Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Két új Samsung SSD-ről érkeztek pletykák
ph A koreai cég a 990 Evo Plus és 9100 Pro neveket védette le Koreában.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #49124 üzenetére
Rámértem így is,de 11,22V.
Teljesen mindegy hogy alapjáraton ketyeg,vagy fordulaton van.
Van egy olyan rossz érzésem,hogy elköszönt a generátorom.
De akkor meg világítania kéne a töltés visszajelzőnek nem?[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #49127 üzenetére
Marha boldog vagyok...
Nem ám júniusban hal le amikor jóidő van,ááá dehogy.
Szeptemberben rakjam le bizonytalan időre és járjak motorral melózni amikor már bármikor jöhet a szar idő.
Plusz itt a környéken szakit találni (Sárbogárd környéke)...#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #49129 üzenetére
Le tudom,csak éppen az idő az amivel szűkösen vagyok.
A meleg miatt a kerítés építés a mostani hétvégére csúszott,hetek óta tolódik.
2 szabad hétvégém van aminek a nagyja a kerítésre megy majd el,aztán utána 5 nap hollandia amit nem tudok már elnapolni.
Hétközben melózok,szóval mindennel együtt pikpak elmegy cirka 1 hónap mire lesz a kocsira rendes időm és energiám.
De azért megpróbálom hátha jut némi idő hétköznapokon,meg talán lesz energiám is.
Vagyis inkább muszáj lesz valahogy megoldanom...#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #49133 üzenetére
Cseréltem már hosszbordást (vezérléscserénél is le kellett venni),szóval az nem gond.
Semmilyen hibát nem dobott,csak egyik pillanatról a másikra megszivatott.
Jó lenne egy diag is,az talán mutatna valami bővebb infót is,de a kis Vgate iCar obd-m lehalt pár hete,cimborám meg cirka 150km-rel arrébb lakik,ő szokta néha rágudni gépre a fókát.
A környékbeli szervizek meg olyan szinten túlterheltek,hogy ilyen 2-3 hetes átfutási időt adnak mindenre.
Egy tetves műszaki előtti átnézésre is 2 hetet kell várni.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #49133 üzenetére
Na szaki már lett is a közelben,egy csomó ismerős küldte el a számát,szóval bíztató.
Már csak le kellene kapnom a generátort.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Na erre varjon valaki gombot.
Akku feltöltve,nyugalmi fesz 12,79V.
Autó elindít,alapjáraton és forgatva is 12,21V az akku és a generátor is (generátor kivezetésen mérve).
Aztán megváltozik az autó hangja kicsit és hirtelen 14,84-14,88V a generátoron mérve,akkun meg 14,8V.
Járatom vagy 15 perce,konstans 14,8V körül van mindenhol.
Viszont kicsit csapágyszerű surrogás/kerregés jön a generátorból,kb mint valami lendkerekes kisautó hangja.Nem vészesen hangos,de hallható,nem emlékszem erre a hangra korábbról.
Néha az alapjárat is visszább esik 1 pillanatra és olyankor a feszültség is beesik 13V körülre.
Szorul a generátor?[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #49138 üzenetére
Nem tudom,az értékek és a random beeső alapjárat teljesen megkavart.
Hétvégén lekapom aztán elviszem a szakihoz hogy nézze át és ha kell újítsa fel.
Ha netán kiderülne hogy semmi baja,akkor jöhet a fejvakarás,akkor mehet szervizbe az autó és kezdődhet az imádkozás hogy nincs komolyabb baja és nem lesz egy vagyon a javítás.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Na elmennek a p.csába a Ford mérnökei!
Nem lehet levenni a generátort csak ha szétborítod az egész elejét...
4 csavar tartja,2 aránylag egyszerűen kijön (le kell szedni a motortartót,a hosszbordás feszítőjét utána már van némi hely),a 3. már szívás mert alig van hely,de a 4. ...
Útban van oldalról a DPF,alulról meg a klímakompresszor,elölről meg nem férsz hozzá...
Egy rohadt generátor levétel miatt kénytelen leszek szervizvbe vinni és egy kisebb vagyont otthagyni.
Nincs most időm egy ilyen 2x 5-6 órás műveletre és mostanában nem is lesz...
Most nagyon pipa vagyok!#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
cappa72 #49180 üzenetére
2db hosszabb átmenő csavarral simán megoldható lett volna a felszerelése,az a hosszbordás felé ki is fért volna,ráadásul a fülek között nincs semmi,így simán megoldható lett volna.
De neeeem,4 db rövid csavar alul-felül mind2 oldalon...
Holnap még megpróbálom leszedni a klímakompresszort,akkor talán hozzáférek a 4. csavarhoz.
Mondjuk nagy reményeim nincsenek,mert nem nagyon mozdultak meg a klímakompresszort tartó csavarok,ütvecsavarozóval meg nem férek hozzá.
Még egy esélyt adok holnap reggel a dolognak,ha akkor sem jön össze,akkor rakom össze és viszem szervizbe.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Na a kálváriám folytatása.
Mivel nem tudtam levenni a generátort (ami úgy néz ki szerencse) elkezdtem összrakni az autót hogy a szerelőig eljussak vele.
Hosszbordás felrakásánál letört a feszítő kis füléből egy darab,leugrott folyamatosan a kulcs.
Új Ina feszítő 23k...
Boldogság.
Most összeraktam és arra lettem figyelmes,hogy az 1 hete feltöltött és azóta 2 indításra használt akku nyugalmi feszültsége 12,4V,ami szerintem kevés.
Ráraktam a gyújtást,de el nem indítottam és 15 perc alatt 12,4-ről leesett az akku 11,9V-ra úgy hogy semmi plusz fogyasztó nem ment,csak szimplán gyújtáson volt.
A generátor viszont stabilan 14,8V-tal dolgozik.
Úgy néz ki a féléves akkum kuka és nem a generátor (ezért írtam az elején hogy szerencse amiért nem tudtam levenni).
Mostmár csak az akku számláját kell megtalálnom,remélem nem lett véletlenül kidobva...#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Bosch EFB akku van benne,a pontos típust meg nem mondom most.
Eleve az is gyanús,hogy 12,4V a nyugalmi feszültsége fullra töltve és ez gyakorlatilag 15 perc alatt lemegy 11,9V-ra csak attól hogy gyújtáson van az autó (extra fogyasztók nélkül,még a motor sem jár).#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Na a korábban említett és akkucserével megoldottnak hitt problémám 200km után újra előjött nemrég,szóval még sem (csak) az akku volt a ludas.
Ma lett kész a generátorfelújítás.
Szénkefe és szabadonfutó gatyán volt,de újra is csapágyazták.
65000-ből megúsztam,generátor felújítás+fel-/leszerelés.
Lekopogom most végre úgy működik ahogy kell.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Na meglett a beázásom a fókán.
A tipikus tetőbeázás…
Pucolás,zsírtalanítás és ki lesz húzva karosszéria tömítővel,remélhetőleg megoldja.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
-
Sys85
veterán
válasz
gabor9991 #49829 üzenetére
Nem tudom most milyenek a 4 évszakos gumik,de anyám kocsiján a Michelin Crossclimate szerintem hibátlan.
A korábbi Hankook H730 is majdnem az volt,minimálisan volt rosszabb nyáron a nyárihoz képest és télen a télihez képest (akkoriban még több hó volt télen).
Gyors koppással sem volt gond,~60k-nál csak azért kellett cserélni mert egy kaputuskó a jobb hátsót teljesen átvágta és akkor ez a típus már nem létezett,pedig lett volna még benne cirka 10-12k km.Ekkor lett a Michelin.
A Hankookba még én is elég sok km-t raktam bele.Persze a fókán én is a szezonnak megfelelő gumit használok,de a 4 évszakossal sincs rossz tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
-
Sys85
veterán
válasz
Joker88 #50312 üzenetére
Lökhárítót nem kell leszedni,csak az alját.
Lefelé jön ki,nem előrefelé,nincs értelme levenni a lököst,nem lesz egyszerűbb.
Én már cseréltem az MK3-on (ugyanaz az elv és felépítés ez a része),elég szívás ha nincs csápos,felbakolva és az autó alatt fetrengve nem annyira egyszerű.
Plusz nem árt egy segítő is,mert máskülönben összeszerelésnél sűrű anyázás közepette kapsz sztrókot,2 kéz nem biztos hogy elég az autó alatt fekve.Tapasztalat…
Itt egy videó: [link]#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
Jacob Gibbs #50588 üzenetére
Fóka MK3-n jobbos első és hátsó ajtó csere fényezéssel (fehér) szakszervizben:
[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
gabor9991 #50598 üzenetére
Fotón vakuval látszott csak úgy, a valóságban szemmel nem.
Amúgy nem is vártam mást, az egyik színkód alapján kikevert új festék volt, a többi elemen meg 11 éves mindent is látott fényezés van.Lehet egy gyurmás takarítás és egy polír után nem látszott volna a különbség.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Más is járt már úgy, hogy rendszeresen (pár évente) leoxidálódik az önindító szolenoidról az önindítóra átvezető csatija?
Engem már megint szivat…#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #50649 üzenetére
Ilyesmire gondoltam én is.
Az a rohadt saru és a csavar megint tiszta rozsda,nem is indult el a fóka.
Dugókulccsal kicsit megpiszkáltam (mókás felülről benyúlni oda), így legalább sikerült elindítani és beállni a garázsba ahol meg tudom emelni.
Tegnap este a munkahelyem parkolójában úgy toltuk be…
Holnap aláfekszem és megcsinálom,de megnézetem majd szakival mert ez már nem az első ilyen eset.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
radi8tor #50653 üzenetére
Drótkefe,rozsdamaró és csiszolópapír.Fémtisztára szoktam lepucolni.Mondjuk ahogy nézegettem tükörrel az anya nagyon gatyán van,szól azt le kell cserélnem.Remélem holnap még nem fordul el rajta a dugókulcs mert agyvérzést kapok…
troll81:
Legutóbb Loctite 8151 zsírral kezeltem le,de azóta eltelt cirka 2,5év.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Beszoptam….
A szolenoidról nem jön le a csavar, cserébe a szolenoidból kijövő tőcsavarral együtt forog.Szóval ki nem jön,de szorosan sem áll a helyén…
A műanyagban elfordul az egész tőcsavarostól,szóval gatya.
Pedig eröltetve sem lett (kiskrova csuklóból,csavar tocsog a csavarlazítóban).
Szakinak javítania kell az egészet, vagy csere.
Mehetek szervizbe csak nem tudom hogyan ha nem fog elindulni, segítségem meg nincs, nincs aki betoljon…
Na meg előtte a garázsból és az udvarból is ki kellene tolni.
Szerviz csak hétközben van, akik segíteni tudnának azok meg akkor érnének rá amikor már bezár minden,vagy messze vannak.Hétvége meg nem opció.
Szomszédokat meg inkább hagyjuk…
Akna/csápos hiányában levenni sem tudom, fekve nem férek hozzá rögzítőcsavarokhoz.
Most van az hogy fingom sincs hogyan tovább…#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
radi8tor #50674 üzenetére
Toltuk már be ilyen miatt, csak most az a szopó, hogy farral ki kell tolni a garázsból, utána még cirka 16-18m-t hátrafelé az udvarból az utcára (persze nem nyílegyenesen, úgy túl egyszerű lenne).Ott még ugye 90fokkal el is kell fordulni.
Mindezt egyedül és szervó nélkül.
Ha sikerül elindítanom úgy mint tegnap, akkor sima liba, de ha nem…#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #50675 üzenetére
A rossz kontakt miatt szívtam vele, most mégrosszabb lett attól hogy lazult egy kicsit.Rozsdás is a csavar, oxidált a kábel végén a saru is, most meg még laza is.
Péntek reggel megpróbálok bele életet varázsolni valahogy és elgurulni vele szervizbe.
Nem vagyok hívő, de a következő napokban imádkozás lesz a péntek reggel miatt.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
molnarpeter #50683 üzenetére
Az lesz a módszer, tegnap úgy is úgy indult.
Most hogy lazább meglátjuk mire megyek vele, elég mókás benyúlni fentről oda, főleg mivel nem éppen ropi az alkatom és a karom sem pálcika.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
radi8tor #50685 üzenetére
Múltkor M1-en 2 kamiont láttam amin kb a fél falunk vagyona volt fent.
Lambo,Ferrari,Mclaren,Mustang Shelby GT500,Bentley GT Continental,meg ilyenek.Kb a GT500 volt a legolcsóbb a szállítmányból a maga 60-70Milla körüli árával.
Csorgott is a nyálam.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
-
Sys85
veterán
Fejlemények.
Végre szervizben az autó.
1. szerviz fullra le van terhelve,nem tudtak időpontot adni.
2. szerviz olyan hogy oda max műszakiztatni viszem az autókat és a motort, nincsenek vele jó tapasztalataim.
3. szerviz meg ezen hét szerdájára tudott behívni,mert előtte táppénzen volt a szerelőinek nagyrésze.
Mindegy, utóbbiban már lekapták az önindítót, elvileg már a felújító szakinál van, remélhetőleg nem kell cserélni az egészet.
De még jó hogy elvittem, kiderült hogy a termosztátházamból is szivárog a víz, az is cserés.
Azért 371000km-nél lehetett számítani haldokló dolgokra, biztos lesz is még.
Kértem még egy alapos átnézést és egy listát az eredményről, plusz egy fékfolyadékcserét, hamarosan műszaki is lesz.Elviszem valamikor egy “előműszakira”, ráállíttatom rázópadra és fékpadra is, nehogy műszakin derüljön ki valami.Ja és egy kis Contitech vélemény:
Csalódás!
Alig olyan 16000km-rel ezelőtt cseréltem a vezérlés, de már szivárog a tömítésnél.
Le volt pucolva a tömítőfelület, nem is volt sérült (a tömítés sem), az összes új csavart a megfelelő sorrendben és a megfelelő nyomatékkal húztam le, mégis elkezdett szivárogni nemrég…
Rohadtul nincs kedvem újra szétkapni a vezérlést egy tömítéscsere (esetleg vízpumpacsere) miatt…
Egyelőre pótolgatok a vizet, aztán ha lesz hozzá lelkierőm lekapom amikor már kellemes melegek lesznek a nappalok.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
radi8tor #50987 üzenetére
Amikor alatta feküdtem nem is néztem, a szerelő hívott fel önindító leszerelésnél, hogy tudom-e hogy ereszt.
Mondom igazából nem is néztem, de ha cserés, akkor cseréljék, nem akarom beszopni.
Azt mondta, hogy nagyon meglepő hogy eddig bírta, mert ezeket már 250-280körül cserélni szokták, az enyémben meg van ~371k és még a gyári van fent.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
radi8tor #50992 üzenetére
Ez az autó szerintem életében nem látott garázst, max szerelésnél.
Egy osztrák generálkivitelező cégnél volt 282k km-ig céges, ott nem hiszem hogy garázsban állt volna, nálam meg féltető alatt áll.
Én inkább a használat módjára tippelek.
Ez az autó jobbára nagyobb távokat ment és megy, városban ez édeskeveset volt és van használva.
Valószínűleg ezért is bírja még mindig a kuplung és a kéttömegű is (ezek is még a gyáriak), bár már vannak jelek arra hogy előbb-utóbb ezzel is foglalkozni kell.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
troll81 #50993 üzenetére
Majd cserélem a tömítést, aztán kap egy kis pasztát is biztos ami biztos.
Hiába mondják, hogy nem kell ha egyszer enélkül szivárog.
Az előző vízpumpán is volt, igaz nem éppen spórolósan dolgoztak vele az osztrák szakszervizben…#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
robertka #50997 üzenetére
Gumiszerű anyaggal bevont fémlap a tömítése, bár inkább tűnt festésnek mintsem guminak.
Nem mondanám előjelnek.
Egyszerűen nem indult.Se erölködés, se semmi csak jó nagy csend.
Előtte sem volt semmi, pöccre és könnyen indult amíg indult.
Ugye az a legnagyobb baj, hogy amikor a szolenoid csavarjáról le akartam venni a saru leszórító anyáját, akkor elforgott a műanyagban a csavar.Se ki, se be, szóval szolenoid pápá.
Nem baj, 371k km-nél ráfér egy felújítás, vagy rosszabb esetben komplett csere (ezt kihagynám ha lehetséges).
Inkább most adja meg magát mintsem mondjuk a horvát tengerparton.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
ptesza #51044 üzenetére
Én a Yato felszívós kézipumpájával szoktam a szűrő kimenő ágát szívni.Lejön egy fél liter gázolaj aztán annyi.
Elsőre indul, igaz az első 1-2 perc kissé kopogós, aztán kisimul.Önindítócsere:
Ma végre hazahozhattam a Fókát.
Önindítót elküldték szakihoz aki kogaskereket cserélt (tűgörgők miatt, kicsit felszabályozta a tengelyt is)kapott új szolenoidot és szétszedte, átnézte az egészet.
Azt mondta nem akarta elhinni hogy ebben az autóban 370k+ km van, mert alig látszott rajta kopás a belsejében,szóval szerinte ezzel még jó sokáig nem lesz bajom.
Tűgörgőket is csak azért cserélt, mert azokon már látszott a 370K+, de ennyi.
Ja meg ugye akkor termosztátház csere, mert szivárgott.
Kapott egy Gates-et, na meg ugye hűtőfolyadék.
Munkadíjjal együtt majdnem 120k.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Na ez az új Gates termosztát nagyon nem oké.
Szerintem nem üzemel normálisan.
Tegnap alig akart felmelegedni a vizem, 60km autópálya után is csak negyednél, vagy kicsit alatta állt a mutató.
Ráadásul hullámzik.Van amikor kicsit feljebb megy, aztán vissza.Korábban beállt középre aztán onnan meg sem moccant.
Ma meglestem obd csatin és hát 80-90tempónál nagy nehezen felmegy 82-83 fokig, aztán vissza 80-81-re, ha megterelem az autót akkor meg visszaesik akár 76fokig is, aztán onnan szépen lassan visszamászik 79-80-ra.
Ez szerintem rohadtul nem normális.
Nagyjából 90fok körül kéne lennie…#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Na délután megy garis termosztát cserére a fóka, holnapra kész elvileg.
Kap egy gyári Fordot a Gates helyett.
Szerelőm mondta,hogy jártak már így termosztáttal Fordon és Peugeoton is (TDCI/HDI), cserélgették ide-oda a különböző márkákat és végül csak a gyárival lett jó.
Azért nem gyárit rakott bele, mert Bárdinál nem görgetett le a lista aljára és nem vette észre hogy van, az Unixnál meg nincs gyári…#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
Zoli-bácsi #51116 üzenetére
Mert már szivárgott a ház.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
Gyári Ford termosztát bent, cikra 5km és a vízhőfokmutató beállt középre, onnan meg sem mozdult.
Szóval sikeres volt a csere.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz
Anaconda #51298 üzenetére
Igen, általában a tetősín alatt az utolsó 8-10 centin repedezik ki a tömítés.
Karosszériatömítővel kell megcsinálni, alapos pucolás és zsírtalanítás után.
Nekem is ez volt a bajom, de amióta megcsináltam egy csepp eső sem jön be.
Én megkentem az utolsó 30centit a sín alatt egészen le a csomiajtó gumikéderéig biztos ami biztos alapon.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#