészre, max. jól a pofádbaröhögnek, mivel legalább 40%-ban ők a felelősek a környezet pusztulásáért (amit ha viszonyítunk a népességükhöz, legalább olyan bravúr mint az egy főre eső nobeldíjak száma itthon), de persze az európaiaknak kell görcsölniük a környezetvédelemmel...
[Szerkesztve] -
ronaldo
őstag
Én meg úgy olvastam a totalcar.hu egyik régebbi (2006 eleje talán) cikkjében (Ferrari kulcsszóra biztos megtalálod), hogy egyre több Ferrari utcai sportautót adnak el évről-évre és emiatt vannak a komolyabb modelleknél 1-2 éves várakozási idők. Persze ez a növekedés nem amiatt van, mert ''Magyarországon jólét van'', hanem a Kínai meg arab piac indult be.
Az meg vitathatatlan, hogy egy Toyotához nem lehet hasonlítani a szemléletet, mivel ott az aktuális modellskála átlagára forintban 6-7 millió forint, míg ugyanez Ferrariban 90-100 millió forint körül lehet. (jó, a Lexust is bevonhatjuk, de a Toyota se abból él )
Hondánál is hasonlóak lehetnek a számok, a BMW-nél meg mondjuk 10-12 millióra teszem az átlagot.
A Ferrari meg ugye a Fiat-konszern tagja, amibe beletartozik az Alfa, a Lancia és a Fiat is. Ezek a márkák is elég jól mennek (mostanság). -
ronaldo
őstag
Most találtam. Ez már Bio-Ferrari
[link] -
ronaldo
őstag
válasz manutdzoli #630 üzenetére
Arra gondoltam, hogy bőr az egész műszerfal, meg az autó egész belseje. Nem pedig műanyag.
-
ronaldo
őstag
válasz Motion_Blur #642 üzenetére
viszont a tesztek alapján Monzában ők az esélyesek
Ne vinnyogj már Olyan nincs, hogy öt nap alatt a +4-5 tizedes versenytempóból -4-5 tizeded csináljanak a Mercik. Én azt is simán el tudom képzelni, hogy egy lefojtott motorral tesztelt a Ferrari és úgy próbálta ki az újításokat, beállításokat. Ez remek dolog, mert egy korábbi hasonló teszttel össze is tudják hasonlítani (qualifikációkon is érdemes megnézni, hogy ha néha-néha bevágnak egy Ferrarit belső kamerával és kijelzőkkel, akkor Q2-ben még bőven 500-al alacsonyabb fordulaton pörög a motor mint élesben, a 18500-at szinte sosem lépi át).
Más: sportklubon egy órája lett vége a DTM időmérőnek, ott is égtek a Mercik, Haug bácsi pislogott. (Audi az első három). Hakkinen 8. -
ronaldo
őstag
Nem. Azért nehéz hinni neki, mert már a kémügy kapcsán elég sokat kamuzott. Értsd: saját magát cáfolta meg. Nem, nem ködösített, hanem egyszer azt mondta, hogy fingja nem volt a papírokról, de miután ezt már nem ette meg senki, akkor már tudott róla, de ''bizaminemhasználtukfelaztugyansemmire'', usw.
Haugbácsi meg vicces azzal a kijelentésével, hogy a mclaren majd a pályán válaszol. OMG, hiszen pont erről született a döntés, hogy felhasználták a Ferrari adatait. Akkor most mivel vág vissza? FerrariB-vel?
[Szerkesztve] -
ronaldo
őstag
Ellentmondásokba akkor tud keveredni valaki, akár a család védelme kapcsán is, ha vaj van a füle mögött. Ha az igazságot, _csakis az igazságot_ mondod, akkor nem keveredhetsz hazugságba. Ez ilyen egyszerű. Ha nem haragszol, akkor Ronbácsi szándéka és annak milyensége ide vagy oda, nem fogok kezetcsókolni neki.
Legyen családom, éljünk húsz évig együtt, igen még a hazugságban is védem őket, akár ellentmondásokba is keveredek értük. Igen. Attól viszont az igazság ugyanaz marad, nem pedig az amit beállítok én. No meg utána megnézhetem magam a rokonság körében... (ez próbált ''miért nem hiszünk RD-nek'' kérdésnek válaszául szolgálni) -
ronaldo
őstag
válasz hunnylander #1271 üzenetére
Hivatalos forrásokban jelent meg RD rendre eltérő álláspontja a kémügy kapcsán. Ezt akárhogy és akárki akarja, nem fogja tisztázni, hogy de az nem úgy vót...
A vastagbetűshöz: ne tűnj naívnak. Ez a technikai sportok csúcsa. 2 hét alatt Monzába ami más karakterisztikájú pálya mint a többi, máris egy full átdolgozott autóval érkezik mindenki. Egy tél alatt annyit kihoznak szinte a V8-as motorokból, mint amennyit azelőtt a V10-ek tudtak (köridőben). Biztos láttál képeket szélcsatornákról, benti műhelyes dolgokról. Nem Nintendóznak. satöbbi satöbbi. De a Ferrari doksik fent porosodtak a polcon, egy árva lélek nem tudott róla. Ha ezt nem érted, akkor én elfogytam, jobban nem tudom megfogalmazni. -
ronaldo
őstag
válasz hunnylander #1484 üzenetére
Igen, olvastam az írásod, de csak utána. Felejtsd el amit írtam. Te legalább belátod amit be kell.
-
ronaldo
őstag
válasz soulcube #1587 üzenetére
Annak a kanyarnak a közepén van egy kicsi bucka. Minden autót megdobta, csak a többiek akkor már betették ''irányba'' az autót, így őket a kanyar kijáratába dobta. Alonso rosszul ment be a kanyarba, őt úgy dobta meg, hogy hiába fordította el a kormányt akkor a kerekek már nem értek az aszfalthoz. Persze mindez adódhatott abból is, hogy bizony kicsit túl vehemensen akart átgázolni a kanyaron.
-
ronaldo
őstag
Sajnálom, hogy Kimi utolsó györs köre nem sikerült. Ha bekeveredett volna az első sorba, akkor azért sokkal könnyebb dolog várna vasárnap. Így sem olyan rossz, de kétlem, hogy mindkért mclarent lerajtolná. Lonzi sanszos, de több nem nagyon néz ki
-
ronaldo
őstag
válasz manutdzoli #2340 üzenetére
A lonzi lerajtolás még nálam is játszik, de a többiben nem vagyok biztos... Mindenképp elsőnek kellene fordulnia Kiminek, mert egyébként gyorsabb a mclaren a pályán.
-
ronaldo
őstag
válasz parandroid #2461 üzenetére
Nem mondd, hogy te is lesüllyedsz a czollner-palik szintre. 3szor volt kint, mielőtt Kimi elől a boxba ment, ez világos. Meg az is, hogy előtte _büntetés_ miatt járt a boxban, amikor maximum integetett a szerelőinek. Azelőtt viszont elég rég volt, Kimi után egy körrel még amikor az első SC bent volt. Csoda, hogy ennyire a végéig kihúzta. Ezekszerint neki több benya volt a kocsijában. Meg mivel annyira nem is volt meccsben egészen a végéig, spórolni is tudott.
-
ronaldo
őstag
Kimi meg Massa nagyot ment. Kár, hogy az elején valamit nagyon találni akartak... Mindenesetre jól mentek. Bár azzal az köztes gumival csak maguknak szereztek nehéz perceket.
-
ronaldo
őstag
válasz parandroid #2495 üzenetére
Szerintem nem is kell kimagyarázni. Ha nem nézzük Massa áthajtásos büntetését (ami ugyanúgy Stop-nak számít, de mégse potenciális tankolási lehetőség, ez belátható) akkor ugyanannyiszor voltak kint a boxban. Az elején ugye mindketten eltolták a versenyüket a gumi miatt, utána viszont a rövid tankolásra 1 kör eltéréssel jöttek. Szóval Massa csak úgy bírhatta volna végig, ha vízzel is megy a Ferrari
-
ronaldo
őstag
-
ronaldo
őstag
válasz (Kolombusz) #2539 üzenetére
"Ebben a szezonban jöttem rá arra, hogy hol szeretnék tovább versenyezni és hol szeretném befejezni a pályafutásomat. Szóval nagyon boldog vagyok és kényelmesen érzem magam itt."
Még régebben tárgyaltuk itt, de úgylátszik tényleg igazunk lesz. Valóban azt hiszi, hogy minden évben a mezőny leggyorsabb autója lesz alatta
-
ronaldo
őstag
Rajtam kívül még ki gondolja úgy, hogy Hamilton autójában alig van benzin? A második etapban kapott fél másodpercet, utána pedig "simán" hozta az edzést. Mondjuk annyira nem izgatom magam a verseny miatt, mert egyrészt Kimi a rajtnál otthagyja, mint öreg mamit a villamos, másrészről meg ha hamiltonnal történik valami, akkor leintik a versenyt...
Ez sarkítva annyit tesz, hogy neki kell nyernie a vb-t. Mert alapvetően szép dolog, hogy nem a zöld asztalnál akarják eldönteni a cím sorsát (kémügy, most pedig a vettel-webber-hamilton eset), de pontosan ezzel, hogy nem ott akarják eldönteni, végül ott döntik el... s ezt elég hiteltelen módon teszik.
Amúgy a japán versenyről ha jól emlékszem nem mondtam meg a magamét... De hogy a hamilton útálatot rám lehessen sütni: érdekes volt, hogy csak akkor tudott haladni amikor senki sem volt előtte... Mikor visszajött a tankolásból akkor csúszkált le az ívről, kettesével mentek el mellette (rönók talán). Sőt, mikor kicsit fogyott a benzin és elvileg gyorsulnia kellett volna, akkor sem volt túl meggyőző. Csak ha tiszta volt előtte az út. Az pedig ugye kijelenthető, hogy ha a Ferrarinál nem nézik be a gumit, akkor hamilton mehetett volna gyepet reparálni.
-
ronaldo
őstag
venember83, PazsitZ: szeretlek titeket